abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8223680
Hoi,

Een doel in het leven hebben dat vind ik dus voor mezelf belangrijk. Doelloos opstaan zonder een doel dat is zwaar klote en depressief makend.

Mijn eerste doel: " Geen alcohol", gaat goed. Mijn tweede doel: "sporten" gaat ook goed.

Mijn derde doel is om in augustus 2004 mijn hbo opleiding op te pakken. Nog maar 1 1/2 jaar moest ik doen en ik was klaar. Dit laatste doel doet me nog het meest goed. Ik heb al plannen om de oude studie boeken erbij te nemen en zo mijn geheugen en verstand op te frissen en in de stof te komen weer.

Van alles gaat door mijn hoofd nu Ik wil gewoon dat diploma en dat heb ik altijd gewild. Studeren, voorbereiden op tentamens, de spanning van tentamens en een goed resultaat gaf best een behoorlijke kick. Verder is de kans op beter werk zo groter. En ik vond studeren altijd leuk.

Op het Riagg zullen ze wel weer zeggen dat het niet goed voor me is, maar ik sta er zelf 100 procent achter. Ik voel me goed en stabiel. En het is ook mijn leven en keuze. Mijn ouders vinden het een top idee en het doet ze ook goed. Ook zij zien liever dat ik het afrond.

Mijn leven krijgt weer zin merk ik. Van alles valt op de plaats weer Ik heb zin om harder te werken en niet mijn hoofd te laten vallen.

En last but not least. Ik weet dat ik het kan

Danny

pi_8223866
Hmm ik stel ook meestal wel doelen...
vooral als ik iets doen ga wat ik niet helemaal leuk vind....

dat kan trouwens ook voor een dag doel zijn

Maar het is ook heel leuk om juist doelloos iets te kunnen ondernemen...

maar gewoon te bekijken (soort van observeren) wat er gebeurt als je zomaar ergens heen gaat (vakantie.. of dagje treinen...)

q

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_8224189
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:02 schreef yingyang het volgende:

En last but not least. Ik weet dat ik het kan

Danny

Ik wens je heel veel succes

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8224440
Hehe jaartjes geleden liep ik doelloos rond.Op een gegeven moment had ik het, ik was altijd al benieuwd hoe ik later word. Dus dat wordt mijn huidige doel, kijken hoe ik later ben nadat ik alles heb overleefd en mezelf blijf, en zo .
Tsja
pi_8224577
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik wens je heel veel succes

Liefs DE

Hoi Darkelf

Succes heb ik wel nodig ook Het gaat niet vanzelf, maar dat gaat bij niemand zo. Ik moet echt hard gaan werken om dat laatste doel te verwezenlijken. Maar zodra ik erin gerold ben dan moet het me zeker lukken.

Ik zit nu dus een klein beetje in de winning mood. Ben een beetje in vorm qua denken en doen. Mede door die alcohol te laten staan

Bedankt voor je reactie

Danny

pi_8224647
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:44 schreef VreemdeWezen het volgende:
Hehe jaartjes geleden liep ik doelloos rond.Op een gegeven moment had ik het, ik was altijd al benieuwd hoe ik later word. Dus dat wordt mijn huidige doel, kijken hoe ik later ben nadat ik alles heb overleefd en mezelf blijf, en zo .
Ik heb ook heel wat jaartjes doelloos rondgelopen zonder echt te weten wat ik nu precies van plan was en wilde met mijn leven. Op de studie lukte het allemaal maar toch wist ik het allemaal niet zeker. Stappen en internetten en blowen was belangrijker dan studeren en naar de toekomst kijken.

Wat ik over 20 jaar ben zal ik pas over 20 jaar te weten komen. Maar je kunt je wel ernaar toewerken en zo invloed uitoefenen erop. Een beetje in de hand heb ik het toch wel. Maar het is ook wel afhankelijk van externe factoren.

Danny

pi_8224799
"geen alcohol" is een doel?
Dat is toch eerder een middel ?
[KNE]-Mod
pi_8224833
ik sta op met 2 doelen...en een middenstip

maar even ontopic: ik denk dat iedereen wel een doel heeft in zijn leven: overleven!

pi_8224881
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 20:06 schreef FlyingFox het volgende:

maar even ontopic: ik denk dat iedereen wel een doel heeft in zijn leven: overleven!

Dat is wel een heel simpel doel. Als dat het doel van je leven is... dan kom je ook niet echt ver denk ik, een zwerver overleeft ook bijvoorbeeld. Wat ik voor doel heb? Niks, helaas, en dat is vrij kut idd... voorlopig leef ik maar een beetje verder, redelijk maatschapelijk verantwoord om nog zoveel mogelijk opties open te houden. (Behalve dan dat ik gestopt ben met studeren, dat was toch een slecht levensdoel, vond ik voor mezelf..)
[KNE]-Mod
  zaterdag 1 februari 2003 @ 23:19:25 #10
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_8228341
Hmmm ik heb maar echt 1 doel voor ogen. Daar gaat al mn energie en een groot deel van mn leven inzitten, maar ik weet dat ik het kan. De lat ligt hoog, maar gelukkig kan ik hoog springen!
don't you know my tears will cause an inferno
pi_8234856
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 20:06 schreef FlyingFox het volgende:

Het doel overleven als enige doel in het leven heb ik een hele lange tijd gehad toen het klote ging. Dan wil je alleen maar de dag doorkomen.

Maar zodra het overleven vanzelf gaat dan ga je vanzelf op zoek naar nieuwe uitdagingen waarmee je het leven kunt invullen. Ik in ieder geval.

zondag 2 februari 2003 @ 13:38:29 #12
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_8235316
Ik heb altijd wel bewondering voor mensen die zich heel sterk kunnen richten op één doel en daar op af gaan zonder zich te laten afleiden. Zelf heb ik daar moeite mee, want ik ben altijd bang dat je jezelf andere dingen ontzegd. Toch zou ik soms graag willen dat ik mezelf helemaal kan overgeven aan 1 doel, 1 passie. Nu doe ik vanalles, maar ik heb niet echt het gevoel dat ik ergens echt wat in bereik.
pi_8235709
quote:
Op zondag 2 februari 2003 13:38 schreef 4br4x4s het volgende:
Ik heb altijd wel bewondering voor mensen die zich heel sterk kunnen richten op één doel en daar op af gaan zonder zich te laten afleiden. Zelf heb ik daar moeite mee, want ik ben altijd bang dat je jezelf andere dingen ontzegd. Toch zou ik soms graag willen dat ik mezelf helemaal kan overgeven aan 1 doel, 1 passie. Nu doe ik vanalles, maar ik heb niet echt het gevoel dat ik ergens echt wat in bereik.
Van alles en nog wat doen is toch ook niet slecht. Dat heeft ook wel wat.

Ikzelf heb dus de behoefte aan een doel waar ik me helemaal in kan vastbijten. Iets dat ik niet snel los laat. Waar ik alle energie in kan stoppen. Dat kan me overeind houden.

Opstaan met het idee dat ik iets heb om na te streven. Een reden om echt op te staan en er voor te gaan.

Daar heb ik dus behoefte aan.

Wat jij doet is ook niet slecht. Het is maar waar je zelf behoefte aan hebt. Als je één doel nastreeft dan mis je misschien inderdaad andere dingen die ook leuk kunnen zijn. Maar je kunt het ook combineren. Het hoofddoel en daarnaast kleine andere doelen. Een beetje veel van dit en een klein beetje van dat.

Danny

pi_8236208
Goed zo man! Keep it up!

Ik ga maar eens een voorbeeld nemen aan jouw man!

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_8236482
Ik wel een paar doelen in mijn leven. Natuurlijk het cliche beeld.. huisje, hondje, kindje. Lange termijn view weetjewel.

Short term toch wat meer concreter... ik werk er heel hard aan om te leren leven met de dingetjes die mis zitten in mijn hoofd. En het gaat steeds beter enzo... dus..

pi_8237704
quote:
Op zondag 2 februari 2003 14:30 schreef neliz123 het volgende:
Goed zo man! Keep it up!

Ik ga maar eens een voorbeeld nemen aan jouw man!

Een echt goed voorbeeld ben ik niet, ik ben vaak de fout in gegaan in het verleden. Maar in het verleden gemaakte fouten bieden geen garantie voor de toekomst Van fouten leer je en daarna doe je het niet snel nog een keer.

Ik pep mezelf op de laatste tijd. En het sterke gevoel dat wordt nu steeds sterker. Heb het gevoel dat het me echt kan lukken allemaal. Als ik me maar blijf inzetten en me niet laat verleiden en afleiden. Blijven focussen op de doelen en dan komt het vanzelf goed. Een beetje inzet is wel nodig, okey...best veel inzet is nodig.

Morgen begin ik dus met mijn lievelings vak erbij te nemen. En dan kan ik meteen weer het schrijven onder de knie krijgen. 3 jaar amper geschreven, behalve mijn handtekening op acceptgiro's gezet. Zal wel pijn aan de pols gaan doen.

Heb er zin an

pi_8237782
quote:
Op zondag 2 februari 2003 14:43 schreef fee-tje het volgende:
Ik wel een paar doelen in mijn leven. Natuurlijk het cliche beeld.. huisje, hondje, kindje. Lange termijn view weetjewel.

Short term toch wat meer concreter... ik werk er heel hard aan om te leren leven met de dingetjes die mis zitten in mijn hoofd. En het gaat steeds beter enzo... dus..

Huisje, hondje en kindje is toch een mooi doel om te hebben. Vind ik al echt een groot doel. En zorgen dat het in je hoofd wat beter gaat is ook een doel dat niet licht is.

Mijn doel is niet van extreme hoogtes ofzo. Ik streef ook het huisje, vrouwtje, hondje en misschien wel kindje na. Dat doet iedereen wel denk ik.

Maar het is gewoon heel anders nu, dat ik het hbo diploma wil gaan halen, dat is mijn grootste streven nu. Dat ik daar naartoe kan leven.

Dus jou doelen zijn echt niet zoveel anders als mijn doelen. Alleen ben ik nu gewoon fanatiek en blij dat er weer wat inhoud in mijn leven komt. De leegte is weg nu.

pi_8239053
Mijn doel is een baan , en niet meer terug naar therapie . En dat gaat me lukken ben een vastberaden dametje .
We are the weirdo's mr - The Craft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')