abonnement Unibet Coolblue
pi_203083898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 18:16 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
We hebben het toch vooral over grote partijen op beurzen, die hoeven er geen dagelijkse vaste lasten of eten van te betalen.
En de individuen (gewone burgers) die op de beurzen investeren doen dat vast niet met geld wat ze niet kunnen missen, dus die komen ook niet in geldnood als hun aandelen wat zakken.
Ik snap het gewoon echt niet.
Het scenario van jou zou alleen opgaan als ze alles wat ze uit crypto en beurzen halen direct nodig hebben. Hebben ze het niet direct nodig dan zou je toch verwachten dat ze een deel elders gaan investeren. En ik had dan crypto een logische investering gevonden als vervanging van beurzen.
Eens maar hun bots werken wel op zelfde manier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203090225
Waar is @Nattekat eigenlijk? Heeft hij toevallig crypto gekocht voor de dip?
pi_203091143
Ze lijken te gaan stabiliseren. Waarschijnlijk bodemen we nu uit.
Cindy De Vuyst
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 januari 2022 @ 14:33:17 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203093791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:35 schreef MaximumRush het volgende:
Waar is @:Nattekat eigenlijk? Heeft hij toevallig crypto gekocht voor de dip?
Nee, ik moet nu op mijn handen zitten omdat dit de eerste keer in maanden is dat ik niet mijn spaarrekening nodig heb om rond te komen, en crypto is aantrekkelijk :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203093809
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:54 schreef einzeinz het volgende:
Ze lijken te gaan stabiliseren. Waarschijnlijk bodemen we nu uit.
:D _O-
pi_203093874
En hebben we al THORUS?
pi_203095065
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:34 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
:D _O-
Wat denk jij?
Cindy De Vuyst
pi_203095282
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:35 schreef MaximumRush het volgende:
Waar is @:Nattekat eigenlijk? Heeft hij toevallig crypto gekocht voor de dip?
https://ibb.co/QmGyWFV

@Nattekat
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_203095851
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 18:25 schreef fathank het volgende:

[..]
Ja dat zal het zijn. Zo complex dat je het begrip liquiditeit en het gebrek daaraan niet kan bevatten.
Je zit in een ontkenningsfase en vind het normaal dat iemand 6 miljard dollar met Shiba heeft verdient. Grote oogkleppen en angst is gevaarlijk.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 17:03:14 #285
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203095930
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je zit in een ontkenningsfase en vind het normaal dat iemand 6 miljard dollar met Shiba heeft verdient. Grote oogkleppen en angst is gevaarlijk.
Nee. Dat heeft niemand.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_203096154
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:03 schreef fathank het volgende:

[..]
Nee. Dat heeft niemand.
Dit gaat veel vaker voorkomen in cryptoland en uiteindelijk problemen veroorzaken
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 17:52:28 #287
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203096496
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:23 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dit gaat veel vaker voorkomen in cryptoland en uiteindelijk problemen veroorzaken
Ziener.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_203096733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:53 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Wat denk jij?
Het is niet te voorspellen. Nobody knows shit about fuck.

We kelderen inmiddels verder.
pi_203102435
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:52 schreef fathank het volgende:

[..]
Ziener.
Wiskunde
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 8 januari 2022 @ 23:03:18 #290
206731 Mortaxx
Doomer
pi_203102467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 18:14 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Het is niet te voorspellen. Nobody knows shit about fuck.

We kelderen inmiddels verder.
Laatste uur weer een flinke sprong omhoog. Fascinerende markt blijft dit ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203102477
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 18:14 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Het is niet te voorspellen. Nobody knows shit about fuck.

We kelderen inmiddels verder.
Heerlijk naar beneden. Ik koop zoveel bij dat als Bitcoin weer terug is op 60K mijn vermogen alweer 4x meer is. Alle midcaps en smallcaps kopen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 9 januari 2022 @ 09:19:58 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203105492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:50 schreef ThijsTH het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom het logisch is dat crypto meezakt met beurzen? Ik snap de redenatie niet.....als mensen het uit de beurs halen dan is er toch juist meer geld beschikbaar om in andere projecten, zoals crypto, te steken? Ik neem aan dat ze het geld wat ze uit de beurzen halen niet op een spaarrekening zetten immers, en in vastgoed investeren met de huidige prijzen lijkt me ook geen slimme zet....
Ik snap best dat bepaalde FED ingrepen gevolgen hebben op de beurst, maar voor crypto snap ik dit totaal niet.
Het is een misvatting dat er geld in of uit een markt gebracht/gehaald kan worden. Voor iedereen die crypto verkoopt staat weer iemand die daarvoor betaald en vice versa. Er zit welgeteld 0,0 dollar 'in' de cryptomarkt. Wat er is, is een waardering van een asset en die kan stijgen of dalen.
Voor de cryptomarkt specifiek geldt dat er wel een redelijke hoeveelheid geld weglekt door uitgaves aan electriciteit en afschrijving van hardware. Dat geld is verdwenen en komt dus nooit meer terug. Maar er is nergens een potje waarin al het geld waarvoor crypto gekocht is bewaard wordt. Dat geld is terecht gekomen bij mensen die voor meer geld crypto verkocht hebben dan ooit gekocht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 09:36:48 #293
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203105630
Mijn zending ether komt maar niet aan op Bitvavo :{

Meer mensen hier last van?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 9 januari 2022 @ 09:38:03 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203105646
En op de achterkant van een bierviltje de hoeveelheid geld die weglekt om crypto in de lucht te houden:
Stel dat 50% van de kosten electriciteit is en 50% afschrijving hardware, ontwikkelingskosten, investeringen in infrastructuur, salarissen voor professionals etc, en dat BTC 50% van de totale cryptomarkt is. (ruwe schattingen, het gaat om de orde van grootte).
Dan verbruikt BTC momenteel 100 TWHr/hr, dat is 100.000.000.000 KWHr/jr, dat is met een prijs van 5 ct per KWhr dan 5 miljard. Totale kosten alle crypto dan 20 miljard per jaar. Weinig tov de marketcap, maar deze hoeveelheid geld zal dus per jaar 'in' de markt moeten instromen om de prijs gelijk te houden los van speculatieve marktstijgingen. Dit is de hoeveelheid geld die dus 'verdampt' om het hele cryptosysteem in de lucht te houden.

NB dat dit geld dus nooit meer terug komt en dat dit het verlies is van alle cryptobezitters per jaar, onafhankelijk van de marktwaarde die zij onderling aan de diverse valuta toekennen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203105682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:50 schreef ThijsTH het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom het logisch is dat crypto meezakt met beurzen? Ik snap de redenatie niet.....als mensen het uit de beurs halen dan is er toch juist meer geld beschikbaar om in andere projecten, zoals crypto, te steken? Ik neem aan dat ze het geld wat ze uit de beurzen halen niet op een spaarrekening zetten immers, en in vastgoed investeren met de huidige prijzen lijkt me ook geen slimme zet....
Ik snap best dat bepaalde FED ingrepen gevolgen hebben op de beurst, maar voor crypto snap ik dit totaal niet.
De beurzen zakken, als je uitgaat van een rationele markt, op basis van twee principes, nouja misschien 3 zelfs.

Je hebt de baten van investeren.. Toekomstige vrije kasstromen.. Je hebt de zekerheid van die verwachte kasstromen... En die parameters kunnen bewegen en zijn niet in stenen gezet. / wat mensen denken dat de toekomst brengt wordt constant aangepast en niet alleen door observeerbare feiten maar allicht ook door human nature.

En dan heb je het stuk nog dat als je je geld investeert je het niet gelijk kan uitgeven, mensen hebben liever het geld nu dan men er op moet wachten. Dat noemen we de time value of money.

De laatste koersdalingen komen van rentestijgingen. Dat houdt in dat toekomstige waarde minder waarde krijgt.

Uitgaande van dat dalen voornamelijk growth stock op de aandelenmarkt. Als men ook veel groei in waarde verwacht in bitcoin is paralel een koersdaling van bitcoin een logisch gevolg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203105725
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 09:38 schreef LXIV het volgende:
En op de achterkant van een bierviltje de hoeveelheid geld die weglekt om crypto in de lucht te houden:
Stel dat 50% van de kosten electriciteit is en 50% afschrijving hardware, ontwikkelingskosten, investeringen in infrastructuur, salarissen voor professionals etc, en dat BTC 50% van de totale cryptomarkt is. (ruwe schattingen, het gaat om de orde van grootte).
Dan verbruikt BTC momenteel 100 TWHr/hr, dat is 100.000.000.000 KWHr/jr, dat is met een prijs van 5 ct per KWhr dan 5 miljard. Totale kosten alle crypto dan 20 miljard per jaar. Weinig tov de marketcap, maar deze hoeveelheid geld zal dus per jaar 'in' de markt moeten instromen om de prijs gelijk te houden los van speculatieve marktstijgingen. Dit is de hoeveelheid geld die dus 'verdampt' om het hele cryptosysteem in de lucht te houden.

NB dat dit geld dus nooit meer terug komt en dat dit het verlies is van alle cryptobezitters per jaar, onafhankelijk van de marktwaarde die zij onderling aan de diverse valuta toekennen.
Joah maar je betaald ook bankkosten bij de reguliere valuta. Kan zomaar zijn dat die van bitcoin goedkoper is.

Maarehh tis nu een speculatiemiddel gewoon en als overheden cash geld verbannen dan ook slecht te herleiden geld als bitcoin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 januari 2022 @ 09:49:51 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203105778
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 09:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Joah maar je betaald ook bankkosten bij de reguliere valuta. Kan zomaar zijn dat die van bitcoin goedkoper is.

Maarehh tis nu een speculatiemiddel gewoon en als overheden cash geld verbannen dan ook slecht te herleiden geld als bitcoin.
Maar valuta an sich is ook geen asset maar gewoon een verrekenmethode om transacties te doen. Pas als je het als kapitaal ter beschikking stelt aan een partij kun je spreken van een investering. Het aanhouden van valuta kost dan ook geld, zeker nu banken dit geld niet kunnen gebruiken ivm de negatieve rente. Dat zijn je bankkosten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 9 januari 2022 @ 09:53:30 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203105828
Eigenlijk is die 20 miljard per jaar de (mi noodzakelijke) inflatie die crypto inherent kennen. Tov een marketcap van 1,7 triljoen is dat 1.2%, best ok dus.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_203106488
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 09:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is een misvatting dat er geld in of uit een markt gebracht/gehaald kan worden. Voor iedereen die crypto verkoopt staat weer iemand die daarvoor betaald en vice versa. Er zit welgeteld 0,0 dollar 'in' de cryptomarkt. Wat er is, is een waardering van een asset en die kan stijgen of dalen.
Voor de cryptomarkt specifiek geldt dat er wel een redelijke hoeveelheid geld weglekt door uitgaves aan electriciteit en afschrijving van hardware. Dat geld is verdwenen en komt dus nooit meer terug. Maar er is nergens een potje waarin al het geld waarvoor crypto gekocht is bewaard wordt. Dat geld is terecht gekomen bij mensen die voor meer geld crypto verkocht hebben dan ooit gekocht.
Je kunt niet zomaar alle crypto op 1 hoop gooien, je ziet nu al de eerste serieuze "purpose" coins ontstaan, helaas zijn die wel erg onderhevig aan speculatie waardoor het uiteindelijke doel vertroebeld, maar dat zie je ook in andere markten zoals kunst, wiskey en postzegels, het zal tijd nodig hebben om uit te kristaliseren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203106524
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 09:53 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is die 20 miljard per jaar de (mi noodzakelijke) inflatie die crypto inherent kennen. Tov een marketcap van 1,7 triljoen is dat 1.2%, best ok dus.
Dat hangt per cryptocoin af, het fijne is wel dat Tokenomics van een coin transparant zijn, kortom je weet op voorhand hoeveel er bij komt, bij sommige coins is het bijvoorbeeld ingebouwd dat ze na verloop van tijd waarde verliezen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')