Je moet ook geen pakje kauwgom met ¤100 willen afrekenenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Pff, en ik probeer juist van een aantal 100 euro biljetten af te komen. Bij de lokale AH kijken ze me aan of ik Pablo Escobar himself ben.
Denk dat je op Schiphol of in Rotterdam bij Europoort daar nog wel terecht kan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:34 schreef Scooteraar het volgende:
Iemand die dat weet? Een paar jaar geleden had mijn lokale ABN Amro het nog in de automaten zitten, maar dat kantoor bestaat inmiddels niet meer. Ook andere geldautomaten zie ik enkel 50 euro als maximale grootte uitspugen.
Spaargeld heb ik contant, en vind biljetten van 50 en 20 vreselijk irritant.
Ideeën?
Misschien kan je ruilen met TS.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Pff, en ik probeer juist van een aantal 100 euro biljetten af te komen. Bij de lokale AH kijken ze me aan of ik Pablo Escobar himself ben.
Nee, doen ze niet meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kan toch gewoon bellen voor een afspraak om contant geld op te halen? In biljetten naar keus.
Serieus niet? Hoezo niet meer, heb dat vroeger weleens gedaan. Hoe kun je dan je rekening leeghalen als je zou willen?quote:
Vroeger is nu niet. Bij de geldautomaat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Serieus niet? Hoezo niet meer, heb dat vroeger weleens gedaan. Hoe kun je dan je rekening leeghalen als je zou willen?
Lekker onhandig. Stel je wilt een 2dehands auto gaan ophalen in DE van 20k in contanten. Wat geen heel gek scenario is. Moet je zowat een geldkoffer mee nemen om al die kleine flutbriefjes in mee te sjouwen. En pinnen kan max tot 5k na limietverhoging. Dus dan ben je daar ook nog een paar dagen zoet mee om het geld eruit te trekken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:28 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Vroeger is nu niet. Bij de geldautomaat.
Daarom kun je beter in Duitsland pinnen waar wel briefjes van 200 uit de automaat komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lekker onhandig. Stel je wilt een 2dehands auto gaan ophalen in DE van 20k in contanten. Wat geen heel gek scenario is. Moet je zowat een geldkoffer mee nemen om al die kleine flutbriefjes in mee te sjouwen. En pinnen kan max tot 5k na limietverhoging. Dus dan ben je daar ook nog een paar dagen zoet mee om het geld eruit te trekken.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:31 schreef LanaMyst het volgende:
Niet dat ik vaak contant geld gebruik maar heb het wel altijd apart gevonden dat die briefjes van 100 zo schaars zijn.
Vroeger in de gulden tijd waren de briefjes van 100 ook normaal, en aangezien 100 euro tegenwoordig hetzelfde waard is als vroeger 100 gulden zou dit toch moeten kunnen lijkt mij.
100 / 200 euro is helemaal niet zo veel geld. En als ik iets wil aanschaffen van enkele duizenden euro's moet dat gewoon mogelijk zijn met contant geld. Wat als je iedere maand 200 euro in je spaarpot steekt en na een aantal jaar een nieuwe auto aan wilt schaffen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:53 schreef Nober het volgende:
Het is begonnen in 2008 met de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financiering van Terrorisme (WWFT). De WWFT is ingevoerd op grond van Europese regels en wordt regelmatig aangescherpt om criminele groeperingen beter te kunnen opsporen en bestrijden. Nederlandse banken kiezen sinds kort de strengst mogelijke aanpak: alles wat zwart geld lijkt, is taboe.
Illustratief is hoe SNS omgaat met klanten die contant geld willen storten op hun rekening. Zij moeten daarvoor tegenwoordig naar een vestiging van GWK Travelex. Bij dit wisselkantoor kunt u indringende vragen krijgen: waar komt het geld vandaan? Waarom wilt u het storten? Kunt u de herkomst van het bedrag aantonen met een schermprint van de marktplaatsadvertentie? Als GWK niet genoeg informatie krijgt of twijfels heeft, kan volgens SNS de transactie geweigerd worden. ‘GWK hoeft niet te vertellen waarom’, voegt de bank er op de website aan toe.
Een andere lezer vertelt mij dat hij onlangs vervelende vragen kreeg van zijn bank toen hij extra aflossingen op zijn hypotheek deed. Het grootste deel van het geld was afkomstig uit een erfenis. Dat bleek uit de overboeking van de notaris met de omschrijving ‘nalatenschap’. De bank neemt hier geen genoegen mee en wil nu een verklaring van erfrecht of een akte van verdeling zien.
Waarom moet een klant eigenlijk zijn onschuld bewijzen? En wat als hij weigert mee te werken? De bank kan dan de betaalrekening opzeggen. Ik heb een mail gestuurd aan alle banken met de vraag hoe vaak zij sinds begin 2020 betaalrekeningen hebben opgezegd op grond van de WWFT. Geen enkele bank wil hier antwoord op geven, omdat het om concurrentiegevoelige informatie zou gaan. Het gaat volgens een woordvoerder van SNS om ‘het beschermen van de integriteit van het Nederlandse financiële stelsel’. Die staat blijkbaar zo onder druk, dat het gemak en de privacy van de klant hiervoor moeten wijken.
https://www.volkskrant.nl(...)meer-halen~be331023/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |