ik probeer dit wel even, bedanktquote:Op woensdag 13 april 2022 21:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
https://www.price-guard.d(...)=2204131913494631903
eh, nee.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Is dit niet iets?
https://www.otto.nl/p/100(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
quote:Type geheugenkaartslot
Memorystick
Dat wordt dus zoeken op eBay.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Model van 2016En daarna is er ook nooit meer iets vergelijkbaars gekomen. Denk dat ik een soort uitstervende klantengroep ben of zo.
En het geld is weer teruggestort. Niet leverbaarquote:
quote:Op donderdag 14 april 2022 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het geld is weer teruggestort. Niet leverbaar
Nou het feit dat ik ongeveer over 9000 Putabyte aan SD-kaartjes heb en geen enkele MS bijvoorbeeldquote:Op donderdag 14 april 2022 13:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Wat is er zo concreet tegen Memorystick ipv SD? Meeste kaartlezers kunnen met beide overweg immers.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Linkdump: https://www.nrc.nl/nieuws(...)otograferen-a4113838
Laat dan ook het resultaat zien. Ik ben er wel benieuwd naar. De 35mm variant zijn gewoon Kodak 400 ISO rolletjes. Op de beurs had ik een doosje met 3 rolletjes gekocht, zodat ik bij m'n ma gelijk die Ricoh kon proberen.quote:Op zondag 17 april 2022 10:44 schreef derLudolf het volgende:
Alle foto's van Amersfoort (behalve die ene op de nieuwe rol van de GW) zijn ontwikkeld. Straks eerst eens een camera uitlaten. De M645 heeft al poosje geen licht gezien dus daar ga ik eens even een film doorheen halen.
Eind vorig jaar kwam het Russische Silberra met een drietal kleurenfilm op de markt, in 120 nota bene. Straks de 160 iso variant maar eens belichten.
Klinkt als iets lijsterachtigs.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:06 schreef derLudolf het volgende:
Er zat hier net een vogel op de heg, iets groter als een merel, korte kleine snavel. Grijsachtig en aan de voorkant leek het qua kleur wel op een Wyandotte kip. Maar dan met de zwart/wit wat "fijner"
Jij weet nog wel eens wat @:Ouwesok
De borst was volgens mij niet gestippeld. Wel zwart wit, maar geen stippen. En volgens mij was de snavel iets korter en was het alsof de bovenkant van de snavel steiler omhoog liep naar de bovenkant van de kop.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:22 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Klinkt als iets lijsterachtigs.
Lijkt ie een beetje op dit
De negatieven van de 35mm zijn ook meer licht bruin dan oranjerood wat je normaal ziet na ontwikkelen.quote:Op zondag 17 april 2022 14:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat ik online heb gezien van de Silberra kleurenfilm is dat deze een drager heeft die meer grijs is dan bruin/oranje, dat ken ik ook van oude Agfa XPS 160 die ik heb liggen. Heeft die van jou wel een normale drager?
Van de Silberra bedoel je? Ik zit nu in de trein en ben pas zondag terug. Maandag ga ik een zootje film naar de HEMA brengen en zal dan eens de dragers vergelijken.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De negatieven van de 35mm zijn ook meer licht bruin dan oranjerood wat je normaal ziet na ontwikkelen.
Ja, die bedoel ik. Mijn foto’s van post 187 zijn met Silberra 160 gemaakt.quote:Op donderdag 21 april 2022 09:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van de Silberra bedoel je? Ik zit nu in de trein en ben pas zondag terug. Maandag ga ik een zootje film naar de HEMA brengen en zal dan eens de dragers vergelijken.
Weet je zeker dat hij niet gewoon aan het genieten was van een knakworstje?quote:Op woensdag 27 april 2022 18:18 schreef Ouwesok het volgende:
Vanmiddag maar weer eens een rondje met de compact gedaan. Niet iedereen neemt je serieus met zo'n ding
[ link | afbeelding ]Equus ferus przewalskii by Ouwesok, on Flickr
Vind ze eigenlijk wel tof, lekker knallende kleurenquote:Op zondag 17 april 2022 11:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Laat dan ook het resultaat zien. Ik ben er wel benieuwd naar. De 35mm variant zijn gewoon Kodak 400 ISO rolletjes. Op de beurs had ik een doosje met 3 rolletjes gekocht, zodat ik bij m'n ma gelijk die Ricoh kon proberen.
