abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:14:54 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203044330
Ik vind de angst van TS zijn vrouw best reëel. En ze heeft ook geen drama gemaakt.

Broer meldt dat hij kerst afzegt vanwege klachten en een dag later meldt hij zich weer beter. Logisch dat TS dan op zijn hoede is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203044838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Me
[..]
Meegaan in iemands angst is zelden effectief. Iemand zal zelf de angst aan moeten pakken.

Ik snap dat to rekening houdt met de irrationele angst van zijn vrouw. Het is zijn vrouw en hij wil haar rust geven (ik betwijfel of dat testje daartegen werkt, de angst zit in haar zelf). Maar verwachten dat iedereen om je heen daar ook rekening mee houdt is wat mij betreft een brug te ver. Wat nou als de vrouw van to bang was geweest een soa op te lopen op het toilet... had die broer dan ook eerst een soa test moeten doen? Of heel erg last had van smetvrees, had die broer zich dan ook moeten ontsmetten voor hij op visite gaat? Of bang was voor de kleur groen... had de broer van to dan ook geen groene kleding aangemogen naar het feestje.

Sorry, maar je vergelijkingen gaan een beetje mank. Een SOA loop je ten eerste al niet op via een toilet. Die andere angsten hebben ten tweede geen invloed op een zwangerschap. Ik vraag me af of COVID dat wel heeft, maar mijn vrouw ziet die link sowieso wel.

Het is nou ook weer niet zo dat ons volledige leven een halt toegeroepen is, dus tot op zekere hoogte ga ik er niet in mee; onze zoon gaat gewoon naar school, we werken allebei (op locatie), normaal gesproken gaan we gewoon bij mensen op bezoek of zij bij ons. Daar ziet ze allemaal wel risico in, maar zoals iemand al zei ze is niet doorgeslagen in haar angst. Mijn broer was een dag voor kerst ziek, dat is iets waardoor bij haar allerlei alarmbellen afgingen en dus een extra risico wat we graag gewoon willen uitsluiten en ook kúnnen uitsluiten (grotendeels), dat is namelijk iets waar we direct invloed op hebben.

Daarnaast verwachtte ik niet per se dat hij die zelftest zou doen, dat is en blijft zijn goed recht, maar doordat hij meteen zo wild om zich heen sloeg, escaleerde de boel. Ook mede door mij, dat zie ik ook wel in.
pi_203046534
quote:
Me
[..]
Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
De omgekeerde wereld is met een vinger naar z'n vrouw wijzen en haar de schuldige maken voor het gedrag van 2 broers waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn. ;) Letterlijk nergens, maar dan ook nergens, maak ik op dat z'n vrouw drama creëert. Als angsten en een doodsimpel verzoekje gelijk staan aan drama, be my guest, maar het slaat nergens op.

Dan nog is er imo wel logica te vinden in het op de hoede zijn wanneer de broer zich plotseling beter meldt, en schrijft het RIVM zelftesten voor als extra zekerheid wanneer je op bezoek gaat (bron). Dat niet iedereen dat dagelijks doet spreekt voor zich, maar het verzoek een zelftest te doen bij (het ontvangen van) bezoek is in lijn met de huidige adviezen en kan ook los van eventuele 'zwangerschapsgekte' gezien worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 05-01-2022 14:22:42 ]
pi_203047377
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom hebben sommige mensen als het coronagerelateerd is ineens niets meer voor een ander over? Of was je broer altijd al zo'n egoïst?

Je vrouw is na een aantal miskramen zwanger en dat ze zich nu risicomijdend opstelt vind ik totaal niet vreemd. Ik zou als medegast niet eens willen dat een kerstbezoek haar stress oplevert omdat ik te beroerd ben even een doodsimpele test te doen. En als ik die test heb gedaan en hij is negatief kunnen we gezellig en ontspannen met zijn allen kerst vieren.
[..]
Je bent gewoon opgekomen voor de grenzen van jou en je vrouw. Dat had ook gekund op de manier waarop Seven zegt, maar de emoties liepen natuurlijk hoog op omdat je om je vrouw en je familie geeft.
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203047405
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.
Weet niet of ik gelijk heb, maar laat weten als je je broer gesproken hebt.
Er komt ook alleen maar vrouwonvriendelijke shit uit bij jou, nietwaar?
pi_203047516
Ik herhaal nog maar een keer dat een stokje door je neus halen toch heel wat minder drama is dan een familieruzie. Zeker als broer die week verschijnselen heeft gehad dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je sowieso een test doet voor je bij wie dan ook op visite gaat.

Ik wacht eigenlijk op de climax van het verhaal dat broer dus wel corona blijkt te hebben en dat nu b.v. de ouders ziek zijn.

Wat mankeert die knul en iedereen die dat nog verdedigd ook?
pi_203051089
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 15:17 schreef qajariaq het volgende:
Ik herhaal nog maar een keer dat een stokje door je neus halen toch heel wat minder drama is dan een familieruzie. Zeker als broer die week verschijnselen heeft gehad dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je sowieso een test doet voor je bij wie dan ook op visite gaat.

Ik wacht eigenlijk op de climax van het verhaal dat broer dus wel corona blijkt te hebben en dat nu b.v. de ouders ziek zijn.
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.

Geen zelftest willen doen. Nou zeg, ik zou echt he-le-maal klaar zijn met mijn broer. Gelukkig zou (in mijn geval) mijn zusje zoiets nooit flikken, maar áls ze zó met corona (of welke ernstige ziekte dan ook) om zou gaan, zou ze sowieso mijn kind niet ontmoeten voordat het een degelijk immuunsysteem opgebouwd heeft. En dat is, wat, met 1.5-2 jaar?

Geen rekening willen houden met de gezondheid van een zwangere schoonzus en een toekomstige baby. Ja sorry hoor, maar waar ben je dan in godsnaam familie voor, als zelfs een van de meest basale waarden binnen een familie (zorg voor elkaar, geven om elkaars gezondheid) te veel voor die man is?

Ik had het contact op een zeer zeer laag pitje gezet (denk waakvlam van de cv-ketel laag) totdat hij uit eigen beweging kan laten zien dat hij rekening kan houden met de gezondheid van mijn gezin.

quote:
Wat mankeert die knul en iedereen die dat nog verdedigd ook?
Vind het ook echt compleet bizar.
pi_203051134
Is hij überhaupt gevaccineerd? Lijkt er op van niet, als hij al zo loopt te bitchen over een zelftest.

Dan zou er de komende tijd mi sowieso geen contact plaatsvinden.
  Vis een optie? woensdag 5 januari 2022 @ 18:43:01 #134
70532 loveli
N
pi_203051224
Schoonzus had al corona gehad, de kans dat ze geen afweerstoffen heeft is nogal klein.

Pa en ma hadden bij de uitnodiging om een test kunnen vragen. TS en zijn vrouw bepalen aan de hand van hun inschatting van de risico's of ze wel of niet gaan. Als het feest bij TS thuis was geweest heb je een ander verhaal.
crap in = crap out
pi_203053495
Wat leven we erg in een IK cultuur. Gelukkig ervaar ik dat meer op FOK! dan irl.

Het is toch van den gekke dat je niet aan een klein verzoek van een familielid wilt voldoen. En er wel een drama door laten ontstaan. Het verzoek was m.i. volkomen terecht, broer heeft verschijnselen gehad die met corona te maken kunnen hebben. Zelfs al zou je het niet terecht vinden dan ga je nog niet over zo iets stoms als een nutteloze test oorlog maken.

Ik heb voor mijn kleinschalig kerstfeest mij ook getest. Mijn neef + aanhang hadden huis gekocht, kregen dag later de sleutel. Dan wil je toch op geen enkele manier het verwijt kunnen krijgen dat je ze besmet hebt... En dan was/ben ik zelfs kerngezond.

Wat een stelletje empathieloze heikneuters lopen er rond op deze wereld. Bah!
pi_203056519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.

Geen zelftest willen doen. Nou zeg, ik zou echt he-le-maal klaar zijn met mijn broer. Gelukkig zou (in mijn geval) mijn zusje zoiets nooit flikken, maar áls ze zó met corona (of welke ernstige ziekte dan ook) om zou gaan, zou ze sowieso mijn kind niet ontmoeten voordat het een degelijk immuunsysteem opgebouwd heeft. En dat is, wat, met 1.5-2 jaar?

Geen rekening willen houden met de gezondheid van een zwangere schoonzus en een toekomstige baby. Ja sorry hoor, maar waar ben je dan in godsnaam familie voor, als zelfs een van de meest basale waarden binnen een familie (zorg voor elkaar, geven om elkaars gezondheid) te veel voor die man is?

Ik had het contact op een zeer zeer laag pitje gezet (denk waakvlam van de cv-ketel laag) totdat hij uit eigen beweging kan laten zien dat hij rekening kan houden met de gezondheid van mijn gezin.
[..]
Vind het ook echt compleet bizar.
Waarschijnlijk komt die broer ook nog verkouden op kraamvisite om even boven de wieg te hoesten :r
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 10:14:22 #137
441859 crew  Lenny77
pi_203059255
quote:

Iedereen is het er over eens dat de angst van de vrouw van to niet reëel is. Je kan vragen of mensen rekening willen houden met je angst en als iemand zwanger is begrijp ik dat je geneigd bent om dat dan te doen. Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
Daar is helemaal niet iedereen het mee eens.. Integendeel, de angst is wel reëel. En aangezien ze al eerder 3 kindjes zijn kwijt geraakt (eenmaal misschien door Corona) en al 3 keer door die rouw zijn moeten gaan, is het vrij normaal dat ze nu voorzichtig willen zijn.
De broer WAS effectief ziek, had zich al afgemeld voor het kerstfeestje. En dan wil hij een dag eerder wel afspreken met TS. De vrouw heeft helemaal niet eens gezegd dat hij niet mocht gaan? Ze was gewoon terecht wat ongerust. Het is dan toch een kleine moeite om even een testje te doen? Het gaat hier niet om een symptoomvrije broer waarbij de vrouw van TS drama maakt. Ik zie haar sowieso geen drama maken...
Dat hij die test niet wou doen, prima, vrije wereld enz.. Maar het is wel heel snel uit de hand gelopen en dat is jammer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_203168141
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.' :D Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door. :)
pi_203173578
Het is maar kerst hoor, lekker belangrijk. Heel goed dat je voor je vrouw opkomt. Corona kan best wel gevaarlijk zijn voor een zwangere vrouw, zeker tegen het einde van de zwangerschap. Dus de angst van je vrouw is zeer terecht. Ik zou nog even wachten met bezoekjes tot jullie dochter geboren is.
pi_203173595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.' :D Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door. :)
Onnodig niet van jullie kant hoor, maar fijn dat het is bijgelegd.
pi_203175432
Die broer vind lekker dwars zijn blijkbaar belangrijker dan het welzijn van jouw zwangere vrouw, een vrouw die doodgraag een kindje wel en waarschijnlijk keihard voor zou willen vechten om de kans dat dat nu wel lukt te verhogen, al was het maar met 1%.

Niets is zwart-wit en er moet altijd ruimte voor nuance zijn maar come on…
pi_203175520
Hebben jullie er ook al over nagedacht hoe jullie straks het kraambezoek ect willen gaan organiseren? Dan krijg je nog veel meer mensen die langs willen komen en je pasgeboren kindje willen zien ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203179178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Hebben jullie er ook al over nagedacht hoe jullie straks het kraambezoek ect willen gaan organiseren? Dan krijg je nog veel meer mensen die langs willen komen en je pasgeboren kindje willen zien ect.
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.
Somebody that I used to know
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:33:08 #144
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_203179587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.
pi_203180897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:33 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.
Hij. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.
Precies dit, ja. Risico's die we uit kúnnen sluiten, sluiten we uit. Zo onredelijk of raar is dat allemaal niet. En ik mag toch hopen dat als iemand symptomen heeft die persoon een beetje nadenkt. Gelukkig hebben we verder geen wappie-vrienden en/of -familie, dus dat komt wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')