abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 21:48:28 #76
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202546188
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat je plat gespoten aan een machine ligt die de ademhaling voor je doet. Dat is hier wel puur IC.
'Gewoon' extra zuurstof is meestal geen IC.
Naar ik begreep wordt het gros van de mensen die geintubeerd op de IC zijn in coma vanwege de zuurstof die onder druk toegediend wordt. Dat doet ongelooflijk pijn als ik 't goed begrepen heb.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202546215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Naar ik begreep wordt het gros van de mensen die geintubeerd op de IC zijn in coma vanwege de zuurstof die onder druk toegediend wordt. Dat doet ongelooflijk pijn als ik 't goed begrepen heb.
Hebben jullie door dat jullie in het Positiviteitstopic zitten en niet in het algemene topic??
pi_202546247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar extra zuurstof via een 'zuurstofbril' hoeft niet op de ic hoewel dat op dat moment wel een voorwaarde kan zijn om te overleven.

Wat versta je onder ventilator cq beademing?
Intubatie. Tenminste, in Engeland staat 'ventilator' voor mensen die in een 'mechanical ventilation bed' liggen.
Overigen vallen de mensen in ZA die in de categorie 'currently oxygenated' vallen niet onder de IC. De IC heeft er nu 398, er worden 148 mensen 'ventilated' en er zijn er 662 die 'currently oxygenated' zijn.
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 21:52:10 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202546263
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Hebben jullie door dat jullie in het Positiviteitstopic zitten en niet in het algemene topic??
Zeker. De berichten van @George_of_the_Jungle kunnen denk ik dan ook vooralsnog als positief geïnterpreteerd worden. Relatief weinig (IC-) opnames met de nieuwe variant. Als de symptomen daadwerkelijk milder zijn is er denk ik weinig positiever nieuws te vinden :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202546374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zeker. De berichten van @:George_of_the_Jungle kunnen denk ik dan ook vooralsnog als positief geïnterpreteerd worden. Relatief weinig (IC-) opnames met de nieuwe variant. Als de symptomen daadwerkelijk milder zijn is er denk ik weinig positiever nieuws te vinden :)
Okee het is dat ik jullie hier anders nooit lees dus vandaar....
pi_202546383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zeker. De berichten van @:George_of_the_Jungle kunnen denk ik dan ook vooralsnog als positief geïnterpreteerd worden. Relatief weinig (IC-) opnames met de nieuwe variant. Als de symptomen daadwerkelijk milder zijn is er denk ik weinig positiever nieuws te vinden :)
Fingers crossed, het aantal besmettingen loopt wel heel hard op, en ook het aantal mensen opgenomen met het virus. Maar het lijkt vooralsnog er dus wel op dat het vaak milder is.
Nogmaals, met de kanttekeningen dat op dit moment veel opgenomen mensen jong zijn, en schijnbaar veel mensen worden opgenomen voor iets anders (schijnbaar omdat verschillende bronnen elkaar daarbij tegenspreken), en in de UK en NL zijn er al lang veel besmettingen, en IC's lopen langzaam vol (en langzaam leeg). De Zuid-Afrikaanse ICs hebben nog niet veel tijd gehad om vol te lopen. Maar zelfs met inachtneming van al die factoren, zijn er opmerkelijk weinig mensen die op de IC liggen.

De positieve noot, met een realistische kijk, is dat Omikron inderdaad milder lijkt, zelfs met inachtneming van factoren waardoor dat niet zo zou kunnen zijn.
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 21:59:02 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202546401
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Okee het is dat ik jullie hier anders nooit lees dus vandaar....
Ik ben hier laatste tijd niet veel geweest inderdaad, maar er is (voor mij :)) weer een reden er een stuk positiever in te staan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202546418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben hier laatste tijd niet veel geweest inderdaad, maar er is (voor mij :)) weer een reden er een stuk positiever in te staan.
Goedzo ha ha ;)
pi_202546449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Naar ik begreep wordt het gros van de mensen die geintubeerd op de IC zijn in coma vanwege de zuurstof die onder druk toegediend wordt. Dat doet ongelooflijk pijn als ik 't goed begrepen heb.
Ja. Het is nogal een behandeling wat mensen aangedaan wordt. Je moet volledig versuft zijn, buiten westen, sedatie, wil je dat kunnen ondergaan. :{

Ik ken het van dichtbij.
En dat heeft mijn ogen wel geopend, dat uitbreiding van de ICs niet alleen het antwoord gaat kunnen zijn. Want dit is zoveel ellende. Beter houden we die groep zo klein mogelijk.
Definitely not CIA
pi_202550078
Heb zojuist wat krantjes doorgelezen, en dus dit kunnen we verwachten bij de aankomende persconferentie:

- Persconferentie waarschijnlijk al maandagavond, vanwege presentatie regeerakkoord op dinsdag.

- OMT blijft adviseren om de basisscholen een week eerder kerstvakantie te geven. Die week moet niet worden beschouwd als een extra week vakantie, maar gewoon een week met online les. Minister Slob is fel tegenstander van dit idee.

- Avondlockdown verlengen met drie weken, tot en met zaterdag 15 januari 2022. Maar het is ook een optie om bijvoorbeeld het tijdstip van 17.00 uur iets op te schuiven, bijvoorbeeld naar 18.00 uur, 19.00 uur of 20.00 uur.

- Eventueel de tijden voor het buitensporten verruimen.

- Het kabinet speelt nu met de gedachte om de bezoekersaantallen thuis te verruimen van vier naar acht mensen. Daarmee heeft men de ruimte om alsnog bij elkaar te komen voor het kerstdiner, een vrijheid waarvan het kabinet verwacht dat mensen die zichzelf sowieso zullen permitteren. De horeca moet dan ’s avonds tijdens de feestdagen wel gesloten blijven, zoals ook nu het geval is.

- Inmiddels hebben de Eerste en Tweede Kamer ingestemd met de coronapas in niet-essentiële winkels en niet-essentiële dienstverlening. Wie dan bijvoorbeeld een kledingwinkel, meubelwinkel, pretpark of kapper bezoekt, zou een QR-code moeten laten zien. Die maatregelen kunnen ook worden ingevoerd als 'wisselgeld' voor een versoepeling van de avondlockdown.
pi_202550091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef Oliver23 het volgende:
Heb zojuist wat krantjes doorgelezen, en dus dit kunnen we verwachten bij de aankomende persconferentie:

- Persconferentie waarschijnlijk al maandagavond, vanwege presentatie regeerakkoord op dinsdag.

- OMT blijft adviseren om de basisscholen een week eerder kerstvakantie te geven. Die week moet niet worden beschouwd als een extra week vakantie, maar gewoon een week met online les. Minister Slob is fel tegenstander van dit idee.

- Avondlockdown verlengen met drie weken, tot en met zaterdag 15 januari 2022. Maar het is ook een optie om bijvoorbeeld het tijdstip van 17.00 uur iets op te schuiven, bijvoorbeeld naar 18.00 uur, 19.00 uur of 20.00 uur.

- Eventueel de tijden voor het buitensporten verruimen.

- Het kabinet speelt nu met de gedachte om de bezoekersaantallen thuis te verruimen van vier naar acht mensen. Daarmee heeft men de ruimte om alsnog bij elkaar te komen voor het kerstdiner, een vrijheid waarvan het kabinet verwacht dat mensen die zichzelf sowieso zullen permitteren. De horeca moet dan ’s avonds tijdens de feestdagen wel gesloten blijven, zoals ook nu het geval is.

- Inmiddels hebben de Eerste en Tweede Kamer ingestemd met de coronapas in niet-essentiële winkels en niet-essentiële dienstverlening. Wie dan bijvoorbeeld een kledingwinkel, meubelwinkel, pretpark of kapper bezoekt, zou een QR-code moeten laten zien. Die maatregelen kunnen ook worden ingevoerd als 'wisselgeld' voor een versoepeling van de avondlockdown.
Dat laatste :{
Tap tap tap
pi_202550148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dat laatste :{
Helemaal ruk, maar ben er toch super blij mee. Dat zou namelijk betekenen dat ik sneller weer naar het stadion kan.
pi_202550216
Wat zijn ze toch grappig ook hè :')
pi_202550222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef Oliver23 het volgende:
Heb zojuist wat krantjes doorgelezen, en dus dit kunnen we verwachten bij de aankomende persconferentie:

- Persconferentie waarschijnlijk al maandagavond, vanwege presentatie regeerakkoord op dinsdag.
Op maandag kijk ik Netflix, pech ;)

quote:
- OMT blijft adviseren om de basisscholen een week eerder kerstvakantie te geven. Die week moet niet worden beschouwd als een extra week vakantie, maar gewoon een week met online les. Minister Slob is fel tegenstander van dit idee.
Eindelijk voert minister Slob zijn taak uit, het beschermen van onze meest kwetsbare groep. Het is uitermate belangrijk dat de kinderen naar school blijven gaan, ik heb dat al eerder uitgelegd maar in het kort zijn de leerachterstanden en vele nijpende thuissituaties voor mij veel zwaarder wegend dan het af en toe thuis laten van een klas.

quote:
- Avondlockdown verlengen met drie weken, tot en met zaterdag 15 januari 2022. Maar het is ook een optie om bijvoorbeeld het tijdstip van 17.00 uur iets op te schuiven, bijvoorbeeld naar 18.00 uur, 19.00 uur of 20.00 uur.
Uiteraard, zo rommelen ons tot maart in deze situatie.

quote:
- Eventueel de tijden voor het buitensporten verruimen.
Dat zou tijd worden, een van de vele fop-maatregelen die enkel problemen veroorzaakt.

quote:
- Het kabinet speelt nu met de gedachte om de bezoekersaantallen thuis te verruimen van vier naar acht mensen. Daarmee heeft men de ruimte om alsnog bij elkaar te komen voor het kerstdiner, een vrijheid waarvan het kabinet verwacht dat mensen die zichzelf sowieso zullen permitteren. De horeca moet dan ’s avonds tijdens de feestdagen wel gesloten blijven, zoals ook nu het geval is.
De overheid is de grip allang verloren. Vorig jaar waren er nog wel welwillende mensen met Kerst en Oud en Nieuw. Daar hoef je dit jaar niet meer op te rekenen. Het krediet is verspeeld, er zijn teveel fop-maatregelen ingevoerd en nog maar weinig mensen nemen de maatregelen serieus.

quote:
- Inmiddels hebben de Eerste en Tweede Kamer ingestemd met de coronapas in niet-essentiële winkels en niet-essentiële dienstverlening. Wie dan bijvoorbeeld een kledingwinkel, meubelwinkel, pretpark of kapper bezoekt, zou een QR-code moeten laten zien. Die maatregelen kunnen ook worden ingevoerd als 'wisselgeld' voor een versoepeling van de avondlockdown.
Zoals ik zeg, prima voor mij. Dan kunnen we hopelijk snel weer wat normaler leven. Ik heb liever een situatie waarbij ze af en toe de QR code invoeren dan deze situatie waarbij alles maar kapot moet gaan.

Maar ik denk dat ze het niet durven invoeren en we doormodderen tot maart.
pi_202550233
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat zijn ze toch grappig ook hè :')
Hiermee vat je eigenlijk het algehele gevoel van Nederland wel samen denk ik. Spijker op de kop.

In mijn omgeving nemen nog maar weinig mensen Mark en Hugo serieus. Iedereen maakt zijn eigen regels. Gezond verstand overheerst (thuisblijven en testen bij klachten), maar voor de rest wordt er om gelachen.
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:20:00 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202551945
Vandaag was mijn jaargang aan de beurt voor de boosterprik *O* ná 11 uur. Nou dat was nog een hele heisa afspraak maken online want het liep meteen na 11.00u niet zo lekker. Maar uiteindelijk toch afspraak kunnen maken, op 27 dec krijg ik de boosterprik. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202552198
Zuid-Afrikaanse wetenschappers melden vandaag dat ze geen ernstiger ziektebeeld zien bij mensen besmet met de omikronvariant van het coronavirus. De wetenschappers zeggen dat er nog meer tijd nodig is om een definitieve conclusie te trekken. Minister van Volksgezondheid Joe Phaahla vindt het een positieve indicatie.

Phaahla zegt dat de eerste onderzoeken lijken aan te tonen dat er wel een toename is van het aantal patiënten dat opgenomen wordt in het ziekenhuis, maar dat dit voornamelijk veroorzaakt wordt door de hoeveelheid coronabesmettingen. ,,Dus niet door de ernst van de omikronvariant", aldus de minister.

bron: AD
pi_202552266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:20 schreef deedeetee het volgende:
Vandaag was mijn jaargang aan de beurt voor de boosterprik *O* ná 11 uur. Nou dat was nog een hele heisa afspraak maken online want het liep meteen na 11.00u niet zo lekker. Maar uiteindelijk toch afspraak kunnen maken, op 27 dec krijg ik de boosterprik. :Y
Even er vanuit gaand dat je dan in de groep tot 1952 valt. Als de 27e de eerste mogelijkheid was, dan lijkt het doel om de 60+ ers dit jaar nog te boosteren wel ver weg. Of was dat alleen omdat de 27e beter uitkwam?
pi_202552326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:46 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Even er vanuit gaand dat je dan in de groep tot 1952 valt. Als de 27e de eerste mogelijkheid was, dan lijkt het doel om de 60+ ers dit jaar nog te boosteren wel ver weg. Of was dat alleen omdat de 27e beter uitkwam?
Zal ook wel per regio verschillend zijn.
pi_202552342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zal ook wel per regio verschillend zijn.
Dat sowieso. Regio Nederland schijnt aardig achter te lopen :P
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:55:29 #96
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_202552359
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zal ook wel per regio verschillend zijn.
Het verschilt inderdaad heel sterk per regio. Op sommige plaatsen kan men 2 dagen later al terecht, terwijl je op andere plaatsen 3 weken moet wachten.

twitter
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:56:59 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202552372
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:46 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Even er vanuit gaand dat je dan in de groep tot 1952 valt. Als de 27e de eerste mogelijkheid was, dan lijkt het doel om de 60+ ers dit jaar nog te boosteren wel ver weg. Of was dat alleen omdat de 27e beter uitkwam?
Nee dit was het aanbod op de locatie in mijn woonplaats. Viel mij ook later in dat ik er de vorige x na 7 dagen al terecht kon. Dus dan valt dit wél tegen. Ik had t wel verwacht en begon daarom meteen na 11 uur met inloggen en afspraak maken voor dat alles helemaal vol zit. Naar een andere plaats gaan voor de prik wil ik absoluut niet. :{w
Hugo staat niet erg bekend om zijn waarheidsgetrouwe uitspraken niet waar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202552530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:55 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Het verschilt inderdaad heel sterk per regio. Op sommige plaatsen kan men 2 dagen later al terecht, terwijl je op andere plaatsen 3 weken moet wachten.

[ twitter ]
Maar dat was een half jaar geleden ook, ik kon in Barneveld met een paar dagen terecht en hier in het dorp een paar km verderop moest ik twee weken wachten. En in Arnhem was er blijkbaar ook amper wachttijd.
Tap tap tap
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:08:51 #99
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202552531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:58 schreef GereDathan het volgende:
De overheid is de grip allang verloren. Vorig jaar waren er nog wel welwillende mensen met Kerst en Oud en Nieuw. Daar hoef je dit jaar niet meer op te rekenen. Het krediet is verspeeld, er zijn teveel fop-maatregelen ingevoerd en nog maar weinig mensen nemen de maatregelen serieus.
Helaas heb je ongelijk, genoeg mensen in mijn omgeving die de maatregelen nog (in mijn ogen veel te) serieus nemen.

De meerderheid van de Nederlanders vindt dat het kabinet niet ver genoeg gaat nu hè, met het huidige pakket aan maatregelen. Echt bizar, maar wel waar.
pi_202552550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:08 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Helaas heb je ongelijk, genoeg mensen in mijn omgeving die de maatregelen nog (in mijn ogen veel te) serieus nemen.

De meerderheid van de Nederlanders vindt dat het kabinet niet ver genoeg gaat nu hè, met het huidige pakket aan maatregelen. Echt bizar, maar wel waar.
Ze doen het toch nooit goed.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')