abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 februari 2022 @ 10:20:44 #251
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_203499082
Oh nee d-e, wat vervelend. Anderzijds liever er nu achter komen dan op latere leeftijd problemen.

Ik ben een beetje stil maar lees mee hoor!
Aure, wat vet dat Otis al stappen zet! Knap! E die kan staan en zet stappen als hij ergens aan vasthoudt maar zelf lopen doet hij nog niet.

Bienelientje wat is het jaar omgevlogen en wat gek om aan de bevalling terug te denken hè. Gefeliciteerd alvast met dreumes J. Hopelijk een leuk kinderfeestje!

Wij hebben hier ook een maandje te gaan voor verjaardag numero 1. Ik heb op die dag een etentje van werk dus ik denk dat we het gaan vieren in het weekend. Ben al wel cadeautjes aan het kopen :D. Hij krijgt een Berg go loopfietsje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 10:57:34 #252
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203499501
Wat zuur D-E ;( Maar gelukkig inderdaad dat ze het nu zien ipv later.

Net met Bambi naar de huisarts geweest. We hebben een hele onrustige nacht achter de rug met veel huilen en amper slapen en drinken. Ze had vanochtend 39,6. De huisarts zag een oorontsteking dus nu krijgt ze antibiotica en moet ik gewoon drie keer per dag paracetamol blijven geven. Het zou vanaf zondag beter moeten gaan, zo niet moeten we zondag naar de huisartsenpost of maandagochtend direct bellen. Arm kind ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_203500004
Ach TGND, sneu. :( Wel goed dat je gegaan bent. Hopelijk slaat de AB goed aan.

Heerlijk, Aure! Ik kijk echt uit naar de fase waar jouw Otis nu in zit. :D

Och d-e, jullie gaan wel voor de bingokaart. Sterkte er weer mee...
  vrijdag 4 februari 2022 @ 11:47:01 #254
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203500196
Zitten nog altijd te wachten op de resultaten. Zucht! Wat duurt dat lang! Heb nog wat dingen voor te bereiden als het feestje wel doorgaat, dus schiet eens op! :D

Arme Bambi! Hopelijk slaat de AB snel aan!
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:23:17 #255
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203501743
Negatief!! Whoooooo! Tijd voor een feestje! :D
pi_203502602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Negatief!! Whoooooo! Tijd voor een feestje! :D
Jeej!

Gebeld door CB, afwachtend beleid en over 2 maanden weer echo en röntgenfoto's heupen. Gelukkig. O+
pi_203502742
Wat een goed nieuws allemaal *O*
pi_203515559
Fijn van al het goede nieuws!
Veel plezier met het feestje, Bien. En gefeliciteerd met je verse dreumes! Voeden jullie hem tweetalig op?

Mijn baby is vanmorgen vroeg een verplaatsing in bed gestart, ze lag een heel stuk van me vandaan. Ze begon ineens te jengelen en toen bleek al snel waarom. :o :D
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:06:53 #259
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203516059
Yay voor al het goede nieuws! *O*

Hier ook goed nieuws! Bambi heeft vannacht nog wel wat moeite gehad met in slaap vallen, maar toen ze vanochtend weer wakker werd was haar koorts helemaal verdwenen (37,2) en was ze weer de vrolijke baby die ze altijd is O+ Niet verwacht dat het zo snel weer over zou zijn maar uiteraard zo blij mee *O*
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_203520902
Zal ik me dan maar melden met de eerste 2022 baby in dit topic? Dochter is 4 januari geboren en inmiddels dus een maand oud. Het was even wennen, vooral de overgang van 1 naar 2 kinderen (grote broer werd in november 3). Maar inmiddels hebben we redelijk onze draai gevonden met z’n vieren.
Ik ga proberen mee te posten maar geen idee of het op reguliere basis gaat lukken :s)
pi_203521052
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:49 schreef eponine het volgende:
Zal ik me dan maar melden met de eerste 2022 baby in dit topic? Dochter is 4 januari geboren en inmiddels dus een maand oud. Het was even wennen, vooral de overgang van 1 naar 2 kinderen (grote broer werd in november 3). Maar inmiddels hebben we redelijk onze draai gevonden met z’n vieren.
Ik ga proberen mee te posten maar geen idee of het op reguliere basis gaat lukken :s)
Welkom, verse baby weer. 🥰
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:25:17 #262
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203529403
Hele leuke dag gehad! :D Nu een zwaar over vermoeide baby met slaap regressie, te veel prikkels en taart! Haha! Duurde anderhalf uur tot ie sliep!

Zal morgen wat fotos laten zien en dan verhuizen wij naar de dreumesjes! :D
  zondag 6 februari 2022 @ 13:00:06 #263
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203537831
Paar foto's van gister! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarmee zwaaien wij ons uit het babytopic! *O* :W
pi_203537991
Gefeliciteerd Bien! Leuke foto's!
pi_203538677
Wat is 'ie al groot! 😶

Meer papa's/mama's die een klein kleintje hebben? F. is over tien dagen een half jaar oud en is nog steeds 63, misschien net 64 cm lang. Ze draagt ook nog steeds maat 62. :'D Qua gewicht zit ze prima en is ze vrij 'poofy' voor haar lengte, ik schat dat ze nu zo'n 6850/6900 gram weegt. Volgens mij gaan veel baby's van haar leeftijd nu al richting de 68 a 70 cm...
pi_203538970
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat is 'ie al groot! 😶

Meer papa's/mama's die een klein kleintje hebben? F. is over tien dagen een half jaar oud en is nog steeds 63, misschien net 64 cm lang. Ze draagt ook nog steeds maat 62. :'D Qua gewicht zit ze prima en is ze vrij 'poofy' voor haar lengte, ik schat dat ze nu zo'n 6850/6900 gram weegt. Volgens mij gaan veel baby's van haar leeftijd nu al richting de 68 a 70 cm...
Hoe zijn jij en je partner qua lengte? Dat maakt natuurlijk ook wel verschil. Man en ik zijn beide lang en zoon was met 6 maanden 70cm en 8,2kg (hij zat vaak rond de +2 lijn op de curve van het cb).
Maar zolang de curve niet afbuigt naar beneden of boven is er echt geen reden tot zorg. Ieder kind volgt zijn/haar eigen lijn daarin en de meegekregen genen spelen natuurlijk ook een rol daarin.
pi_203539156
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:08 schreef eponine het volgende:

[..]
Hoe zijn jij en je partner qua lengte? Dat maakt natuurlijk ook wel verschil. Man en ik zijn beide lang en zoon was met 6 maanden 70cm en 8,2kg (hij zat vaak rond de +2 lijn op de curve van het cb).
Maar zolang de curve niet afbuigt naar beneden of boven is er echt geen reden tot zorg. Ieder kind volgt zijn/haar eigen lijn daarin en de meegekregen genen spelen natuurlijk ook een rol daarin.
Weet ik. :) Man is 1,81 m en heeft wel lange mensen in de familie: zijn vader, oom, tantes en broertje zijn/waren allemaal lang tot erg lang. Ik ben zelf 1,59 m en dus echt een kleintje ook. In mijn familie zijn de mensen eigenlijk ook allemaal vrij klein, aan beide kanten. Het is dus niet zo gek dat F. ook vrij kort is (ze heeft ook echt mijn postuur), maar als ik zie dat kindjes van 3/4 maanden haar lengte al kunnen hebben...
Haar lengtegroei zit op -2 van de WHO-curve, gewicht zit tussen de -1 en 0.
pi_203539265
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Weet ik. :) Man is 1,81 m en heeft wel lange mensen in de familie: zijn vader, oom, tantes en broertje zijn/waren allemaal lang tot erg lang. Ik ben zelf 1,59 m en dus echt een kleintje ook. In mijn familie zijn de mensen eigenlijk ook allemaal vrij klein, aan beide kanten. Het is dus niet zo gek dat F. ook vrij kort is (ze heeft ook echt mijn postuur), maar als ik zie dat kindjes van 3/4 maanden haar lengte al kunnen hebben...
Haar lengtegroei zit op -2 van de WHO-curve, gewicht zit tussen de -1 en 0.
Een klein maar fijn meisje dus O+

Hier moet ik trouwens wel wennen aan een ‘kleine’ baby. Doordat zoon zo groot was/is vanaf geboorte en dochter zeer gemiddeld vind ik haar echt inimini. Nu na een maand is ze op het geboortegewicht van zoon destijds. Ben benieuwd welke lijn zij uiteindelijk gaat volgen.

Is er trouwens iemand met dé tip om een voorkeurshouding te corrigeren? Ze draait constant met haar hoofd naar links als ze ligt, ongeacht wat er aan de rechterkant gaande is.
  zondag 6 februari 2022 @ 14:46:02 #269
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203539406
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat is 'ie al groot! 😶
Haha, ja he! Maar hij is wel belachelijk lang hoor. Hij draagt al zo'n 6 weken kleding maat 12-18 maanden. En een enkel kleding stuk (tshirt of trui) in 18-24 al. Maar lengte zit in onze beide families. Hij is net zo groot, soms zelfs wat langer, dan sommige 1,5 jarigen, haha!

Zitten in jullie familie meer kleinere lengtes? Mischien is ze daarom gewoon wat kleiner van stuk! Of ze krijgt binnenkort ineens een groeispurtje!
pi_203540766
@ eponine: oppervlak waar ze op ligt (of bedje/box indien makkelijk), draaien? Wij kunnen onze box draaien (staat op wieltjes) en de co-sleeper hebben we na een tijdje ook aan de andere kant van het bed gezet. 's Nachts lag ze veel met haar gezicht mijn kant op, waardoor rechts een tijdje haar voorkeurshouding was. Nu ligt ze aan mijn rechterkant en kijkt ze dus automatisch meer naar links. Maar ze wisselt nu wel meer af in de nacht. Vaak ligt ze ook 'recht'. Haar hoofdje heeft aan de achterkant ook een mooie kale plek. :D
pi_203542696
Gefeliciteerd Bien!
pi_203542874
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat is 'ie al groot! 😶

Meer papa's/mama's die een klein kleintje hebben? F. is over tien dagen een half jaar oud en is nog steeds 63, misschien net 64 cm lang. Ze draagt ook nog steeds maat 62. :'D Qua gewicht zit ze prima en is ze vrij 'poofy' voor haar lengte, ik schat dat ze nu zo'n 6850/6900 gram weegt. Volgens mij gaan veel baby's van haar leeftijd nu al richting de 68 a 70 cm...
Volgens mij is J niet zo klein als die van jou maar lang is hij ook niet. Hij groeit tussen de -1 en 0 lijn in. Hij is 4 maanden en draagt afwisselend maat 56 en 62. En dat terwijl hij volledig borstvoeding krijgt

Bienelientje, gefeliciteerd met jouw J! Heel leuke foto’s

[ Bericht 3% gewijzigd door _Lily_ op 06-02-2022 19:50:38 ]
pi_203543513
Ik zou me geen zorgen maken, Komkommerschijfje. Ieder kind groeit op zijn/haar eigen tempo.
pi_203543545
Ze wordt zo groot. Ze slaapt overdag ook vrijwel niet meer, wat het voor mij moeilijk maakt om overdag nog wat thuis te doen.

[ Bericht 70% gewijzigd door Mahra op 06-02-2022 22:08:30 ]
pi_203547314
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:35 schreef eponine het volgende:

[..]
Is er trouwens iemand met dé tip om een voorkeurshouding te corrigeren? Ze draait constant met haar hoofd naar links als ze ligt, ongeacht wat er aan de rechterkant gaande is.
Wat vaak goed helpt is altijd rollend oppakken en dan rollen naar de niet-voorkeurskant. Dus in jullie geval haar rustig op haar rechter zijde rollen en dan oppakken. Ze is nu nog heel jong maar ze zal al snel haar hoofdje mee gaan draaien.
Verder veel stimuleren door haar van de andere kant te benaderen. Het kan zijn dat ze echt nog te jong is om helemaal van links naar rechts te draaien. In dat geval recht van voren benaderen.
In het geval van flesvoeding: recht van voren aanbieden (bijvoorbeeld door haar tegen je benen aan te leggen).
Met een maand oud hebben bijna alle baby’s een voorkeurshouding. Goed dat je er alert op bent maar maak je vooral geen zorgen! Mocht je je wel zorgen maken kan je een afspraak maken met een kinderfysio. Die komen aan huis en kunnen je adviezen op maat geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')