Dit werkt wel op mijn laptop. Maar de website moet natuurlijk geïnstalleerd op het internet. Hoe kom ik bij de terminal van het internet?quote:
Beetje rondshoppen voor een hostingprovider.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:24 schreef borbit het volgende:
[..]
Dit werkt wel op mijn laptop. Maar de website moet natuurlijk geïnstalleerd op het internet. Hoe kom ik bij de terminal van het internet?
Ik zelf op Google al wat onderzoek gedaan naar het maken van een eigen WordPress website. Zo kwam ik bijvoorbeeld deze handleiding tegen: https://nolimitwebdesign.nl/zelf-eigen-wordpress-website-bouwen//quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:47 schreef Chinless het volgende:
En wat voor onderzoek heb je zelf al gedaan naar Wordpress ?
Kijk nou maar eens naar squarespace. Makkelijker en betere templates als je het mij vraagt. En het is meteen je hosting en website in 1. Dus je hoeft niet moeilijk te gaan doen met ftp servers etcquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:22 schreef Norbert77 het volgende:
[..]
Ik zelf op Google al wat onderzoek gedaan naar het maken van een eigen WordPress website. Zo kwam ik bijvoorbeeld deze handleiding tegen: https://nolimitwebdesign.nl/zelf-eigen-wordpress-website-bouwen//
Ik heb dit artikel doorgelezen en hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe ik zelf een eigen website kan maken. Aangezien ik zelf niet helemaal thuis ben ik WordPress vroeg ik mij af of deze handleiding te gebruiken is? Of mist er nog informatie die je echt nodig hebt?
Op het gebied van kosten verwacht ik alleen hosting nodig te hebben. Hiervoor kwam ik zelf uit bij Cloud86, want die schijnt goed te zijn voor Nederland en ik kan met één druk op de knop WordPress installeren.
Squarespace kwam ik inderdaad ook tegen, maar zoals ik aangaf wil ik binnen enkele maanden een professionele website laten maken. Zoals ik bij veel anderen heb gehoord en gezien wordt een website in dit geval vaak gebouwd met WordPress. Als ik nu eerst werk in een systeem als Squarespace moet alles straks omgezet worden. Het lijkt mij daarom makkelijker om direct in WordPress wat simpels te maken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kijk nou maar eens naar squarespace. Makkelijker en betere templates als je het mij vraagt. En het is meteen je hosting en website in 1. Dus je hoeft niet moeilijk te gaan doen met ftp servers etc
WordPress is allang niet meer alleen een blogsoftware. Ik maak werkelijk waar alles met WordPress, maar de blogfunctie gebruik ik maar zeer zelden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:53 schreef Farenji het volgende:
Wordpress is een blog platform, dus vooral geschikt voor als je echt wil gaan bloggen. Voor gewoon een simpele website zoals je wil zou ik beginnen met een statische site. Koop ergens voor een paar tientjes een goede html template (google op bootstrap template bijv) en pas de teksten en plaatjes aan naar wens en zet die online. Heb je geen php of database nodig, simpeler is in dit geval beter.
Wil je iets uitgebreiders en dynamisch dan zou ik dat echt uitbesteden want dan is technische kennis wel nodig.
De website die ik wil maken hoeft inderdaad niet te uitgebreid te zijn. Hij moet beschikken over een homepage waar ik wat informatie kwijt kan en kan linken naar 3 diensten pagina's. Verder zouden een over ons pagina en een contact pagina ook handig zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:54 schreef jeroen25 het volgende:
Maar zoek je dan alleen iets met je naam, verhaal en contactgegevens ter overbrugging van de tijd dat de professionele website wordt gebouwd?
En is het zelf bouwen daarin slechts een middel en heb je zelf geen interesse om je er echt in te bekwamen?
Dan kun je best iets in WordPress doen. Kies een leuk thema en schrijf je teksten.
Of WordPress geschikt is voor de te bouwen professionele website hangt af van wat je met de website wil gaan doen. Heb je al een functioneel ontwerp?
Ik zal eens kijken naar dit thema, bedankt voor de tip in ieder geval!quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:27 schreef Gevangene1136 het volgende:
[..]
WordPress is allang niet meer alleen een blogsoftware. Ik maak werkelijk waar alles met WordPress, maar de blogfunctie gebruik ik maar zeer zelden.
Moet wel zeggen dat ik een fatsoenlijk thema (Impreza) heb gekocht destijds.
@:ts
Kijk eens bij bijvoorbeeld mijndomein.nl daar kan je met 1 click je wordpress site op je domein installeren. En ja als newbe zou je het een en ander moeten uitvogelen, maar de userbase is zo groot dat je altijd wel het antwoord kan vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |