abonnement Unibet Coolblue
pi_203580060
Als halve Middelburger moe(s)t ik natuurlijk wel een hekel hebben aan Vlissingen.
Maar toch....Zeeland. O+

quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
En @:Salina toen ik vanmorgen voor de koffie ging was het een graad of 7 denk ik. Zonder zon.
Ik heb denk ik op de koudste dagen in Espagna een paar keer dagen gehad van 13-14 graden met harde wind en bewolking waardoor het extra koud voelde. Zelfs toen had ik daar ook al zoiets van whoaaa, fris opeens!

Maar de ''standaard'' was toch vaak wel iets van 17 a 18 graden i.c.m. een zon die warme geeft zoals ie dat hier begin april doet zeg maar.

Dan is dit wel effe een:

[ afbeelding ]

Maar hey, het kan alleen maar beter worden vanaf nu :Y
Nah. Het kan nog aardig spoken in februari in Nederland, hoor. >:) _O-
Ik ben pas blij als februari voorbij is, die laatste wintermaand is wel vaak de ergste.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 10:43:20 #122
5428 crew  miss_sly
pi_203580078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:41 schreef Salina het volgende:
Als halve Middelburger moe(s)t ik natuurlijk wel een hekel hebben aan Vlissingen.
Maar toch....Zeeland. O+
[..]
Nah. Het kan nog aardig spoken in februari in Nederland, hoor. >:) _O-
Ik ben pas blij als februari voorbij is, die laatste wintermaand is wel vaak de ergste.
Vooral omdat er al een aantal donkere, grijze, koude maanden aan vooraf zijn gegaan.

Op naar de lente!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203580086
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:41 schreef Salina het volgende:
Middelburg

Vlissingen-Noord :{w.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203580159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vlissingen-Noord :{w.
Nee, dat is Oost-Souburg.
Daar woonde mijn vader trouwens.

En West-Souburg. :')

Hier, nog een kaddenpicje @dick_laurent
Voor de vrolijkheid.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203580188
Welkom terug, @dick_laurent .


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 10:58:21 #126
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203580234
Zeeland. Jemig, ja daar kom ik nou echt nooit.

Sowieso moet ik bekennen dat ik maar op weinig plekken in Nederland kom, behalve dan waar ik woon en waar ik familie heb. Maar eerlijk, ik heb echt helemaal niks met dit land :')

No offence hoor, is gewoon persoonlijk. :D



Ik wil wel echt gaan emigreren naar het zuiden op termijn. Moet alleen nog even een goed plan daarvoor bedenken...

Ik ben niet single en dat is in dit geval een nadeel (verder alleen maar voordelen want ik houd heel veel van mijn vrouwlief *; ) anders was ik ook niet nu al terug geweest, dan had ik het wel gerekt tot maart ofzo...

Vrouwlief heeft wat minder een hekel aan de drukte en klimaat van dit land dan ik, dus ik besef mij heel goed dat de wens om te ontsnappen vooral bij mij ligt. Maar we weten ook dat we beiden gelukkig moeten zijn met de situatie waarin we leven, en daarom dus een plan bedenken om dit te gaan realiseren.

pi_203580393
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:58 schreef dick_laurent het volgende:

Ik ben niet single en dat is in dit geval een nadeel (verder alleen maar voordelen want ik houd heel veel van mijn vrouwlief *; ) anders was ik ook niet nu al terug geweest, dan had ik het wel gerekt tot maart ofzo...

Vrouwlief heeft wat minder een hekel aan de drukte en klimaat van dit land dan ik, dus ik besef mij heel goed dat de wens om te ontsnappen vooral bij mij ligt. Maar we weten ook dat we beiden gelukkig moeten zijn met de situatie waarin we leven, en daarom dus een plan bedenken om dit te gaan realiseren.
Natuurlijk moet je daarover kunnen praten met elkaar en het is mooi als het lukt om mee te groeien met elkaars wensen. Zo is het dat bij ons ook gegaan met bijvoorbeeld kinderen krijgen en verhuizen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 14:00:48 #128
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203703674
In het kader van serieuze gesprekken die vrouwlief en ik hebben gehad, en knopen die zijn doorgehakt, kwam vandaag dit boek door de brievenbus:



#motivation

#goals

*O* :Y kan nie wacht nie!
pi_203703768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
In het kader van serieuze gesprekken die vrouwlief en ik hebben gehad, en knopen die zijn doorgehakt, kwam vandaag dit boek door de brievenbus:

[ afbeelding ]

#motivation

#goals

*O* :Y kan nie wacht nie!
Oh wat gaaf! Wat een mooie plannen. Ben benieuwd. En jouw vrouw staat daar dus ook voor open?

Als ik 1 tip mag geven. Ga zo gauw mogelijk op Spaanse les. Kan me zo doodergeren aan mensen die gaan emigreren of iets kopen in het buitenland en dan de taal niet spreken. En het dan raar vinden dat ze niet serieus genomen worden. Dus ga op les! En voor jezelf is het ook heerlijk elke keer als je daar bent om de taal te spreken. Merk ik ook met Italiaans, je krijgt daar dan een streepje voor.

Maar wat heerlijk om zulke plannen te hebben!

  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 14:18:43 #130
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203703960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh wat gaaf! Wat een mooie plannen. Ben benieuwd. En jouw vrouw staat daar dus ook voor open?

Als ik 1 tip mag geven. Ga zo gauw mogelijk op Spaanse les. Kan me zo doodergeren aan mensen die gaan emigreren of iets kopen in het buitenland en dan de taal niet spreken. En het dan raar vinden dat ze niet serieus genomen worden. Dus ga op les! En voor jezelf is het ook heerlijk elke keer als je daar bent om de taal te spreken. Merk ik ook met Italiaans, je krijgt daar dan een streepje voor.

Maar wat heerlijk om zulke plannen te hebben!

[ afbeelding ]
Vrouw staat er voor open ja, maar heeft nog geen 100% ja gezegd. Haar 'kleine' reservering is dat ze eerst heel goed de omgeving wilt zien/leren kennen voordat ze daadwerkelijk tot koop wilt overgaan. En dat ben ik ook met haar eens, is ook gewoon common sense. Zij is sowieso erg praktisch ingesteld, en dat vult mijn impulsiviteit dan vaak weer goed aan haha.

Daarom staat eind maart ook de eerste "serieuze" reis van een dikke week naar Alicante gepland.
Gaan we ook echt met een andere pet op kijken daar, dus niet de vakantiepet :P maar ook serieus wat dingen uitpluizen en elkaar scherp houden met vragen over wat we van de omgeving vinden, voor en nadelen enzovoort.

En betreft de taal, helemaal met je eens! Ik heb al sinds een maand ofzo de app duolingo op mijn telefoon waar ik braaf elke avond 15 tot 25 minuten oefeningen doe (zit al op een 28 day streak, zie ik :D )
Voor nu werkt dat oke voor mij om de basis van de taal goed te leren kennen. Ik heb gelukkig best een talenknobbel dus ik onthoud woorden redelijk makkelijk en snel. Als ik eenmaal in Spanje woon dan ga ik wel echt hardcore mijn best doen om de taal goed te kunnen.
Grammatica vind ik vaak wel lastiger om netjes te krijgen maar dat hoeft niet perfect van mezelf.

Als hier een buitenlands persoon jou op straat aanspreekt en zegt "weet u waar ik vinden kan bakkerij?" dan snap jij dat ie naar een bakkerij op zoek is, en zal je niet zoiets hebben van OHNEEE dit begrijp ik eeeeeecht niet hoor meneertje!!! Uw grammatica kan écht niet! (althans, ik dat hoop ik anders ben je een taalnazi :P )
pi_203704071
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vrouw staat er voor open ja, maar heeft nog geen 100% ja gezegd. Haar 'kleine' reservering is dat ze eerst heel goed de omgeving wilt zien/leren kennen voordat ze daadwerkelijk tot koop wilt overgaan. En dat ben ik ook met haar eens, is ook gewoon common sense. Zij is sowieso erg praktisch ingesteld, en dat vult mijn impulsiviteit dan vaak weer goed aan haha.

Daarom staat eind maart ook de eerste "serieuze" reis van een dikke week naar Alicante gepland.
Gaan we ook echt met een andere pet op kijken daar, dus niet de vakantiepet :P maar ook serieus wat dingen uitpluizen en elkaar scherp houden met vragen over wat we van de omgeving vinden, voor en nadelen enzovoort.

En betreft de taal, helemaal met je eens! Ik heb al sinds een maand ofzo de app duolingo op mijn telefoon waar ik braaf elke avond 15 tot 25 minuten oefeningen doe (zit al op een 28 day streak, zie ik :D )
Voor nu werkt dat oke voor mij om de basis van de taal goed te leren kennen. Ik heb gelukkig best een talenknobbel dus ik onthoud woorden redelijk makkelijk en snel. Als ik eenmaal in Spanje woon dan ga ik wel echt hardcore mijn best doen om de taal goed te kunnen.
Grammatica vind ik vaak wel lastiger om netjes te krijgen maar dat hoeft niet perfect van mezelf.

Als hier een buitenlands persoon jou op straat aanspreekt en zegt "weet u waar ik vinden kan bakkerij?" dan snap jij dat ie naar een bakkerij op zoek is, en zal je niet zoiets hebben van OHNEEE dit begrijp ik eeeeeecht niet hoor meneertje!!! Uw grammatica kan écht niet! (althans, ik dat hoop ik anders ben je een taalnazi :P )
Ah dat klinkt goed zeg! Lijkt me ook wel een leuke omgeving. Ook wel geweest, maar lang geleden voordat we verslaafd raakten aan Italie.

En helemaal eens met wat je zegt over de taal. Grammatica hoeft dan niet perfect, als je je maar verstaanbaar maakt en ook begrijpt wat zij zeggen. En van de Romaanse talen is Spaans ook wel de allermakkelijkste wat grammatica betreft. Komt goed dan.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 14:44:27 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203720518
de vrijmibo wordt een moeilijke vandaag, ergens heen waaien gaat nog wel, maar terug

pi_204651665
pi_204651680
Schopje. :)
Was dat nou echt nodig na 77 dagen? Ja, dat was nodig, want...
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Een klussende Crystal_meth, met dit warmere weer heb ik geen excuus meer om zaken uit te stellen... :{

Hier willen we natuurlijk meer van weten.
Kunnen we dan nergens anders terecht? Nee, want...
Coronatopic gaat alleen maar de hele tijd over corona. :{w
In het WKN topic moet Crystal er mooi weer over spelen en we willen juist de sappige details. :Y
En in het K&W-topic krijgt ie handige tips... hoeft ie niet en bovendien zitten we hier ook boordevol goeie ideeën. :) :P
En daarbij is dit een prachtige plek voor @dick_laurent om ons op de hoogte te houden van zijn emigratieplannen. Zodat we wel zeker weten dat ie gaat natuurlijk... :P

Dusss... @crystal_meth ..
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 07:34:16 #135
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204651897
Echo......echo...

Ja die arme SC. Is redelijk deaud he? Net als de kereauna. Hihi.



Nou ehh ja ik kan het wel kort houden hoor @Mammietje
De plannen zijn vrij simpel; december pakken we onze koffers en moven we richting omgeving Torrevieja. Het huis gaat de verkoop in en we gaan in eerste instantie iets huren in Spanje.
Daarom ook dus de "trial" periode. Mochten we na een half jaar om wat voor reden toch vinden dat het niet werkt dan kunnen we nog terug naar NL.

Al is dat absoluut niet waar ik vanuit ga :) Maar tis altijd slim om een plan B te houden.
En als alles goed loopt willen we uiteindelijk dus een huisje gaan kopen daar.

En ja, ik ben ook al druk Spaans aan het leren @bloodymary1 want ik vind het ook tenenkrommend als mensen moven naar een ander land en dan geen woord van de taal kunnen. Dus dat gaat me mooi niet gebeuren ;)

En hoe is het corona-loze leven bij jullie inmiddels? :D
  zaterdag 7 mei 2022 @ 11:11:32 #136
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_204653453
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:34 schreef dick_laurent het volgende:
Echo......echo...

Ja die arme SC. Is redelijk deaud he? Net als de kereauna. Hihi.

[ afbeelding ]

Nou ehh ja ik kan het wel kort houden hoor @:Mammietje
De plannen zijn vrij simpel; december pakken we onze koffers en moven we richting omgeving Torrevieja. Het huis gaat de verkoop in en we gaan in eerste instantie iets huren in Spanje.
Daarom ook dus de "trial" periode. Mochten we na een half jaar om wat voor reden toch vinden dat het niet werkt dan kunnen we nog terug naar NL.

Al is dat absoluut niet waar ik vanuit ga :) Maar tis altijd slim om een plan B te houden.
En als alles goed loopt willen we uiteindelijk dus een huisje gaan kopen daar.

En ja, ik ben ook al druk Spaans aan het leren @:bloodymary1 want ik vind het ook tenenkrommend als mensen moven naar een ander land en dan geen woord van de taal kunnen. Dus dat gaat me mooi niet gebeuren ;)

En hoe is het corona-loze leven bij jullie inmiddels? :D
Waarom zouden jullie je huidige huis dan niet eerst 3/4 maanden of halfjaar gaan verhuren? Kan je daar makkelijker op terugvallen mits dat nodig is.

Voor het klimaat zou ik op zich ook best kunnen en willen verhuizen. Het herfst halfjaar staat me steeds meer tegen. Ik kan alleen niet werken vanuit huis :7 . ben wel benieuwd hoe jullie dat gebied na een tijd vinden en of je het ook zomers "trekt". Zuid Spanje zou mij persoonlijk te heet zijn en misschien ook wel te eentonig. Zou zelf eerder kiezen voor een Zuid Zwitserland "klimaat".

Maar uiteraard wel benieuwd. Leuke stap en blijf het maar posten. Grappig dat ik je vrouw ook ken, dus benieuwd hoe die het gaat vinden. Een vriendin van haar woont ook al in het buitenland.


quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
Zeeland. Jemig, ja daar kom ik nou echt nooit.

Sowieso moet ik bekennen dat ik maar op weinig plekken in Nederland kom, behalve dan waar ik woon en waar ik familie heb. Maar eerlijk, ik heb echt helemaal niks met dit land :')

No offence hoor, is gewoon persoonlijk. :D

[ afbeelding ]

Ik wil wel echt gaan emigreren naar het zuiden op termijn. Moet alleen nog even een goed plan daarvoor bedenken...

Ik ben niet single en dat is in dit geval een nadeel (verder alleen maar voordelen want ik houd heel veel van mijn vrouwlief *; ) anders was ik ook niet nu al terug geweest, dan had ik het wel gerekt tot maart ofzo...

Vrouwlief heeft wat minder een hekel aan de drukte en klimaat van dit land dan ik, dus ik besef mij heel goed dat de wens om te ontsnappen vooral bij mij ligt. Maar we weten ook dat we beiden gelukkig moeten zijn met de situatie waarin we leven, en daarom dus een plan bedenken om dit te gaan realiseren.

[ afbeelding ]
Drukte heb ik hier in het Oosten minder last van en werk in het bos op de Veluwe, dus daar nog minder. Jij woont omgeving Utrecht, dus dat is al anders. Het klimaat gaat hier niet veranderen, dus goede reden :P. Al heb ik wel een vrij goede band met vrienden en familie, dus dat zal lastig worden.

Het land Nederland is ansich niet slecht, maar er is zoveel meer. Hoogstens een weekend weg met familie als ik in Nederland wat doe, maar op vakantie, dus een week of langer heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me ook precies niks.

[ Bericht 16% gewijzigd door dick_laurent op 07-05-2022 11:19:23 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_204654286
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 03:30 schreef Mammietje het volgende:
Schopje. :)
Was dat nou echt nodig na 77 dagen? Ja, dat was nodig, want...
[..]
Hier willen we natuurlijk meer van weten.
Kunnen we dan nergens anders terecht? Nee, want...
Coronatopic gaat alleen maar de hele tijd over corona. :{w
In het WKN topic moet Crystal er mooi weer over spelen en we willen juist de sappige details. :Y
En in het K&W-topic krijgt ie handige tips... hoeft ie niet en bovendien zitten we hier ook boordevol goeie ideeën. :) :P
En daarbij is dit een prachtige plek voor @:dick_laurent om ons op de hoogte te houden van zijn emigratieplannen. Zodat we wel zeker weten dat ie gaat natuurlijk... :P

Dusss... @:Crystal_Meth ..
[ afbeelding ]
Heb overal (behalve badkamer) parket liggen (niet mijn keuze). Dit patroon:

(12x12 centimeter, zo'n 6 mm dik).

Kan op de meeste plaatsen een extra laag vernis gebruiken.
Maar dan moet ik eerst de oude laag "opschuren" voor een goede hechting, probleem is dat het parket niet helemaal vlak is, sommige tegels of latjes liggen iets hoger of lager dan andere.
Heb het jaren geleden met een schuurmachine geprobeerd, dat viel tegen. Voor een egaal resultaat moest ik tot op het hout schuren, waardoor het veel lichter van kleur werd. Heb overwogen om gekleurd vernis te gebruiken, maar als dat tegenvalt moet ik alle vloeren volledig doen. Doe liever enkel de delen waar het echt nodig is. En dan is met de hand schuren de enige optie die goed werkt.
Momenteel de traptreden aan het vernissen: Is zo'n type (maar zonder de leuning):


Andere zaken die nog moeten gebeuren:
lichtkoepel boven de trap:

Lekt af en toe water door wanneer het regent (afhankelijk van de windrichting). Niet veel, bij felle regen hoogstens 2 of 3 druppels per minuut. Heb een ladder van minstens 6,5 m nodig om op het dak te raken, maar heb slechts één van 5,6 m. Twee balken onderaan vastmaken is een mogelijke optie, maar dan moet ik zeker zijn dat er niets kan mislopen...

Dat is het voorlopig. :+

Is de lek in jouw dak al hersteld btw?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204654344
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:34 schreef dick_laurent het volgende:
Echo......echo...

Ja die arme SC. Is redelijk deaud he? Net als de kereauna. Hihi.

[ afbeelding ]

Nou ehh ja ik kan het wel kort houden hoor @:Mammietje
De plannen zijn vrij simpel; december pakken we onze koffers en moven we richting omgeving Torrevieja. Het huis gaat de verkoop in en we gaan in eerste instantie iets huren in Spanje.
Daarom ook dus de "trial" periode. Mochten we na een half jaar om wat voor reden toch vinden dat het niet werkt dan kunnen we nog terug naar NL.

Al is dat absoluut niet waar ik vanuit ga :) Maar tis altijd slim om een plan B te houden.
En als alles goed loopt willen we uiteindelijk dus een huisje gaan kopen daar.

En ja, ik ben ook al druk Spaans aan het leren @:bloodymary1 want ik vind het ook tenenkrommend als mensen moven naar een ander land en dan geen woord van de taal kunnen. Dus dat gaat me mooi niet gebeuren ;)

En hoe is het corona-loze leven bij jullie inmiddels? :D
Ja, maar geen long-covid dus gewoon reanimeren die hap! ;)

Wat avontuurlijk en spannend allemaal man! :s) *O*
Je huis alvast in de verkoop voor over een half jaar neem ik aan. Anders wordt het wel erg spannend allemaal. :') Wel een gunstige tijd om te verkopen nu. :)
Torrevieja... zat je daar de afgelopen herfst ook al eigenlijk? Is daarom de keus daarop gevallen?
Hoe staat het met je Spaanse les?
Vragen, vragen...

Coronaloze leven? O, wacht... was dat niet dat virus van 20/21? ;)
pi_204654594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Heb overal (behalve badkamer) parket liggen (niet mijn keuze). Dit patroon:
[ afbeelding ]
(12x12 centimeter, zo'n 6 mm dik).

Kan op de meeste plaatsen een extra laag vernis gebruiken.
Maar dan moet ik eerst de oude laag "opschuren" voor een goede hechting, probleem is dat het parket niet helemaal vlak is, sommige tegels of latjes liggen iets hoger of lager dan andere.
Heb het jaren geleden met een schuurmachine geprobeerd, dat viel tegen. Voor een egaal resultaat moest ik tot op het hout schuren, waardoor het veel lichter van kleur werd. Heb overwogen om gekleurd vernis te gebruiken, maar als dat tegenvalt moet ik alle vloeren volledig doen. Doe liever enkel de delen waar het echt nodig is. En dan is met de hand schuren de enige optie die goed werkt.
Momenteel de traptreden aan het vernissen: Is zo'n type (maar zonder de leuning):
[ afbeelding ]

Andere zaken die nog moeten gebeuren:
lichtkoepel boven de trap:
[ afbeelding ]
Lekt af en toe water door wanneer het regent (afhankelijk van de windrichting). Niet veel, bij felle regen hoogstens 2 of 3 druppels per minuut. Heb een ladder van minstens 6,5 m nodig om op het dak te raken, maar heb slechts één van 5,6 m. Twee balken onderaan vastmaken is een mogelijke optie, maar dan moet ik zeker zijn dat er niets kan mislopen...

Dat is het voorlopig. :+

Is de lek in jouw dak al hersteld btw?
Aiaiai... die parketvloer. :X (Snap dat dit niet jouw keuze was overigens. :') ) Waar begin je aan?! -O-
Hier ook een parketvloer (van de vorige bewoners) op de benedenverdieping. Al vanaf dag 1 een doorn in mijn oog want het heeft een 'gelige' kleur. :r Dus zo'n 4 jaar terug er wat aan proberen te doen. Dat schuurprobleem kwam ik ook tegen maar met de hand is echt geen doen man! :N En met een schuurmachine krijg je het niet gelijkmatig (bv. randen) met het gevolg dat de wax hier en daar beter hecht dan op andere plekken. -O- Ik had het overigens met zwarte EN doorzichtige decowax behandeld om een grijzige kleur te krijgen. Qua kleur prachtig prachtig geworden in eerste instantie maar dit moet met schoonmaken heel voorzichtig (en gelijkmatig) gebeuren en dat werkt niet in de praktijk. :N Gelukkig komt er nu een vloerdeel omhoog... mooi moment om uit te kijken naar laminaatvloer; stuk makkelijker. :') En ook nog eens sneller gelegd dan de oude behandeld. :')

Die trap heb ik ook! Ook zonder die leuning. :Y

Die koepel! :D
Dat was nog niet gebeurd dus! :+ En de emmertjes eronder inmiddels zat? :D
Kan je die koepel niet beter vanaf het dak bereiken eigenlijk? Desnoods in een klimtuigje naar binnen? Of zeg ik nu iets heel geks?

Mijn dak is inmiddels inderdaad gerepareerd. :Y
Laten repareren dus he?! :+ Zeer gezellige mannetjes over de vloer, dak op gestuurd en sinds ze weg zijn geen lekkage meer gehad. :) Geen idee wat ze gedaan hebben, maar het heeft gewerkt dus. Heeft wat gekost, maar dan heb je ook wat! *O* Nu de platen aan het plafond nog vernieuwen want die zijn lekker bol gaan staan van het water.. -O-
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 13:58:57 #140
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204654995
Dank voor de leuke reacties! :)

Ja wbt verhuren vd eigen woning, die gedachte heeft de revue natuurlijk gepasseerd.

Ding is, dat we die stress gewoon liever niet willen. We hebben enkele jaren terug toen we 2 maanden door de USA gingen toeren onze woning ook tijdelijk verhuurd en binnen een week had de huurder onze douchecabine gesloopt :') :{

Dat is in alle eerlijkheid daarna gewoon netjes opgelost hoor, maar het gaf wel meteen een bak stress want ja, je zit ver weg en kan alleen beetje via internet/telefoon communiceren en dat is gewoon kut.
Daarnaast is het nu ook gewoon een goede tijd om te verkopen en inderdaad, zo'n verkoop proces duurt ook gemakkelijk enkele maanden.
Plus het voordeel is dat ALS we straks onze "droom casa" in Spanje zien, we ook daadwerkelijk meteen kunnen handelen, ipv eerst nog een maandenlang verkoop proces in NL te moeten doorlopen. Vandaar dus deze keuze.

En nee, ik zat afgelopen winter in La Cala, dat ligt helemaal in het zuiden vlakbij Marbella.
Reden dat we daar sws niet kijken naar kopen is omdat dat een beetje het Wassenaar van Spanje is :P tenminste, als je dicht aan de kust wilt wonen, en dat willen we.
Dat gaat financieel gewoon niet haalbaar zijn.

Echter, vrienden van ons hebben ook een 2e huis in omgeving Torrevieja en daar heb je eigenlijk een vergelijkbaar klimaat (we zijn al enkele keren ook daar geweest) en de huizenprijzen zijn er een stukje lager. Daarom dus de keuze voor dat gebied.

Spaanse les doe ik simpelweg via 2 apps momenteel :D Babbel en Duolingo.
Duolingo is lekker speels en gewoon makkelijk voor erbij. Babbel is wat serieuzer en uitgebreider. Daarnaast luister ik ook veel podcasts in Spaans. Ben nu paar maanden echt dagelijks bezig en ben nu denk ik op het level dat ik een basic praatje kan maken en dingen kan bestellen/vragen in een winkel. Dus: esta yendo bien!
pi_204655517
Effe pauze (heb m'n pc op sleepstand na 1 uur gezet. Telkens m'n draadloze koptelefoon uitvalt moet ik de trappen op om 'em weer aan te zetten, gelegeheid voor een sigaret.. )
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 13:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Aiaiai... die parketvloer. :X (Snap dat dit niet jouw keuze was overigens. :') ) Waar begin je aan?! -O-
Hier ook een parketvloer (van de vorige bewoners) op de benedenverdieping. Al vanaf dag 1 een doorn in mijn oog want het heeft een 'gelige' kleur. :r Dus zo'n 4 jaar terug er wat aan proberen te doen. Dat schuurprobleem kwam ik ook tegen maar met de hand is echt geen doen man! :N En met een schuurmachine krijg je het niet gelijkmatig (bv. randen) met het gevolg dat de wax hier en daar beter hecht dan op andere plekken. -O- Ik had het overigens met zwarte EN doorzichtige decowax behandeld om een grijzige kleur te krijgen. Qua kleur prachtig prachtig geworden in eerste instantie maar dit moet met schoonmaken heel voorzichtig (en gelijkmatig) gebeuren en dat werkt niet in de praktijk.
Ik schuur slechts lichtjes, net voldoende om het ruw te maken zodat de vernis er goed op hecht. Bijkleuren is dan wel niet mogelijk, want daar moet je een gekleurde primer of beits voor gebruiken, en die moet op het hout zelf aangebracht worden. Maw dan moet de oude vernislaag volledig verwijderd worden, dat is zonder schuurmachine teveel werk, en met schuurmachine waarschijnlijk ook. Lijkt me ook niet verstandig bij een parket dat slechts 6 mm dik is en niet vlak ligt, loop ik kans dat de tegels of latjes die hoger uitsteken voor de helft weggeschuurd worden.

Met olie of hardwax is bijkleuren makkelijker, maar dat is om dezelfde reden (moet eerst de oude vernislaag volledig verwijderd worden) geen optie.
quote:
:N Gelukkig komt er nu een vloerdeel omhoog... mooi moment om uit te kijken naar laminaatvloer; stuk makkelijker. :') En ook nog eens sneller gelegd dan de oude behandeld. :')
Is onderhoud van een met olie (wax) behandelde vloer niet vrij makkelijk (maar vaker nodig)? Dacht dat je normaal gezien nooit meer moet schuren, enkel grondig reinigen voordat je een nieuwe laag wax of olie aanbrengt.
En ik lees op meerdere websites als voordeel: "is plaatselijk bij te werken wanneer er sprake is van beschadigingen", je moet dus niet de hele vloer doen..
quote:
Die trap heb ik ook! Ook zonder die leuning. :Y
Heb ooit (na het nemen van slaappillen) misgestapt, belande ondersteboven op de trap, met m'n been vastgeklemd tussen trede en muur..
quote:
Die koepel! :D
Dat was nog niet gebeurd dus! :+ En de emmertjes eronder inmiddels zat? :D
Kan je die koepel niet beter vanaf het dak bereiken eigenlijk? Desnoods in een klimtuigje naar binnen? Of zeg ik nu iets heel geks?
Die foto was slechts ter illustratie van het type koepel, kan zelf geen foto maken omdat ik niet op het dak raak. De reparatie moet dus buiten gebeuren. Het is niet de koepel zelf die water doorlaat, het sijpelt onder het houten frame waar ie op staat. Lek in de roofing neem ik aan.
quote:
Mijn dak is inmiddels inderdaad gerepareerd. :Y
Laten repareren dus he?! :+ Zeer gezellige mannetjes over de vloer, dak op gestuurd en sinds ze weg zijn geen lekkage meer gehad. :) Geen idee wat ze gedaan hebben, maar het heeft gewerkt dus. Heeft wat gekost, maar dan heb je ook wat! *O* Nu de platen aan het plafond nog vernieuwen want die zijn lekker bol gaan staan van het water.. -O-
Have fun! :P
* crystal_meth gaat weer aan het werk
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204655688
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:08 schreef crystal_meth het volgende:
Effe pauze (heb m'n pc op sleepstand na 1 uur gezet. Telkens m'n draadloze koptelefoon uitvalt moet ik de trappen op om 'em weer aan te zetten, gelegeheid voor een sigaret.. )
Sleepstand... nooit van gehoord zelfs. Maar digitale noob, dus dat zegt niets. :')
quote:
Ik schuur slechts lichtjes, net voldoende om het ruw te maken zodat de vernis er goed op hecht. Bijkleuren is dan wel niet mogelijk, want daar moet je een gekleurde primer of beits voor gebruiken, en die moet op het hout zelf aangebracht worden. Maw dan moet de oude vernislaag volledig verwijderd worden, dat is zonder schuurmachine teveel werk, en met schuurmachine waarschijnlijk ook. Lijkt me ook niet verstandig bij een parket dat slechts 6 mm dik is en niet vlak ligt, loop ik kans dat de tegels of latjes die hoger uitsteken voor de helft weggeschuurd worden.

Met olie of hardwax is bijkleuren makkelijker, maar dat is om dezelfde reden (moet eerst de oude vernislaag volledig verwijderd worden) geen optie.
Tja, woonkamer, dus daar gaat wel eens iets mis en dan wil je toch wat de vlekken wegschuren. Had er zwarte vlekken in van de ijzeren pootjes van een tafeltje. Kennelijk vochtig geworden en dat krijg je echt niet meer weg, ook niet met schuren (of je hout :P niets over).
quote:
Is onderhoud van een met olie (wax) behandelde vloer niet vrij makkelijk (maar vaker nodig)? Dacht dat je normaal gezien nooit meer moet schuren, enkel grondig reinigen voordat je een nieuwe laag wax of olie aanbrengt.
En ik lees op meerdere websites als voordeel: "is plaatselijk bij te werken wanneer er sprake is van beschadigingen", je moet dus niet de hele vloer doen..
Jaaaa.... dat is in theorie. :')
In de praktijk blijf je bezig dan. :{
Mag ook alleen met water en ik ben dol op een dweilsopje. Was de instructies ff vergeten en weer... op vlekjes boen je ff >> geen goed idee met dit spul. :N
quote:
Heb ooit (na het nemen van slaappillen) misgestapt, belande ondersteboven op de trap, met m'n been vastgeklemd tussen trede en muur..
Auwaaah... :X
Hier een paar jaar geleden een nieuwe wasmachine naar zolder laten brengen door 2 mannetjes. Is al een rottrap daarvoor door de draai maar er brak ook nog halverwege een trede van de stang af. :X Die kerel had zijn been wel kunnen breken en onder de wasmachine belanden. :X Ik schaamde me rot! "Dat doet ie anders nooit hoor!" :')
quote:
Die foto was slechts ter illustratie van het type koepel, kan zelf geen foto maken omdat ik niet op het dak raak. De reparatie moet dus buiten gebeuren. Het is niet de koepel zelf die water doorlaat, het sijpelt onder het houten frame waar ie op staat. Lek in de roofing neem ik aan.
Man... ik kan niet wachten op het verhaal van de gang van zaken en bijbehorende foto's. *O* :D
quote:
Have fun! :P
* crystal_meth gaat weer aan het werk
Succes weer! ^O^
Doe je de onderkant van de traptreden ook eigenlijk?
pi_204657945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Sleepstand... nooit van gehoord zelfs. Maar digitale noob, dus dat zegt niets. :')
[..]
Tja, woonkamer, dus daar gaat wel eens iets mis en dan wil je toch wat de vlekken wegschuren. Had er zwarte vlekken in van de ijzeren pootjes van een tafeltje. Kennelijk vochtig geworden en dat krijg je echt niet meer weg, ook niet met schuren (of je hout :P niets over).
[..]
Jaaaa.... dat is in theorie. :')
In de praktijk blijf je bezig dan. :{
Mag ook alleen met water en ik ben dol op een dweilsopje. Was de instructies ff vergeten en weer... op vlekjes boen je ff >> geen goed idee met dit spul. :N
[..]
Dat is natuurlijk een nadeel, normale schoonmaakprodukten zijn net gemaakt om lipofiele stoffen (olie, vet, was) op te lossen, dus nemen ze ook de beschermende laag weg. Dat probleem heb je met vernis niet.
quote:
Auwaaah... :X
Hier een paar jaar geleden een nieuwe wasmachine naar zolder laten brengen door 2 mannetjes. Is al een rottrap daarvoor door de draai maar er brak ook nog halverwege een trede van de stang af. :X Die kerel had zijn been wel kunnen breken en onder de wasmachine belanden. :X Ik schaamde me rot! "Dat doet ie anders nooit hoor!" :')
[..]
Bedoel je dat het afbrak op de plaats waar de horizontale balk op de vertikale stang gelast is? :o
Fuck, aan dat gevaar had ik nog niet gedacht. In België moet een trap blijkbaar een geconcentreerde belasting van minimaal 2000 Newton (200 kg) aankunnen. Maar ik zie ook websites die trappen met maximale belasting van 150 kg verkopen.
Hoe is het precies gebeurd, heeft ie de wasmachine misschien onzacht op de trede neergezet (laten vallen?) Zelfs een val van enkele centimeters hoogte zou een flinke schokbelasting opleveren.
quote:
Man... ik kan niet wachten op het verhaal van de gang van zaken en bijbehorende foto's. *O* :D
[..]
Succes weer! ^O^
Foto's? Yeah right.. :P
quote:
Doe je de onderkant van de traptreden ook eigenlijk?
De eerste keer dat ik het deed heb ik de treden omgedraaid, had anders veel te veel moeten schuren om alle slijtage weg te werken. Heb toen enkel de "nieuwe" bovenkant gedaan, en dat ga ik nu ook doen. De verlichting is zodanig dat je de onderkant nauwelijks ziet, heeft dus weinig zin om daar tijd aan te besteden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204663059
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een nadeel, normale schoonmaakprodukten zijn net gemaakt om lipofiele stoffen (olie, vet, was) op te lossen, dus nemen ze ook de beschermende laag weg. Dat probleem heb je met vernis niet.
Psies. Dat had ik ook al uitgezocht maar ik wilde persé een andere kleur. Keuzes, keuzes.... En eenmaal die keuze gemaakt, kan je niet meer terug. ;)
quote:
Bedoel je dat het afbrak op de plaats waar de horizontale balk op de vertikale stang gelast is? :o
Fuck, aan dat gevaar had ik nog niet gedacht. In België moet een trap blijkbaar een geconcentreerde belasting van minimaal 2000 Newton (200 kg) aankunnen. Maar ik zie ook websites die trappen met maximale belasting van 150 kg verkopen.
Hoe is het precies gebeurd, heeft ie de wasmachine misschien onzacht op de trede neergezet (laten vallen?) Zelfs een val van enkele centimeters hoogte zou een flinke schokbelasting opleveren.
Nee, nee, nee! :o Die ramp zou helemaal niet te overzien geweest; dan had hij klem tussen de wasmachine en een traptree in het trapgat eronder gehangen! :X Gadverdamme, beelddenker hier; in mijn gedachten al onthoofd... :X -O-
Hier zitten de traptreden met schroeven (vanaf de onderkant) door de horizontale stang bevestigd. Kennelijk is de man niet op het midden (dus boven de stang) van de traptree gaan staan, hij was ook de drager die achteruit liep. Daardoor brak de tree van de schroef af en de tree kletterde naar beneden. De man ook een trede met die wasmachine half op zich. :X
Was erg zat zo! :{w :D
quote:
Foto's? Yeah right.. :P
-O-
quote:
De eerste keer dat ik het deed heb ik de treden omgedraaid, had anders veel te veel moeten schuren om alle slijtage weg te werken. Heb toen enkel de "nieuwe" bovenkant gedaan, en dat ga ik nu ook doen. De verlichting is zodanig dat je de onderkant nauwelijks ziet, heeft dus weinig zin om daar tijd aan te besteden.
Treden omdraaien kan hier dan ook niet. :N
Maar groot gelijk. :Y
pi_204664885
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 00:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Nee, nee, nee! :o Die ramp zou helemaal niet te overzien geweest; dan had hij klem tussen de wasmachine en een traptree in het trapgat eronder gehangen! :X Gadverdamme, beelddenker hier; in mijn gedachten al onthoofd... :X -O-
Hier zitten de traptreden met schroeven (vanaf de onderkant) door de horizontale stang bevestigd. Kennelijk is de man niet op het midden (dus boven de stang) van de traptree gaan staan, hij was ook de drager die achteruit liep. Daardoor brak de tree van de schroef af en de tree kletterde naar beneden. De man ook een trede met die wasmachine half op zich. :X
Was erg zat zo! :{w :D
[..]
Lol, heeft het hem een ruime fooi opgeleverd? Hier kan dat niet gebeuren, de treden zijn met moeren en bouten (met afgeronde kop) bevestigd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204665896
He leuk, de slowchat lekker tot leven! Hebben we toch veel plezier aan gehad de afgelopen jaren. De een aan het emigreren, de ander aan het verbouwen. Klinkt allemaal goed!

Hier niet veel te melden vandaag, ben aan het revalideren van een Bluesfestivalweekend. Niet helemaal mijn muziek, maar is hier elk jaar in het dorp en beregezellig.

  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 12:58:17 #147
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204677527
Hier ook weer een kantoor dag. En om toch een heel klein beetje corona-related te blijven (like who cares)... ik hoorde net wel iets waar mijn wenkbrauw even van omhoog ging.

Een collega van me vertelde tijdens de lunch dat haar man in het UMC werkt en dat ze daar zich al aan het ''voorbereiden'' zijn op wederom lockdowns en landelijke maatregelen in het najaar.
Dit, vanwege nieuwe varianten die aan het opduiken zijn en de voor hen vrijwel zekere verwachting dat in het najaar de besmettingscijfers wederom zullen exploderen.

Ik ben zelf helemaal niet meer met de 'rona bezig dus ik had wel ff een HUH momentje toen ik dat hoorde, maar goed oke. We zullen zien.
pi_204679167
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
Hier ook weer een kantoor dag. En om toch een heel klein beetje corona-related te blijven (like who cares)... ik hoorde net wel iets waar mijn wenkbrauw even van omhoog ging.

Een collega van me vertelde tijdens de lunch dat haar man in het UMC werkt en dat ze daar zich al aan het ''voorbereiden'' zijn op wederom lockdowns en landelijke maatregelen in het najaar.
Dit, vanwege nieuwe varianten die aan het opduiken zijn en de voor hen vrijwel zekere verwachting dat in het najaar de besmettingscijfers wederom zullen exploderen.

Ik ben zelf helemaal niet meer met de 'rona bezig dus ik had wel ff een HUH momentje toen ik dat hoorde, maar goed oke. We zullen zien.
Ze kunnen zich beter voorbereiden op achterstanden die ze weg moeten werken. Ben wel benieuwd wat dat voorbereiden dan inhoudt. Zal wel betekenen dat ze niet gaan uitbreiden of zo, omdat er toch weer lockdowns komen. Weet jij het, wat die voorbereidingen inhouden?
pi_204680414
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
Hier ook weer een kantoor dag. En om toch een heel klein beetje corona-related te blijven (like who cares)... ik hoorde net wel iets waar mijn wenkbrauw even van omhoog ging.

Een collega van me vertelde tijdens de lunch dat haar man in het UMC werkt en dat ze daar zich al aan het ''voorbereiden'' zijn op wederom lockdowns en landelijke maatregelen in het najaar.
Dit, vanwege nieuwe varianten die aan het opduiken zijn en de voor hen vrijwel zekere verwachting dat in het najaar de besmettingscijfers wederom zullen exploderen.

Ik ben zelf helemaal niet meer met de 'rona bezig dus ik had wel ff een HUH momentje toen ik dat hoorde, maar goed oke. We zullen zien.
Een flinke toename in het najaar lijkt waarschijnlijk.
Met maatregelen zullen ze het nauwelijks meer kunnen inperken, omdat mensen het beu zijn. De meesten aanvaarden dat ze één of meerdere keren besmet zullen raken.

Het valt me op hoe weinig de toestand (in België) eigenlijk verschilt van één en twee jaar geleden:
Opnames per dag: 134 (weekgemiddelde) . Op 9 mei 2020 was het 94, op 9 mei 2021: 160.
Patienten in het ziekenhuis: 2016, slechts iets minder dan in de vorige jaren (2020: 2222; 2021: 2251). Al zijn daar nu meer bij die covid hebben maar om een andere reden in het ziekenhuis liggen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 09:16:37 #150
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204940012
Zo, ik zou nog een update geven van ons "ik vertrek" verhaal.

Inmiddels heeft onze hut op Funda gestaan en hebben wij zelf ruim 30! mensen een rondleiding gegeven door onze woning.
Yep, we hebben de bezichtigingen zelf gedaan, want een fucking makelaar vraagt belachelijk veel geld voor zoiets en je kan het dus ook gewoon prima zelf doen. Leuke ervaring moet ik zeggen! Ook wel ff vermoeiend want je moet twee dagen lang (we hadden alles over 2 dagen verdeeld) aan tig mensen hetzelfde praatje houden en min of meer dezelfde vragen beantwoorden.

We kregen van de kijkers ook bijna alleen maar hele leuke en enthousiaste reacties. Natuurlijk over het huis maar ook over ons, dat wij zelf de rondleidingen deden. Schijnbaar komt dat erg weinig voor want het merendeel gaf aan dat ze dat nog nooit eerder meegemaakt hadden dat de bewoners zelf de rondleiding verzorgden.
Gek eigenlijk want het scheelde ons bijna 2K kwa kosten. De huisfoto's en de plaatsing op Funda hebben we uiteraard wel uit handen gegeven aan professionals.

Wat wel vooral leuk is/was aan zelf je bezichtigingen doen is dat je iedereen ook ziet en persoonlijk spreekt. Het is een veel meer persoonlijke manier van je huis verkopen.
Het nadeel is dat je achteraf uiteraard bij alle biedingen ook het persoonlijke verhaaltje kan zien wat de kijker heeft geschreven en ja, als je dan meer dan 10 biedingen hebt (in ons geval) is het wel pijnlijk om ook weer een boel mensen te moeten teleurstellen.

Afijn, wegens de grote belangstelling ging de woning dus per inschrijving weg en iedereen mocht dus eenmalig een uiterst bod doen. Die inschrijving sloot afgelopen maandag en daar is een heel leuk en mooi bod uitgekomen :)
Dat bod is dus geaccepteerd en nu is het dus even wachten op alle officiele zaken zoals taxatie, bouwkundige keuring etc. We verwachten dat dit goed komt want we hebben ons huis netjes onderhouden en ook een eerlijk beeld tijdens de bezichtigingen gegeven over de zaken die wellicht wat aandacht nodig hebben.

Dus ja, nu is het officieel! :P Naja het was al zeker dat we dit gingen doen, maar nu ons huis -zo goed als- verkocht is, is er echt geen weg meer terug haha.

Ik vind het nog steeds geweldig, sta er 1000% achter. :D



@Salina
@bloodymary1
@Mammietje
@crystal_meth
@INViCTuS
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')