abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 januari 2022 @ 00:11:49 #26
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203148689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 01:09 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Goede tips, ik heb nu een enorm dik boek, en dat gaat over allemaal verschillende landen en culturen.
Slaapverwekkend, maar dat is ook juist de bedoeling. :)

Heb je niet dat je in de stress raakt, dat je 's nachts nog leest of tv kijkt, en bang bent niet de gewenste uren slaap te halen?
Knap dat je de stress van het 'niet slapen' naast je neer hebt kunnen leggen. Dat ga ik ook vannacht proberen. :)
Soms heb ik dat nog ja. Het lukt niet altijd even goed, soms maalt mijn hoofd toch te veel.
Dan helpen ademhalingsoefeningen vaak wel. Me echt concentreren op mijn ademhaling en zodra ik merk dat ik weer weg dwaal in dat malen daarnaar terug gaan.
Tellen, manieren van ademhalen, het maakt niet zo uit. Eigenlijk de basis onder meditatie dus. Neem een focus punt en zodra je merkt dat je afdwaalt keer daar weer naar terug.
Ademhaling is daarin een erg goede omdat dat ook een fysieke reactie heeft. Maar het is dan vooral belangrijk dat je je echt even kan focussen op iets anders dan dat malen.
In het begin hielp tellen, omdat dat dat malen overstemd. Nu is het voor mij meestal meer de ademhaling volgen, voelen en erin meegaan.

Meestal komt er dan wel een punt dat ik niet meer geforceerd met die oefening bezig ben, maar gewoon doe en mijn gedachten wat losjes dwalen ipv gefrustreerd malen. Dan krijg ik toch rust.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 12 januari 2022 @ 00:17:05 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203148731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:53 schreef Cockwhale het volgende:
Wat doe je in godsnaam achter het stuur als je amper slaapt? Disaster waiting to happen.

Boeken lezen of puzzelen werkt voor veel mensen. Ikzelf produceer altijd fictieve verhalen in mijn hoofd om mij volledig van de werkelijkheid te ontkoppelen.

En stop met alcohol.
Dat is ook een goede!

Een fictief verhaal in je hoofd.
Eigenlijk maakt het niet zo uit, zolang je maar niet bezig bent met fuck ik kan niet slapen. Of bezig bent met negatief malen.

Zodra ik los kan laten dat ik nog maar x uur heb om te slapen (oh nee, weer een uur weg) komt het goed.
Zelfs als ik dan niet veel slaap voel ik me beter de volgende dag, ben ik minder kapot.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203149563
Dat zoeken naar werk zou ik persoonlijk voor nu even laten. Tenzij misschien thuiswerk waarbij je je eigen tijden kan bepalen. Je slaapt niet/slecht als je een wekker moet zetten, drie dagen per week op een vaste tijd moeten beginnen lijkt me dan alleen maar tegen te werken. Slapen is nu al ‘moeilijk genoeg’, ook als er geen wekker staat.
Wel op andere manieren proberen te zorgen voor wat minder lege dagen? Een ‘leenhond’ om stukken mee te lopen, misschien een niet te moeilijke maar wel leuke cursus (evt. iets wat je nog een streepje voor kan geven als je er wel aan toe bent om te werken?

Niet kunnen slapen lijkt me enorm frustrerend want dat beïnvloedt je gezondheid sterk, ook je mentale gezondheid. Nu je rouwt om het verlies van je oom zal het slapen nog moeilijker zijn. Sterkte daarmee!

Zelf vind ik een slaaphypnose op YouTube fijn. Slaaphypnose voor een overactieve geest heet het. Misschien kan dat in ieder geval wat rust geven? Of airplane white-noise

[ Bericht 1% gewijzigd door pietkanarie op 12-01-2022 08:57:58 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 12 januari 2022 @ 17:24:03 #29
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203157166
Herkenbaar. Ik ben ook een hele beroerde slaper met periodes dat ik amper tot niet slaap. Twee weken geleden nog in mijn vakantie een nacht of 4 achter elkaar niet kunnen slapen. Het komt bij mij niet door stress, maar na 2 nachten ga ik vaak al denken: ‘och, als ik maar slaap vannacht’ en dan gaat het mis.

Inmiddels heb ik slaappillen in huis, maar gebruik deze zelden. Bij mij is de truc om weer vertrouwen te krijgen dat ik in slaap kan vallen. En nu sinds anderhalve week slaap ik weer uitstekend eigenlijk. Mijn gedachtes af laten dwalen helpt heel goed. Of juist in je hoofd constant herhalen ‘niet denken, niet denken, niet denken’ en dan ben ik vanzelf weg.

Wat ik heb gedaan: ik slik dagelijks magnesium voor het slapen, ga overdag niet slapen ook al ben ik ontzettend moe en ga altijd een paar dagen alleen in het logeerbed liggen. Hooguit een keer een slaappil, omdat ik daar niet afhankelijk van wil zijn. Gedachtes af laten dwalen en wat lezen of kijken op de iPad (zonder blauw licht). Meditatie en mindfulness helpt bij mij allemaal niet. Ik heb moeite om dat echt serieus te nemen.

Het zit allemaal in je hoofd en je moet even een manier vinden om daar mee om te gaan. Maar zoals gezegd; dat is echt niet makkelijk. Nog frustrerender voor mij is dat mijn vriendin voordat ze het kussen aanraakt al slaapt en dan met gemak een uur of 9 doorslaapt.
  donderdag 13 januari 2022 @ 03:05:07 #30
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_203164150
Bedankt voor de mooie reacties! :)

Ik waardeer het enorm.
Ik lag er vannacht om 23:00 in, en nu is het 3:00 , helaas lukt het nog steeds niet.
Maar het helpt mij enorm om door dit topic te scrollen, alleen de gedachte al dat meerdere personen hiermee te maken hebben stelt mij enigszins gerust. Want ik begon mezelf al te voelen als iemand die sterk afwijkt. :P

Ik heb al wat positieve dingen doorgevoerd:
Ik wandel elke dag met m'n stappenteller aan.
Vandaag toch 8 km gewandeld door een bos hier in de omgeving.

En daarna bij moeders wezen eten.
Zo heb ik toch nog een beetje een ritme.. Want anders is het pas uit bed komen rond 15:00 en dan rond 17:00 eten en dan computeren.

Zo geraak je nooit uit een negatieve spiraal.

De volgende punten die ik ga doorvoeren, is gezonder eten. Heb een zak appels gekocht, en laat de snacks voorlopig in de kast.

Nu nog wat leuke boeken bestellen online, en dan is de 'basis' ieder geval iets gezonder als vroeger. :)
  donderdag 13 januari 2022 @ 03:09:02 #31
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_203164152
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:24 schreef fetX het volgende:
Herkenbaar. Ik ben ook een hele beroerde slaper met periodes dat ik amper tot niet slaap. Twee weken geleden nog in mijn vakantie een nacht of 4 achter elkaar niet kunnen slapen. Het komt bij mij niet door stress, maar na 2 nachten ga ik vaak al denken: ‘och, als ik maar slaap vannacht’ en dan gaat het mis.

Inmiddels heb ik slaappillen in huis, maar gebruik deze zelden. Bij mij is de truc om weer vertrouwen te krijgen dat ik in slaap kan vallen. En nu sinds anderhalve week slaap ik weer uitstekend eigenlijk. Mijn gedachtes af laten dwalen helpt heel goed. Of juist in je hoofd constant herhalen ‘niet denken, niet denken, niet denken’ en dan ben ik vanzelf weg.

Wat ik heb gedaan: ik slik dagelijks magnesium voor het slapen, ga overdag niet slapen ook al ben ik ontzettend moe en ga altijd een paar dagen alleen in het logeerbed liggen. Hooguit een keer een slaappil, omdat ik daar niet afhankelijk van wil zijn. Gedachtes af laten dwalen en wat lezen of kijken op de iPad (zonder blauw licht). Meditatie en mindfulness helpt bij mij allemaal niet. Ik heb moeite om dat echt serieus te nemen.

Het zit allemaal in je hoofd en je moet even een manier vinden om daar mee om te gaan. Maar zoals gezegd; dat is echt niet makkelijk. Nog frustrerender voor mij is dat mijn vriendin voordat ze het kussen aanraakt al slaapt en dan met gemak een uur of 9 doorslaapt.
Heel erg herkenbaar.

Zeker na 2 nachten niet slapen, dan krijg je een ''druk'' van ''ik moet deze nacht echt slapen''.
Mijn oma vertelde dat als je 14 dagen geen slaap hebt gehad, je overlijd.. Door die opmerking werd slapen nog erger een ''moeten'' en wat er weer aan bij draagt dat het simpelweg niet lukt van de stress / angst.

Tof dat je nu weer je nachtrust te pakken hebt.
Wat dat betreft erg knap dat je jezelf hebt ''gereset''.

Die van magnesium ga ik onthouden. Dank voor de tip. :)
  donderdag 13 januari 2022 @ 03:13:44 #32
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_203164162
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is ook een goede!

Een fictief verhaal in je hoofd.
Eigenlijk maakt het niet zo uit, zolang je maar niet bezig bent met fuck ik kan niet slapen. Of bezig bent met negatief malen.

Zodra ik los kan laten dat ik nog maar x uur heb om te slapen (oh nee, weer een uur weg) komt het goed.
Zelfs als ik dan niet veel slaap voel ik me beter de volgende dag, ben ik minder kapot.
Goede tips! :)

Een mooie opdracht voor deze nacht, niet gefrustreerd raken als het niet lukt.
maar gewoon alles ''laten'' met de gedachte ''niet slapen is geen wereldramp'' ''alleen rusten is ook prima''.
pi_203164167
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 03:13 schreef BMW1993 het volgende:
als het niet lukt.
Al eens naar een andere huisarts gegaan voor een second opinion?

En als je je tijd in overdaad achter de pc/mobiel spendeert is het handig om een blauw filter app te installeren.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203204198
1. Probeer overdag lang wakker te blijven en lichamelijk actief te zijn zodat je s’ nachts moe bent en heel diep kan slapen. Om een diepe slaap te bereiken kun je proberen om 6 uur per nacht te slapen.
Bron: 2. Je kan ook proberen te focussen op het slapen gaan. Dus dan doe je je ogen dicht en probeer dan te focussen/ zijn op te slapen. Dus ipv denken hoe val ik in slaap etc. Is het gewoon doen. Dus gewoon slapen. Noem het maar een soort slaapmeditatie.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')