Nee, dat blijkt niet uit de kiemsurveillance: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/variantenquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:33 schreef XSbig het volgende:
Misschien al besproken, maar is het niet mogelijk dat wij de hele Omicron golf al gehad hebben?
Moest je omicron niet gericht sampelen? (Niet dat ik denk dat die golf er al is geweest)quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Elke week wordt er sequencing gedaan met tenminste 1500 samples random verdeeld, daar zat eerder enkel Delta bij.
10 januari klinkt niet echt als 'in de ijskast'.quote:In de week van 10 januari zouden ook de laatste ontwikkelingen rond de omikronvariant meegenomen kunnen worden bij de eventuele invoering van de 2G-maatregel.
"Hier scheiden onze wegen" all over again.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)l-in-de-ijskast.html
[..]
10 januari klinkt niet echt als 'in de ijskast'.
Als ze dat volstrekt belachelijke idee dat het virus alleen in de avond kan spreiden dan eindelijk eens los laten, dan ben ik helemaal blij met dat vooruitzicht.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is vooraan in de koelkast, in de deur zodat je er makkelijk bij kunt indien nodig.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Als we op 10 januari open kunnen met 2G zonder dat het binnen een paar weken uit de klauwen loopt dan teken ik ervoor.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Duidelijk na de bordes-scene, no way dat dit gaat gebeurenquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Absoluut. Meteen doen dan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we op 10 januari open kunnen met 2G zonder dat het binnen een paar weken uit de klauwen loopt dan teken ik ervoor.
Dat zegt in principe nog niet dat de registratie goed verloopt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
In Frankrijk kan je overal binnenlopen voor een vaccin en testen op elke straathoek, maar hier is het allemaal moeilijk moeilijk. We begonnen zelfs later met boosteren omdat de booster niet in het systeem kon worden gezet. Dat is wel slecht hoor, want geld is echt het probleem niet dus ik vraag me af waar het dan wel mis gaat.
De logica daarachter is toch gewoon om het aantal reisbewegingen en contacten terug te brengen?quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze dat volstrekt belachelijke idee dat het virus alleen in de avond kan spreiden dan eindelijk eens los laten, dan ben ik helemaal blij met dat vooruitzicht.
Daarom moet 2G ervóór ingevoerd worden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Duidelijk na de bordes-scene, no way dat dit gaat gebeuren
(hoe gaat de bordesfoto er eigenlijk uit zien in deze tijd?)
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/variantenquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moest je omicron niet gericht sampelen? (Niet dat ik denk dat die golf er al is geweest)
Om het half jaar prikken voor een groene vink. Mooi dat 2G.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Op anderhalve meter, want 3G staat in principe on hold dus je kan het niet onder de vlag van een evenement doen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Duidelijk na de bordes-scene, no way dat dit gaat gebeuren
(hoe gaat de bordesfoto er eigenlijk uit zien in deze tijd?)
Je kan ook zeiken om het zeiken natuurlijk. Er zal altijd iets arbitrairs in algemene regelgeving zitten en met een vlooienkam daarin gaan zitten poeren lijkt me wel de allerlaagste prioriteit hebben, met name voor wat betreft die winkels of gelegenheden die wél open zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij godsgratie mogen er vier mensen tegelijk op één tennisbaan in de buitenlucht op anderhalve meter maar dat de slijterij open is, is de normaalste zaak van de wereld want een mens moet toch kunnen zuipen.
Maatwerk leveren is zo blijkt ook alleen maar van belang als het uitkomt.
Ja, nu zijn die reisbewegingen 's middags, en meer tegelijk. Nou, wat een enorm voordeelquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De logica daarachter is toch gewoon om het aantal reisbewegingen en contacten terug te brengen?
Niet dat ik het daarmee eens ben maar in hun optiek staat dat in verband met stijging van de cijfers.
Niet omdat het in de avond gevaarlijker is of iets.
Benieuwd hoe ze dat voor zich zien, hoe we uiteindelijk de lockdown uit moeten.quote:
PANDEMIE!!!!quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn de ziekenhuiscijfers van de laatste 2 weken.
Laten we hopen dat het zo laag blijft, al zit er wel gemiddeld 10 dagen tussen besmetting en een eventueel ziekenhuisopname. Tenminste bij delta.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:46 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of deze al gedeeld was, maar laatste cijfers uit Denemarken komen uit op 1,2% hospitalisatie bij Omikron, versus 1,5% bij Delta.
Uiteraard nog hele kleine groep,dus harde conclusies nog niet echt mogelijk.
Vind het wat tegenvallen
Netto waarschijnlijk minder reisbewegingen. De vraag is of dat opweegt tegen de drukkere momenten overdag.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, nu zijn die reisbewegingen 's middags, en meer tegelijk. Nou, wat een enorm voordeel
De enige reden dat het nu verschil maakt is dat bepaalde dingen niet meer door kunnen gaan en dat de sportcompetities tegelijkertijd zijn stilgelegd. Maar die hadden ook gewoon los van een lockdown gestopt kunnen worden.
Blij dat Denemarken nu laat zien wat er gebeurt als je niet zo enorm streng bent naar Zuid-Afrika. En dat ze ook meteen ons laten zien wat er gebeurt met die nieuwe variant voor ie hier isquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:46 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of deze al gedeeld was, maar laatste cijfers uit Denemarken komen uit op 1,2% hospitalisatie bij Omikron, versus 1,5% bij Delta.
Vind het wat tegenvallen
Nee, nu al die mensen die van huis naar werk gaan, tussendoor even langs de sportschool, onderweg lunch kopen en dan weer naar werk moeten we willen. En mensen (hoi) die überhaupt niet meer kunnen sporten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Netto waarschijnlijk minder reisbewegingen. De vraag is of dat opweegt tegen de drukkere momenten overdag.
Maar ja, ze wilden het gewoon duidelijk en eenvoudig houden denk ik. Je zal wel niet in elke sector de beoogde winst zien maar dat nemen ze voor lief.
Laten we dan eerst eens definiëren wat "uit de klauwen lopen" precies inhoudt. Dat gaat a) niet gebeuren, b) is subjectief en c) de verwachte uitkomst is wss ontzettend onzeker. Dus wie gaat die call precies maken? Voorloig niemand. Je kan alleen maar nat gaan en dat is nog het zorgwekkendst van de positie waar ze zichzelf in hebben gemanoeuvreerd.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we op 10 januari open kunnen met 2G zonder dat het binnen een paar weken uit de klauwen loopt dan teken ik ervoor.
Wel een interessant punt, want, ik zei het net al, hoe komen we uit de lockdown zonder dat de boel binnen een paar weken weer in de fik staat?quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:48 schreef Noek het volgende:
Wat een prachtige cijfers!
Nooit meer uit een lockdown. Alles voor de cijfers!
Niet daarom is 14 januari echt niet de einddatumquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wel een interessant punt, want, ik zei het net al, hoe komen we uit de lockdown zonder dat de boel binnen een paar weken weer in de fik staat?
quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Logisch toch? Collega van me doet dit ook. Thuiswerken lukt anders voor geen meter en daar is de noodopvang voor.
Wat dat inhoudt is dat de cijfers ik no time weer dusdanig hoog zijn dat er weer strenge maatregelen of een lockdown nodig zijn om het te beteugelen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Laten we dan eerst eens definiëren wat "uit de klauwen lopen" precies inhoudt. Dat gaat a) niet gebeuren, b) is subjectief en c) de verwachte uitkomst is wss ontzettend onzeker. Dus wie gaat die call precies maken? Voorloig niemand. Je kan alleen maar nat gaan en dat is nog het zorgwekkendst van de positie waar ze zichzelf in hebben gemanoeuvreerd.
helaas inderdaad en dat terwijl ook daar de ouderen nog niet zo getroffen zijnquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:46 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Vind het wat tegenvallen
Ja, heel veel. In verpleeghuizen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat er massaal mensen sterven die geen seconde op de IC hebben gelegen?
Dit duurt gewoon tot Pasen en zonder gamechanger kunnen we volgend jaar gewoon weer op slot.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet daarom is 14 januari echt niet de einddatum
Als je naar Jaap's modellen kijkt is begin april pas een moment dat het weer onder controle is met de huidige maatregelenquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wel een interessant punt, want, ik zei het net al, hoe komen we uit de lockdown zonder dat de boel binnen een paar weken weer in de fik staat?
naar de underground kapperquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:53 schreef DonDruiper het volgende:
Welke lockdown trouwens. Tering druk op de weg in de stad. Waar gaan al die mensen naar toe?
Is wel data die twee weken oud is, een eeuwigheid in deze tijd lijkt me.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:46 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Vind het wat tegenvallen
En zolang dat risico enigszins reëel blijft, gaat dat ook niet gebeuren. Zéker de 10e niet, of er moet een godswonder gebeuren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat dat inhoudt is dat de cijfers ik no time weer dusdanig hoog zijn dat er weer strenge maatregelen of een lockdown nodig zijn om het te beteugelen.
alcohol kopen voor het te laat isquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:53 schreef DonDruiper het volgende:
Welke lockdown trouwens. Tering druk op de weg in de stad. Waar gaan al die mensen naar toe?
Als omicron zo besmettelijk is..... scholen open = paniek na 2 weken = alles dicht tot mei.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit duurt gewoon tot Pasen en zonder gamechanger kunnen we volgend jaar gewoon weer op slot.
Ja lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dit trucje gaan we gewoon nog een paar jaar herhalen want vaccins komen altijd te laat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit duurt gewoon tot Pasen en zonder gamechanger kunnen we volgend jaar gewoon weer op slot.
Het enige dat verandert zijn het aantal boosterprikken en het aantal mensen dat omikron oploopt, wat eigenlijk ook een booster is. Hopen dat dat voldoende is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is dit De Speld?quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:54 schreef Johannes788 het volgende:
??!!!!
Rutte vindt het een “gekke gedachte” dat we in NL toe moeten naar het gemiddeld aantal IC bedden in de EU. Want dan zou je met “lege bedden” te maken krijgen.
?!
Bron: https://twitter.com/haagseinsider/status/1473304297010049024?s=21
Knettergek is de beste man
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |