abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:36:51 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204589984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:56 schreef daNpy het volgende:
En dat was een mooi dagje vandaag :)

Geen geluidsissues, dus vol gas blêren. Snel genoeg om BMW's en cupracers te kunnen handelen, dat is wel leuk.
Alleen de remmerij wordt met dat verhoogde vermogen een issue, in de middag tot 3x toe mijn pedaal op het schutbord getrapt... Na wat koelen ging het wel weer, maar op een gegeven moment moest ik meer rondjes koelen dan dat ik voluit kon :X
Toen was ik het zat en zijn we naar huis gegaan. Dat wordt weer spullen kopen sparen dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Remmerij nog standaard?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:44:41 #277
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204590063
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik sta nu vlakbij zo'n machine. Ben je toevallig op een terrein aan het werk waar geen grond het terrein mag verlaten ivm aardappelwratziekte? :D
Nope, ik zit twee weekjes ergens in the west op een 130t speelgoedkraantje :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 18:47:40 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204590113
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Nope, ik zit twee weekjes ergens in the west op een 130t speelgoedkraantje :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee daar stond ik niet :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:50:15 #279
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204590157
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee daar stond ik niet :D
Daar hebben ze ook niet zoveel aardappels.. meer bloembollen enzo :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 april 2022 @ 22:31:27 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204593020
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Remmerij nog standaard?
Nee, G60 met Hawk HT10 blokken. Motul RBF600 olie. Heb zelfs nog koeling aangelegd, maar het mocht niet baten. Zolder kent weinig stukken waar de remmen kunnen af koelen, dat merk je dus wel..
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 mei 2022 @ 20:24:35 #281
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204601720
https://www.autofans.nl/trackdaykalender.pdf :Y)

Ik kan er niet tegen als er geen fatsoenlijk overzicht is :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 08:25:53 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204604864
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Daar hebben ze ook niet zoveel aardappels.. meer bloembollen enzo :+
Hehe. Die zie je hier ook steeds iets meer verschijnen trouwens.

Wat doet een beetje flinke telescoopkraan op de weg, kwam net op de rondweg van Emmen iets met zeker 8 assen tegen van de Gier uit Rotterdam. Dat is zo'n 230km van hier.

Mag je blij zijn als je dat met 250 liter red?

Lijkt me ook niet iets waarmee je graag in de ochtendspits rijdt :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 2 mei 2022 @ 13:46:30 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204607263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:31 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nee, G60 met Hawk HT10 blokken. Motul RBF600 olie. Heb zelfs nog koeling aangelegd, maar het mocht niet baten. Zolder kent weinig stukken waar de remmen kunnen af koelen, dat merk je dus wel..
Je zit pas in de richting als er 18 inch wielen onder moeten omdat het anders niet past :7

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hehe. Die zie je hier ook steeds iets meer verschijnen trouwens.

Wat doet een beetje flinke telescoopkraan op de weg, kwam net op de rondweg van Emmen iets met zeker 8 assen tegen van de Gier uit Rotterdam. Dat is zo'n 230km van hier.

Mag je blij zijn als je dat met 250 liter red?

Lijkt me ook niet iets waarmee je graag in de ochtendspits rijdt :X
Er gaat een kuub in ongeveer denk ik, en daar ga je zéker geen 1000 km mee rijden..

Soms hebben ze hem effe ergens anders nodig eh.. de ballastwagen is net zo zwaar trouwens, en de rest ook.. alles waar ZZ op staat is minstens 80 ton. Ze zitten standaard precies aan, of net óver de asdrukken, dus tel maar effe op ;)

En in de spits rijdt er vaak een knippertje achter, en zo niet, gaat je misschien verbazen, maar je krijgt heus wel de ruimte met zo'n ding :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:23:18 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204619574
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Je zit pas in de richting als er 18 inch wielen onder moeten omdat het anders niet past :7
Met deze remmen zitten je tandjes al in het dashboard als je niet oplet, dus dat is tamelijk overdreven.
Het is niet bepaald een autootje met overgewicht he :P

Desondanks zit ik al een tijdje te azen op Wilwood 4 pots klauwen, maar als de zooi echt heet wordt vraag ik me een beetje af of het wel helpt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 mei 2022 @ 08:00:19 #285
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_204621988
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Je zit pas in de richting als er 18 inch wielen onder moeten omdat het anders niet past :7
[..]
Er gaat een kuub in ongeveer denk ik, en daar ga je zéker geen 1000 km mee rijden..

Soms hebben ze hem effe ergens anders nodig eh.. de ballastwagen is net zo zwaar trouwens, en de rest ook.. alles waar ZZ op staat is minstens 80 ton. Ze zitten standaard precies aan, of net óver de asdrukken, dus tel maar effe op ;)

En in de spits rijdt er vaak een knippertje achter, en zo niet, gaat je misschien verbazen, maar je krijgt heus wel de ruimte met zo'n ding :Y)

Hoeveel ton zit deze over de 80?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:39:14 #286
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204627714
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:23 schreef daNpy het volgende:

[..]
Met deze remmen zitten je tandjes al in het dashboard als je niet oplet, dus dat is tamelijk overdreven.
Het is niet bepaald een autootje met overgewicht he :P

Desondanks zit ik al een tijdje te azen op Wilwood 4 pots klauwen, maar als de zooi echt heet wordt vraag ik me een beetje af of het wel helpt.
Het gaat niet om bijtkracht, het gaat over massa en oppervlak om te koelen. Onder Astra's gooiden we vroegah gruwelijk lomp zware Omega 3000 remmen aan de voorkant.. die kon je serieus pijn doen op het circuit zonder dat je last kreeg van fading of dat de boel aan de kook ging. De grap was dat dat eigenlijk niet eens heel dikke klauwen waren, dus je kreeg geen blokkeer- en balans problemen, maar je had de massa en het oppervlak gewoon nodig om de bewegingsenergie erin te kunnen blijven proppen. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:42:19 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204627748
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2022 08:00 schreef Barcaconia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel ton zit deze over de 80?
Jajaja, er zijn weer uitzonderingen _O- ... ZZ kentekens zijn doorgaans voertuigen met een soort van ontheffing voor iets, en meestal zijn dat vrachtwagens of trailers/opleggers/semi's of kranen die overmaat zijn of over het gewicht zijn.

Volgens het bordje bij het linkervoorwiel weegt ie precies 80 :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:43:58 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204627756
De grap is dat de G60 remblokken groter zijn (120x70) tov de Wilwoods (100x60).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:44:48 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204627769
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:43 schreef daNpy het volgende:
De grap is dat de G60 remblokken groter zijn (120x70) tov de Wilwoods (100x60).
Ja, maar die knijpen harder.. het moet ook te doseren zijn he ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:47:15 #290
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204627800
Ja en dat is het probleem dus niet. Remmen doet ie prima, nooit geen problemen gehad behalve nu op Zolder. En op Zolder is er bar weinig koeling. Daarom vraag ik me af of in hoeverre een Wilwood set daadwerkelijk harder gaat remmen (of dat het waard is op dit moment) en of het temperatuur probleem überhaupt verminderd :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:52:08 #291
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204627844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:47 schreef daNpy het volgende:
Ja en dat is het probleem dus niet. Remmen doet ie prima, nooit geen problemen gehad behalve nu op Zolder. En op Zolder is er bar weinig koeling. Daarom vraag ik me af of in hoeverre een Wilwood set daadwerkelijk harder gaat remmen (of dat het waard is op dit moment) en of het temperatuur probleem überhaupt verminderd :)
Neh, dus.. grotere en dikkere schijven eronder, en dan gewoon 2 zuiger klauwen erop.. is er niet iets van een V6 Passat of iets dergelijks wat erop past? VR6? V5? Je zoekt een set remmen van een zwaardere auto die niet per definitie gemeen knijpende sportklauwen hoeft te hebben. Je hebt meer buffer en oppervlak nodig om die hitte af te voeren.

Of een koekiemonster bumper met ducts naar je remmen die de boel gaan koelen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2022 @ 19:21:42 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204628290
Ik wil bij 15" blijven, en dus ook bij 280 mm schijven. Die Wilwood passen nog steeds in 15", dus dat is wel sjiek. Deze remmen zijn van een G60, de originele GTI had een slagje kleiner (remzuiger kleiner en schijfdiameter van 254mm).
Remkoeling heb ik al, alleen kan nog verbeterd worden. Daar ga ik misschien vrijdag nog voor weg.
Ben met iemand aan het appen die ook racet en op Zolder hebben er gewoon veel mensen last van, ook de professionals ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 mei 2022 @ 20:54:42 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204629322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:21 schreef daNpy het volgende:
Ik wil bij 15" blijven, en dus ook bij 280 mm schijven. Die Wilwood passen nog steeds in 15", dus dat is wel sjiek. Deze remmen zijn van een G60, de originele GTI had een slagje kleiner (remzuiger kleiner en schijfdiameter van 254mm).
Remkoeling heb ik al, alleen kan nog verbeterd worden. Daar ga ik misschien vrijdag nog voor weg.
Ben met iemand aan het appen die ook racet en op Zolder hebben er gewoon veel mensen last van, ook de professionals ;)
Sja, dan moet je denk ik met de koeling aan de slag, er schijnen ook wielen te zijn die wat beter de remmen koelen, maar vraag me niet welke :P Ik zou zelf zeggen; zo open mogelijk, maar ik heb geen aerodynamica gestudeerd :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2022 @ 20:56:48 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204629348
Ja ik weet ook niet precies hoe de lucht zich in een wielkast beweegt, dat is niet al te makkelijke materie volgens mij. Zeker niet als je het wil gaan aanpassen.

Ik heb nu 5 spaaks velgen, en dat houd ik zo want die 3 spaaks zijn echt geen gezicht :+
Zoals gezegd ga ik sowieso aan de slag met die koeling. En vooralsnog verwacht ik op andere circuits geen problemen, dus voor Zolder zullen we even een mouw aan moeten passen als ik weer ga :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 mei 2022 @ 21:31:30 #295
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204629704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 20:56 schreef daNpy het volgende:
Ja ik weet ook niet precies hoe de lucht zich in een wielkast beweegt, dat is niet al te makkelijke materie volgens mij. Zeker niet als je het wil gaan aanpassen.

Ik heb nu 5 spaaks velgen, en dat houd ik zo want die 3 spaaks zijn echt geen gezicht :+
Zoals gezegd ga ik sowieso aan de slag met die koeling. En vooralsnog verwacht ik op andere circuits geen problemen, dus voor Zolder zullen we even een mouw aan moeten passen als ik weer ga :)
Dé driespaaks velgen? :|W

Ik had er toch gewoon lekker een maatje groter onder gezet al dat problemen voorkomt of verkleint, remmen is wel een beetje een dingetje als je hard wilt rijden :+ .. 15 of 16 nich maakt niet het verschil. al ga je ook wel wat strakker in de wegligging, maar dat is alleen maar leuk, zeker als je er ook veerpootbruggen in hebt enzo... Maar.. 5 spaaks lijkt me open zat; ik denk dat de bottleneck de aanvoer van lucht die kant op is.. dus of met ducts vanaf de bumper, of iets aerodynamisch onder de auto wat lucht links- en rechtsaf tegen de schijven aan geleidt. Wel oppassen dat je geen porpoising krijgt op de rechte stukken :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2022 @ 21:34:26 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204629744
Wordt een gekkenhuis in Miami vh weekend; stuiterende auto's, een nieuwe baan, nieuw asfalt én baggerweer.. genoeg pepers voor spicy soup _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 mei 2022 @ 21:51:02 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204629925
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik had er toch gewoon lekker een maatje groter onder gezet al dat problemen voorkomt of verkleint, remmen is wel een beetje een dingetje als je hard wilt rijden :+ .. 15 of 16 nich maakt niet het verschil.
Behalve dan dat ik naast grotere remmen ook nog kan investeren in nieuwe sets velgen en banden, of ga jij dat sponsoren? ;)
Ook zal het rijgedrag niet per se beter worden met grotere velgen. Plattere banden, duurder, nog klotiger erop leggen etc
Het klinkt allemaal lekker simpel tot je gaat bedenken wat het inhoud - en wat het (extra) kost.

De ducts die ik heb moeten gewoon beter, grotere luchtinlaat in de voorzijde achter de bumper (grill) en ze moeten zo goed als tegen de schijf komen, dan gaat het helpen. Kans is aanwezig dat de huidige setup weinig tot niks doet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:35:29 #298
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204630599
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:51 schreef daNpy het volgende:

[..]
Behalve dan dat ik naast grotere remmen ook nog kan investeren in nieuwe sets velgen en banden, of ga jij dat sponsoren? ;)
Ook zal het rijgedrag niet per se beter worden met grotere velgen. Plattere banden, duurder, nog klotiger erop leggen etc
Het klinkt allemaal lekker simpel tot je gaat bedenken wat het inhoud - en wat het (extra) kost.

De ducts die ik heb moeten gewoon beter, grotere luchtinlaat in de voorzijde achter de bumper (grill) en ze moeten zo goed als tegen de schijf komen, dan gaat het helpen. Kans is aanwezig dat de huidige setup weinig tot niks doet.
Waarom zou ik jouw hobby sponsoren? Jij wil graag met een Golfie harder over een circuit raggen als de remmen aan kunnen, ikke nie, ik spui alleen wat oplossingen :P _O-

Maar ik zou idd eerst die koeling gaan fiksen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 mei 2022 @ 20:13:22 #299
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204681755
Niemand wil het topic sluiten?! :+

@Sounddragon; je input wordt zeker gewaardeerd, sorry voor de late rückmeldung. Alleen veel mensen hebben de meest fantastische ideeën tot blijkt wat er allemaal mee gemoeit is, en wat dat kost ;) Ik ben ook maar iemand die het voor de hobby doet en alles zelf betaald.
Over veel zaken heb ik zelf ook al nagedacht, vandaar dat ik een beetje het idee had dat we in een cirkel aan het praten waren :+ Echter, soms hebben anderen toch ideeën met een andere insteek die ook heel nuttig kunnen zijn ^O^
Voor nu eerst de koeling aanpakken en kijken hoe het op andere circuits is. Theoretisch gezien zijn andere klauwen niet de oplossing (maar wel duur).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:56:06 #300
71721 Alexxxxx
Friespeuk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')