abonnement Unibet Coolblue
pi_202770622
quote:
Zoals als iedereen wel weet lijkt een lockdown onvermijdelijk om de besmettingen omlaag te krijgen en de zorg te ontlasten. 85% is volledig gevaccineerd en toch krijgen we het virus niet onder controle. Waarom zouden buiten de kwetsbaren mensen nog gaan vaccineren of een booster nemen? Om straks in het voorjaar leuke dingen te kunnen doen vanwege 2g en om vervolgens in het najaar weer in lockdown te gaan? Ben toch benieuwd hoe het kabinet dit gaat uitleggen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 23 december 2021 @ 15:20:46 #2
74056 crew  ToT
pi_202770933
Ja ach ik neem wel een prikje tegen de tijd dat we weer op vakantie willen of ergens een biefstukkie willen gaan eten.
  donderdag 23 december 2021 @ 15:35:23 #3
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202771211
Blijkbaar is de boodschap dat het niet om het beschermen van oudjes gaat, maar puur over beschikbare zorg, juist ook zorg voor mensen met andere kwalen, toch te lastig voor onze anti-vax vrienden.

Blijkbaar is het te lastig om te bevatten dat al die uitgestelde zorg vanwege nodeloos bezette bedden en nodeloos overwerkte zorgmedewerkers mensen het leven heeft gekost. Doden rechtstreeks op het geweten van de anti-vaxxers. En nee, we hebben niet te weinig of slechte zorg in Nederland, we hebben uitstekende zorg waar we bijna 100 miljard per jaar aan uitgeven, niets mis mee.

We hebben een situatie waarbij mensen de adviezen van professionals in de wind slaan, maar wel eisen dat diezelfde professionals hen in leven houden mocht het alsnog fout gaan. Alle maatregelen zijn namelijk door die professionals bedacht, de politiek is slechts doorgeefluik daarin. We hebben een situatie waarin die zorgprofessionals regelmatig worden bedreigd en verdacht gemaakt door anti-vaxxers. Ook hier, ik kan moeiteloos de berichten terugvinden waarin het OMT van geldelijk gewin wordt beschuldigd.

En wat is de “verdediging” van die anti-vaxxers? Rokers, alcoholisten en vette varkens krijgen ook zorg! Gefeliciteerd anti-vaxxer, blijkbaar hoor je bij deze groepen van losers en mislukkelingen. Van harte!
pi_202771294
85% is volledig gevaccineerd en toch krijgen we het virus niet onder controle.

Dit virus is zo extreem besmettelijk, dat zelfs 85% nog steeds niet genoeg is. En anti-vaxxers heel veel ziekenhuis bedden steeds maar weer blijven bezetten.

Waarom zouden buiten de kwetsbaren mensen nog gaan vaccineren of een booster nemen?

Simpelweg omdat ook niet-kwetsbare mensen, zo ziek kunnen worden dat ze op de IC's belanden. En vaccinatie verhelpt vaak, het enstig/dodelijk ziek worden.

Om straks in het voorjaar leuke dingen te kunnen doen vanwege 2g en om vervolgens in het najaar weer in lockdown te gaan?

Misschien, we gaan het meemaken.

De dwaas die je daar quote hebt, heeft er gewoon geen zin in, die wil toch niet meedoen in een land dat geregeerd wordt door BillGates.
pi_202771304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Blijkbaar is de boodschap dat het niet om het beschermen van oudjes gaat, maar puur over beschikbare zorg, juist ook zorg voor mensen met andere kwalen, toch te lastig voor onze anti-vax vrienden.

Blijkbaar is het te lastig om te bevatten dat al die uitgestelde zorg vanwege nodeloos bezette bedden en nodeloos overwerkte zorgmedewerkers mensen het leven heeft gekost. Doden rechtstreeks op het geweten van de anti-vaxxers. En nee, we hebben niet te weinig of slechte zorg in Nederland, we hebben uitstekende zorg waar we bijna 100 miljard per jaar aan uitgeven, niets mis mee.

We hebben een situatie waarbij mensen de adviezen van professionals in de wind slaan, maar wel eisen dat diezelfde professionals hen in leven houden mocht het alsnog fout gaan. Alle maatregelen zijn namelijk door die professionals bedacht, de politiek is slechts doorgeefluik daarin. We hebben een situatie waarin die zorgprofessionals regelmatig worden bedreigd en verdacht gemaakt door anti-vaxxers. Ook hier, ik kan moeiteloos de berichten terugvinden waarin het OMT van geldelijk gewin wordt beschuldigd.

En wat is de “verdediging” van die anti-vaxxers? Rokers, alcoholisten en vette varkens krijgen ook zorg! Gefeliciteerd anti-vaxxer, blijkbaar hoor je bij deze groepen van losers en mislukkelingen. Van harte!
Jij snapt het echt niet he. Lekker leven in je eigen wereldje met oogkleppen op en blindelings vertrouwen op partijen (demisionaire cabinetten) die een ander doel dan jouw welzijn hebben en waarheid maken door herhaling ^O^
Kon ik dat maar. Helaas kan ik rationeel nadenken :(

Corona vaccin prikkers zijn testkonijnen (geweest) op medisch, psychologisch en op maatschappelijk vlak.

Prikken, lockdowns, economievernietiging voor een ziekte waarvan 99.98% het met griepklachten afbrengt :')
Deze schade aanbrengen aan economie, maatschappij en vrijheid van leven om een paar duizend levens een paar jaar te rekken _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door B4llistic op 23-12-2021 15:47:35 ]
pi_202771347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Jij snapt het echt niet he. Lekker leven in je eigen wereldje met oogkleppen op ^O^ Kon ik dat maar ;(
Nope het zijn de anti-vaxxers die de oogkleppen op hebben en in hun eigen wereldje leven. Jammer voor je, groetjes van Soros.
  donderdag 23 december 2021 @ 15:44:32 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202771378
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je noemt allemaal zaken die de zorg niet zo hebben overbelast als Covid.
Wanneer lagen er maandenlang meer dan 600 mensen vanwege sportbeoefening op de IC?
Of maandenlang meer dan 2000 mensen vanwege overgewicht in het ziekenhuis ?
Hart- en vaatziektes zorgen voor meer dan 1.4 miljoen verpleegdagen per jaar. 1.4 Miljoen!
Dat zijn meer dan 4.000 verpleegdagen per dag.

https://www.volksgezondhe(...)-hart-en-vaatziekten

Gemiddelde opnametijd onder die groep is 6 dagen.

Totaal is 364k opnames per jaar, dus dat zijn er pak ‘m beet 900 per dag (instroom). En dat 365 dagen per jaar, zomer en winter.

Dus er liggen vrijwel altijd meer dan 2.000 mensen in het ziekenhuis vanwege hart- en vaatziektes.
pi_202771479
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hart- en vaatziektes zorgen voor meer dan 1.4 miljoen verpleegdagen per jaar. 1.4 Miljoen!
Dat zijn meer dan 4.000 verpleegdagen per dag.

https://www.volksgezondhe(...)-hart-en-vaatziekten

Gemiddelde opnametijd onder die groep is 6 dagen.

Totaal is 364k opnames per jaar, dus dat zijn er pak ‘m beet 900 per dag (instroom). En dat 365 dagen per jaar, zomer en winter.

Dus er liggen vrijwel altijd meer dan 2.000 mensen in het ziekenhuis vanwege hart- en vaatziektes.
die doodzieke anti-vaxxers, houden gemiddeld een IC-bed wel wat langer dan 1 weekie bezet, die gaan voor een maand, niet gemiddeld 6 dagen eerder 30 dagen -knip-

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 23-12-2021 16:05:56 ]
  donderdag 23 december 2021 @ 15:57:31 #9
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202771598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:49 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
die doodzieke anti-vaxxers, houden gemiddeld een IC-bed wel wat langer dan 1 weekie bezet, die gaan voor een maand, niet gemiddeld 6 dagen eerder 30 dagen lieg-wappie.
30 Dagen? Zuig je dat uit je dikke duim of heb je ook een bron.
  donderdag 23 december 2021 @ 16:00:01 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202771638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:49 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
die doodzieke anti-vaxxers, houden gemiddeld een IC-bed wel wat langer dan 1 weekie bezet, die gaan voor een maand, niet gemiddeld 6 dagen eerder 30 dagen lieg-wappie.
Hier in brabant

quote:
De gemiddelde ligduur van coronapatiënten op de intensive care van Brabantse ziekenhuizen was tijdens de tweede golf 9,6 dagen. In de eerste golf was dat nog 10,6.

Op de verpleegafdelingen was die ontwikkeling precies omgekeerd: van 6,2 dagen tijdens de eerste golf naar 7,1 nu.
Bron.

https://www.bd.nl/brabant(...)ziekenhuis~ac092608/
  donderdag 23 december 2021 @ 16:00:23 #11
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202771644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:49 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
die doodzieke anti-vaxxers, houden gemiddeld een IC-bed wel wat langer dan 1 weekie bezet, die gaan voor een maand, niet gemiddeld 6 dagen eerder 30 dagen lieg-wappie.
Tsskkk....
Buiten het feit dat lezen je kennelijk iets minder goed afgaat, is de enige onjuiste berichtgeving in deze van uw hand.

tja77 spreekt over ziekenhuisopnameduur en hart en vaat patienten maar bovendien was de gemiddelde ligtijd van een "doodzieke" corona patient zelfs tijden de eerste golf minder dan een maand.
quote:
Duur van de behandeling
De behandeling van een coronapatiënt op een IC-afdeling duurde in het begin van de coronapandemie gemiddeld twee tot drie weken. Er is intussen veel ervaring opgedaan met de behandeling van coronapatiënten op de IC. Daardoor is de gemiddelde IC-behandeling korter geworden. De duur van de behandeling kan echter nog steeds sterk variëren: van enkele dagen tot langer dan een maand.
pi_202771806
Kan ik ergens afstand tekenen van een IC bed wegens Corona?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 23 december 2021 @ 17:25:25 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202773037
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Jij snapt het echt niet he. Lekker leven in je eigen wereldje met oogkleppen op en blindelings vertrouwen op partijen (demisionaire cabinetten) die een ander doel dan jouw welzijn hebben en waarheid maken door herhaling ^O^
Kon ik dat maar. Helaas kan ik rationeel nadenken :(

Corona vaccin prikkers zijn testkonijnen (geweest) op medisch, psychologisch en op maatschappelijk vlak.

Prikken, lockdowns, economievernietiging voor een ziekte waarvan 99.98% het met griepklachten afbrengt :')
Deze schade aanbrengen aan economie, maatschappij en vrijheid van leven om een paar duizend levens een paar jaar te rekken _O-
Het is een Joods marxistisch soros complot! We gaan allemaal dood! Lamme Frans, de dansleraar en de vlogsletjes hebben ons nog zo gewaarschuwd!
pi_202773852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Jij snapt het echt niet he. Lekker leven in je eigen wereldje met oogkleppen op en blindelings vertrouwen op partijen (demisionaire cabinetten) die een ander doel dan jouw welzijn hebben en waarheid maken door herhaling ^O^
Kon ik dat maar. Helaas kan ik rationeel nadenken :(

Corona vaccin prikkers zijn testkonijnen (geweest) op medisch, psychologisch en op maatschappelijk vlak.

Prikken, lockdowns, economievernietiging voor een ziekte waarvan 99.98% het met griepklachten afbrengt :')
Deze schade aanbrengen aan economie, maatschappij en vrijheid van leven om een paar duizend levens een paar jaar te rekken _O-
Jammer dat je de mening van een demisionaire cabinet belangrijker vindt dan de zorg van je medemensen.

Maar dat zie ik wel vaker. Niet nadenken wat voor de zorg het beste is, maar rebels doen tegenover de politieke partijen. En wie help je daarmee? Helemaal niemand.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 23 december 2021 @ 18:26:16 #15
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202773873
quote:
13s.gif Op donderdag 23 december 2021 18:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Jammer dat je de mening van een demisionaire cabinet belangrijker vindt dan de zorg van je medemensen.

Maar dat zie ik wel vaker. Niet nadenken wat voor de zorg het beste is, maar rebels doen tegenover de politieke partijen. En wie help je daarmee? Helemaal niemand.
En (heel typerend) ook nog schreeuwen dat anderen het niet snappen :')
  donderdag 23 december 2021 @ 18:31:56 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202773928
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:57 schreef tja77 het volgende:

30 Dagen? Zuig je dat uit je dikke duim of heb je ook een bron.
15 dagen. Maar ook dat is absurd lang vergeleken bij iemand met bijv. een hartaanval.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 23 december 2021 @ 18:54:23 #17
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202774198
quote:
7s.gif Op donderdag 23 december 2021 18:31 schreef Ringo het volgende:

[..]
15 dagen. Maar ook dat is absurd lang vergeleken bij iemand met bijv. een hartaanval.
No shit Sherlock :')
Maar 900 opnames per dag door hart- en vaatziekten die allemaal gemiddeld 6 dagen blijven liggen zorgt dus wel degelijk voor een zwaardere belasting dan 200 opnames door Covid19 die 15 dagen blijven liggen.
  donderdag 23 december 2021 @ 19:36:41 #18
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202774845
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
No shit Sherlock :')
Maar 900 opnames per dag door hart- en vaatziekten die allemaal gemiddeld 6 dagen blijven liggen zorgt dus wel degelijk voor een zwaardere belasting dan 200 opnames door Covid19 die 15 dagen blijven liggen.
Gewoon doorlopen mensen, er is niets aan de hand met de zorg. Dat OMT dat zijn gewoon fantasten…
  donderdag 23 december 2021 @ 19:42:12 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202774967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Gewoon doorlopen mensen, er is niets aan de hand met de zorg. Dat OMT dat zijn gewoon fantasten…
Waar zeg ik dat?
:')
Al voor covid werden er operaties uitgesteld (in 2016 o.a.) vanwege een griep golf.
Maar alles in de schoenen schuiven van de ongevaccineerden is lekker makkelijk natuurlijk. Dat Knabbel en Babbel dat doen tijdens de periodieke poppenkast op tv is tot daar aan toe. Dat mensen dat klakkeloos voor waarheid aannemen is schrijnend.
  donderdag 23 december 2021 @ 19:49:00 #20
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202775113
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:42 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
:')
Al voor covid werden er operaties uitgesteld (in 2016 o.a.) vanwege een griep golf.
Maar alles in de schoenen schuiven van de ongevaccineerden is lekker makkelijk natuurlijk. Dat Knabbel en Babbel dat doen tijdens de periodieke poppenkast op tv is tot daar aan toe. Dat mensen dat klakkeloos voor waarheid aannemen is schrijnend.
Dus het is niet waar dat pakweg 70% van de IC patiënten ongevaccineerd is?
En het is ook niet waar dat die pakweg 70% uit ongeveer 15% totaal komt?
En het is ook net waar dat de medische wereld vraagt om vooral te vaccineren?
pi_202775186
de ziekenhuizen moeten de ongevaccineerden echt hebben
quote:
Nog opvallend in de studie van Imperial College London: De kans op een ziekenhuisopname na besmetting met omikron ligt bij ongevaccineerden hoger dan bij gevaccineerden, zelfs als het effect van de vaccinatie bij die laatste groep al bijna volledig verdwenen is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/23/omikron-studies/
  donderdag 23 december 2021 @ 19:53:27 #22
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202775203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dus het is niet waar dat pakweg 70% van de IC patiënten ongevaccineerd is?
En het is ook niet waar dat die pakweg 70% uit ongeveer 15% totaal komt?
En het is ook net waar dat de medische wereld vraagt om vooral te vaccineren?
Dus het is niet waar dat het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis en ic 50+ is?
Dus het is niet waar dat het overgrote deel van de mensen die met covid19 worden opgenomen iets anders onder de gelederen hebben?
Dus het is niet waar dat je als gezonde 50-minner vrijwel geen gevaar loopt?
  donderdag 23 december 2021 @ 20:05:41 #23
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202775500
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dus het is niet waar dat het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis en ic 50+ is?
Dus het is niet waar dat het overgrote deel van de mensen die met covid19 worden opgenomen iets anders onder de gelederen hebben?
Dus het is niet waar dat je als gezonde 50-minner vrijwel geen gevaar loopt?
Zeker, dat is allemaal waar. Vrijwel geen gevaar is dan iets te optimistisch, maar niets mis mee. Daar is ook niets geheims aan. Ik ken ook niemand die dat ontkent eigenlijk. Zit je in die doelgroep en laat je je niet vaccineren dan ben je een extra stom rund.

En om die groep niet de zorg te laten overbelasten zijn er dus maatregelen, maatregelen die beter zouden werken bij algemene vaccinatie, die doelgroep overigens voorop.

Vaccinatieplicht voor 50+ dan wellicht wel een goed idee?
pi_202775699
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je noemt allemaal zaken die de zorg niet zo hebben overbelast als Covid.
De gewone griep deed het anders ook goed in 2018:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-nederland-lanceert

En nu heel makkelijk alle schuld op de ongevaccineerden schuiven, net of die er wat aan kunnen doen dat het kut gesteld is met de zorg(capaciteit).
  donderdag 23 december 2021 @ 20:17:37 #25
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202775814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Zeker, dat is allemaal waar. Vrijwel geen gevaar is dan iets te optimistisch, maar niets mis mee. Daar is ook niets geheims aan. Ik ken ook niemand die dat ontkent eigenlijk. Zit je in die doelgroep en laat je je niet vaccineren dan ben je een extra stom rund.

En om die groep niet de zorg te laten overbelasten zijn er dus maatregelen, maatregelen die beter zouden werken bij algemene vaccinatie, die doelgroep overigens voorop.

Vaccinatieplicht voor 50+ dan wellicht wel een goed idee?
Daarom gaf ik dus ook al eerder aan dat kwetsbaren verder gaat dan “de oudjes”.
Maar iemand die 48 is, ernstig overgewicht heeft en 1 pakje peuken per dag wegpaft, is ook kwetsbaar. En dan komt diegene in het ziekenhuis door een Covid19 besmetting maar er is feitelijk veel meer aan de hand dan alleen Covid19.
Mijn zoon is 10 jaar oud en besmet geweest, ik zie echt 0.0 redenen dat hij zich zou moeten laten vaccineren.

Dus 50+ verplicht laten vaccineren? Lastig, ik ben er eerder voor dat kwetsbaren zich verplicht laten vaccineren. Dat valt of staat niet per definitie met leeftijd.
pi_202777059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:13 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
De gewone griep deed het anders ook goed in 2018:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-nederland-lanceert

.
Ja, klopt, ook maandenlange overbelasting van de zorg.

Nee dus.
De griepgolf was 11 weken, piek op de zorg enkele weken.

Totaal niet vergelijkbaar met Covid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202777998
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:17 schreef tja77 het volgende:

[..]
Daarom gaf ik dus ook al eerder aan dat kwetsbaren verder gaat dan “de oudjes”.
Maar iemand die 48 is, ernstig overgewicht heeft en 1 pakje peuken per dag wegpaft, is ook kwetsbaar. En dan komt diegene in het ziekenhuis door een Covid19 besmetting maar er is feitelijk veel meer aan de hand dan alleen Covid19.
Mijn zoon is 10 jaar oud en besmet geweest, ik zie echt 0.0 redenen dat hij zich zou moeten laten vaccineren.

Dus 50+ verplicht laten vaccineren? Lastig, ik ben er eerder voor dat kwetsbaren zich verplicht laten vaccineren. Dat valt of staat niet per definitie met leeftijd.
Ben het helemaal met je eens.

Kwetsbaren lekker laten vaccineren en de rest die het niet wil of mag gewoon met rust laten.

Kom zelf net uit quarantaine, omdat mijn dochter van 8 positief was getest. Ienie mienie snotneusje, mag eigenlijk geen naam hebben. Never nooit dat ik mijn kinderen ga blootstellen aan dit experimenteel vaccin (en mezelf ook nie trouwens 8)7 ).
pi_202779847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:50 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ben het helemaal met je eens.

Kwetsbaren lekker laten vaccineren en de rest die het niet wil of mag gewoon met rust laten.

Kom zelf net uit quarantaine, omdat mijn dochter van 8 positief was getest. Ienie mienie snotneusje, mag eigenlijk geen naam hebben. Never nooit dat ik mijn kinderen ga blootstellen aan dit experimenteel vaccin (en mezelf ook nie trouwens 8)7 ).
Maar kwetsbaren blootstellen aan dit experimenteel vaccin is geen probleem?
ROBODEMONS..................|:(
pi_202780964
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar kwetsbaren blootstellen aan dit experimenteel vaccin is geen probleem?
Ja is wel een probleem maar moeten toch op een of andere manier de pro-vaxxers tevreden houden toch?
  vrijdag 24 december 2021 @ 06:20:52 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202781839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:50 schreef Wouter2006 het volgende:

Never nooit dat ik mijn kinderen ga blootstellen aan dit experimenteel vaccin (en mezelf ook nie trouwens 8)7 ).
Bange poeperd!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 december 2021 @ 06:25:36 #31
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202781846
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2021 06:20 schreef Ringo het volgende:

[..]
Bange poeperd!
Meeloopschaap.
pi_202782446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 00:01 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja is wel een probleem maar moeten toch op een of andere manier de pro-vaxxers tevreden houden toch?
Dus eigenlijk ook geen vaccin voor die groep.
Hoe wil je die dan beschermen tegen Covid?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202782466
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar kwetsbaren blootstellen aan dit experimenteel vaccin is geen probleem?
Iedereen zou een risico baten analyse voor zichzelf moeten maken wat betreft het vaccin/infectie en dan is het sowieso vrij simpel dat het voor een kwetsbaar iemand er veel meer risico's kleven aan een infectie dan aan het vaccin (ook als er bijwerken zijn die nog niet ontdekt zijn).
pi_202782583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Iedereen zou een risico baten analyse voor zichzelf moeten maken wat betreft het vaccin/infectie en dan is het sowieso vrij simpel dat het voor een kwetsbaar iemand er veel meer risico's kleven aan een infectie dan aan het vaccin (ook als er bijwerken zijn die nog niet ontdekt zijn).
Voor vrijwel iedereen geldt dat infectie meer risico geeft dan vaccin, en bij infectie weten we ook niet wat het op langere termijn doet..
Er zijn vele voorbeelden van ziekteverwekkers die tot vele jaren na een milde infectie voor (ernstige) problemen kunnen zorgen (zelfs met de dood tot gevolg), bij vaccins is er vooralsnog geen enkel voorbeeld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 december 2021 @ 12:54:44 #35
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202785392
Zo grappig die angst voor bijwerkingen. Dat wordt wat, een leven zonder vliegreizen (trombose!), überhaupt zonder verre vakanties (vaccinaties!), zonder medicijnen (weet je tenslotte ook niet van wat erin zit) en zonder voedsel uit pakjes of zakjes. Een leven zonder eten buiten de deur (heb je wel eens in een restaurantkeuken gekeken), zonder alcohol, zonder vlees (ja af en toe een bio-hapje).

Spartaans leven moet dat zijn, dat anti-vax…..

Oh ja en dan vergeet ik nog mobiel en WiFi. Dat kan ook niet, al die straling!
pi_202785396
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor vrijwel iedereen geldt dat infectie meer risico geeft dan vaccin, en bij infectie weten we ook niet wat het op langere termijn doet..
Er zijn vele voorbeelden van ziekteverwekkers die tot vele jaren na een milde infectie voor (ernstige) problemen kunnen zorgen (zelfs met de dood tot gevolg), bij vaccins is er vooralsnog geen enkel voorbeeld.
Alleen niet voor iedereen geld er natuurlijk een reeel risico om in het ziekenhuis terecht te komen. Dus dat maakt nogal een groot verschil.
pi_202785955
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:54 schreef mcmlxiv het volgende:
Zo grappig die angst voor bijwerkingen. Dat wordt wat, een leven zonder vliegreizen (trombose!), überhaupt zonder verre vakanties (vaccinaties!), zonder medicijnen (weet je tenslotte ook niet van wat erin zit) en zonder voedsel uit pakjes of zakjes. Een leven zonder eten buiten de deur (heb je wel eens in een restaurantkeuken gekeken), zonder alcohol, zonder vlees (ja af en toe een bio-hapje).

Spartaans leven moet dat zijn, dat anti-vax…..

Oh ja en dan vergeet ik nog mobiel en WiFi. Dat kan ook niet, al die straling!
Tsja, niet iedereen is nou eenmaal zo perfect als jou.
  vrijdag 24 december 2021 @ 13:53:59 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202785972
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar kwetsbaren blootstellen aan dit experimenteel vaccin is geen probleem?
Welk experimenteel covid vaccin bedoel jij precies dat nu toegepast word? Die zijn er namelijk dus gewoon niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 december 2021 @ 14:03:40 #39
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202786071
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:50 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Tsja, niet iedereen is nou eenmaal zo perfect als jou.
Later wanneer je groot bent….
pi_202786455
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar kwetsbaren blootstellen aan dit experimenteel vaccin is geen probleem?
Nee, mits informed consent. Voor hen is het dan de afweging maken wat het meest gevaarlijk is voor hen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:39 schreef christmastsunami het volgende:
85% is volledig gevaccineerd en toch krijgen we het virus niet onder controle.

Dit virus is zo extreem besmettelijk, dat zelfs 85% nog steeds niet genoeg is. En anti-vaxxers heel veel ziekenhuis bedden steeds maar weer blijven bezetten.
Het virus is zo besmettelijk dat 100% ook niet genoeg is. 100% van een niet werkend middel is nog steeds een niet werkend middel.

quote:
Om straks in het voorjaar leuke dingen te kunnen doen vanwege 2g en om vervolgens in het najaar weer in lockdown te gaan?

Misschien, we gaan het meemaken.
Nee hoor, dat gaan we niet. Ben je helemaal gek geworden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202786460
quote:
3 UUR GELEDEN
Kritiek planbare zorg nog steeds onder druk door afschaling
De afgelopen maand hebben twintig ziekenhuizen aangegeven dat ze kritiek planbare zorg niet of niet altijd binnen zes weken kunnen leveren, meldt de Nederlandse Zorgautoriteit. Het gaat om zorg die wel binnen zes weken moet plaatsvinden om gezondheidsschade te voorkomen. Deze week kan 40 procent van de ziekenhuizen deze zorg niet altijd tijdig leveren en dat baart de NZa zorgen.

In een gezamenlijke brief met de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) benadrukt de NZa dat het belangrijk is om de komende weken bijzondere aandacht te hebben voor de kritiek planbare zorg en herstel van zorgverleners. Ook schrijft de NZa dat de omikronvariant van het coronavirus mogelijk medio januari leidt tot druk op de (semi-)acute zorg en verdere afschaling van de planbare zorg. "Voor mensen die wachten op kritiek planbare zorg is uitstel van zorg risicovol."

Ook de toegankelijkheid van de geestelijke gezondheidszorg komt steeds verder onder druk te staan. De vraag naar ggz is al geruime tijd hoger dan voorheen en de wachttijden zijn langer dan normaal. Voor een aantal diagnoses lopen de wachttijden nog verder op, meldt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
https://nos.nl/liveblog/2(...)or-1968-1969-en-1970
pi_203104327
Wanneer de QR code verloopt.
Check it out
pi_203104853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Welk experimenteel covid vaccin bedoel jij precies dat nu toegepast word? Die zijn er namelijk dus gewoon niet.
Alle vaccins zijn experimenteel omdat de onderzoek fases gewoon niet afgerond zijn.

Hele wereld was in paniek en moesten snel handelen dus hupla... je gooit snel een vaccin op de markt ( de Amerikaanse FDA welke corrupt is tot het bot, geeft snel licentie ) kijkend met een schuin oog naar de concurrentie, en dan begint de strijd wie wordt hofleverancier.
Pfizer heeft gewonnen en de rest van de concurrentie werd snel begraven.

Maar wat doet het precies met je na een aantal jaren? Niemand weet het.

En nu kinderen vaccineren van 5 tot 11 jaar!
Zonder dat je weet wat het met je kind gaat doen op langere termijn? Asociaal!
Kinderen hebben het minste last van het virus en toch die troep in hun spuiten.
Denk eens logisch na.
Ouderen en kwetsbaren snap ik nog maar de rest..... Pfizer dankt u in ieder geval hartelijk voor de miljarden!
pi_203104941
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 07:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Alle vaccins zijn experimenteel omdat de onderzoek fases gewoon niet afgerond zijn.

Hele wereld was in paniek en moesten snel handelen dus hupla... je gooit snel een vaccin op de markt ( de Amerikaanse FDA welke corrupt is tot het bot, geeft snel licentie ) kijkend met een schuin oog naar de concurrentie, en dan begint de strijd wie wordt hofleverancier.
Pfizer heeft gewonnen en de rest van de concurrentie werd snel begraven.

Maar wat doet het precies met je na een aantal jaren? Niemand weet het.

En nu kinderen vaccineren van 5 tot 11 jaar!
Zonder dat je weet wat het met je kind gaat doen op langere termijn? Asociaal!
Kinderen hebben het minste last van het virus en toch die troep in hun spuiten.
Denk eens logisch na.
Ouderen en kwetsbaren snap ik nog maar de rest..... Pfizer dankt u in ieder geval hartelijk voor de miljarden!
Niet zeuren, gewoon bij iedereen die prik erin, want dan is alles weer goed.
pi_203104984
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 07:46 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Niet zeuren, gewoon bij iedereen die prik erin, want dan is alles weer goed.
Het zou wel fijn zijn als je daar zelf over mag beslissen ipv gedwongen te worden.

En er zijn nogal wat twijfels bij huisartsen.
https://www.bd.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_203105028
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 07:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Het zou wel fijn zijn als je daar zelf over mag beslissen ipv gedwongen te worden.
Mee eens hoor 😉
  zondag 9 januari 2022 @ 08:15:47 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_203105079
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 07:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Het zou wel fijn zijn als je daar zelf over mag beslissen ipv gedwongen te worden.

En er zijn nogal wat twijfels bij huisartsen.
https://www.bd.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F
stuk van een jaar oud, 1 huisarts. En jij doet of er nogal wat huisartsen twijfelen.
Hoeveel artsen heb je zelf gesproken afgelopen tijd?
Ik heb het geluk verschillende artsen in mijn vrienden kring te hebben, maar en die zijn toch vrij duidelijk over vaccinaties.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203105132
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 08:15 schreef dop het volgende:

[..]
stuk van een jaar oud, 1 huisarts. En jij doet of er nogal wat huisartsen twijfelen.
Hoeveel artsen heb je zelf gesproken afgelopen tijd?
Ik heb het geluk verschillende artsen in mijn vrienden kring te hebben, maar en die zijn toch vrij duidelijk over vaccinaties.
Goh ik ook en 50/50 twijfelt aan de noodzaak.
Vraag de huisartsen in je kring ook even of ze iets van clinicla trials afweten en de tijd die nodig is om een product veilig voor gebruik te verklaren.
pi_203106420
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 08:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Goh ik ook en 50/50 twijfelt aan de noodzaak.
Vraag de huisartsen in je kring ook even of ze iets van clinicla trials afweten en de tijd die nodig is om een product veilig voor gebruik te verklaren.
Want daarvoor is 3 jaar en enkele miljarden doses niet genoeg?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')