Sorry, maar je vergelijkingen gaan een beetje mank. Een SOA loop je ten eerste al niet op via een toilet. Die andere angsten hebben ten tweede geen invloed op een zwangerschap. Ik vraag me af of COVID dat wel heeft, maar mijn vrouw ziet die link sowieso wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Me
[..]
Meegaan in iemands angst is zelden effectief. Iemand zal zelf de angst aan moeten pakken.
Ik snap dat to rekening houdt met de irrationele angst van zijn vrouw. Het is zijn vrouw en hij wil haar rust geven (ik betwijfel of dat testje daartegen werkt, de angst zit in haar zelf). Maar verwachten dat iedereen om je heen daar ook rekening mee houdt is wat mij betreft een brug te ver. Wat nou als de vrouw van to bang was geweest een soa op te lopen op het toilet... had die broer dan ook eerst een soa test moeten doen? Of heel erg last had van smetvrees, had die broer zich dan ook moeten ontsmetten voor hij op visite gaat? Of bang was voor de kleur groen... had de broer van to dan ook geen groene kleding aangemogen naar het feestje.
De omgekeerde wereld is met een vinger naar z'n vrouw wijzen en haar de schuldige maken voor het gedrag van 2 broers waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Me
[..]
Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
Dit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom hebben sommige mensen als het coronagerelateerd is ineens niets meer voor een ander over? Of was je broer altijd al zo'n egoïst?
Je vrouw is na een aantal miskramen zwanger en dat ze zich nu risicomijdend opstelt vind ik totaal niet vreemd. Ik zou als medegast niet eens willen dat een kerstbezoek haar stress oplevert omdat ik te beroerd ben even een doodsimpele test te doen. En als ik die test heb gedaan en hij is negatief kunnen we gezellig en ontspannen met zijn allen kerst vieren.
[..]
Je bent gewoon opgekomen voor de grenzen van jou en je vrouw. Dat had ook gekund op de manier waarop Seven zegt, maar de emoties liepen natuurlijk hoog op omdat je om je vrouw en je familie geeft.
Er komt ook alleen maar vrouwonvriendelijke shit uit bij jou, nietwaar?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.
Weet niet of ik gelijk heb, maar laat weten als je je broer gesproken hebt.
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:17 schreef qajariaq het volgende:
Ik herhaal nog maar een keer dat een stokje door je neus halen toch heel wat minder drama is dan een familieruzie. Zeker als broer die week verschijnselen heeft gehad dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je sowieso een test doet voor je bij wie dan ook op visite gaat.
Ik wacht eigenlijk op de climax van het verhaal dat broer dus wel corona blijkt te hebben en dat nu b.v. de ouders ziek zijn.
Vind het ook echt compleet bizar.quote:Wat mankeert die knul en iedereen die dat nog verdedigd ook?
Waarschijnlijk komt die broer ook nog verkouden op kraamvisite om even boven de wieg te hoestenquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.
Geen zelftest willen doen. Nou zeg, ik zou echt he-le-maal klaar zijn met mijn broer. Gelukkig zou (in mijn geval) mijn zusje zoiets nooit flikken, maar áls ze zó met corona (of welke ernstige ziekte dan ook) om zou gaan, zou ze sowieso mijn kind niet ontmoeten voordat het een degelijk immuunsysteem opgebouwd heeft. En dat is, wat, met 1.5-2 jaar?
Geen rekening willen houden met de gezondheid van een zwangere schoonzus en een toekomstige baby. Ja sorry hoor, maar waar ben je dan in godsnaam familie voor, als zelfs een van de meest basale waarden binnen een familie (zorg voor elkaar, geven om elkaars gezondheid) te veel voor die man is?
Ik had het contact op een zeer zeer laag pitje gezet (denk waakvlam van de cv-ketel laag) totdat hij uit eigen beweging kan laten zien dat hij rekening kan houden met de gezondheid van mijn gezin.
[..]
Vind het ook echt compleet bizar.
Daar is helemaal niet iedereen het mee eens.. Integendeel, de angst is wel reëel. En aangezien ze al eerder 3 kindjes zijn kwijt geraakt (eenmaal misschien door Corona) en al 3 keer door die rouw zijn moeten gaan, is het vrij normaal dat ze nu voorzichtig willen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Iedereen is het er over eens dat de angst van de vrouw van to niet reëel is. Je kan vragen of mensen rekening willen houden met je angst en als iemand zwanger is begrijp ik dat je geneigd bent om dat dan te doen. Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
Onnodig niet van jullie kant hoor, maar fijn dat het is bijgelegd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.'Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door.
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Hebben jullie er ook al over nagedacht hoe jullie straks het kraambezoek ect willen gaan organiseren? Dan krijg je nog veel meer mensen die langs willen komen en je pasgeboren kindje willen zien ect.
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.'Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door.
Hij.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:33 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.
Precies dit, ja. Risico's die we uit kúnnen sluiten, sluiten we uit. Zo onredelijk of raar is dat allemaal niet. En ik mag toch hopen dat als iemand symptomen heeft die persoon een beetje nadenkt. Gelukkig hebben we verder geen wappie-vrienden en/of -familie, dus dat komt wel goed.quote:Op donderdag 13 januari 2022 23:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |