abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203058196
Goedemorgen allemaal,

Ik wil zelf een eigen website gaan bouwen voor mijn eigen onderneming die ik dit jaar ben begonnen. Voor nu mag dit een simpele website zijn, want zodra de eerste inkomsten binnen zijn wil ik snel gaan investeren in een professionele en strakke website.

Voor nu heb ik daarom even een tijdelijke oplossing nodig, want een website heb ik wel echt nodig. Op Google heb ik zelf al wat onderzoek gedaan naar de verschillende mogelijkheden. Zo kwam ik onder andere Wix, Joomla en WordPress tegen. In veel gevallen kwam WordPress uit de test als beste keuze, maar wat is jullie ervaring met deze software?

De website die ik zelf wil maken hoeft geen technisch hoogstandje te worden. In eerste instantie heb ik alleen een homepagina, 3 diensten pagina's, een over ons pagina en een contactpagina met uiteraard een formulier.

Over technische kennis op dit gebied beschik ik niet echt het zou daarom fijn zijn als er een manier is waarmee ik zonder technische kennis zelf een eigen website kan maken.
pi_203058222
Apt-get install apache2
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_203058227
En wat voor onderzoek heb je zelf al gedaan naar Wordpress ?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_203058411
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:24:21 #5
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_203058572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:46 schreef Chinless het volgende:
Apt-get install apache2
Dit werkt wel op mijn laptop. Maar de website moet natuurlijk geïnstalleerd op het internet. Hoe kom ik bij de terminal van het internet?
pi_203059000
Wordpress is een blog platform, dus vooral geschikt voor als je echt wil gaan bloggen. Voor gewoon een simpele website zoals je wil zou ik beginnen met een statische site. Koop ergens voor een paar tientjes een goede html template (google op bootstrap template bijv) en pas de teksten en plaatjes aan naar wens en zet die online. Heb je geen php of database nodig, simpeler is in dit geval beter.

Wil je iets uitgebreiders en dynamisch dan zou ik dat echt uitbesteden want dan is technische kennis wel nodig.
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:58:40 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203059077
Zou Wix nemen, meerdere van dat soort suffe sites op gemaakt, het is niet ideaal, maar wel lekker makkelijk.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203060038
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:24 schreef borbit het volgende:

[..]
Dit werkt wel op mijn laptop. Maar de website moet natuurlijk geïnstalleerd op het internet. Hoe kom ik bij de terminal van het internet?
Beetje rondshoppen voor een hostingprovider.
Die zetten dan de server op waarna jij alleen maar je website hoeft te bouwen en uploaden.
Bij sommigen krijg je zelfs een beheerscherm waarmee je er zaken als wordpress/joomla/etc op kan zetten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203060080
https://www.squarespace.com/

Super simpel. Goed betaalbaar. Prima templates om uit te kiezen.
Geen kennis nodig.

Ik heb zelf mijn portfolio website hier mee. https://www.throughmycanon.com/
Kan het alleen maar aanraden. Vind het stuk fijner dan een wordpress of een joomla.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203062061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:47 schreef Chinless het volgende:
En wat voor onderzoek heb je zelf al gedaan naar Wordpress ?
Ik zelf op Google al wat onderzoek gedaan naar het maken van een eigen WordPress website. Zo kwam ik bijvoorbeeld deze handleiding tegen: https://nolimitwebdesign.nl/zelf-eigen-wordpress-website-bouwen//

Ik heb dit artikel doorgelezen en hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe ik zelf een eigen website kan maken. Aangezien ik zelf niet helemaal thuis ben ik WordPress vroeg ik mij af of deze handleiding te gebruiken is? Of mist er nog informatie die je echt nodig hebt?

Op het gebied van kosten verwacht ik alleen hosting nodig te hebben. Hiervoor kwam ik zelf uit bij Cloud86, want die schijnt goed te zijn voor Nederland en ik kan met één druk op de knop WordPress installeren.
pi_203062095
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:22 schreef Norbert77 het volgende:

[..]
Ik zelf op Google al wat onderzoek gedaan naar het maken van een eigen WordPress website. Zo kwam ik bijvoorbeeld deze handleiding tegen: https://nolimitwebdesign.nl/zelf-eigen-wordpress-website-bouwen//

Ik heb dit artikel doorgelezen en hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe ik zelf een eigen website kan maken. Aangezien ik zelf niet helemaal thuis ben ik WordPress vroeg ik mij af of deze handleiding te gebruiken is? Of mist er nog informatie die je echt nodig hebt?

Op het gebied van kosten verwacht ik alleen hosting nodig te hebben. Hiervoor kwam ik zelf uit bij Cloud86, want die schijnt goed te zijn voor Nederland en ik kan met één druk op de knop WordPress installeren.
Kijk nou maar eens naar squarespace. Makkelijker en betere templates als je het mij vraagt. En het is meteen je hosting en website in 1. Dus je hoeft niet moeilijk te gaan doen met ftp servers etc
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203065296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Kijk nou maar eens naar squarespace. Makkelijker en betere templates als je het mij vraagt. En het is meteen je hosting en website in 1. Dus je hoeft niet moeilijk te gaan doen met ftp servers etc
Squarespace kwam ik inderdaad ook tegen, maar zoals ik aangaf wil ik binnen enkele maanden een professionele website laten maken. Zoals ik bij veel anderen heb gehoord en gezien wordt een website in dit geval vaak gebouwd met WordPress. Als ik nu eerst werk in een systeem als Squarespace moet alles straks omgezet worden. Het lijkt mij daarom makkelijker om direct in WordPress wat simpels te maken.
pi_203066808
Maar zoek je dan alleen iets met je naam, verhaal en contactgegevens ter overbrugging van de tijd dat de professionele website wordt gebouwd?
En is het zelf bouwen daarin slechts een middel en heb je zelf geen interesse om je er echt in te bekwamen?
Dan kun je best iets in WordPress doen. Kies een leuk thema en schrijf je teksten.

Of WordPress geschikt is voor de te bouwen professionele website hangt af van wat je met de website wil gaan doen. Heb je al een functioneel ontwerp?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203069592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:53 schreef Farenji het volgende:
Wordpress is een blog platform, dus vooral geschikt voor als je echt wil gaan bloggen. Voor gewoon een simpele website zoals je wil zou ik beginnen met een statische site. Koop ergens voor een paar tientjes een goede html template (google op bootstrap template bijv) en pas de teksten en plaatjes aan naar wens en zet die online. Heb je geen php of database nodig, simpeler is in dit geval beter.

Wil je iets uitgebreiders en dynamisch dan zou ik dat echt uitbesteden want dan is technische kennis wel nodig.
WordPress is allang niet meer alleen een blogsoftware. Ik maak werkelijk waar alles met WordPress, maar de blogfunctie gebruik ik maar zeer zelden.

Moet wel zeggen dat ik een fatsoenlijk thema (Impreza) heb gekocht destijds.

@TS

Kijk eens bij bijvoorbeeld mijndomein.nl daar kan je met 1 click je wordpress site op je domein installeren. En ja als newbe zou je het een en ander moeten uitvogelen, maar de userbase is zo groot dat je altijd wel het antwoord kan vinden.
pi_203073711
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:54 schreef jeroen25 het volgende:
Maar zoek je dan alleen iets met je naam, verhaal en contactgegevens ter overbrugging van de tijd dat de professionele website wordt gebouwd?
En is het zelf bouwen daarin slechts een middel en heb je zelf geen interesse om je er echt in te bekwamen?
Dan kun je best iets in WordPress doen. Kies een leuk thema en schrijf je teksten.

Of WordPress geschikt is voor de te bouwen professionele website hangt af van wat je met de website wil gaan doen. Heb je al een functioneel ontwerp?
De website die ik wil maken hoeft inderdaad niet te uitgebreid te zijn. Hij moet beschikken over een homepage waar ik wat informatie kwijt kan en kan linken naar 3 diensten pagina's. Verder zouden een over ons pagina en een contact pagina ook handig zijn.

Is het Astra theme in dit geval wat? Volgens verschillende blogs die ik heb gelezen is dit thema erg gebruiksvriendelijk en wordt het geleverd met een hoop templates.
pi_203073739
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 21:27 schreef Gevangene1136 het volgende:

[..]
WordPress is allang niet meer alleen een blogsoftware. Ik maak werkelijk waar alles met WordPress, maar de blogfunctie gebruik ik maar zeer zelden.

Moet wel zeggen dat ik een fatsoenlijk thema (Impreza) heb gekocht destijds.

@:ts

Kijk eens bij bijvoorbeeld mijndomein.nl daar kan je met 1 click je wordpress site op je domein installeren. En ja als newbe zou je het een en ander moeten uitvogelen, maar de userbase is zo groot dat je altijd wel het antwoord kan vinden.
Ik zal eens kijken naar dit thema, bedankt voor de tip in ieder geval!
pi_203365412
Wordpress!

Tegenwoordig heeft volgens mij iedere webhoster wel een automatische installer voor wordpress. enkel een template kopen(of een gratis versie) en de content invullen.

Helaas stelt het maken van een website hierdoor geen reet meer voor...

themeforest kan je de wereld aan templates vinden
  dinsdag 1 februari 2022 @ 10:05:05 #19
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203455608
Succes met je onderneming en met je website, TS!
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')