Tja, ik vind dat helpers ook echt wel zo ver mogen gaan met de middelen die jullie tot je beschikking hebben. In feite misleidt ze niet de productie maar jullie als Hunters die al 3 dagen in de tuin bivakkeren.quote:Op maandag 20 december 2021 23:30 schreef Selmar het volgende:
[..]
Wel als zij daar afspraken over maakt met het productieteam (de scheidsrechters). Verder mag iemand ons zo veel voorliegen en misleiden als ze willen.
Ja, zeker als je niet hebt afgesproken hoe je gaat liegen is het heel moeilijk om overtuigend iets anders te zeggen dan de werkelijkheid. Daar hebben die hunters ook slimme doorvraagtrucs voor.quote:Op maandag 20 december 2021 23:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor wat betreft die helpers die zo makkelijk cruciale info afgeven. Onderschat niet hoe intimiderend het overkomt als er ineens 2 van die alfamannetjes in je woonkamer staan.
Vaak kunnen die hunters door lichaamstaal al zien dat die lui meer weten en suggestieve vraagstelling en trick questions doen dan de rest.
Ik snap ook niet dat mensen hier kennelijk in grote meerderheid geloven dat er op een eerlijke manier een spel gespeeld wordt. Er wordt vooral een 'spannend' tv-programma gemaakt. De productie stuurt ongetwijfeld zodanig bij dat er een goed programma van te maken valt. Zodat bijv. niet alle koppels al voor de finale zijn opgepakt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 00:10 schreef alors het volgende:
Hahaha wat een neppe shit. Dit jaar moesten de hunters winnen. Zoveel was wel duidelijk.
Twee keer hetzelfde kenteken gebruiken, tuurlijk joh.
Welke hectiek? Jullie hadden nog één team om te pakken. Wisten dat die die container een rol zou spelen bij de extractie. Exact datzelfde kenteken gaat rijden op de dag van de finale. ANPR hit richting Rdam. Bedrijfsnaam op de auto. Al wist je verder niks, bij de terminal van dat bedrijf ga je sowieso met één team kijken.quote:Op maandag 20 december 2021 22:26 schreef Selmar het volgende:
[..]
Achteraf logisch, maar niet in die hectiek.
Nah, inmiddels zaten jullie daar al 2 dagen en het blijft wel voor een TV-programma natuurlijk, ik verwacht dat mensen in het echt minder snel helpen en minder snel praten, als je dan toch 2 dagen een team op de bank en in de tuin hebt zitten dan kan ik me ook voorstellen dat je op een gegeven moment denkt FFS.quote:Op maandag 20 december 2021 23:16 schreef Selmar het volgende:
[..]
Vond het vooral erg zielig voor een gemeenteraadslid..
Vergeet niet dat die wij echt niet wisten waar we heen moesten. Die container waren we kwijtgeraakt bij Krimpen, dus daar ergens moesten we zoeken. Dan krijgen we de eerste van de drie ANPR hits, en dan moeten we een nieuw plan maken met nieuwe mogelijke extractiepunten. Zo kregen we nog twee van dat soort momenten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 07:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Welke hectiek? Jullie hadden nog één team om te pakken. Wisten dat die die container een rol zou spelen bij de extractie. Exact datzelfde kenteken gaat rijden op de dag van de finale. ANPR hit richting Rdam. Bedrijfsnaam op de auto. Al wist je verder niks, bij de terminal van dat bedrijf ga je sowieso met één team kijken.
Echt tof die inside info die je geeft maar je zou iets kritischer mogen zijn op de productie. Ze verzieken het ook niet alleen voor de kijker maar ook voor jou. Dit was gewoon een finale die gedoemd was om te mislukken. Al had je Bassie en Adriaan op het HQ zitten.
Wij hebben ook nog wel eens een deur ingetrapt. Zolang het niet gevaarlijk is voor ons of de kandidaten zie ik niet veel problemen met dat soort dingen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:09 schreef xFriendx het volgende:
Zou leuk zijn, maar weet niet waar de grenzen liggen, om de hunters zelf (de teams in het veld) af en toe wat te narren. Bijvoorbeeld jezelf een keer 'per ongeluk' opvallend laten zien. Die gasten komen er altijd dan met hoge snelheid naartoe en duiken vaak direct dan het erf van een boerderij/woning op. Als je het goed speelt wacht je ze op en prik je bijvoorbeeld de banden van die auto van de hunters lek. Dan zitten die daar voorlopig even en je hebt het idee dat je soms roofdier en prooi even kan omdraaien. Of het echt iets oplevert....geen idee, hoewel sowieso 1 team hunters eventjes uit de running is tot ze weer zijn opgehaald.
Maar geen idee of het toegestaan is om zeg maar op die manier eigendommen te beschadigen.
Hun auto's taggen lijkt me wel een leukequote:Op dinsdag 21 december 2021 08:09 schreef xFriendx het volgende:
Zou leuk zijn, maar weet niet waar de grenzen liggen, om de hunters zelf (de teams in het veld) af en toe wat te narren.
Dat is al eens (S3?) gedaanquote:Op dinsdag 21 december 2021 08:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hun auto's taggen lijkt me wel een leukeJe weet toch dat ze op bezoek gaan bij je partner of familie. Dat is wel een moment om de buurman dan zoiets uit te laten voeren.
De kandidaten hoefden niet letterlijk de container in te gaan begreep ik.quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:28 schreef ThijsTH het volgende:
Beetje slecht van de productie, maar daar kunnen de Hunters niks aan doen natuurlijk. Wel bewijst dit dat de strijd tussen Hunters en deelnemers in principe eerlijk is en zodra het spel eenmaal bezig is de spelregels niet meer veranderen. Redactie had best op de laatste dag kunnen inzien dat het kansloos werd voor de deelnemers en dan alsnog iets veranderen (bijv. andere vrachtwagen gebruiken voor die container, of de Hunters andere restricties opleggen zoals dat ze maar 1 team mogen gebruiken etc.), maar dat deden ze niet. Dus laten we zeggen: het spel is in beginsel eerlijk alleen kregen de Hunters een onterechte penalty mee.
Overigens snap ik niet waarom de Hunters niet gewoon 2 man voor de specifieke container de wacht lieten houden. Gewoon stil staan ervoor, dan kan er niemand in. Nu liepen ze allemaal een beetje over het terrein en lieten ze nog een kleine kans dat ze toch ongezien die container in konden.....maar dit zal dan wel voor mooiere tv zijn gedaan.
Omdat container aanraken voldoende was geweest. En we hebben nogal slechte ervaringen (kuch Dennis kuch) met het ‘bewaken’ van een object.quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:28 schreef ThijsTH het volgende:
Overigens snap ik niet waarom de Hunters niet gewoon 2 man voor de specifieke container de wacht lieten houden. Gewoon stil staan ervoor, dan kan er niemand in. Nu liepen ze allemaal een beetje over het terrein en lieten ze nog een kleine kans dat ze toch ongezien die container in konden.....maar dit zal dan wel voor mooiere tv zijn gedaan.
Dennisquote:Op dinsdag 21 december 2021 09:05 schreef Selmar het volgende:
[..]
Omdat container aanraken voldoende was geweest. En we hebben nogal slechte ervaringen (kuch Dennis kuch) met het ‘bewaken’ van een object.
Welke route kon er uit die ANPR worden afgeleid? Waar kwam die trailer vandaan en waar leek die heen te gaan? Daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op maandag 20 december 2021 22:13 schreef Selmar het volgende:
[..]
Nou, heb je gezien welk gebied er tussen die ANPR palen valt? Zo simpel was het echt niet
Ehm nou dan is het alleen nog maar dommer om niet gewoon met alle hunters rondom die container te gaan staan. Hoe het nu ging is dat ze er nog een paar meter vandaan waren en wellicht met een snoekduik de container konden aanraken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:05 schreef Selmar het volgende:
[..]
Omdat container aanraken voldoende was geweest. En we hebben nogal slechte ervaringen (kuch Dennis kuch) met het ‘bewaken’ van een object.
Klinkt spannend, een helicopter regelen, maar doe dat maar eens als leek zijnde, komt best wel wat bij kijken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:40 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ehm nou dan is het alleen nog maar dommer om niet gewoon met alle hunters rondom die container te gaan staan. Hoe het nu ging is dat ze er nog een paar meter vandaan waren en wellicht met een snoekduik de container konden aanraken.
Achteraf gezien hadden de kandidaten een helicopter moeten regelen om zo bovenop de container te landen, werkelijk niks wat de hunters daar tegen konden doen dan.
Het geeft juist aan dat er in hoge mate gemanipuleerd wordt. Het is de productie die de route van de vrachtwagen bepaalt en die ervoor kiest om die zogenaamde ANPR-hits aan de hunters door te geven. Daarmee ben je aan het sturen op een bepaalde uitkomst.quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:28 schreef ThijsTH het volgende:
Beetje slecht van de productie, maar daar kunnen de Hunters niks aan doen natuurlijk. Wel bewijst dit dat de strijd tussen Hunters en deelnemers in principe eerlijk is en zodra het spel eenmaal bezig is de spelregels niet meer veranderen.
Ja, natuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je bekijkt hoe aanwezig de Hunters op dat terrein waren was dat achteraf gezien de enige mogelijkheid geweest.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klinkt spannend, een helicopter regelen, maar doe dat maar eens als leek zijnde, komt best wel wat bij kijken.
Productie heeft er geen belang bij het 1 team (dan wel de Hunters dan wel de deelnemers) makkelijker te maken. Ze willen dat het spannend blijft en gemiddeld 1 team het einde redt. Dan kan het een keer 0 worden of een keer 2. Ze hadden ingeschat dat het op deze manier spannend zou worden maar dat is achteraf gezien een inschattingsfout geweest, maar niet met opzet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het geeft juist aan dat er in hoge mate gemanipuleerd wordt. Het is de productie die de route van de vrachtwagen bepaalt en die ervoor kiest om die zogenaamde ANPR-hits aan de hunters door te geven. Daarmee ben je aan het sturen op een bepaalde uitkomst.
Ja, dat is toch wat ik zeg? Ze manipuleren, zodat het spannende tv oplevert. Jij zegt dat het spel eerlijk gespeeld wordt, nadat de spelregels zijn vastgesteld. Ik heb kennelijk een ander beeld bij eerlijk spel. Je zit in een situatie waarin je - naast je eigen presteren - in hoge mate afhankelijk bent van de richting waarin de productie op dat moment het programma wil sturen. Alsof je een voetbalwedstrijd speelt waarin de scheidsrechter elk moment een penalty op kan leggen - niet vanwege een overtreding, maar om de wedstrijd spannend te houden. Ik denk dat niet veel spelers dat een eerlijke wedstrijd zouden vinden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:03 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Productie heeft er geen belang bij het 1 team (dan wel de Hunters dan wel de deelnemers) makkelijker te maken. Ze willen dat het spannend blijft en gemiddeld 1 team het einde redt. Dan kan het een keer 0 worden of een keer 2. Ze hadden ingeschat dat het op deze manier spannend zou worden maar dat is achteraf gezien een inschattingsfout geweest, maar niet met opzet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |