abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 december 2021 @ 20:18:49 #101
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_202877141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 20:17 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik zou het na het splitsen doen, dat lijkt me een minder opvallende plek.
Leek mij ook en dan mssn t meeste minderingen onder de armen doen.
Moet ik alleen kijken dat de mouwen niet ook heel breed worden, daar kan ik dan ook nog wel ergens een mindering inbrengen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_202877293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 20:18 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Leek mij ook en dan mssn t meeste minderingen onder de armen doen.
Moet ik alleen kijken dat de mouwen niet ook heel breed worden, daar kan ik dan ook nog wel ergens een mindering inbrengen.
Meestal moet je wat extra steken opzetten in de oksels, misschien kun je er daar wat minder opzetten en zo compenseren
pi_202877735
Fijne hulp hier. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 20:04 schreef Ceviche het volgende:
@:Sumppi
Wat een toffe trui O+
Ik ben benieuwd naar de zelfgebreide versie! En ook naar de goede kant van de handschoen :+

@:Dotteke wordt echt mooi!
Dit zijn ze. Voor een vriendin van me. Voor als ze licht werk in de tuin doet. Het is daarom niet zo erg dat het wat rommelig is. :P



Ik denk niet dat ik ooit nog met zulk priegelig garen wil werken.

En ik ben benieuwd naar jouw vest. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:47:33 #104
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202884376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 20:34 schreef Sumppi het volgende:
Fijne hulp hier. :)
[..]
Dit zijn ze. Voor een vriendin van me. Voor als ze licht werk in de tuin doet. Het is daarom niet zo erg dat het wat rommelig is. :P

[ afbeelding ]

Ik denk niet dat ik ooit nog met zulk priegelig garen wil werken.

En ik ben benieuwd naar jouw vest. :Y
Oeh mooi O+ hoe priegelig is het precies? :D voor dat soort praktische doelen is het juist wel fijn dat het rommelig is (ik vind het overigens niet rommelig ogen) anders durft de ontvanger het niet te gebruiken :+
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 09:41:19 #105
388664 crew  Dotteke
pi_203024013
52 cm nu nog 33 te gaan :P
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203065175


Driehoeksjaal aan het breien voor mijn beste vriendin. Het is mohair-zijde garen, ik brei op naald 7 en het patroon is heel simpel!
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 16:54:28 #107
388664 crew  Dotteke
pi_203065244
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:50 schreef Mrs.Peel het volgende:
[ afbeelding ]

Driehoeksjaal aan het breien voor mijn beste vriendin. Het is mohair-zijde garen, ik brei op naald 7 en het patroon is heel simpel!
Dat is wel mooie wol zeg
de kleur is ook mooi

HIer schiet het breien niet op de laatste twee dagen ben meer aan het uithalen dan aan het breien
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203065418
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:54 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat is wel mooie wol zeg
de kleur is ook mooi

HIer schiet het breien niet op de laatste twee dagen ben meer aan het uithalen dan aan het breien
Het is dit garen, Super kid silk print, kleur Seabreeze.

Kun je niet met hetzelfde garen een dekentje haken? Aangezien dat wél jouw ding is, en het ook gewoon nog leuk moet zijn, toch?
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 17:09:19 #109
388664 crew  Dotteke
pi_203065443
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:07 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Het is dit garen, Super kid silk print, kleur Seabreeze.

Kun je niet met hetzelfde garen een dekentje haken? Aangezien dat wél jouw ding is, en het ook gewoon nog leuk moet zijn, toch?
O ook van Hobbii daar bestel ik ook
Ik heb al over de 50 cm nog 35 te gaan
Ik liet een steek vallen in het patroon gedeeld en dat is bijna niet op te halen.
Normaal al je een steek laat vallen haal je hem op.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203065993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:09 schreef Dotteke het volgende:

[..]
O ook van Hobbii daar bestel ik ook
Ik heb al over de 50 cm nog 35 te gaan
Ik liet een steek vallen in het patroon gedeeld en dat is bijna niet op te halen.
Normaal al je een steek laat vallen haal je hem op.
Ja, dat is in jouw patroon inderdaad niet te doen. Nou, nog maar even doorploeteren dan. Foto van de voortgang?
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 18:02:46 #111
388664 crew  Dotteke
pi_203066058
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:59 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ja, dat is in jouw patroon inderdaad niet te doen. Nou, nog maar even doorploeteren dan. Foto van de voortgang?
Vind hem wel smal, maar misschien met opspannen dat hij wat breder wordt
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  donderdag 6 januari 2022 @ 18:24:32 #112
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203066380
Bij gebrek aan garen is t baby jasje een truitje geworden. :D
Heb t wel vaker uit moeten trekken omdat ik steeds t verkeerde patroontje boven elkaar wist te breien. :@



@Dotteke wat schiet jij al mooi op !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 18:28:02 #113
388664 crew  Dotteke
pi_203066432
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:24 schreef deedeetee het volgende:
Bij gebrek aan garen is t baby jasje een truitje geworden. :D
Heb t wel vaker uit moeten trekken omdat ik steeds t verkeerde patroontje boven elkaar wist te breien. :@

[ link | afbeelding ]

@:Dotteke wat schiet jij al mooi op !
O dat is ook een leuk truitje Deedeetee. Ook een mooi patroon
Dank je, gelukkig wel nog 35 cm :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  donderdag 6 januari 2022 @ 18:31:54 #114
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203066481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:28 schreef Dotteke het volgende:

[..]
O dat is ook een leuk truitje Deedeetee. Ook een mooi patroon
Dank je, gelukkig wel nog 35 cm :D
Patroontje had ik in het vorige topic gevonden. Was wel puzzelen om t patroon uit te vinden maar volgens mij heb ik t nu goed. :P
Nog 35 cm dat is nog ff doorzetten dan want je gebruikt niet zo'n dik garen toch ? Ik heb t truitje met pennen 6 kunnen breien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 18:42:01 #115
388664 crew  Dotteke
pi_203066647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Patroontje had ik in het vorige topic gevonden. Was wel puzzelen om t patroon uit te vinden maar volgens mij heb ik t nu goed. :P
Nog 35 cm dat is nog ff doorzetten dan want je gebruikt niet zo'n dik garen toch ? Ik heb t truitje met pennen 6 kunnen breien.
O wat goed dat je dat zelf kunt uitpuzzelen, ik ben niet zo breiheld hoor
Pen 4, 5 maar het is best dun garen vind ik. Veel warmte zal ze niet hebben van dat dekentje. :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:05:38 #116
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203066944
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:42 schreef Dotteke het volgende:

[..]
O wat goed dat je dat zelf kunt uitpuzzelen, ik ben niet zo breiheld hoor
Pen 4, 5 maar het is best dun garen vind ik. Veel warmte zal ze niet hebben van dat dekentje. :D
Het is wel erg mooi en in de zomer met een lakentje er onder kan t prima hoor. Het kan trouwens ook als een sprei over een dekentje liggen. :Y
Als t niet te groot uitvalt kun je het ook als omslagdoek gebruiken. Komt altijd wel van pas hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 19:07:15 #117
388664 crew  Dotteke
pi_203066977
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het is wel erg mooi en in de zomer met een lakentje er onder kan t prima hoor. Het kan trouwens ook als een sprei over een dekentje liggen. :Y
Als t niet te groot uitvalt kun je het ook als omslagdoek gebruiken. Komt altijd wel van pas hoor.
Datis ook zo. En dochter vindt het mooi dus nog even doorbijten. Heb nog zo bol in een andere kleur. Eens even denken wat ik daarvan kan maken
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 20:22:16 #118
5428 crew  miss_sly
pi_203084012
Ik ga ook eens weet wat breien. Is enige tijd geleden dus ik moet er even in komen.

Ik heb netjes een proeflapje gebreid dat 15 st bij 22 naalden 10x10 moet zijn, maar het is 11-12x12x13.
Ik ga een vestje breien en twijfel tussen 38/40 en 42/44. Aangezien ik dus redelijk los brei is het wellicht dan het handigste om 38/40 te nemen, omdat het waarschijnlijk ook wat ruimer zal vallen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203084168
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga ook eens weet wat breien. Is enige tijd geleden dus ik moet er even in komen.

Ik heb netjes een proeflapje gebreid dat 15 st bij 22 naalden 10x10 moet zijn, maar het is 11-12x12x13.
Ik ga een vestje breien en twijfel tussen 38/40 en 42/44. Aangezien ik dus redelijk los brei is het wellicht dan het handigste om 38/40 te nemen, omdat het waarschijnlijk ook wat ruimer zal vallen?
Of kleinere breinaalden, en dan gewoon het juiste patroon qua maat?
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 20:33:23 #120
5428 crew  miss_sly
pi_203084249
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:29 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Of kleinere breinaalden, en dan gewoon het juiste patroon qua maat?
Hmm, dat was ook een optie, maar die heb ik niet. Ik heb de geadviseerde naalden meebesteld. Wel een goede voor de volgende keer, bedankt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203084581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hmm, dat was ook een optie, maar die heb ik niet. Ik heb de geadviseerde naalden meebesteld. Wel een goede voor de volgende keer, bedankt!
Misschien kun je de juiste maat naalden van iemand lenen?
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 21:07:43 #122
5428 crew  miss_sly
pi_203084875
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:50 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Misschien kun je de juiste maat naalden van iemand lenen?
Ik heb niemand in mijn omgeving die breit, helaas. Ik zal dadelijk nog eens kijken wat om heb. Het patroon is voor 5,5 boord, 6,0 rest. Proeflapje op 5,5 gebreid. Als ik een kleinere naald heb, zou ik boord daarmee en rest met 5,5 kunnen doen.

Maar mocht ik niks vinden, is de optie om de kleinere maat te breien dan we een goede? Ik zit qua maat tussen 40 en 42 dus op zich was het toch al een lastige keus welke te kiezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203085126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb niemand in mijn omgeving die breit, helaas. Ik zal dadelijk nog eens kijken wat om heb. Het patroon is voor 5,5 boord, 6,0 rest. Proeflapje op 5,5 gebreid. Als ik een kleinere naald heb, zou ik boord daarmee en rest met 5,5 kunnen doen.

Maar mocht ik niks vinden, is de optie om de kleinere maat te breien dan we een goede? Ik zit qua maat tussen 40 en 42 dus op zich was het toch al een lastige keus welke te kiezen.
Ik brei (nog) geen kleding, maar alles wat ik er over heb gelezen is dat het vrij essentieel is om een kloppend proeflapje te breien om de maat goed te krijgen. Of je dan kunt afleiden dat je bij een te groot proeflapje door het breien van een maat iets kleiner dan je eigenlijk nodig hebt, uiteindelijk de juiste maat krijgt, is voor mij een groot vraagteken. Sorry!
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 21:47:14 #124
5428 crew  miss_sly
pi_203085529
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 21:22 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ik brei (nog) geen kleding, maar alles wat ik er over heb gelezen is dat het vrij essentieel is om een kloppend proeflapje te breien om de maat goed te krijgen. Of je dan kunt afleiden dat je bij een te groot proeflapje door het breien van een maat iets kleiner dan je eigenlijk nodig hebt, uiteindelijk de juiste maat krijgt, is voor mij een groot vraagteken. Sorry!
Bedankt we voor het meedenken. Ik ga maar gewoon de grote maat breien en dan eens zien wat het precies doet met mijn Lisse manier van breien. Het wordt toch maar een lekker vest en hoeft niet exact passend te zijn. Mooi oefenproject en dan weet ik de volgende keer meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203085765
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 21:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bedankt we voor het meedenken. Ik ga maar gewoon de grote maat breien en dan eens zien wat het precies doet met mijn Lisse manier van breien. Het wordt toch maar een lekker vest en hoeft niet exact passend te zijn. Mooi oefenproject en dan weet ik de volgende keer meer.
^O^ Oversized is helemaal in, go for it! Leuk dat je weer gaat breien *O*
pi_203086392
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb niemand in mijn omgeving die breit, helaas. Ik zal dadelijk nog eens kijken wat om heb. Het patroon is voor 5,5 boord, 6,0 rest. Proeflapje op 5,5 gebreid. Als ik een kleinere naald heb, zou ik boord daarmee en rest met 5,5 kunnen doen.

Maar mocht ik niks vinden, is de optie om de kleinere maat te breien dan we een goede? Ik zit qua maat tussen 40 en 42 dus op zich was het toch al een lastige keus welke te kiezen.
Ik zou ofwel een maat kleiner breien, of je stekenverhouding omrekenen. Stel je moet 90 steken opzetten, dan komt dat in het originele patroon overeen met 60 cm. In de verhouding die jij hebt komt het neer op 81 cm. Dat is best een behoorlijk verschil.

Als je met rechte pennen breit kan ik denk ik ook wel een set kleinere naalden op de post doen, mocht je interesse hebben. Volgens mij heb ik die nog wel, en ik gebruik toch alleen maar mijn set rondbreinaalden. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 22:38:59 #127
5428 crew  miss_sly
pi_203086499
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 22:32 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Ik zou ofwel een maat kleiner breien, of je stekenverhouding omrekenen. Stel je moet 90 steken opzetten, dan komt dat in het originele patroon overeen met 60 cm. In de verhouding die jij hebt komt het neer op 81 cm. Dat is best een behoorlijk verschil.

Als je met rechte pennen breit kan ik denk ik ook wel een set kleinere naalden op de post doen, mocht je interesse hebben. Volgens mij heb ik die nog wel, en ik gebruik toch alleen maar mijn set rondbreinaalden. :)
Wat lief! Ik brei echter ook liever op rondbreinaalden.

Ik moet 106 opzetten in de grotere maat en 102 in de kleinere voor het rugpand. Ik vind het verschil eigenlijk best klein. En maar 1 steek meerderen als ik na de boord aan de gerstekorrel begin. Dus misschien toch maar de kleinere. Voordeel daarvan is dan weer dat als het mij te klein is, mijn dochter blij wordt van een groot oversized vest :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 06:25:42 #128
388664 crew  Dotteke
pi_203089413
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 22:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat lief! Ik brei echter ook liever op rondbreinaalden.

Ik moet 106 opzetten in de grotere maat en 102 in de kleinere voor het rugpand. Ik vind het verschil eigenlijk best klein. En maar 1 steek meerderen als ik na de boord aan de gerstekorrel begin. Dus misschien toch maar de kleinere. Voordeel daarvan is dan weer dat als het mij te klein is, mijn dochter blij wordt van een groot oversized vest :D
Succes Miss_Sly
Ik vind het vreselijk om met rondbreinaalden te breien.
Had het voor mijn laatste breiwerk ook aangeschaft ik moet met 241 steken breien. Maar ik vond het helemaal niets. ik heb breinaalden van 49 cm gekocht en dat ging prima.
Succes met breien ben benieuwd!
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203089788
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 22:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat lief! Ik brei echter ook liever op rondbreinaalden.

Ik moet 106 opzetten in de grotere maat en 102 in de kleinere voor het rugpand. Ik vind het verschil eigenlijk best klein. En maar 1 steek meerderen als ik na de boord aan de gerstekorrel begin. Dus misschien toch maar de kleinere. Voordeel daarvan is dan weer dat als het mij te klein is, mijn dochter blij wordt van een groot oversized vest :D
106 steken komt op 70 cm. Als jij je rugpand ook 70cm wilt hebben zul je maar 77 steken op moeten zetten, anders kom je uit op 95 cm. Dus als je dezelfde hoeveelheid steken aanhoud, is er zelfs in de kleine variant geen kans dat hij 'te klein' wordt. :P

Worden alle panden en mouwen apart gebreid? Dan zul je ook het deel van de armsgaten en mouwen moeten aanpassen namelijk, anders krijg je veel te grote mouwen/mouwgaten. Dat is waarom het makkelijker is om je stekenverhouding aan te passen dmv een andere naald, dan het patroon aanpassen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 09:50:51 #130
5428 crew  miss_sly
pi_203090384
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 06:25 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Succes Miss_Sly
Ik vind het vreselijk om met rondbreinaalden te breien.
Had het voor mijn laatste breiwerk ook aangeschaft ik moet met 241 steken breien. Maar ik vond het helemaal niets. ik heb breinaalden van 49 cm gekocht en dat ging prima.
Succes met breien ben benieuwd!
241 steken? Dat is serieus! Wat maak je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 09:53:45 #131
388664 crew  Dotteke
pi_203090417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
241 steken? Dat is serieus! Wat maak je?
Een baby dekentje. Ik had echt al wel in geen 10 jaar meer gebreid, en het ging in het begin ook fout fout en fout
Had bijna de moed opgegeven. Fotootje staat hier wel
Het is niet echt een dikke deken, denk niet dat de kleine er veel warmte aan zal hebben _O-
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 09:54:11 #132
5428 crew  miss_sly
pi_203090424
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 08:42 schreef Nanuke het volgende:

[..]
106 steken komt op 70 cm. Als jij je rugpand ook 70cm wilt hebben zul je maar 77 steken op moeten zetten, anders kom je uit op 95 cm. Dus als je dezelfde hoeveelheid steken aanhoud, is er zelfs in de kleine variant geen kans dat hij 'te klein' wordt. :P

Worden alle panden en mouwen apart gebreid? Dan zul je ook het deel van de armsgaten en mouwen moeten aanpassen namelijk, anders krijg je veel te grote mouwen/mouwgaten. Dat is waarom het makkelijker is om je stekenverhouding aan te passen dmv een andere naald, dan het patroon aanpassen.
Het komt allemaal weer een beetje terug door jouw posts, de kennis van vroeger. Zo was het inderdaad. Dat vond ik altijd het lastige, ik brei liever gewoon wat het patroon aangeeft. Maar als dit vest af is en ik aan het volgende begin, ga ik het dus iets anders aanpakken. Dank alvast en misschien kom ik san specifiek op dat berekenen en aanpassen bij je terug.

Gisteravond de boord gebreid dus als ik tijd heb vandaag beginnen aan de rest van het achterpand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 09:58:52 #133
5428 crew  miss_sly
pi_203090479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:53 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Een baby dekentje. Ik had echt al wel in geen 10 jaar meer gebreid, en het ging in het begin ook fout fout en fout
Had bijna de moed opgegeven. Fotootje staat hier wel
Het is niet echt een dikke deken, denk niet dat de kleine er veel warmte aan zal hebben _O-
Een babydekentje hoeft alleen maar mooi te zijn, en dat is de jouwe O+

Grappig hoe je het breien op zichzelf niet verleert, maar alles eromheen echt weg is en weer helemaal moet worden opgehaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 10:00:59 #134
388664 crew  Dotteke
pi_203090504
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een babydekentje hoeft alleen maar mooi te zijn, en dat is de jouwe O+

Grappig hoe je het breien op zichzelf niet verleert, maar alles eromheen echt weg is en weer helemaal moet worden opgehaald.
Ja dat had ik dus ook. IK kwam er echt niet uit. Maar gelukkig hebben we hier geduldige dames die een goede hulp zijn geweest.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 8 januari 2022 @ 19:11:23 #135
213457 engine
pi_203097500

Begin gemaakt. M'n moeder heeft het grootste gedeelte van de boord gebreid, ik alleen de laatste centimer. Dat bleek toch nog een hele uitdaging. Het is ook een ander soort trui dan ik eerst van plan was maar nu gaat het eigenlijk wel prima. Vooral het wisselen van linkse naar rechtse steek vond ik lastig.
De kleur is een soort lichtgroen en dan heb ik ook nog grijs van dezelfde garen die ik ook wil gaan gebruiken maar ik ben er nog niet uit hoe precies. Nu denk ik 24 naalden groen en dan 12 grijs.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 8 januari 2022 @ 19:12:15 #136
213457 engine
pi_203097514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:02 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Vind hem wel smal, maar misschien met opspannen dat hij wat breder wordt
[ afbeelding ]
Begint echt mooi te worden.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 19:14:11 #137
388664 crew  Dotteke
pi_203097537
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:11 schreef engine het volgende:
[ afbeelding ]
Begin gemaakt. M'n moeder heeft het grootste gedeelte van de boord gebreid, ik alleen de laatste centimer. Dat bleek toch nog een hele uitdaging. Het is ook een ander soort trui dan ik eerst van plan was maar nu gaat het eigenlijk wel prima. Vooral het wisselen van linkse naar rechtse steek vond ik lastig.
De kleur is een soort lichtgroen en dan heb ik ook nog grijs van dezelfde garen die ik ook wil gaan gebruiken maar ik ben er nog niet uit hoe precies. Nu denk ik 24 naalden groen en dan 12 grijs.
Ziet er goed uit Engine. Mooie kleur ook. Je kan het beste gelijk als je een naald uit hebt gebreid kijke. Of het goed is gegaan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 19:14:25 #138
388664 crew  Dotteke
pi_203097543
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef engine het volgende:

[..]
Begint echt mooi te worden.
Dank je. 😘
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203165063
Sjaal is klaar:



Intussen een hoop nieuwe wol gekregen:

Dus voorlopig vooral ff bezig met wassen e.d. :P
pi_203165408
@cafca Stoere sjaal! Hoe zit ie? Warm sowieso denk ik, maar ook een beetje soepel vallend en niet al te kriebelig?
pi_203165715
Zag weer heel mooie projecten voorbij komen.

Dotteke schiet lekker op. Ik ben zo benieuwd hoe het donkere roze uit gaat vallen in het dekentje.

Mrs.Peel, wat een mooie kleuren voor de driehoeksjaal. Daar gaat je vriendin vast heel blij mee zijn.

engine, lekker bezig. Handig zo'n moeder die mee kan helpen en leuk dat je je hobby met haar kunt delen. O+

Gave sjaal, cafca. En de schapenvachten hebben mooi verschillende tinten bruin.

Zelf ben ik weer een nieuw paar sokken aan het breien. De muts voor m'n man is af. Ik had nog nooit iets voor hem gemaakt en nu hij die muts elke dag draagt maakt m'n hart steeds een sprongetje. :D :+

Mijn sokken:



Patroon door Stine & Stitch. En voor het eerst op zo'n mini rondbreinaald. Het was even prutsen, maar nu gaat het wel lekker.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_203165785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oeh mooi O+ hoe priegelig is het precies? :D voor dat soort praktische doelen is het juist wel fijn dat het rommelig is (ik vind het overigens niet rommelig ogen) anders durft de ontvanger het niet te gebruiken :+
De draad bestaat uit twee heel dunne draadjes en dat maakte het voor mij priegelig.

Ik zoek het net op en vind dit:

Two-ply (center): Two-ply yarn has its own party, look how textured the surface of the 2-ply swatch is. There is no bias with a 2-ply yarn because the plies balance the twist. But because of the outward motion of the two plies pushing away from each other, there is a lot of visual movement on the surface of the knitted fabric. It looks toothy and organic.

https://www.moderndailyknitting.com/2018/04/13/the-why-of-ply/

Dat verklaart het rommelige! :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_203166466
@Sumppi Mooi! Ik vind het heel netjes gebreid!
pi_203166758
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:cafca Stoere sjaal! Hoe zit ie? Warm sowieso denk ik, maar ook een beetje soepel vallend en niet al te kriebelig?
Hij is heerlijk warm, wel een beetje stug en kriebelig, maar goed te dragen :)
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 11:37:22 #145
388664 crew  Dotteke
pi_203167211
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:48 schreef cafca het volgende:
Sjaal is klaar:
[ afbeelding ]

Intussen een hoop nieuwe wol gekregen:
[ afbeelding ]
Dus voorlopig vooral ff bezig met wassen e.d. :P
^O^
Die zal lekker warm zijn,
Wat wordt je volgende project?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 11:47:51 #146
388664 crew  Dotteke
pi_203167374
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:56 schreef Sumppi het volgende:
Zag weer heel mooie projecten voorbij komen.

Dotteke schiet lekker op. Ik ben zo benieuwd hoe het donkere roze uit gaat vallen in het dekentje.

Mrs.Peel, wat een mooie kleuren voor de driehoeksjaal. Daar gaat je vriendin vast heel blij mee zijn.

engine, lekker bezig. Handig zo'n moeder die mee kan helpen en leuk dat je je hobby met haar kunt delen. O+

Gave sjaal, cafca. En de schapenvachten hebben mooi verschillende tinten bruin.

Zelf ben ik weer een nieuw paar sokken aan het breien. De muts voor m'n man is af. Ik had nog nooit iets voor hem gemaakt en nu hij die muts elke dag draagt maakt m'n hart steeds een sprongetje. :D :+

Mijn sokken:

[ afbeelding ]

Patroon door Stine & Stitch. En voor het eerst op zo'n mini rondbreinaald. Het was even prutsen, maar nu gaat het wel lekker.
Dank je Sumppi, het einde begint in zicht tekomen, nog zo 15 a 20 cm denk ik

Mooie sokken lijken mij lekker warm
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  donderdag 13 januari 2022 @ 12:27:29 #147
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_203168011
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:02 schreef Sumppi het volgende:

[..]
De draad bestaat uit twee heel dunne draadjes en dat maakte het voor mij priegelig.

Ik zoek het net op en vind dit:

Two-ply (center): Two-ply yarn has its own party, look how textured the surface of the 2-ply swatch is. There is no bias with a 2-ply yarn because the plies balance the twist. But because of the outward motion of the two plies pushing away from each other, there is a lot of visual movement on the surface of the knitted fabric. It looks toothy and organic.

https://www.moderndailyknitting.com/2018/04/13/the-why-of-ply/

Dat verklaart het rommelige! :D
Oh ja, ik begrijp je helemaal.
Ik heb weleens een truitje gebreid met garen dat op een andere manier getwijnd was en de steken waren toen ineens meer |/ in plaats van \/.
Apart hoeveel dat uit kan maken.
pi_203168288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:37 schreef Dotteke het volgende:

[..]
^O^
Die zal lekker warm zijn,
Wat wordt je volgende project?
Nou zoals ik al schreef: voorlopig vooral wol verwerken (wassen/kaarden/spinnen). Maar ik ben van plan om nog een muts te gaan maken.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:13 #149
388664 crew  Dotteke
pi_203168301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:47 schreef cafca het volgende:

[..]
Nou zoals ik al schreef: voorlopig vooral wol verwerken (wassen/kaarden/spinnen). Maar ik ben van plan om nog een muts te gaan maken.
O dat is wel mooi bij elkaar passend. Ik doelde ook op je breien als het allemaal gewassen was :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Leukste jonkie 2022 zondag 16 januari 2022 @ 21:06:59 #150
213457 engine
pi_203227808
Ik heb net even geteld en ik zit nog altijd op 104 steken *O*
Ben nu bezig met 12 toeren één steek links, één steek rechts. Dat was ook weer een moeilijk begin maar dat heb ik nu wel door.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')