abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:22:17 #101
5428 crew  miss_sly
pi_202525405
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zoals een bepaald deel van de bevolking de realiteit een beetje uit het oog aan het verliezen is, ook hier op Fok!.
Ook hiervoor geldt wat mij betreft dat mensen nou eenmaal verschillende kijken naar de situatie waar we in zitten. En deze verschillend beleven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202525416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het echt een hele nare frame om dat "goedgepraat" te noemen. Sommige mensen kijken er anders naar dan anderen. Dat wil niet zeggen dat de ene manier van kijken beter is dan de andere.
We hebben 1 hele goede goedprater hier in het topic, eentje die alleen maar de argumentatie van anderen onder de loep neemt en nooit zijn eigen mening geeft.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:24:52 #103
5428 crew  miss_sly
pi_202525431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar nu doe je alsof uitbreiden van de zorg de enige oplossing is. Maar stel dat dat zo zou zijn, dan is dit de volgende "kan niet" die ik hier lees.
Nee, dat is geen 'kan niet'. Dat is een 'jammer, maar helaas hebben we tijd voor nodig en mensen die anderen begeleiden, controleren en opleiden en sorry, die mensen zijn nu even te druk bezig met hun core-business, namelijk mensen die in het ziekenhuis/op de IC liggen verzorgen".

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hoef geen leerling-electricien die alleen nog maar aangenomen is op de opleiding in zijn eentje bij mij aan het werk om mijn meterkast te vernieuwend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:25:26 #104
5428 crew  miss_sly
pi_202525432
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
We hebben 1 hele goede goedprater hier in het topic, eentje die alleen maar de argumentatie van anderen onder de loep neemt en nooit zijn eigen mening geeft.
Dat is een hele subjectieve observatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 december 2021 @ 14:26:20 #105
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202525441
Heeft Gommers nog wat gezegd over code zwart? We zijn nu 15 dagen verder in plaats van 10
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 8 december 2021 @ 14:26:34 #106
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202525443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is een hele subjectieve observatie.
Nou neuh hoor.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202525454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:24 schreef miss_sly het volgende:

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hoef geen leerling-electricien die alleen nog maar aangenomen is op de opleiding in zijn eentje bij mij aan het werk om mijn meterkast te vernieuwend.
Dat ligt aan de situatie. Een dag zonder stroom of een leer-electricien. Ik zou het wel weten. Onder druk wordt alles vloeibaar.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:28:14 #108
5428 crew  miss_sly
pi_202525460
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nou neuh hoor.
Ja hoor.
En die discussie gaan we hier niet voeren.

Als iemand een post ziet van wie dan ook waarvan hij/zij denkt dat die niet oké is, zet diegene een tr. Dan wordt er naar gekeken en indien nodig, wordt er iets aan gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202525477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, dat is geen 'kan niet'. Dat is een 'jammer, maar helaas hebben we tijd voor nodig en mensen die anderen begeleiden, controleren en opleiden en sorry, die mensen zijn nu even te druk bezig met hun core-business, namelijk mensen die in het ziekenhuis/op de IC liggen verzorgen".

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hoef geen leerling-electricien die alleen nog maar aangenomen is op de opleiding in zijn eentje bij mij aan het werk om mijn meterkast te vernieuwend.
Maar als dat het probleem is, zou je ook kunnen zeggen, we knallen alles dicht tot 1 februari en gaan daarna verder met 2G. Vanaf 1 februari is er dan ook tijd in het ziekenhuis om mensen te begeleiden / op te leiden.

Of we kunnen zeggen, 1 mei start er een opleiding voor "corona verpleegkundige" als de cijfers allemaal gedaald zijn en voorlopig laag blijven in die periode.

Maar nee, we kijken allemaal als een aap in een horloge, "tsja het is druk in het ziekenhuis dus het kan niet".
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:29:30 #110
5428 crew  miss_sly
pi_202525481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat ligt aan de situatie. Een dag zonder stroom of een leer-electricien. Ik zou het wel weten. Onder druk wordt alles vloeibaar.
Tot er kortsluiting ontstaat en je huis afbrandt. Dan was het toch een heel ander verhaal, achteraf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:31:23 #111
5428 crew  miss_sly
pi_202525497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar als dat het probleem is, zou je ook kunnen zeggen, we knallen alles dicht tot 1 februari en gaan daarna verder met 2G. Vanaf 1 februari is er dan ook tijd in het ziekenhuis om mensen te begeleiden / op te leiden.

Of we kunnen zeggen, 1 mei start er een opleiding voor "corona verpleegkundige" als de cijfers allemaal gedaald zijn en voorlopig laag blijven in die periode.

Maar nee, we kijken allemaal als een aap in een horloge, "tsja het is druk in het ziekenhuis dus het kan niet".
Maar dat is niet waar! Er gebeuren dingen, er zijn initiatieven, er worden mensen extra opgeleid. Alleen gaat het niet snel genoeg.

Ik ben het met je eens dat er meer transparantie zou mogen komen, een duidelijker beleid naar de toekomst toe.

Geloof jij dat alles dicht nu nog een optie is? Dus niet deze avondlockdown waar al heel veel problemen mee zijn, over geklaagd wordt en aan gemorreld wordt zoveel men kan, maar echt dicht-dicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 december 2021 @ 14:33:08 #112
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202525516
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat kan wel met de Noodwet Geneeskundigen.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0002758/2021-07-01

We zijn in oorlog met het virus, dus lijkt me wel toepasselijk.
Terwijl er nieuwe varianten met vliegtuigen vol zijn ingevlogen van mensen die op vakantie zijn geweest?
To BG or not to BG!
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:33:12 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202525518
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
We hebben 1 hele goede goedprater hier in het topic, eentje die alleen maar de argumentatie van anderen onder de loep neemt en nooit zijn eigen mening geeft.
Dit is een discussie forum. Geen echoput.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202525558
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is niet waar! Er gebeuren dingen, er zijn initiatieven, er worden mensen extra opgeleid. Alleen gaat het niet snel genoeg.

Ik ben het met je eens dat er meer transparantie zou mogen komen, een duidelijker beleid naar de toekomst toe.

Geloof jij dat alles dicht nu nog een optie is? Dus niet deze avondlockdown waar al heel veel problemen mee zijn, over geklaagd wordt en aan gemorreld wordt zoveel men kan, maar echt dicht-dicht?
Alles echt dicht is nu geen oplossing meer nee. Maar dat komt meer omdat er geen beleid is voor wat er na de alles dicht periode is en dat dit beleid er ook nooit is geweest.

Als je nu over 2G begint (in het midden gelaten of dit een goed of slecht idee is) krijg je te horen dat het toch niet werkt met een hoge viruscirculatie. Dus zetten we het maar in de ijskast. In januari/februari/maart zou het misschien wel inzetbaar kunnen zijn. Maar ja, dan gaan we er eerst weer over debatteren en is het niet meer nodig want de cijfers zijn al lager.

Dat slappe gebeuren zorgt ervoor dat je het nooit in kan zetten.
pi_202525565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is een discussie forum. Geen echoput.
Zeker, en bij een discussie hoort het geven van je mening toch? Hoe iemand er zelf in staat?
pi_202525568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Alles echt dicht is nu geen oplossing meer nee.

Mee eens.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202525585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tot er kortsluiting ontstaat en je huis afbrandt. Dan was het toch een heel ander verhaal, achteraf.
Ja of er breekt brand uit de dag dat je wacht op die ervaren electricien. Met de fik in de gang is de enige uitweg uit je slaapkamer het raam maar je rolluiken zitten er nog voor want die gaan niet omhoog zonder stroom. 112 bellen gaat niet want je telefoon is leeg. Dan is het weigeren van iemand met niet een volledig diploma toch een heel ander verhaal, achteraf.

Ik vind het Amphia in Breda maar niks juist vanwege al die AIOS maar als ik dood dreig te gaan zal het me weinig uitmaken wie me behandelt. Uitdaging zit dan in goede supervisie uiteraard maar dat kan bijv. even goed gebeuren door een oud-arts in een crisissituatie als dit. Zorgvuldigheid is goed maar aan zorgvuldig doodgaan heeft niemand iets.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:42:33 #118
5428 crew  miss_sly
pi_202525605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Alles echt dicht is nu geen oplossing meer nee. Maar dat komt meer omdat er geen beleid is voor wat er na de alles dicht periode is en dat dit beleid er ook nooit is geweest.

Als je nu over 2G begint (in het midden gelaten of dit een goed of slecht idee is) krijg je te horen dat het toch niet werkt met een hoge viruscirculatie. Dus zetten we het maar in de ijskast. In januari/februari/maart zou het misschien wel inzetbaar kunnen zijn. Maar ja, dan gaan we er eerst weer over debatteren en is het niet meer nodig want de cijfers zijn al lager.

Dat slappe gebeuren zorgt ervoor dat je het nooit in kan zetten.
Er is op dit moment geen draagvlak voor in de politiek. Er gaat geen meerderheid voor komen, dus is het in de ijskast gezet. Kun je wel over debatteren, maar als je al weet dat het niets gaat worden, is dat ook een beetje zonde van de tijd.

Maar een echte lockdown "kan niet" begrijp ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202525609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:40 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat kan van ongeveer iedereen hier gezegd worden? Of denk je dat dag in dag uit zeiken over Hugo, de overheid, boostershots, anti-vaxxxer, schaapjes en het kapsel van Miley Cyrus sfeerverhogend werkt?
Maar dan geef je tenminste nog je mening, iets waar je het mee eens of oneens kunt zijn. Dan kun je daarover in discussie gaan. Alleen maar andermans argumentatie nalopen en users afbranden.... tjsa. Ieder zijn ding maar daar mag wel eens tegen opgetreden worden.
pi_202525611
Vorige week (met storing):

quote:
Update van 1 december:

- 18.515 nieuw gemelde positieve testen
- 322 nieuwe ziekenhuisopnames
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202525622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is op dit moment geen draagvlak voor in de politiek. Er gaat geen meerderheid voor komen, dus is het in de ijskast gezet. Kun je wel over debatteren, maar als je al weet dat het niets gaat worden, is dat ook een beetje zonde van de tijd.

Maar een echte lockdown "kan niet" begrijp ik?
Tuurlijk kan dat, als je iets hebt om naar toe te werken, anders mis je denk ik draagvlak. Nu even een maandje dicht om dan verder te gaan zoals nu kan natuurlijk ook, maar of dat ons verder helpt...
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:44:52 #122
5428 crew  miss_sly
pi_202525625
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:40 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja of er breekt brand uit de dag dat je wacht op die ervaren electricien. Met de fik in de gang is de enige uitweg uit je slaapkamer het raam maar je rolluiken zitten er nog voor want die gaan niet omhoog zonder stroom. Dan is het weigeren van iemand met niet een volledig diploma toch een heel ander verhaal, achteraf.

Ik vind het Amphia in Breda maar niks juist vanwege al die AIOS maar als ik dood dreig te gaan zal het me weinig uitmaken wie me behandelt. Uitdaging zit dan in goede supervisie uiteraard maar dat kan bijv. even goed gebeuren door een oud-arts in een crisissituatie als dit. Zorgvuldigheid is goed maar aan zorgvuldig doodgaan heeft niemand iets.
Eens met dat laatste.

Waar het mij om gaat is dat het wel heel gemakkelijk is om te ageren tegen "kan niet", maar dat het ook belangrijk is om wel te blijven zien dat het ook echt niet zo gemakkelijk is als men claimt. En dat er wel werk van wordt gemaakt. En dat er helaas ook nog steeds te veel mensen weglopen uit de zorg en te weinig willen instromen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 14:47:28 #123
5428 crew  miss_sly
pi_202525656
De discussie over wie wat toevoegt stopt in ieder geval hier. Dat is ontzettend subjectief en niet aan de een om te bepalen over de ander.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202525667
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens met dat laatste.

Waar het mij om gaat is dat het wel heel gemakkelijk is om te ageren tegen "kan niet", maar dat het ook belangrijk is om wel te blijven zien dat het ook echt niet zo gemakkelijk is als men claimt. En dat er wel werk van wordt gemaakt. En dat er helaas ook nog steeds te veel mensen weglopen uit de zorg en te weinig willen instromen.
We gaan hier ten onder aan onze eigen welvaart. Niemand wil in de zorg werken waardoor de zorg permanent overbelast is.

De eindhalte is dat we een lagere levensverwachting zullen moeten accepteren aangezien er domweg geen plek is om iedereen te helpen met de toenemende vergrijzing en bevolkingsomvang.
pi_202525675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens met dat laatste.

Waar het mij om gaat is dat het wel heel gemakkelijk is om te ageren tegen "kan niet", maar dat het ook belangrijk is om wel te blijven zien dat het ook echt niet zo gemakkelijk is als men claimt. En dat er wel werk van wordt gemaakt. En dat er helaas ook nog steeds te veel mensen weglopen uit de zorg en te weinig willen instromen.
Uiteraard maar daarmee is echt veel te laat een start gemaakt. En het zorgpersoneel is ook op alle manieren in de steek gelaten. Neem nu de motie over salarisverhoging toen de VVD de trein moest halen. Dat kan echt niet. Heb een alleenstaande vriendin met kinderen die in de zorg werkt. Het is dan puzzelen hoor met je diensten als je kinderen hebt die je thuis moet houden omdat ze een snottebel hebben. Wie past er dan op? Dat is zeker ook een reden van het grote verloop in de zorg. Het is niet echt de sector die goed samengaat met moederschap als het gaat om onregelmatige diensten. Zorg voor goede opvang dan. 24/7.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')