Afgelopen vrijdag eens met Vision3 geschoten. Nu heb ik daar geen aparte chemicalen voor, maar ik had op internet gelezen dat je de remjet ook gewoon met baksoda kan verwijderen en daarna ontwikkelen met C-41. Als ik echt serieus mee door wil gaan, kan ik altijd nog ECN chemie kopen, maar dit werkt eigenlijk ook wel.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga je volgen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Na enige twijfel toch een Instagram aangemaakt voor de foto's, geeft net ietsje meer voldoening dan dat ze alleen op de computer staan te wachten op nietsMocht je het leuk vinden, ik ben te volgen op @:fourseasonsblacktea. En als het allemaal kut vindt is dat ook helemaal prima
Er is altijd wel een kleurcorrectie bij het scannen, maar daarna eigenlijk heel weinig.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:13 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Vind ze eigenlijk wel tof, lekker knallende kleurenNog veel nabewerking gedaan digitaal of is dit hoe je ze ontwikkeld hebt?
Ik ben principieel tegen Instagramquote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Na enige twijfel toch een Instagram aangemaakt voor de foto's, geeft net ietsje meer voldoening dan dat ze alleen op de computer staan te wachten op nietsMocht je het leuk vinden, ik ben te volgen op @:fourseasonsblacktea. En als het allemaal kut vindt is dat ook helemaal prima
Helemaal mee eens hoor, maar het is wel makkelijk om te gebruiken en ook wel leuk dat je zelf een overzicht kan maken van je foto's die je dan altijd bij je hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 04:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben principieel tegen Instagram
Dat ze geen flickr geven om fotografie wordt wel weer duidelijk door dit geweldige idee![]()
https://fstoppers.com/soc(...)agrams-future-604029
Sowieso vind ik iets van mensen die verticaal filmen. Hebben die de televisie ook een kwartslag gedraaid aan de muur hangen?
Altijd leuk een nieuwe camera. Heb je trouwens al Gold 120 geprobeerd? Of ga je dat met deze camera doen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb overigens een camera besteld, via eBay![]()
De Fujica GW690 zou ik soms wel iets wijder willen en de 3:2 beeldverhouding vind ik ook niet echt prettig. Daarnaast had ik nog geen camera voor 6x8.
Oftewel, als het goed is krijg ik binnenkort een Fujifilm GSW680 III binnen
Persoonlijk vind ik Flickr juist handig omdat je foto’s niet een specifiek formaat nodig hebben. Of ik ben gewoon te dom voor instagram.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:12 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor, maar het is wel makkelijk om te gebruiken en ook wel leuk dat je zelf een overzicht kan maken van je foto's die je dan altijd bij je hebt.
Zou ook niet zo goed een goed alternatief weten tbh, Flicr vind ik niks en ook Google Photo's vind ik eigenlijk maar onhandig om te gebruiken.
Of weet jij nog een goed alternatief?
Jazeker, al drie rollen. Paar weken terug geschoten toen we op stap waren met het PTA treintopic.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Altijd leuk een nieuwe camera. Heb je trouwens al Gold 120 geprobeerd? Of ga je dat met deze camera doen?
Waarschijnlijk gaat er ingaande nu een stukje evolutie plaatsvinden waarna uiteindelijk de mens zijn ogen boven elkaar heeft staan in plaats van naast elkaarquote:Op donderdag 12 mei 2022 04:42 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso vind ik iets van mensen die verticaal filmen. Hebben die de televisie ook een kwartslag gedraaid aan de muur hangen?
Ik las dit vanochtend met een half oog open. Ik dacht dat je plat op je buik ging om libelles vast te leggen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:01 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens platbuiken kunnen fotograferen.
Als je dan bedenkt dat ze meestal op minstens een metertje hoog zitten zou dat zoveel betekenen dat ik zonder plaatjes thuis zou komenquote:Op zondag 15 mei 2022 21:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik las dit vanochtend met een half oog open. Ik dacht dat je plat op je buik ging om libelles vast te leggen.
Wat anno nu ook al voor verwondering kan zorgen is de afwezigheid van een aan/uit-schakelaar.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik moest even hartelijk lachen vanavond. Ik vraag me dan toch af, ze kopen zo'n camera zonder er enig idee van te hebben blijkbaar.
Hey everyone I just had a quick question! I recently purchased my first medium format camera and I chose the C330 F!
My question is where is the ISO / ASA reading on the camera?
Everywhere I look on YouTube, google, Reddit, etc…
It shows the number in the upper part of that blue circle. Witch is another thing, I can’t find any with the blue circle they’re usually a darker color. I just can’t seem to see it. I’m not sure if those lower numbers mean anything but I guess that’s the best I’ve got right now.
Any help is appreciated I’d really love to start shooting with this gorgeous camera
En dan z'n reactie
I understand it’s a fully mechanical camera. I’m looking to find the dial too set the film speed.
(Example)
say I have portra 400.
Where would I set the film speed (400)?
Het ziet er met de kennis van nu heel aantrekkelijk uit met met een pro-camera van toen te gaan fotograferen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 17:00 schreef KogelLager het volgende:
Nu ben ik slechts een hobbyist op het gebied van fotografie maar ik vraag me wel af want een persoon met zo'n camera gaat doen als hij er niet veel verstand van lijkt te hebben.
Flickr biedt op zich wel de mooiste mogelijkheden. Mijn ervaring is dat de site af en toe wat moeilijk doet. Soms lukt het dan ineens na een paar uur wel, ze zijn meestal razendsnel met het doorvoeren van reparaties en updates aan de site.quote:Tevens ben ik eindelijk overtuigd om mijn eigen foto's hier te delen maar nu ligt Flickr dwars.. Ik krijg steeds een account creation failure. Ik gok dat het door mijn emailadres van mijn eigen domeinnaam komt. Iemand nog tips voor een goede website om foto's te delen?
Zo, die is prachtig gelukt... Wat een detailquote:Op zondag 22 mei 2022 01:08 schreef Ouwesok het volgende:
@:derLudolf : Goed spul allemaal
Vanmiddag weer eens een rondje insecten gedaan met niet al te veel licht maar gelukkig wel de nodige beestjes.
Een of ander bloemvliegje op het dak van mijn auto met de Sigma 70mm
[ link | afbeelding ]Anthomyiidae indet. by Ouwesok, on Flickr
Nee, het vooruitzicht dat ik nóg dichterbij zou komen was ook voor deze vlieg al ruim voldoende reden om een stukje te gaan vliegen.quote:Op zondag 22 mei 2022 09:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, die is prachtig gelukt... Wat een detail![]()
En heb je 'm daarna geplet met diezelfde lens?
Die laatste is mooi met die kleuren.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:10 schreef derLudolf het volgende:
En wat foto's van rond het middaguur, genomen in Ribe - de oudste stad van Scandinavië
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een luxequote:Op maandag 23 mei 2022 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Komend weekend ga ik naar Berlijn. Flink wat z/w film vies maken, de GSW gaat mee en een kleinbeeld.
Weekend er op zit ik in Frankrijk en de weekend daar op in Italië.![]()
Welke zw film ga je gebruiken?quote:Op maandag 23 mei 2022 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Komend weekend ga ik naar Berlijn. Flink wat z/w film vies maken, de GSW gaat mee en een kleinbeeld.
Weekend er op zit ik in Frankrijk en de weekend daar op in Italië.![]()
Ilford HP5+ voor middenformaat en kleinbeeld Adox Silvermax.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Welke zw film ga je gebruiken?
Ik heb trouwens net opgezocht hoe je APS film uit het rolletjes krijgt (binnen 5 seconde gedaan) en vanmiddag inscannen.
Met een compactcamera van Minolta wat ik ooit voor 2 euro heb gekocht. Of bedoel je dat niet?quote:
De frames zijn blijkbaar 16.7 x 30.2 mm.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Ja dat bedoelde ik ja, met welke camera.
Nog meer breedbeeld?Ik vind 35mm eigenlijk al best met de 3:2 verhouding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |