abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202603130
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje..

Wij gaan binnenkort verhuizen maar in onze nieuwe woning (met vloerverwarming) ligt een gelijmde pvc laminaat vloer. Wat raden jullie aan als wij dit willen laten veranderen?
Het laten weg halen maar ik heb gehoord dat dit een hele klus is als het gelijmd is of er overheen leggen? Of hebben jullie andere tips?

Dank jullie wel!
pi_202603168
Hoe meer lagen, hoe meer isolatie er tussen de vloerverwarming en je kouwe voetjes zit.

Zal vast een hele klus zijn het te verwijderen, maar het zal wel in energiekosten schelen, vermoed ik.
  maandag 13 december 2021 @ 18:34:52 #3
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_202603240
Met een verfbrander erop laat de lijnlaag redelijk makkelijk los.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_202603248
Wij zitten met hetzelfde dilemma, dus ik lees mee.
Protège moi de mes désirs.
pi_202603265
Heb het hier gedaan met zo'n krabber machine, instellen op de dikte van de pvc en rijden maar :D past door deurkozijn

De hoekjes afgestoken zelf
pi_202603462
Altijd uitbreken. Op de duur liggen er 3 lagen bovenop elkaar en verlies je al 4cm.
Cindy De Vuyst
pi_202606185
Tegengeluid: zou het lekker laten liggen. PVC heeft een super lage warmteweerstand, laten liggen zorgt er hooguit voor dat je vloer iets langer nodig heeft om op te warmen.

Uit bikken is kut en de moeite niet waard imo
pi_202607266
Ik weet niet wat voor soort lijm er gebruikt is, maar bij de meeste pvc vloeren is het een kwestie van de föhn op een stuk pvc houden en je kan het er zo uittrekken. (De lijm laat los bij een bepaalde temperatuur)
  maandag 13 december 2021 @ 22:13:50 #9
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_202607408
Even langs Boels gaan....

Als mes door boter
zo goed..?
pi_202610447
Weghalen hoewel het kutwerk is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202862204
Hoi,

Ik heb een winkel en verkoop PVC vloeren. mijn advies, ga niet met verfbranders kloten.
probeer het met een föhn. plank warm maken en dan los trekken. gaat dit niet makkelijk.

Dan een vloerenbewerkingsbedrijf laten komen die halen je vloer er netjes binnen 3 uurtjes uit voor ongeveer ¤10/13 euro per m2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')