abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202837178

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:18:17 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202837190
Hoor net via mn mams... mijn neef die in de states woont (midden 30) had eergister zijn "booster" gehaald.

Vandaag positief getest op de 'rona :')

Lol. Oke dan. Nou. Godzijdank dat ie de booster had... ofzo.
pi_202837203
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2021 13:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hoor net via mn mams... mijn neef die in de states woont (midden 30) had eergister zijn "booster" gehaald.

Snap je het niet?
pi_202837220
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich had het wel gekund, maar het is denk ik niet heel erg sluitend. Veel 50+'ers hebben bijvoorbeeld schoolgaande kinderen. Doen werk dat niet thuis kan, zoals zorg en onderwijs. Dus hoe ga je dat in de praktijk doen?
Zoals ze nu ook hebben gedaan, geen horeca/theater/niet essentiële winkels voor die groep, voor 50- dan wel. Voor 50- zou je dan 3G toe kunnen passen voor deze zaken.
  maandag 27 december 2021 @ 13:20:06 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202837222
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich had het wel gekund, maar het is denk ik niet heel erg sluitend. Veel 50+'ers hebben bijvoorbeeld schoolgaande kinderen. Doen werk dat niet thuis kan, zoals zorg en onderwijs. Dus hoe ga je dat in de praktijk doen?
dat is ook weer waar
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:20:25 #6
Dick Laurent Is Dead
pi_202837229
quote:
4s.gif Op maandag 27 december 2021 13:19 schreef Leonos het volgende:

[..]
Snap je het niet?
Jawel hoor. Boosters zijn heel zinvol.

Voor bepaalde groepen.
pi_202837232
quote:

Ja, maar zijn transmissie is wel lekker afgenomen toch?
pi_202837265
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zoals ze nu ook hebben gedaan, geen horeca/theater/niet essentiële winkels voor die groep, voor 50- dan wel. Voor 50- zou je dan 3G toe kunnen passen voor deze zaken.
O, dus geen totale lockdown? Wie weet. Ik vraag me af hoeveel risico er gelopen wordt in de horeca, theater en niet-essentiele winkels, tov schoolgaande kinderen en werk, ook van partner.
  maandag 27 december 2021 @ 13:22:37 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202837270
quote:

Je moet ook niet besmet raken voor je je booster hebt. Amateurisme.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202837353
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, dus geen totale lockdown? Wie weet. Ik vraag me af hoeveel risico er gelopen wordt in de horeca, theater en niet-essentiele winkels, tov schoolgaande kinderen en werk, ook van partner.
Blijkbaar heel veel, want na de schoolsluiting moest dit allemaal dicht, zonder de effecten van de schoolsluiting af te wachten...

Zelf zou ik in januari, als bijvoorbeeld de horeca weer met beperkte openingstijden open mag, 2G voor 50+ daarvoor invoeren in plaats van alleen toegang voor 50-.
pi_202837369
quote:

Dus hij was al besmet voordat 'ie de booster kreeg, welke booster na ongeveer 7 dagen effectief is en bovendien vooral helpt tegen ziekenhuisopname?

Ik had een afspraak staan, maar ik ga het meteen afzeggen nu ik dit verhaal uit de VS heb gehoord!
pi_202837409
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:27 schreef 297534 het volgende:

[..]
Dus hij was al besmet voordat 'ie de booster kreeg, welke booster na ongeveer 7 dagen effectief is en bovendien vooral helpt tegen ziekenhuisopname?

Ik had een afspraak staan, maar ik ga het meteen afzeggen nu ik dit verhaal uit de VS heb gehoord!
Welk verhaal uit de VS?
  maandag 27 december 2021 @ 13:30:35 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202837434
quote:

Dus hij had al corona voordat ie z’n booster kreeg?
pi_202837446
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Blijkbaar heel veel, want na de schoolsluiting moest dit allemaal dicht, zonder de effecten van de schoolsluiting af te wachten...

Zelf zou ik in januari, als bijvoorbeeld de horeca weer met beperkte openingstijden open mag, 2G voor 50+ daarvoor invoeren in plaats van alleen toegang voor 50-.
Dat zijn de maatregelen zoals ze genomen zijn. Ik kan me bij horeca nog best voorstellen dat dat voor wat besmettingen kan zorgen. Theater en winkels echt niet. Of bioscopen.

2G als in gevaccineerd of getest? Of gevaccineerd of genezen?

Genezen is eigenlijk ook best een wassen neus, want inmiddels is herbesmetting, al dan niet met een andere variant, ook geen nieuw en nauwelijks voorkomens iets meer.
pi_202837466
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:29 schreef DW457 het volgende:

[..]
Welk verhaal uit de VS?
Het verhaal van de neef van die user die ik quotete... ;)
pi_202837496
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De schoolsluiting kwam ná de lockdown. Eerst ging van alles dicht, op dinsdag. En - toen de krentrnbollen voor de kerstviering op de scholen al in de vriezers lagen- werd vrijdag even meegedeeld dat er de week erop alvast vakantie zou zijn. Met ren « spijtdag » op maandag (om de krentenbollen uit te delen wsl).
Examenklassen en MBO mochten wel doorgaan.
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:32:29 #17
Dick Laurent Is Dead
pi_202837500
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2021 13:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dus hij had al corona voordat ie z’n booster kreeg?
Yup. En hij ervaart het als een verkoudheid voor zover ik heb begrepen.
pi_202837521
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Genezen is eigenlijk ook best een wassen neus, want inmiddels is herbesmetting, al dan niet met een andere variant, ook geen nieuw en nauwelijks voorkomens iets meer.
Ik hoor eigenlijk alleen maar weinig mensen die dubbel corona hebben gekregen met een dubbele vaccinatie, dan heb je wel heel erg veel pech.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202837560
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik hoor eigenlijk alleen maar weinig mensen die dubbel corona hebben gekregen met een dubbele vaccinatie, dan heb je wel heel erg veel pech.
Die kans is dan ook vrijwel miniem.
pi_202837589
quote:

[..]
Dat zijn de maatregelen zoals ze genomen zijn. Ik kan me bij horeca nog best voorstellen dat dat voor wat besmettingen kan zorgen. Theater en winkels echt niet. Of bioscopen.

Nee, zeker niet getest, 2G in de zin van gevaccineerd of genezen. Of 1G, gevaccineerd voor 50+.
pi_202837620
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De schoolsluiting kwam ná de lockdown. Eerst ging van alles dicht, op dinsdag. En - toen de krentrnbollen voor de kerstviering op de scholen al in de vriezers lagen- werd vrijdag even meegedeeld dat er de week erop alvast vakantie zou zijn. Met ren « spijtdag » op maandag (om de krentenbollen uit te delen wsl).
Examenklassen en MBO mochten wel doorgaan.
Met de lockdown bedoel ik de maatregelen die er voor zorgden dat alles dicht moest en niet meer tot 17:00 open mocht zijn.
pi_202837744
quote:

[..]

Als die plekken voor 50+ niet echt voor besmettingen zorgen is er ook niet echt een reden om ze nu dan wel te sluiten zodat iedereen er last van heeft. Van de horeca begrijp ik het nog wel enigszins inderdaad, maar theaters/bioscopen/winkels hadden het zo goed voor elkaar (althans, in mijn ervaring) dat ik het echt jammer vind dat ze die ook maar weer hebben gesloten. Zonder überhaupt af te wachten wat die langere kerstvakantie zou gaan doen voor de cijfers.
  maandag 27 december 2021 @ 13:42:41 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_202837750
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
[ twitter ]

het schijnt toch te werken
Leuk, dat '15' en '25 keer minder' benoemen. Maar eigenlijk is het vooral een onderbouwing dat je kan twisten wat nu eigenlijk het nut is voor een groepen in lagere leeftijdsklassen. Want het verschil tussen volledige vaccinatie of volledige vaccinatie met een booster is echt heel miniem.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202837860
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als die plekken voor 50+ niet echt voor besmettingen zorgen is er ook niet echt een reden om ze nu dan wel te sluiten zodat iedereen er last van heeft. Van de horeca begrijp ik het nog wel enigszins inderdaad, maar theaters/bioscopen/winkels hadden het zo goed voor elkaar (althans, in mijn ervaring) dat ik het echt jammer vind dat ze die ook maar weer hebben gesloten. Zonder überhaupt af te wachten wat die langere kerstvakantie zou gaan doen voor de cijfers.
En het sporten...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202837880
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Precies, je zou dan kunnen zeggen in het kader van maatregelen voor 50+:
- Er worden besmettingen opgelopen daar -> 2G of 1G (gevaccineerd) voor 50+
- Geen besmettingen -> zinloos gesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')