Hummeltje heeft toch een grote voorkeur voor de buren een paar huizen verder : als het redelijk weer is ligt/zit hij daar op de bank of op de deurmat (dat laatste bij wat regen). Maar hij hangt toch ook regelmatig rond mijn huis rond, en loopt ook vaak binnen, zeker rond etenstijd (hij krijgt van die buren wel elke dag een zakje natvoer). Ik weet niet of hij het zou willen, maar bij die buren kan so-wie-so hij niet intrekken omdat die een kat hebben die onder geen voorwaarden andere katten tolereert.
Maar hij mag van mij zijn gang gaan, want ik kon er vanuit gaan dat hij, als het weer te slecht werd, toch wel weer binnen zou komen, en dat heeft hij ondertussen bewezen. Ik was afgelopen zondag de hele dag van huis om even een neef thuis te brengen (in Duitsland), en toen ik rond 9 uur snoepjes ging uitdelen regende het nog steeds, dus dat deed ik even bij de voordeur, zodat ik Hummeltje ook erbij kon roepen. Tot mijn verbazing (en vreugde) kwam hij niet van buiten, maar stommelde de trap af, blijkbaar was het natte weer al voldoende voor hem om toch maar weer thuis te slapen. Ik verwachtte eigenlijk dat hij zich dan op mijn slaapkamer had teruggetrokken, omdat dat toch een paar maandjes zijn honk was geweest, maar vanochtend trof ik hem aan op zolderkamer, op mijn bureaustoel. Hoba lag trouwens ook op mijn zolderkamer, languit in het kozijn, dus daarmee heeft ze weer wat "samenzijn" met een van de andere katten gehad, dus dat vergroot de kans dat ze uiteindelijk echt in de groep gaat integreren.
Dat bleek ook zaterdag al, want toen ben ik weer eens naar de singel gelopen. Toen ik vertrok zat Onyx zich nog binnen te wassen, maar Hummeltje was wel in de buurt, dus ik kreeg toen aanvankelijk Diesel, Pepe, Cayok, Nene en Hummeltje achter me aan. Toen ik een minuut of 10 in het gras had gezeten zag ik Cayok wat verstrakken, en toen ik omkeek zag ik dat Hoba op de rand van het grasveldje zat, ze gaf een paar mauwtjes, alsof ze eigenlijk naar met toe wilde komen, maar toen Cayok haar kant op leek te komen trok ze zich terug achter de bloempotten tegen de huizen (waar Blackie ook vroeger haar heil zocht). Ze was ons dus gevolgd toen we naar de singel liepen, de groep trekt haar toch ergens wel.
En een tijdje later meldde Onyx zich ook, die was duidelijk op zoek gegaan naar ons. Ik had dus op dat moment alle 7 katten bij me in de buurt, en toen ik weer naar huis ging liepen ze ook alle 7 een tijdje achter me aan. Alleen haakte Hoba af toen Cayok weer dreigde haar kant op te komen.
Later moest ik mijn auto verder inladen, en daarvan heeft Hoba gebruik gemaakt om die uitgebreid te verkennen. Daar was ook Nene in de buurt, en op een gegeven moment zaten ze op iets meer dan een meter van elkaar zonder dat er iets voorviel tussen beide dames. Ik had ook al eerder gehad dat Hoba in de keuken zachtvoer was gaan eten, en dat Nene op een afstandje ging zitten kijken zonder verder moeilijk te doen. Alleen als Hoba naar zolder spurt vindt Nene het nog nodig om haar op te jagen, maar zelfs dat lijkt minder vaak voor te komen.
Het was dus wat de katten betreft een prima weekje, allemaal signalen dat de nieuwelingen zich steeds meer thuisvoelen en hun plekje vinden, en toch wel tekenen dat Hoba uiteindelijk ook echt onderdeel van de groep gaat uitmaken.
Diesel lijkt ook steeds meer tot rust te komen, maar hij sproeit nog wel, al is het wel veel minder. Met Onyx en Hummeltje is hij nu wel vriendjes, alleen Hoba vormt nog een probleem. Een andere keer dat die in de keuken zat te eten (het komt niet al te vaak voor) kwam Diesel erbij, en Hoba begon toen te grommen. Ik ben toen Hoba even gaan aanhalen, en uiteindelijk liep Diesel naar de krabpaal en liet daar echt even een fors straaltje los, hij kan er echt niet tegen dat een kat in zijn huis vervelende tegen hem doet. Hopelijk ontspant Hoba verder.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.