Sterktequote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Op vrijdag. Wel met een beetje dubbel gevoel want toen we Essen binnenreden kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder was overleden.
En na 1,5 uur ontplofte mijn hoofd en zijn we weer naar huis gegaan.
Ik heb Beyond the Horizon, Rebirth, uitbreidingen voor Darwin’s Journey, Newton, Through Ice And Snow, Ark Nova Mappack 2 en Sky Team Turbulence gehaald.
Oh nee zeg, gecondoleerd en veel sterkte Pquote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Op vrijdag. Wel met een beetje dubbel gevoel want toen we Essen binnenreden kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder was overleden.
En na 1,5 uur ontplofte mijn hoofd en zijn we weer naar huis gegaan.
Ik heb Beyond the Horizon, Rebirth, uitbreidingen voor Darwin’s Journey, Newton, Through Ice And Snow, Ark Nova Mappack 2 en Sky Team Turbulence gehaald.
Dank je wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh nee zeg, gecondoleerd en veel sterkte P
Vrienden hebben me op Darwins Journey gewezen en het spel is in rap tempo omhoog geklommen qua favoriet zijn bij mijquote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:59 schreef Serinde het volgende:
Gecondoleerd P
Ik ben zelf niet geweest maar de vriend waar ik wekelijks speel, wel. Ik ben heel benieuwd naar de mini-uitbreiding van Darwins Journey, echt een van mijn favoriete spellen
Hij heeft ook nog 2 puzzels van Wooden.City meegenomen, kijk er naar uit om die te lenen
Ergens gelezen ja. Niet het exacte aantal van 50.000, maar de brandweer was niet te spreken over de drukte de afgelopen jaren (vóór corona vooral) en wilde daar verandering in. Ik kan me niks ander voorstelllen dan dat er gewoon, vanwege de brandveiligheid, maximaal 50.000 personen per dag binnen mogen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Aha, ik dacht al, ze zeiden wel uitverkocht maar zo druk vond ik t helemaal niet! Heb je dat ergens bij Spiel gelezen, van die 50.000 per dag?
Bable is inderdaad leuk! We hebben het daar ook getest, en gefaald, maar zit goed in elkaar.
Sterkte ook van mij.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:21 schreef PdeHoog het volgende:
DankEn wat is de verdere buit op Spiel geweest bij jullie?
Een kennis heeft SETI en die speel ik daar wel, een dezer maanden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:04 schreef Aure het volgende:
Fijne buit wel Morri!
Ik heb SETI gekregen voor mijn verjaardag. Erg benieuwd naar. Niet zelf gespeeld op spiel, wel een tijdje naar gekeken.
Draftosaurus voor met de kinderen. Vooral de oudste snapt het al heel goed. Met de jongste van 3 speel ik het wel heel aangepast. Ik baalde er wel van dat de uitbreidingen uitverkocht waren.
In het hotel tijdens Spiel heb ik het inderdaad ook met een vriend gespeeld en dat was leuk ja! Fijn snel spelletje. Voor de decembermaand hoop ik de uitbreidingen te kunnen kopen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:47 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Een kennis heeft SETI en die speel ik daar wel, een dezer maanden.
Draftosaurus is leuk! Niet alleen met kinderen hoor!
Denk dat het ooit geleverd wordt. Het is te groot voor ze en miscommunicatiequote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Zijn er hier op Fok! meer backers van Adventures in Neverland?
Bekend van:
Hebben jullie toch nog stille hoop dat het alsnog geleverd gaat worden? Heb ze zelf twee keer in het verleden gezien op Zuiderspel en hou nog steeds hoop dat het er echt wel gaat komen, ondanks de overduidelijke incompetentie...
Ik heb die uitbreidingen van Draftosaurus bij diverse stands zien liggen op vrijdag (ook tegen het einde van de dag) Zelf niet gekocht omdat ik het basisspel prima vind voor wat het is en dat ik een uitbreiding niet echt als nodig zie. Binnenkort weer eens proberen met de kinderen (3 en 5) is al weer lang geleden dat ik die uit de kast heb gepakt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:04 schreef Aure het volgende:
Fijne buit wel Morri!
Ik heb SETI gekregen voor mijn verjaardag. Erg benieuwd naar. Niet zelf gespeeld op spiel, wel een tijdje naar gekeken.
Draftosaurus voor met de kinderen. Vooral de oudste snapt het al heel goed. Met de jongste van 3 speel ik het wel heel aangepast. Ik baalde er wel van dat de uitbreidingen uitverkocht waren.
Squirrel Away heb ik voor de kinderen samen gekocht. Degene die dit spel heeft ontworpen heeft dat voor zijn dochter gedaan en lijkt er goed over te hebben nagedacht. De kinderen krijgen het pas in december dus ik kan nog niet vertellen hoe het ze vergaat![]()
Roaring 20's is een kaartspelletje waarbij je op dino's moet bieden. Leek mij ook leuk voor met de oudste (groot dinoliefhebber). We moeten het nog wel uitproberen.
Farshore is een stand alone everdell versie en leek mij gewoon heel leukhij lag ergens voor 50 en dat leek wel een goede deal dus toen heb ik hem heel impulsief meegenomen hahaha.
(Het normale Everdell vind ik heel leuk om te spelen, dus dit komt vast ook goed)
Ik bedacht zaterdag pas dat ik die uitbreidingen ook wel wilde maar had alleen bij de uitgever zelf gekekenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:38 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik heb die uitbreidingen van Draftosaurus bij diverse stands zien liggen op vrijdag (ook tegen het einde van de dag) Zelf niet gekocht omdat ik het basisspel prima vind voor wat het is en dat ik een uitbreiding niet echt als nodig zie. Binnenkort weer eens proberen met de kinderen (3 en 5) is al weer lang geleden dat ik die uit de kast heb gepakt.
Zelf overigens qua nieuwe spellen alleen Botanicus gekocht nadat we hem daar gespeeld hadden. Verder nog onze eerste Unmatched gekocht (robin hood vs bigfoot, we hadden een andere variant daar voor het eerst gespeeld) Broom Service (niet gespeeld maar van Pfister en uit de Alea big box serie dus kon ik niet laten liggen voor 10 euro) en wat grut voor de kinderen.
Ik vind SETI ook zo tofquote:Op maandag 18 november 2024 18:31 schreef Serinde het volgende:
Ik heb Nunatak gekocht en vanmorgen voor het eerst gespeeld. Met zijn tweetjes waarbij je samen ook voor een derde fictieve speler speelt. Leuk mechanisme! Dat vind ik ook erg leuk aan Iwari met 2p .
Verder speelden we de afgelopen weken zowel Unconscious Mind als SETI een paar keer. Beiden erg tofwaarbij SETI wel echt mijn favoriet is.
Binnenkort beginnen we weer aan een legacy. Clank! dit keer.
Oh dat met die lichtjes is een goed idee. Nu natuurlijk op elke straathoek te koop. Ga ik als kleinigheidje meenemen. Ik speel op dinsdag altijd bij vrienden en het is hun spel. Wij spelen eigenlijk altijd met z’n drieën en als SETI past dan moet UM ook lukken denk ik? Dinsdag speelden we met een kleine uitbreiding en toen werd wel krap. Het spel lag in de tafel en niet erop (game table), dan zou er nog iets meer ruimte zijn.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:14 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik vind SETI ook zo tofmijn vriend heeft mij keihard uitgelachen omdat ik kleine lichtjes heb gekocht om in de zon te stoppen
![]()
Unconscious mind leek mij ook leuk, maar ik weet serieus niet of het op onze tafel zou passen
Blood on the Clocktower is zeker prijzig, maar is het ook volkomen waard. In Eindhoven spelen we dit 2 keer per maand en dan meestal 2 of zelfs 3 potjes op een avond.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Een vraag: wij spelen in de familie regelmatig Weerwolven van Wakkerdam met veel plezier. Probleem hierbij is dat je eigenlijk minimaal 8 personen nodig hebt om het te kunnen spelen, en dat lukt niet altijd. Nu is er ook het spel Mafia, waarbij het aantal vereiste spelers lager ligt. Kent iemand het hier, en wat zijn de ervaringen?
Overigens zag ik ook het spel Blood on the Clocktower, wat ook erg leuk lijkt, maar ¤ 175 euro voor een spel is wel hoog, al ziet het er wel prachtig uit. Heeft iemand hier dat toevallig gespeeld?
Ik ken het spel niet maar de prijs op Crowdfinder.be is 150. Als je toevallig in de buurt van een afhaalpunt woont, kost de verzending ook niks (de vriend waar ik op dinsdag speel is afhaalpunt. Zo handigquote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Een vraag: wij spelen in de familie regelmatig Weerwolven van Wakkerdam met veel plezier. Probleem hierbij is dat je eigenlijk minimaal 8 personen nodig hebt om het te kunnen spelen, en dat lukt niet altijd. Nu is er ook het spel Mafia, waarbij het aantal vereiste spelers lager ligt. Kent iemand het hier, en wat zijn de ervaringen?
Overigens zag ik ook het spel Blood on the Clocktower, wat ook erg leuk lijkt, maar ¤ 175 euro voor een spel is wel hoog, al ziet het er wel prachtig uit. Heeft iemand hier dat toevallig gespeeld?
Mafia geen ervaring mee, maar een alternatief voor Weerwolven waarin je ook nog wat rollen hebt is Saboteur. Die is erg leuk omdat je niemand kunt vertrouwen tijdens het spelquote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Secret Hitler misschien een optie?quote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Ja, die spelen we ook al, ook erg leuk. Alleen spreekt het thema sommigen iets minder aan.quote:Op maandag 25 november 2024 02:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Secret Hitler misschien een optie?
Basisversie is leuker imho. Guilty Pleasure zitten teveel 1dagsvliegen tussen.quote:Op maandag 9 december 2024 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Even een vraagje voor de kenners; wij hebben onlangs Hitster: Guilty Pleasures cadeau gekregen. Hartstikke gaaf en veel leuke (bekende) nummers uit allerlei jaren.
Wat ik mij nou afvraag: is voor het 'gemiddelde' publiek de basisversie van Hitster leuker of deze variant (Guilty Pleasures?). We zoeken eigenlijk gewoon een spel waarbij iedereen tussen de 15 en 70 wel iets herkent.
De basis versie is zeer geschikt. Verschillende genres en verschillende decennia aan muziek (gaat van jaren 40 tot ongeveer nu).quote:Op maandag 9 december 2024 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Even een vraagje voor de kenners; wij hebben onlangs Hitster: Guilty Pleasures cadeau gekregen. Hartstikke gaaf en veel leuke (bekende) nummers uit allerlei jaren.
Wat ik mij nou afvraag: is voor het 'gemiddelde' publiek de basisversie van Hitster leuker of deze variant (Guilty Pleasures?). We zoeken eigenlijk gewoon een spel waarbij iedereen tussen de 15 en 70 wel iets herkent.
Ah oke top, weet ik voldoendequote:Op maandag 9 december 2024 12:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De basis versie is zeer geschikt. Verschillende genres en verschillende decennia aan muziek (gaat van jaren 40 tot ongeveer nu).
Ik snap om eerlijk te zijn de titel ook niet helemaal.. er staan hele gangbare titels op; geen idee wat dan precies het predicaat 'guilty pleasures' bepaalt..quote:Op maandag 9 december 2024 13:35 schreef Serinde het volgende:
Ik vind de basisversie ook een hoger gehalte guilty pleasures hebben dan de versie met die naam eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |