SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Gewoon twee jaar verder. Jaren die je niet meer terug krijgt. Ik ga mn leven ook gewoon leven zoals ik hem wil leven. Op sommige zaken geen invloed (horeca is nou eenmaal dicht, tja), maar dat is het. Hou alleen nog rekening met onze eigen wensen en die van onze vrienden/kennissen, etc. Papa's Hugo en Mark hoeven niet meer te verwachten dat ik m'n leven in ga delen naar hun wensen; we zijn geen robots.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:24 schreef XSbig het volgende:
[..]
Spijt niet per se, eerder spijt van het feit dat ik mijzelf twee jaar lang aan bijna alles gehouden heb, overal rekening mee heb gehouden en dingen heb afgezegd en dat ik nu wéér de deksel op de neus krijg. Daar komt vanaf vanavond dus verandering in, ik blijf niet bezig omdat er iemand in Den Haag weer eens aan een knopje draait.
Ze mogen die booster ook voorlopig ergens steken waar de zon niet schijnt.![]()
Mooie antwoorden. Ik denk dat veel mensen het zo ervarenquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Bizar, gewoon exact hetzelfde als wat ik erop antwoordde haha!![]()
![]()
Het antwoord daarop lijkt me duidelijk. Ik snap alle frustratie en boosheid hier best, maar dit is gewoon het meest zinnige besluit dat ze konden nemen. Tegelijkertijd is het extra zuur, omdat we mede in deze situatie zitten door het kutbeleid van diezelfde mensen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In Engeland en met name Londen stromen de ziekenhuizen anders behoorlijk vol. Natuurlijk zou aan AZ kunnen liggen, zou aan de situatie dat alles open is kunnen liggen. Maar het blijft een hele grote gok. De vraag is of je je zo'n gok als overheid wil of kan permitteren. Een vier keer zo snelle verspreiding is gewoon krankzinnig.![]()
Tussen K & O&N wordt het weer verder met Langeafstandspaden of andere routesquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik wandel me suf, mijn lunchwandeling is normaliter telkens het hoogtepunt van de (thuiswerk-) dag, maar met dit grijze grauwe weer van de afgelopen week is wandelen ook niet echt een activiteit waar je van opfleurt
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Jij denk serieus dat ze eind januari weer dingen gaan versoepelen ja? Gelachen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze willen iedereen boosteren, dat zal een maand a 6 weken in beslag nemen en dan kan alles weer open.
Zonder die boosters ben je zo goed als niet gevaccineerd, met een variant die vier zo besmettelijk is en waarvan je geen idee hebt of de symptomen milder zijn. Lijkt pas op de plaats wel even verstandig toch?
En dan ook nog zeggen dat we 'even' pas op de plaats moeten maken.
Heb jij sinds maart 2020 onder een steen geleefd?![]()
Gaat wel een mooie avond worden.
Jut en Jul kunnen het niet meer uitleggen dus ze gaan Jaap een verhaal laten houden met wat toelichting waar het merendeel geen reet van snapt. En er ook weinig kritische vragen vanuit de zaal op komen omdat er daar nogal wat staan die ook niet willen laten merken dat ze er geen reet van begrepen hebben.
En als er dan wel een vraag komt kan Jaap een niet te volgen antwoord geven waar dan ook weinig repliek op komt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Nee dat is het niet. We hadden in tegenstelling tot veel andere landen al vrij strenge maatregelen he, vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het antwoord daarop lijkt me duidelijk. Ik snap alle frustratie en boosheid hier best, maar dit is gewoon het meest zinnige besluit dat ze konden nemen. Tegelijkertijd is het extra zuur, omdat we mede in deze situatie zitten door het kutbeleid van diezelfde mensen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Overigens hoor ik wel echt veel meer kritiek dan anders. Ook op sites die anders erg pro overheid zijn. Al een tijdje het gevoel dat het me niks zal verbazen als er iemand zo gek gaat zijn om een aanslag te plegen op Rutte of Hugo.![]()
Depressief omdat je een tijdje niet naar winkels e.d. kan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:06 schreef Oriente het volgende:
Het aantal depressies gaat exponentieel stijgen. Geen houden meer aan.Koel en donker bewaren![]()
Nou ja, dat zou nu dan alleen natuurlijk niet goed stroken met het verhaal dat de vaccins niet genoeg helpen tegen omikron. Eigenlijk spelen we het hele verhaal van vorig jaar winter weer opnieuw af, maar dan met iets andere variabelen (de hoop op de booster in plaats van het basisvaccin, en omikron in plaats van delta als grote boosdoener).quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze hoogstens een lockdown in zouden voeren voor ongevaccineerden.![]()
Het is inderdaad ronduit kut. Letterlijk vier dagen geleden was de branchevereniging voor de retail nog compleet over de zeik omdat ze na 17:00 niet weer open konden. En nu gaat alles weer dicht.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het antwoord daarop lijkt me duidelijk. Ik snap alle frustratie en boosheid hier best, maar dit is gewoon het meest zinnige besluit dat ze konden nemen. Tegelijkertijd is het extra zuur, omdat we mede in deze situatie zitten door het kutbeleid van diezelfde mensen.blablablabla![]()
Zinnig besluit? Hadden ze deze voorzichtigheid verdomme een jaar geleden lekker laten nemen, toen was het allemaal nog minder bekend en dus had het een signaal moeten zijn dat het wel eens gevaarlijk kan zijn voor de gehele wereldbevolking.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het antwoord daarop lijkt me duidelijk. Ik snap alle frustratie en boosheid hier best, maar dit is gewoon het meest zinnige besluit dat ze konden nemen. Tegelijkertijd is het extra zuur, omdat we mede in deze situatie zitten door het kutbeleid van diezelfde mensen.
We lopen godverdomme 2 jaar achter de feiten aan en we laten deze waardeloze vertegenwoordigers met alles weg komen. Ik vind het echt een wonder dat er relatief weinig incidenten zijn geweest in deze periode vanuit de bevolking om hiertegen in opstand te komen hoor..![]()
Ik denk dat het gewoon niet meer verdedigbaar is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Overigens hoor ik wel echt veel meer kritiek dan anders. Ook op sites die anders erg pro overheid zijn. Al een tijdje het gevoel dat het me niks zal verbazen als er iemand zo gek gaat zijn om een aanslag te plegen op Rutte of Hugo.![]()
Dit wordt een flopshow vanavond.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
En dan wachten we niet eens die school sluiting af. Hoe straal je uit dat je in wilde paniek bent..quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. We hadden in tegenstelling tot veel andere landen al vrij strenge maatregelen he, vergeet dat niet.![]()
Het OMT voelt die pijn niet en graait in de grabbelton van 2020 waar je vooral geen 2G of een vaccinatieplicht in terugvindt. Lekker generiek is wel het makkelijkst, hebben ze toch geen last van.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen spijt van de basis vaccinatie, want ik geloof best dat die bescherming handig is voor iedereen. Alleen bij boosters heb ik zo mijn twijfels voor gezonde twintigers/dertigers/veertigers.
Had wel gehoopt iets meer profijt te hebben van een vaccinatie. Dat ze hoogstens een lockdown in zouden voeren voor ongevaccineerden. Nu is er wat dat betreft amper winst geweest.I'll give you something to do![]()
Rationeel gezien heb je ook volkomen gelijk. Je laatste zin raakt de kern. Een groot deel van de maatregelen had nu voorkomen kunnen worden als ze op waren geschoten met de boosters. Emotioneel gezien is dat nogal wrang.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het antwoord daarop lijkt me duidelijk. Ik snap alle frustratie en boosheid hier best, maar dit is gewoon het meest zinnige besluit dat ze konden nemen. Tegelijkertijd is het extra zuur, omdat we mede in deze situatie zitten door het kutbeleid van diezelfde mensen.![]()
Maar ze doen het lekker toch.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon niet meer verdedigbaar is.
Ongelofelijk eigenlijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Consumptiemaatschappijquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Depressief omdat je een tijdje niet naar winkels e.d. kan?
Kapitalisme![]()
![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Depressief omdat je een tijdje niet naar winkels e.d. kan?
Dit soort mensen![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Depressief omdat je een tijdje niet naar winkels e.d. kan?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: