abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202930141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als ik zoek naar foto's vind ik alleen maar foto's van buiten. Kun je hier ook in en - zo ja - is dat de moeite waard?
Ja ben al paar keer geweest. Ook binnen.
Open Monumentendagen in september en op de site van Explorer Paris zijn er ook geregeld rondleidingen

https://exploreparis.com/en/

Of op deze site
http://www.chateau-de-vincennes.fr/#


De basiliek de Saint Denis is ook mooi om te bezoeken
pi_202961621
Jullie treffen het met het weer en als klap op de vuurpijl is ook nog eens alles open terwijl er hier helemaal niets mag. Er geldt geen 1.5 meter-regel (wel mondkapjes), dus het kan gezellig druk zijn.

Last-minute tip als je uit eten in Parijs gaat: ze eten daar een stuk later. De niet-toeristische restaurants gaan meestal om 19.00 of 19.30 uur open en de Parijzenaars starten veelal tussen 20.30 en 21 uur met avondeten.
pi_203131886
Ik up dit topic maar even om mijn vragen te stellen;

Hier het plan om ergens eind april of begin mei naar Parijs te gaan. Vraag me een beetje af hoe het in de praktijk is qua coronamaatregelen? We zijn gevaccineerd en geboosterd, dus dat is tegen die tijd geen probleem hoop ik. Wel nog overal mondkapjes waarschijnlijk, en je vaccinatiebewijs laten zien?

Ik ben al een paar keer in Parijs geweest en wil heel graag terug, maar ik kan niet zo goed inschatten of corona (tegen die tijd ook) qua maatregelen ervoor zorgt dat de ervaring tegen gaat vallen.

Verder vraag ik me af of het rond eind april nog 'spannend' kan zijn qua presidentsverkiezingen en eventuele onrust of rellen (je weet het niet met die Parijzenaren :')), of maak ik dat te spannend in mijn hoofd? :P
Koel en donker bewaren
pi_203132881
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:49 schreef Guanabana het volgende:
Ik up dit topic maar even om mijn vragen te stellen;

Hier het plan om ergens eind april of begin mei naar Parijs te gaan. Vraag me een beetje af hoe het in de praktijk is qua coronamaatregelen? We zijn gevaccineerd en geboosterd, dus dat is tegen die tijd geen probleem hoop ik. Wel nog overal mondkapjes waarschijnlijk, en je vaccinatiebewijs laten zien?

Ik ben al een paar keer in Parijs geweest en wil heel graag terug, maar ik kan niet zo goed inschatten of corona (tegen die tijd ook) qua maatregelen ervoor zorgt dat de ervaring tegen gaat vallen.

Verder vraag ik me af of het rond eind april nog 'spannend' kan zijn qua presidentsverkiezingen en eventuele onrust of rellen (je weet het niet met die Parijzenaren :')), of maak ik dat te spannend in mijn hoofd? :P
Er mag sowieso meer dan bij ons. De horeca gaan er niet dicht. Frankrijk maakt verstandige politieke keuzes. Terwijl men hier waarschijnlijk nog in angst leeft, gaat het leven in Parijs verder. Misschien is er een mondkapjesplicht ook in de buitenlucht. Er geldt geen 1.5 meter-regel, in musea en winkels is het gezellig druk. Waarschijnlijk geen maximum aantallen.
pi_203134325
Mondkapjesplicht is ook op het moment buiten in Parijs en omgeving.
Hier in Frankrijk geen 1,5 meter maar 1 meter. Maar daar zie je eigenlijk niet veel van

Alles is gewoon open. En de ene keer wordt je QR code gevraag, de andere keer weer niet.


En voor sommige musea reserveren! Lekker rustig soms. Voordeel van dit hele gebeuren 😉
pi_203143244
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:43 schreef core2duo het volgende:

[..]
Er mag sowieso meer dan bij ons. De horeca gaan er niet dicht. Frankrijk maakt verstandige politieke keuzes. Er geldt geen 1.5 meter-regel
Er is dus een 1 meter regel, strikt gezien heb je dus wel gelijk dat er geen 1,5 meter regel is.
Frankrijk is juist strenger dan Nederland, VEEL strenger zelfs.
Zonder QR-code kom je geen kant op, nou moet je eens kijken wanneer ze zo ver gaan in NL lol.
Dan heb je de poppen aan het dansen.
Mondkapjes ook strenger dan in NL.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:36 schreef psv-gomes het volgende:

En voor sommige musea reserveren! Lekker rustig soms. Voordeel van dit hele gebeuren 😉
Haha ja dat is sowieso het voordeel, meest drukke toeristische steden en alles zijn al gauw de helft rustiger.
Je kunt gewoon normaal naar alles toe.

Zo lang je gevaccineerd bent kun je eigenlijk overal heen.
pi_203144633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er is dus een 1 meter regel, strikt gezien heb je dus wel gelijk dat er geen 1,5 meter regel is.
Frankrijk is juist strenger dan Nederland, VEEL strenger zelfs.
Zonder QR-code kom je geen kant op, nou moet je eens kijken wanneer ze zo ver gaan in NL lol.
Dan heb je de poppen aan het dansen.
Mondkapjes ook strenger dan in NL.
[..]
Haha ja dat is sowieso het voordeel, meest drukke toeristische steden en alles zijn al gauw de helft rustiger.
Je kunt gewoon normaal naar alles toe.

Zo lang je gevaccineerd bent kun je eigenlijk overal heen.
Ik zie het toch anders. In Nederland mogen we vrijwel helemaal niks, zelfs niet met drie man naar buiten. Dus in die zin is Frankrijk (waar bijna alles open is) veel gunstiger. De 1 meter is een papieren werkelijkheid, dat merk je als je in Parijs bent. In de musea en diverse cafés was het in ieder geval druk. In Nederland was ook de QR-code van kracht, toen we onze vrijheden nog hadden. Je moest officieel zelfs een legitimatiebewijs laten zien.
pi_203145418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:14 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik zie het toch anders. In Nederland mogen we vrijwel helemaal niks, zelfs niet met drie man naar buiten. Dus in die zin is Frankrijk (waar bijna alles open is) veel gunstiger. De 1 meter is een papieren werkelijkheid, dat merk je als je in Parijs bent. In de musea en diverse cafés was het in ieder geval druk. In Nederland was ook de QR-coe van kracht, toen we onze vrijheden nog hadden. Je moest officieel zelfs een legitimatiebewijs laten zien.
Alles open behalve de discotheken.

In Frankrijk was het vanaf maart 2020 streng. Vergeet niet dat je maar 1 km en 1 uur van huis mocht met een verklaring. Later was dat bv 10km, 20 km,100 km niet buiten het departement en verschillende avondklokken etc.
pi_203405328
Ik gebruik dit topic ook even voor een eigen vraag.

Wij (twee volwassen. En 2 kind) gaan in de meivakantie een paar dagen naar Disneyland en we willen daarvoor ook een paar dagen Parijs doen als we toch in die buurt zijn.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer qua hotels.
Heeft iemand een tip voor een hotel met eigen parkeerplaats (garage) op niet al te grote afstand van het centrum en die aan de ‘goede’ kant van Parijs ligt zodat als we van het hotel naar Disneyland vertrekken we niet nog de hele stad door hoeven. (In Disneyland hebben we ook weer een hotel dus de reis is eenmalig, niet dagelijks)

Ik zoek zelf natuurlijk verder, ben vooral op zoek naar tips van mensen die ervaring hebben met een bepaald hotel.
Het hoeft qua prijs niet de hoofdprijs te zijn ;)
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 17:22:10 #60
5428 crew  miss_sly
pi_203405637
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik gebruik dit topic ook even voor een eigen vraag.

Wij (twee volwassen. En 2 kind) gaan in de meivakantie een paar dagen naar Disneyland en we willen daarvoor ook een paar dagen Parijs doen als we toch in die buurt zijn.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer qua hotels.
Heeft iemand een tip voor een hotel met eigen parkeerplaats (garage) op niet al te grote afstand van het centrum en die aan de ‘goede’ kant van Parijs ligt zodat als we van het hotel naar Disneyland vertrekken we niet nog de hele stad door hoeven. (In Disneyland hebben we ook weer een hotel dus de reis is eenmalig, niet dagelijks)

Ik zoek zelf natuurlijk verder, ben vooral op zoek naar tips van mensen die ervaring hebben met een bepaald hotel.
Het hoeft qua prijs niet de hoofdprijs te zijn ;)
Novotel Paris Centre Bercy zou een optie kunnen zijn. Het ligt vrij dicht bij de peripherique, dus je hoeft sowieso niet heel Parijs door. Er liggen twee metrolijnen voor de deur, lijn 6 en 14. Je kunt een parkeerplaats boeken bij het naastgelegen Ibis. Achter het hotel ligt een park. Het is bij Stade Bercy waar ook concerten zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203405827
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Novotel Paris Centre Bercy zou een optie kunnen zijn. Het ligt vrij dicht bij de peripherique, dus je hoeft sowieso niet heel Parijs door. Er liggen twee metrolijnen voor de deur, lijn 6 en 14. Je kunt een parkeerplaats boeken bij het naastgelegen Ibis. Achter het hotel ligt een park. Het is bij Stade Bercy waar ook concerten zijn.
Lopen naar gare de Lyon (RER A direct naar Disney)vanaf Bercy is sneller dan de metro met overstap😉
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 17:42:35 #62
5428 crew  miss_sly
pi_203405852
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:40 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Lopen naar gare de Lyon (RER A direct naar Disney)vanaf Bercy is sneller dan de metro met overstap😉
Ze willen toch niet vanuit het hotel naar Disney? Ze willen een paar dagen Parijs en daarna met de auto naar Disney en daar een paar dagen blijven. Tenminse, zo lees ik het.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203405903
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze willen toch niet vanuit het hotel naar Disney? Ze willen een paar dagen Parijs en daarna met de auto naar Disney en daar een paar dagen blijven. Tenminse, zo lees ik het.
Owja. Verkeerd geïnterpreteerd 😉

Maar het verkeer bij Bercy zit regelmatig vast.

Ik zou misschien eens kijken net er buiten.

Vincennes bijvoorbeeld.
pi_203407335
Inderdaad eerst een paar dagen Parijs en vanuit daar met de auto naar Disneyland op dinsdagochtend en dan zitten we daar nog 3 nachten in een hotel.
Morgen eens kijken naar het hotel. Alvast bedankt voor de tip
pi_203441955
Pas je wel op dat je niet valt, ze laten je letterlijk creperen in die klote stad.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203661559
Ik ga met 3 vrienden naar Parijs in April. Ik met de trein naar Gare du Nord. Zij vliegen maar Orly. Iemand tips voor welke arrondissement ik ga zoeken naar accommodatie? Of zelfs aanbevelingen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Met een meidenkwartet
pi_203662510
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:04 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga met 3 vrienden naar Parijs in April. Ik met de trein naar Gare du Nord. Zij vliegen maar Orly. Iemand tips voor welke arrondissement ik ga zoeken naar accommodatie? Of zelfs aanbevelingen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Maakt geen reet uit. Ik zou vooral kijken naar de nabijheid van een metrostation, zorgen dat het binnen de ring is en verder vooral letten op de prijs-kwaliteitverhouding van het hotel zelf.

