abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219129089
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 14:21 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Met de extra hal was t wat beter, maar hal 3 blijft erg druk behalve later in de middag. Met behulp van de app had ik een voorselectie gemaakt en heb alles wel kunnen zien wat ik wilde zien. Maar zeker niet alles kunnen testen. En het blijft gewoon een bombardement aan prikkels. Kleuren. Mensen. Dingen. :s)
Ja dat laatste vooral! Ik vond het op zich wel iets beter te doen dan vorig jaar.

Mooie lijst aan spellen heb je meegenomen!

Ik ben zelf uiteindelijk weggegaan met:

Uitbreiding seti
Uitbreiding galaxy trucker (de nieuwste)
Uitbreiding (maar meer een boosterpack haha) Duel for Middle Earth
A wild venture
Final girl premium starter set met bad times at buddyland
Everdell duo
Chomp
pi_219146083
Misschien een rare/random vraag, maar kan iemand hier kort de regels over de 'bearing off' fase tijdens Backgammon uitleggen? We hebben een bord gekocht en daar zaten (heel beknopte) regels bij. Op internet lees ik van 6 bronnen letterlijk 4 verschillende versies _O- . Het gedeelte van afleggen wat je gooit is natuurlijk vrij duidelijk. Maar wat als je hoger of lager gooit? En mag je stenen binnen die laatste fase nou wel of niet verplaatsen?En wanneer?
pi_219483305
critter kitchen is zoveel leuker dan met meer 2 spelers.

De eerste 2 keer dat ik dit spel speelde heb ik met een vriend gespeeld. Dat was leuk, maar je kon elkaar niet echt dwarszitten.
Vandaag ben ik naar de spellenvereniging gegaan daar hadden ze spel liggen en heb ik het spel gespeeld. Dat maakt het zoveel leuker, omdat je elkaar mee dwars kan zitten.

De tekeningen zijn van dezelfde tekenaar als Flamecraft. 1 van mijn favorieten spellen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Colorchick dinsdag 30 december 2025 @ 09:17:29 #254
382129 crew  Donna
pi_219668676
Is er ook een topic voor andere spelletjes? Dobbelspelletjes enzo?
Of mag dat ook gewoon hier?
pi_219670855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:17 schreef Donna het volgende:
Is er ook een topic voor andere spelletjes? Dobbelspelletjes enzo?
Of mag dat ook gewoon hier?
Mag ook gewoon hier.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator / Colorchick dinsdag 30 december 2025 @ 13:35:27 #256
382129 crew  Donna
pi_219672699
Okay top.

Ik heb Qwixx ontdekt en ben helemaal verslaafd. _O-
  dinsdag 30 december 2025 @ 15:48:40 #257
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219674883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 13:35 schreef Donna het volgende:
Okay top.

Beetje vergelijkbaar is Locus. Niet met dobbelstenen maar met kaartjes. :s)
pi_219674908
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 13:35 schreef Donna het volgende:
Okay top.

So Clever is ook leuk.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219766014
Ik speelde afgelopen kerst voor het eerst sinds heel lang een bordspel met m'n ouders. Keezen. Ik vond dit zo leuk en geslaagd, dat ik sindsdien mij voor het eerst echt heb verdiept in bordspellen en ik heb nu een hele rits aan bordspellen gekocht haha. Ben mega enthousiast erover. Als kind vond ik het ook leuk maar al vrij jong enkel interesse gehad in viddogames en hiermee hoop ik toch m'n ouders eens te betrekken want zij hebben uiteraard niks met videogames maar wel met boardgames. Naast m'n ouders, hoop ik het ook met anderen te doen uiteraard maar focus is vooral m'n ouders. Wel leuke lijst he?

- Jaipur (zeer geslaagd so far)
- Lost Cities (vond m'n vader te erg op geluk/eendimensionaal)
- Patchwork (voor m'n moeder gekocht vooral)
- Qwirtle (ook voor m'n ma, ze is erg van scrabble en candy crush)
- Wingspan (voor met m'n pa als ie meer gewend is)
- Quest for EL Dorado (lijkt me erg leuk)
- 7 wonders duel (gaan we dit weekend testen, al kwam ik later erachter dat er ook lotr duel is dus die wil ik ook wel heel graag maar eerst dit)
- Splendor duel (nog niet gedaan)
- Cascadia (denk dat m'n ma het geweldig gaat vinden)
- Ticket to ride: Europe (denk leuk met z'n 3en een x)
- Catan (had ik nog. Nooit gespeeld helaas met ze, enkel online. Denk wat te ingewikkeld voor ze)
- Carcasonne (had ik ook nog. Erg tof)

[ Bericht 3% gewijzigd door Anonyappelmous op 07-01-2026 10:43:48 ]
  woensdag 7 januari 2026 @ 08:28:56 #260
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_219766636
Mooit lijstje, dat zijn ook de spellen die hier het meest op tafel komen. Niet te moeilijk, maar wel altijd leuk

Wat hier ook vaak liggen zijn: Clever en Machi Koro en natuurlijk de classics als Carcasonne en Agricola (die laatste hebben we de familie editie).

