abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:51:58 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203029766
Er bestaat een kans dat de lockdown op 14 januari niet stopt. Dat had ik niet verwacht. IK dacht 'Op 14 januari wordt alles weer lekker normaal.'
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 4 januari 2022 @ 14:55:34 #202
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_203029837
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Mja, ik vind het wel goed als dit soort ver gaande maatregelen aan de rechter worden voorgelegd. Maar mijn vertrouwen in de rechterlijke macht is nogal afgenomen sinds het begin van de coronacrisis.

In een juridisch vakblad riep een advocate mensen op om te stoppen met "dit soort kansloze procedures". Dat vond ik veelzeggend. Het kan namelijk betekenen dat ze het er niet mee eens is en daarom vindt dat die procedures niet moeten worden gevoerd. Het kan ook zijn dat zij ziet dat die procedures het nooit gaan redden omdat rechters zich niet wagen aan zo'n confrontatie met het kabinet (tenzij het om een linkse hobby gaat, zoals in de Urgendazaak). En ik vind dat mensen zich niet geremd moeten voelen om de vraag naar de rechtmatigheid van overheidshandelen voor te leggen aan de rechter als ze het er niet mee eens zijn.
Door dit gedoe zijn in België wel de bioscopen weer open *O*
pi_203030257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Mja, ik vind het wel goed als dit soort ver gaande maatregelen aan de rechter worden voorgelegd. Maar mijn vertrouwen in de rechterlijke macht is nogal afgenomen sinds het begin van de coronacrisis.

In een juridisch vakblad riep een advocate mensen op om te stoppen met "dit soort kansloze procedures". Dat vond ik veelzeggend. Het kan namelijk betekenen dat ze het er niet mee eens is en daarom vindt dat die procedures niet moeten worden gevoerd. Het kan ook zijn dat zij ziet dat die procedures het nooit gaan redden omdat rechters zich niet wagen aan zo'n confrontatie met het kabinet (tenzij het om een linkse hobby gaat, zoals in de Urgendazaak). En ik vind dat mensen zich niet geremd moeten voelen om de vraag naar de rechtmatigheid van overheidshandelen voor te leggen aan de rechter als ze het er niet mee eens zijn.
Je vergeet een optie, het kan ook betekenen dat (veel van) zulk soort zaken bij voorbaat kansloos zijn omdat er wel degelijk een juiste wettelijke grond voor is.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 15:19:57 #204
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203030307
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je vergeet een optie, het kan ook betekenen dat (veel van) zulk soort zaken bij voorbaat kansloos zijn omdat er wel degelijk een juist wettelijke grond voor is.
Ja, maar ik ben zelf jurist en wetgeving is zo ongeveer per definitie vatbaar voor discussie. In wet- en regelgeving staan vaak vage normen, zoals "indien dit in het belang is van de volksgezondheid." Daar kun je aardige bomen over opzetten.

Wat ik zie in de procedures die ik doe, is dat de wederpartij zelden met onzin komt. Je ziet gewoon dat je afhankelijk van je belang dingen linksom of rechtsom kunt bepleiten. Een rechter neemt daar dan een beslissing over, maar dat is - helaas - niet de Waarheid.

En het kan ook andersom. Dat zie je bijvoorbeeld bij de Afdeling bestuursrechtspraak va de Raad van State. Die leggen momenteel - naar aanleiding van de toeslagenaffaire - zaken heel erg uit in het voordeel van de burger. Je/jullie weten misschien dat je tegen een besluit meestal binnen zes weken bezwaar moet maken. Ik heb op mijn werk te maken gehad met een zaak waarin een bezwaarschrift dat na drie jaar(!) was ingediend nog ontvankelijk werd verklaard. Die uitspraak was van kort na de reflectie van de Afdeling op het eigen handelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 4 januari 2022 @ 15:22:43 #205
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203030370
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 14 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%

dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002



totaal: 150.984

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,1%

dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag: 22.133
maandag: 21.443


totaal: 155.737

Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 103,1%

dinsdag: 18.506
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 129.542 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_203030651
Oei.
Tap tap tap
pi_203030654
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet te zijn tot en met maandag 27 december, Op die maandag een flinke sprong omhoog in het aantal registraties. Ik had liever de dalende trend gezien, maar ben niet heel erg verbaasd als ik het vergelijk met bijv Engeland.


De dagcurve van vandaag laat een hoge piek zien. Deze was gisteren nog een stuk lager dan de dagen daarvoor. Ik denk dat kwam omdat weinig mensen zich in het weekend hebben laten testen of dat de uitslagen van de testen vertraagd waren. Ook is er geen dip zichtbaar tussen de piek en de buik (welke een normale hoogte heeft).


Ook op 28 december nog een (licht) stijgend aandeel voor de groep 20-40 jaar, dat zit dan tegen de 40% aan. Voor de groep 0-20 jaar is het aandeel ongeveer 17.5%. Dit lijk op het moment het minimum te zijn voor deze groep, rond oude en nieuw is er een stijging zichtbaar, maar die gegevens zijn nog niet compleet. De drie overige groepen laten een redelijk stabiel beeld zien rond 28 december.


In absolute aantallen laten alle groepen een piek/plateau zien rond 27/28 december. Bij de groep 80+ is het niveau vergelijkbaar met dat van een week eerder en lijkt het op een plateau met een dipje op 25/26 december, ipv een nieuwe piek.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 15:43:38 #208
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_203030714
Van NOS liveblog van vandaag



Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  dinsdag 4 januari 2022 @ 16:09:16 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203031213
Het percentage positieve tests is iets gedaald, van 37,6 naar 36,7.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203031281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, maar ik ben zelf jurist en wetgeving is zo ongeveer per definitie vatbaar voor discussie. In wet- en regelgeving staan vaak vage normen, zoals "indien dit in het belang is van de volksgezondheid." Daar kun je aardige bomen over opzetten.

Wat ik zie in de procedures die ik doe, is dat de wederpartij zelden met onzin komt. Je ziet gewoon dat je afhankelijk van je belang dingen linksom of rechtsom kunt bepleiten. Een rechter neemt daar dan een beslissing over, maar dat is - helaas - niet de Waarheid.

En het kan ook andersom. Dat zie je bijvoorbeeld bij de Afdeling bestuursrechtspraak va de Raad van State. Die leggen momenteel - naar aanleiding van de toeslagenaffaire - zaken heel erg uit in het voordeel van de burger. Je/jullie weten misschien dat je tegen een besluit meestal binnen zes weken bezwaar moet maken. Ik heb op mijn werk te maken gehad met een zaak waarin een bezwaarschrift dat na drie jaar(!) was ingediend nog ontvankelijk werd verklaard. Die uitspraak was van kort na de reflectie van de Afdeling op het eigen handelen.
Uiteindelijk blijft het mensenwerk, en worden ook rechters beinvloed door wat er speelt in de samenleving. Dat zie je soms ook met de zwaarte van opgelegde straffen. Als er veel ophef in de samenleving is, worden straffen op dat gebied vaak zwaarder.
Maar vergeet ook niet dat het voor figuren als Engel onderdeel van het verdienmodel is. Hij, of zijn jurist, weten bij voorbaat ook wel dat ze niet of nauwelijks kans hebben om te winnen. Maar als ze het niet aanvechten verliezen ze hun geloofwaardigheid, en de donaties, van hun achterban, en daarmee hun bestaansrecht en bestaansmiddelen. Dan kan hij geen grond meer kopen in Spanje! Dan maar procederen en hopen dat de kosten niet teveel oplopen.

Overigens nog een voorbeeld van rare regels: De Grenfell Tower in Londen, waarbij een brand 72 doden vielen. De bouwvoorschriften in Engeland schrijven voor dat in een flatgebouw er een brandwerende deur binnen een 'reasonable distance' van een voordeur moet zijn. Wat is 'reasonable'? En wat reasonable is voor iemand van 20, is dat mogelijk niet voor iemand van 80. In de US moet dat binnen x yards zijn.
pi_203031324
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:39 schreef CherryLips het volgende:
Oei.
Omikron. En dat is een beetje hetzelfde als toen we met de vaccins begonnen. Het aantal besmettingen wordt ineens een stuk minder relevant, omdat het percentage opnames, en met Omikron vooral IC opnames, een stuk lager zal worden.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 16:22:35 #212
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203031472
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Uiteindelijk blijft het mensenwerk, en worden ook rechters beinvloed door wat er speelt in de samenleving. Dat zie je soms ook met de zwaarte van opgelegde straffen. Als er veel ophef in de samenleving is, worden straffen op dat gebied vaak zwaarder.
Klopt. Geldt ook voor wetgeving. Vroeger werd er bijvoorbeeld - achteraf gezien onbegrijpelijkerwijs - een beetje lacherig gedaan over rijden onder invloed. Tegenwoordig wordt dat - terecht - als heel ernstig beschouwd.

Ik vind het niet verkeerd dat rechters laten meewegen hoe iets maatschappelijk ligt, maar ik vind het wel twijfelachtig als ze strikte normen heel erg oprekken om op een gewenst resultaat uit te komen. Het voorbeeld van dat na drie jaar nog ontvankelijk verklaarde bezwaarschrift is het enige voorbeeld dat ik ken, en één zwaluw maakt nog geen zomer. Maar ik heb de indruk dat Bart Jan van Ettekoven (de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State) zijn mensen heeft opgedragen om zo veel mogelijk de burger te ontzien/tegemoet te komen.
quote:
Maar vergeet ook niet dat het voor figuren als Engel onderdeel van het verdienmodel is. Hij, of zijn jurist, weten bij voorbaat ook wel dat ze niet of nauwelijks kans hebben om te winnen. Maar als ze het niet aanvechten verliezen ze hun geloofwaardigheid, en de donaties, van hun achterban, en daarmee hun bestaansrecht en bestaansmiddelen. Dan kan hij geen grond meer kopen in Spanje! Dan maar procederen en hopen dat de kosten niet teveel oplopen.
Ik kan dat niet beoordelen maar dat het voor de bühne of voor de volledigheid is, kan ik me voorstellen. Wat ik er wel goed aan vind, is dat hij achteraf niet het verwijt kan krijgen van 'Wie zwijgt stemt toe'.
quote:
Overigens nog een voorbeeld van rare regels: De Grenfell Tower in Londen, waarbij een brand 72 doden vielen. De bouwvoorschriften in Engeland schrijven voor dat in een flatgebouw er een brandwerende deur binnen een 'reasonable distance' van een voordeur moet zijn. Wat is 'reasonable'? En wat reasonable is voor iemand van 20, is dat mogelijk niet voor iemand van 80. In de US moet dat binnen x yards zijn.
Ja, klopt. Of vloertegels in keukens van restaurants, die geribbeld moeten zijn voor de veiligheid maar glad moeten zijn voor de hygiëne. Toen de toenmalig minister van SWZ werd geconfronteerd met die tegenstrijdigheid zei hij dat ze die tegels dan maar om en om moesten leggen. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203032475
quote:
WHO ziet meer bewijzen dat omikronvariant mildere symptomen geeft
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft steeds meer bewijzen dat de omikronvariant van het coronavirus mildere symptomen geeft. Vooral de bovenste luchtwegen worden door omikron aangetast, is gebleken uit het laatste onderzoek.

Bij de andere varianten was dat niet het geval en viel het coronavirus vooral longen aan, met zware longontstekingen tot gevolg. Volgens de WHO zou dat goed nieuws kunnen zijn, maar er is wel meer onderzoek nodig om dat definitief te kunnen aantonen.

De WHO ziet dat in bijna alle landen de besmettingscijfers flink oplopen, maar dat het aantal sterfgevallen relatief laag blijft. De mildere symptomen van de omikronvariant zou daarvan de oorzaak kunnen zijn.
https://www.nu.nl/coronav(...)men-bij-omikron.html
Tap tap tap
pi_203032734
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Omikron. En dat is een beetje hetzelfde als toen we met de vaccins begonnen. Het aantal besmettingen wordt ineens een stuk minder relevant, omdat het percentage opnames, en met Omikron vooral IC opnames, een stuk lager zal worden.
Nu maar hopen dat ze die informatie ook in de modellen van het OMT en RIVM stoppen
pi_203032885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Omikron. En dat is een beetje hetzelfde als toen we met de vaccins begonnen. Het aantal besmettingen wordt ineens een stuk minder relevant, omdat het percentage opnames, en met Omikron vooral IC opnames, een stuk lager zal worden.
Precies. Ik schrik hier niet van. Nu hopelijk de mainstream media ook niet. >:O
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_203035045
Na het begin van het dalen van aantal besmettingen in Londen, lijkt nu ook het aantal opnames al te dalen!

Good stuff!

  dinsdag 4 januari 2022 @ 20:05:41 #217
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203035935
Winkels willen nu wel werken met coronatoegangsbewijs

Voorwaar een verrassende ontwikkeling.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203036376
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:05 schreef Federer-fan het volgende:
Winkels willen nu wel werken met coronatoegangsbewijs

Voorwaar een verrassende ontwikkeling.
Ze willen open en omzet draaien! Tja als het dan op deze manier moet nemen ze maar op de koop toe.....
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:04:21 #219
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203037147
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ze willen open en omzet draaien! Tja als het dan op deze manier moet nemen ze maar op de koop toe.....
Klopt, maar het is wel een beetje chantage vind ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203037267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:04 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Klopt, maar het is wel een beetje chantage vind ik.
Een beetje? ;)
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:20:22 #221
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203037452
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:11 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Een beetje? ;)
Ik zoek de nuance.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203037867
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik zoek de nuance.
:)
pi_203045141
Mocht men zich afvragen of de huidige lockdown nog nuttig is, en waarom het zo goed is dat er nu hard geboosterd wordt, kijk ook naar de VS. De VS is hard op weg om de komende dagen het record van aantal opgenomen mensen te overtreffen. En toen dat gezet werd had men in veel staten echt een probleem in ziekenhuizen, waarbij mensen met hartaanvallen, beroertes etc niet geholpen konden worden. Of geholpen werden op de gang of pas bij het zoveelste ziekenhuis na uren rijden terecht konden.



En wat betreft het effect van boosters, is deze thread wel goed. Samenvatting:

There is a strikingly consistent pattern based on vax status…

Boosted? Hardly saw anyone who had gotten a booster because if they caught Covid they’re likely at home doing fine or having regular cold/flu like symptoms (en dat komt ook overeen met ervaring in UK, nauwelijks Omikron opnames vanuit verzorgingstehuizen)

Vaxxed/unboosted? Tons of patients like this: wiped out, dehydrated, febrile. If they were older (eg > 55 yo or had other medical problems) often had to admit for overnight IV hydration and supportive care. But usually go home within a day or two.

Unvaxxed: These are the folks that get sick and had to be hospitalized because they need oxygen, some even younger than me.

-3 types of hospitalization: For Covid, chronic disease exacerbated by Covid, incidental Covid
1) Hospitalized for Covid: mostly unvaxxed or elderly/chronic ill & unboosted
2) Covid exacerbated a chronic illness (e.g. COPD)
3) Incidental Covid (caught on screening) happens to everybody (maybe ~1/5 of hospitalizations I saw)...

twitter


De lockdown zorgt ervoor dat er nu veel minder mensen in het ziekenhuis liggen en besmet raken, in de tijd die ermee gewonnen zijn er vele honderdduizenden mensen geboosterd, dat scheelt ook vele duizenden bednachten in het ziekenhuis de komende maanden.
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:07:52 #224
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203045305
De rechter laat de strenge lockdown in stand. Dat had ik werkelijk niet verwacht.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:11:00 #225
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203045360
quote:
12s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:07 schreef Federer-fan het volgende:
De rechter laat de strenge lockdown in stand. Dat had ik werkelijk niet verwacht.
''De rechter schaart zich achter de dringende adviezen van het OMT''

Ik begin het steeds meer eens te worden met de krantenkop van vanochtend:
''Niet heb kabinet stuurt het land aan, maar het OMT''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')