abonnement Unibet Coolblue
pi_202987758
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 20:02 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
1 afboeking, wow. Heb je niets bij FNC?
Geen defaults bij FNC en ook nog maar een paar projecten met beperkt saldo welke ik wel zie binnen komen.
1x failliet in 2021 waar misschien nog wat uitkomt /wel 2 projecten in 2021 met een final regeling waarbij ik van de inleg wat heb moeten afschrijven. bedragen vielen mee (tel je de rente er nog bij (wat ik niet doe voor mij statics) dan helemaal. Maar goed ook ik heb in mijn begin jaren van CF wat leergeld betaald, maar al lerende en thnx to fokforum valt het de laatste jaren reuze mee met de problemen.
pi_202989945
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 09:29 schreef djh77 het volgende:
Zit er iemand in project Aankoop bedrijfspand Bliksem Bedrijfsdiensten van GVE? Ik ben van mening dat de algemene voorwaarden niet juist zijn toegepast bij een boetevrije deelaflossing. De voorwaarde voor deelaflossing is als volgt:

Bij een (Duurzame) Vastgoedlening geldt dat deelaflossingen van 20% 1x per 12 maanden boetevrij zijn toegestaan. Deelaflossingen van meer dan 20% of algehele aflossing is mogelijk met bijbetaling van 6 maanden compensatierente aan investeerders en 2 maanden compensatierente aan Geldvoorelkaar.nl.

Dit project heeft in januari 2021 en in december 2021 een deelaflossing gedaan van 20% (totaal 40%).

Het lijkt mij dat bij de tweede deelaflossing een boete van 6 maanden van toepassing is, maar deze is niet betaald.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 17:15 schreef tnhb het volgende:
Hmm, hoe leggen ze het dan uit, want 12 maanden zijn volgens mij toch best helder. Want als er bijkbaar meerdere keren binnen die 12 maanden 20% kan worden afgelost, dan kan er dus in 5 plukjes van 20% binnen een week boetevrij worden afgelost, toch? Dat kan nooit de intentie zijn en zal GVE hoop ik ook nooit accepteren. Ik neem aan dat GVE niet alleen "van mening is" maar dat ook op basis van feiten en regel suit de voroaarden en contracten kan uitleggen, want als het alleen nog maar over menigen gaat en ze feiten vergeten dan gaat het goed fout. Overigens heeft CCF ook zoiets met mening/feiten gehad waar ze stug bleven volhouden en uiteindelijk gewoon niet meer reageerden. In het systeem van CCF stond dat het een vervroegde aflossing was na opeisen (feit), maar er werd vervolgens geen boeterente berekend omdat ze van mening waren dat dat niet terecht was.
Eigenlijk zeggen ze dat er wel 12 maanden tussen heeft gezeten, wat mij erg lastig lijkt met 2 deelaflossingen in 1 kalenderjaar. Ook hier reageert ook gve gewoon niet meer in plaats van het de fout netjes te corrigeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 02-01-2022 08:14:39 ]
  zondag 2 januari 2022 @ 08:39:23 #128
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_202990092
Hier ook mensen met ervaring met MaxCrowdfund? Zelf ben ik hier nu een maandje aan het investeren en bevalt tot zover goed. Voornamelijk korte leningen (6/9/12 maanden) in de UK met een rentepercentage van 10%.

Het platform heeft de ambitie om verder uit te breiden binnen Europa. Hiervoor gaan ze in het eerste kwartaal de (verplichte) Europese crowdfunding licentie aanvragen bij de AFM.

DM voor een linkje waarmee je 0,5% extra krijgt in het eerste halfjaar ;)
pi_202990271
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:07 schreef djh77 het volgende:

[..]
[..]
Eigenlijk zeggen ze dat er wel 12 maanden tussen heeft gezeten, wat mij erg lastig lijkt met 2 deelaflossingen in 1 kalenderjaar. Ook hier reageert ook gve gewoon niet meer in plaats van het de fout netjes te corrigeren.
Er zijn helaas meerdere platforms die van het laatste last hebben. Als je moeilijke vragen gaat stellen en ze je niet direct af kunnen poeieren gaan ze in de negeerstand. Ik heb een keer vragen aan Capital Circle gesteld over pandrechten en ze geconfronteert met de teksten uit een eigen pitch. Na een korte mailwisseling werd het stil. Vervolgens kwam ik er achter dat ze ondanks wat er op de website stond niet (meer) bij het Kifid aangesloten zijn. Heb het uiteindelijk laten gaan omdat er geen makkelijke manier was om dit door te zetten. Gevolg is dat ik niet meer investeer daar.
pi_202990406
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:39 schreef eXistence het volgende:
Hier ook mensen met ervaring met MaxCrowdfund? Zelf ben ik hier nu een maandje aan het investeren en bevalt tot zover goed. Voornamelijk korte leningen (6/9/12 maanden) in de UK met een rentepercentage van 10%.

Het platform heeft de ambitie om verder uit te breiden binnen Europa. Hiervoor gaan ze in het eerste kwartaal de (verplichte) Europese crowdfunding licentie aanvragen bij de AFM.

DM voor een linkje waarmee je 0,5% extra krijgt in het eerste halfjaar ;)
Ik ben ook sinds een paar weken actief, het platform ziet er goed uit.

Ben van plan om een aantal projectjes mee te pakken, en dan even de kat uit de boom kijken, hoe alles verder verloopt.
  zondag 2 januari 2022 @ 10:12:55 #131
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202990790
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:27 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik ben ook sinds een paar weken actief, het platform ziet er goed uit.

Ben van plan om een aantal projectjes mee te pakken, en dan even de kat uit de boom kijken, hoe alles verder verloopt.
Heb onlangs ingeschreven op voor mij het 1e project.
Duurt bij deze wel lang. Hoop dat het nog vol schrijft.
Anders door naar de volgende.
Zie bij oudere projecten dat ze erg snel vol schreven.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 2 januari 2022 @ 10:17:57 #132
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_202990834
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:12 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Heb onlangs ingeschreven op voor mij het 1e project.
Duurt bij deze wel lang. Hoop dat het nog vol schrijft.
Anders door naar de volgende.
Zie bij oudere projecten dat ze erg snel vol schreven.
leuk om de reacties te lezen. Het project in Duitsland loopt inderdaad al vrij lang, vandaag is de laatste dag dat je je daarop kan inschrijven en er is nog een half miljoen over. Ben benieuwd wat ermee gebeurd als het niet volgeschreven is.

De projecten in Engeland gaan doorgaans erg snel inderdaad, gelukkig worden ze wel twee dagen van te voren aangekondigd op de site zodat je er rekening mee kunt houden.
  zondag 2 januari 2022 @ 10:33:30 #133
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202990949
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:17 schreef eXistence het volgende:

[..]
leuk om de reacties te lezen. Het project in Duitsland loopt inderdaad al vrij lang, vandaag is de laatste dag dat je je daarop kan inschrijven en er is nog een half miljoen over. Ben benieuwd wat ermee gebeurd als het niet volgeschreven is.

De projecten in Engeland gaan doorgaans erg snel inderdaad, gelukkig worden ze wel twee dagen van te voren aangekondigd op de site zodat je er rekening mee kunt houden.
Heb daar overdag niet altijd de tijd voor aangezien er nog veel vrij tijd verloren gaat aan een werkgever.
Bij MaxCrowdfund hebben ze gezegd dat op termijn automatisch investeren tot de mogelijkheden zal behoren.
Eerst daarvoor nog wat papieren in orde maken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_202996299
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 17:15 schreef tnhb het volgende:

[..]
Hmm, hoe leggen ze het dan uit, want 12 maanden zijn volgens mij toch best helder. Want als er bijkbaar meerdere keren binnen die 12 maanden 20% kan worden afgelost, dan kan er dus in 5 plukjes van 20% binnen een week boetevrij worden afgelost, toch? Dat kan nooit de intentie zijn en zal GVE hoop ik ook nooit accepteren. Ik neem aan dat GVE niet alleen "van mening is" maar dat ook op basis van feiten en regel suit de voroaarden en contracten kan uitleggen, want als het alleen nog maar over menigen gaat en ze feiten vergeten dan gaat het goed fout. Overigens heeft CCF ook zoiets met mening/feiten gehad waar ze stug bleven volhouden en uiteindelijk gewoon niet meer reageerden. In het systeem van CCF stond dat het een vervroegde aflossing was na opeisen (feit), maar er werd vervolgens geen boeterente berekend omdat ze van mening waren dat dat niet terecht was.
Ik zou een formele klacht indienen bij GVE.
Als ze daarop niet reageren, of als je het niet met de reactie op je klacht eens bent (en je hebt volgens de regels gelijk), een klacht indienen bij het KiFid.
pi_202996776
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:41 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik zou een formele klacht indienen bij GVE.
Als ze daarop niet reageren, of als je het niet met de reactie op je klacht eens bent (en je hebt volgens de regels gelijk), een klacht indienen bij het KiFid.
Wat wel meegenomen moet worden is dat de eerste deelaflossing op 6 januari 2021 inclusief een rentebedrag over omgerekend ongeveer 18 dagen was
De tweede deelaflossing was op 28 december 2021.

Zeker gezien de Kerst/Nieuwjaars periode en de rente vergoeding beoordeel ik de eerste deelaflossing als een die in december 2020 is gedaan.
pi_202997210
Ik heb mijn financiële resultaat over 2021 berekend.

Crowdfunding: 6,26% rendement, ruim het hoogste ooit (en zelfs genoeg om de huidige zeer hoge inflatie voor te blijven).
O.a. doordat ik geen afschrijvingen heb over 2021 (eerste keer ooit).
Verder heb ik nogal wat boeterente ontvangen en éénmalige rente-uitkeringen (o.a. 10% van het Zorgvastgoed Management project van NLI.

Die 6,26% is ook ruim hoger dan het rendement op mijn obligaties (incl. High Yield obligaties).

Ik ben er zeer tevreden over.
Jullie allemaal bedankt voor jullie bijdrage hieraan door het delen van informatie en investeringslinkjes.

Overigens heb ik op mijn aandelen zo'n 30% verdiend.
Veel meer dus, maar ja dat kan volgend jaar zo maar -30% zijn en dat zie ik bij Crowdfunding niet gebeuren.

Ik zie Crowdfunding als één van de stabiliserende factoren van mijn belegd vermogen.
pi_203006409
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-1612/

Leuk project, met naar verwachting 300k overwaarde op de prive woning.
Hoge eigen inbreng.

Ondanks horeca en lage rente zou ik m toch willen meenemen
  maandag 3 januari 2022 @ 11:34:15 #138
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203007033
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-1612/

Leuk project, met naar verwachting 300k overwaarde op de prive woning.
Hoge eigen inbreng.

Ondanks horeca en lage rente zou ik m toch willen meenemen
Zie ik dat verkeerd? Volgens mij overwaarde ca. 100K.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203007156
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:34 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zie ik dat verkeerd? Volgens mij overwaarde ca. 100K.
Ik schat de werkelijke overwaarde;)
  maandag 3 januari 2022 @ 11:51:53 #140
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203007217
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:46 schreef impact9 het volgende:

[..]
Ik schat de werkelijke overwaarde;)
Denk je werkelijke waarde meer dan 2x WOZ?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203007310
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Denk je werkelijke waarde meer dan 2x WOZ?
Nee, werkelijke waarde naar verwachting circa 500k. (~310k overwaarde)
pi_203007540
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef impact9 het volgende:

[..]
Nee, werkelijke waarde naar verwachting circa 500k. (~310k overwaarde)
Huispedia:

Korte Landstraat 21
1814 BH Alkmaar
117 m2 wonen 132 m2 perceel
¤ 465.000 - 513.000 Geschatte woningwaarde
pi_203007797
quote:
👍👍
Pecunia non olet
pi_203007916
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:12 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Heb onlangs ingeschreven op voor mij het 1e project.
Duurt bij deze wel lang. Hoop dat het nog vol schrijft.
Anders door naar de volgende.
Zie bij oudere projecten dat ze erg snel vol schreven.
Is het project nu afgerond op 490.000?
pi_203007919
[Oeps] Deze investeringslink was al bekend.
pi_203007939
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:40 schreef Groepfunder het volgende:
Oeps
pi_203008202
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-1612/

Leuk project, met naar verwachting 300k overwaarde op de prive woning.
Hoge eigen inbreng.

Ondanks horeca en lage rente zou ik m toch willen meenemen
Ik heb wel interesse in deze twee hierboven genoemde projecten. Dus als er een linkje rond gaat hoor ik het graag.

oeps :) Kreeg net ook het al bekende linkje van deze van Collen https://www.collincrowdfu(...)e9e0b0f699b08caff2c7 doe hier niet aan mee. Ook ik vind rente en aflossing te laag van dit familie project.
pi_203008437
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef impact9 het volgende:

[..]
Nee, werkelijke waarde naar verwachting circa 500k. (~310k overwaarde)
In december is er in dezelfde straat een huis verkocht waarbij de vraagprijs ca 120% van de woz waarde was, stel dat het 20% boven vraagprijs is verkocht dan kom je uit op 144% van woz, zou dan voor dit pand op 410k uitkomen (die 465 tot 513 van huispedia zijn naar mijn idee dus wel wat enthousiast)
pi_203009161
quote:
Een linkje zou zeker welkom zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')