En voor meer personen (vanaf 4-5) is Machiavelli en 'Just One' een tip. Die laatste ziet er heel suf uit, maar echt het grootste succes van alle bordspellen hier :D is een samenwerkingsspel om woordjes te raden adhv hints.
Robert Moog died for our synths
pi_219766650
Patchwork is leuk :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 7 januari 2026 @ 08:48:06 #262
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219766718
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 03:24 schreef Anonyappelmous het volgende:
Ik speelde afgelopen kerst voor het eerst sinds heel lang een bordspel met m'n ouders. Keezen. Ik vond dit zo leuk en geslaagd, dat ik sindsdien mij voor het eerst echt heb verdiept in bordspellen en ik heb nu een hele rits aan bordspellen gekocht haha. Ben mega enthousiast erover. Als kind vond ik het ook leuk maar al vrij jong enkel interesse gehad in viddogames en hiermee hoop ik toch m'n ouders eens te betrekken want zij hebben uiteraard niks met videogames maar wel met boardgames. Naast m'n ouders, hoop ik het ook met anderen te doen uiteraard maar focus is vooral m'n ouders. Wel leuke lijst he?

- 7 wonders duel (gaan we dit weekend testen, al kwam ik later erachter dat er ook lotr duel is dus die wil ik ook wel heel graag maar eerst dit)
pi_219767700
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:28 schreef Gehenna het volgende:
Mooit lijstje, dat zijn ook de spellen die hier het meest op tafel komen. Niet te moeilijk, maar wel altijd leuk

Wat hier ook vaak liggen zijn: Clever en Machi Koro en natuurlijk de classics als Carcasonne en Agricola (die laatste hebben we de familie editie).

En voor meer personen (vanaf 4-5) is Machiavelli en 'Just One' een tip. Die laatste ziet er heel suf uit, maar echt het grootste succes van alle bordspellen hier :D is een samenwerkingsspel om woordjes te raden adhv hints.
Ah nice! Zal ze later es opzoeken. Ik had trouwens al Carcassonne en Catan maar vergeten in de lijst te zetten. Carcassonne erg leuk indd! Alleen heb gewoon de basis met rivieren, boeren en tuinen. Weet niet of de uitbreidingen must have zijn. Super tof iig.
  woensdag 7 januari 2026 @ 12:16:35 #264
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_219768671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:42 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Alleen heb gewoon de basis met rivieren, boeren en tuinen. Weet niet of de uitbreidingen must have zijn. Super tof iig.
Oh die is ook prima. De eerste uitbreiding is wel leuk ( Kathedralen & Herbergen), maar de meeste zijn wmb vooral meer gedoe en regels, maar niet echt leuker. Ja en zo'n kleintje als de rivieren, de volgeling of graancirkels zitten er wel standaard doorgehusseld bij ons. Maar die voegen ook niet veel toe eigenlijk :P
Robert Moog died for our synths
pi_219769025
Tegenwoordig helemaal fan van Forest shuffle. Spelen we graag met 2 en meer mensen
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:30:21 #266
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219769807
quote:

- Catan (had ik nog. Nooit gespeeld helaas met ze, enkel online. Denk wat te ingewikkeld voor ze)
- Carcasonne (had ik ook nog. Erg tof)
Catan is echt niet moeilijk, vind Carcassonne al lastiger. En als ze dat niet trekken, zou ik zeker niet beginnen aan Wingspan.
pi_219769921
https://stoneboxer.eu/

Leuke uitverkoop.
Wat zijn nu ene beetje de aanrader voor 2 person games?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_219771730
Coöperatief is skyteam een leuk 2 spelerspel.

En verder speel ik graag duel for middle earth en op Spiel heb ik ook een verrassend leuk 2 spelerspel meegenomen, A wild venture. Oh en ik vind cascadia ook wel leuk om met z'n tweeën te spelen (maar die kan ook met meer).
  woensdag 7 januari 2026 @ 23:36:06 #269
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219774424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://stoneboxer.eu/

Leuke uitverkoop.
Wat zijn nu ene beetje de aanrader voor 2 person games?
Kelp is ook een erg leuk tweepersoons spel. Ene speler is een haai, de andere een octopus. Haai jaagt op de octopus, octopus moet zoveel rondes niet gevonden worden. https://www.bordspellencafe.nl/reviews/kelp-review/251927/
pi_219774480
7-wonders-duel of inderdaad Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth
Race for the Galaxy
Forest Shuffle
Splendor dual
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_219774619
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 23:50 schreef Gremen het volgende:
7-wonders-duel of inderdaad Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth
Race for the Galaxy
Forest Shuffle
Splendor dual
Ik ga dit weekend 7 wonders duel voor t eerst doen. Als t bevalt etc, uiteindelijk beter voor pantheon gaan denk je of meteen naar lotr duel
pi_219774620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:30 schreef Zelva het volgende:

[..]
Catan is echt niet moeilijk, vind Carcassonne al lastiger. En als ze dat niet trekken, zou ik zeker niet beginnen aan Wingspan.
Nee maar m'n moeder snapt dat sowieso niet. M'n pa wel dus wil Catan miss eens met z'n 2en proberen met die speciale ruleset.
pi_219783282
Ik ga Sky Team maar eens proberen
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:28:43 #274
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219784378
Fox in the forest duet is trouwens ook een top tweepersoons spelletje. Het gaat om het verplaatsen van een vos over het bord. En dat verplaatsen doe je door slagen te halen (of juist te zorgen dat je medespeler de slag binnenhaalt).
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2026 @ 22:44:36 #275
862 Arcee
Look closer
pi_219784499
quote:
Ik speelde afgelopen kerst voor het eerst sinds heel lang een bordspel met m'n ouders. Keezen. Ik vond dit zo leuk en geslaagd, dat ik sindsdien mij voor het eerst echt heb verdiept in bordspellen en ik heb nu een hele rits aan bordspellen gekocht haha. Ben mega enthousiast erover.
Ook leuk: Nova Luna
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')