SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja maar de zorg kan het niet anders niet aan.quote:Op donderdag 23 december 2021 01:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de daadwerkelijke oorzaak ooit wordt gevonden.
Kunnen zoveel oorzaken zijn, niet ontdekte ziektes door lockdowns, mensen die geen zetje hebben gekregen door de lockdowns in de loop van het jaar, etc.
Natuurlijk is het goed dat we dit gaan uitzoeken, maar het mag geen reden zijn het land om willen van de oversterfte op slot te gaan houden.
Net zo goed deze lockdown eignenlijk nooit in deze vorm op z'n korte termijn ingevoerd had mogen worden, nog voor het effect van een scholensluiting bekend was, en onder zulke onzekere factoren. Daar heb ik een zeer pittige mening over."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Nee ok, dan is het goed, wilde het ff zeker wetenquote:
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Dat is trouwens wel heeel lang geleden.quote:
Ik zou anders een houseparty hebben gehad in november, maar die werd afgelast.
Naja, scheelde me weer een Terrible Tuesday in ieder geval.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Genoeg mogelijkheden om dat te voorkomenquote:Op donderdag 23 december 2021 01:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel heeel lang geleden.
Ik zou anders een houseparty hebben gehad in november, maar die werd afgelast.
Naja, scheelde me weer een Terrible Tuesday in ieder geval.![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
LIVE | WHO-baas: Europa moet zich schrap zetten, ‘Omikronvariant rekt zorgsysteem op tot de grens’
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan nog. Niet gevaarlijker dan de griep, zelfs zonder antistoffen voor 50- gezien de hogere transmissie mag ik dat wel zeggen bij gelijke sterfte als menig ander jaar voor 50-quote:Op donderdag 23 december 2021 01:00 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Helaas geeft je lichaam niet iedere dag een update of je immuunsysteem nog goed werkt of dat je een onderliggende ziekte hebt, dit merk je pas als je op de IC ligt , veel mensen weten niet
dat ze eigenlijk ziek zijn maar dit komt pas aan het licht als ze corona krijgen.
Vaccins hebben altijd bijwerkingen, ernstige bijwerkingen zijn nihil als je vergelijkt hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd zijn deze bijwerkingen 0,001% dus nagenoeg verwaarloosbaar.
langetermijneffecten van het vaccin wordt niet aan tijd verbonden maar aan hoeveel mensen er ondertussen zijn gevaccineerd, dus er zijn geen langetermijneffecten, het vaccin is gewoon veilig.
Houdt gewoon in dat je absurd weinig nevenschade van vaccins zou moeten accepteren. Voor risicogroepen is die afweging echt heel anders.
IC ongevacced is 50+ met hogere BMI. Gevaxxed ga je naar 70+ is mij weleens ten gehore gekomen.
Bijwerkingen... Weetje..
Het lastige is dat er een causale link gelegd moet worden en gerapporteerd moet worden en onderzocht moet worden door een statisticus voordat die op gaan vallen.
Dat traject is hobbelig. Ik denk dat je qua bijwerkingen helemaal niet stellig kan zijn.
Ik heb een grim vermoeden dat een deel van de oversterfte aan de vaccins kan liggen bij 20-'ers bijvoorbeeld.
Heb statistieken gezien van 50% meer non covid deaths in 2021 dan 2020 voor jongens tussen 15-19...
Kans op myocarditus was ook7x hoger dan normaal na vaccinatie... Tjah... Dat voor een groep zonder doden +- terwijl meer dan 50% het gehad heeft?
Wat ik wil is oversterfte statistieken met uitsplitsing van vaccinatie status.. En geslacht, ook extremere associaties met het hart zou ik willen zien met idem die status.
Ik wil ook de IC ligduur van infectieziekten van 2000-2022 op een rijtje kunnen zien, ik wil eerlijke statistieken van long covid...
Wie weet is het allemaal Delta variant hoor maar ik vind het gek dat we die opeens minder zijn gaan noteren dan oid. Gezien de non covid deaths.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zat Nederland niet op de rand van code zwart kort geleden nog voor omicron arriveerde of heb ik mij dat ingebeeld? Dus ik snap niet goed wat je insteek is hier, omicron kan wel eens heel vervelend uitpakken voor de zorg in een groot aantal landen, ja. Of niet. Maar voorlopig is het verstandig om rekening te houden met de niet zo gunstige optie.quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
LIVE | WHO-baas: Europa moet zich schrap zetten, ‘Omikronvariant rekt zorgsysteem op tot de grens’
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 01:16:33 ]![]()
Tedros is de enige echte baas vanWHO.quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
Overigens zegt hij heel terecht dat we eens moeten doneren aan armere landen met oudere mensen... Daar redden we meer levens dan hier kinderen vaccineren en extreem boosteren.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee, we zitten toch in lockdown die de alles vernietigende doom golf van omicron moet tegen gaan.... (als je de modellen moet geloven).quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?![]()
Dit was sarcastisch @Tijger_mquote:Op donderdag 23 december 2021 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zat Nederland niet op de rand van code zwart kort geleden nog voor omicron arriveerde of heb ik mij dat ingebeeld? Dus ik snap niet goed wat je insteek is hier, omicron kan wel eens heel vervelend uitpakken voor de zorg in een groot aantal landen, ja. Of niet. Maar voorlopig is het verstandig om rekening te houden met de niet zo gunstige optie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Handig wel, die gemixte signalen vanuit een WHO.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nog niet, maar schijnt dat sommige mensen op het randje staanquote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Er gaat hier een hoop misquote:Op donderdag 23 december 2021 02:10 schreef Za het volgende:
Party's in eigen hoofd voor tijdens de lockdown - RIVM
Met de muur van Omicron waar we tegenaan lopen als land, de lockdown en toch de behoefte tot feest in deze voor velen zo belangrijke maand, raadt het RIVM mensen aan om feestjes te houden in gedachten.
Gezien zingen onwenselijk is, kun je wel in gedachten bv de hele dag "Jingle Bells" of andere kerstliederen zingen, in gedachten een tafel vol visite hebben met bijvoorbeeld beroemdheden als lady Gaga of Marco Borsato, en een huis vol versiering en cadeaus ondanks de gesloten niet essentiële winkels.
Van Dissel: "Het vergt een beetje oefening, maar een kerstfeest in gedachten is het mooiste wat je kunt hebben, je kunt immers zelf bepalen wie er wel of niet komen, geen onenigheid of nutteloze cadeaus, en dat alles Omicron buiten de deur houdende, grenzeloos plezier op een veilige manier.
Steeds meer mensen kiezen hiervoor, en omdat we nu klein beginnen, kunen we straks ook oudejaars vuurwerk afsteken in ons eigen hoofd en van de zomer massaevents gewoon in ons eigen hoofd laten plaatsvinden.
Boosteren blijft wel van belang, omdat we ons ten alle tijden veilig dienen te voelen. Van Dissel: "Ik raad een ieder aan om ook tijdens in-hoofdse parties 1,5 meter afstand te houden". Desgevraagd liet demissionair premier Rutte weten al jaren zijn vreugde uit imaginaire feesten te halen; "ik hoop dat ik bij velen een imaginaire kerstgast mag zijn" vervolgde hij lachend.
Voor tips en tricks over bv denkbeeldige vuurwerkevents, zie www.RIVM/vuurwerk/mind
https://www.nu.nl/coronav(...)toename-Omicron.html
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
waaah, fear, fear!quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?![]()
https://www.volkskrant.nl(...)igt-tekort~b14ae7cd/
We hebben testcapaciteit te kort in januari als het even tegen zit. Raad eens wie de aanbesteding heeft gedaan. Niet de GGD maar, tromgeroffel, het ministerie van Hugo…
Waarom zitten de vingerafdrukken van die kerel toch op werkelijk elke blooper.
Bonusquote:Ook het plan B heeft die prutsers dus weer niet voor elkaar. Hoe lang mag deze shitshow nog doorgaan?quote:Op vragen hierover aan minister De Jonge antwoordde diens woordvoerder dat de GGD’s gebruik zouden maken van sneltesten, mocht het maximale aantal beschikbare PCR-testen worden overschreden van de nieuwe gunning. Maar dit blijkt dus niet mogelijk. Dinsdagmiddag was deze woordvoerder niet bereikbaar voor commentaar.zie email 27 oktober![]()
BNOquote:Spain announces outdoor mask mandate as it reports a record 60,041 new coronavirus cases“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nouja, niet zo lang meer hé. Na de vakantie wordt het nieuwe kabinet bekend gemaakt en Hugo krijgt een functie elders.quote:Op donderdag 23 december 2021 04:32 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)igt-tekort~b14ae7cd/
We hebben testcapaciteit te kort in januari als het even tegen zit. Raad eens wie de aanbesteding heeft gedaan. Niet de GGD maar, tromgeroffel, het ministerie van Hugo…
Waarom zitten de vingerafdrukken van die kerel toch op werkelijk elke blooper.
Bonusquote:
[..]
Ook het plan B heeft die prutsers dus weer niet voor elkaar. Hoe lang mag deze shitshow nog doorgaan?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Een dik jaar te lang dus.quote:Op donderdag 23 december 2021 05:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nouja, niet zo lang meer hé. Na de vakantie wordt het nieuwe kabinet bekend gemaakt en Hugo krijgt een functie elders.zie email 27 oktober![]()
Ja, maar terugkijken heeft niet zoveel zin.quote:
De man moet daar weg en gaat daar ook weg. Nou is het maar weer de vraag wat we er voor terug krijgen
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Bedankt Mark, de rest van Europa al in lockdown of zijn die wel bijtijds begonnen?quote:Op donderdag 23 december 2021 05:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar terugkijken heeft niet zoveel zin.Slechter kan niet.quote:De man moet daar weg en gaat daar ook weg. Nou is het maar weer de vraag wat we er voor terug krijgenzie email 27 oktober![]()
Bedenk je eens een bruls op die stoel bijv. 😃quote:Op donderdag 23 december 2021 05:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt Mark, de rest van Europa al in lockdown of zijn die wel bijtijds begonnen?
[..]
Slechter kan niet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: