abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:25:49 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203459024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
In principe kunnen ze gewoon naar het republikeinse playbook kijken. Je kunt bezuinigen op alles zolang je anderen er de schuld maar van geeft dat het slecht gaat. En identity/culture/onderbuik blijven bespelen zodat mensen het niet in de gaten hebben dat ze het dankzij jouw beleid slechter hebben.
Normaliter wel maar dit komt bij mensen thuis hard binnen, ik ken een flink aantal mensen die thuis moesten blijven omdat de wet was onder de lockdown, zaken als iemand van 80 die niet bij zijn vrouw mocht zijn die op de rand van sterven lag. En dat is geen uitzondering, die ervaringen hoor je door heel het VK heen maar dat was de wet voor de gewone man en niet voor Johnson en ja, dat zet kwaad bloed. Heel veel kwaad bloed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203459436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Normaliter wel maar dit komt bij mensen thuis hard binnen, ik ken een flink aantal mensen die thuis moesten blijven omdat de wet was onder de lockdown, zaken als iemand van 80 die niet bij zijn vrouw mocht zijn die op de rand van sterven lag. En dat is geen uitzondering, die ervaringen hoor je door heel het VK heen maar dat was de wet voor de gewone man en niet voor Johnson en ja, dat zet kwaad bloed. Heel veel kwaad bloed.
Een Labour-premier had dit sowieso niet overleeft maar we hebben het wel over de Conservatieven in het BoJo-tijdperk.
pi_203460090
Borrels Johnson blijft gewoon zitten voorlopig. Niemand durft op dit moment zijn vingers aan de hele zaak te branden binnen de Tories. Doet bijna denken aan de manier waarop May premier werd: iedereen stak elkaar een mes in de rug of deed domme uitspraken waardoor May als enige overbleef.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203461516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:07 schreef Sabata het volgende:
Borrels Johnson blijft gewoon zitten voorlopig. Niemand durft op dit moment zijn vingers aan de hele zaak te branden binnen de Tories. Doet bijna denken aan de manier waarop May premier werd: iedereen stak elkaar een mes in de rug of deed domme uitspraken waardoor May als enige overbleef.
Helaas lang niet genoeg messen in de ERG-leden.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 18:08:52 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203461548
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Een Labour-premier had dit sowieso niet overleeft maar we hebben het wel over de Conservatieven in het BoJo-tijdperk.
Tja, Johnson was al een fraudeur, leugenaar en nog wat onfrisse zaken ver voordat hij de verkiezingen won, dat was toen geen belemmering om toch voor hem te stemmen en dat geld zowel voor Conservatieven (hij won een interne verkiezing van partijleden) als voor de algemene kiezer. Waarom men dacht dat het nu anders zou zijn ontgaat mij persoonlijk dan ook volledig.
Of mischien dacht men dat niet en accepteerde men gewoon dat het zou gaan gebeuren en zolang bij "onschuldige" zaken als corruptie en leugentjes om bestwil bleef vond met het allemaal prima.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 1 februari 2022 @ 19:45:07 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_203462838
twitter


deze foto :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 1 februari 2022 @ 19:51:53 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203462970
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, Johnson was al een fraudeur, leugenaar en nog wat onfrisse zaken ver voordat hij de verkiezingen won, dat was toen geen belemmering om toch voor hem te stemmen en dat geld zowel voor Conservatieven (hij won een interne verkiezing van partijleden) als voor de algemene kiezer. Waarom men dacht dat het nu anders zou zijn ontgaat mij persoonlijk dan ook volledig.
Of mischien dacht men dat niet en accepteerde men gewoon dat het zou gaan gebeuren en zolang bij "onschuldige" zaken als corruptie en leugentjes om bestwil bleef vond met het allemaal prima.
De belangrijkste reden dat BoJo in 2019 won is dat hij een helder Brexit verhaal had waarbij mensen in ieder geval wisten waar ze aan toe waren. Daar faalde Labour volledig in. Maar dat thema is niet meer zo urgent dus dan worden de andere eigenschappen van Boris interessant.

Ik verwacht eigenlijk dat voor de Tories een periode aanbreekt zoals 1992-1997 en die in teken gaat staan van interne ruzies en verdeeldheid, schandalen en steeds dramatischere verkiezingsresultaten.
pi_203463402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 19:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De belangrijkste reden dat BoJo in 2019 won is dat hij een helder Brexit verhaal had waarbij mensen in ieder geval wisten waar ze aan toe waren. Daar faalde Labour volledig in. Maar dat thema is niet meer zo urgent dus dan worden de andere eigenschappen van Boris interessant.

Ik verwacht eigenlijk dat voor de Tories een periode aanbreekt zoals 1992-1997 en die in teken gaat staan van interne ruzies en verdeeldheid, schandalen en steeds dramatischere verkiezingsresultaten.
Voor dat laatste is het dan wel nodig dat Labour een beetje bij zinnen komt, anders blijft het kiezen tussen twee kwaden en hoeven de Tories helemaal niet veel te verliezen. Binnen Labour blijft het ondanks de makkelijke tegenstander ook steeds ruzie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 1 februari 2022 @ 20:12:37 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203463470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor dat laatste is het dan wel nodig dat Labour een beetje bij zinnen komt, anders blijft het kiezen tussen twee kwaden en hoeven de Tories helemaal niet veel te verliezen. Binnen Labour blijft het ondanks de makkelijke tegenstander ook steeds ruzie.
Ik denk dat die Starmer uiteindelijk wel een kans maakt. Een realist en minder weerstand dan Corbyn. En ik denk dat de Britten langzamerhand een grote behoefte krijgen aan zon oersaaie bestuurder.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 20:25:31 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203463734
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203463762
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 20:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat die Starmer uiteindelijk wel een kans maakt. Een realist en minder weerstand dan Corbyn. En ik denk dat de Britten langzamerhand een grote behoefte krijgen aan zon oersaaie bestuurder.
Engelse tabloidlezers en behoefte aan een oersaaie bestuurder gaan bij mij lastig samen, maar May was toch ook best saai.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203464891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 19:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De belangrijkste reden dat BoJo in 2019 won is dat hij een helder Brexit verhaal had waarbij mensen in ieder geval wisten waar ze aan toe waren. Daar faalde Labour volledig in.
Er was niets helder aan en mensen hadden geen flauw idee, zelfs degene die tot op de dag van vandaag zweren dat ze wisten waar ze voor stemden. Nauwelijks voorbereidingen kunnen doen omdat je hebt beloofd dat het puur upsides zullen zijn is prima voor campagne voeren, maar slecht voor regeren.

Dat maakt het des te triester dat je volgende zin volledig correct is - Labour faalde volledig in begrijpen dat die verkiezing om Brexit ging en dat ze niet in staat waren dat te ontwijken.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:41:24 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203465075
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:32 schreef Litpho het volgende:

[..]
Er was niets helder aan en mensen hadden geen flauw idee, zelfs degene die tot op de dag van vandaag zweren dat ze wisten waar ze voor stemden. Nauwelijks voorbereidingen kunnen doen omdat je hebt beloofd dat het puur upsides zullen zijn is prima voor campagne voeren, maar slecht voor regeren.

Dat maakt het des te triester dat je volgende zin volledig correct is - Labour faalde volledig in begrijpen dat die verkiezing om Brexit ging en dat ze niet in staat waren dat te ontwijken.
Dat de Brexit een dramatisch idee is klopt. Maar laten we de situatie van najaar 2019 even terug halen.

May was ten onder gegaan aan totale verdeeldheid en de politiek was hopeloos aan het vechten terwijl de nodeal-afgrond steeds dichterbij kwam. Maar toen wist Boris toch een deal bij de EU te regelen en toen schreeg hij verkiezingen uit. En daar waren de stellingen als volgt

Bojo: Als jullie op mij stemmen, dan gaan we deze deal die ik heb met de EU uitvoeren. Dan voorkomen we een nodeal en kunnen we de Brexit afronden.

Labour: Die deal van Boris Johnson is ruk en gooien we als jullie op ons stemmen in de prullenbak. En daarna gaan we voor de derde keer met de EU onderhandelen en daar komt iets uit dat vast beter is (onzekerheid 1) en daarna komt daar ook nog eens een nieuw referendum over (onzekerheid 2).

Ik zou ook op Boris Johnson gestemd hebben.
pi_203465569
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat de Brexit een dramatisch idee is klopt. Maar laten we de situatie van najaar 2019 even terug halen.

May was ten onder gegaan aan totale verdeeldheid en de politiek was hopeloos aan het vechten terwijl de nodeal-afgrond steeds dichterbij kwam. Maar toen wist Boris toch een deal bij de EU te regelen en toen schreeg hij verkiezingen uit. En daar waren de stellingen als volgt

Bojo: Als jullie op mij stemmen, dan gaan we deze deal die ik heb met de EU uitvoeren. Dan voorkomen we een nodeal en kunnen we de Brexit afronden.

Labour: Die deal van Boris Johnson is ruk en gooien we als jullie op ons stemmen in de prullenbak. En daarna gaan we voor de derde keer met de EU onderhandelen en daar komt iets uit dat vast beter is (onzekerheid 1) en daarna komt daar ook nog eens een nieuw referendum over (onzekerheid 2).

Ik zou ook op Boris Johnson gestemd hebben.
Dat laatste gaat mij dan persoonlijk te ver (never trust a Tory), maar ik vond Labour ook verre van motiverend op dat moment - nog steeds niet trouwens.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat de op dat moment nog ongedefinieerde Brexit geen bak aan onzekerheden met zich mee bracht - de Tories wisten het alleen veel beter te brengen, met dankbare hulp van Jo Swinson trouwens.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 22:15:38 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203465757
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:05 schreef Litpho het volgende:

[..]
Dat laatste gaat mij dan persoonlijk te ver (never trust a Tory), maar ik vond Labour ook verre van motiverend op dat moment - nog steeds niet trouwens.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat de op dat moment nog ongedefinieerde Brexit geen bak aan onzekerheden met zich mee bracht - de Tories wisten het alleen veel beter te brengen, met dankbare hulp van Jo Swinson trouwens.
Ik vind de Tories ook verschrikkelijk. Maar op dat moment bood Bojo een duidelijke uitweg uit de impasse. De horde die op 31 januari 2020 genomen moest worden kon genomen worden. Wat je ook van zijn deal vond. Het was in ieder geval duidelijk wat er ging gebeuren als hij zou winnen.

De Labour plannen daarentegen zouden een grote kans hebben de boel nog verder te doen ontsporen. Ze kwamen met het verhaal dat ze wel een betere deal thuis zouden komen zonder enige garanties of helderheid wat dat zou worden. Dus ook weer geen zekerheid of er dan wel een meerderheid voor zou zijn. Plus nog een referendum. Wat als dat dan ook nog eens tegen die deal zou stemmen? Dan was de politieke crisis helemaal niet te overzien zijn geweest.

Dus ja als ik als Brit er dan toch uit had gemoeten dan maar volgens de BoJo deal om een eind aan de lijdensweg te maken.

Wat ik overigens nooit begrepen heb is dat Labour en de Tories elkaar het leven zuur bleven maken na de Brexit. Eigenlijk was het enige juiste dat ze in 2017, na de verkiezingen dat jaar, hadden moeten doen een regering van nationale eenheid vormen zoals tijdens de oorlog. Met maar een agendapunt en dat zou zijn "wij gaan die Brexit goed regelen want de toekomst van de UK staat op het spel". Hadden ze dat gedaan dan hadden ze waarschijnlijk veel meer succes gehad.
pi_203466138
Alles wat Labour heeft gedaan sinds het referendum (en niet heeft gedaan, zoals vooraf al Cameron in zijn hoofd slaan dat een referendum òf adviserend òf bindend is) zoals er op hameren dat Artikel 50 zo snel mogelijk moet worden getriggerd onderstreept dat ze prima in een regering van nationale eenheid hadden gepast.

De Tories hebben er op gegokt en gewonnen dat dat niet nodig zou zijn, Labour had zijn nek toch al meerdere malen in de strop gestoken.

Ik ben trouwens wel benieuwd of een regering van nationale eenheid niet teveel politiek kapitaal kwijtgeraakt zou zijn aan vergelijkingen met de LibCon coalitie van 2010.

Al met al geloof ik de Tories wel (Tories gonna Tory), maar vind ik Labour sinds 2016 al teleurstellend en hun huidige koers "laten we proberen de Red Wall tevreden te stellen, de Remainers hebben toch geen echte keuze" dapper naderend aan overmoedig.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 22:38:31 #192
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203466299
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 19:45 schreef rubbereend het volgende:
[ twitter ]

deze foto :o
Een horrorfilm dan wel!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 2 februari 2022 @ 06:40:34 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203468350
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 19:45 schreef rubbereend het volgende:
[ twitter ]

deze foto :o
Op weg naar Zweinstein.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203481641
Edwin Poots zet de controles op de Irish Sea Border unilateraal stop. Westminster vindt het niet nodig hier op te reageren.

https://www.irishtimes.co(...)n-to-north-1.4792047

Of dit een handelsoorlog oplevert of niet, ik denk dat dit de laatste grote actie was van de DUP voordat ze na de aankomende verkiezingen in irrelevantie wegvallen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_203482004
Ik vraag me af of Boris het cosplayen van Churchill zat is en over is gestapt naar Eden.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_203482881
quote:
Johnson under pressure as more Tory MPs call for him to go

A fresh wave of Conservative MPs have submitted letters of no confidence in Boris Johnson, breaking cover to criticise the prime minister as the fallout from Downing Street parties scandal continued to imperil his premiership.

In a sign that Johnson’s position is still under threat despite No 10’s desperate attempts to move on from the crisis, three more MPs publicly called on the prime minister to resign, describing their shock and anger at Johnson’s conduct since the publication of the interim report.

The Guardian has been told of one other backbench MP who has privately submitted a letter.

Several MPs loyal to Johnson said they were convinced there was now a renewed co-ordinated effort to oust Johnson, given the timing of the announcements.

One senior member of the One Nation group of centrist MPs said Johnson’s unabashed attempts at linking Labour leader Keir Starmer with the failure to arrest sex abuser Jimmy Savile had “changed the game” for several colleagues.

[..]
https://www.theguardian.c(...)-no-confidence-in-pm
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_203486632
quote:
Northern Ireland first minister poised to quit over Brexit, reports say

Northern Ireland has been plunged into political crisis amid reports that the first minister, the DUP’s Paul Givan, is to resign over Brexit.

Such a move, reported by BBC Radio Ulster’s The Nolan Show, would threaten the future of the Stormont government and trigger the resignation of the deputy first minister, Michelle O’Neill, Sinn Féin’s leader in Northern Ireland. Neither leader can stay in power if the other quits.

The reported move comes just days after the DUP gave Brussels a 21 February deadline to resolve the dispute over Brexit checks and just hours after Stormont’s agriculture minister, Edwin Poots, also a DUP representative, ordered a halt to Brexit checks on food and farm products coming into Northern Ireland from Great Britain.

The resignation of the first and deputy first minister would not trigger the immediate collapse of the Stormont executive, allowing it to stumble on till the elections in May. Under the rules, the parties would have six weeks to nominate replacements.

But rivals including the Ulster Unionist party say the resignation of the two ministers will further destabilise Northern Ireland and prevent key decisions on an upcoming budget being made.

Doug Beattie, the UUP leader, said a Givan resignation would not create leverage in the negotiations over the Irish Sea border but “create more destabilisation here in Northern Ireland”. He told the BBC: “It will create more hardship for the people of Northern Ireland; [we] will not be able to get a budget agreed and through, and at the end of it all, the protocol will still be there.”

The latest DUP manoeuvres are being seen by rivals as positioning ahead of the May elections and come amid repeated threats by the party leader, Sir Jeffrey Donaldson, to quit Stormont over the Brexit checks. The party’s popularity has fallen over its handling of Brexit, leaving Sinn Féin in pole position to be the largest party for the first time according to recent opinion polls.

The Alliance party MP Stephen Farry said the resignation of the first minister would be “an act of huge harm” to Northern Ireland.

The Northern Ireland executive would be unable to approve a three-year budget that is currently out to consultation. Also under threat would be the appointment of a victims’ commissioner to deal with Troubles legacy killings and injuries and a scheme to give householders a £200 grant against rising energy bills.

The Traditional Unionist Voice leader, Jim Allister, told the BBC’s Stephen Nolan it was “about time” the first minister resigned, saying it would be “better later than never” if Givan carried out his threat.

“There can never be a settlement on this issue,” he said of the Northern Ireland protocol. “The protocol is worse than a pandemic for our constitution position, the protocol kills the union [of the United Kingdom],” said Allister.
https://www.theguardian.c(...)r-brexit-reports-say
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_203490864
quote:
Boris Johnson’s policy chief quits over PM’s ‘scurrilous’ Savile remark

Boris Johnson’s longstanding policy chief, Munira Mirza, has dramatically quit over the prime minister’s attempt to associate Keir Starmer with the failure to prosecute paedophile Jimmy Savile.

In a strongly worded resignation letter obtained by the Spectator, Mirza told Johnson: “This was not the usual cut and thrust of politics; it was an inappropriate and partisan reference to a horrendous case” of child sexual abuse.

Munira’s departure was regarded at Westminster as a serious blow to Johnson, who was under pressure to overhaul his Downing Street operation after the senior civil servant Sue Gray identified failures of leadership.

The prime minister had earlier sought to row back from the Savile claims on Thursday, saying “a lot of people have got very hot under the collar”.

“Let’s be absolutely clear, I’m talking not about the leader of the opposition’s personal record when he was director of public prosecutions and I totally understand that he had nothing to do personally with those decisions,” Johnson said on a visit to Blackpool.

“I was making a point about his responsibility for the organisation as a whole. I really do want to clarify that because it is important.”

That was not enough to placate Mirza, however. In her resignation letter, she told him: “You tried to clarify your position today but, despite my urging, you did not apologise for the misleading impression you gave.”

She said Johnson was “a better man than many of your detractors will ever understand”, adding that it was “so desperately sad that you let yourself down by making a scurrilous accusation against the leader of the opposition”.

[..]
https://www.theguardian.c(...)rilous-savile-remark
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 3 februari 2022 @ 18:43:15 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203490963
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203491230
Boris’ policy advisor, Munira Mirza is vandaag opgestapt met als officiële reden dat hij weigerde zich te verexcuseren voor de Saville opmerking. Bij geruchte is haar echtgenoot, ook een Tory advisor, goede maatjes met Sunak.

Ik denk dat ze messen aan het slijpen zijn 8-).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')