Ik begrijp echt niet waarom er nu zo'n anti-Jim hetze aan het ontstaan is. Jim was vanavond verkouden, en dat hoorde je goed, maar hij was zeker niet de slechtste van het stel. Als een van de weinigen wist hij een mooi nummer op feilloze wijze te interpreteren en daar een eigen draai aan te geven. Iets wat hij overigens altijd doet, wat, zoals John Ewbank terecht constateerde, blijk geeft van een enorm muzikaal gehoor en talent. Ook dat gezeur over zijn saaie stem begint nu echt b-o-r-i-n-g te worden. Ik persoonlijk vind dat Jim een hele fijne stem heeft om naar te luisteren, net als Bas overigens. Mooie warme en vooral unieke klank.
Ik ben ervan overtuigd dat Jim's muzikale talent vele malen groter is dan dat van Jamai, om maar even iemand te noemen. Die komt niet verder dan een nummer weliswaar zuiver zingen, maar het vervolgens brengen als een foute quizmaster uit de jaren tachtig. Met dat irritante handje, dat Amerikaanse lachje terwijl je verdorie een emotioneel stuk aan het zingen bent. Er zijn maar drie kandidaten die nummers op de juiste manier kunnen interpreteren, dat zijn toch echt Jim, Hind en Dewi. De rest kan leuk zingen, maar daar houdt het wel mee op. Ja, Jim heeft uitglijders gemaakt ( Against all odds ging echt goed mis), net als Hind in de afgelopen twee weken. Maar een nummer zingen, of een nummer overbrengen, zijn echt hele verschillende dingen. Het laatste is vele malen moeilijker dan een noot zuiver uit je strot krijgen, en dat is nu precies waarom sommige mensen goede zangers zijn, en andere mensen idolen worden.
Bovendien wordt Jim ook door vele posters afgezeken alsof hij een heel groot ego zou hebben en arrogant is. Soms vraag ik me echt af of jullie wel naar dezelfde Idols kijken als ik, want ik zie elke week een schattig, jong ventje staan die toevallig door Moeder Natuur gezegend is met een lekker bekkie, maar zich vreselijk opgelaten voelt onder al dat gekrijs. Die doodzenuwachtig op het podium gaat staan en af en toe bijna jankend van de zenuwen op de uitslag wacht. Die vanavond echt dacht dat hij eruit zou vliegen en jankend van opluchting blij is met nog een weekje Idols.
Give the boy a break mensen. Dit gedoe is echt zooooo Hollands. Lekker afzeiken, afkraken, kankeren en een jochie van 15 niet eens het licht in de ogen gunnen. Wat heeft het kind jullie misdaan? Hij kan er toch niks aan doen dat hij knap is? Of een talent heeft?
Maar nee, we zouden eens jonge kinderen die knokken voor hun droom in hun waarde laten.
Jim is overigens niet mijn persoonlijke favoriet, ik weet nog niet wie ik de overwinning gun. Maar ik zie wel gewoon dat Jim net als bijvoorbeeld een Robbie Williams ( die ook echt bagger was in Take That) ontzettend veel potentie heeft en nog zo jong is dat hij weleens uit zou kunnen groeien tot een ster van formaat. Maar daar moet hij natuurlijk wel de kans voor krijgen, maar als ik de reacties hier zo eens lees, lijkt het waarschijnlijker dat Jim op zijn 17e met een of andere verslaving volledig gedesillusioneerd overspannen thuis op de bank zit. Dat hij zichzelf nu staande houdt verbaast me al, ik ken genoeg volwassenen die voor minder shit aan de Prozac moeten.
Marieke vond ik wel slecht. Ik snap ook niks van het jury commentaar.
Zelf heb ik ook Dewi gestemd. Wat is ze toch een leuk meiske
Bas eruit, goh wat een verrassing...
quote:Yeah! So true!
Op zondag 2 februari 2003 00:47 schreef Brennie het volgende:
Jim ERUIT!!
Die best aardige knul kan er niks aan doen.. maar hij is toch echt veels te saai en eentonig.
DEWI!! moet winnen
quote:Ik snap je punt..
Op zondag 2 februari 2003 00:43 schreef absolutelyarrogant het volgende:
-KNIP-
quote:nou genoeg gezeken!ben het met je eens ,maae toch blijft hij tot 1 na laatste in het progamma vanwege kijkcijfers(sms'jes leveren Yorin en Rtl4 veel geld op (70%))
Op zondag 2 februari 2003 00:54 schreef Brennie het volgende:[..]
Ik snap je punt..
Jim is vast een aardige leuke knul.. niks mis mee.
Zijn stem is best apart.
Ik vind hem alleen een nummer absoluut niet met voldoende gevoel overbrengen. Ik word er niet warm of koud van.
Zijn stem is naar mijn mening te eentonig en saai.
Nauwelijks variatie in toonhoogtes.
Ik hoor slechts 1 monotone zoemer.
Verder ook heel irritant hoe de jury uit alle macht de mening van het publiek over Jim probeert te beïnvloeden (verkouden, ja hij was verkouden, het publiek met rekening houden met zijn verkoudheid, bla bla bla).
En volgens mij is het idd doorgestoken kaart, hij kan nooit 6e geworden zijn als je ziet hoe populair hij is.
Het lijkt wel of Jim dood moet vanwege zijn grote aantrekkingskracht op breezerbakvismeiden.
Hij heeft al een hele politieke zet gedaan door op een oudere vrouw te vallen, maar liefst 18 jaar.... WHOO!
In de ogen van de meisjes van 14 ben je dan waarschijnlijk rijp voor de AOW, dus echt oud.
Nee Jim kan er niks aan doen dat ie zo'n idiote opkomst heeft iedere week, en hij speelt ook niet met het publiek wat Joel geheel onterecht wel deed.
Jim wordt per week banger en banger, de gillende keukenmeiden vallen hem steeds zwaarder en zwaarder.
In het ergste geval heeft ie te vroeg gepiekt en gaat een ander er met de buit vandoor. De breezerbeltegoeden raken op, een fikse verkoudheid, Jim heeft het zwaar.
Bovendien, dit programma is om een idool te kiezen, niet om er bij voorbaat 1 te bestempelen. Al die voortijdige overaandacht zou Jim nog wel eens op kunnen breken, en daar heeft die sniffende en snotterende jongen uit Egmond Binnen helemaal niks aan kunnen doen.
De kapsones zijn hem toegedicht, hij heeft ze nooit opgezocht.
Wat dat betreft maakt Dewi in mijn ogen meer kans, ze is puur, oprecht en valt buiten elke discussie...
En in het ijskoude Nederland maak je met het juist balanceren op het oprecht/gewoon koord (Dewi/Hind) meer kans dan balanceren op het idool/clown koord (Jim/Jamai).
Jamai heeft die boodschap goed begrepen, want wat is die jongen in 2 weken een partij gewoon geworden zeg.
Volgende week nog een Lee Towers Bril op en de zaak is compleet... kan ie volgend jaar voor een uitverkocht Ahoy' 7 avonden kerstconcerten gaan geven!
Jamai, doe weer eens een keer gek!! Alsjeblieft...
Verder: ik hoop dat dit de laatste Nederlandstalige avond is geweest, ik vind het een nare zangtaal! Los van de kwaliteiten van Marco, Van Dik Hout en Blof.... Het is een harde, koude en kille zangtaal...
Er is vanavond niet 1 idool door het scherm gespat, dat zegt alles over onze taal en niks over hun talent.
[Dit bericht is gewijzigd door dolfg op 02-02-2003 01:30]
quote:Nou nou, de enige kritiek die ik tegenkom is dat hij absoluut niet kan zingen. En als je zangstem monotoon is, geen bereik heeft, geen diepte heeft, dan ben je inderdaad geen hele beste zanger.
Het lijkt wel of Jim dood moet vanwege zijn grote aantrekkingskracht op breezerbakvismeiden.
Ik zou het willen omdraaien. De beschuldigingen van jaloezie zijn een verhulling voor een schrijnend gebrek aan tegenargumenten.
Face it: Er zijn mensen die vinden dat Jim's zang'talent' tekortschiet voor de overwinning in Idols en dat is een valide opvatting waarbij niets, maar dan ook niets erop wijst dat die opvatting is ingegeven door jaloezie.
quote:Nee, maar het hele scenario wat eromheen is bedacht door vele forumgroepen zoals deze maken het voor een deelnemer van bijvoorbeeld Idols wel redelijk ziek lijkt me.
Op zondag 2 februari 2003 01:27 schreef Argento het volgende:[..]
Face it: Er zijn mensen die vinden dat Jim's zang'talent' tekortschiet voor de overwinning in Idols en dat is een valide opvatting waarbij niets, maar dan ook niets erop wijst dat die opvatting is ingegeven door jaloezie.
Hij had (vond ik) in de eerste ronde en prachtige stem, die me in de loop van de reeks meer en meer tegen is gaan staan, en ik denk dat er meer mensen zo over denken.
Maar haatdragendheid staat daarbuiten, en in heel veel reacties hier en hierbuiten lees ik dat het zo lekker is dat Jim op een stoel moet zitten... om iets wat HIJ niet gedaan heeft maar de breezers om hem heen...
iemand idool maken voor ie het is, en daarom vind ik de reactie van absolutelyarrogant ook zo goed.
Iemand afmaken wordt hier tot norm verheven, en dat is goedkoop, makkelijk en zeer Hollands.
quote:Op dit niveau in de race is er geen sprake meer van absoluut niet kunnen zingen natuurlijk, wat een kulargument. Ze kunnen allemaal goed zingen, daar draait het nou juist om, wie kan er BEHALVE goed zingen nog al die andere dingen die ervoor zorgen dat de een op feesten en partijen tussen de schuifdeuren staat en de ander op 1 in de top 40.
Op zondag 2 februari 2003 01:27 schreef Argento het volgende:[..]
Nou nou, de enige kritiek die ik tegenkom is dat hij absoluut niet kan zingen. En als je zangstem monotoon is, geen bereik heeft, geen diepte heeft, dan ben je inderdaad geen hele beste zanger.
Ik zou het willen omdraaien. De beschuldigingen van jaloezie zijn een verhulling voor een schrijnend gebrek aan tegenargumenten.
Jim kan goed zingen, en zeker met zijn interpretatie van Zij maakt het verschil kon je ditmaal horen dat ook Jim echt wel de hoogte in kan. Als hij niet verkouden was geweest, zou men waarschijnlijk juist van dit nummer gezegd hebben dat hij nu eindelijk eens niet monotoon was.
Ik heb overigens ook niet gesproken van jaloezie, ik denk ook niet dat dat achter die kritiek zit. Het is gewoon weer het oeroude oer hollandse doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg principe dat achter de kritiek op Jim zit, denk ik. Dat is ook het enige waarmee ik de in mijn ogen belachelijke adoratie voor Jamai kan verklaren. Hè lekker, hij kan wel zingen maar hij ziet er tenminste wel net zo uit als mijn foute schoonvader. En hij maakt dezelfde afgezaagde grappen. Gelukkig, want ze moeten natuurlijk niet denken dat ze beter zijn dan andere mensen omdat ze toevallig een moppie kennen zingen. Nee hoor, Jamai, die is leuk, want die is zo heerlijk gewoon gebleven.
Het is toch een absolute contradictio in terminis om van een idool te verwachten dat hij gewoon is? Only in Holland...
quote:
Op zondag 2 februari 2003 01:48 schreef absolutelyarrogant het volgende:
verhaaltjes
En het enige kritiek wat op Jim word gegeven is bij lange na niet alleen dat hij 'niet zo goed kan zingen', het is echt veel 'expres tegen de populairste in gaan'.. Er worden dingen gezegd dat ik denk; overdrijf niet zo, lul niet, grow up.. En die dingen hebben alles behalve met 'n normale mening te maken
quote:dat verbaasde me ook echt maar misschien denken er van ja ik hoef er niet op te stemmen want er stemmen er al genoeg op
Op zondag 2 februari 2003 00:51 schreef Partygurl het volgende:
En jim op de stoelOngeloofelijk
Jim die op die stoel moest vertrouw ik niet helemaal. Óf het is een truuk om meer stemmen binnen te halen óf iedereen denkt: "ik hoef niet op Jim te stemmen want daar stemmen toch al genoeg mensen op". Ik vond hem ook dit keer helemaal niet slecht, je hoorde dat hij verkouden was maar ik vond dat hij het prima deed en hij zag ook "prima" uit.
David, Hind en Dewi vond ik ook heel goed. Alleen vond ik dat Dewi een beetje "plat" zong. "Een moment zonder jooouuuwwwwww" Dat "jou" kwam er zo plat Amsterdams uit soms. Maar verder heeft ze natuurlijk een top stem.
Jamai vond ik heel goed, alleen kiest hij wel steeds saaie zeik nummers uit vind ik.
Bas eruit lijkt me meer dan terecht. Die jongen heeft hét gewoon niet.
quote:Ik vind haar niet irritant, maar had gisteren ook verwacht dat de jury haar harder aan zou pakken. Ik vind haar duidelijk de minste van degenen die nu nog over zijn.
Op zondag 2 februari 2003 10:33 schreef Lady_J het volgende:
Ik vond Marieke echt heel erg slecht gisteravond. Ik dacht dat de jury haar helemaal de grond in zou boren maar ik viel bijna van verbazing van m'n stoel af toen zij zich zo lovend over haar uitlieten. Hoop dat Marieke er volgende week uitligt, ik vind haar steeds irritanter worden.
quote:Jim.
Op zaterdag 1 februari 2003 23:35 schreef itsme het volgende:[..]
Nu begin ik toch wel heel nieuwsgierig te worden als schatje en marky zo eensgezind zijn
Wiens zangkwaliteiten bewonderen jullie 2 dan?
quote:Of jij hebt boter op je voorhoofd.
Op zaterdag 1 februari 2003 23:41 schreef Cybart het volgende:
het is feest...nou ja, bijna danJimmie op de stoel ole oleeeeeeeeeeeeeeeeeee
Jimmie op de stoel ole oleeeeeeeeeeeeeeeeeee
Jimmie op de stoel, Jimmie op de stoel,
Jimmie op de stoel ole oleeeeeeeeeeeeeeeeeeebijna was het tijd voor gerechtigheid....
zou al het beltegoed van de tina-meisjes bijna opzijn of wat is er gebeurd?
Nogmaals, grappig, het argument dat breeazah meisjes massaal voor Jim bellen gaat niet meer op.En veelzeggend dat men het nu gooit op dat het beltegoed op was.Hoezo vastlullen.
quote:Jim krijgt gewoon veel aandacht, de roddelbladen hebben alleen maar oog voor hem, en dat schiet bij sommige misschien in het verkeerde keelgat terwijl Jim er ook niks aan kan doen.
Op zaterdag 1 februari 2003 23:49 schreef itsme het volgende:
wat me erg opvalt is dat er een steeds grotere groep komt die helemaal anti jim zijn.
Ik vind dat wat vreemd. Waarom? die jongen is niet onsymphatiek, niet hooghartig ofzo. Doet zijn best is onzeker loopt dus niet naast zijn schoenen en is nog maar 15 jaar
Dat schijnen heel veel mensen hier vergeten te zijn
quote:* Mee eens is
Op zondag 2 februari 2003 00:43 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Als een van de weinigen wist hij een mooi nummer op feilloze wijze te interpreteren en daar een eigen draai aan te geven. Iets wat hij overigens altijd doet, wat, zoals John Ewbank terecht constateerde, blijk geeft van een enorm muzikaal gehoor en talent. Ook dat gezeur over zijn saaie stem begint nu echt b-o-r-i-n-g te worden. Ik persoonlijk vind dat Jim een hele fijne stem heeft om naar te luisteren,
quote:Jim!
Op zondag 2 februari 2003 11:37 schreef schatje het volgende:[..]
Jim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |