Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand. De ene helft wel en de andere helft niet slaat als een tang op een varken, wat dat betreft snap ik de woede van Mercedes wel.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, want daar zijn, onder normale omstandigheden, geen precedenten voor. Complete onzin om dit te beweren, sorry.
Wat Masi "fout" deed of eigenlijk gewoon geen tijd meer voor had, mede dankzij gebrul van Toto en Christian op de radio, was dat hij de tussenliggende auto's eerder weg had moeten halen. Baan was niet op tijd veilig genoeg om dat te laten gebeuren, dus besloot hij uiteindelijk om het zo op te lossen.
In alle normale omstandigheden had je Max pal achter Lewis gehad. Dit is altijd zo bij een SC onder normale omstandigheden. Diegenen die een beetje recht van spreken hebben zijn diegenen die achter Max reden, dus die niet direct voor positie konden vechten, omdat de tussenliggende auto's niet weggehaald werden. Mercedes en Lewis hebben gegokt dat ze onder geel zouden eindigen en gewoon verloren.
Rode vlag was bullshit geweest, want zo onveilig was het niet. Helemaal niet als je ziet dat ze binnen drie ronden alles weg hadden gehaald. Alleen dat is al bewijs genoeg dat rood onnodig was geweest. Eindigen onder geel wilde niemand en ook dat was voor dit seizoen al besproken. Mercedes en Toto waren daar ook gewoon bij.
Masi had één ronde eerder de achterliggers kunnen laten unlappen, maar als het daar niet veilig genoeg voor was dan heeft Masi er gewoon het maximale uitgehaald en niks verkeerd gedaan.
Klopt, en als Hamilton voor Verstappen was gebleven dan had je ook weinig geklaag gehoord, behalve de lapped auto's achter Verstappen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
als dit de eerste GP was, en pak en beet Brazilië de laatste, en alle uitslagen waren hetzelfde.
Had niemand zich genaaid gevoeld.
het gaat er niet om of het nergens op slaat, het gaat erom of het mag of nietquote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand. De ene helft wel en de andere helft niet slaat als een tang op een varken, wat dat betreft snap ik de woede van Mercedes wel.
Dit staat dus nergens in de reglementen. Dwz: het eerste wel maar het tweede niet. Dus de keuze van wel of niet had Masi niet. Het enkel een deel zich laten ontlappen is dan nog de beste keuze. Of in ieder geval de keuze die het meest volgens de reglementen is.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand.
In beide situaties was het voor Lewis niet anders gelopen en dat lijkt niemand te snappen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand. De ene helft wel en de andere helft niet slaat als een tang op een varken, wat dat betreft snap ik de woede van Mercedes wel.
Het lijkt me dat het op zich niet mag, FIA claimt dat er in de regels staat 'any cars' en niet 'all cars' die mogen ontlappen en dat in een volgend artikel de racedirecteur daarover discretionaire bevoegdheid zou hebben, maar dat vind ik wat dubieus.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat er niet om of het nergens op slaat, het gaat erom of het mag of niet
Het is vreemde gang van zaken geweest, maar wel een beslissing die volgens de regels gemaakt mag worden. Dan snap ik ook de woede wel (zeker als die beslissing het verschil maakt tussen een titel of geen titel), maar woede over een beslissing is wel wat anders dan 3 dagen na de race nog steeds de uitslag niet accepteren.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Masi mag dingen m.b.t. SC overrulen, dus ja het mag.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit staat dus nergens in de reglementen. Dwz: het eerste wel maar het tweede niet. Dus de keuze van wel of niet had Masi niet. Het enkel een deel zich laten ontlappen is dan nog de beste keuze. Of in ieder geval de keuze die het meest volgens de reglementen is.
Klopt, alhoewel dat in Imola vorig jaar nog misging...quote:woensdag 15 december 2021 17:15 schreef Red_85 het volgende:[/b]
[..]
Er was een duidelijk shot van de 2 na laatste ronde dat er toen nog een kraan op het circuit reed met het wrak van Latifi. Sinds 'Bianchi' mag er geen marshall of materiaal op de baan zijn als auto's 'los' zijn.
Dit was dus uitgesloten.
Van alle beslissingen die Masi heeft gemaakt dit jaar, is dit qua mogelijkheden en beschikbare tijd het beste opgelost.
Klopt inderdaad. Dat staat ook in de reglementen. En het niet finishen onder de SC is al sinds jaar en dag het uitgangspunt. En aangezien de baan weer vrijgegeven was was daar ook geen reden meer voor.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Masi mag dingen m.b.t. SC overrulen, dus ja het mag.
Als de achterblijvers er wel tussen waren gebleven, was het gat voor Max toch veel te groot geweest en was het toch wel anders gelopen dan nu?quote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In beide situaties was het voor Lewis niet anders gelopen en dat lijkt niemand te snappen.
Er was geen tijd meer om alles te regelen, omdat het net iets te lang duurde voordat de baan weer volkomen veilig was. Dit was dan nog de beste optie.
Waarom? natuurlijk niet! Ten eerste mag iedereen voor VER een ronde inhalen, terwijl gelapten achter VER dat niet mogen, die krijgen ten opzichte van elkaar dus dubieuze voordelen. Bovendien zit VER nu direct achter HAM terwijl hij zelf geen last heeft van SAI, dat zijn twee voordelen voor hem.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit staat dus nergens in de reglementen. Dwz: het eerste wel maar het tweede niet. Dus de keuze van wel of niet had Masi niet. Het enkel een deel zich laten ontlappen is dan nog de beste keuze. Of in ieder geval de keuze die het meest volgens de reglementen is.
Dat laatste is echt mega onsportief van Merc en daarmee tonen ze zich als een slechte verliezer.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is vreemde gang van zaken geweest, maar wel een beslissing die volgens de regels gemaakt mag worden. Dan snap ik ook de woede wel (zeker als die beslissing het verschil tussen een titel of geen titel), maar woede over een beslissing is wel wat anders dan 3 dagen na de race nog steeds de uitslag niet accepteren.
We zullen het nooit wetenquote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de achterblijvers er wel tussen waren gebleven, was het gat voor Max toch veel te groot geweest en was het toch wel anders gelopen dan nu?
het is ongebruikelijk maar het lijkt niet tegen de regels te zijn en daar gaat het toch om nuquote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het op zich niet mag, FIA claimt dat er in de regels staat 'any cars' en niet 'all cars' die mogen ontlappen en dat in een volgend artikel de racedirecteur daarover discretionaire bevoegdheid zou hebben, maar dat vind ik wat dubieus.
Dat weet je niet, misschien had Max met al die slipstreams Hamilton wel ingehaald... Of misschien had Hamilton wel een foutje gemaakt in z'n haast om zo ver mogelijk weg te rijden... Oftewel, je kunt niet de toekomst voorspellen en op basis daarvan nu een andere beslissing nemenquote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de achterblijvers er wel tussen waren gebleven, was het gat voor Max toch veel te groot geweest en was het toch wel anders gelopen dan nu?
Nee, ik bedoel situatie 1) alle auto's weghalen of situatie 2) alleen de auto's tussen Max en Lewis weghalen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, ik kan niet wachten tot onze troll van gisteravond weer z'n avond-shift start en met die hashtag aan komt zettenquote:Op woensdag 15 december 2021 17:25 schreef schommelstoel het volgende:
Al gezien dat Twitter weer een trending aan het faken is.
#IstandWithLewisHamilton
Gewoon een betaalde trending om te doen overkomen dat heel de wereld achter Hammie staan
Dat maakt niet uit. Er staat niet in de regels dat het niet mag. Sterker nog: in die regels wordt de wedstrijdleiding het mandaat gegeven om daarin keuzes te maken.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom? natuurlijk niet! Ten eerste mag iedereen voor VER een ronde inhalen, terwijl gelapten achter VER dat niet mogen, die krijgen ten opzichte van elkaar dus dubieuze voordelen. Bovendien zit VER nu direct achter HAM terwijl hij zelf geen last heeft van SAI, dat zijn twee voordelen voor hem.
Zelfs als het tegen de regels is, wedstijdleidingen nemen wel vaker beslissingen die eigenlijk indruisen tegen hun eigen reglementen en zo lang na een wedstrijd zou het eigenlijk gewoon klaar moeten zijn, maar eerlijk is het natuurlijk niet. VER heeft een heel groot cadeau gekregen, maar HAM heeft al zeker evenzoveel cadeautjes gehad dus de wereldtitel voor VER is gewoon verdiend.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ongebruikelijk maar het lijkt niet tegen de regels te zijn en daar gaat het toch om nu
Oh, op die manier, dat had inderdaad geen verschil gemaakt, enige verschil is dat Sainz mogelijk Max had kunnen bedreigen en hij zich daar ook op moest focussen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel situatie 1) alle auto's weghalen of situatie 2) alleen de auto's tussen Max en Lewis weghalen.
Daarom zeg ik dat de auto's achter Max mogen zeuren dat ze niet gelijke kansen kregen om voor een positie te vechten, maar Mercedes eigenlijk weinig te zeuren heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |