abonnement Unibet Coolblue
pi_202565837
Afgelopen november heb ik covid gehad. Ik ben blijkbaar getest met een antigeentest en heb nu dus geen internationaal herstelbewijs. Bij mijn positieve test werd door de GGD gezegd dat dit voldoende was en ik niet nogmaals bij hun hoefde te testen. Nadat ik hier achter kwam heb ik me alsnog laten testen en helaas negatief.

Ik ben wel gevaccineerd met Janssen, maar dat is alweer in juni gedaan. Zoals ik heb begrepen zou mijn coronapas na 1 februari komen te vervallen en kan ik tot ik een booster heb gehad nergens heen. Daarnaast heb ik begrepen dat je pas 6 maanden na je corona besmetting een booster mag.

Nu heb ik behoorlijk wat tripjes en vakantie gepland staan voor de eerste helft van volgend jaar, dus ik wil in januari sowieso een booster halen. Als het in Nederland niet kan rij ik wel naar Frankrijk of Duitsland.

Maar wat ik me afvraag is wat de gevolgen zijn als je zo kort na besmetting een booster neemt. Is het zo dat je er echt ziek van kan worden of dat een booster eigenlijk geen nut heeft?
pi_202565860
Het mag pas na 6 maanden na je laatste besmetting volgens mij.
pi_202565970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef Sfancta het volgende:
Het mag pas na 6 maanden na je laatste besmetting volgens mij.
Dat snap ik, maar dat waterdichte systeem valt te omzeilen door simpelweg nee in te vullen op de vraag of je corona hebt gehad. Vraag is meer wat dit voor gevolgen heeft.
  zaterdag 11 december 2021 @ 17:20:27 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202569545
dat je te snel je prik hebt?
Tot nooit .......
pi_202569652
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef Sfancta het volgende:
Het mag pas na 6 maanden na je laatste besmetting volgens mij.
Dit is echt zo? Want ik zou vanaf januari m'n booster kennen halen, maar heb nu dus COVID. Dat betekend dan pas vanaf juni?
  zaterdag 11 december 2021 @ 17:34:13 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202569722
na een besmetting is een booster toch ook niet nodig? je krijgt dan een groene qr. of ben ik gek?
Tot nooit .......
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 17:39:21 #7
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202569785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:34 schreef Speekselklier het volgende:
na een besmetting is een booster toch ook niet nodig? je krijgt dan een groene qr. of ben ik gek?
Als 't goed is krijg je dan een herstelbewijs ja, met een geldigheid van 1 jaar vooruit. Ik weet niet of alle landen dat (blijven) accepteren, dat heb ik niet helemaal bijgehouden eerlijk gezegd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202569836
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 13:13 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar dat waterdichte systeem valt te omzeilen door simpelweg nee in te vullen op de vraag of je corona hebt gehad. Vraag is meer wat dit voor gevolgen heeft.
Gevolgen nog onbekend, denk ik. Of zoals normaal, afhankelijk van de persoon of het gevolgen heeft of niet.
pi_202569880
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 13:13 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Daarnaast heb ik begrepen dat je pas 6 maanden na je corona besmetting een booster mag.
Nee, dat is volgens mij 9 weken.
Ik ben in juni ingeënt met Pfizer, juli Covid en september mocht ik de booster halen.
Daarnaast ben jij kennelijk niet geregistreerd als hersteld van besmetting, dus er is niemand die je tegen kan houden bij de booster.
Wel is het zo dat je op je beurt moet wachten voor de uitnodiging voor de booster.
Geen idee of dat voor februari gerealiseerd zal worden voor je.
De overheid belooft dat iedereen op tijd een booster krijgt, maar ze hebben wel meer beloofd dat niet buit is gekomen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202570552
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 12:58 schreef MaximumRush het volgende:
Als het in Nederland niet kan rij ik wel naar Frankrijk of Duitsland.
hoe regel je dan een QR code?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202572157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe regel je dan een QR code?
Met de Franse of Duitse Coronacheck app heb ik begrepen.
pi_202572173
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:34 schreef Speekselklier het volgende:
na een besmetting is een booster toch ook niet nodig? je krijgt dan een groene qr. of ben ik gek?
Die heb ik dus alleen voor Nederland gekregen, en niet internationaal.
pi_202573525
Genoeg landen die Janssen niet eens accepteren als vaccin voor de QR-code, dus alleen om die reden al zou ik de booster halen.
pi_202575123
Je kunt jezelf ook eens afvragen of je de rest van je leven om de +-9 maanden een vaccin wilt nemen om je vrijheid te behouden.

Als we er allemaal in mee gaan, komen we er nooit meer uit.
pi_202575192
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als 't goed is krijg je dan een herstelbewijs ja, met een geldigheid van 1 jaar vooruit. Ik weet niet of alle landen dat (blijven) accepteren, dat heb ik niet helemaal bijgehouden eerlijk gezegd.
Ik weet van een stewardess dat die in ieder geval niet op Canada, meen Noorwegen en een groot deel van Azië kon vliegen met alleen een herstelbewijs en één prik; die moest en zou een tweede prik halen. Zal ook wel gelden voor de booster dan, gok ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202575689
Het is 6 maanden na de laatste covid-besmetting. Het gaat om de daadwerkelijke besmetting, niet om juridisch geldige bewijzen.

Bron:
https://www.rivm.nl/covid(...)en/boostervaccinatie
Mensen kunnen de COVID-19-boostervaccinatie halen vanaf 6 maanden na de laatste vaccinatie uit de COVID-19-basisserie. Mensen die na de laatste vaccinatie COVID hebben gehad, kunnen de boostervaccinatie halen vanaf 6 maanden nadat ze COVID hadden.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_202575804
Van mij mag alle vakantie in het buitenland gesloten worden.
Dit tegen versprijden van meerderen virus over de wereld .

Snap dat ts op vakantie wilt naar diverse plaatsen .
Maar zoals hij zijn er miljoenen die het ook willen.

Dwijlen met de kraan open is dat.
En krijg je nooit niet de virus onder controle .
Maar ondertussen wel de mensen die zwak zijn op te gaan sluiten.

Hoe krom is de wereld.
  zondag 12 december 2021 @ 08:44:04 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202576932
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:29 schreef HayeOpReis het volgende:
Je kunt jezelf ook eens afvragen of je de rest van je leven om de +-9 maanden een vaccin wilt nemen om je vrijheid te behouden.

Als we er allemaal in mee gaan, komen we er nooit meer uit.
Als we de booster NIET nemen komen er nooit meer uit bedoel je denk ik.
Tot nooit .......
  zondag 12 december 2021 @ 08:57:53 #19
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202576998
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 00:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
Van mij mag alle vakantie in het buitenland gesloten worden.
Dit tegen versprijden van meerderen virus over de wereld .

Snap dat ts op vakantie wilt naar diverse plaatsen .
Maar zoals hij zijn er miljoenen die het ook willen.

Dwijlen met de kraan open is dat.
En krijg je nooit niet de virus onder controle .
Maar ondertussen wel de mensen die zwak zijn op te gaan sluiten.

Hoe krom is de wereld.
Jelly dat mensen als ik lekker de wereld over kunnen vliegen? Dat jij dat niet kunt betalen zul je toch bij jezelf moeten zoeken.
pi_202577042
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 08:57 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Jelly dat mensen als ik lekker de wereld over kunnen vliegen? Dat jij dat niet kunt betalen zul je toch bij jezelf moeten zoeken.
Nee ik zie mensen die graag naar landen waar diverse virus zijn . Maar voor hun eigen egoïsme willen gaan.
Daarna rustige de virus mee nemen terug naar huis .
De prik werk niet als 100% immuniteit tegen de virus .
Hoeveel waren ziek die terug kwamen van de Afrika met de nieuwe virus ?

Ondertussen de ouwe op sluiten en de boel op slot .
En maar zeiken dat de niet gevaccineerd zijn die het veroorzaken .
Terwijl de gevaccineerd de ziekte weer mee hebben genomen .


En nee ik ben niet jaloers aangezien ik zo op vakantie kan gaan wanneer ik zelf wil.
En anders vaar ik wel met mijn boot van 45.000 euro op vakantie .
Dus denk niet dat ik een arme sloeber bent .
pi_202577321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:29 schreef HayeOpReis het volgende:
Je kunt jezelf ook eens afvragen of je de rest van je leven om de +-9 maanden een vaccin wilt nemen om je vrijheid te behouden.

Als we er allemaal in mee gaan, komen we er nooit meer uit.
We hebben nauwelijks invloed op wat andere landen doen.
Als je op reis wilt heb je toch te maken met de grillen van dd landen waar je naar toe gaat....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202577472
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 09:06 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee ik zie mensen die graag naar landen waar diverse virus zijn . Maar voor hun eigen egoïsme willen gaan.
Daarna rustige de virus mee nemen terug naar huis .
De prik werk niet als 100% immuniteit tegen de virus .
Hoeveel waren ziek die terug kwamen van de Afrika met de nieuwe virus ?

En maar zeiken dat de niet gevaccineerd zijn die het veroorzaken .
Terwijl de gevaccineerd de ziekte weer mee hebben genomen .
Ja het is idd zo zielig dat het grappig wordt.

Gevaccineerden met hun heilige QR code mogen op reis, raken besmet (ondanks de heilige vaccins), mogen terug op het vliegtuig met hun QR ‘tje en brengen het zo gevreesde virus met exotische varianten terug mee naar het vaderland, waar dan (alweer) paniek uitbreekt en alles opnieuw begint ...maatregelen, boosters ...

En toch doet iedereen gezwind mee ... fascinerend toch.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202577496
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:29 schreef HayeOpReis het volgende:
Je kunt jezelf ook eens afvragen of je de rest van je leven om de +-9 maanden een vaccin wilt nemen om je vrijheid te behouden.

Als we er allemaal in mee gaan, komen we er nooit meer uit.
Je kunt jezelf ook afvragen of dat niet de bedoeling is ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202578580
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja het is idd zo zielig dat het grappig wordt.

Gevaccineerden met hun heilige QR code mogen op reis, raken besmet (ondanks de heilige vaccins), mogen terug op het vliegtuig met hun QR ‘tje en brengen het zo gevreesde virus met exotische varianten terug mee naar het vaderland, waar dan (alweer) paniek uitbreekt en alles opnieuw begint ...maatregelen, boosters ...

En toch doet iedereen gezwind mee ... fascinerend toch.
Persoonlijk denk ik niet dat mijn QR code heilig is, maar dat ik dat zelf ben.
pi_202578601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:29 schreef HayeOpReis het volgende:
Je kunt jezelf ook eens afvragen of je de rest van je leven om de +-9 maanden een vaccin wilt nemen om je vrijheid te behouden.

Als we er allemaal in mee gaan, komen we er nooit meer uit.
Je kunt jezelf ook afvragen of dat lichte ongemak iedere 9 maanden nou echt zo'n probleem is dat Piet met een hartprobleem en Fatima met kanker dood neer mogen vallen.
pi_202579431
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 11:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Je kunt jezelf ook afvragen of dat lichte ongemak iedere 9 maanden nou echt zo'n probleem is dat Piet met een hartprobleem en Fatima met kanker dood neer mogen vallen.
Lol
Piet met een hartprobleem ... je bedoelt wsl myocarditis ? 1 van de ondertussen gekende bijwerkingen van de vaccins...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202580180
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol
Piet met een hartprobleem ... je bedoelt wsl myocarditis ? 1 van de ondertussen gekende bijwerkingen van de vaccins...
Snap gelijk waarom mijn hart meter op de horloge als een gek omhoog en omlaag gaan.
Pijn aan me borst ook na inspanning
Moe als de tering na de prikken .
En ben nog steeds niet de ouwe.
Slaap veel namelijk.

Even de dokter na laten kijken.
Zucht .
pi_202581033
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol
Piet met een hartprobleem ... je bedoelt wsl myocarditis ? 1 van de ondertussen gekende bijwerkingen van de vaccins...
Of na een corona besmetting waar de kans daarop nog vele malen groter is...
pi_202774184
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 11:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Je kunt jezelf ook afvragen of dat lichte ongemak iedere 9 maanden nou echt zo'n probleem is dat Piet met een hartprobleem en Fatima met kanker dood neer mogen vallen.
Vaccins gaan besmettingen niet tegen, dus je beschermt anderen niet. We hebben nu +-85% vaccinatiegraad en de besmettingen zijn hoger dan voorgaande winters. Hiernaast: er liggen vrijwel geen gezonde, slanke mensen onder de 50j op de IC. Leg mij dan eens uit hoe ik als gezonde persoon zonder risicofactoren, door geen vaccin te nemen, er voor zorg dat Piet en Fatima dood neer vallen.
pi_202776694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 18:52 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Vaccins gaan besmettingen niet tegen, dus je beschermt anderen niet. We hebben nu +-85% vaccinatiegraad en de besmettingen zijn hoger dan voorgaande winters. Hiernaast: er liggen vrijwel geen gezonde, slanke mensen onder de 50j op de IC. Leg mij dan eens uit hoe ik als gezonde persoon zonder risicofactoren, door geen vaccin te nemen, er voor zorg dat Piet en Fatima dood neer vallen.
Gemiddelde leeftijd van gevaccineerden op de IC is 77 en van de gezonde personen zonder risicofactoren die het wel beter weten is het 59. Daar zitten dus alsnog heel wat relatief jonge mensen onnodig bij. Die onnodige bezetting zorgt voor uitgestelde zorg en wellicht zelfs de code zwart en dan gaat Fatima en piet dood. Dankjewel Haye!
pi_202777390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Daar zitten dus alsnog heel wat relatief jonge mensen onnodig bij.
Hoeveel?
pi_202778283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Gemiddelde leeftijd van gevaccineerden op de IC is 77 en van de gezonde personen zonder risicofactoren die het wel beter weten is het 59. Daar zitten dus alsnog heel wat relatief jonge mensen onnodig bij. Die onnodige bezetting zorgt voor uitgestelde zorg en wellicht zelfs de code zwart en dan gaat Fatima en piet dood. Dankjewel Haye!
Misschien liggen er wel 3 (of zoiets) gezonde slanke 50-minners zonder onderliggende aandoeningen op de IC door Covid. Maar er liggen ook mensen die te veel drugs hebben gebruikt, te hard hebben gereden, na een kerstdiner dronken tegen een paaltje zijn gefietst, de trap af zijn gerent met een schaar. En een groot deel van de mensen op de IC had er niet gelegen als ze afgelopen twee jaar hun overgewicht waren kwijtgeraakt, meer waren gaan sporten, etc.. Jij doet zelf waarschijnlijk ook wel eens iets dat je kans op de IC verhoogd. Ben jij dan ook verantwoordelijk voor de dood van Piet en Fatima? En trouwens, waardoor liggen Piet en Fatima op de IC? Heeft Piet longkanker van de zware shag, en Fatima jarenlang te veel Baklava gegeten? Deze manier van denken heeft geen einde.

Wat mensen hier lijken te vergeten is dat alle maatregelen tegen ongevaccineerden, in de toekomst maatregelen worden voor iedereen die niet precies doet wat de overheid wil. Wat als jij of je kinderen in de toekomst een keer een vaccin (of andere medische behandeling) niet willen? Maar je moet wel omdat je anders tweederangsburger wordt, je baan kwijtraakt of hoge boetes moet betalen. Wat dan? Dan heb je met de zondebok-politiek die je nu ondersteund, de zeggenschap over je eigen lichaam verkwanselt.
pi_202778565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:22 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Hoeveel?
548,63
pi_202778917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:02 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Misschien liggen er wel 3 (of zoiets) gezonde slanke 50-minners zonder onderliggende aandoeningen op de IC door Covid. Maar er liggen ook mensen die te veel drugs hebben gebruikt, te hard hebben gereden, na een kerstdiner dronken tegen een paaltje zijn gefietst, de trap af zijn gerent met een schaar. En een groot deel van de mensen op de IC had er niet gelegen als ze afgelopen twee jaar hun overgewicht waren kwijtgeraakt, meer waren gaan sporten, etc.. Jij doet zelf waarschijnlijk ook wel eens iets dat je kans op de IC verhoogd. Ben jij dan ook verantwoordelijk voor de dood van Piet en Fatima? En trouwens, waardoor liggen Piet en Fatima op de IC? Heeft Piet longkanker van de zware shag, en Fatima jarenlang te veel Baklava gegeten? Deze manier van denken heeft geen einde.

Wat mensen hier lijken te vergeten is dat alle maatregelen tegen ongevaccineerden, in de toekomst maatregelen worden voor iedereen die niet precies doet wat de overheid wil. Wat als jij of je kinderen in de toekomst een keer een vaccin (of andere medische behandeling) niet willen? Maar je moet wel omdat je anders tweederangsburger wordt, je baan kwijtraakt of hoge boetes moet betalen. Wat dan? Dan heb je met de zondebok-politiek die je nu ondersteund, de zeggenschap over je eigen lichaam verkwanselt.
Het grappige van wappies is dat ze altijd van alles willen, maar nooit wat willen opofferen.

Ben je voor achterin de rij aansluiten als je zo aso was niet een halfuurtje van je tijd overhad voor een vaccinatie en toch zware rona hebt gekregen? Gezien je post niet.
Hoeveel duizend euro per jaar wil jij betalen aan onnodige zorgvergroting, die alleen nodig is door je aso keuze? Gezien je post 0.
Waarom verdien jij wel zeggenschap, maar degene die wacht op de hartoperatie en dat niet kan krijgen door je aso keuze niet?

En een verslaving overwinnen vergelijken met de moeite die het kost om een halfuur van je tijd te spenderen aan een vaccinatie is kinderlijk.
Een ongeluk vergelijken met je doelbewuste keuze om de middelvinger naar de ander op te steken ook.
pi_202780438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:
het kost om een halfuur van je tijd te spenderen aan een vaccinatie
Het gaat niet om dat half uurtje. Het gaat er om dat ik niet wil bijdragen aan een systeem waarin mensen hun vrijheden afhankelijk worden van de medische behandelingen die de overheid wil opdringen. Een systeem waarbij iedereen een app heeft waarmee de overheid kan bepalen wat je mag wat je niet mag. Het QR-syteem is eindeloos uitbreidbaar, je zou ook mensen een rood kruisje kunnen geven als ze zich misdragen op een festival, of met openstaande boetes, of je zonder donor-registratie, op basis van co2 verbruik, etc. Combineer dat met slimme gezichtherkenningcamera's, irisscans, rekeningrijden, slimme apparaten, etc. Combineer dit met de plannen voor de European Central Bank Digital Currency, de strijd tegen contant geld en crypto, de European Digital Identity, het steeds meer koppelen van deze systemen, hoe de EU meer samenwerkt met Big Tech. En gooi daar dan wat AI over, en je hebt een maatschappij zoals China. Ik denk dat de vaccinatiedrang en het QR-systeem een eerste stap zijn de verkeerde kant op. En ik ga niet meedoen aan een systeem wat de verkeerde kant op gaat. Mij hiertegen verzetten doe ik ook voor jou.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Het grappige van wappies is dat ze altijd van alles willen, maar nooit wat willen opofferen.
Ik denk niet dat het vaccin echt gevaarlijk is, dus het is voor mij veel makkelijker om het vaccin te nemen, dan te leven als tweederangs burger. Maar als iets tegen mijn principes is, doe ik het niet. En al helemaal niet als iemand (of de overheid) mij gaat chanteren. Vrijheden verliezen is een opoffering.

En je mag mij wappie noemen, maar ik ben wel één van die wappies waarvan mensen achteraf denken dat hij toch gelijk had.
pi_202782435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:25 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Het gaat niet om dat half uurtje. Het gaat er om dat ik niet wil bijdragen aan een systeem waarin mensen hun vrijheden afhankelijk worden van de medische behandelingen die de overheid wil opdringen. .
Leuk verzonnen, maar toen de QR code nog niet in beeld was wilde je ook geen vaccin.
Dit is gewoon een excuus om je weigering te legitimeren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202784548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:25 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Het gaat niet om dat half uurtje. Het gaat er om dat ik niet wil bijdragen aan een systeem waarin mensen hun vrijheden afhankelijk worden van de medische behandelingen die de overheid wil opdringen. Een systeem waarbij iedereen een app heeft waarmee de overheid kan bepalen wat je mag wat je niet mag. Het QR-syteem is eindeloos uitbreidbaar, je zou ook mensen een rood kruisje kunnen geven als ze zich misdragen op een festival, of met openstaande boetes, of je zonder donor-registratie, op basis van co2 verbruik, etc. Combineer dat met slimme gezichtherkenningcamera's, irisscans, rekeningrijden, slimme apparaten, etc. Combineer dit met de plannen voor de European Central Bank Digital Currency, de strijd tegen contant geld en crypto, de European Digital Identity, het steeds meer koppelen van deze systemen, hoe de EU meer samenwerkt met Big Tech. En gooi daar dan wat AI over, en je hebt een maatschappij zoals China. Ik denk dat de vaccinatiedrang en het QR-systeem een eerste stap zijn de verkeerde kant op. En ik ga niet meedoen aan een systeem wat de verkeerde kant op gaat. Mij hiertegen verzetten doe ik ook voor jou.
[..]
Ik denk niet dat het vaccin echt gevaarlijk is, dus het is voor mij veel makkelijker om het vaccin te nemen, dan te leven als tweederangs burger. Maar als iets tegen mijn principes is, doe ik het niet. En al helemaal niet als iemand (of de overheid) mij gaat chanteren. Vrijheden verliezen is een opoffering.

En je mag mij wappie noemen, maar ik ben wel één van die wappies waarvan mensen achteraf denken dat hij toch gelijk had.
Ik zal je eens een geheimpje vertellen. Als je die vaccinatie hebt gehad zetten ze geen pistool op je hoofd om de QR app te installeren. Je kan dus en wat doen voor jezelf en de ander en niet bijdragen aan de qr samenleving.

Heel je tirade is dus gebaseerd op een non-argument en zelfs al komen al die dingen later uit: je bent en blijft een wappie.
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:53:47 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202784620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:29 schreef HayeOpReis het volgende:
Je kunt jezelf ook eens afvragen of je de rest van je leven om de +-9 maanden een vaccin wilt nemen om je vrijheid te behouden.

Als we er allemaal in mee gaan, komen we er nooit meer uit.
Het prikje zelf stelt voor de meeste mensen niets voor. Dus dat het probleem niet. En met alle maatregelen zou het er zelfs wel eens op neer kunnen komen dat je zonder prik minder vrijheid hebt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202784848
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 09:06 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee ik zie mensen die graag naar landen waar diverse virus zijn . Maar voor hun eigen egoïsme willen gaan.
Daarna rustige de virus mee nemen terug naar huis .
De prik werk niet als 100% immuniteit tegen de virus .
Hoeveel waren ziek die terug kwamen van de Afrika met de nieuwe virus ?

Ondertussen de ouwe op sluiten en de boel op slot .
En maar zeiken dat de niet gevaccineerd zijn die het veroorzaken .
Terwijl de gevaccineerd de ziekte weer mee hebben genomen .

En nee ik ben niet jaloers aangezien ik zo op vakantie kan gaan wanneer ik zelf wil.
En anders vaar ik wel met mijn boot van 45.000 euro op vakantie .
Dus denk niet dat ik een arme sloeber bent .
Het gaat ook geheel om eigen egoïsme, zie maar hoeveel mensen nu in paniek zijn ivm wintersport.
pi_202785110
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:11 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Het gaat ook geheel om eigen egoïsme, zie maar hoeveel mensen nu in paniek zijn ivm wintersport.
Oh, dacht je echt dat de meeste mensen die prik of booster willen omdat ze zo bang zijn voor cojona?

Nee, ze willen gewoon dat groene vinkje, zodat ze op wintersport kunnen, zich vol kunnen vreten in een restaurant, etc.
  vrijdag 24 december 2021 @ 12:55:05 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202785395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Oh, dacht je echt dat de meeste mensen die prik of booster willen omdat ze zo bang zijn voor cojona?

Nee, ze willen gewoon dat groene vinkje, zodat ze op wintersport kunnen, zich vol kunnen vreten in een restaurant, etc.
Cojona? Zelf denk ik dat de grote zwijgende meerderheid een booster gaat halen omdat ze dat verstandig vinden in het algemeen belang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202785430
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:55 schreef Megumi het volgende:

[..]
Cojona? Zelf denk ik dat de grote zwijgende meerderheid een booster gaat halen omdat ze dat verstandig vinden in het algemeen belang.
Denk dat dat wel meevalt eigenlijk.

Begin 2021, toen een coronabewijs en 3g nog wappiecomplotten waren, wilde 51 procent zich "zeker laten vaccineren" tegen cojona, zie: https://www.ipsos.com/nl-nl/nederlanders-over-de-coronavaccinatie
  vrijdag 24 december 2021 @ 13:02:06 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202785471
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat dat wel meevalt eigenlijk.

Begin 2021, toen een coronabewijs en 3g nog wappiecomplotten waren, wilde 51 procent zich "zeker laten vaccineren" tegen cojona, zie: https://www.ipsos.com/nl-nl/nederlanders-over-de-coronavaccinatie
In elk geval is het volledig vaccinatie percentage 18+ nu 85,9%.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202785485
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]
In elk geval is het volledig vaccinatie percentage 18+ nu 85,9%.
En wat zegt dat over de motieven om zo'n booster te gaan halen? Daar hadden we het volgens mij over.
  vrijdag 24 december 2021 @ 13:05:10 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202785501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
En wat zegt dat over de motieven om zo'n booster te gaan halen? Daar hadden we het volgens mij over.
Ik denk dat de meeste daar het belang ook van in zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202785520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste daar het belang ook van in zien.
Ik denk dat dat meevalt en dat dat zeker niet zal stijgen. Elke booster zal het dalen, denk ik.
  vrijdag 24 december 2021 @ 13:08:35 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202785531
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik denk dat dat meevalt en dat dat zeker niet zal stijgen. Elke booster zal het dalen, denk ik.
Weet ik niet. Heb geen glazen bol.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202785813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Weet ik niet. Heb geen glazen bol.
Ik wel.
De mensen die ik ken willen de booster niet gaan halen.
Veel beveiligers niet
Veel huishoudelijk hulp niet.
Laat staan de mensen om me heen.
De reden alles weer op slot dus het heeft geen zin.
Zeker niet omdat de vaccinatie niet goed genoeg werkt voor de nieuwe versie.

Eindelijk worden mensen verstandig om gewoon ziet te gaan worden.

Aangezien wetenschappelijke al is bewezen dat de als je echt de ziekte heb gehad je afweersysteem beter met gemuteerde versie om kan gaan.
En de prik niet aangezien dat je een booster moet pakken voor de volgende grotere mutatie er van.
  vrijdag 24 december 2021 @ 13:37:54 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202785838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
Aangezien wetenschappelijke al is bewezen dat de als je echt de ziekte heb gehad je afweersysteem beter met gemuteerde versie om kan gaan.
Of je gaat in veel gevallen ook dood. Dan toch liever het vaccin zou ik zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202785998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:55 schreef Megumi het volgende:

[..]
Cojona? Zelf denk ik dat de grote zwijgende meerderheid een booster gaat halen omdat ze dat verstandig vinden in het algemeen belang.
Het grote gros doet het in eigen belang / egoïsme.
"Algemeen belang" wordt verteld om je goed te voelen voor een ander, als puntje bij paaltje komt kiest men toch echt voor zichzelf want dat zit in de natuur van de mens.
  vrijdag 24 december 2021 @ 13:57:48 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202786009
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:56 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Het grote gros doet het in eigen belang zoals egoïsme.
"Algemeen belang" wordt verteld om je goed te voelen voor een ander, als puntje bij paaltje komt kiest men toch echt voor zichzelf want dat zit in de natuur van de mens.
Als ze zich maar laten vaccineren of boosteren dat is het belangrijkste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202786969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:37 schreef Megumi het volgende:
Of je gaat in veel gevallen ook dood. Dan toch liever het vaccin zou ik zeggen.
Fearporn :Z
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202787176
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Of je gaat in veel gevallen ook dood. Dan toch liever het vaccin zou ik zeggen.
Tja morgen kan je oversteken om achter je hond aan te gaan op de snelweg en dan kan je ook dood zijn.

Hele leven heeft de magere Hein kansen om jouw leven te eindigen.
Dat is het leven namelijk.
Leer er mee te leven dan zo bang te zijn voor de dood.

Elke dag dat ik op of af boord gaat van mijn boot kan voor mij het einde zijn .
Kan namelijk niet zwemmen en het water is 30meter diep.
En zeker met dit weer en de water zo koud als het is .
Kan je zelfs spier kramp krijgen dus ook al kan je zwemmen kan je de lul zijn.
pi_202787716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 15:45 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja morgen kan je oversteken om achter je hond aan te gaan op de snelweg en dan kan je ook dood zijn.

Hele leven heeft de magere Hein kansen om jouw leven te eindigen.
Dat is het leven namelijk.
Leer er mee te leven dan zo bang te zijn voor de dood.

Elke dag dat ik op of af boord gaat van mijn boot kan voor mij het einde zijn .
Kan namelijk niet zwemmen en het water is 30meter diep.
En zeker met dit weer en de water zo koud als het is .
Kan je zelfs spier kramp krijgen dus ook al kan je zwemmen kan je de lul zijn.
Dus eigenlijk is er geen reden om het vaccin te weigeren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202788591
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 16:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus eigenlijk is er geen reden om het vaccin te weigeren...
Vooral blijven proberen :')

En btw ... het is niet meer “het vaccin” ... het is “DE BOOSTER” nu
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202788644
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 08:42 schreef Wantie het volgende:
Leuk verzonnen, maar toen de QR code nog niet in beeld was wilde je ook geen vaccin.

Klopt niet! Ik waarschuw al een jaar voor vaccinatiedrang, tweedeling en verliezen zeggenschap over ons lichaam, dus al ver voor ik de mogelijkheid had een vaccin te nemen. Ik vertel in mijn video van 3 maart 2021 (zie hieronder) hoe ik verwacht dat de toekomst zal gaan met vaccinatiepaspoort en tweedeling. Ik heb die video gepost in dit topic COR / Mijn lange kritische video over coronamaatregelen. Jij hebt daar nog heel veel kritiek op gegeven. Jij zei toen: "Ik zie het vaccin paspoort als iets tijdelijks, een manier om versneld te kunnen versoepelen gedurende de periode waarin nog niet voldoende vaccinatie graad is om maatregelen op te heffen." (reactie #90 in de thread). Jij vond dat ik aan het "doemdenken" was.

Hier mijn video van 3 maar 2021. Het stukje over toekomstverwachting vaccinpaspoort is van 46:06 tot 49:26



[ Bericht 0% gewijzigd door HayeOpReis op 24-12-2021 20:46:48 ]
pi_202789734
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 16:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus eigenlijk is er geen reden om het vaccin te weigeren...
Mensen hebben een keuze .
En nee totaal verbod voor ongevaccineerde om ergens heen te gaan is geen keuze maar juist vrijheid beperking .

Wel of geen gevaccineerd keuze moeten en zal bij je zelf moeten blijven .
En ben daar ook voorstander voor.
En de reden is heel simpel.

De oudste beroep ter wereld mag de UWV jouw niet opdringen en dat is namelijk werken als hoer .
Toch zo persoon die vrijwillig die keuze heeft gemaakt betaalt wel belasting .
Dus als we even op eens de overheid vind dat je lichaam maar op die manier in te zetten om je bijstand uitkering mag houden of als werk verplicht mag stellen
Ga je dan ook zeggen , maar je heb vrijwillige keuze om dat niet te doen ?
Dan maar geen uitkering of wel je lichaam in zetten om gepenetreerd te worden .

Ja het is even appel met peren te vergelijken.
Maar als je alles toe gaan staan zonder weerstand kan je dadelijk elke man of vrouw gebukt gaan staan om op die manier aan een inkomen te krijgen.

Duitsland is het zo ver dat je moet werken voor bijstand uitkering .
Denk er maar een na hoe klein de stap is om op een met een kleine regels iets aan te passen .
pi_202789969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:18 schreef HayeOpReis het volgende:
Jij zei toen: "Ik zie het vaccin paspoort als iets tijdelijks, een manier om versneld te kunnen versoepelen gedurende de periode waarin nog niet voldoende vaccinatie graad is om maatregelen op te heffen." (reactie #90 in de thread). Jij vond dat ik aan het "doemdenken" was.
Maw nog even goedgelovig als toen :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202790628
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Vooral blijven proberen :')

En btw ... het is niet meer “het vaccin” ... het is “DE BOOSTER” nu
Je bent dus al gevaccineerd?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202790659
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:01 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Mensen hebben een keuze .
En nee totaal verbod voor ongevaccineerde om ergens heen te gaan is geen keuze maar juist vrijheid beperking .

Wel of geen gevaccineerd keuze moeten en zal bij je zelf moeten blijven .
En ben daar ook voorstander voor.
En de reden is heel simpel.

De oudste beroep ter wereld mag de UWV jouw niet opdringen en dat is namelijk werken als hoer .
Toch zo persoon die vrijwillig die keuze heeft gemaakt betaalt wel belasting .
Dus als we even op eens de overheid vind dat je lichaam maar op die manier in te zetten om je bijstand uitkering mag houden of als werk verplicht mag stellen
Ga je dan ook zeggen , maar je heb vrijwillige keuze om dat niet te doen ?
Dan maar geen uitkering of wel je lichaam in zetten om gepenetreerd te worden .

Ja het is even appel met peren te vergelijken.
Maar als je alles toe gaan staan zonder weerstand kan je dadelijk elke man of vrouw gebukt gaan staan om op die manier aan een inkomen te krijgen.

Duitsland is het zo ver dat je moet werken voor bijstand uitkering .
Denk er maar een na hoe klein de stap is om op een met een kleine regels iets aan te passen .
Lijkt me vrij logisch dat je voor je geld werkt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202791292
Wanneer is de volgende booster? ''EINDELOOS''...
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:28:36 #62
37248 BertV
Handgemaakt
pi_203058627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:02 schreef mthecatlover het volgende:
Wanneer is de volgende booster? ''EINDELOOS''...
Na 3x hetzelfde elixer uit 2020 komt er weer een echte prik aangepast aan de omicron variant.
Met nog een overbruggingsbooster daarna op naar de volgende variant!

Dit alles natuurlijk geforceerd met de credit-app
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')