Ark Nova wil ik ook eens proberen. Ik weet dat op de spellenvereniging waarvan ik lid ben dat spel heeftquote:Op donderdag 2 maart 2023 12:38 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Leuk!! Ik vind het altijd wel een leuk spel om te spelen met mensen die niet vaak spelen. Enerzijds is het snel uitgelegd maar zit er altijd wel genoeg doordenken in.
Aanstaande zaterdag staat Ark Nova op de planning! Wordt de derde keer dat ik het speel, benieuwd of de speeltijd wat korter wordt
Volg het al een tijdje op youtube. Erg leuk.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:43 schreef DoomCow het volgende:
Afgelopen vrijdag hebben we deze een paar keer gespeeld:
[ afbeelding ]
Het is een social deduction spel (zoals weerwolven), maar leuker. Er is 1 Demon, en een aantal Miniions die het opnemen tegen het dorp (die allemaal een unieke rol hebben met een eigen vaardigheid) . Als de Demon dood gaat is het afgelopen. Spelers worden aangeraden om privé gesprekken te hebben met 2 of 3 gedurende de dag, en een dode speler blijft meespelen tot het einde. Ook is er een goede kans dat er valse informatie in het spel is. (De Fortune Teller bijvoorbeeld mag 's nachts 2 mensen aanwijzen en krijgt dan te horen of daar de Demon tussen zit. Maar 1 goede speler voelt ook aan als Demon) De Demon krijgt 3 rollen te zien die niet in het spel zitten, en dus veilig zijn om mee te bluffen, en hij kan deze ook doorgeven aan zijn Minion(s).
De storyteller (spelleider) heeft ook een behoorlijke invloed op het spel en kan wat sturen om de 2 zijdes in balans te houden.
Het spel werkt ook met enkele scenario's (scripts) die ieder met hun eigen rollen komen, en er zijn ook nog speciale rollen te gebruiken voor als er een speler later binnenkomt, of juist eerder weg moet gaan...
Al met al was het een leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar
Doen! Ik vind het een aanrader. Het is wel even een lange zit de eerste keer, maar hij wordt iedere keer leuker om te spelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ark Nova wil ik ook eens proberen. Ik weet dat op de spellenvereniging waarvan ik lid ben dat spel heeft
Machi Koro Legacy sowieso. Familiar Tales kan ook, maar dat is een vrij duur bordspel.quote:Op maandag 10 april 2023 18:12 schreef Meke het volgende:
Hoi! Hebben mensen hier een leuke tip voor een spel dat je in meerdere etappes/rondes/avonden kan spelen met z'n tweeën?
Zoiets als Pandemic Legacy - die ken ik al, maar vraag me af of er meer zijn
Afgelopen vrijdag hebben we het weer gespeeld, maar met slechts 7 spelers (en een storyteller), wat het eigenlijk net iets te kort maakt (zeker voor het Bad Moon Rising script wat we gedaan hebben). Maar de planning is om het een maandelijks event te maken in de GameForce (te Eindhoven), dus als iemand het eens zou willen proberen ben je welkom om eens langs te komen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Volg het al een tijdje op youtube. Erg leuk.
Denk dat ik niet genoeg mensen ken die hiervoor open zouden staan, anders had ik het zeker geprobeerd.
Eindhoven is veel en veel te ver voor mij, maar dank je.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:23 schreef DoomCow het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag hebben we het weer gespeeld, maar met slechts 7 spelers (en een storyteller), wat het eigenlijk net iets te kort maakt (zeker voor het Bad Moon Rising script wat we gedaan hebben). Maar de planning is om het een maandelijks event te maken in de GameForce (te Eindhoven), dus als iemand het eens zou willen proberen ben je welkom om eens langs te komen.
@superkimmi iets voor jou?quote:Op maandag 27 maart 2023 11:43 schreef DoomCow het volgende:
Afgelopen vrijdag hebben we deze een paar keer gespeeld:
[ afbeelding ]
Het is een social deduction spel (zoals weerwolven), maar leuker. Er is 1 Demon, en een aantal Miniions die het opnemen tegen het dorp (die allemaal een unieke rol hebben met een eigen vaardigheid) . Als de Demon dood gaat is het afgelopen. Spelers worden aangeraden om privé gesprekken te hebben met 2 of 3 gedurende de dag, en een dode speler blijft meespelen tot het einde. Ook is er een goede kans dat er valse informatie in het spel is. (De Fortune Teller bijvoorbeeld mag 's nachts 2 mensen aanwijzen en krijgt dan te horen of daar de Demon tussen zit. Maar 1 goede speler voelt ook aan als Demon) De Demon krijgt 3 rollen te zien die niet in het spel zitten, en dus veilig zijn om mee te bluffen, en hij kan deze ook doorgeven aan zijn Minion(s).
De storyteller (spelleider) heeft ook een behoorlijke invloed op het spel en kan wat sturen om de 2 zijdes in balans te houden.
Het spel werkt ook met enkele scenario's (scripts) die ieder met hun eigen rollen komen, en er zijn ook nog speciale rollen te gebruiken voor als er een speler later binnenkomt, of juist eerder weg moet gaan...
Al met al was het een leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar
Wingspanquote:Op zondag 28 mei 2023 09:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Net Villianous en Wingspan + uitbreidingen besteld op bol.com
Ik heb al de Azië uitbreiding. Het basisspel heb ik ontzettend vaak gespeeld. Ik heb Wingspan zelfs op steam aangeschaft en tig keer gespeeld.quote:
We hebben alle uitbreidingen van Wingspanquote:Op zondag 28 mei 2023 09:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb al de Azië uitbreiding. Het basisspel heb ik ontzettend vaak gespeeld. Ik heb Wingspan zelfs op steam aangeschaft en tig keer gespeeld.
Dank voor je reactie, wel wat mensen via Facebook gevonden, maar dat komt ook nog niet van de grond.quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:16 schreef LeNeHe het volgende:
@:Sdivad Op bordspelmania.eu staan op het forum onder het kopje samenspel wel wat topics over spellenclubs.
Misschien is daar iets te vinden voor je regio?
Of is er een spellenwinkel in de buurt? Daar kun je vaak ook spellen spelen of misschien kennen ze wel wat bordspelgroepjes.
Edit: ik zag dat ze er in ieder geval een D&D groep hebben die ook reguliere spellen speelt.
Ik heb hem vandaag voor het eerst gespeeld en hij is leukquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:13 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Doen! Ik vind het een aanrader. Het is wel even een lange zit de eerste keer, maar hij wordt iedere keer leuker om te spelen eigenlijk.
Dat spel ziet er leuk uit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren deze kickstarter bordspel binnen gekregen:
[ afbeelding ]
Door deze post heb ik deze ook gekocht omdat ie er zo leuk uit zietquote:Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren deze kickstarter bordspel binnen gekregen:
[ afbeelding ]
Dan vind je Fit to Print ook leuk! Nog even wachten voor hij uitkomt, vrienden van mij hebben de Kickstarter onlangs binnen gemeten maar hij komt ook gewoon in de winkels.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:57 schreef Aure het volgende:
Ikheb vorige week Galaxy Trucker gekregen en gespeeld, wat een leuk spel is datHet is een vernieuwde versie van een spel wat al een tijdje bestaat geloof ik. Het is er nog nirt van gekomen om het vaker te spelen, maar de eerste indruk was goed. Lekker chaotisch en erg grappig spel
De legacy’s waar wij heel veel plezier mee hebben gehad zijn Charterstone (ik vind het art work ook echt heel schattigquote:Op maandag 10 april 2023 18:12 schreef Meke het volgende:
Hoi! Hebben mensen hier een leuke tip voor een spel dat je in meerdere etappes/rondes/avonden kan spelen met z'n tweeën?
Zoiets als Pandemic Legacy - die ken ik al, maar vraag me af of er meer zijn
Ik heb hem afgelopen vrijdag gespeeld en hij is idd leukquote:Op maandag 28 augustus 2023 23:08 schreef Aure het volgende:
[..]
Door deze post heb ik deze ook gekocht omdat ie er zo leuk uit zietGisteren gespeeld, tof spel!
De foto’s zien er heel tof uit! Heb je al gepland om hem te spelen ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Volgende Kickstarter bordspel is binnen: Septima. Vandaag al de componenten in de juiste tray krijgen. Verder ziet het spel vrij complex uit.
Ik hoop hem over 2 weken te kunnen spelen bij de spellenvereniging waar van ik lid ben. Anders ga ik een keer in het weekend de solomode uitproberen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:25 schreef Serinde het volgende:
[..]
De foto’s zien er heel tof uit! Heb je al gepland om hem te spelen ?
Ik heb gisteren the Fox experiment voor het eerst gespeeld, erg leuk. Mooi artwork en toffe dobbelstenen doen ook wel watsnel te begrijpen en ik kijk uit naar een tweede potje
In Leeuwarden. Ik weet niet of dat voor jou in de buurt isquote:
Nee helaasquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In Leeuwarden. Ik weet niet of dat voor jou in de buurt is
In Utrecht zal toch bordspellenverenigingen hebben?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
Nee helaasanders was ik een kijkje komen nemen!
Heb er wel een paar jaar gewoond (en er vlakbij opgegroeid) maar ben in 2005 vertrokken. Woon nu bij Utrecht.
Ja hoor, zat. Maar ik had het wel leuk gevondenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In Utrecht zal toch bordspellenverenigingen hebben?
Heb je machi koro legacy al gedaan?quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
De legacy’s waar wij heel veel plezier mee hebben gehad zijn Charterstone (ik vind het art work ook echt heel schattig) en The Rise of Queensdale. Voor de laatste wel heel veel moeite moeten doen om een Engelse versie te vinden, is al lang niet meer in print blijkbaar. Duitse versies worden meer aangeboden maar gezien de hoeveelheid tekst en verhaal bij een goede legacy, hadden we daar echt geen zin in
![]()
We wachten nu op Ticket to Ride Legacy wegens gebrek aan andere goede legacy games
*schrijft mee voor de kerstmanquote:Op zaterdag 4 november 2023 17:02 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Heb je machi koro legacy al gedaan?
Wij wachten ook op ticket to ride legacy.
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:02 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Heb je machi koro legacy al gedaan?
Wij wachten ook op ticket to ride legacy.
die vriend van me is niet leuk bij coöperatieve spellen dus Pandemic valt voor ons af. Ik was er wel benieuwd naar. Misschien dat ik ooit mijn man zo ver krijgquote:Op zaterdag 4 november 2023 17:17 schreef Meke het volgende:
[..]
*schrijft mee voor de kerstman![]()
Wij zijn nu halverwege met Pandemic Legacy, bevalt erg goed
Pandemic legacy vind ik echt leuk!quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:01 schreef Serinde het volgende:
[..]
die vriend van me is niet leuk bij coöperatieve spellen dus Pandemic valt voor ons af. Ik was er wel benieuwd naar. Misschien dat ik ooit mijn man zo ver krijg
Ik heb die niet gespeeld. Ik ga het kim voor je vragen, die heeft het er steeds over. En die haat overheersende dobbelspellen…quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?
Ik vond legacy leuk om te doen, maar het dobbelstenen element is niet anders bij legacy dan bij gewone machi koro helaas. Ik ben idd ook niet zo van de spelletjes waarbij je hele tactiek om zeep geholpen kan worden door 6 slechte worpenquote:Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |