quote:Op woensdag 27 april 2022 21:56 schreef daNpy het volgende:
En dat was een mooi dagje vandaag
Geen geluidsissues, dus vol gas blêren. Snel genoeg om BMW's en cupracers te kunnen handelen, dat is wel leuk.
Alleen de remmerij wordt met dat verhoogde vermogen een issue, in de middag tot 3x toe mijn pedaal op het schutbord getrapt... Na wat koelen ging het wel weer, maar op een gegeven moment moest ik meer rondjes koelen dan dat ik voluit kon
Toen was ik het zat en zijn we naar huis gegaan. Dat wordt weer spullen kopen sparen dus.Remmerij nog standaard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Nope, ik zit twee weekjes ergens in the west op een 130t speelgoedkraantjequote:Op zaterdag 30 april 2022 13:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik sta nu vlakbij zo'n machine. Ben je toevallig op een terrein aan het werk waar geen grond het terrein mag verlaten ivm aardappelwratziekte?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zaterdag 30 april 2022 18:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nope, ik zit twee weekjes ergens in the west op een 130t speelgoedkraantjeNee daar stond ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Daar hebben ze ook niet zoveel aardappels.. meer bloembollen enzoquote:
Nee, G60 met Hawk HT10 blokken. Motul RBF600 olie. Heb zelfs nog koeling aangelegd, maar het mocht niet baten. Zolder kent weinig stukken waar de remmen kunnen af koelen, dat merk je dus wel..quote:
Hehe. Die zie je hier ook steeds iets meer verschijnen trouwens.quote:Op zaterdag 30 april 2022 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook niet zoveel aardappels.. meer bloembollen enzo
Je zit pas in de richting als er 18 inch wielen onder moeten omdat het anders niet pastquote:Op zaterdag 30 april 2022 22:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, G60 met Hawk HT10 blokken. Motul RBF600 olie. Heb zelfs nog koeling aangelegd, maar het mocht niet baten. Zolder kent weinig stukken waar de remmen kunnen af koelen, dat merk je dus wel..
Er gaat een kuub in ongeveer denk ik, en daar ga je zéker geen 1000 km mee rijden..quote:Op maandag 2 mei 2022 08:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hehe. Die zie je hier ook steeds iets meer verschijnen trouwens.
Wat doet een beetje flinke telescoopkraan op de weg, kwam net op de rondweg van Emmen iets met zeker 8 assen tegen van de Gier uit Rotterdam. Dat is zo'n 230km van hier.
Mag je blij zijn als je dat met 250 liter red?
Lijkt me ook niet iets waarmee je graag in de ochtendspits rijdt
Met deze remmen zitten je tandjes al in het dashboard als je niet oplet, dus dat is tamelijk overdreven.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zit pas in de richting als er 18 inch wielen onder moeten omdat het anders niet past
quote:Op maandag 2 mei 2022 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zit pas in de richting als er 18 inch wielen onder moeten omdat het anders niet past
[..]
Er gaat een kuub in ongeveer denk ik, en daar ga je zéker geen 1000 km mee rijden..
Soms hebben ze hem effe ergens anders nodig eh.. de ballastwagen is net zo zwaar trouwens, en de rest ook.. alles waar ZZ op staat is minstens 80 ton. Ze zitten standaard precies aan, of net óver de asdrukken, dus tel maar effe op
En in de spits rijdt er vaak een knippertje achter, en zo niet, gaat je misschien verbazen, maar je krijgt heus wel de ruimte met zo'n ding
Het gaat niet om bijtkracht, het gaat over massa en oppervlak om te koelen. Onder Astra's gooiden we vroegah gruwelijk lomp zware Omega 3000 remmen aan de voorkant.. die kon je serieus pijn doen op het circuit zonder dat je last kreeg van fading of dat de boel aan de kook ging. De grap was dat dat eigenlijk niet eens heel dikke klauwen waren, dus je kreeg geen blokkeer- en balans problemen, maar je had de massa en het oppervlak gewoon nodig om de bewegingsenergie erin te kunnen blijven proppen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met deze remmen zitten je tandjes al in het dashboard als je niet oplet, dus dat is tamelijk overdreven.
Het is niet bepaald een autootje met overgewicht he
Desondanks zit ik al een tijdje te azen op Wilwood 4 pots klauwen, maar als de zooi echt heet wordt vraag ik me een beetje af of het wel helpt.
Jajaja, er zijn weer uitzonderingen ... ZZ kentekens zijn doorgaans voertuigen met een soort van ontheffing voor iets, en meestal zijn dat vrachtwagens of trailers/opleggers/semi's of kranen die overmaat zijn of over het gewicht zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel ton zit deze over de 80?
Ja, maar die knijpen harder.. het moet ook te doseren zijn hequote:Op woensdag 4 mei 2022 18:43 schreef daNpy het volgende:
De grap is dat de G60 remblokken groter zijn (120x70) tov de Wilwoods (100x60).
Neh, dus.. grotere en dikkere schijven eronder, en dan gewoon 2 zuiger klauwen erop.. is er niet iets van een V6 Passat of iets dergelijks wat erop past? VR6? V5? Je zoekt een set remmen van een zwaardere auto die niet per definitie gemeen knijpende sportklauwen hoeft te hebben. Je hebt meer buffer en oppervlak nodig om die hitte af te voeren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:47 schreef daNpy het volgende:
Ja en dat is het probleem dus niet. Remmen doet ie prima, nooit geen problemen gehad behalve nu op Zolder. En op Zolder is er bar weinig koeling. Daarom vraag ik me af of in hoeverre een Wilwood set daadwerkelijk harder gaat remmen (of dat het waard is op dit moment) en of het temperatuur probleem überhaupt verminderd
Sja, dan moet je denk ik met de koeling aan de slag, er schijnen ook wielen te zijn die wat beter de remmen koelen, maar vraag me niet welke Ik zou zelf zeggen; zo open mogelijk, maar ik heb geen aerodynamica gestudeerdquote:Op woensdag 4 mei 2022 19:21 schreef daNpy het volgende:
Ik wil bij 15" blijven, en dus ook bij 280 mm schijven. Die Wilwood passen nog steeds in 15", dus dat is wel sjiek. Deze remmen zijn van een G60, de originele GTI had een slagje kleiner (remzuiger kleiner en schijfdiameter van 254mm).
Remkoeling heb ik al, alleen kan nog verbeterd worden. Daar ga ik misschien vrijdag nog voor weg.
Ben met iemand aan het appen die ook racet en op Zolder hebben er gewoon veel mensen last van, ook de professionals
Dé driespaaks velgen?quote:Op woensdag 4 mei 2022 20:56 schreef daNpy het volgende:
Ja ik weet ook niet precies hoe de lucht zich in een wielkast beweegt, dat is niet al te makkelijke materie volgens mij. Zeker niet als je het wil gaan aanpassen.
Ik heb nu 5 spaaks velgen, en dat houd ik zo want die 3 spaaks zijn echt geen gezicht
Zoals gezegd ga ik sowieso aan de slag met die koeling. En vooralsnog verwacht ik op andere circuits geen problemen, dus voor Zolder zullen we even een mouw aan moeten passen als ik weer ga
Behalve dan dat ik naast grotere remmen ook nog kan investeren in nieuwe sets velgen en banden, of ga jij dat sponsoren?quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik had er toch gewoon lekker een maatje groter onder gezet al dat problemen voorkomt of verkleint, remmen is wel een beetje een dingetje als je hard wilt rijden .. 15 of 16 nich maakt niet het verschil.
Waarom zou ik jouw hobby sponsoren? Jij wil graag met een Golfie harder over een circuit raggen als de remmen aan kunnen, ikke nie, ik spui alleen wat oplossingenquote:Op woensdag 4 mei 2022 21:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik naast grotere remmen ook nog kan investeren in nieuwe sets velgen en banden, of ga jij dat sponsoren?
Ook zal het rijgedrag niet per se beter worden met grotere velgen. Plattere banden, duurder, nog klotiger erop leggen etc
Het klinkt allemaal lekker simpel tot je gaat bedenken wat het inhoud - en wat het (extra) kost.
De ducts die ik heb moeten gewoon beter, grotere luchtinlaat in de voorzijde achter de bumper (grill) en ze moeten zo goed als tegen de schijf komen, dan gaat het helpen. Kans is aanwezig dat de huidige setup weinig tot niks doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |