Aaah okay,quote:Op donderdag 9 december 2021 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het klinkt zo alsof je het correct gedaan hebt.
Dat je clients aangeven dat de DNS het IP van je Netgear is, is wel normaal. Die stuurt het verkeer weer door naar de ingestelde DNS-server en dat zou die "AdGuard" moeten zijn.
En YouTube reclame filteren is nogal lastig, dat lukt me met PiHole ook niet (wel deels), wel met AdBlock of uBlock (als plug-in in de browser).
Je zou de DNS van AdGuard handmatig kunnen instellen in 1 van je clients om te zien of het een ander resultaat geeft in het filteren van reclame.
Welke browsers gebruik je trouwens?
Ziggo hoef ik niet perse in bridge te hebben dan ben ik ook mijn lan poorten kwijt.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:49 schreef oheng het volgende:
Youtube kun je niet meer blokkeren op DNS niveau sinds een paar jaar.
En als je DHCP van de Connectbox uit hebt gezet, waarom deze niet in bridge modus zetten? Het enige wat je dan mist is de wifi van de Connectbox, maar die op de 1e verdieping zou een goed bereik moeten hebben.
Als je Youtube ads wilt blokkeren, kun je beter Vanced of een van de alternativen gebruiken: https://alternativeto.net/software/youtube-vanced/
Nou, ik meende geruchten te hebben gehoord dat pi-hole toch nog wel zou kunnen werken? Ergens op Reddit ervaringen gelezen. Met een extra uitbreiding of script ofzo.quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:03 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ziggo hoef ik niet perse in bridge te hebben dan ben ik ook mijn lan poorten kwijt.
Vanced heb ik ook op mijn mobiel, maar wilde het makkelijk maken voor het gezin hier in huis en de Chromecast adsfree maken.
Na verder lezen op internet kwam ik er ook achter dat YouTube niet meer via DNS advertenties ophaald en pi-hole daardoor ook geen optie is voor het doeleind.
Helaas.
Hmm het enige wat ik las is op de router die de dhcp uitvoerd TCP en UDP poort 53 blokkeren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Nou, ik meende geruchten te hebben gehoord dat pi-hole toch nog wel zou kunnen werken? Ergens op Reddit ervaringen gelezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop