abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 januari 2022 @ 17:37:36 #151
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203390779
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:02 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]
Weet je dat symptomen van trauma en ptss oa problemen met geheugen en concentratie zijn?
Zie je wat ik allemaal heb meegemaakt, ben zo verward, getraumatiseerd en ge-ptts-teerd. En dat komt van de vrouwen want met mannen heb ik nooit iets mee gehad.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_203392033
Is het niet zo, kan ik mij vaag herinneren, dat praktisch iedereen wel iets “seksueels” heeft meegemaakt zeg maar op te vroege leeftijd?

Ik vind niet alles wat ik hier lees schokkend, sommige dingen wel.

Enige wat ik er zelf aan kan bijdragen is als kind in een kindertehuis jaren lang misbruikt te zijn, door zowel een jongen als later een meid van 14. (ik was net 9 in het geval van die gozer en ongeveer 10 of net 11 toen die meid begon)

Beïnvloed zoiets je naar mate je ouder wordt? Ja op zich wel, maar geen ptss aan overgehouden uiteindelijk.
Het was ook een van de tig trauma’s uit die tijd, waardoor het meer punten op een lijst is als het ware, dat heeft mij wat dat betreft “gered”, doordat andere veel ergere dingen uiteindelijk de overhand hadden.

Maar goed dat past weer niet qua onderwerp in dit topic. :+
pi_203397564
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Majoraan op 28-01-2022 02:40:25 ]
  vrijdag 28 januari 2022 @ 07:16:32 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203398549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo, kan ik mij vaag herinneren, dat praktisch iedereen wel iets “seksueels” heeft meegemaakt zeg maar op te vroege leeftijd?

Ik vind niet alles wat ik hier lees schokkend, sommige dingen wel.

Enige wat ik er zelf aan kan bijdragen is als kind in een kindertehuis jaren lang misbruikt te zijn, door zowel een jongen als later een meid van 14. (ik was net 9 in het geval van die gozer en ongeveer 10 of net 11 toen die meid begon)

Beïnvloed zoiets je naar mate je ouder wordt? Ja op zich wel, maar geen ptss aan overgehouden uiteindelijk.
Het was ook een van de tig trauma’s uit die tijd, waardoor het meer punten op een lijst is als het ware, dat heeft mij wat dat betreft “gered”, doordat andere veel ergere dingen uiteindelijk de overhand hadden.

Maar goed dat past weer niet qua onderwerp in dit topic. :+
Het gaat erom hoe de slachtoffers van dit gedrag het zelf ervaren. Ik vind alle verhalen schokkend, al is het maar omdat zoiets altijd impact heeft. Al is het maar een hand op je kont.

Ik vind ook jouw verhaal schokkend. Omdat je zo jong was, omdat het door kinderen gedaan werd bij een jong kind, omdat het in een tehuis gebeurde, omdat het zo lang duurde en het ging ook echt ver.

Heb je daar ooit iets mee gedaan, of overwogen?
Resistance is futile.
pi_203398735
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 07:16 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het gaat erom hoe de slachtoffers van dit gedrag het zelf ervaren. Ik vind alle verhalen schokkend, al is het maar omdat zoiets altijd impact heeft. Al is het maar een hand op je kont.

Ik vind ook jouw verhaal schokkend. Omdat je zo jong was, omdat het door kinderen gedaan werd bij een jong kind, omdat het in een tehuis gebeurde, omdat het zo lang duurde en het ging ook echt ver.

Heb je daar ooit iets mee gedaan, of overwogen?
Nou ja dat is een veel langer verhaal, ik heb zeg maar veel meer voor de kiezen gekregen dan alleen “maar” dat.

Ik bedoel die ruim 2 jaar in zo’n kindertehuis is al traumatisch genoeg voor ieder kind, voeg daar gepest worden, mishandeld worden lichamelijk, geestelijk door vader, niet meer naar school willen (reden voor tehuis door die 3 dingen), een fantastische puberteit *ahem*, gepest worden, uiteindelijk iedere dag moet kotsen van de complete overspanning jarenlang en natuurlijk nachtmerries vanaf mijn de allereerste droom die ik kan onthouden, iedere nacht weer.

Achteraf bleek dat ik ook nog eens een zeer zware aandoening had van de ziekte van Pfeiffer, wat littekens heeft gemaakt op de lever, dus eigenlijk had ik helemaal niet naar school mogen gaan destijds (zeg maar de laatste jaar van dat je diploma gaat behalen).. de lijst gaat door en door dit zijn alleen wat hoofdpunten.

Uiteindelijk vanaf 18 (na diploma) compleet ingestort, ging huis niet meer uit, durfde het niet meer, angststoornissen, 26ste hulp gaan zoeken.

Vanaf toen ging het wat beter, zo bleek dat ik geen ptss had van het misbruik, dat was er soort van uitgesleten, wel last van qua moeite met relaties aanknopen vriendschappelijk met mannen bijvoorbeeld, ook met vrouwen maar in mindere mate. (Voelde me nooit als een gelijke)

Uiteindelijk gaan werken, sporten etc, kreeg een relatie, daarna zo rond 31ste ging het uiteraard meteen mis, psoriasis in de meest ernstige vorm, ruim 80% lichaam.
Pillen die ik kreeg zorgde weer voor misselijkheid en de neiging daarvan te moeten overgeven.. iets waar je dan 10+ jaar tegen had zitten vechten begon doodleuk weer opnieuw.
Dit keer kwam ik wel een stuk sneller vanaf en met andere medicatie (biologicals, soort injecties wat je immuunsysteem onderdrukt of onderschept) gaat het beter.

Ik kan nu doorlullen over allerlei ellende, ik besef me dat ruim de helft niet gaat over je vraag.
Hoewel je misschien wel kan opmaken dat ik er wel degelijk lang last van heb gehad, maar misschien toch in andere vorm dan hoe anderen zoiets achteraf ervaren.
pi_203400203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:49 schreef LordofLeaves het volgende:
Voor dat meisje hoop ik zo dat Borsato schuldig is.
Je hoopt dat een minderjarige misbruikt is? 8)7
  vrijdag 28 januari 2022 @ 11:31:29 #157
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_203400725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:59 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
Je hoopt dat een minderjarige misbruikt is? 8)7
Nee, ik hoop dat ze Borsato opsluiten.
soooo, da's mooi!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 28 januari 2022 @ 16:42:45 #158
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203405265
ik krijg een beetje jeuk van dit topic.
Geen opsomming van mijn kant met : 'kijk wat ik allemaal heb meegemaakt én daarom heb ik alle recht om slachtoffer te blijven'
Want dat gevoel hou ik er een beetje aan over.
Ik heb ook dingen meegemaakt met mannen. Slachtoffer ben ik niet .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:01:22 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203405417
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:42 schreef puzziepie het volgende:
ik krijg een beetje jeuk van dit topic.
Geen opsomming van mijn kant met : 'kijk wat ik allemaal heb meegemaakt én daarom heb ik alle recht om slachtoffer te blijven'
Want dat gevoel hou ik er een beetje aan over.
Ik heb ook dingen meegemaakt met mannen. Slachtoffer ben ik niet .
Eigenlijk zeg je 'hou maar gewoon je bek, want je erover uitspreken is slachtoffergedrag'. Ongepast in dit topic.

Haast alsof je jezelf heel stoer en classy vindt, omdat je geen details wil delen. Maar ook jij bent een slachtoffer. Je legt alleen een niet bestaande link tussen ervaringen delen en slachtoffergedrag.
Resistance is futile.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 28 januari 2022 @ 17:02:22 #160
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203405426
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Eigenlijk zeg je 'hou maar gewoon je bek, want je erover uitspreken is slachtoffergedrag'. Ongepast in dit topic.

Haast alsof je jezelf heel stoer en classy vindt, omdat je geen details wil delen. Maar ook jij bent een slachtoffer. Je legt alleen een niet bestaande link tussen ervaringen delen en slachtoffergedrag.
Dat zeg ik precies niet nee.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:03:25 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203405431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:02 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dat zeg ik precies niet nee.
Wat zeg je dan wel?
Resistance is futile.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 28 januari 2022 @ 17:04:59 #162
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203405443
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat zeg je dan wel?
Kan je niet lezen?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203405506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:42 schreef puzziepie het volgende:
ik krijg een beetje jeuk van dit topic.
Geen opsomming van mijn kant met : 'kijk wat ik allemaal heb meegemaakt én daarom heb ik alle recht om slachtoffer te blijven'
Want dat gevoel hou ik er een beetje aan over.
Ik heb ook dingen meegemaakt met mannen. Slachtoffer ben ik niet .
Ben ik niet met je eens, tenmiste dat is niet mijn intentie van mijn verhaal, ik ben geen slachtoffer meer want ik heb alles verwerkt maar het is meer delen van dngen die je normaal niet zo snel deelt, zo voelt het voor mij, niet om zielig te zijn of om zielig gevonden te worden, ik hoop dat je dat beter begrijpt
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:11:49 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203405509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:04 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Kan je niet lezen?
Jawel, en dan lees ik dus dat jij zelf ook dingen hebt meegemaakt, maar je deelt ze niet omdat je daar jeuk van krijgt. In dezelfde post geef je ook aan dat je met zo'n opsomming schijnbaar alle recht hebt om een slachtoffer te blijven.

Denigrerende kutopmerking vind ik het richting alle mensen die wel hun ervaringen hebben durven delen. En dan ook nog eens doen alsof ik jou niet goed begrepen heb met een sneer, zodat je inhoudelijk de discussie niet aan hoeft te gaan. Enorm zwaktebod.

Je bent niet beter dan de rest van de slachtoffers.
Resistance is futile.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:14:19 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203405539
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens, tenmiste dat is niet mijn intentie van mijn verhaal, ik ben geen slachtoffer meer want ik heb alles verwerkt maar het is meer delen van dngen die je normaal niet zo snel deelt, zo voelt het voor mij, niet om zielig te zijn of om zielig gevonden te worden, ik hoop dat je dat beter begrijpt
Ik vind het oprecht jammer dat jij de noodzaak voelt om je nu te verdedigen, terwijl zij hier gewoon over jouw (en mijn) manier van dealen heen pist. Respectloos gedrag en het zegt veel meer over puzziepie dan over jou.
Resistance is futile.
pi_203405639
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:42 schreef puzziepie het volgende:
ik krijg een beetje jeuk van dit topic.
Geen opsomming van mijn kant met : 'kijk wat ik allemaal heb meegemaakt én daarom heb ik alle recht om slachtoffer te blijven'
Want dat gevoel hou ik er een beetje aan over.
Ik heb ook dingen meegemaakt met mannen. Slachtoffer ben ik niet .
Aka ik ben er wel overheen gekomen, mensen die van alles opsommen blijkbaar niet helemaal (klopt hoor trouwens, sommige wonden genezen niet), maar zijn dan zogenaamd slachtoffer in hun eigen ogen.

Dat is echt heel erg zwart wit.

Voor mij persoonlijk doen de dingen die ik zo opsom, nog steeds zeer.
Maar het niet alsof het mijn leven of gedachtes/emoties etc nog bepaald.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 28 januari 2022 @ 17:27:19 #167
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203405678
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Aka ik ben er wel overheen gekomen, mensen die van alles opsommen blijkbaar niet helemaal (klopt hoor trouwens, sommige wonden genezen niet), maar zijn dan zogenaamd slachtoffer in hun eigen ogen.

Dat is echt heel erg zwart wit.

Voor mij persoonlijk doen de dingen die ik zo opsom, nog steeds zeer.
Maar het niet alsof het mijn leven of gedachtes/emoties etc nog bepaald.
Ik heb ook ongetwijfeld dingen er aan over gehouden , maar het heeft me ook veel geleerd in de positieve zin. maar om hier een opsomming van nare ervaringen te gaan neerzetten, en zeker als reactie op een aantal users die daar een andere mening over hadden , die ook een andere kant in het verhaal zien . dat gaat mij gewoon te ver.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203405704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:27 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik heb ook ongetwijfeld dingen er aan over gehouden , maar het heeft me ook veel geleerd in de positieve zin. maar om hier een opsomming van nare ervaringen te gaan neerzetten, en zeker als reactie op een aantal users die daar een andere mening over hadden , die ook een andere kant in het verhaal zien . dat gaat mij gewoon te ver.
Okay, dat moet je zelf weten / wat het prettigst is voor jouw.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:34:25 #169
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203405745
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:37 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Zie je wat ik allemaal heb meegemaakt, ben zo verward, getraumatiseerd en ge-ptts-teerd. En dat komt van de vrouwen want met mannen heb ik nooit iets mee gehad.
Eh, wat bedoel je precies? Dat mannen geen seksueel grensoverschrijdende dingen mee maken? Of dat wel doen maar er niet over 'klagen'?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:44:43 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203405888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Aka ik ben er wel overheen gekomen, mensen die van alles opsommen blijkbaar niet helemaal (klopt hoor trouwens, sommige wonden genezen niet), maar zijn dan zogenaamd slachtoffer in hun eigen ogen.

Dat is echt heel erg zwart wit.

Voor mij persoonlijk doen de dingen die ik zo opsom, nog steeds zeer.
Maar het niet alsof het mijn leven of gedachtes/emoties etc nog bepaald.
En je zou dat ook gewoon moeten kunnen delen in dit topic dat bedoeld is voor steun. Ik vind niet dat je slachtofferig overkomt.
Resistance is futile.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:48:54 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203405943
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:27 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik heb ook ongetwijfeld dingen er aan over gehouden , maar het heeft me ook veel geleerd in de positieve zin. maar om hier een opsomming van nare ervaringen te gaan neerzetten, en zeker als reactie op een aantal users die daar een andere mening over hadden , die ook een andere kant in het verhaal zien . dat gaat mij gewoon te ver.
Oftewel: bek dicht Seven. en @Cause_Mayhem

Nope. Ik hou mijn bek niet dicht omdat jij en alle andere victimblamers daar ongemakkelijk van worden.
Resistance is futile.
pi_203409238
Krijg gewoon hartkloppingen ervan en tranen in mijn ogen als ik lees hoe er door sommige gereageerd word in dit topic.

Ik voel de behoefte niet om mijn verhaal te delen (en nee, dat komt niet daardoor, maar omdat ik het zelf niet wil) maar ik weet hoe het is om elke dag opgesloten te zitten in je eigen hoofd en onvrijwillig en op willekeurige momenten mentaal terug te gaan naar die situatie, je hele zelfbeeld naar de klote, jezelf vies voelen, aan alles twijfelen, de schuld bij jezelf leggen. Dan dragen dit soort reacties niet bij op een positieve manier.

En je mag echt wel een eigen mening hebben, maar doe dat dan op een geschiktere plek. Als mensen erover willen praten laat ze dat dan hier veilig en zonder oordeel of discussie kunnen doen. Daar verliest niemand wat mee.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 21:00:30 #173
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203409304
dit is een STEUNtopic. Als je daar niet in kunt of wil voorzien, lekker optiefen uit dit topic.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:14:22 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203409573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Krijg gewoon hartkloppingen ervan en tranen in mijn ogen als ik lees hoe er door sommige gereageerd word in dit topic.

Ik voel de behoefte niet om mijn verhaal te delen (en nee, dat komt niet daardoor, maar omdat ik het zelf niet wil) maar ik weet hoe het is om elke dag opgesloten te zitten in je eigen hoofd en onvrijwillig en op willekeurige momenten mentaal terug te gaan naar die situatie, je hele zelfbeeld naar de klote, jezelf vies voelen, aan alles twijfelen, de schuld bij jezelf leggen. Dan dragen dit soort reacties niet bij op een positieve manier.

En je mag echt wel een eigen mening hebben, maar doe dat dan op een geschiktere plek. Als mensen erover willen praten laat ze dat dan hier veilig en zonder oordeel of discussie kunnen doen. Daar verliest niemand wat mee.
O+ :*

Ja, schokkend is het. De empathie is ver te zoeken bij sommige mensen. Hopelijk schrikt het victimblamen hier diegenen die wel eens hun ervaringen willen delen, niet af. Het hoeft niet, maar het mag wel.
Resistance is futile.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 04:31:14 #175
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203413259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:42 schreef puzziepie het volgende:
ik krijg een beetje jeuk van dit topic.
Geen opsomming van mijn kant met : 'kijk wat ik allemaal heb meegemaakt én daarom heb ik alle recht om slachtoffer te blijven'
Want dat gevoel hou ik er een beetje aan over.
Ik heb ook dingen meegemaakt met mannen. Slachtoffer ben ik niet .
Ik ben geen slachtoffer. Maar ik ga ook niet net doen alsof er nooit wat is gebeurd. De dingen die ik noem waren gewoon kut en dat mag best gezegd worden. Ik ga niet stil zijn omdat jij (of wie dan ook) het ongemakkelijk vindt.

Het ergste heb ik niet eens genoemd. Daar ben ik wel even slachtoffer door geweest. Een aantal jaar zelfs.
Maar ik heb mezelf weer terug geclaimd en heb ervoor gekozen om geen slachtoffer te zijn.
Door een slachtoffer te zijn gaf ik een stukje van mezelf weg, ik hield het stil, ik schaamde me. Ik internaliseerde het en daardoor vrat het aan me. Mede door het uit te spreken kon ik helen, kon ik stoppen met een slachtoffer zijn.

Dus nogmaals, jammer voor jou dat jij je daar ongemakkelijk bij voelt. Wat ik vertel doet niets af aan de nare dingen die jij hebt meegemaakt in je leven. Vrijwel iedereen heeft zo zijn dingen waar je mee hebt moeten leren leven. Dit zijn een paar dingen van mij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:31:28 #176
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203418127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:37 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Zie je wat ik allemaal heb meegemaakt, ben zo verward, getraumatiseerd en ge-ptts-teerd. En dat komt van de vrouwen want met mannen heb ik nooit iets mee gehad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Eh, wat bedoel je precies? Dat mannen geen seksueel grensoverschrijdende dingen mee maken? Of dat wel doen maar er niet over 'klagen'?
Ook, zelfs ik, als man, heb herhaalde keren dingen meegemaakt die gewoon niet konden, mochten. Als kind en als teenager. Door zowel mannen als vrouwen. Jaren geleden heb ik dat hier in Fok eens geschreven, toen die commotie omtrent metoo net begon. Had zelfs een topic oid aangemaakt, met als titel (ongeveer) metoo for men. Na de OP en nog een bijdrage van mij, en ik meen een tweetal reacties, was opeens het hele topic verdwenen. Iets dat hier een tijd lang vaker gebeurde, dat bijdragen en dus soms zelfs topics verdwenen zelfs zonder dat je daar als topicstarter van in kennis gesteld werd.

En ja, mannen klagen veel minder, maken het minder publiekelijk. Denk omdat zij zich meer genegeerd (embaressed) voelen dan vrouwen. Als man werd, wordt (??) men toch opgevoed in de zin van een man moet niet zeuren, zeker net huilen, is sterk, steekt dat weg enz
En alleen dat vet gedrukte, die opvoeding van een kind op die manier, is al een vorm van mishandeling. En door wie worden en zeker toendertijd werden kinderen voornamelijk opgevoed? Juist, de moeder. Die deden daar net zo hard aan mee.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:37:07 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203418209
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:31 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
[..]
Ook, zelfs ik, als man, heb herhaalde keren dingen meegemaakt die gewoon niet konden, mochten. Als kind en als teenager. Door zowel mannen als vrouwen. Jaren geleden heb ik dat hier in Fok eens geschreven, toen die commotie omtrent metoo net begon. Had zelfs een topic oid aangemaakt, met als titel (ongeveer) metoo for men. Na de OP en nog een bijdrage van mij, en ik meen een tweetal reacties, was opeens het hele topic verdwenen. Iets dat hier een tijd lang vaker gebeurde, dat bijdragen en dus soms zelfs topics verdwenen zelfs zonder dat je daar als topicstarter van in kennis gesteld werd.

En ja, mannen klagen veel minder, maken het minder publiekelijk. Denk omdat zij zich meer genegeerd (embaressed) voelen dan vrouwen. Als man werd, wordt (??) men toch opgevoed in de zin van een man moet niet zeuren, zeker net huilen, is sterk, steekt dat weg enz
En alleen dat vet gedrukte, die opvoeding van een kind op die manier, is al een vorm van mishandeling. En door wie worden en zeker toendertijd werden kinderen voornamelijk opgevoed? Juist, de moeder. Die deden daar net zo hard aan mee.
Het stukje dat openlijk emotie tonen anders wordt beoordeeld door de samenleving voor mannen dan voor vrouwen, ben ik het mee eens maar ik ben het niet met jou eens dat mannen minder klagen. Evengoed: belachelijk dat er voor de ervaringen van mannen blijkbaar nooit ruimte was, als je daar een serieus topic over opent.
Resistance is futile.
pi_203593830
Deze laatst gelezen.
Voor al die vrouwen die aan zichzelf twijfelen of denken ´het is mijn schuld´.
https://www.harpersbazaar(...)158567/what-is-rape/

Mooi stuk over:
1. Hoe precies dat toxische gedachtegoed van sommige mannen in elkaar zit en hoe dat komt;
2. Waarom het soms voelt (en door omgeving wordt gezegd) dat het je eigen schuld is, oftewel geloven in 'Perfect Victim',
3. Hoe sommige vrouwen in zulke situaties functioneren;
4. Ook leerzaam om te lezen voor mannen die nog niet goed snappen hoe zoiets werkt, hoe verhoudingen tussen mannen en vrouwen zijn.
5. Omdat dit artikel beter uitlegt hoe ik me voel dan ik zelf in woorden kan aan de mensen die ik vertrouw.

Wel trigger warning.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2022 08:22:13 ]
pi_203596362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 05:41 schreef sagasurame het volgende:
Ali B and Marco are the dutch Micheal Jackson.
Appels en peren
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_203713031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:44 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]
Appels en peren
Wat bedoel je? Ik vond die tuinfeestjes van Marco B toch aardig op Neverland lijken.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 07:22:14 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203713234
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:08 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Deze laatst gelezen.
Voor al die vrouwen die aan zichzelf twijfelen of denken ´het is mijn schuld´.
https://www.harpersbazaar(...)158567/what-is-rape/

Mooi stuk over:
1. Hoe precies dat toxische gedachtegoed van sommige mannen in elkaar zit en hoe dat komt;
2. Waarom het soms voelt (en door omgeving wordt gezegd) dat het je eigen schuld is, oftewel geloven in 'Perfect Victim',
3. Hoe sommige vrouwen in zulke situaties functioneren;
4. Ook leerzaam om te lezen voor mannen die nog niet goed snappen hoe zoiets werkt, hoe verhoudingen tussen mannen en vrouwen zijn.
5. Omdat dit artikel beter uitlegt hoe ik me voel dan ik zelf in woorden kan aan de mensen die ik vertrouw.

Wel trigger warning.
"Often, women calm their aggressors down, and try to tend to the emotional needs of themselves and others, instead of escalating by violence, or attempting to flee"

Waarheid als een koe. Vluchten of vechten, als je dat niet doet word je niet gezien als slachtoffer. Terwijl de meeste vrouwen in de meeste situaties de situatie zullen kalmeren door mee te doen, zeker als het een bekende betreft.
Resistance is futile.
pi_203714011
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 02:53 schreef sagasurame het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Ik vond die tuinfeestjes van Marco B toch aardig op Neverland lijken.
Heeft Marco B ook daadwerkelijk seks gehad met kinderen?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_203762165
...

[ Bericht 99% gewijzigd door Majoraan op 21-02-2022 01:38:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')