abonnement Unibet Coolblue
pi_202639495
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dachten we vorig jaar om deze tijd ook. Over semester 2 van 2021.
Klopt, november zou alles achter de rug zijn.
Helaas...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 15 december 2021 @ 22:05:32 #152
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202639503
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Tegen die tijd liggen we allemaal al in ons graf.
Tegen die tijd is het al niet meer nodig vanwege het seizoen effect. Kunnen we ons alweer voorbereiden op de volgende mutatie volgende winter en wat we dáár tegen willen gaan doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:10:13 #153
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202639612
quote:
Ja, leuk. Leg de verantwoordelijkheid voor het crisismanagement maar bij particuliere burgers, vraag voortdurend offers, laat afstand houden, laat mondmaskers dragen, laat controleren en handhaven, laat bedrijven "corona-proof" maken, beperk openingstijden of sluit sectoren gewoon helemaal, zet maxima op groepsgroottes, dit alles om ons te helpen de crisis door te komen met de veel te lage zorgcapaciteit die we hebben gecreëerd, en als dank voor je medewerking trekken we aan het einde de stekker uit je bedrijf. :)
pi_202639625
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het nogal raar om deze pandemie een experiment te noemen...
We kunnen ons lockdowns en maatregelen permitteren en daarom doen we het ook. In die zin is het wel degelijk een experiment: hoe lang kan je natuurlijk gedrag beperken met maatregelen?
pi_202639647
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tegen die tijd is het al niet meer nodig vanwege het seizoen effect. Kunnen we ons alweer voorbereiden op de volgende mutatie volgende winter en wat we dáár tegen willen gaan doen.
Tussendoor nog 4-5 maandjes gezeur over long covid om de urgentie erin te houden in de zomer. “Het is nog niet over!”
pi_202639671
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:58 schreef capricia het volgende:
Pfizer komt in maart met een Omikron-vaccin. Mocht dat nodig zijn.
Nog even volhouden. :+
Drie shotjes toch, zal dan wel 3 op een dag kunnen, anders loopt het qr-systeem vertraging op.
pi_202639690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We kunnen ons lockdowns en maatregelen permitteren en daarom doen we het ook. In die zin is het wel degelijk een experiment: hoe lang kan je natuurlijk gedrag beperken met maatregelen?
Een experiment is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.

Daar is hier geen sprake van.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202639714
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een experiment is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.

Daar is hier geen sprake van.
Is dan ook een amateuristisch experiment.
pi_202639715
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Drie shotjes toch, zal dan wel 3 op een dag kunnen, anders loopt het qr-systeem vertraging op.
Nee, in totaal 3 vaccinaties.
Iedereen die Pfizer heeft gehad heeft er al 2.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202639725
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Is dan ook een amateuristisch experiment.
Het is geen experiment.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202639738
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, in totaal 3 vaccinaties.
Iedereen die Pfizer heeft gehad heeft er al 2.
Je vergeet de booster.
pi_202639747
Ff niet meer gelezen hier, maar hoe denkt men er nu over qua boosteren en QR codes die vermoedelijk korter geldig gaan worden dan de 9 maanden wat al korter was dan het daarvoor nog was? Herstelbewijs gaat waarschijnlijk weer terug naar een half jaar en wd spuiten Goddomme iedereen de moeder nondeju!!!!

2 spuiten helpen niet tegen Omikron, maar de derde spuit wel!!!!

Ter info: dat roept men maar ook dat weet men helemaal niet.

Dus, gaat iedereen hier weer in de boosterrij staan of is men er een beetje klaar mee nu?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202639759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je vergeet de booster.
Die heeft nog niet iedereen gehad.

Volgens Pfizer is 3 shots van het huidige vaccin voldoende.
Je hoeft dus niet nog eens 3 van het nieuwe vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202639780
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die heeft nog niet iedereen gehad.

Volgens Pfizer is 3 shots van het huidige vaccin voldoende.
Je hoeft dus niet nog eens 3 van het nieuwe vaccin.
Als het omikron vaccin daar is zouden de meeste toch wel hun booster moeten hebben gehad, aangezien de qr verloopt. Is pas vanaf maart op de markt.
pi_202639817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Als het omnikron vaccin daar is zouden de meeste toch wel hun booster moeten hebben gehad, aangezien de qr verloopt.
Klopt, die krijgen het nieuwe vaccin niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202639827
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die heeft nog niet iedereen gehad.

Volgens Pfizer is 3 shots van het huidige vaccin voldoende.
Je hoeft dus niet nog eens 3 van het nieuwe vaccin.
Bron van onafhankelijk onderzoek dat die 3de Pfizer spuit helpt?

Pfizer ziet gewoon de kassa (alwéér) rinkelen en hun oproep is dan ook niet serieus te nemen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202639858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:59 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
dus ze lullen uit hun nek? Heb je nog ander bewijs daarvoor?
In landen met een laag vaccinatiegraad doet deze variant bijna niets
pi_202639874
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, in totaal 3 vaccinaties.
Iedereen die Pfizer heeft gehad heeft er al 2.
en de turbo booster dan?
Plaats hier uw advertentie
pi_202639885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:21 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
In landen met een laag vaccinatiegraad doet deze variant bijna niets
Dat komt misschien omdat de andere varianten dan meer doen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202639903
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een experiment is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.

Daar is hier geen sprake van.
De hypothese is: We kunnen natuurlijk gedrag jarenlang consequentieloos beperken dmv maatregelen. Het zorgvuldig testen laten we uiteraard aan Hugo over :+
I'll give you something to do
pi_202639904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:21 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
In landen met een laag vaccinatiegraad doet deze variant bijna niets
Afrika _O_
Plaats hier uw advertentie
pi_202640008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:21 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
In landen met een laag vaccinatiegraad doet deze variant bijna niets
Dan kunnen we de ongevaccineerden hier ook met rust laten, want kennelijk is die variant alleen een probleem als iedereen de moeder gevaxxed is.

Mooi.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202640072
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:20 schreef vosss het volgende:

[..]
Bron van onafhankelijk onderzoek dat die 3de Pfizer spuit helpt?

Pfizer ziet gewoon de kassa (alwéér) rinkelen en hun oproep is dan ook niet serieus te nemen.
Volgens Pfizer is 3 shots van het huidige vaccin voldoende.

Ik heb het nergens over dat ik denk dat het werkt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202640107
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Dan kunnen we de ongevaccineerden hier ook met rust laten, want kennelijk is die variant alleen een probleem als iedereen de moeder gevaxxed is.

Mooi.
Probleem is dat de ongevaccineerden geen afstand willen doen van Covid zorg, waardoor de zorg alsnog overbelast raakt en we de boel moeten dichtgooien...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202640137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Afrika _O_
Ik kan me nog herinneren dat er grote angst was in dit topic, op twitter in de krantjes, dat al die arme ongevaccineerde Afrikanen om zouden komen door Covid.

:')

pi_202640154
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Probleem is dat de ongevaccineerden geen afstand willen doen van Covid zorg, waardoor de zorg alsnog overbelast raakt en we de boel moeten dichtgooien...
Ik wil er prima afstand van doen. :)

Wat overigens wel een beetje gek is, want dat vragen we ook niet aan rokers of mensen met een volgevreten welvaartspens.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202640179
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens Pfizer is 3 shots van het huidige vaccin voldoende.

Ik heb het nergens over dat ik denk dat het werkt.
Ik beschuldig jou er toch ook niet van dat je daf zegt?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202640187
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens Pfizer is 3 shots van het huidige vaccin voldoende.

Ik heb het nergens over dat ik denk dat het werkt.
Daarom komen ze met de Omikron booster+?
pi_202640198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Daarom komen ze met de Omikron booster+?
Dat zouden ze ook bij Delta doen, ook nooit gebeurt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202640216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat zouden ze ook bij Delta doen, ook nooit gebeurt.
Heb je daar een bron van?
pi_202640221
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ik kan me nog herinneren dat er grote angst was in dit topic, op twitter in de krantjes, dat al die arme ongevaccineerde Afrikanen om zouden komen door Covid.

:')

[ afbeelding ]
Grote angst om stervende Afrikanen op fok? Klinkt ongeloofwaardig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202640274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Grote angst om stervende Afrikanen op fok? Klinkt ongeloofwaardig.
Bang dat het tot meer immigrantenstromen zou leiden. ;)
pi_202640294
I for one welcome our new omicron overlords
  woensdag 15 december 2021 @ 22:41:29 #184
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640304
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:16 schreef vosss het volgende:
Ff niet meer gelezen hier, maar hoe denkt men er nu over qua boosteren en QR codes die vermoedelijk korter geldig gaan worden dan de 9 maanden wat al korter was dan het daarvoor nog was? Herstelbewijs gaat waarschijnlijk weer terug naar een half jaar en wd spuiten Goddomme iedereen de moeder nondeju!!!!

2 spuiten helpen niet tegen Omikron, maar de derde spuit wel!!!!

Ter info: dat roept men maar ook dat weet men helemaal niet.

Dus, gaat iedereen hier weer in de boosterrij staan of is men er een beetje klaar mee nu?
Ik ben er klaar mee, helemaal als een gezonde dertiger. Maar daar koop ik weinig voor, want je boosters zijn nodig om je vinkje te behouden; dus tja, dan haal ik hem toch wel, want ik wil wel enigszins normaal kunnen leven. Smerig spelletje door mensen zo praktisch te dwingen, maar je doet er zo weinig aan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben er klaar mee, helemaal als een gezonde dertiger. Maar daar koop ik weinig voor, want je boosters zijn nodig om je vinkje te behouden; dus tja, dan haal ik hem toch wel, want ik wil wel enigszins normaal kunnen leven. Smerig spelletje door mensen zo praktisch te dwingen, maar je doet er zo weinig aan.
Eens. Maar wanneer gaan we eens accepteren dat we niet alles kunnen tegenhouden en voorkomen?
Ik hoor de dooddoener alweer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:42:57 #186
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640341
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eens. Maar wanneer gaan we eens accepteren dat we niet alles kunnen tegenhouden en voorkomen?
Ik hoor de dooddoener alweer.
Ik kop hem wel even in:

Ja, maar de zorg!

Is alles wat telt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:43:06 #187
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202640345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En jezelf maar laten omscholen? Maar wat te doen met al die werkloze werknemers straks? -O-
Bruggen en kartonnen dozen genoeg in Nederland. WW- en bijstanduitkeringen zijn ook marktverstorend.

gr. gr.

de VVD
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202640382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben er klaar mee, helemaal als een gezonde dertiger. Maar daar koop ik weinig voor, want je boosters zijn nodig om je vinkje te behouden; dus tja, dan haal ik hem toch wel, want ik wil wel enigszins normaal kunnen leven. Smerig spelletje door mensen zo praktisch te dwingen, maar je doet er zo weinig aan.
Gewoon niet aan mee doen is geen optie?

Wat nou als over een paar jaar blijkt dat er nogal wat nare bijwerkingen blijken te zitten aan die gentherapie zo vaak spuiten? Heb je dan geen spijt dat je nu geen ruggegraat hebt ?

Gewoon een vraag hé, ik zeg niet dat het zo is, puur hypothetisch dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:44:33 #189
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202640385
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik wil er prima afstand van doen. :)

Wat overigens wel een beetje gek is, want dat vragen we ook niet aan rokers of mensen met een volgevreten welvaartspens.
Beetje nonsens ook. Ben zelf al 15 jaar niet in het ziekenhuis geweest en daarvoor voor een botbreuk. Wat neerkomt op zo'n 20.000 euro premie wat ik zelf heb betaald.

En nu mag ik geen zuurstof omdat er een morbide obees figuur een spuitje heeft gehad. (Wat natuurlijk nooit een thema zal gaan worden gezien mijn goddelijke fitheid)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202640413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben er klaar mee, helemaal als een gezonde dertiger. Maar daar koop ik weinig voor, want je boosters zijn nodig om je vinkje te behouden; dus tja, dan haal ik hem toch wel, want ik wil wel enigszins normaal kunnen leven. Smerig spelletje door mensen zo praktisch te dwingen, maar je doet er zo weinig aan.
Je hoeft toch niet meteen te beslissen? Je kunt hem altijd alsnog halen.
Definitely not CIA
  woensdag 15 december 2021 @ 22:45:57 #191
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640417
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:44 schreef vosss het volgende:

[..]
Gewoon niet aan mee doen is geen optie?

Wat nou als over een paar jaar blijkt dat er nogal wat nare bijwerkingen blijken te zitten aan die gentherapie zo vaak spuiten? Heb je dan geen spijt dat je nu geen ruggegraat hebt ?

Gewoon een vraag hé, ik zeg niet dat het zo is, puur hypothetisch dus.
Enkele dingen waar ik heel gelukkig van word in het leven zijn enkel mogelijk met zo'n vinkje. En voor alles gaan testen is ook geen doen. Ik zou het liefst zo in elkaar zitten dat ik er inderdaad schijt aan heb, maar daar heb ik alleen mezelf mee vrees ik.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben er klaar mee, helemaal als een gezonde dertiger. Maar daar koop ik weinig voor, want je boosters zijn nodig om je vinkje te behouden; dus tja, dan haal ik hem toch wel, want ik wil wel enigszins normaal kunnen leven. Smerig spelletje door mensen zo praktisch te dwingen, maar je doet er zo weinig aan.
Precies dit. Je sociale leven is afhankelijk van een vinkje die de overheid uitgeeft op op zijn minst arbitraire voorwaarden.
Dus feitelijk heb je geen keuze.
pi_202640432
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:46:54 #194
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640440
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hoeft toch niet meteen te beslissen? Je kunt hem altijd alsnog halen.
Ik ga de booster ook pas halen wanneer het echt nodig is ja. Beetje tactisch plannen qua vakanties.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640454
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:44 schreef vosss het volgende:
Wat nou als over een paar jaar blijkt dat er nogal wat nare bijwerkingen blijken te zitten aan die gentherapie zo vaak spuiten? Heb je dan geen spijt dat je nu geen ruggegraat hebt ?
Pfffft vertrouw een beetje op de wetenschap. Mijn god zo kun je zelfs je Mac Donalds maaltijd in twijfel gaan trekken. Na tig jaar studie weten ze echt wel dat dit geen lange termijn effecten gaat hebben.

Dat twijfel zaaien zorgt ervoor dat we nog meer lockdowns, maatregelingen en weet ik wat krijgen. Volgende week zijn de scholen weer dicht.

Er zou echt meer vaccinatiedwang moeten komen in mijn optiek om die bullshit de mond te snoeren.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 22:48:47 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
Ik zou respect voor je hebben als je dat volhoudt. Altijd respect voor je hoor, maar dan helemaal. Je hebt er uiteindelijk enkel jezelf mee namelijk, dus je moet het maar oké vinden om je dan voor elk klein dingetje te gaan testen. Voor mezelf zou ik daar echt moeite mee hebben; vooral in het buitenland.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640521
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:44 schreef vosss het volgende:

[..]
Gewoon niet aan mee doen is geen optie?

Wat nou als over een paar jaar blijkt dat er nogal wat nare bijwerkingen blijken te zitten aan die gentherapie zo vaak spuiten? Heb je dan geen spijt dat je nu geen ruggegraat hebt ?

Gewoon een vraag hé, ik zeg niet dat het zo is, puur hypothetisch dus.
Het is geen gentherapie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202640528
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Precies dit. Je sociale leven is afhankelijk van een vinkje die de overheid uitgeeft op op zijn minst arbitraire voorwaarden.
Dus feitelijk heb je geen keuze.
Ja en hoe erg is dat nu echt in de praktijk? Het klinkt niet heel rampzalig eerlijk gezegd.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 22:50:25 #199
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202640541
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:47 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Pfffft vertrouw een beetje op de wetenschap. Mijn god zo kun je zelfs je Mac Donalds maaltijd in twijfel gaan trekken. Na tig jaar studie weten ze echt wel dat dit geen lange termijn effecten gaat hebben.

Dat twijfel zaaien zorgt ervoor dat we nog meer lockdowns, maatregelingen en weet ik wat krijgen. Volgende week zijn de scholen weer dicht.

Er zou echt meer vaccinatiedwang moeten komen in mijn optiek om die bullshit de mond te snoeren.
En hoe gaan we deze bullshit de mond snoeren?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 december 2021 @ 22:50:47 #200
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202640552
Booster zie ik vanaf. QR-code zal zoals de zaken nu ervoor staan aflopen in begin mei, dus dan kan volgend jaar met wat tactische planning nog wel naar het buitenland zonder veel problemen. Als de termijn van geldigheid wordt ingekort zal ik dan toch aan de tests moeten ...
pi_202640563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben er klaar mee, helemaal als een gezonde dertiger. Maar daar koop ik weinig voor, want je boosters zijn nodig om je vinkje te behouden; dus tja, dan haal ik hem toch wel, want ik wil wel enigszins normaal kunnen leven. Smerig spelletje door mensen zo praktisch te dwingen, maar je doet er zo weinig aan.
En waar is het tegengeluid? Dat is er te weinig. Kijk even De Balie Plein Publiek met Barbara Baarsma en Ira Helsloot. Echt een goed geluid. Dat discours moet er komen, maar op een of andere manier wil de media daar niets van weten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202640580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
Het antwoord gaat in hele grote mate afhangen van hoe egocentrisch/egoistisch je bent. Ben je bereid uit te zoomen in het landsbelang te denken? Zo nee. Niet nemen. Zo ja. Gefeliciteerd. :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202640584
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Precies dit. Je sociale leven is afhankelijk van een vinkje die de overheid uitgeeft op op zijn minst arbitraire voorwaarden.
Dus feitelijk heb je geen keuze.
En de voorwaarden worden ook nog eens on-the-fly aangepast.
Eerst was DCC onvoorwaardelijk 12 maanden toegang tot een land, nu is het 9 en wordt zelfs al gedacht over 6
En lokale DCC was 12 maanden, en zelfs daar wordt aangedacht om dat in te gaan korten.

Stop gewoon met die ongein, en controle, promoot liever dat iedereen het vaccin te halen, door bijvoorbeeld 100 euro korting op de zorgverzekering te geven.

We hebben nog een lange weg te gaan, en ik ga echt niet meer de uitspraak doen dat 2022 beter wordt dan 2021, daar geloof ik momenteel nog niets van, vorig jaar had ik die illusie nog wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202640632
quote:
De Jonge waarschuwt in Kamer: volgende week mogelijk al nieuwe maatregelen

"Het kan weleens uw laatste debat als minister van Volksgezondheid zijn, dus ik wil u hierbij hartelijk bedanken voor al uw inzet". Woorden van GroenLinks-Kamerlid Westerveld tegen het einde van het coronadebat, woensdagavond, tegen Hugo de Jonge.

Ook andere Kamerleden stonden stil bij de inzet van de demissionair minister in de coronapandemie en er werden goede wensen uitgewisseld voor het reces en Kerst. Maar of ze elkaar echt niet meer zien voor die tijd is de vraag: er is een reële kans dat er voor de Kerst opnieuw gedebatteerd wordt over coronamaatregelen.

Rutte en De Jonge zeiden het gisteren al op de persconferentie: we moeten ons schrap zetten voor een komende omikrongolf. De zorgen zijn groot en serieus, herhaalde De Jonge woensdagavond in de Kamer.

In dat licht steunde een meerderheid van de Kamer de verlenging van het huidige pakket van maatregelen, zoals de avondlockdown, tot 14 januari. Vragen waren er wel: zo wilden oppositiepartijen van De Jonge weten waarom lagere scholen alsnog dicht moeten en er niet gekeken is naar andere maatregelen. De Jonge, die zei ook "hevig van het besluit te balen", legde uit dat het echt niet anders kon en wees op het hoge aantal besmettingen in het basisonderwijs.
Echt hozen

Onderwijsminister Slob - die juist lang vasthield aan het openhouden van scholen - sprak van een "bittere pil", maar benadrukte hoe snel dingen veranderd zijn in een week tijd. Vandaar de vervroegde sluiting van de scholen en de verlenging van de andere maatregelen.

Of dit samen genoeg zal zijn om de golf van besmettingen met de omikronvariant tegen te gaan moet nog blijken. "We weten nog veel niet van de de nieuwe variant", benadrukte De Jonge. De verwachting is dat omikron begin januari dominant wordt. Terwijl het aantal besmettingen met de deltavariant langzaam afneemt, zal het aantal besmettingen met omikron in januari naar verwachting juist snel oplopen.

Komende vrijdag komt het Outbreak Management Team weer bijeen. Mogelijk is er dan meer informatie uit Engeland, zei De Jonge. Het kan zijn dat er daarna een nieuw 'weegmoment' komt, en dat er volgende week al extra maatregelen worden aangekondigd.

Ondertussen herhaalt het kabinet -net als het RIVM vanmorgen- de boodschap om te "boosteren, boosteren, boosteren". Brits onderzoek laat zien dat dat wel enig soelaas kan bieden in de bescherming tegen de omikronvariant. Maar alles moet echt zo snel mogelijk, erkent De Jonge. "Het is echt hozen."
pi_202640635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
Tijdelijke vrijheid. Over drie maanden mag je weer. Totdat de pandemie voorbij is.

Van mij mogen ze deze 'vrijheid' ergens steken.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:54:35 #206
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640645
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En waar is het tegengeluid? Dat is er te weinig. Kijk even De Balie Plein Publiek met Barbara Baarsma en Ira Helsloot. Echt een goed geluid. Dat discours moet er komen, maar op een of andere manier wil de media daar niets van weten.
De media komt pas in opstand als je de scholen aanraakt. Of de zorg. Een van de twee. Wel de nuance dat er wel degelijk tegengeluid te vinden is; het is er alleen stukken minder dan die sensatie of doomsday artikelen.

Het is heel erg BNW, maar ik zou er niet meer raar van staan te kijken als er wel degelijk een langer termijn plan ligt, maar dat ze dat zo geleidelijk mogelijk willen brengen zodat er gewenning optreedt en het risico op een opstand zo klein mogelijk is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640653
Hugo de Jonge tegen de Tweede Kamer: ''Aanzienlijke kans dat volgende week extra maatregelen komen vanwege Omikron. We zien in VK en Denemarken de besmettingcijfers in twee a drie dagen verdubbelen''

twitter


Betreft Denemarken is dat totaal niet waar.
pi_202640655
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:50 schreef inslagenreuring het volgende:
En hoe gaan we deze bullshit de mond snoeren?
2G. We pesten ze de prik in! Meerdere mensen in mijn omgeving zijn al overstag gegaan toen ze merkten dat constant testen best wel ruk was. Ze waren koppig. Ze sputterde als een oude motor. Maar toen de ochtendgloren aantrad was de prik toch wel een stuk relaxter dan de staaf. ^O^
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202640669
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ze zouden er voor de verandering eens redelijk op tijd bij zijn dan. Tot nu toe was het steeds rijkelijk te laat. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 15 december 2021 @ 22:56:28 #210
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En de voorwaarden worden ook nog eens on-the-fly aangepast.
Eerst was DCC onvoorwaardelijk 12 maanden toegang tot een land, nu is het 9 en wordt zelfs al gedacht over 6
En lokale DCC was 12 maanden, en zelfs daar wordt aangedacht om dat in te gaan korten.

Stop gewoon met die ongein, en controle, promoot liever dat iedereen het vaccin te halen, door bijvoorbeeld 100 euro korting op de zorgverzekering te geven.

We hebben nog een lange weg te gaan, en ik ga echt niet meer de uitspraak doen dat 2022 beter wordt dan 2021, daar geloof ik momenteel nog niets van, vorig jaar had ik die illusie nog wel.
Ik denk eerder dat 2022 erger gaat worden; dat je enkel door meer hoepels moet springen om wat te mogen. En grote kans dat ze in de herfst ook al eerder ingrijpen uit voorzorg. Even een nieuwe mutatie op hypen en dan kunnen we daar weer over stressen; het begint allemaal wat voorspelbaar te worden. Al zal er volgend jaar dan wel weer ontkent worden dat we het al aan zagen komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zou respect voor je hebben als je dat volhoudt. Altijd respect voor je hoor, maar dan helemaal. Je hebt er uiteindelijk enkel jezelf mee namelijk, dus je moet het maar oké vinden om je dan voor elk klein dingetje te gaan testen. Voor mezelf zou ik daar echt moeite mee hebben; vooral in het buitenland.
Daar zit het probleem bij mij ook juist. Dat ga ik niet doen omdat ik zo volgzaam als de pest ben doordat ze het gewoon dwingen. Ik wil ook wel naar het buitenland idd. Dit is precies het probleem. Tering wat achterlijk zeg.

Ik ben wel echt libertarische geworden heb ik de laatste jaren gemerkt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202640722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:52 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Het antwoord gaat in hele grote mate afhangen van hoe egocentrisch/egoistisch je bent. Ben je bereid uit te zoomen in het landsbelang te denken? Zo nee. Niet nemen. Zo ja. Gefeliciteerd. :)
Maar dat is dus totaal niet in het landsbelang. Je wint er niks mee. Opa en oma hebben toch juist vooral die booster nodig? Een gezond persoon van 30 niet. Waarom doen we het niet zoals de griepprik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202640723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je ziet van kilometers ver aankomen dat we straks helemaal niet meer mogen sporten, de niet essentiële winkels weer dicht moeten, en de horeca ook dicht moet. Want Onmicron gaat alles slopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202640730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is heel erg BNW, maar ik zou er niet meer raar van staan te kijken als er wel degelijk een langer termijn plan ligt, maar dat ze dat zo geleidelijk mogelijk willen brengen zodat er gewenning optreedt en het risico op een opstand zo klein mogelijk is.
De Chinese overheid heeft een lange termijn plan. Nederland heeft de focus op max 4 jaar. ;(
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 22:59:01 #215
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202640739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
Ja, er was toen een duidelijke route met een helder eindpunt: iedereen prikken = terug naar normaal. Nu lijkt het er steeds meer op dat we een soort boostercultuur ingaan met geen ander doel dan te voorkomen dat de zorg omvalt, zelfs met de maatregelen die we hebben. Er zijn geen garanties meer, van een terugkeer naar een normale samenleving heb ik al lang niet meer horen spreken, en dat gebrek aan perspectief is wel fnuikend voor de motivatie.
pi_202640744
ThierryPicking ga lekker in China wonen. Volgens mij heb jij ook geen problemen met hoe de samenleving daar geregeld is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202640745
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je ziet van kilometers ver aankomen dat we straks helemaal niet meer mogen sporten, de niet essentiële winkels weer dicht moeten, en de horeca ook dicht moet. Want Onmicron gaat alles slopen.
Met de besmettelijkheid van omikron zul je nóg zwaardere maatregelen moeten afkondigen om de besmettingen in te dammen. Met een avondklok ga je het dan niet redden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202640747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je ziet van kilometers ver aankomen dat we straks helemaal niet meer mogen sporten, de niet essentiële winkels weer dicht moeten, en de horeca ook dicht moet. Want Onmicron gaat alles slopen.
je vergeet het alcoholverbod en de avondklok, afscheidscadeau, Hugo
  woensdag 15 december 2021 @ 23:00:04 #219
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640755
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
ThierryPicking ga lekker in China wonen. Volgens mij heb jij ook geen problemen met hoe de samenleving daar geregeld is.
Probeer het gewoon op de bal te houden, hoe moeilijk dat soms wel niet is. Je wint het argument nooit door op de man te spelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
ThierryPicking ga lekker in China wonen. Volgens mij heb jij ook geen problemen met hoe de samenleving daar geregeld is.
Ok.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:01:15 #221
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je ziet van kilometers ver aankomen dat we straks helemaal niet meer mogen sporten, de niet essentiële winkels weer dicht moeten, en de horeca ook dicht moet. Want Onmicron gaat alles slopen.
Moeten we ons gewoon aan aanpassen; niet zeuren. Wel onthouden he. Kijken naar wat wél kan!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:01:38 #222
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202640786
Hoop toch echt wel dat de sportscholen openblijven. Zit nu al allerlei capriolen uit te halen om doordeweeks vóór 17:00 uur daar nog te komen :')
pi_202640807
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Enkele dingen waar ik heel gelukkig van word in het leven zijn enkel mogelijk met zo'n vinkje. En voor alles gaan testen is ook geen doen. Ik zou het liefst zo in elkaar zitten dat ik er inderdaad schijt aan heb, maar daar heb ik alleen mezelf mee vrees ik.
Ik vrees vooral dat te veel mensen er zo over denken als jij en we straks met een QR maatschappij opgescheept zitten waarmee de overheid met 1 druk op de knop egaal wie of welke groep dan ook uit kan sluiten van de facto de gehele samenleving.

En dat voor een virus waar 99,309% niet aan dood gaan. Dat zijn er 120.925 doden als ik tel met 17,5 miljoen Nederlanders die allemaal besmet raken.

Elke dag gaan er (exclusief corona) gemiddeld zo een 432 mensen dood aan van alles in ons koude kikkerlandje.

120.925 doden vallen dus òòk zonder corona in ongeveer 279,92 dagen.

Dat is driekwart jaar ongeveer.

We zijn 2 jaar verder. Wat hebben we nu, 20K corona doden?

Doe eens 432 x 365 x 2.

Dat is 315.360 "gewone" doden in 2 jaar. Gewoon aan van alles wat er altijd al was. Kanker, ouderdom, hartfalen, ongelukken et cetera et cetera.

Staan de maatregelen nog wel in verhouding? Ik denk van niet.

En ja, ik ben er absoluut voorstander van om ons verlies te nemen en die 120.925 doden te incasseren.

Lullig als het iemands vader, moeder, kind, opa, oma of geliefde is. Voor mij is het ook lullig dat ik, samen met een kleine 1,5 miljoen(!!!) mensen goeddeels buitengesloten word.

Dus, graag die 120k incasseren en alles open. En ja, dat zeg ik ook als ik daar zelf of een van mijn geliefden bij zou zitten.

Waar we nu mee bezig zijn is totale waanzin, werkt voor geen meter èn staat in geen enkele verhouding.


Zo. Dat is er uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 15-12-2021 23:59:34 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:02:40 #224
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202640809
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
2G. We pesten ze de prik in! Meerdere mensen in mijn omgeving zijn al overstag gegaan toen ze merkten dat constant testen best wel ruk was. Ze waren koppig. Ze sputterde als een oude motor. Maar toen de ochtendgloren aantrad was de prik toch wel een stuk relaxter dan de staaf. ^O^
Weinig principieel dan, jouw vrienden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 december 2021 @ 23:03:00 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640824
quote:
11s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Hoop toch echt wel dat de sportscholen openblijven. Zit nu al allerlei capriolen uit te halen om doordeweeks vóór 17:00 uur daar nog te komen :')
Hier sinds een tijdje een crosstrainer in huis; dat is wel echt een blessing hoor.

Maar ik zou het sowieso onzin vinden als ze de sport ook nogmaals raken, je moet je bevolking juist in beweging houden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, er was toen een duidelijke route met een helder eindpunt: iedereen prikken = terug naar normaal. Nu lijkt het er steeds meer op dat we een soort boostercultuur ingaan met geen ander doel dan te voorkomen dat de zorg omvalt, zelfs met de maatregelen die we hebben. Er zijn geen garanties meer, van een terugkeer naar een normale samenleving heb ik al lang niet meer horen spreken, en dat gebrek aan perspectief is wel fnuikend voor de motivatie.
Goede analyse. We worden nu gegijzeld door de zorg, die moet tegen elke prijs overeind gehouden worden, al het andere is ondergeschikt. Totdat er een gamechanger komt is dat de patstelling waar we in zitten.
pi_202640874
Ik vraag me af of omikron zo'n issue gaat zijn. Zul je weer zien, extra maatregelen, maar die worden dan niet opgeheven omdat anders alles naar de tering gaat. Kijk! Ze werken! En dan zit je weer in zo'n vibe. Mooi man, deze wereld...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:05:38 #228
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640876
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik vrees vooral dat te veel mensen er zo over denken als jij en we straks met een QR maatschappij opgescheept zitten waarmee de overheid met 1 druk op de knop egaal wie of welke groep dan ook uit kan sluiten van de facto de gehele samenleving.

En dat voor een virus waar 99,309% niet aan dood gaan. Dat zijn er 120.925 als ik tel met 17,5 miljoen Nederlanders.

Elke dag gaan er (exclusief corona) gemiddeld zo een 432 mensen dood aan van alles in ons koude kikkerlandje.

120.925 doden vallen dus òòk zonder corona in ongeveer 279,92 dagen.

Dat is driekwart jaar ongeveer.

We zijn 2 jaar verder. Wat hebben we nu, 20K corona doden?

Doe eens 432 x 365 x 2.

Dat is 315.360 "gewone" doden in 2 jaar. Gewoon aan van alles wat er altijd al was. Kanker, ouderdom, hartfalen, ongelukken et cetera et cetera.

Staan de maatregelen nog wel in verhouding? Ik denk van niet.

En ja, ik ben er absoluut voorstander van om ons verlies te nemen en die 120.925 doden te incasseren.

Lullig als het iemands vader, moeder, kind, opa, oma of geliefde is. Voor mij is het ook lullig dat ik, samen met een kleine 1,5 miljoen(!!!) mensen goeddeels buitengesloten word.

Dus, graag die 120k incasseren en alles open. En ja, dat zeg ik ook als ik daar zelf of een van mijn geliefden bij zou zitten.

Waar we nu mee bezig zijn is totale waanzin, werkt voor geen meter èn staat in geen enkele verhouding.

Zo. Dat is er uit.
Maar het gaat niet om het aantal doden. De zorg!

Ben het overigens met je eens hoor, maar uiteindelijk leef ik zelf maar een keer en ben ik soms ook egoistisch. Het is ook zonde om principieel niet mee te doen aan de boosters waardoor ik me zelf allerlei dingen ontzeg; terwijl de rest van de samenleving zich niks aan trekt van mijn principes. Je zou inderdaad willen dat mensen massaal in opstand komen, maar dat gaat nooit gebeuren. Het gaat te geleidelijk allemaal, mensen wennen er aan en dan gaat het snel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
Spijker op ze kop!
pi_202640889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:52 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Het antwoord gaat in hele grote mate afhangen van hoe egocentrisch/egoistisch je bent. Ben je bereid uit te zoomen in het landsbelang te denken? Zo nee. Niet nemen. Zo ja. Gefeliciteerd. :)
In het landsbelang zou zijn om die 120K doden gewoon te incasseren. Even door de zure appel heen bijten en we kunnen allemaal weer normaal doen. Dàt is in het landsbelang.

De gehele economie slopen, een 10-voud aan mensen uitsluiten van de samenleving en een totalitair controlesysteem optuigen is dat niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:06:15 #231
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202640890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hier sinds een tijdje een crosstrainer in huis; dat is wel echt een blessing hoor.

Maar ik zou het sowieso onzin vinden als ze de sport ook nogmaals raken, je moet je bevolking juist in beweging houden.
Idd. Zit er sterk aan te denken om in het geval van sluiting gewoon een provisorische barbell van een houten stok + autobanden hier in de schuur te maken. Pull-up bar heb ik gelukkig al aan de muur hangen ...
pi_202640913
Waarom krijg ik Groundhog Year (groudnhog day) vibes van die omikron variant :{
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202640917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Weinig principieel dan, jouw vrienden.
hahaha ok principes. Ja dat is wat de deur uit gaat wanneer het puntje bij het paaltje komt. Niet heel verbazingwekkend. :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:07:53 #234
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af of omikron zo'n issue gaat zijn. Zul je weer zien, extra maatregelen, maar die worden dan niet opgeheven omdat anders alles naar de tering gaat. Kijk! Ze werken! En dan zit je weer in zo'n vibe. Mooi man, deze wereld...
Als het fout loopt: foei richting het volk en volgende keer grijpen we lekker nog harder in; zonder de maatregelen was het nog erger geweest.

Als de cijfers blijven dalen/laag blijven: zonder de maatregelen gaat alles weer keihard stijgen en dat risico willen we niet nemen; dus nog even volhouden. De maatregelen werken, dus die zetten we een volgende keer ook weer lekker in om een harde klap uit te delen. Hou vol!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hier sinds een tijdje een crosstrainer in huis; dat is wel echt een blessing hoor.

Maar ik zou het sowieso onzin vinden als ze de sport ook nogmaals raken, je moet je bevolking juist in beweging houden.
Denk dat ze zover van de maatschappij afstaan, dat ze geen idee hebben wat de impact is van dit besluit.
En de besmettingen zullen daar echt geen groot probleem zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202640936
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:06 schreef vosss het volgende:
In het landsbelang zou zijn om die 120K doden gewoon te incasseren. Even door de zure appel heen bijten en we kunnen allemaal weer normaal doen. Dàt is in het landsbelang.

De gehele economie slopen, een 10-voud aan mensen uitsluiten van de samenleving en een totalitair controlesysteem optuigen is dat niet.
Gefeliciteerd
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:08:40 #237
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202640940
POLL
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 15 december 2021 @ 23:08:54 #238
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202640943
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:07 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
hahaha ok principes. Ja dat is wat de deur uit gaat wanneer het puntje bij het paaltje komt. Niet heel verbazingwekkend. :)
Dan verdien je simpelweg je prikabbo
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202640953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef popje het volgende:
[poll=3253]
Want oud&nieuw viering is spreadevent
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202640959
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef popje het volgende:
[poll=3253]
Een avondklok tíjdens de jaarwisseling. En dan verwachten dat iemand zich er ook echt aan gaat houden. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 15 december 2021 @ 23:10:10 #241
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202640968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waarom krijg ik Groundhog Year (groudnhog day) vibes van die omikron variant :{
Volgend jaar december draaien ze dezelfde persco af. Hoeven ze alleen het woord "omicron" een voice-over te geven.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202640974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Gefeliciteerd
Je zei wat anders
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202640981
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:06 schreef vosss het volgende:

[..]
In het landsbelang zou zijn om die 120K doden gewoon te incasseren. Even door de zure appel heen bijten en we kunnen allemaal weer normaal doen. Dàt is in het landsbelang.

De gehele economie slopen, een 10-voud aan mensen uitsluiten van de samenleving en een totalitair controlesysteem optuigen is dat niet.
Ira Helsloot had het nog over het landsbelang bij De Balie van een paar dagen geleden. Staat wel op YouTube (zit mob dus te lui om te linken en op te zoeken). Wat wij doen is totaal niet in het landsbelang.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202640984
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als het fout loopt: foei richting het volk en volgende keer grijpen we lekker nog harder in; zonder de maatregelen was het nog erger geweest.

Als de cijfers blijven dalen/laag blijven: zonder de maatregelen gaat alles weer keihard stijgen en dat risico willen we niet nemen; dus nog even volhouden. De maatregelen werken, dus die zetten we een volgende keer ook weer lekker in om een harde klap uit te delen. Hou vol!
"We varen in de mist en de omnicron variant zorgt ervoor dat die mist niet opklaart, we moeten daardoor helaas weer zwaarder ingrijpen om te voorkomen dat we vastlopen op de zandbank" - "Om die reden gaan we terug naar de maatregelen van vorig jaar"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202640989
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef popje het volgende:
[poll=3253]
Ik doe daar niet meer aan mee mocht dat er nog een keer van komen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202641004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ira Helsloot had het nog over het landsbelang bij De Balie van een paar dagen geleden. Staat wel op YouTube (zit mob dus te lui om te linken en op te zoeken). Wat wij doen is totaal niet in het landsbelang.
Wat bedoel je met "wat wij doen"?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202641019
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik doe daar niet meer aan mee mocht dat er nog een keer van komen. :)
Ik ook niet. Ik heb een harde afspraak met een vriend staan dat we ons thuiskantoor verhuizen naar een plek waar het beter is. En waarschijnlijk ook warmer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202641042
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "wat wij doen"?
Rutte, de jonge, VWS, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:14:18 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef popje het volgende:
[poll=3253]
Horeca dicht geloof ik wel
Niet essentiële winkels kan ik me ook voorstellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202641070
Zweden is trouwens wel echt de grote winnaar van hoe je een pandemie bestrijdt naar mijn mening. Het is daar gewoon nog redelijk normaal gebleven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:14:54 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ik heb een harde afspraak met een vriend staan dat we ons thuiskantoor verhuizen naar een plek waar het beter is. En waarschijnlijk ook warmer.
Enig idee al welke landen jullie aan denken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202641112
Al dat gejank hier van mensen :')

En dan niet bedenken dat Nederland 1 van de meest softe maatregelen heeft.
Als 1 van de weinige landen nooit echt een lockdown gehad heeft.
De meeste landen mocht je nooit de straat op zonder een papiertje van een noodzaak.

Ook nu kennen genoeg landen strengere regels, het moeten testen of 2G.

Nederlanders :')
pi_202641116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:14 schreef Discombobulate het volgende:
Zweden is trouwens wel echt de grote winnaar van hoe je een pandemie bestrijdt naar mijn mening. Het is daar gewoon nog redelijk normaal gebleven.
Uhm.... Nee.
pi_202641140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:16 schreef bianconeri het volgende:
Al dat gejank hier van mensen :')

En dan niet bedenken dat Nederland 1 van de meest softe maatregelen heeft.
Als 1 van de weinige landen nooit echt een lockdown gehad heeft.
De meeste landen mocht je nooit de straat op zonder een papiertje van een noodzaak.

Ook nu kennen genoeg landen strengere regels, het moeten testen of 2G.

Nederlanders :')
2G is helemaal niet strenger dan wat we hier nu hebben, de avondlockdown. Denk dat veel ondernemers wel zouden willen ruilen. Ik ook trouwens.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:18:19 #255
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202641141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:16 schreef bianconeri het volgende:
Al dat gejank hier van mensen :')

En dan niet bedenken dat Nederland 1 van de meest softe maatregelen heeft.
Als 1 van de weinige landen nooit echt een lockdown gehad heeft.
De meeste landen mocht je nooit de straat op zonder een papiertje van een noodzaak.

Ook nu kennen genoeg landen strengere regels, het moeten testen of 2G.

Nederlanders :')
Nee ik wil graag een harde lockdown, dat vind ik fantastisch! Het lijkt wel alsof jij daar blij van wordt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202641143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ik heb een harde afspraak met een vriend staan dat we ons thuiskantoor verhuizen naar een plek waar het beter is. En waarschijnlijk ook warmer.
Naar landen waar de maatregelen nog strenger zijn dan hier dus?
Ach moet jij weten.

Qua weer zit je dan idd absoluut beter!

quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik doe daar niet meer aan mee mocht dat er nog een keer van komen. :)
_O- _O- _O-

Blijven we er lekker nog langer mee zitten.
Egoisme en koppigheid viert weer hoogtij. Slimmigheid niet.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:18:40 #257
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202641152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:16 schreef bianconeri het volgende:
Al dat gejank hier van mensen :')

En dan niet bedenken dat Nederland 1 van de meest softe maatregelen heeft.
Als 1 van de weinige landen nooit echt een lockdown gehad heeft.
De meeste landen mocht je nooit de straat op zonder een papiertje van een noodzaak.

Ook nu kennen genoeg landen strengere regels, het moeten testen of 2G.

Nederlanders :')
En jij jankt dan weer over ons gejank.

Welcome to the club :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202641160
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:11 schreef vosss het volgende:
Ik doe daar niet meer aan mee mocht dat er nog een keer van komen. :)
Tot de automatische non vaxx boete wordt geïnstalleerd zoals sommige landen al hebben. Dan wordt het te duur voor de man in de straat. Woooooops weg principe gewoon net als de rest naar de GGD. :)

Vecht ertegen. Bestrijdt het met alles wat je kunt. Ageer de moeder uit de aanpak. Maar uiteindelijk zal geld het dwingende effect zijn uit de crisis. :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:19:07 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641165
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
2G is helemaal niet strenger dan wat we hier nu hebben, de avondlockdown. Denk dat veel ondernemers wel zouden willen ruilen. Ik ook trouwens.
2G is totaal onverantwoord en niet helpend tegen transmissie
Dus neen bedankt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202641177
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
2G is helemaal niet strenger dan wat we hier nu hebben, de avondlockdown. Denk dat veel ondernemers wel zouden willen ruilen. Ik ook trouwens.
2G is vele maten strenger dan wat wij hier hebben of gehad hebben.

De avondlockdown? Je mag het niet eens een lockdown noemen want je kunt gewoon alle kanten op, dus niet zeuren. Ondernemers al helemaal niet want die krijgen er flink veel geld op.
Ondernemers willen overigens ook niet anders want die begonnen al te janken over een coronacheck app.
pi_202641198
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:14 schreef Molo het volgende:

Enig idee al welke landen jullie aan denken?
- Gran Canaria (ben ik al goed bekend)
- Ibiza
- Curaçao
- Bonaire
- Kaaiman Eilanden

In willekeurige volgorde, maar vermoedelijk wel Gran Canaria omdat ik daar veel contacten heb en lang verblijf goed betaalbaar is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202641208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ondernemers al helemaal niet want die krijgen er flink veel geld op.

Ah ja, ik lees het al. Weer iemand die van alles roept, maar totaal geen benul heeft van hoe de vork werkelijk in de steel zit. :{w
pi_202641233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
- Gran Canaria (ben ik al goed bekend)
- Ibiza
- Curaçao
- Bonaire
- Kaaiman Eilanden

In willekeurige volgorde, maar vermoedelijk wel Gran Canaria omdat ik daar veel contacten heb en lang verblijf goed betaalbaar is.
Terwijl Spanje gewoon genoeg regels kent en een harde lockdown gehad heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ah ja, ik lees het al. Weer iemand die van alles roept, maar totaal geen benul heeft van hoe de vork werkelijk in de steel zit. :{w
Hahahahaha wat een grap.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:22:11 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641236
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
- Gran Canaria (ben ik al goed bekend)
- Ibiza
- Curaçao
- Bonaire
- Kaaiman Eilanden

In willekeurige volgorde, maar vermoedelijk wel Gran Canaria omdat ik daar veel contacten heb en lang verblijf goed betaalbaar is.
Lekker!

Gran Canaria klinkt ook eigenlijk beste uit dit rijtje vind ik :D

Heerlijk, ik zou het gewoon lekker boeken. Either way, een goed besluit denk ik ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202641268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Terwijl Spanje gewoon genoeg regels kent en een harde lockdown gehad heeft.
[..]
Ik ben er recent 3 weken geweest. Na de hele harde lockdown is het daar eigenlijk alleen maar beter geweest dan hier op het gebied van maatregelen crisis. Ook zijn ze daar al veel verder met boosteren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202641271
Ik zou kiezen voor de Kaaiman Eilanden.
pi_202641280
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
2G is vele maten strenger dan wat wij hier hebben of gehad hebben.

De avondlockdown? Je mag het niet eens een lockdown noemen want je kunt gewoon alle kanten op, dus niet zeuren. Ondernemers al helemaal niet want die krijgen er flink veel geld op.
Ondernemers willen overigens ook niet anders want die begonnen al te janken over een coronacheck app.
Ah, we worden niet hard genoeg gestraft, dat is het. Maatregelen om de maatregelen _O_
I'll give you something to do
pi_202641292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zou kiezen voor de Kaaiman Eilanden.
Ik ook maar dat heeft meer met het belastingklimaat te maken :X
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202641298
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:24 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ik ook maar dat heeft meer met het belastingklimaat te maken :X
Maar ook het gewone klimaat is er heerlijk. En sowieso Cariben O+
pi_202641313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:24 schreef galantis het volgende:

[..]
Ah, we worden niet hard genoeg gestraft, dat is het. Maatregelen om de maatregelen _O_
Ja, en in andere landen is het veel erger dan hier. Ben in november nog op Sicilië geweest. Werd eigenlijk niet over corona gesproken. Af en toe je Green Pass laten zien, verder gewoon elke avond lekker uit eten en daarna nog tot 01.00 op het terras wat drinken. Was eigenlijk tot 03.00 open, maar dat haalden we niet.
pi_202641319
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ook het gewone klimaat is er heerlijk. En sowieso Cariben O+
Oh God ja. Weer lekker op vakantie naar die doorzichtige zeeën en witte stranden. Veel te strakke mannen die cocktails serveren... Ooit gaan we weer terug naar die tijd :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202641348
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:26 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Oh God ja. Weer lekker op vakantie naar die doorzichtige zeeën en witte stranden. Veel te strakke mannen die cocktails serveren... Ooit gaan we weer terug naar die tijd :)
Ben op verschillende eilanden geweest, maar Jamaica was wel het meest relaxte van allemaal. Niet de mooiste, maar wel de meest relaxte. :7
pi_202641368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja, en in andere landen is het veel erger dan hier. Ben in november nog op Sicilië geweest. Werd eigenlijk niet over corona gesproken. Af en toe je Green Pass laten zien, verder gewoon elke avond lekker uit eten en daarna nog tot 01.00 op het terras wat drinken. Was eigenlijk tot 03.00 open, maar dat haalden we niet.
Ja precies. Nederlanders hebben vanaf de zomer al moeten uitwijken naar tal van plekken om normale dingen te kunnen doen. Qua horeca, evenementen, etc was en is het hier een zware droevenis.
I'll give you something to do
pi_202641373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja, en in andere landen is het veel erger dan hier. Ben in november nog op Sicilië geweest. Werd eigenlijk niet over corona gesproken. Af en toe je Green Pass laten zien, verder gewoon elke avond lekker uit eten en daarna nog tot 01.00 op het terras wat drinken. Was eigenlijk tot 03.00 open, maar dat haalden we niet.
Nou zoals ik een paar keer heb aangegeven:
In Dubai heb je dus als ongevaccineerde geen mogelijkheid meer om te bellen, internetten, facturen als bedrijf uit te schrijven want de Sjeik zegt dat je moet prikken. Dat is hard. En je beschikt niet over je eigen lichaam. Maar het werkt. En niemand lijkt er echt over te klagen. Het heeft in crisis tijd best wat voordelen om dictatoriaal te kunnen opereren.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202641398
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:29 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou zoals ik een paar keer heb aangegeven:
In Dubai heb je dus als ongevaccineerde geen mogelijkheid meer om te bellen, internetten, facturen als bedrijf uit te schrijven want de Sjeik zegt dat je moet prikken. Dat is hard. En je beschikt niet over je eigen lichaam. Maar het werkt. En niemand lijkt er echt over te klagen. Het heeft in crisis tijd best wat voordelen om dictatoriaal te kunnen opereren.
En helpt het? Zorg niet overbelast daar?
pi_202641464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:30 schreef bloodymary1 het volgende:
En helpt het? Zorg niet overbelast daar?
Nee niet dat ik weet. Maar ik ben inmiddels een maand terug. Lijkt allemaal happy en zo. Expo 2020 is gaande dus er was een zekere deadline voor vaccineren. Mondkapje op sommige plekken is verplicht en je hebt een app die je moet installeren. Niet meer dan dat eigenlijk. #DwingenTotSpuitenIsNaarMaatregelenFluiten :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:50:52 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641750
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:34 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nee niet dat ik weet. Maar ik ben inmiddels een maand terug. Lijkt allemaal happy en zo. Expo 2020 is gaande dus er was een zekere deadline voor vaccineren. Mondkapje op sommige plekken is verplicht en je hebt een app die je moet installeren. Niet meer dan dat eigenlijk. #DwingenTotSpuitenIsNaarMaatregelenFluiten :7
Dubai vergelijken met een happy vrije wereld _O- :D

In Noord Korea hoor je ook niemand klagen, zal ook wel top zijn daar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 december 2021 @ 23:51:43 #278
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202641766
Overigens mag je gewoon met meer dan 4 mensen kerst vieren en hoef je ook geen afstand te houden.

Tenminste als ik de reclames van de Lidl, AH en Plus mag geloven.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 15 december 2021 @ 23:52:24 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641781
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:51 schreef DonDruiper het volgende:
Overigens mag je gewoon met meer dan 4 mensen kerst vieren en hoef je ook geen afstand te houden.

Tenminste als ik de reclames van de Lidl, AH en Plus mag geloven.
Dat zijn levensechte hologrammen :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 december 2021 @ 23:52:43 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202641788
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:51 schreef DonDruiper het volgende:
Overigens mag je gewoon met meer dan 4 mensen kerst vieren en hoef je ook geen afstand te houden.

Tenminste als ik de reclames van de Lidl, AH en Plus mag geloven.

Erg mooi
  woensdag 15 december 2021 @ 23:53:14 #281
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202641794
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat zijn levensechte hologrammen :T
Ow. -O-

Dus het mag niet?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202641871
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:50 schreef Molo het volgende:
Dubai vergelijken met een happy vrije wereld _O- :D
Nou ja ik had niet het idee dat ze daar ongelukkig zijn. Veel zijn juist trots op hun omgeving. Ze doen heel veel dingen beter dan wij in Nederland. Ze zijn zeker minder vrij maar is dat erg als de Sjeik het beste met je voor heeft? Ik vind dat best een lastige discussie. Zijn wil is wet, zeker, maar in tijden van crisis is dat juist heel handig. Want ze hebben daar geen Hugo die de pijn week in week uit blijft oprekken.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:58:43 #283
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202641891
Wat een gezeik over Amalia :'). Hopelijk was het erg gezellig.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_202641901
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:58 schreef Scrummie het volgende:
Wat een gezeik over Amalia :'). Hopelijk was het erg gezellig.
Ach ja, iedereen doet het, alleen bij hun ligt er altijd de roddelpers in de tuin.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 december 2021 @ 00:00:14 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641906
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:56 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou ja ik had niet het idee dat ze daar ongelukkig zijn. Veel zijn juist trots op hun omgeving. Ze doen heel veel dingen beter dan wij in Nederland. Ze zijn zeker minder vrij maar is dat erg als de Sjeik het beste met je voor heeft? Ik vind dat best een lastige discussie. Zijn wil is wet, zeker, maar in tijden van crisis is dat juist heel handig. Want ze hebben daar geen Hugo die de pijn week in week uit blijft oprekken.
Leiderschap en duidelijk zijn in wat ze bedoelen is daar zeker aan de orde ja
Dát stuk zou ik wel ook graag hier zien ja :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 december 2021 @ 00:01:00 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641909
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ach ja, iedereen doet het, alleen bij hun ligt er altijd de roddelpers in de tuin.
Idioterie, meid werd 18. Laat dat kind toch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202641911
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:00 schreef Molo het volgende:
Leiderschap en duidelijk zijn in wat ze bedoelen is daar zeker aan de orde ja
Dát stuk zou ik wel ook graag hier zien ja :P
Potnondeju wat ben ik het nu met je eens!!! ^O^ ^O^
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202641918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:58 schreef Scrummie het volgende:
Wat een gezeik over Amalia :'). Hopelijk was het erg gezellig.
Eens! Ik hoop serieus dat zij minimaal doet wat ik op die leeftijd deed. Vlieguren zijn kostbaar. Ervaring moet je opdoen dus lekker los, feesten, gaan met die banaan. Laat dat kind (!) toch.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202641925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:58 schreef Scrummie het volgende:
Wat een gezeik over Amalia :'). Hopelijk was het erg gezellig.
Mensen trekken dat schijnheilige van het koningshuis gewoon slecht.
En maar graaien.
pi_202641933
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mensen trekken dat schijnheilige van het koningshuis gewoon slecht.
En maar graaien.
Dat koningshuis verdient zichzelf dik en breed terug. Dus zie het als investering.Win Win. ~:)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202641994
En toen viel het stil :7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202642000
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:06 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Dat koningshuis verdient zichzelf dik en breed terug. Dus zie het als investering.Win Win. ~:)
Dat is ook zo'n mythe.

Ik vind Wimlex nog steeds een eikel door die actie van vorig jaar. Met zijn schijnheilige "zware tijden voor ons allen speech" op prinsjesdag en dan zelf sneaky naar Griekenland gaan.

Het is een belachelijke geldverslindende achterhaalde poppenkast vol graaiers die wegvluchten als er echt ellende is.
  donderdag 16 december 2021 @ 00:24:27 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202642010
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
Tenzij zelfvoorzienend, kun je van principes niet eten. Ik raad iedereen aan om in geval van enige twijfel gewoon te mee te prikken en helemaal als het iemand in de weg kan gaan zitten om deel te nemen aan de schijn van een rationele samenleving.

Eenmaal een eerste maagdelijke prik gehad/genomen, maakt het weinig meer meer uit. Zeker wanneer alle deelnemers van het spel voor zichzelf weten dat het een charade is. Niets mis mee om uit puur eigenbelang, te gaan inprikken. Vaccineren doe je altijd voor jezelf.

Ik kan mij ondertussen wel vermaken hoe allerlei PF (publieke figuren) en MSM kanalen worden ingezet om het vaccinproduct te slijten en doorgaans elkaar onberedeneerd nakakelen dat het allemaal geweldig is aan het eind van de tunnel. Zoals Fauci ook zegt (CNN), "maak je niet druk om definities en haal die prik, makkelijk zat om prettig deel te nemen aan de festiviteiten".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 16 december 2021 @ 00:43:51 #294
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202642071
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
- Gran Canaria (ben ik al goed bekend)
- Ibiza
- Curaçao
- Bonaire
- Kaaiman Eilanden

In willekeurige volgorde, maar vermoedelijk wel Gran Canaria omdat ik daar veel contacten heb en lang verblijf goed betaalbaar is.
Heerlijke opties.

Zelf ook echt wel dol op de oceaan en Hawaii is nog steeds onze tofste vakantie ooit geweest, maar wel een van de weinige eilanden die me echt trekt. Malta, Madeira en Mallorca wil ik ook graag een keer zien. Tenerife vonden we uiteindelijk vrij saai. Het was warm en er waren wel wat leuke plekjes, maar allebei niet het type mens die elke dag bij de zee willen gaan zitten, we moeten echt wat te doen hebben; dus komen dan vaak bij steden uit nabij de see, zodat het te combineren valt :D

Hoop dat het je lukt! En dat je lekker kan genieten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202642081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Heerlijke opties.

Zelf ook echt wel dol op de oceaan en Hawaii is nog steeds onze tofste vakantie ooit geweest, maar wel een van de weinige eilanden die me echt trekt. Malta, Madeira en Mallorca wil ik ook graag een keer zien. Tenerife vonden we uiteindelijk vrij saai. Het was warm en er waren wel wat leuke plekjes, maar allebei niet het type mens die elke dag bij de zee willen gaan zitten, we moeten echt wat te doen hebben; dus komen dan vaak bij steden uit nabij de see, zodat het te combineren valt :D

Hoop dat het je lukt! En dat je lekker kan genieten.
Tenerife saai ja? Je hebt daar echt prachtige natuur.
Net als op Gran Canaria, veel mensen gaan alleen voor de zon, maar er is zoveel meer te zien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 december 2021 @ 00:56:09 #296
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202642102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Tenerife saai ja? Je hebt daar echt prachtige natuur.
Net als op Gran Canaria, veel mensen gaan alleen voor de zon, maar er is zoveel meer te zien.
Wel wat natuur gezien, vond vooral Masca en de Gigantes cliffs erg mooi, maar over t algemeen waren we relatief snel uitgekeken. Maar voor chill vakanties een uitstekende bestemming. Gran Canaria wel benieuwd naar nog.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202642115
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik vrees vooral dat te veel mensen er zo over denken als jij en we straks met een QR maatschappij opgescheept zitten waarmee de overheid met 1 druk op de knop egaal wie of welke groep dan ook uit kan sluiten van de facto de gehele samenleving.

En dat voor een virus waar 99,309% niet aan dood gaan. Dat zijn er 120.925 doden als ik tel met 17,5 miljoen Nederlanders die allemaal besmet raken.

Elke dag gaan er (exclusief corona) gemiddeld zo een 432 mensen dood aan van alles in ons koude kikkerlandje.

120.925 doden vallen dus òòk zonder corona in ongeveer 279,92 dagen.

Dat is driekwart jaar ongeveer.

We zijn 2 jaar verder. Wat hebben we nu, 20K corona doden?

Doe eens 432 x 365 x 2.

Dat is 315.360 "gewone" doden in 2 jaar. Gewoon aan van alles wat er altijd al was. Kanker, ouderdom, hartfalen, ongelukken et cetera et cetera.

Staan de maatregelen nog wel in verhouding? Ik denk van niet.

En ja, ik ben er absoluut voorstander van om ons verlies te nemen en die 120.925 doden te incasseren.

Lullig als het iemands vader, moeder, kind, opa, oma of geliefde is. Voor mij is het ook lullig dat ik, samen met een kleine 1,5 miljoen(!!!) mensen goeddeels buitengesloten word.

Dus, graag die 120k incasseren en alles open. En ja, dat zeg ik ook als ik daar zelf of een van mijn geliefden bij zou zitten.

Waar we nu mee bezig zijn is totale waanzin, werkt voor geen meter èn staat in geen enkele verhouding.


Zo. Dat is er uit.
Als je nu nog steeds denkt dat het beleid draait om het sterftecijfer dan heb je echt onder een steen gelegen.
pi_202642135
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 01:00 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Als je nu nog steeds denkt dat het beleid draait om het sterftecijfer dan heb je echt onder een steen gelegen.
Ja maar de zorg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 december 2021 @ 01:12:19 #299
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202642149
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 01:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja maar de zorg.
Jij wordt ook steeds cynischer hé..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202642155
quote:
11s.gif Op donderdag 16 december 2021 01:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jij wordt ook steeds cynischer hé..
Denk dat voor iedereen wel beetje geldt of niet?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')