abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202850043
Hallo allen,

Ik zou graag beginnen met miniatuurbouw. Met als inspiratie wat ze allemaal maken bij Klein maar fijn: https://tvblik.nl/klein-maar-fijn

Hoe begin je? Welk gereedschap heb je echt nodig? Als 1e lijkt het me handig om iets te maken als dit: https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.24.ProductImage

Dit is een kant en klaar-pakket maar later wil ik dus van scratch beginnen zonder pakket.

Heeft er iemand hier ervaring mee? Wil je tips geven?

Thanks.
pi_202850557
Wel ervaring mee maar geen tips. Vroeger iets van een landschap gemaakt van 2 bij 2 meter ongeveer. Was met treintjes (die elektrische, die niet gemaakt). Was eigenlijk vooral precies werk bij de huisjes. Het voetbalveld was bijvoorbeeld een stuk gemakkelijker (ook al moesten die afmetingen ook wel wat correct in verhouding staan). Was voor mij vooral zo dat ik een goed beeld had van hoe het eruit moest komen te zien en er dan gewoon mee begon. Ging in het begin vast wel een paar keer mis maar ja hout kost weinig voor die formaten dus ja.
pi_202850660
Met karton kan je leuke dingen bouwen. En met van die spuiten die ze in de zorg gebruiken, kan je gebruiken als cilinders.

Kan je kipper mechanisme knutselen, graafmachine's etc. Als je nog beetje in de computers ben kan je afstandbestuurbaar maken.

Afijn. Makkelijk instappen met relatief weinig kosten om een beetje te kijken of het wat is.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_202851410
Beginnen met wat platen polystyreen, een scalpel en wat secondelijm. Probeer eerst maar eens wat basisdingen te maken. Lukt dat, dan investeren in wat verf etc, en dat goed leren doen, zowel het kleuren als inschaduwen.

Op youtube de basisbeginselen bekijken voor veelgebruikte dingen zoals huisjes, autootjes etc.
pi_203929241
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 21:36 schreef Sfancta het volgende:
Beginnen met wat platen polystyreen, een scalpel en wat secondelijm. Probeer eerst maar eens wat basisdingen te maken. Lukt dat, dan investeren in wat verf etc, en dat goed leren doen, zowel het kleuren als inschaduwen.

Op youtube de basisbeginselen bekijken voor veelgebruikte dingen zoals huisjes, autootjes etc.
Secondelijm zou ik niet doen met xps schuim dat vreet het op. Dan kun je beter houtlijm of lijmpistool gebruiken dat maalt het schuim niet kapot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')