quote:
Op zaterdag 1 januari 2022 10:11 schreef deedeetee het volgende:Zijn jullie de jaarwisseling veilig doorgekomen ? Hier was volop vuurwerk te horen en te zien. Dat zal voor je katten toch wel geen pretje zijn, die moet je dan binnen houden immers.
Een heel prettig 2022 voor alle meelezertjes.
Ik heb tegen 4 uur 's middags de kattenluiken dichtgedaan, vooral Nene was het daar niet mee eens, die is een hele tijd heen en weer gelopen tussen voor en achter.
Tegen de tijd dat mijn broer langskwam zaten de 3 oude rotten steun bij elkaar te zoeken onder de bank. Toen mijn broer kwam dribbelde Nene onmiddelijk van de trap af om te kijken wie dat was, en dat leek wel te bevallen. Hij is toen ook even Hoba (op zolder) gaan aanhalen, heeft in mijn slaapkamer even met Hummeltje kennis gemaakt (die even aan zijn vingers snuffelde), en hij heeft in de huiskamer ook Onyx even een krabbeltje gegeven.
Ik ging toen eten maken, maar we bleven een mauwende kat horen, maar konden niet bepalen waar het geluid vandaan kwam. Ik ben toen ook even buiten gaan kijken, en deed de deur niet goed achter me dicht. Die waaide open, waarna Onyx dat kans aangreep om er vandoor te gaan. Hij was niet te overtuigen om weer naar binnen te komen, dus ik heb het kattenluik voor weer even opengemaakt, in "alleen naar binnen". Als er dan eentje rond 7 uur buiten moest lopen, dan het liefst inderdaad Zijne Onverstoorbaarheid, en inderdaad kwam hij na een half uurtje rustig binnenwandelen en installeerde zich op de stereokast; toen kon ik ook dat luik weer blokkeren.
Het mauwende beestje bleek uiteindelijk Nene te zijn, die erin geslaagd was zich te laten opsluiten in de badkamer. De dame heeft zich de rest van de avond vooral in de huiskamer op de bank bij mijn broer op schoot bevonden, terwijl ze bij mij alleen op zolder op schoot klom.
Nene en Onyx reageerden verder weinig op het vuurwerk, ik ben Hoba een paar keer gezelschap gaan houden op zolder, en die kwam dan altijd naar me toen, maar ze schoot bij een echter harde knal dan toch weer naar de overloop om zich daar helemaal achteraan te verstoppen.
Hummeltje leek niet al te veel problemen te hebben met vuurwerk, maar die heeft dan ook de eerste jaren van zijn leven veel op straat doorgebracht.
Cayok heeft 2 of 3 keer zijn hele klagelijke mauw gegeven, maar heeft niet geprobeerd uit te breken, die bleef onder de bank.
Pas tegen 5 uur hebben we de kattenluiken weer vrijgegeven, tot die tijd was er geen interesse om het pand te verlaten.
Al met al een redelijk rustige jaarwisseling gehad.
En als er geen gekke dingen gebeuren gaat morgen de deur van mijn slaapkamer open, Hummeltje gaat toch niet meer vertrouwen in me krijgen, dus we gaan het proberen. Het is zijn oude buurt, dus hij redt zich wel. En hij is erg gefocust op eten, dus eventueel zal ik hem met het geluid van de kattensnoepjes wel kunnen lokken. Ik zal de huidige bewoners van zijn geboortehuis even waarschuwen dat mogelijk een zwart katertje gaat proberen hun huis te betreden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.