Gini had op die dag in ieder geval al een sneertje gemaaktquote:Op maandag 30 mei 2022 19:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wel lood dat de aanvoerdersband heeft gedragen en meer krediet verdient op basis van zijn status. Dan moet je met betere argumenten komen.
Als hij volgend seizoen weer in de buurt komt van z'n oude niveau (zou niet weten waarom dat er niet meer in zou zitten) heb je zonder goede reden een belangrijke speler tegen je in het harnas gejaagd.
In Oranje gebeurt het vrijwel nooit dat spelers nog heel lang na hun 30ste blijven spelen. Van Persie, Bergkamp, Sneijder, Robben, Davids en Kluivert waren allemaal rond hun 31ste wel klaar in Oranje. (Kluivert trouwens al veel eerder.)quote:Op maandag 30 mei 2022 19:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wel lood dat de aanvoerdersband heeft gedragen en meer krediet verdient op basis van zijn status. Dan moet je met betere argumenten komen.
Als hij volgend seizoen weer in de buurt komt van z'n oude niveau (zou niet weten waarom dat er niet meer in zou zitten) heb je zonder goede reden een belangrijke speler tegen je in het harnas gejaagd.
Til kan er niets van maar Wijnaldum was voetballend ook echt vreselijk de laatste interlands.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:10 schreef -XOR- het volgende:
Wijnaldum is op 1 been nog altijd tien keer beter dan Til.
Ik ben ook bepaald niet de grootste fan van Wijnaldum en al helemaal niet zoals hij het afgelopen jaar heeft gepresteerd, maar die herbergt dan in ieder geval de belofte nog in zich op WK-niveau te kunnen functioneren. Til is echt niveau Finland. Overigens heb ik net een stukje van de persco gezien en vind de uitleg en argumenten van LvG dan wel weer overtuigend.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Til kan er niets van maar Wijnaldum was voetballend ook echt vreselijk de laatste interlands.
Nee hoor, die waren zo doorgegaan tot het EK 2016, (als we ons hadden geplaatstquote:Op maandag 30 mei 2022 19:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In Oranje gebeurt het vrijwel nooit dat spelers nog heel lang na hun 30ste blijven spelen. Van Persie, Bergkamp, Sneijder, Robben, Davids en Kluivert waren allemaal rond hun 31ste wel klaar in Oranje. (Kluivert trouwens al veel eerder.)
Vind het dus wel degelijk logisch dat een oudere speler die weinig meer speelt niet meer geselecteerd wordt.
Wel mee eens dat ik iets voorzichtiger zou zijn met hoe ik een speler zou omschrijven.
Daar was ik het tot de uitleg van Van Gaal erg mee eens (ik denk dat Van Dijk en de Memph dit ook niet leuk vinden) maar uit de woorden van Lowie valt op te maken dat Wijnaldum er volgens hem bij het Nederlands Elftal behoorlijk met de pet naar heeft gegooid en ik denk wel dat hij dat met zijn decennia aan ervaring goed kan inschatten.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dus wederom de finale halen !!quote:Op maandag 30 mei 2022 19:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dit is wel een beetje de Jut en Jul competitie.
Spanje - Nederland 1-0quote:Op maandag 30 mei 2022 21:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als we die dan weer met 1-0 verliezen hoeft het van mij niet hoor. Weinig lol aan.
Ja ik weet het.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Spanje - Nederland 1-0
Portugal - Nederland 1-0
Manchester United - Ajax 2-0
AS Roma - Feyenoord 1-0
4 finales sinds 2010, 0 Nederlandse doelpunten 0, niks noppes nada
wel 5 tegengoals![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
finales kan je verliezen, groter probleem vind ik het niveau dat dus ieder finale vanaf 2010 lager is want die nations league was 2019 en croky dit jaarquote:Op maandag 30 mei 2022 21:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Spanje - Nederland 1-0
Portugal - Nederland 1-0
Manchester United - Ajax 2-0
AS Roma - Feyenoord 1-0
4 finales sinds 2010, 0 Nederlandse doelpunten 0, niks noppes nada
wel 5 tegengoals![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kan interlandvoetbal moeilijk met clubvoetbal vergelijken. Die Nations League finale was erg knap, zeker omdat we ervoor boven Frankrijk en Duitsland moesten eindigen en Engeland versloegen in de halve finale.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
finales kan je verliezen, groter probleem vind ik het niveau dat dus ieder finale vanaf 2010 lager is want die nations league was 2019 en croky dit jaar
Ik vond die Nations League niet zo bijzonder hoor en het voetbal van NL toen ook niet, was ook niet vreemd dat op het moment dat het spel gemaakt moest worden het niet lukte.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je kan interlandvoetbal moeilijk met clubvoetbal vergelijken. Die Nations League finale was erg knap, zeker omdat we ervoor boven Frankrijk en Duitsland moesten eindigen en Engeland versloegen in de halve finale.
Ik denk ook dat Ajax makkelijk weer een Europa League finale moet kunnen halen nu, maar de afgelopen jaren spelen ze steeds CL na de winterstop en daar zit een finale er niet zomaar in
Het is niet op het niveau van een WK finale natuurlijk, ook omdat de prestige van zo'n toernooi nog een beetje mist, maar drie van de beste landenteams verslaan is altijd bijzonder.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond die Nations League niet zo bijzonder hoor en het voetbal van NL toen ook niet, was ook niet vreemd dat op het moment dat het spel gemaakt moest worden het niet lukte.
Ik heb geen hekel aan Koeman, vond hem als voetballer geweldig maar als coach gewoon matig en ik zie nog niet waarom ik die mening moet veranderenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is niet op het niveau van een WK finale natuurlijk, ook omdat de prestige van zo'n toernooi nog een beetje mist, maar drie van de beste landenteams verslaan is altijd bijzonder.
Maar goed, jij hebt die prestatie altijd gedownplayd omdat je een hekel hebt aan Koeman
Als bondscoach meer dan primaquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Koeman, vond hem als voetballer geweldig maar als coach gewoon matig en ik zie nog niet waarom ik die mening moet veranderen
Die Nations League was gewoon fantastisch inderdaad, Koeman versloeg in die periode echt veel toplanden. (ook Engeland nog, en Portugal met 3-0) Dat De Boer dat daarna welgeteld 0 keer lukte zegt denk ik wel wat. Het spelersmateteriaal was namelijk even matig.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is niet op het niveau van een WK finale natuurlijk, ook omdat de prestige van zo'n toernooi nog een beetje mist, maar drie van de beste landenteams verslaan is altijd bijzonder.
Maar goed, jij hebt die prestatie altijd gedownplayd omdat je een hekel hebt aan Koeman
De Boer was echt drama en dat EK vorig jaar was ook niet om aan te gluren. Aan de andere kant gaven ze onder Louis ook gewoon in 3 minuten tijd een 2-0 voorsprong weg tegen Montenegro. Wat ze op het EK overigens net zo hard deden onder Frank tegen Oekrane. Het is dat die keeper een houdbare bal van Dumfries niet pakt anders hadden ze die pot ook niet gewonnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die Nations League was gewoon fantastisch inderdaad, Koeman versloeg in die periode echt veel toplanden. (ook Engeland nog, en Portugal met 3-0) Dat De Boer dat daarna welgeteld 0 keer lukte zegt denk ik wel wat. Het spelersmateteriaal was namelijk even matig.
Wat betreft prestige kunnen we eindeloos blijven discussiren of de Nations League nou serieus is of niet. Feit is dat de toplanden het de laatste editie bij de Final Four zeer serieus hebben genomen en er 100 procent voor gingen. (Met alle basisspelers, geen vroege wissels etcetera.)
agree to disagree en pijnlijk dat zo'n wegloper weer terug komt, al zegt dat veel over het Nederlandse voetbal en de KNVB in het bijzonderquote:
Even los van de persoon Koeman is het aanstellingsbeleid van bondscoaches in Nederland inderdaad wel eens toe aan iets nieuws. Er wordt toch elke keer weer in het geijkte vijvertje gevist van de Van Gaals, Koemans en Advocaten van deze wereld.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
agree to disagree en pijnlijk dat zo'n wegloper weer terug komt, al zegt dat veel over het Nederlandse voetbal en de KNVB in het bijzonder
Eens, al is het niveau van de trainers daarachter ook jarenlang wel heel treurig geweest. De generatie Cocu, De Boer, Van Bronckhorst wil je ook niet als bondscoach en de goede trainers die we nu hebben (Ten Hag, Slot) willen liever nog een club doen denk ik.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even los van de persoon Koeman is het aanstellingsbeleid van bondscoaches in Nederland inderdaad wel eens toe aan iets nieuws. Er wordt toch elke keer weer in het geijkte vijvertje gevist van de Van Gaals, Koemans en Advocaten van deze wereld.
Slot zie ik wel als toekomstig bondscoach. Eventueel ook een trainer als Van Wonderen, maar voor beide mannen geldt dat ze eerst wat extra ervaring moeten opdoen als clubcoach.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens, al is het niveau van de trainers daarachter ook jarenlang wel heel treurig geweest. De generatie Cocu, De Boer, Van Bronckhorst wil je ook niet als bondscoach en de goede trainers die we nu hebben (Ten Hag, Slot) willen liever nog een club doen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |