abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203010877
AD, Maxime Segers 03-01-22

Thomas woonde in het Big Brother-huis, maar bedenkt nu de spellen: ‘Ik kan me beter inleven’

Hij was vorig jaar nog te zien als bewoner in Big Brother, maar Thomas Nagels kijkt nu vanaf de zijlijn mee als spelbedenker voor het nieuwe seizoen van de show, dat vandaag van start gaat. ‘Wanneer je meedoet aan een serie als Big Brother moet je goed beseffen dat de kijker een mening zal hebben over alles en iedereen.’

Halverwege het programma moest ‘knuffelbeer’ Thomas vorig jaar het Big Brother-huis verlaten. Maar écht afscheid nemen kon hij niet. Als groot liefhebber van spellen besloot hij daarom ‘met een boekje vol ideeën’ af te reizen naar Nederland, in de hoop een baan te scoren op de redactie van Big Brother. Het lukte hem.

,,Hoofdredacteur Jourik Vandervorst heeft me de kans gegeven om mee te werken aan dit nieuwe seizoen. Ik ben er ondertussen achter dat dit werk mij oprecht gelukkig maakt. Sinds augustus ben ik samen met mijn collega’s van de spelredactie bezig geweest met het bedenken van de spellen die dit seizoen zullen worden gespeeld. Nu het seizoen begint, help ik met de opbouw van de spellen en de productionele kant van het programma.”

Door Thomas' ervaring als ex-bewoner voelt hij een stuk gemakkelijker aan welke spellen geschikt zijn voor de realityserie, zo stelt hij. ,,Ik kan me veel beter inleven in de plaats van de nieuwe bewoners en hun beleving in het huis. Als programmamaker lijkt het me onmogelijk om in te schatten hoe het voelt om 100 dagen afgesloten te zijn van de buitenwereld", vertelt hij aan deze krant. Dan serieus: ,,Deelnemen aan een programma waar je 24/7 wordt gevolgd moet je echt niet onderschatten."

Over de inhoud van de spellen kan Thomas nog niet veel kwijt, maar hij belooft een ding: het nieuwe seizoen zit vol verrassingen en wordt een stuk heftiger. Kritiek dat de laatste reeks 'te tam' was, kan Thomas zich wel in vinden. Het programma trapte af met 1,4 miljoen kijkers, maar daarna haakten steeds meer mensen af. Hoe gaat Big Brother de kijker nu wél vasthouden? ,,Als er een ding is waar we het bijna allemaal over eens waren op de redactie, dan is het dat dit seizoen nog spannender en intenser moest worden. Expect the unexpected! En we hebben ook goed geluisterd naar de kijker. Zij krijgen een belangrijke rol in het programma."

Aandacht
Hoewel het een logische stap lijkt dat Thomas ook de nieuwe bewoners begeleidt in hun avontuur, heeft hij daar bewust niet voor gekozen. ,,Ik heb me volledig afzijdig gehouden van de zoektocht naar, alsook in de communicatie met de nieuwe bewoners. De focus ligt namelijk op hun nieuwe avontuur. Ik wens ze natuurlijk wel alle plezier van de wereld de komende maanden", legt hij uit.

De start van een gloednieuw seizoen bezorgt Thomas overigens wel wat kriebels. ,,Telkens wanneer ik terugdenk aan vorig jaar, besef ik dat dit een enorm spannend moment is voor de nieuwe bewoners. Als ik nu nog even voor de laatste keren door het huis loop, word ik overvallen met herinneringen."

Mooie herinneringen, zoals zijn hechte band met winnares Jill, bijvoorbeeld. Maar het is ook niet altijd even makkelijk geweest, weet Thomas. Reacties van kijkers die hun ongezouten mening gaven op sociale media, kwamen soms hard binnen, ondanks dat Thomas zich daar 'redelijk gemakkelijk' voor kon afsluiten. ,,De hoeveelheid reacties op social media zijn overdonderend en soms heftig. Wanneer je meedoet aan een programma als Big Brother moet je goed beseffen dat de kijker een mening zal hebben over alles en iedereen."

Hoe simpel het ook klinkt, toch heeft Thomas een tip voor de nieuwe bewoners. ,,Je kan je het beste focussen op alle positiviteit", besluit hij.

[ Bericht 49% gewijzigd door Hunter op 03-01-2022 16:51:03 ]
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_203022767
Dinsdag 04 januari 2022
Kritiek op nieuwe stem Big Brother

Big Brother is maandag weer van start gegaan. Het nieuwe seizoen wordt wederom gepresenteerd door Geraldine Kemper en Peter Van de Veire.

De aftrap werd in Nederland zowel op RTL 4 als RTL 5 uitgezonden. Vanaf nu zijn de dagelijkse afleveringen te volgen bij RTL 5 en in Vlaanderen op VIER. Daarnaast zenden Videoland en GoPlay 24 uur per dag een livestream van de gebeurtenissen in het Big Brother-huis uit.

Het Big Brother-huis is gelegen naast het kantoor van producent EndemolShine in Amsterdam-Zuidoost. Het is 300 vierkante meter groot. Daarin bevinden zich 125 camera’s – zelfs op het toilet – die de acht bewoners nauwlettend in de gaten houden.

Veel kijkers stoorden zich bij de eerste aflevering aan de nieuwe commentaarstem. Die lijkt enigszins elektronisch vervormd en blikkerig waardoor hij onpersoonlijk en onmenselijk klinkt. Op sociale media is daarop veel kritiek.

https://www.broadcastmaga(...)ek-stem-big-brother/
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_203022781
Kijkers ergeren zich aan stem nieuwe Big Brother: ‘Wat een verschrikking’
Maxime Segers 03-01-22, AD

Het gloednieuwe seizoen van Big Brother is nog maar net van start gaan, maar veel kijkers van de realityserie hebben nu al reden om te klagen. Niet over de kersverse bewoners in het huis, maar wél over de nieuwe stem van Big Brother, die voor veel kritiek zorgt op sociale media.

Vanavond nemen acht bewoners hun intrek in het huis, waar ze honderd dagen afgesloten van de buitenwereld moeten blijven. De makers beloven dat het nieuwe seizoen ‘zwaarder, spannender en onvoorspelbaarder’ wordt dan vorig jaar. Ook krijgt de kijker meer invloed op het verloop van het spel.

Het Big Brother-huis is voor het nieuwe seizoen niet alleen volledig aangepast, ook Big Brother zelf is compleet nieuw. De Vlaamse voice-over Jeroen Medaer, die eerder nog de stem van Big Brother was, keert niet terug. Wie zijn stokje heeft overgenomen is vooralsnog een mysterie, maar een groot deel van de kijkers van de realityserie is allesbehalve te spreken over de nieuwe stem.

Op sociale media regent het ondertussen reacties van kijkers die de nieuwe stem het liefst vanavond nog naar huis sturen. ‘Echt die stem van Big Brother, kunnen we die niet wegstemmen. Wat een verschrikking zeg. Krijg hetzelfde gevoel alsof je met een nagel over een schoolbord gaat’, twittert een kijker. En iemand anders: ‘Hoe vinden ze ook zo’n slechte #bigbrother-stem? Had Gerard Ekdom ofzo dit niet kunnen inspreken?’

Andere kijkers stellen weer dat de Big Brother-stem beter moet articuleren, dat het klinkt alsof hij ‘in een blikje praat’ en dat hij ‘onverstaanbaar’ is. Toch is niet iedereen ontevreden. Sommige mensen denken dat het slechts een kwestie van tijd is om te wennen aan de nieuwe voice-over.

Big Brother maakte vorig jaar, veertien jaar na het laatste seizoen, een doorstart. De nieuwe reeks werd vanavond afgetrapt op zowel RTL 4 als RTL 5. Het programma is elke werkdag te volgen op RTL 5 en Videoland.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:28:26 #4
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_203023779
Lips kijkt tv
Makers Big Brother keken voor nieuw seizoen nóg beter naar Wie is de Mol
Han Lips schrijft elke dag over wat hij ziet op tv. Vandaag: Big Brother.

Han Lips4 januari 2022, 08:20

Vorig jaar was het er ineens weer, na afwezigheid van vijftien jaar: Big Brother. Op dat nieuwe seizoen zat eigenlijk niemand te wachten: Big Brother 2021 kwam niet over de half miljoen kijkers, zelfs niet tijdens de finale, toen ene Jill na drie maanden met de hoofdprijs naar huis ging.

Toch is er dit jaar weer een seizoen en toen Lips plichtsgetrouw inschakelde op RTL viel hem al snel op dat de makers nog beter naar hun grote broer Wie is de Mol hadden gekeken, het NPO-kijkcijferkanon dat twee dagen eerder begon. Er werd namelijk alles aan gedaan om de kandidaten meteen tegen elkaar uit te spelen: zo kregen zes van de acht kandidaten hun koffer niet mee. Twee van die zes kofferlozen kregen vervolgens twintig minuten om uit de zes achtergebleven koffers noodzakelijke spullen te halen, maar die moesten wel in een piepklein koffertje passen.

Die verdeel-en-heerstactiek had best interessant kunnen worden, ware het niet dat alles werd overschreeuwd door Grace, een Braziliaanse brulboei die vanaf de eerste minuut “O! MY! GOD!” schreeuwend door het huis liep. “Ik ben een beetje een paracetamol,” zei Grace (35, werkzoekend) over zichzelf. Lips dacht meer aan Ritalin bij de stuiterende vrouw, bij wie elke zin eindigde met een UITROEPTEKEN!

Haar Vlaamse tegenkandidaat Peter zei met gevoel voor understatement al na vijf minuten: “Na een tijdje zal de overenthousiaste Grace misschien wel vermoeiend worden.” Dat gevoel had Lips (en het gros van de twitterende kijkers) al ver voor het eerste reclameblokje. Omdat ook de stem van ‘Big Brother’ klonk als nagels over het schoolbord haakte Lips wederom al na één aflevering af – met hoofdpijn, dus nam hij zelf een paracetamol.

https://www.parool.nl/kun(...)-is-de-mol~b37e1bce/
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:13:09 #5
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_203037292
RTL grijpt in bij Big Brother na kritiek

https://www.superguide.nl(...)er-na-kritiek-nieuws
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:14:59 #6
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_203037338
Verandering in livestream ‘Big Brother’ wekt enorme irritatie: “Dan gaat de livestream weer een poosje af”

https://www.redactie24.be(...)een-poosje-af-132339

Gaat over de Belgische stream.

[ Bericht 25% gewijzigd door spapaars op 04-01-2022 21:24:11 ]
pi_203041014
Deelnemers Big Brother werken wekenlang niet: hoe lossen ze dat thuis op?
04 januari 2022

Dimitri, Grace, Kitty, Nouchine en Peter hebben zich maandag officieel laten vastzetten in het Big Brother-huis. Ook Sercan, Tobias en Vera doen een gooi naar de winst. Het doel is zo lang mogelijk in het huis te blijven en uiteindelijk te winnen. Aan die winst zit een geldbedrag vast, maar je energierekening thuis kan niet honderd dagen wachten.

Een woordvoerder van RTL laat desgevraagd aan NU.nl weten dat de deelnemers allemaal hun eigen oplossing hebben gevonden met werkgevers. Zo had de één nog flink wat vakantiedagen over en komt zo een heel eind en is de ander met onbetaald verlof om maar zo lang mogelijk in het huis te kunnen blijven.

Enkele van de deelnemers hebben ook kinderen te voeden, dus het is niet zo dat iedereen maar onbeperkt kan wegblijven zonder enige financiële compensatie. Endemol, de producent van het televisieprogramma, heeft daarom een dagvergoeding opgesteld. Daarmee kunnen de huidige deelnemers en de kandidaten die op een later moment instappen gewoon de rekeningen blijven betalen.

Bron: nu.nl
pi_203059764
Foute nominatie Big Brother zorgt voor tranen
http://www.bbnlbe.nl/fout(...)r-zorgt-voor-tranen/
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_203073283
Honderd dagen lang zitten de deelnemers van Big Brother - als alles goed gaat - opgesloten in het huis van het realityprogramma. Al die tijd kan de deelnemersgroep, die op dit moment bestaat uit vier Belgen en vier Nederlanders, geen geld verdienen. Maar hoe wordt hun huur of hypotheek dan betaald?

https://www.nu.nl/media/6(...)IDat2_qNIqqWSF0toDvE
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_203075262
Oud-bewoners Naomi en Liese bespreken de nieuwe editie in een "mini talkshow" No Biggie op Instagram:
https://www.instagram.com/p/CYa1n6GMGz7/
pi_203094951
pi_203137740
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_203141034
Big Brother scoort matigjes op RTL 5: ‘Dit soort tv is echt passé’

https://www.mediacourant.(...)rt-tv-is-echt-passe/
pi_203141255
Zure trol site Mediacourant weer met hun lachwekkende polletjes, je verwacht het niet...
Allemaal cabaretteketet!
pi_203141261
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 16:16 schreef Nemrut het volgende:
Big Brother scoort matigjes op RTL 5: ‘Dit soort tv is echt passé’

https://www.mediacourant.(...)rt-tv-is-echt-passe/
Ik denk dat dit soort tv nog behoorlijk kan scoren, maar de aanpak, promotie en uitvoering is gewoon dramatisch.
Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 16:38:09 #16
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_203141304
vollidioten zijn dat 2 uren spel

en niks te zien :( :(
pi_203142182
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 16:38 schreef mario390 het volgende:
vollidioten zijn dat 2 uren spel

en niks te zien :( :(
Verkeerde topic
  dinsdag 11 januari 2022 @ 17:50:27 #18
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_203142240
nee zeker niet gaat toch om bb
pi_203389181
Pikant gesprek in Big Brother: ‘Ben daar echt verslaafd aan!’

In Big Brother blijft dit seizoen niets onbesproken. Zo ook bij bewoners Grace en Nouchine, die zeer openhartig zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)r-echt-verslaafd-aan
pi_203440272
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar dit is op zich wel een geinige podcast over BB:
https://podcast-fabriek.n(...)st-over-big-brother/
(ook te vinden op de bekende podcast-platformen)

In de laatste aflevering wordt het Scanman-topic ook even aangehaald.
pi_203555595
In de laatste aflevering van bovenstaande podcast ("Week 5 – Nouchine de Scheetmachine") weer mentions voor FOK!.

Op 28:23 worden de streamverslagen genoemd (@Li0nHeart @rinardo @Tuinfluitert en de rest) en de filmpjes (@DGK_Tegengas).
pi_203555628
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:25 schreef Tourniquet het volgende:
In de laatste aflevering van bovenstaande podcast ("Week 5 – Nouchine de Scheetmachine") weer mentions voor FOK!.

Op 28:23 worden de streamverslagen genoemd (@:Li0nHeart @:rinardo @:Tuinfluitert en de rest) en de filmpjes (@:DGK_Tegengas).
Moet ik toch luisteren .. niet om door te komen trouwens aflevering 4, met hun gedweep met Nouchine en Nawel ;)
pi_203555648
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:28 schreef Li0nHeart het volgende:

[..]
Moet ik toch luisteren .. niet om door te komen trouwens aflevering 4, met hun gedweep met Nouchine en Nawel ;)
Haha klopt, volgens mij zijn het geen streamkijkers en slaan vaak de plank volkomen mis. Ik luister 'm soms om bij in slaap te vallen. _O-
  maandag 7 februari 2022 @ 15:59:28 #24
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_203556060
Big Brother-Leroy flink onder vuur: 'Eruit met die viespeuk'

Tweet van een kijker met een fragment van Leroy waarop te zien is dat hij in bad ligt en met zijn hand in zijn onderbroek zit. Vervolgens staat hij op waardoor hij over de rand van de douchehokjes kan kijken.

Flink wat kijkers vinden dat hij veel te ver gaat omdat hij zou gluren naar onder meer Nouchine die onder de douche staat. Men roept de productie van het programma dan ook op om hem uit het Big Brother-huis te zetten: "Als we het dan over grensoverschrijdend gedrag hebben... Eruit met die viespeuk!', wordt er zoal getwitterd. RTL laat Shownieuws maandag weten later op de dag met een reactie te komen.

https://www.shownieuws.nl(...)uit-met-die-viespeuk
pi_203557633
Er is flink wat ophef ontstaan na een nogal opvallende actie van Leroy uit 'Big Brother'. Mensen betichten de deelnemer van 'grensoverschrijdend gedrag' na een voorval in de badkamer van de 'Big Brother'-villa.

https://www.rtlboulevard.(...)t-leroy-na-wangedrag

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')