abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:47:22 #26
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_203068707
Hoe zit het met je seksleven?

Misschien moet je meer sex hebben. Werkt ook tegen de stress.
pi_203092668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:34 schreef Scary_Mary het volgende:
Ik hoop voor jou dat deze tekorten wel op een officiële manier zijn vastgesteld en niet via (nog) niet erkende testen. Dit kan belangrijk zijn voor diagnostiek in de reguliere zorg en daarmee ook voor je dossier naar ARBO/werkgever toe.
Zijn er daarna nog testen gedaan om te meten of al die tabletten echt werken? Bij aanzienlijke tekorten kun je je afvragen in hoeverre vrij verkrijgbare middelen dat daadwerkelijk op kunnen vangen. Zeker als er eventuele andere oorzaken mbt opname en omzetting niet meegenomen zijn..?
Er is bloed geprikt, naar het lab gestuurd, en van de uitkomst heeft ze een analyse / uitgebreid rapport gemaakt. Ik ga er toch wel van uit dat dat volgens de officiële regels gaat? We hebben nu (ongeveer een half jaar later) nog geen nieuw bloed geprikt om te kijken hoe de tekorten zijn aangevuld. In oktober/november of zo heb ik gevraagd aan haar of we dat eens moesten doen, toen was dat schijnbaar nog te vroeg...
Ik begrijp niet zo goed dat er een "relatie" moet zijn tussen dit onderzoek en diagnostiek in de reguliere zorg / ARBO etc.??

quote:
Verder zijn er nog een aantal dingen niet genoemd, zoals haptonomie (meer in contact komen met je lijf en gevoel) en ergotherapie (kijken naar je belastingspatroon, hoeveel en hoe je dingen doet enzo). Daarvoor moet je misschien eerst psychisch een en ander verwerken om daar optimaal mee aan de slag te kunnen. Dat geldt misschien ook voor de zelfhulpboeken. Is er overleg mogelijk, bijvoorbeeld met een praktijkondersteuner? Dat er wel iemand met je meekijkt en je niet de ene obsessie met een andere verruilt zeg maar.
Bedoel je dat ik nog niet kan/mag beginnen met die boeken voordat ik dit met iemand overlegd heb? Waar moet ik me melden voor een "praktijkondersteuner"? Momenteel ligt er hier een hele stapel boeken te wachten, maar weet ff niet zo goed waar ik het beste mee kan beginnen.

Nog veel vragen, ik probeer momenteel zo min mogelijk tijdsplanningen te maken. Maar als ik bepaalde posts met aanbevelingen van jullie lees, merk ik dat ik wellicht momenteel een beetje sturing mis "in welke hoek ik het moet zoeken". Maar goed, misschien hoef ik ook niet zo ver te gaan, en als ik het een aantal maanden "wat rustiger aan doe" en minder plan, dat ik dan vanzelf in een andere levensstijl val... Eind januari heb ik in ieder geval een afspraak met een neuroloog (omdat ik al een aantal maanden een rare druk in mijn hoofd voel). Verder weer eens met mijn orthomoleculair adviseur overleggen. En verder, tja, rustig aan doen.

Wandelen doe ik elke dag wel een stukje. Maar vooral 's avonds in het donker omdat ik full time werk. Gelukkig worden de dagen weer langer. :) Ben net echt een "wintermens", weet ik al jaren.

Wat betreft mijn Asperger, het is maar een lichte vorm. Ik neem vooral veel dingen letterlijk. Als mensen iets "abstracts" met moeilijke termen aan me uitleggen, raak ik vaak snel de draad kwijt. Ook al ben ik hoog opgeleid, mijn woordenschat is ook vrij laag. (Deze laatste alinea is gewoon ff wat achtergrondinfo, wilde ik al eerder melden, maar vergat ik).

Tja, en seksleven... Naja, als je al bijna 9 jaar alleen bent, dan laat zich dat raden...
pi_203093293
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:06 schreef mapje0504 het volgende:

[..]

Tja, en seksleven... Naja, als je al bijna 9 jaar alleen bent, dan laat zich dat raden...
Als single heb je toch alle mogelijkheden?
pi_203093644
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:06 schreef mapje0504 het volgende:

[..]
Er is bloed geprikt, naar het lab gestuurd, en van de uitkomst heeft ze een analyse / uitgebreid rapport gemaakt. Ik ga er toch wel van uit dat dat volgens de officiële regels gaat? We hebben nu (ongeveer een half jaar later) nog geen nieuw bloed geprikt om te kijken hoe de tekorten zijn aangevuld. In oktober/november of zo heb ik gevraagd aan haar of we dat eens moesten doen, toen was dat schijnbaar nog te vroeg...
Ik begrijp niet zo goed dat er een "relatie" moet zijn tussen dit onderzoek en diagnostiek in de reguliere zorg / ARBO etc.??
Geen idee? Staan er bij de labresultaten referentiewaarden? Sommige alternatieve geneeswijzen wijken af van wat er in de reguliere zorg als daadwerkelijk tekort gezien wordt. Dat kan onduidelijkheid geven. Bijvoorbeeld als je orthomoleculair behandelaar een waarde van 275 als een b12tekort zien en een behandeling inzet. Hier lees je meer over referentiewaarden waar reguliere artsen meestal vanuit gaan. Bij de stichting heb je nog meer aanvullende info mbt diagnostiek en zie de waarschuwing onderaan deze pagina. Afhankelijk van wat er wanneer (voor en tijdens welke behandeling) geprikt wordt, kunnen diverse behandelaren dus tot verschillende conclusies komen.

Als jij nou zo opknapt dat je ARBO het allemaal logisch en prima vindt, heb je denk ik geen probleem. Worden er wel vraagtekens gezet bij de oorzaak en duur van jouw klachten, dan kan het mogelijk wel een probleem worden als je behandelt wordt voor iets waarvan de reguliere zorg zegt dat het geen tekort kan zijn. Of dat het tekort niet voldoende vast gesteld is en nu niet meer goed kan worden gemeten omdat je al x periode suppleert.

Zijn de labresultaten gedeeld met je huisarts en is die op de hoogte van jouw huidige behandelplan?

Ik wil je geen schrik aanjagen ofzo, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee dat het niet altijd zo simpel is dat alle geneeswijzen en behandelingen op dezelfde waarde worden geschat..

quote:
[..]
Bedoel je dat ik nog niet kan/mag beginnen met die boeken voordat ik dit met iemand overlegd heb? Waar moet ik me melden voor een "praktijkondersteuner"? Momenteel ligt er hier een hele stapel boeken te wachten, maar weet ff niet zo goed waar ik het beste mee kan beginnen.
Van mij mag je een heleboel hoor. Maar juist als je niet weet waar te beginnen kan het fijn zijn als iemand met je meekijkt en je een richting kan helpen bepalen, met een haalbaar doel en dito tempo. De praktijkondersteuner vindt je bij een huisarts, al heeft geloof ik niet iedere praktijk er een. Ook daar zijn soms wachttijden helaas. Soms kun je voor relatief kleine dingen zonder doorverwezen te worden door zo een praktijkondersteuner geholpen worden. Als je wel doorgestuurd moet worden, bijvoorbeeld ivm wat complexere problematiek, dan kan de praktijkondersteuner misschien helpen met de hulpvraag en het uitzoeken waar je dan het beste terecht kunt.

Het zou gewoon een beetje zonde zijn als je nu dwangmatig in bepaalde zelfhulpboeken vastbijt, waar je nu nog niet klaar voor bent. Als in misschien heb je wat handvatten nodig om beter met de materie uit de voeten te kunnen of zijn er andere boeken die beter aansluiten op hoe jij in elkaar zit en wat voor hulp je straks krijgt.
Probeer voor jezelf grenzen te stellen, zodat je jezelf niet voorbij blijft lopen met wat eigenlijk hetzelfde is, maar dan met een nieuwe kaft. Zoek naar iets wat je positief bevestigt en niet nog meer frustreert.

Is er iets met prioriteit, waar je nu het meeste aan denkt te hebben? Maak dan een kleine selectie uit de boeken of de hoofdstukken en kijk of iets je aanspreekt. Knip het dan op in behapbare stukken en neem de tijd om dat in je op te nemen. Dus niet strak op de klok met x minuten doorgelezen moeten hebben. Kijk of het kwartje valt of geef jezelf de tijd om er even over door te denken, maar probeer niet eventuele vermoeidheid of frustratie uit het oog te verliezen die je in de weg kan zitten, dan komt het toch niet optimaal door. Zet desnoods een alarm om even stil te staan bij hoe je je voelt en in hoeverre de tekst iets met je doet. Van tactiek veranderen kan ook, door bijvoorbeeld een gesprekje te beginnen met een goede bekende erover. Misschien kan een andere blik je kwartje laten vallen of je uitdagen om het eens anders te bekijken. Bonuspunten op sociaal gebied als je ook nog chill over andere dingen kan babbelen, heb je gelijk een pauze :)

quote:
Nog veel vragen, ik probeer momenteel zo min mogelijk tijdsplanningen te maken. Maar als ik bepaalde posts met aanbevelingen van jullie lees, merk ik dat ik wellicht momenteel een beetje sturing mis "in welke hoek ik het moet zoeken". Maar goed, misschien hoef ik ook niet zo ver te gaan, en als ik het een aantal maanden "wat rustiger aan doe" en minder plan, dat ik dan vanzelf in een andere levensstijl val... Eind januari heb ik in ieder geval een afspraak met een neuroloog (omdat ik al een aantal maanden een rare druk in mijn hoofd voel). Verder weer eens met mijn orthomoleculair adviseur overleggen. En verder, tja, rustig aan doen.
Het zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn als je zo vanzelf in een andere levensstijl zou vallen, maar patronen zijn vaak toch wel hardnekkig. Misschien kun je beginnen met het woord moeten te vervangen door waar wil ik het zoeken?

quote:
Wandelen doe ik elke dag wel een stukje. Maar vooral 's avonds in het donker omdat ik full time werk.
Wandelen is top, maar probeer in deze donkere tijden wel echt zoveel mogelijk daglicht mee te pakken. Ook niet van achter een raam, gewoon in direct daglicht. De vitamine d slik je al bij, maar daglicht heeft meer voordelen en is dus echt wel de moeite waard. Zeker als je veel in kunstlicht en met beeldschermen werkt, al kun je daar misschien met filters (bril of scherm) ook enige winst mee boeken.

quote:
Wat betreft mijn Asperger, het is maar een lichte vorm. Ik neem vooral veel dingen letterlijk. Als mensen iets "abstracts" met moeilijke termen aan me uitleggen, raak ik vaak snel de draad kwijt. Ook al ben ik hoog opgeleid, mijn woordenschat is ook vrij laag. (Deze laatste alinea is gewoon ff wat achtergrondinfo, wilde ik al eerder melden, maar vergat ik).
Goed als je dit van jezelf zo weet. Verwoord je dit ook zo naar je omgeving? En houden zij daar ook rekening mee?

quote:
Tja, en seksleven... Naja, als je al bijna 9 jaar alleen bent, dan laat zich dat raden...
Dat kan best verdrietig zijn. Fappen kan dan best opluchten tot op zekere hoogte en niemand doet het zoals je het zelf doet. Het kan wel een probleem worden als je fappen dwangmatig wordt..

Geen idee of je daar überhaupt behoefte aan hebt, maar heb je wel ander fysiek contact? Zoals tegen iemand aan kunnen zitten voor de tv of knuffelen met een hond ofzo? Misschien iets om over na te denken..
pi_203107760
Je noemt zo ontzettend veel in de OP. Laat ik eerst eens ingaan op het plannen. Ik houd zelf ook enorm van routines en voorspelbaarheid en daar is in mijn optiek niks mis mee. Ik snap dat sommige mensen er de kriebels van krijgen, maar ik vaar er wel bij. Ik zou dat deel van je persoonlijkheid gewoon accepteren. Als je er last van begint te krijgen, grijp je terecht in. Dat punt heb je nu bereikt. Je kunt je afvragen hoe je toe kunt geven aan je behoefte aan structuur zonder jezelf gek te maken. Dat antwoord is volgens mij niet zo moeilijk: plan niet te veel in, plan terugkerende activiteiten in die je rustig maken en plan 'vrije ruimte' in. Als je niet goed weet hoe je je vrije ruimte in moet vullen, dan heb je een opdracht voor jezelf: probeer iets te ontdekken waar je in op kunt gaan. Voor mij is dat bijvoorbeeld tuinieren.

Dan alle gezondheidssores. Je legt verbanden die je in mijn optiek niet kunt leggen. Je slikt voedingssupplementen en je tinnitus wordt erger, dus het een heeft het ander tot gevolg. Fout. Dat weet je helemaal niet. Laat eerst maar eens al je aannames los en stop om alles onder een vergrootglas te leggen. Ga terug naar de basis: geen drank, geen drugs, zorg voor genoeg slaap, beweeg elke dag en eet gezond. Ga niet obsessief sporten, maar neem elke dag een wandeling. Begin niet aan obscure diëten maar richt je op de wetenschappelijke consensus (ik vind de boeken van Katan erg goed). Laat het idee los dat je je tinnitus kunt beïnvloeden en maak zo nodig gebruik van cognitieve gedragstherapie. Probeer dit een tijd en kijk over een half jaar eens hoe je je voelt.

De belangrijkste vraagt blijft dan nog openstaan: wat heb je nodig om het gevoel te krijgen dat je een bevredigend leven leidt? Mis je het om een relatie te hebben? Wil je meer vrienden? Haal je geen bevrediging uit je werk? Ik denk dat je daar grip op moet proberen te krijgen. Je kunt een leeg leven wel opvullen met diverse zelfontplooiingsactiviteiten, maar zijn die niet louter afleiding? De zelfhulpboeken lijken me een zoveelste manifestatie ervan. Vergeet alles wat je hebt geleerd over wat een leven de moeite waard maakt. Wat wil jij?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 januari 2022 @ 13:08:28 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203108426
Heel veel tekst dit topic. Ik heb iig je OP gelezen en wat mij opvalt is dat je je vooral veel zorgen maakt en wellicht zelfs de neiging tot piekeren hebt. En op die manier houdt je je stress in stand en maak je het ook groter.

Ik zie op zich geen problemen met het maken van lijstjes en planningen. Alles wat je daar in opneemt heb je niet in je hoofd en hoef je niet over te blijven piekeren oid. Alleen zorg wel dat je haalbare doelen stelt en je zelf niet overvraagt, want stress.

En zorg dat je dagelijks investeert in rust in je hoofd en rust in je lijf. Ik hoorde je dat je drie keer in de week iets van oefeningen doet... Je rust zou momenteel eigenlijk op de eerste plaats moeten komen. En vanuit die rust kun je alles weer ondernemen zoals jij het graag wilt en waar je je goed bij voelt.

Herhaling: Je basis zou imo dus rust moeten zijn.

En die krijg je door te mediteren, buiten in de natuur te gaan wandelen. Beweging buiten. Verdiep je in ademshalings oefeningen en het focussen op je ademhaling zodat je leert je brein op pauze te zetten en even geen gedachten te hebben van wat je allemaal moet doen. Dus bewegen en bewust ademen om rust te krijgen als basis zou ik je als mijn beste advies willen geven, omdat daar mijns inziens de wortel van je probleem zit. Los je dat op, dan zal ook de rest veel beter gaan.

En zorg ook dat je hobby's of activiteiten hebt, waar je energie van krijgt. Ga dansen op muziek die jij leuk vindt, of tuinieren oid. Piano spelen werkt ook heel heilzaam. Ik hou zelf van soep maken bijvoorbeeld als ik mijn zinnen wil verzetten. Gewoon een grote pan en dan de hele middag en avond in de weer zijn voor een lekkere pan soep. Maar ik hoop dat jij iets kunt vinden wat goed bij jou past.

En als laatste punt wil ik benoemen dat je ook met je hardnekkige twijfel aan de slag moet. Zolang die blijft maakt het niet uit wat je doet en gaat het alles wat je doet of verandert ondermijnen. Werk dus met nieuwe helpende overtuigingen waarin je gaat vertrouwen op jezelf en je jezelf gerust stelt.

"Ik doe het goed"
"Het voelt allemaal best eng, maar ik doe het goed."
"Ik sta mezelf toe al deze emoties te voelen, en het is allemaal ok en ik ben ok. Ik doe het goed."
"Ik ben rustig en ik ben ok. Alles is goed zoals het NU is."

Dit type overtuigingen in combinatie met je ademhaling zullen maken dat je een vermogend en constructief tegengif ontwikkelt voor de hoeveelheid twijfel die van jou meester heeft gemaakt. Zorg dus dat je dat meesterschap terugpakt met constructieve gedachten waar je bewust voor kiest.

Geloof dus niet langer de gedachte dat jij en jouw leven een puinhoop is. Wel is het tijd om wat dingen aan te passen in je leven om meer rust, vrede en voldoening te ervaren, en daar ben je nu al mee bezig. Je doet het dus goed. Je doet het dus goed. Je doet het dus goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 09-01-2022 14:34:00 ]
pi_203111337
Ik herken er deels wat in mezelf terug.

Als je zoveel behoefte hebt aan controle, dan zit er dus de angst achter dat je die controle anders verliest en dat jou allemaal onheil te wachten staat.

In de samenleving word je overladen met stellingen zoals "Je moet niet perfectionistisch zijn!" of "Het leven is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!" of "De grootste vijand ben je zelf!". Dat snap je allemaal best wel en je wordt geconfronteerd met jouw gedrag wat je in de weg staat om meer voldoening uit jezelf en het leven te halen. En het kan nogal intimiderend overkomen als je vervolgens leest dat je je mindset MOET veranderen, want als je dat niet doet, dan verkloot je je leven en dat is allemaal jouw eigen schuld! Voel je je alweer ontzettend klote vanwege alle weggegooide jaren en ga je jezelf nog een keer onder druk zetten dat je nu echt stappen MOET gaan zetten. En dat lukt niet, omdat je tot nu toe alleen van jezelf kent dat het niet gaat lukken.

Het kan ontzettend moeilijk zijn, maar het is wel belangrijk dat je van jezelf begrijpt welke angsten jouw tegenhouden. Als je namelijk niet bang meer bent, heb je ook geen behoefte meer om rigide alles onder controle te hebben. Wat ik bij mezelf een beetje meer begin te snappen, is dat mijn negatieve overtuigingen waarbij ik altijd heilig van overtuigd ben geweest, niet kloppen. Ik was in mijn jeugd een angstig te zachtaardig en verwijfd jochie. Ik kende mezelf niet anders, daarom dacht ik dat ik dat ook was. Ik heb me altijd enorm voor mezelf geschaamd, ik durfde geen foto's of video's van mezelf terug te zien, want ik kotste gewoon op mezelf. Ik voelde mezelf een mislukt mietje. Als ik me al afvroeg of het kan zijn dat het gedrag met iets anders te maken kon hebben en dat mijn ware zelf daardoor niet tot uiting kon komen, werd ik door iedereen teruggefloten dat ik niet zo moest piekeren en mezelf moest leren accepteren zoals ik ben.

Ik weet eigenlijk al heel lang dat de omgeving waarin ik ben opgegroeid nogal een negatieve invloed heeft gehad en dat het niet allemaal aan mezelf en aan mijn zogenaamde mislukte genen ligt. Echter voor omstanders leek er niks mis te zijn met die omgeving. Nu nog steeds denken dezelfde mensen dat ik een ontzettend raar jochie was. Als ik ze tegenkom, vinden ze het zooooo knap dat ik zo ben veranderd. Ik kan mij er steeds minder druk om maken, want mensen laten zich sowieso moeilijk overtuigen - makkelijker om mezelf ervan te overtuigen dat ik hun bevestiging niet nodig heb.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Dat het vooral belangrijk is om naar jezelf te luisteren. Dat kan heel moeilijk zijn, want overtuigingen die je van anderen hebt geleerd, kunnen heel erg vertroebelen wat je nou eigenlijk zelf vindt en waar je je goed bij voelt. Probeer de focus vooral op jezelf te houden.

Luister naar jouw gevoel, maar pas op dat je je niet laat misleiden door destructieve overtuigingen.
pi_203119364
Typisch gebrainswashte slachtoffer van een mislukte maatschappij. 39 jaar, nog steeds niet gesetteld, ongelukkig single, kindloos, geen vrienden, geen community, enz.

Hoe jij jouw situatie beschrijft is 'normaal' in het verwende pretpark genaamd "het Westen". Echter elders waar het echte leven afspeelt wordt je gewoon aangezien voor mislukte loser.

Wees blij dat je nog een man bent want mannen blijven langer 'jong' dus je maakt nog kans om wat van je leven te maken maar de tijd dringt. Ongesettelde vrouwen van 39 hebben een veel groter probleem.
pi_203119582
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef BookFreak het volgende:
Typisch gebrainswashte slachtoffer van een mislukte maatschappij. 39 jaar, nog steeds niet gesetteld, ongelukkig single, kindloos, geen vrienden, geen community, enz.

Hoe jij jouw situatie beschrijft is 'normaal' in het verwende pretpark genaamd "het Westen". Echter elders waar het echte leven afspeelt wordt je gewoon aangezien voor mislukte loser.

Wees blij dat je nog een man bent want mannen blijven langer 'jong' dus je maakt nog kans om wat van je leven te maken maar de tijd dringt. Ongesettelde vrouwen van 39 hebben een veel groter probleem.
Oke, maar hoe doe je daar wat aan?
Somebody that I used to know
  maandag 10 januari 2022 @ 09:21:23 #35
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_203119836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:16 schreef mapje0504 het volgende:
Daarom vraag ik me juist af hoe anderen dit doen: hoe "manage" je die hele berg informatie die elke dag binnenkomt (werk, meldingen op telefoon, berichten in apps, nieuws etc.) en hoe houd je dat in de balans met "je eigen leven" / dagelijkse activiteiten??
Splitsen tussen wel/niet belangrijk, meldingen sowieso uitzetten, nieuws met een half oog volgen en vooral doen, lezen en kijken wat ik zelf belangrijk vind in plaats van wat voorgekauwd wordt opgedrongen.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef BookFreak het volgende:
Hoe jij jouw situatie beschrijft is 'normaal' in het verwende pretpark genaamd "het Westen".
Echter elders waar het echte leven afspeelt wordt je gewoon aangezien voor mislukte loser.
En waar is dat zogenaamde "elders" dan? :')

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef BookFreak het volgende:
je maakt nog kans om wat van je leven te maken maar de tijd dringt.
Je bedoeld dat hij zich nog kan conformeren naar vastgeroeste patronen en ideaalbeelden en zich rot moet voelen dat hij niet voor z'n 40e vast zit in een huis/vrouw/kind situatie waaruit je nooit meer loskomt?
Sommige mensen willen dat niet, die kiezen voor een andere leefstijl, zijn die in jouw ogen allemaal mislukt?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_203119985
quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:21 schreef YuckFou het volgende:

Je bedoeld dat hij zich nog kan conformeren naar vastgeroeste patronen en ideaalbeelden en zich rot moet voelen dat hij niet voor z'n 40e vast zit in een huis/vrouw/kind situatie waaruit je nooit meer loskomt?
Haha, true.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 09:34:17 #37
441859 crew  Lenny77
pi_203119995
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef BookFreak het volgende:
Typisch gebrainswashte slachtoffer van een mislukte maatschappij. 39 jaar, nog steeds niet gesetteld, ongelukkig single, kindloos, geen vrienden, geen community, enz.

Hoe jij jouw situatie beschrijft is 'normaal' in het verwende pretpark genaamd "het Westen". Echter elders waar het echte leven afspeelt wordt je gewoon aangezien voor mislukte loser.

Wees blij dat je nog een man bent want mannen blijven langer 'jong' dus je maakt nog kans om wat van je leven te maken maar de tijd dringt. Ongesettelde vrouwen van 39 hebben een veel groter probleem.
Kerel ga ergens anders met je beledigende en achterhaalde theorietjes heen. De TS heeft dus werkelijk niets aan jouw toevoeging...
Als je het hier toch allemaal zo slecht, gebrainwashed en mislukt lijkt te vinden, ga dan naar die landen waar volgens jou het echte leven afspeelt... Je zal vast de gelukkigste mens op aarde worden (en dank meteen even je god dat je een man bent en geen vrouw).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_203122277
quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:21 schreef YuckFou het volgende:

Je bedoeld dat hij zich nog kan conformeren naar vastgeroeste patronen en ideaalbeelden en zich rot moet voelen dat hij niet voor z'n 40e vast zit in een huis/vrouw/kind situatie waaruit je nooit meer loskomt?
Grappig dat een huis/vrouw/kind situatie wordt gezien als 'gevangen zitten'. Dat zegt genoeg over jouw ideologie.

quote:
Sommige mensen willen dat niet, die kiezen voor een andere leefstijl, zijn die in jouw ogen allemaal mislukt?
100% mislukt.
  maandag 10 januari 2022 @ 14:08:32 #39
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_203124581
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef BookFreak het volgende:
Grappig dat een huis/vrouw/kind situatie wordt gezien als 'gevangen zitten'. Dat zegt genoeg over jouw ideologie.
Ideologie?

Kijk eens nar de immense hoeveelheden scheidingen die er rond de zogenaamde midlifecrisis voorkomen, een van de twee ouders, of soms allebei zien hoe vast ze zitten in een "Is dit het nou?" gevoel en willen wat anders met vaak een echtscheiding tot gevolg, in het ene cliché verhaal koopt papa een Porsche, een Rolex en een nieuwe vriendin terwijl z'n ex met de kinders achterblijft, in het andere cliché verhaal gaat moeders aan de mindfulness, yoga en spirituele verlichting met behulp van een lifecoach op Ibiza en wordt Instagraminfluencer en later zelf lifecoach terwijl haar ex achterblijft met de kinderen. Wie zijn de dupe, de kinderen, altijd.
Maar de basis ligt in dat gevoel gevangen te zitten in een conformistische haast afgedwongen levensstijl die door een soort van totale conditionering wordt opgelegd door de maatschappij vanaf het moment dat scholing begint.

quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef BookFreak het volgende:
100% mislukt.
Da's nogal navelstaarderig en ik vraag me af wat jouw ideologie dan ook is....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_203124740
quote:
18s.gif Op maandag 10 januari 2022 14:08 schreef YuckFou het volgende:

Kijk eens nar de immense hoeveelheden scheidingen die er rond de zogenaamde midlifecrisis voorkomen, een van de twee ouders, of soms allebei zien hoe vast ze zitten in een "Is dit het nou?" gevoel en willen wat anders met vaak een echtscheiding tot gevolg
Oh ja natuuuurlijk gaan we deze recente paar mislukte generaties in het westen slechts als voorbeeld nemen, en negeren we ALLE andere volkeren over de hele planeet door het hele historie, die wél het gezin als hoeksteen heeft. Bedankt dat je mijn punt alleen maar versterkt.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:22:50 #41
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_203128875
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 14:17 schreef BookFreak het volgende:
Oh ja natuuuurlijk gaan we deze recente paar mislukte generaties in het westen slechts als voorbeeld nemen, en negeren we ALLE andere volkeren over de hele planeet door het hele historie, die wél het gezin als hoeksteen heeft. Bedankt dat je mijn punt alleen maar versterkt.
Ik negeer helemaal niks, dit topic ging in eerste instantie over TS z'n troubles waarbij jij van mening was dat ie wellicht nog net op tijd was om z'n huisje,boompje,beestje te regelen zodat hij naar jouw mening nog wat van z'n leven maakt.
Wat nou als er voor hem een ander pad ligt, eentje die niet strookt met jouw gedachtegang maar wel met zijn leefstijl of Asperger problematiek, beschouw je zijn leven dan gelijk als mislukt? Of overbodig?

Je bent trouwens wel goed in selectief quoten, want er staan nog een paar vragen open;

quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:21 schreef YuckFou het volgende:
En waar is dat zogenaamde "elders" dan? :')
quote:
18s.gif Op maandag 10 januari 2022 14:08 schreef YuckFou het volgende:
Da's nogal navelstaarderig en ik vraag me af wat jouw ideologie dan ook is....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_203129068
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:35 schreef mapje0504 het volgende:
Vragen mbt onduidelijkheden / details, en suggesties / tips mbt veranderen zijn welkom. Alvast bedankt.
Ik krijg de indruk dat je heel druk bezig bent met het uitdenken van een 'systeem' om je huidige levenstijl waarin je alles volgens 'systemen' probeert te regelen te veranderen.
sterker nog, je plant je hele leven in met systemen die erop gericht zijn je leven te veranderen.

Dat gaat volgens mij nooit echt een verschil maken omdat je dan juist _niks_ verandert, je 'plannnen om je leven te veranderen' zijn gewoon precies dezelfde vorm van alles doorplannen en jezelf bezighouden.

het klinkt alsof je leven een soort van brug is en je continue onderweg bent.
mar ook alsof de weg jouw doel geworden is en je eigenlijk niet weet waar je heen gaat; je plant om te veranderen maar bent onduidelijk wat je nu wel wil, anders dan 'veranderen'

quote:
Het is in ieder geval time for change. 2021 was het jaar van het besef en al kleine aanpassingen, 2022 moet het jaar van de échte verandering worden.
Daar geloof ik geen zier van... ik zie werkelijk geen enkele motivatie of handling die me de indruk wekt dat jij verandering nastreeft.
Evenmin mis ik een doel wat je wil bereiken (ja, iemand die 'niet plant en lekker spontaan is', maar dat ben je nu eenmaal niet)

is het niet eerlijk tegenover jezelf gewoon aan e geven dat je niet werkelijk verandert maar dat je bent zoals je bent?

Of wil je dat vooral vermijden? Zijn al je plannen misschien een vlucht ergens voor? voor jezelf?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203130658
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt je afvragen hoe je toe kunt geven aan je behoefte aan structuur zonder jezelf gek te maken. Dat antwoord is volgens mij niet zo moeilijk: plan niet te veel in, plan terugkerende activiteiten in die je rustig maken en plan 'vrije ruimte' in. Als je niet goed weet hoe je je vrije ruimte in moet vullen, dan heb je een opdracht voor jezelf: probeer iets te ontdekken waar je in op kunt gaan. Voor mij is dat bijvoorbeeld tuinieren.
Dit ben ik dus vanaf dit jaar aan het doen. Ipv tijdsloten maak ik voor elke avond lijstjes met niet al te veel dingen, rekening houdend met de “vrije ruimte” in de tijd. Weekenden houd ik zo veel mogelijk leeg, tenminste, ik schrijf niks op, maar in mijn hoofd weet ik al ongeveer wat ik dan ga doen, maar probeer ook hier voldoende tijdruimte te houden. Maar goed, zeker door de lockdown en omdat diverse sporten nog stil liggen (ben een sportfreak) is het momenteel nog best rustig in mijn vrije tijd. Benieuwd hoe dat over een aantal maanden is. Al heb ik me wel voorgenomen: meer zin, minder dwang. Als ik eens geen zin heb om iets wat niet moet te doen of te kijken, dan gewoon niet doen, en gewoon iets doen waar ik wél zin in heb. Of stel dat ik maar wat thuis hang, en een vriend belt op: “Zin om wat te gaan eten?” (ik noem maar iets)… Vroeger zei ik dan 9 van de 10 keer nee, want “de planning is heilig”. Ik wil meer naar een mindset toe dat ik mijn eigen dingen meer los laat en (indien ik er zin in heb) dat dus wél ga doen.

quote:
Dan alle gezondheidssores. Je legt verbanden die je in mijn optiek niet kunt leggen. Je slikt voedingssupplementen en je tinnitus wordt erger, dus het een heeft het ander tot gevolg. Fout. Dat weet je helemaal niet. Laat eerst maar eens al je aannames los en stop om alles onder een vergrootglas te leggen. Ga terug naar de basis: geen drank, geen drugs, zorg voor genoeg slaap, beweeg elke dag en eet gezond. Ga niet obsessief sporten, maar neem elke dag een wandeling.
Nee, mijn tinnitus is juist verminderd de laatste maanden, zie post 2. ;) Sowieso had ik er voorheen weinig last van, althans: ik probeer het te negeren en er niet naar te luisteren. Heb destijds ook het boek van Sandra Posthumus aangeschaft, daar staan genoeg tips in. Het enige waar ik al enige tijd last van heb zijn wat pijnen in bepaalde spieren (maar dat had ik voor mijn inzinking al) en dus dat lichte gevoel in mijn hoofd, wat de laatste dagen al een stuk minder is. Komt misschien toch door een kou of dat ik minder gestresst ben… We gaan het zien hoe het zich ontwikkelt de komende tijd.

Ik probeer in ieder geval elke dag een blokje om te gaan van 20 minuten. En soms als het een dagje niet lukt dan de dag erna wat langer (bijvoorbeeld in het weekend). Wat betreft de rest van de dingen die je opnoemt: geen probleem mee, dat deed ik al. Diëten doe ik sowieso niet, niet nodig, en ik vind dat echt zo’n “vicieus cirkel gedoe”. Maar dat “obsessief sporten” zoals je noemt, dat deed ik dus vroeger. Ik heb een hometrainer thuis en moest van mezelf daar 4x per week op knallen. :') “Want calorieën, en je hebt een zittend beroep.” Terwijl ik nu heb geleerd dat calorieën knallen minder belangrijk is dan dat je elke dag zo veel mogelijk spieren gebruikt, zoals wandelen of zwemmen.

quote:
De belangrijkste vraagt blijft dan nog openstaan: wat heb je nodig om het gevoel te krijgen dat je een bevredigend leven leidt? Mis je het om een relatie te hebben? Wil je meer vrienden? Haal je geen bevrediging uit je werk? Ik denk dat je daar grip op moet proberen te krijgen. Je kunt een leeg leven wel opvullen met diverse zelfontplooiingsactiviteiten, maar zijn die niet louter afleiding? De zelfhulpboeken lijken me een zoveelste manifestatie ervan. Vergeet alles wat je hebt geleerd over wat een leven de moeite waard maakt. Wat wil jij?
Tja, goede vragen. Misschien kan ik daar momenteel nog niet overal antwoord op geven, ben zoekende. Maar wat ik wil… Tja, gewoon, zo veel mogelijk genieten. Maar misschien met een minder druk schema. Maar ook meer rust. Ook eens “even niks”. Komt misschien omdat we ouder worden, dat je daar meer behoefte aan hebt. Ik heb het nooit gemist een relatie te hebben. Misschien dat als het allemaal wat minder druk maak, ik op den duur iemand om me heen mis en er wel meer open voor sta. Maar misschien ook niet. Meer vrienden? Mja, misschien. Nooit verkeerd om nieuwe mensen te leren kennen. Of bepaalde vriendschappen wat “versterken”, kan ook.

quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:08 schreef Tengano het volgende:
En zorg dat je dagelijks investeert in rust in je hoofd en rust in je lijf. Ik hoorde je dat je drie keer in de week iets van oefeningen doet... Je rust zou momenteel eigenlijk op de eerste plaats moeten komen. En vanuit die rust kun je alles weer ondernemen zoals jij het graag wilt en waar je je goed bij voelt.

Herhaling: Je basis zou imo dus rust moeten zijn.

En die krijg je door te mediteren, buiten in de natuur te gaan wandelen. Beweging buiten. Verdiep je in ademshalings oefeningen en het focussen op je ademhaling zodat je leert je brein op pauze te zetten en even geen gedachten te hebben van wat je allemaal moet doen. Dus bewegen en bewust ademen om rust te krijgen als basis zou ik je als mijn beste advies willen geven, omdat daar mijns inziens de wortel van je probleem zit. Los je dat op, dan zal ook de rest veel beter gaan.

En zorg ook dat je hobby's of activiteiten hebt, waar je energie van krijgt. Ga dansen op muziek die jij leuk vindt, of tuinieren oid. Piano spelen werkt ook heel heilzaam. Ik hou zelf van soep maken bijvoorbeeld als ik mijn zinnen wil verzetten. Gewoon een grote pan en dan de hele middag en avond in de weer zijn voor een lekkere pan soep. Maar ik hoop dat jij iets kunt vinden wat goed bij jou past.

En als laatste punt wil ik benoemen dat je ook met je hardnekkige twijfel aan de slag moet. Zolang die blijft maakt het niet uit wat je doet en gaat het alles wat je doet of verandert ondermijnen. Werk dus met nieuwe helpende overtuigingen waarin je gaat vertrouwen op jezelf en je jezelf gerust stelt.

"Ik doe het goed"
"Het voelt allemaal best eng, maar ik doe het goed."
"Ik sta mezelf toe al deze emoties te voelen, en het is allemaal ok en ik ben ok. Ik doe het goed."
"Ik ben rustig en ik ben ok. Alles is goed zoals het NU is."
Mooie post, bedankt voor al deze tips. Ik denk graag vooruit, en wil naar dingen uitkijken, maar het is belangrijk dat ik inderdaad ook wat meer “in het nu” leef, en dat ik wat positiever in mijn energie ga staan. Misschien me ook iets meer “laat leven” ipv constant die controle vasthouden. Maja, ook deels aard van het beestje.

quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Splitsen tussen wel/niet belangrijk, meldingen sowieso uitzetten, nieuws met een half oog volgen en vooral doen, lezen en kijken wat ik zelf belangrijk vind in plaats van wat voorgekauwd wordt opgedrongen.
Mja, ik heb ook bijna alle meldingen uit staan, maar ik wil ook weer niks missen. Probeer alles maar eens mee te krijgen in deze wereld waarin alles zo snel gaat qua informatie en iedereen daar weer dan zijn/haar mening over heeft. Los van alle dingen die je op een dag wilt doen, los van je werk, los van alle chats die lopen, etc. Vind het soms moeilijk om te filteren belangrijk / niet belangrijk.

quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:33 schreef RM-rf het volgende:
Daar geloof ik geen zier van... ik zie werkelijk geen enkele motivatie of handling die me de indruk wekt dat jij verandering nastreeft.
Evenmin mis ik een doel wat je wil bereiken (ja, iemand die 'niet plant en lekker spontaan is', maar dat ben je nu eenmaal niet)
Moet ik dan per se een doel hebben dan? Ik ben wel inderdaad zoals ik ben. Een bepaalde aard van het beestje verandert niet. Maar ik denk dat ik met “minder hooi op de vork nemen” en “meer dingen loslaten” al een heel grote verandering voor me is. Letterlijk élke minuut van mijn agenda zat vroeger vol. Dat wil ik niet meer.

Excuus verder dat ik niet op alle posts reageer, ik lees ze allemaal wel, maar ik reageer alleen op de posts waar ik alleen maar wat op te zeggen heb.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:33:32 #44
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_203131541
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:44 schreef mapje0504 het volgende:
Mja, ik heb ook bijna alle meldingen uit staan, maar ik wil ook weer niks missen. Probeer alles maar eens mee te krijgen in deze wereld waarin alles zo snel gaat qua informatie en iedereen daar weer dan zijn/haar mening over heeft. Los van alle dingen die je op een dag wilt doen, los van je werk, los van alle chats die lopen, etc. Vind het soms moeilijk om te filteren belangrijk / niet belangrijk.
Ga eens na voor jezelf wat je nou precies niet wilt missen, het nieuws? De laatste roddels? Technieuws? Of persoonlijke dingen van vrienden? Kijk welke app-groepjes je echt interesseren en in welke je zit gewoon voor t meedoen, pas daar je meldingen op aan en vraag jezelf af of de mening van anderen ten opzichte van jouw eigen mening er zoveel toe doet.

Want er zit een immens gat tussen wat echt belangrijk is en wat de hele wereld elke dag loopt te roeptoeteren, wordt je er op aangesproken dat je niet (snel genoeg) reageert, leg dan kort uit dat je met je meldingen aan het klooien bent omdat je gek wordt van je mobiel en alles het liefste uitzet (of verwijdert, zijn 4 nieuwsapps nodig oid nodig? Meestal staat toch overal hetzelfde ANP/Reuters nieuws).

En ja de wereld gaat verdomde hard en als je sec alles wilt bijhouden heb je er een volledige dagtaak aan met alle socials,blogs, podcasts en noem maar op, niet te doen dus, dus schiften, jouw wereld, jouw mening, jouw vrienden en de rest, soit. oO<
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_203198508
Herkenbaar verhaal.

De reden waarom je plant is omdat je angst hebt voor controleverlies (i.c.m. met autisme misschien). Je moet eens bij jezelf uitzoeken waar die angst vandaan komt, waar dat trauma zit. En dan lekker aan exposure therapy gaan doen, gewoon eens een hele dag helemaal niks op je planning (maar ik las al dat je dat deed).

Als je de achterliggende oorzaak (lees: angst voor wat er gebeurd zonder planning) niet oplost, gaat het nooit werken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')