Nou ja, de echt slechte buurten mag je wel vermijden natuurlijk. Rondom Gare du Nord kan het 's avonds en 's nachts bijv, wel wat schimmig worden.
pi_203662950
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:04 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga met 3 vrienden naar Parijs in April. Ik met de trein naar Gare du Nord. Zij vliegen maar Orly. Iemand tips voor welke arrondissement ik ga zoeken naar accommodatie? Of zelfs aanbevelingen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Dat ligt er heel sterk aan hoeveel je uit wilt geven. Zelf zou ik de voorkeur geven aan een centrale locatie, ofwel ergens in de arrondissementen 1 t/m 7 of eventueel 8. Dan kun je ook veel te voet doen: bijvoorbeeld van Eiffeltoren tot Louvre (ligt in arrondissement 1) en vervolgens door tot de Marais (wijknummers 3 en 4). Dat zijn ook meteen de duurdere wijken. Quartier Latin (5e arrondissement) is wel redelijk betaalbaar en ook een prima wijk.

Montmartre (18e arrondissement) met onder andere de Sacré-Coeur is ook populair maar zit wat verder van de meeste andere bezienswaardigheden.
pi_203663321
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 19:34 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat ligt er heel sterk aan hoeveel je uit wilt geven. Zelf zou ik de voorkeur geven aan een centrale locatie, ofwel ergens in de arrondissementen 1 t/m 7 of eventueel 8. Dan kun je ook veel te voet doen: bijvoorbeeld van Eiffeltoren tot Louvre (ligt in arrondissement 1) en vervolgens door tot de Marais (wijknummers 3 en 4). Dat zijn ook meteen de duurdere wijken. Quartier Latin (5e arrondissement) is wel redelijk betaalbaar en ook een prima wijk.

Montmartre (18e arrondissement) met onder andere de Sacré-Coeur is ook populair maar zit wat verder van de meeste andere bezienswaardigheden.
Het ligt er ook aan wat je wilt doen en of je al eens eerder in Parijs geweest bent. Eén van de laatste keren zat ik in het 12e, bij Porte Dorée (Hotel de la Porte Dorée). Dat is tegen de ring aan, maar is ook een nette, levendige buurt. Zo zie je weer eens een ander stukje van Parijs, je zit dan bij Bercy in de buurt, of Bois de Vincennes. Plus dat het daar tamelijk betaalbaar was.
pi_203663727
Ik zal eerst een plan maken. We gaan geen monumenten aflopen. Eerder wat dingen boeken om te doen. Iets met champagne, fietsen, koken, eten, cocktails. En beetje winkels. Maar jullie hebben gelijk. Centrale veilige lokatie is meest slim.
Met een meidenkwartet
pi_203664629
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 20:04 schreef Cathmar het volgende:
Ik zal eerst een plan maken. We gaan geen monumenten aflopen. Eerder wat dingen boeken om te doen. Iets met champagne, fietsen, koken, eten, cocktails. En beetje winkels. Maar jullie hebben gelijk. Centrale veilige lokatie is meest slim.
Ik plug weer het hotel waar wij zaten, Novotel Paris Centre Bercy. Voor de deur twee metrolijnen (6 en 14). Prima wijk, park erachter, straatje met restaurants op tien minuten lopen. En niet te duur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 23:34:29 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203915561
In juli een weekend naar Parijs voor een bruiloft van vrienden en laat ik dan ook net 40 worden, dat gaan we dus vieren *O*

Nu op zoek naar een appartement, lekker duur natuurlijk maar ach, we mogen er weer eens tussenuit :P

Iemand nog tips waar ik mijn verjaardag kan vieren? Leuke kroeg waar ook een beetje gedanst kan worden?

Dikke zin in *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203922826
Vanaf 14 maart wordt de vaccinatie afgeschaft in Frankrijk. Ook
het dragen van mondkapjes hoeft niet meer ( alleen in het openbaar vervoer)

[ Bericht 8% gewijzigd door psv-gomes op 03-03-2022 19:46:09 ]
pi_207787920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:30 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, mooi gebouw ook, zo'n oud treinstation. En die klok! O+

[ afbeelding ]
Ik ga begin mei met de oudste twee hier (9 en 11) naar Parijs, die klok staat bovenaan de lijst hier qua gave dingen die we moeten zien. Grappig je post hier te lezen.
pi_207787922
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het een van de mooiste dingen om te doen, in welke stad dan ook: een park opzoeken. Dat kan een bekend park zijn (zoals Central Park), maar ook minder bekende parken. Gewoon om te hangen en te kijken naar de locals. Dan zie je ze echt heel anders dan in de toeristenwinkels.
Dit inderdaad, wij liggen ook altijd in een park zeker met de kids.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 07:08:48 #76
269689 crew  Viv
pi_207788179
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik ga begin mei met de oudste twee hier (9 en 11) naar Parijs, die klok staat bovenaan de lijst hier qua gave dingen die we moeten zien. Grappig je post hier te lezen.
Wat leuk! Veel plezier alvast. O+
  maandag 13 februari 2023 @ 08:46:38 #77
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207976172
Ik ga in de meivakantie naar Parijs met mijn twee oudere kinderen (14 en 9 jaar oud)
Wilde naar het Louvre gaan met ze maar zie dat alle tickets voor een beetje een betaalbare prijs al zijn uitverkocht in die periode.
Iemand nog tips voor leuke musea dan?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_207976233
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ga in de meivakantie naar Parijs met mijn twee oudere kinderen (14 en 9 jaar oud)
Wilde naar het Louvre gaan met ze maar zie dat alle tickets voor een beetje een betaalbare prijs al zijn uitverkocht in die periode.
Iemand nog tips voor leuke musea dan?
Wat wil je? Kunst, historie, wetenschap? Er is zo ontzettend veel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 februari 2023 @ 09:39:52 #79
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207976841
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat wil je? Kunst, historie, wetenschap? Er is zo ontzettend veel.
Historie en wetenschap vinden ze leuk. :)
Kunst weet ik niet zo. Oude kunst wel, moderne niet zo.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_207979412
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Historie en wetenschap vinden ze leuk. :)
Kunst weet ik niet zo. Oude kunst wel, moderne niet zo.
https://whichmuseum.nl/plaats/parijs-2426/beste-musea

Wij, inclusief dochter, vonden Musée D'Orsay mooi. Wel kunst, maar mooie kunst en in een prachtig gebouw.

Op ons lijstje stond laat musée national d'histoire naturelle, maar die bleek gesloten. Dat is een groot museum dat ons erg tof leek.

Ook leuk is het museum dat de Dome des Invalides (het graf van Napoleon) zit. Dat graf is ook indrukwekkend en het (oorlogs)museum erbij is ook goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207983481
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ga in de meivakantie naar Parijs met mijn twee oudere kinderen (14 en 9 jaar oud)
Wilde naar het Louvre gaan met ze maar zie dat alle tickets voor een beetje een betaalbare prijs al zijn uitverkocht in die periode.
Ik snap dit niet. Tickets voor een beetje betaalbare prijs zijn al uitverkocht? Ten eerste hebben tickets gewoon een vaste prijs. Voor volwassenen is dat bijv 17 euro, voor kinderen gratis. Er zijn geen tickets in verschillende prijsklassen: een ticket voor een volwassene kost dus nooit meer of minder dan die 17 euro (behalve op de momenten dat het Louvre gratis is).

Ten tweede zie ik dat je in de meivakantie op elke dag en op nagenoeg elk tijdstip nog tickets kunt kopen.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:33:16 #82
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207990610
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap dit niet. Tickets voor een beetje betaalbare prijs zijn al uitverkocht? Ten eerste hebben tickets gewoon een vaste prijs. Voor volwassenen is dat bijv 17 euro, voor kinderen gratis. Er zijn geen tickets in verschillende prijsklassen: een ticket voor een volwassene kost dus nooit meer of minder dan die 17 euro (behalve op de momenten dat het Louvre gratis is).

Ten tweede zie ik dat je in de meivakantie op elke dag en op nagenoeg elk tijdstip nog tickets kunt kopen.
Ik zie alleen op de website van het Louvre nog tickets die voor normale prijzen worden aangeboden, probleem is dat je voor zover ik zie alleen met creditcard kan betalen. Ik heb geen creditcard.
Verder bieden verschillende websites tickets aan die uitverkocht zijn dan, of een tour met een privé gids die veel duurder is.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:36:17 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207990643
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik zie alleen op de website van het Louvre nog tickets die voor normale prijzen worden aangeboden, probleem is dat je voor zover ik zie alleen met creditcard kan betalen. Ik heb geen creditcard.
Verder bieden verschillende websites tickets aan die uitverkocht zijn dan, of een tour met een privé gids die veel duurder is.
Ik kan wel even voor je betalen met creditcard als je dat wilt. Moet je site en aantal kaarten op dag/moment even doorgeven. Doen we Tikkie via DM

Irritant altijd, veel landen dwingen je zo wel tot creditcard
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 14 februari 2023 @ 11:28:28 #84
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207991713
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik kan wel even voor je betalen met creditcard als je dat wilt. Moet je site en aantal kaarten op dag/moment even doorgeven. Doen we Tikkie via DM

Irritant altijd, veel landen dwingen je zo wel tot creditcard
Dat is heel aardig van je dat je het aanbied! En brengt me ook op een idee: ik kan dit ook aan een vriendin of m’n zus vragen. :)
Ik had daar nog niet aan gedacht.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 14 februari 2023 @ 11:45:53 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207991979
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is heel aardig van je dat je het aanbied! En brengt me ook op een idee: ik kan dit ook aan een vriendin of m’n zus vragen. :)
Ik had daar nog niet aan gedacht.
Kijk, opgelost *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207992650
Ze zijn in ieder geval niet te koop bij het Louvre zelf. Ik had wel m’n creditcard bij me maar niet m’n randomreader (of hoe die tegenwoordig ook heet). Dus kon ik alsnog geen kaartjes halen. (Dus uiteindelijk m’n moeder gebeld of die kaartjes kon regelen)
pi_207992840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:40 schreef hilliebillie het volgende:
Ze zijn in ieder geval niet te koop bij het Louvre zelf. Ik had wel m’n creditcard bij me maar niet m’n randomreader (of hoe die tegenwoordig ook heet). Dus kon ik alsnog geen kaartjes halen. (Dus uiteindelijk m’n moeder gebeld of die kaartjes kon regelen)
Ze zijn wel te koop bij het Louvre zelf. Dat is zelfs iets goedkoper dan via de site (15 ipv 17 euro). Het probleem is echter dat je dan wel de kans loopt dat alle kaartjes al verkocht zijn. Via de website koop je dus vooral zekerheid.
pi_207995249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ze zijn wel te koop bij het Louvre zelf. Dat is zelfs iets goedkoper dan via de site (15 ipv 17 euro). Het probleem is echter dat je dan wel de kans loopt dat alle kaartjes al verkocht zijn. Via de website koop je dus vooral zekerheid.
Dan is dat sinds kort weer. Wij zijn een aantal maanden geleden naar Parijs geweest en ondanks dat er nog kaarten beschikbaar waren konden ze daar niet gekocht worden. We hebben het wel gevraagd namelijk.
pi_207998066
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ga in de meivakantie naar Parijs met mijn twee oudere kinderen (14 en 9 jaar oud)
Wilde naar het Louvre gaan met ze maar zie dat alle tickets voor een beetje een betaalbare prijs al zijn uitverkocht in die periode.
Iemand nog tips voor leuke musea dan?
Vergeet niet dat je kinderen gratis bij het Louvre naar binnen mogen. Er zijn veel musea in Parijs waar <18 gratis naar binnen mag.
pi_208001436
Toen ik er jaren geleden gewas, kon je een toeristenkaart voor het OV kopen voor drie dagen. Daarmee kon je drie dagen lang vrij reizen met de metro. De metro daar is geniaal vond ik, je komt ermee overal. Je moet wel even de kaart doorhebben. Waar ik spijt van heb is het bezoek aan de Sacre Coeur. Onderaan de trappen lopen allerlei vage figuren rond die je van allerlei troep proberen aan te smeren. Proberen is het woord niet, eerder echt opdringen, je kunt er niet omheen. Het verpest je hele bezoek.
Verder prachtige stad. Zat trouwens in een hotel waar het volgens mij spookte. Geen last gehad van criminaliteit. Zorg wel dat je wat Frans leert, want geen hond spreekt daar Engels.
pi_208002476
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:07 schreef -Sigaartje het volgende:
Toen ik er jaren geleden gewas, kon je een toeristenkaart voor het OV kopen voor drie dagen. Daarmee kon je drie dagen lang vrij reizen met de metro. De metro daar is geniaal vond ik, je komt ermee overal.
Ik denk dat je de Paris Visite bedoelt. Die kun je kopen voor één, twee, drie of vijf dagen. Vervolgens kun je inderdaad vrij reizen en je krijgt bovendien korting bij diverse attracties. Het is wel makkelijk, maar in mijn ervaring haal je de aanschafkosten er zelden uit - tenzij je volop gebruik maakt van die kortingen.

Je kunt beter losse metrokaartjes kopen, of een bundel van tien (dan zijn ze nog goedkoper). Waarbij 'losse kaartjes' niet betekent dat je echt een fysiek kaartje in handen krijgt, want die worden uitgefaseerd. Je laadt ze via een app op je telefoon. Vervolgens hoef je alleen je telefoon even tegen het poortje te houden en loop je lachend voorbij de rijen toeristen die nog wel bij de kaartjesautomaten staan te klungelen. :P

quote:
Zorg wel dat je wat Frans leert, want geen hond spreekt daar Engels.
Ik ben inmiddels zo vaak in Parijs geweest dat ik de tel kwijt ben. Ik spreek vrijwel geen Frans en ik heb daar maar heel zelden hinder van ondervonden. Volgens mij hangt het vaak samen met hoe je jezelf gedraagt. Ze spreken best wat Engels, maar hebben weinig zin om het te spreken wanneer ze jou een lompe lul vinden. Als je bijvoorbeeld een restaurant binnenkomt en direct vraagt 'do you have a table for two available?' dan doe je al meteen twee dingen die niet erg gewaardeerd worden: 1. je zegt niet eens even goedenavond en 2. je begint meteen in een andere taal tegen ze te tetteren. Maakt niet uit waar je binnenkomt (restaurant, winkel, museum, etc.), je zegt eerst even bonjour of bonsoir. En vervolgens vraag je of ze Engels spreken: 'parlez-vous anglais?' Meestal blijkt het dan best te lukken, of wordt er even een collega bijgehaald die het spreekt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2023 09:12:27 ]
  woensdag 15 februari 2023 @ 14:16:47 #92
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208006386
Ik heb het kunnen regelen met de kaartjes van het Louvre. :)

Nu al zin in en de jongens willen de Mona Lisa zien. Zal ze tegenvallen ben ik bang :+
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 februari 2023 @ 17:36:54 #93
408813 crew  trein2000
pi_208008536
Het Louvre is, samen met de Eiffeltoren sinds ze daar die glazen wand omheen gezet hebben, misschien wel de grootste touristtrap van Parijs. Het zit er bomvol met toeristen en er is werkelijk niets bijzonders aan.

Overigens totaal oneens met @-Sigaartje wat betreft de sacre Coeur en Montmartre er achter. Dat vind ik juist altijd leuk. Die opdringerige types horen er een beetje bij, ook dat is een stukje cultuur.

Verder zijn volgens mij de belangrijkste dingen wel gezegd, Orsay, Versailles, Pantheon, Montparnasse en natuurlijk de standaard langswandelpunten: Champs Elysees/Arc, Notre dame, dat hele bekende park tussen het Louvre en place de la Concorde waar ik de naam even van kwijt ben. Etc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208008841
Je bedoelt de Tuilerieën O+

Wat betreft de Mona Lisa: dat wordt een lastige. Vaak staat er een enorme rij voor om het van dichtbij te bekijken. Er zijn heel veel mooie dingen in het Louvre en ik zou voor Mona Lisa niet in de rij gaan staan.

Met 14 en 9 kun je ook heel goed wandelen met ze, dat zou ik zeker doen. Met goed weer is het heerlijk om gewoon door Parijs te struinen en maar te zien waar je uit komt.

Als je de Eiffeltoren op wil: koop kaartjes om zelf via de trappen te lopen. Best een flinke klim, maar heel leuk en de moeite waard.

En natuurlijk: ga bij één van de Amorino’s een ijsje eten O+

https://www.amorino.com/en

Sacre Coeur vind ik ook erg mooi en Place du Têtre erachter ook. Uitzicht is er magnifiek. Als je een beetje vroeg bent, is er ook nauwelijks een rij en kun je zo doorlopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door miss_sly op 15-02-2023 18:34:06 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 februari 2023 @ 19:58:30 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208010659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Het Louvre is, samen met de Eiffeltoren sinds ze daar die glazen wand omheen gezet hebben, misschien wel de grootste touristtrap van Parijs. Het zit er bomvol met toeristen en er is werkelijk niets bijzonders aan.

Overigens totaal oneens met @:-sigaartje wat betreft de sacre Coeur en Montmartre er achter. Dat vind ik juist altijd leuk. Die opdringerige types horen er een beetje bij, ook dat is een stukje cultuur.

Verder zijn volgens mij de belangrijkste dingen wel gezegd, Orsay, Versailles, Pantheon, Montparnasse en natuurlijk de standaard langswandelpunten: Champs Elysees/Arc, Notre dame, dat hele bekende park tussen het Louvre en place de la Concorde waar ik de naam even van kwijt ben. Etc.
Glazen wand om de Eiffeltoren whut??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208010788
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Glazen wand om de Eiffeltoren whut??
https://nos.nl/artikel/22(...)ermd-met-glazen-muur
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208012137
Als je een mooi uitzicht over Parijs wilt, ga dan de Tour Montparnasse op. Krijg je ook de Eiffeltoren in je blikveld ;)
pi_208013500
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 01:07 schreef -Sigaartje het volgende:
Toen ik er jaren geleden gewas, kon je een toeristenkaart voor het OV kopen voor drie dagen. Daarmee kon je drie dagen lang vrij reizen met de metro. De metro daar is geniaal vond ik, je komt ermee overal. Je moet wel even de kaart doorhebben. Waar ik spijt van heb is het bezoek aan de Sacre Coeur. Onderaan de trappen lopen allerlei vage figuren rond die je van allerlei troep proberen aan te smeren. Proberen is het woord niet, eerder echt opdringen, je kunt er niet omheen. Het verpest je hele bezoek.
Verder prachtige stad. Zat trouwens in een hotel waar het volgens mij spookte. Geen last gehad van criminaliteit. Zorg wel dat je wat Frans leert, want geen hond spreekt daar Engels.
Die lopen overal.
En gewoon negeren die lui.

En tegenwoordig spreken best wel wat Fransen Engels
  woensdag 15 februari 2023 @ 22:32:28 #99
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208013508
Dankjewel voor alle tips. We gaan de tweede dag een fietstour doen met Baja bikes. Heb dat vorig jaar in Rome gedaan en was goed bevallen.
Dan krijgen we ook wel een aardige indruk van de stad
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208013529
Om te bezoeken
Catacombes
Les égouts de Paris
Grand mosquée de Paris
Château de Vincennes
Hotel de la marine
Promenade plantée
Montmartre /sacre c½ur
Rondleiding in de opera
Musée illusion
Château de Versailles
Père lachaise
Jardin des plantes

Kjjk op deze site of je leuke exposities ziet.
Www.sortiraparis.com
Www.pariszigzag.fr
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')