SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Kan je nog steeds niet 1:1 conclusies aan verbinden. Daar zou een onderzoek naar moeten plaatsvinden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
In werkelijkheid zo'n 200 per dag. De oversterfte is hoger dan het de hele vorige winter is geweest en we hebben nu al 60% van het aantal doden dat we de hele vorige winter van september tot mei hadden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk dat je een beetje verkeerd beeld bij inmasseren hebt. Dit is gewoon vertellen hoe het ervoor staat op het moment.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:49 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is vooruitlopen op de beslissing die dinsdag medegedeeld gaat worden.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik heb een ander beeld bij masserenquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje verkeerd beeld bij inmasseren hebt. Dit is gewoon vertellen hoe het ervoor staat op het moment.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
We wisten natuurlijk allang dat maatregelen nooit voor 3 weken zijn, hebben ze ook niet gezegd.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje verkeerd beeld bij inmasseren hebt. Dit is gewoon vertellen hoe het ervoor staat op het moment.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
17:52 sky news:
Vaccines have lower effectiveness against Omicron infection, early analysis shows
In a study of 581 people infected with Omicron, the AstraZeneca and Pfizer vaccines appeared to provide much lower levels of protection against symptomatic infection compared with Delta.
However, the early data also showed those given a booster shot are significantly better protected - with around 70 to 75% protection against symptomatic infection.
The research, carried out by the UK Health Security Agency (UKHSA), only used a small number of cases so it should be interpreted with caution.
The UKHSA said vaccine effectiveness against severe disease from Omicron is not yet known but is expected to be "significantly higher" than protection against symptomatic infection.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Of de maatregelen worden ingevoerd of opgeheven heeft vooral met het aantal vrije bedden op de IC te maken. Op dit moment komen ze ongeveer 90 bedden tekort.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:52 schreef popje het volgende:
[..]
Moet het dan komende jaren altijd maar zo blijven gaan dat we dicht gaan en blijven als er weer een nieuwe variant opduikt, terwijl de vaccins tot nu toe altijd tegen ziekte beschermd hebben bij elke variant?
Het aantal IC-bedden dat nu wordt bezet door covidpatiënten is hoger dan toen ze de maatregelen invoerden. Dan kun je toch geen versoepelingen verwachten, of wel dan?![]()
Dat zeggen ze dan ook nooit, het is altijd 'we kijken dan en dan hoe de situatie dan is'. Dat hele inmasseren is doorgaans gewoon gelul.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We wisten natuurlijk allang dat maatregelen nooit voor 3 weken zijn, hebben ze ook niet gezegd.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik denk dat we er ook nog niet zouden zijn met een vaccinatie plicht eigenlijk; er ligt begrijpelijk heel veel hoop op de vaccinaties en nu de boosters (want welk ander plan ligt er nou echt..?), maar het gaat denk ik niet genoeg zijn. Helpt zeker natuurlijk, maar ik weet niet of het genoeg helpt om aan maatregelen in de winter te ontsnappen. Niet met dit kabinet althans.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:41 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is het nooit in dit seizoen, ook de komende jaren niet... zolang we geen vaccinatieplicht krijgen.![]()
In België heeft 22% van de bevolking een booster ontvangen (2.482.132 personen)
https://datastudio.google(...)ab/page/p_j1f02pfnpcare we infinite or am I alone![]()
Wel een 0,9/1 conclusie. Die oversterfte komt niet opeens door blikseminslagen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kan je nog steeds niet 1:1 conclusies aan verbinden. Daar zou een onderzoek naar moeten plaatsvinden.
Het is het dirty secret van Nederland en de regering.![]()
Het is echt een stokpaardje van je hequote:Op vrijdag 10 december 2021 18:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel een 0,9/1 conclusie. Die oversterfte komt niet opeens door blikseminslagen.
Het is het dirty secret van Nederland en de regering..
![]()
Precies verkeerd om. Nu maatregelen nemen zonder iets te weten over hoe gevaarlijk Omicron is is zeer onverstandig.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nu versoepelen terwijl Omicron in opkomst is en we nog niets weten of hoe gevaarlijk het is zou ik erg onverstandig vinden.![]()
Laten we hopen dat het zo blijft, maar het is nog veel te vroeg om die conclusie te trekken. We weten over een maand meer.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:52 schreef popje het volgende:
[..]
Alles wat er bekend is wijst erop dat Omikron niet leidt tot ernstiger ziek worden, integendeel, tot bijna geen klachten of helemaal niet.
Moet het dan komende jaren altijd maar zo blijven gaan dat we dicht gaan en blijven als er weer een nieuwe variant opduikt, terwijl de vaccins tot nu toe altijd tegen ziekte beschermd hebben bij elke variant?
En nee ik verwacht dat een van de 83 anti-virale middelen die nu in ontwikkeling zijn de sleutel gaat worden om ons uit de pandemie mee te halen. Die werken tegen alle varianten.![]()
We nemen geen maatregelen, die zijn er al. Aanhouden tot er meer duidelijkheid is valt best te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Precies verkeerd om. Nu maatregelen nemen zonder iets te weten over hoe gevaarlijk Omicron is is zeer onverstandig.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja over een maand weten we meer. Over 2 weken weten we altijd meer. Net zolang tot ons leven voorbij is gegaan en we hier jaar in en jaar uit mee zitten...quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het zo blijft, maar het is nog veel te vroeg om die conclusie te trekken. We weten over een maand meer.
En nee ik verwacht dat een van de 83 anti-virale middelen die nu in ontwikkeling zijn de sleutel gaat worden om ons uit de pandemie mee te halen. Die werken tegen alle varianten.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Doe niet zo zuur. Ik kan het ook niet helpen dat er op dit moment nog onvoldoende data is om harde conclusies te trekken over het gevaar van de Omicron variant.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:25 schreef popje het volgende:
[..]
Ja over een maand weten we meer. Over 2 weken weten we altijd meer. Net zolang tot ons leven voorbij is gegaan en we hier jaar in en jaar uit mee zitten...
Negeer je mijn laatste gedeelte over anti virale middelen met opzet?![]()
Leuk semantisch spelletje weer hoorquote:Op vrijdag 10 december 2021 18:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We nemen geen maatregelen, die zijn er al. Aanhouden tot er meer duidelijkheid is valt best te begrijpen.. Maar hier trapt niemand in natuurlijk, maatregelen zijn niet de status quo.
![]()
Er is weinig semantisch aan. Als we nou maatregelen daadwerkelijk zouden nemen omdat er een nieuwe variant is ok, maar we hebben die maatregelen al omdat het teringdruk in de ziekenhuizen is. Omdat nog lang niet duidelijk is wat die nieuwe variant met zich meebrengt (én omdat het nog steeds teringdruk in de ziekenhuizen is) houden we die maatregelen aan. Leuk dat je hier een semantisch spelletje van wil maken, maar dat is het niet.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:28 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Leuk semantisch spelletje weer hoor. Maar hier trapt niemand in natuurlijk, maatregelen zijn niet de status quo.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Beslissen om een maatregel te verlengen is de facto hetzelfde als een nieuwe maatregel invoeren. En weer doorquote:Op vrijdag 10 december 2021 18:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is weinig semantisch aan. Als we nou maatregelen daadwerkelijk zouden nemen omdat er een nieuwe variant is ok, maar we hebben die maatregelen al omdat het teringdruk in de ziekenhuizen is. Omdat nog lang niet duidelijk is wat die nieuwe variant met zich meebrengt (én omdat het nog steeds teringdruk in de ziekenhuizen is ) houden we die maatregelen aan. Leuk dat je hier een semantisch spelletje van wil maken, maar dat is het niet..
![]()
Hoorde net ook Bruls vallen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:34 schreef asco het volgende:
Hoor ik nou goed dat Kuipers Hugo gaat opvolgen??Go hard or go home![]()
Ja dat jij er een semantisch spelletje van wil maken dat is duidelijk, maar het is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:34 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Beslissen om een maatregel te verlengen is de facto hetzelfde als een nieuwe maatregel invoeren. En weer door.
En door!'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: