Die indivuduele prestatie is er om aan te tonen dat je meer recht hebt dan een ander die zich wek individueel plaatst. Als hij bovenaan had gestaan had kramer een probleem gehad.quote:Op zondag 2 januari 2022 20:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan had Bosker daar afgetekend bovenaan gestaan. Die namen waren nu overigens ook vooraf bekend, bij de personen die er over gaan en over moesten beslissen. Wat een individuele prestatie voor nutteloze toevoeging is voor een teamonderdeel ontgaat me verder.
Maar Sven gaat wel voor het schrikeffect zorgen bij de concurrentie!quote:Op zondag 2 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:
Kramer op de MS is inderdaad de enige waarvan je denkt 'dat had ook anders gekund'.
Ja bedankt Agnes de Wit. Het is niet de derde divisie gewest Limburg he? Het zijn de spelen.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:06 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Maar Sven gaat wel voor het schrikeffect zorgen bij de concurrentie!
Maar wie anders? Roest? Sander Boschker?quote:Op zondag 2 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:
Kramer op de MS is inderdaad de enige waarvan je denkt 'dat had ook anders gekund'.
Boschker kan wel goed een doel verdedigenquote:Op zondag 2 januari 2022 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar wie anders? Roest? Sander Boschker?
Vooral op white hart lane, hihao.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Boschker kan wel goed een doel verdedigen
Maar maar hij heeft veel marathon ervaringquote:Op zondag 2 januari 2022 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja bedankt Agnes de Wit. Het is niet de derde divisie gewest Limburg he? Het zijn de spelen.
quote:Op zondag 2 januari 2022 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
https://www.schaatsen.nl/(...)-is-ingevuld-wat-nu/quote:Wie dat wel zou kunnen zijn is Merijn Scheperkamp. De 21-jarige sprinter verraste met de zege op de 500 meter, heeft jarenlang in inline-pelotons gereden én heeft op de mass start een WK-medaille bij de junioren op zak.
Dit zei Erben vanmiddagquote:Op zondag 2 januari 2022 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja bedankt Agnes de Wit. Het is niet de derde divisie gewest Limburg he? Het zijn de spelen.
Oh dat kan ook. Maar inderdaad lijkt me dat dat totaal geen rol speeltquote:Op zondag 2 januari 2022 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik meende dat die Remy de Wit dat zelf zei. Maar dan nog
https://nos.nl/artikel/24(...)vinden-elkaar-altijdquote:Op zondag 2 januari 2022 23:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oh dat kan ook. Maar inderdaad lijkt me dat dat totaal geen rol speelt
Bosker (omdat hij nou eenmaal individueel moet starten). Dan had je tevens Roest op de 1500 kunnen inzetten. Dat is bij zware omstandigheden nog best een kanshebber op een medalje.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Scheperkamp komt de slotronde op de 1500 al nauwelijks door. Dan zou hij werkelijk de enige schaatser zijn die dat zou kunnen combineren met een goede mass start.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:22 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
[..]
https://www.schaatsen.nl/(...)-is-ingevuld-wat-nu/
Had dus ook een optie kunnen zijn.
Stolz!quote:Op zondag 2 januari 2022 23:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Scheperkamp komt de slotronde op de 1500 al nauwelijks door. Dan zou hij werkelijk de enige schaatser zijn die dat zou kunnen combineren met een goede mass start.
De enige schaatser die zonder kniehoeken zijn rondjes rijdt, torent boven iedereen uit.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:43 schreef maxi-mus het volgende:
Sven Kramer is wel een indrukwekkende verschijning.
Massastart is ook een individueel nummer.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik heb het even laten uitzoeken. Bosker moet individueel starten, anders mag hij geen ploegenachtervolging rijden.
https://www.schaatsen.nl/(...)t-moeten-doen-klaar/quote:Jillert Anema: 'We zullen het met dit team op de mass start moeten doen. klaar'
Jillert Anema is benieuwd waartoe Jorrit Bergsma en Sven Kramer in staat zijn op de mass start tijdens de Winterspelen van Beijing. “Het is jammer dat deze discipline een ondergeschoven kindje blijft”, aldus de trainer-coach van Team Zaanlander, die zelf al jaren veel werk maakt van het teamonderdeel. Hij pleitte vorig jaar vergeefs voor het vroegtijdig aanwijzen van Arjan Stroetinga als de gedroomde afmaker.
Het parkeren van de succesvolle rassprinter uit zijn stal, die eind februari 2021 stopte, zal Anema nog wel even blijven dwarszitten. “Arjan is verschillende keren - volledig ten onrechte - niet gekozen voor de Spelen en dat heeft iedereen nu zo’n beetje in de gaten gekregen. Hem is een paar olympische medailles door de neus geboord. Ik weet zeker dat hij deze winter opnieuw harder zou hebben gereden. Daarom had ik hem met zijn staat van dienst en kwaliteiten graag willen zien stralen in China. Ach, achteromkijken helpt niets. We zullen het nu met dit team moeten doen. Klaar”, reageert de Friese zestiger die al een kleine dertig jaar actief is in het schaatsen.
Of Sven Kramer de beste optie is naast de vaste ‘mass-starter’ Bergsma, moet blijken. “Sven heeft dit werk nooit gedaan, of in elk geval, heel weinig.” Anema kan niet een, twee, drie een betere suggestie aandragen. “De bondscoach (Jan Coopmans, red.) moest iemand van tevoren aanwijzen. Dat wilde men, daar was een reden voor. Toen is Jorrit aangeduid, en kon er daardoor geen ander meer worden aangewezen. Er moest dus een schaatser naar voren worden geschoven die in de selectievolgorde zat.”
Hij betreurt de manier waarop er in Nederland-schaatsland met de mass start wordt omgesprongen. Het is en blijft een ondergeschoven kindje, is zijn oordeel. “Op het moment dat Bergsma werd aangewezen, moest ik glimlachen. Toen heb ik voor mezelf de kans op goud op nul gezet. Dit wordt ’m niet, als je niet het sterkste team mag opstellen, was mijn idee. Heb je het beste voor met dit onderdeel, dan kies je de twee beste rijders en niet een aangewezen schaatser en iemand die geplaatst is voor een individuele afstand. Ik neem nu maar aan dat de bondscoach ook vindt dat dit de meest kansrijke combinatie is van de mensen die hij heeft.”
“We zullen het afwachten”, gaat Anema door. Hij is eerder gepolst om Coopmans te assisteren langs het ijs. “Dat doe ik alleen als er een mogelijkheid is om te winnen. Zodra je mag meedoen is er een kans op goud. Echt, het maakt me niet uit wie er dan wint, zolang dat maar gebeurt. Want aan de baan staan in de wetenschap dat je verliest, daar kan ik niet tegen. Veel mensen begrijpen dat niet. Ik heb er weken aan een stuk last van wanneer er wordt verloren. Nederlagen kan ik gewoon niet accepteren.”
Jeetje, Jillert doet alsof Stroetinga vier keer als megatopfavoriet toch niet is geselecteerd voor de Spelen. Terwijl de mass start één keer olympisch is geweest tot nu toe.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://www.schaatsen.nl/(...)t-moeten-doen-klaar/
Coopmansquote:Op maandag 3 januari 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/s(...)cel-bosker~a12218ed/
Iedereen is weer boos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |