abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 december 2021 @ 00:06:17 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202519963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat is het ook, heb ook alles afgebeld, GGD, RIVM, MIN van VWS en de huisarts, overal van het kastje naar de muur verwezen.
Ja, het kan gewoon niet. Wachten tot je geboortejaar aan de beurt is, of naar het buitenland. Dat zijn je opties.
pi_202519967
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:02 schreef Tijn het volgende:
Dat is toch gewoon krom als een hoepel, of wat?
Eens. Maar die groepen zijn pas na de 65+ aan de beurt gekomen toch?
Ergens vanaf 6 mei geloof ik.

Dus er is nog tijd omdat alsnog te regelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:06:56 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202519969
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee, maar het is wel raar dat leeftijdsgenoten zonder onderliggend lijden nu korter op een booster hoeven te wachten dan mensen in risicogroepen.

Stel je bent 25 en hebt een of andere longaandoening ofzo. Die mensen zijn door de huisarts rond mei uitgenodigd voor de originele vaccinatiecampagne en sinds half juni volledig gevaccineerd. Hun gezonde leeftijdsgenoten zijn echter pas in augustus volledig gevaccineerd.

Dat scheelt dus een maand of twee. Terwijl ze wel allebei tegelijk aan de beurt zijn voor een booster. Kortom: risicogevallen moeten twee maanden langer op een booster wachten dan hun leeftijdsgenoten. Dat is toch gewoon krom als een hoepel, of wat?
Risicogroepen beginnen niet op nul, die hebben hun initiële reeks vaccinaties al gehad en dus goede bescherming. Die ietsjes afneemt, maar echt voldoende is gemiddeld gezien.
Specifieke groepen zoals mensen bij wie de initiële reeks niet goed aangeslagen is hebben een derde prik als uitbreiding gekregen. En de booster volgt bij de daarvoor grootste risicogroepen qua afname effectiviteit van de vaccins. Dat zijn de hoogbejaarden met name.

Wie gaat er het snelste dood überhaupt aan Covid is niet per se de groep die zsm boosters dient te krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 december 2021 @ 00:07:35 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202519972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ben benieuwd of je nog eventjes moet aftikken, voor Frankrijk hoor ik wel van die verhalen.
Wat voor bedragen? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202519981
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eens. Maar die groepen zijn pas na de 65+ aan de beurt gekomen toch?
Ergens vanaf 6 mei geloof ik.

Dus er is nog tijd omdat alsnog te regelen.
ben in Feb en Mei gevaccineerd.
pi_202519985
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat voor bedragen? :D
Of het zo is weet ik natuurlijk niet.
Maar maakt ook niet echt uit, denk dat mensen graag 30 euro oid aftikken als het echt moet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:10:39 #107
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202519989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Of het zo is weet ik natuurlijk niet.
Maar maakt ook niet echt uit, denk dat mensen graag 30 euro oid aftikken als het echt moet.
100 ook nog wel _O- Valt me sowieso mee dat er nog geen officiële commerciële vaccin-aanbieders zijn.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:14:00 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202520006
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
100 ook nog wel _O- Valt me sowieso mee dat er nog geen officiële commerciële vaccin-aanbieders zijn.
Van wat ik heb begrepen mag dat voor Covid nog niet

Gaat er natuurlijk wel aan zitten te komen uiteindelijk

Dan wordt het idd nog interessanter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202520014
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als blijkt dat die omicron variant zo besmettelijk is gaan ze alleen maar harder ingrijpen - niet dat ze dat rustig rond laten gaan met acceptatie in het achterhoofd. Elke besmetting en opname voorkomen; koste wat kost. Zo gaat het al de hele crisis. Lekker laten rondgaan zou inderdaad het verstandigste zijn; gecombineerd met acceptatie en een betere zorg, maar dat ''kan niet'', dus dan maar eindeloze maatregelen *O*

Yup, ik heb echt zo'n pilletje nodig van @:molo voor wat optimisme :D
Word je niet gewoon mega pessimistisch als je non-stop in dit topic hangt? (Oprechte vraag.) :)
Ik zie veel dingen allemaal wel, wat er wel of niet verandert, maar zodra ik hier meelees dan ga ik onnodig nadenken. Soms leuk, soms niet.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:16:24 #110
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202520018
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Risicogroepen beginnen niet op nul, die hebben hun initiële reeks vaccinaties al gehad en dus goede bescherming. Die ietsjes afneemt, maar echt voldoende is gemiddeld gezien.
Specifieke groepen zoals mensen bij wie de initiële reeks niet goed aangeslagen is hebben een derde prik als uitbreiding gekregen. En de booster volgt bij de daarvoor grootste risicogroepen qua afname effectiviteit van de vaccins. Dat zijn de hoogbejaarden met name.

Wie gaat er het snelste dood überhaupt aan Covid is niet per se de groep die zsm boosters dient te krijgen
Ja, dat snap ik op zich wel. En dat ze eerst hoogbejaarden en mensen met immuunstoornissen eerst prikken is natuurlijk ook prima. Maar ik snap niet waarom ze daarna niet zeggen "maak maar een afspraak wanneer je laatste vaccinatie 6 maanden of langer geleden is". Dan sorteert het zichzelf verder toch wel? In plaats van dat twee mensen van 25 per se tegelijk moeten, ook al hebben ze op een heel ander moment hun tweede prik gekregen. Dat is gewoon niet logisch.
pi_202520021
De Jonge: corona-reispas gaat per 1 februari verlopen zonder booster

Fan-tas-tisch natuurlijk.

De meeste zullen pas rond april/mei een booster kunnen halen in het huidige tempo.

En in de tussentijd gooien diversen landen er ook even PCR bovenop dubbele vaccinaties.

Een EU. Mwah.. nog niet echt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:18:03 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202520025
quote:
8s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik op zich wel. En dat ze eerst hoogbejaarden en mensen met immuunstoornissen eerst prikken is natuurlijk ook prima. Maar ik snap niet waarom ze daarna niet zeggen "maak maar een afspraak wanneer je laatste vaccinatie 6 maanden of langer geleden is". Dan sorteert het zichzelf verder toch wel? In plaats van dat twee mensen van 25 per se tegelijk moeten, ook al hebben ze op een heel ander moment hun tweede prik gekregen. Dat is gewoon niet logisch.
Ja klopt, het is niet echt heel erg logisch :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202520028
quote:
8s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik op zich wel. En dat ze eerst hoogbejaarden en mensen met immuunstoornissen eerst prikken is natuurlijk ook prima. Maar ik snap niet waarom ze daarna niet zeggen "maak maar een afspraak wanneer je laatste vaccinatie 6 maanden of langer geleden is". Dan sorteert het zichzelf verder toch wel? In plaats van dat twee mensen van 25 per se tegelijk moeten, ook al hebben ze op een heel ander moment hun tweede prik gekregen. Dat is gewoon niet logisch.
Je kan niet eens een afspraak maken als je laatste afspraak korter dan 6 maanden geleden is.
(vandaag even getest)

Datzelfde geldt waarschijnlijk ook als je positief getest bent in de laatste 6 maanden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:20:07 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202520032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:17 schreef _serial_ het volgende:
De Jonge: corona-reispas gaat per 1 februari verlopen zonder booster

Fan-tas-tisch natuurlijk.

De meeste zullen pas rond april/mei een booster kunnen halen in het huidige tempo.

En in de tussentijd gooien diversen landen er ook even PCR bovenop dubbele vaccinaties.

Een EU. Mwah.. nog niet echt.
:D

We gaan zien hoe dit gaat lopen

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202520034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:17 schreef _serial_ het volgende:
De Jonge: corona-reispas gaat per 1 februari verlopen zonder booster

Fan-tas-tisch natuurlijk.

De meeste zullen pas rond april/mei een booster kunnen halen in het huidige tempo.

En in de tussentijd gooien diversen landen er ook even PCR bovenop dubbele vaccinaties.

Een EU. Mwah.. nog niet echt.
volgens @Da_Sandman moet je afwachten, je kan dit niet zomaar zeggen of uitrekenen
pi_202520039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]
volgens @:DA_sandman moet je afwachten, je kan dit niet zomaar zeggen of uitrekenen
Wil ik best doen hoor. Maar 1 Feb gaat natuurlijk nooit lukken })
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:21:53 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202520042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wil ik best doen hoor. Maar 1 Feb gaat natuurlijk nooit lukken })
En dit is al een compromis om Nederland tegemoet te komen, want eigenlijk zou dit 10 januari ingaan.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:23:29 #118
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202520047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je kan niet eens een afspraak maken als je laatste afspraak korter dan 6 maanden geleden is.
(vandaag even getest)

Datzelfde geldt waarschijnlijk ook als je positief getest bent in de laatste 6 maanden.
Ja daarom, dus waarom dan dat gekut met geboortejaren? Het gaat imho om de tijd tussen de laatste vaccinatie en je booster, niet hoe oud je bent.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:23:33 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202520048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je kan niet eens een afspraak maken als je laatste afspraak korter dan 6 maanden geleden is.
(vandaag even getest)

Datzelfde geldt waarschijnlijk ook als je positief getest bent in de laatste 6 maanden.
Gok dat die eisen dan nog wel aangepast worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202520061
Het wordt vast wel gefinetuned nog komende tijd.

Zelf neem ik die booster alleen als het echt helpt.
Voorlopig zie ik er na dubbel gevaccineerd + besmetting de noodzaak niet van in.

Zou het nooit nemen om de kroeg in te kunnen of op vakantie.
Om het half jaar aan het pfizer infuus hangen hiervoor is het niet waard.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:29:16 #121
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202520069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:17 schreef _serial_ het volgende:
De Jonge: corona-reispas gaat per 1 februari verlopen zonder booster

Fan-tas-tisch natuurlijk.

De meeste zullen pas rond april/mei een booster kunnen halen in het huidige tempo.

En in de tussentijd gooien diversen landen er ook even PCR bovenop dubbele vaccinaties.

Een EU. Mwah.. nog niet echt.
Ik ga die booster niet halen zolang je ook gewoon met enkel een negatieve test weg mag. Staat in het artikel; gaan met een negatieve test geldt dan als alternatief. Aangezien je als gevaccineerde ook gewoon een test nodig hebt... laat die booster dan maar lekker zitten. Alleen als het echt niet anders kan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:30:45 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202520071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ga die booster niet halen zolang je ook gewoon met enkel een negatieve test weg mag. Staat in het artikel; gaan met een negatieve test geldt dan als alternatief. Aangezien je als gevaccineerde ook gewoon een test nodig hebt... laat die booster dan maar lekker zitten. Alleen als het echt niet anders kan.
Ik vind op zich een booster voor komend najaar nog wel slim. Maar straks in april ofzo zou ik er ook niet meer aan beginnen, nee.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:31:15 #123
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202520074
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:15 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Word je niet gewoon mega pessimistisch als je non-stop in dit topic hangt? (Oprechte vraag.) :)
Ik zie veel dingen allemaal wel, wat er wel of niet verandert, maar zodra ik hier meelees dan ga ik onnodig nadenken. Soms leuk, soms niet.
Als ik het hier niet lees lees ik het wel op een nieuwssite. Frustreer me sowieso; hier op FOK kan ik soms tenminste nog lachen om bepaalde posts :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:35:10 #124
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202520077
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind op zich een booster voor komend najaar nog wel slim. Maar straks in april ofzo zou ik er ook niet meer aan beginnen, nee.
Met een beetje mazzel ben ik in het voorjaar aan de beurt.

Kijk, ik ben geen anti vaxxer of zo. Als ik zeker zou weten dat die derde booster de laatste zou zijn dan zou ik hem waarschijnlijk wel nemen. Doe ik er ook niet moeilijk over. Maar dit lijkt een terugkerende prik te gaan worden. Elke negen maanden. Ook als een gezonde 30’er. En er is imo gewoon niet bewezen dat dat nou echt proportioneel is voor een gezonde 30’er. Lijkt vooral dat ze iedereen willen boosteren om de ouderen te beschermen. Uit solidariteit. En dat is voor mij gewoon niet een goede reden om er aan toe te geven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:37:55 #125
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202520085
Die termijn van 9 maanden is ook zo raar. Stel dit gaat nog wel even zo door... Dan neem je 'm dus soms in de winter, en soms in de zomer _O-
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 00:41:17 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ga die booster niet halen zolang je ook gewoon met enkel een negatieve test weg mag. Staat in het artikel; gaan met een negatieve test geldt dan als alternatief. Aangezien je als gevaccineerde ook gewoon een test nodig hebt... laat die booster dan maar lekker zitten. Alleen als het echt niet anders kan.
Ik zou er maar van uitgaan dat andere landen daar anders in gaan staan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Met een beetje mazzel ben ik in het voorjaar aan de beurt.

Kijk, ik ben geen anti vaxxer of zo. Als ik zeker zou weten dat die derde booster de laatste zou zijn dan zou ik hem waarschijnlijk wel nemen. Doe ik er ook niet moeilijk over. Maar dit lijkt een terugkerende prik te gaan worden. Elke negen maanden. Ook als een gezonde 30’er. En er is imo gewoon niet bewezen dat dat nou echt proportioneel is voor een gezonde 30’er. Lijkt vooral dat ze iedereen willen boosteren om de ouderen te beschermen. Uit solidariteit. En dat is voor mij gewoon niet een goede reden om er aan toe te geven.
Mwah. ik denk nog steeds dat booster voor de meeste mensen de laatste is, en dat ze dan overgaan op de griepprik groepen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202520100
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:37 schreef Tijn het volgende:
Die termijn van 9 maanden is ook zo raar. Stel dit gaat nog wel even zo door... Dan neem je 'm dus soms in de winter, en soms in de zomer _O-
Eigenlijk was het 8 maanden en 3 weken, maar D66 heeft er nog een paar dagen bij onderhandeld
pi_202520102
Ohja. Mijn geautomatiseerde LCPS Tweet van Cijfertjes42 was verfuckt vandaag omdat LCPS nu ook buitenlandse IC opnames in hun feed erbij zet.

In plaats dat ze dat aan het einde van de CSV doen, hadden ze die gewoon ergens in het midden geknald o|O

Morgen kloppen ze weer.

Helaas heb ik characters te kort, maar misschien maak ik er nog een 2e tweet achteraan voor de buitenlandse opnames.

Voor wie het interesseert, er liggen er 15 op een buitenlandse IC, dit is opgelopen sinds 24-11 van 2
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:47:01 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202520104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mwah. ik denk nog steeds dat booster voor de meeste mensen de laatste is, en dat ze dan overgaan op de griepprik groepen.
En die termijn van 9 maanden vergeten ze dan na de zomer van 2022 weer ofzo? In Israel zijn ze volgens mij al druk bezig met de 4e prik.
  woensdag 8 december 2021 @ 00:47:35 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202520107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:46 schreef _serial_ het volgende:
Ohja. Mijn geautomatiseerde LCPS Tweet van Cijfertjes42 was verfuckt vandaag omdat LCPS nu ook buitenlandse IC opnames in hun feed erbij zet.

In plaats dat ze dat aan het einde van de CSV doen, hadden ze die gewoon ergens in het midden geknald o|O

Morgen kloppen ze weer.

Helaas heb ik characters te kort, maar misschien maak ik er nog een 2e tweet achteraan voor de buitenlandse opnames.

Voor wie het interesseert, er liggen er 15 op een buitenlandse IC, dit is opgelopen sinds 24-11 van 2
Ah, is dat het. Mijn grafiek was ook al stuk. Fuckers.
pi_202520110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Met een beetje mazzel ben ik in het voorjaar aan de beurt.

Kijk, ik ben geen anti vaxxer of zo. Als ik zeker zou weten dat die derde booster de laatste zou zijn dan zou ik hem waarschijnlijk wel nemen. Doe ik er ook niet moeilijk over. Maar dit lijkt een terugkerende prik te gaan worden. Elke negen maanden. Ook als een gezonde 30’er. En er is imo gewoon niet bewezen dat dat nou echt proportioneel is voor een gezonde 30’er. Lijkt vooral dat ze iedereen willen boosteren om de ouderen te beschermen. Uit solidariteit. En dat is voor mij gewoon niet een goede reden om er aan toe te geven.
Ik geloof dat beschermen van ouderen niet meer.
Of het is paniekvoetbal of omdat de deal nou eenmaal zou gesloten is met pfizer.
Of omt leden die een ab osterhausje doen en zwaar aandelen bezitten en daarom aanbevelen dat iedereen onder de 50, zelfs kinderen, gevaccineerd worden terwijl er geen risico is.

Er is gewoon geen meerwaarde om gezonde mensen onder de 50 te vaccineren.
Of het moet allemaal om de QR code en controledrang draaien. Dat is de andere mogelijkheid die we liever niet zien.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 00:50:47 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520116
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Met een beetje mazzel ben ik in het voorjaar aan de beurt.

Kijk, ik ben geen anti vaxxer of zo. Als ik zeker zou weten dat die derde booster de laatste zou zijn dan zou ik hem waarschijnlijk wel nemen. Doe ik er ook niet moeilijk over. Maar dit lijkt een terugkerende prik te gaan worden. Elke negen maanden. Ook als een gezonde 30’er. En er is imo gewoon niet bewezen dat dat nou echt proportioneel is voor een gezonde 30’er. Lijkt vooral dat ze iedereen willen boosteren om de ouderen te beschermen. Uit solidariteit. En dat is voor mij gewoon niet een goede reden om er aan toe te geven.
Ik snap persoonlijk niet waarom je een grens legt bij 3 vaccinaties, trouwens, waarom is 3 het magische getal in deze?
Nee, ze willen iedereen een booster geven om de verspreiding van covid tegen te gaan en niet nog een keer richting code zwart te gaan werken en weer richting lockdowns te moeten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520117
quote:
5s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
En die termijn van 9 maanden vergeten ze dan na de zomer van 2022 weer ofzo? In Israel zijn ze volgens mij al druk bezig met de 4e prik.
Ja, pfizsrael zal eens iets anders aanbevelen.
Worden de baby's daar al gevaccineerd?
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 00:51:55 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520120
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ik geloof dat beschermen van ouderen niet meer.
Of het is paniekvoetbal of omdat de deal nou eenmaal zou gesloten is met pfizer.
Of omt leden die een ab osterhausje doen en zwaar aandelen bezitten en daarom aanbevelen dat iedereen onder de 50, zelfs kinderen, gevaccineerd worden terwijl er geen risico is.

Er is gewoon geen meerwaarde om gezonde mensen onder de 50 te vaccineren.
Of het moet allemaal om de QR code en controledrang draaien. Dat is de andere mogelijkheid die we liever niet zien.
De Gezondheidsraad heeft het boosteradvies gegeven, als je nu onzin verhalen gaat ophangen doe het dan wel goed en beschuldig de correcte partij van corruptie?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520140
Veel mensen die hier zich vooral druk maken om hun qr code geldigheid. Blijkbaar halen mensen de vaccinatie toch niet om hun naasten te beschermen....

Wat raaaaaaaaaaaaaaar :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202520147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De Gezondheidsraad heeft het boosteradvies gegeven, als je nu onzin verhalen gaat ophangen doe het dan wel goed en beschuldig de correcte partij van corruptie?
Correcte partij??

Was er niet zo'n muts in het omt die voorzitter was van de testlabs en zelf ook een financieel gewin had in dat tests in NL bleven, terwijl wij testcapaciteit nodig hadden en er genoeg capaciteit in het buitenland was?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 01:02:01 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Correcte partij??

Was er niet zo'n muts in het omt die voorzitter was van de testlabs en zelf ook een financieel gewin had in dat tests in NL bleven, terwijl wij testcapaciteit nodig hadden en er genoeg capaciteit in het buitenland was?
Ik heb geen flauw idee wat dit te maken heeft met de Gezondheidsraad of het advies over boosters.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520153
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ik geloof dat beschermen van ouderen niet meer.
Of het is paniekvoetbal of omdat de deal nou eenmaal zou gesloten is met pfizer.
Of omt leden die een ab osterhausje doen en zwaar aandelen bezitten en daarom aanbevelen dat iedereen onder de 50, zelfs kinderen, gevaccineerd worden terwijl er geen risico is.

Er is gewoon geen meerwaarde om gezonde mensen onder de 50 te vaccineren.
Of het moet allemaal om de QR code en controledrang draaien. Dat is de andere mogelijkheid die we liever niet zien.
Gaat nergens over idd.

Je hebt geen kans om de zorg te belasten als je -50 bent. Dat zien we al bijna 2 jaar in de stats voorbij komen.
Er is geen andere reden dan financieel gewin, contoledrang of paniek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202520157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaat nergens over idd.

Je hebt geen kans om de zorg te belasten als je -50 bent. Dat zien we al bijna 2 jaar in de stats voorbij komen.
Er is geen andere reden dan financieel gewin, contoledrang of paniek.
Kortom, nog 1x een booster doen om iedereen op gewenst niveau te boosteren, en de ongelijkheid van Janssen en AZ eruit te gooien, en daarna over op de griepprik en risicogroepen en door met de orde van de dag en QR eruit jonken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202520164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De Gezondheidsraad heeft het boosteradvies gegeven, als je nu onzin verhalen gaat ophangen doe het dan wel goed en beschuldig de correcte partij van corruptie?
ik weet dat Hugo 2x advies heeft gevraagd aan de GHR, dit vertraagde de booster campagne enorm. wat weer in het nadeel van de zorg en burgers is.
pi_202520170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaat nergens over idd.

Je hebt geen kans om de zorg te belasten als je -50 bent. Dat zien we al bijna 2 jaar in de stats voorbij komen.
Er is geen andere reden dan financieel gewin, contoledrang of paniek.
Wat een rare reactie joh. Zelf zou ik die lijn op 30+ zetten als je kijkt naar grafiekjes, maar los daarvan weet je zelf ook wel wat het argument is voor mensen die jonger zijn: de snelheid van verspreiding wordt onderdrukt.
pi_202520173
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat een rare reactie joh. Zelf zou ik die lijn op 30+ zetten als je kijkt naar grafiekjes, maar los daarvan weet je zelf ook wel wat het argument is voor mensen die jonger zijn: de verspreiding wordt onderdrukt.
Nah, de echte relevante zorgdruk komt pas na 55+
30+ is echt onzin.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202520183
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nah, de echte relevante zorgdruk komt pas na 55+
30+ is echt onzin.
Hij zegt geen zorgdruk. Je ziet dat het boven de dertig vrij duidelijk wel wat oplevert en inderdaad veel meer naar mate mensen ouder worden. Maar los daarvan is het belangrijke deel van mijn reactie dat hijzelf wat onzin verzint over vaccinaties bij lagere leeftijdsgroepen, terwijl de reden daarvoor heel simpel hoofdzakelijk is de snelheid van verspreiding te drukken.
pi_202520189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij zegt geen zorgdruk. Je ziet dat het boven de dertig vrij duidelijk wel wat oplevert en inderdaad veel meer naar mate mensen ouder worden. Maar los daarvan is het belangrijke deel van mijn reactie dat hijzelf wat onzin verzint over vaccinaties bij lagere leeftijdsgroepen, terwijl de reden daarvoor heel simpel hoofdzakelijk is de snelheid van verspreiding te drukken.
welke burger wil zich daarvoor lenen? gaat toch om eigen gezondheid?
  woensdag 8 december 2021 @ 01:19:34 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202520191
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik snap persoonlijk niet waarom je een grens legt bij 3 vaccinaties, trouwens, waarom is 3 het magische getal in deze?
Nee, ze willen iedereen een booster geven om de verspreiding van covid tegen te gaan en niet nog een keer richting code zwart te gaan werken en weer richting lockdowns te moeten.
Luister Tijger, op een gegeven moment is het nou eenmaal genoeg. De belofte was 2 spuitjes, dan is het klaar. Nu zitten we inmiddels op mondkapjes, QR, 1,5 meter en straks 2G en is het nog niet gedaan. Heel die riedel en dan ook nog iedere 9 maanden zo'n spuit laten zetten. Die loze beloften, noem het leugens, zijn wel een keer klaar toch?
pi_202520194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]
welke burger wil zich daarvoor lenen? gaat toch om eigen gezondheid?
Waarom zou je de kans niet willen verkleinen het door te geven aan je ouders of grootouders of willekeurige andere mensen? Ik zie het nadeel niet, gewoon een stukje burgerzin.
  woensdag 8 december 2021 @ 01:22:34 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202520201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Laten we bier gaan drinken met het FOK!OMT overdag, nu het nog kan ? B:)B
Verbod op bier zal er binnenkort ook wel komen. Gelukkig heb ik een brouwerij :P
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 01:24:26 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Luister Tijger, op een gegeven moment is het nou eenmaal genoeg. De belofte was 2 spuitjes, dan is het klaar. Nu zitten we inmiddels op mondkapjes, QR, 1,5 meter en straks 2G en is het nog niet gedaan. Heel die riedel en dan ook nog iedere 9 maanden zo'n spuit laten zetten. Die loze beloften, noem het leugens, zijn wel een keer klaar toch?
Volgens verzin jij dat dit zo beloofd is maar prima, dan doe je het niet. Mag je gaan testen of komt er 2G vroeg of laat omdat het weer of nog steeds hard oploopt en mag je buiten blijven staan. Jouw keuze, ik ga er niet wakker van liggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520205
quote:
Onrust onder huisartsen na intimiderende flyers: ‘U zult terecht­staan voor oorlogsmis­da­den’
Onder huisartsen in de regio Rotterdam is onrust ontstaan nadat op meerdere plekken flyers met intimiderende teksten zijn verspreid. Te lezen valt dat ze zullen terechtstaan ‘voor oorlogsmisdaden’ en dat ze ‘ter verantwoording worden geroepen’. De Rotterdamse huisartsenkring noemt de bedreigingen ‘laf, schandalig en onacceptabel’.

Bij Huisartsenpraktijk Poortugaal Dorp kwam een soortgelijke bedreiging binnen, maar dan in de vorm van een poster die op een raam werd geplakt. ‘WAARSCHUWING’ staat er met schreeuwerige, rode letters op de poster die maandagochtend is aangetroffen. Verder staat er: ‘Ik voerde alleen maar bevelen uit’ is GEEN juridische verdediging. U zult terechtstaan voor misdaden tegen de mensheid en ter verantwoording worden geroepen!’. De maker van de poster somt daarna vier redenen op waarom ‘het vaccin’ onbetrouwbaar is. ‘Het is uw plicht om uw patiënt te informeren.’
https://www.ad.nl/rotterd(...)gsmisdaden~aecaf185/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202520206
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Verbod op bier zal er binnenkort ook wel komen. Gelukkig heb ik een brouwerij :P
Ik kom er aan! B:)B
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202520209
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom zou je de kans niet willen verkleinen het door te geven aan je ouders of grootouders of willekeurige andere mensen? Ik zie het nadeel niet, gewoon een stukje burgerzin.
Dat je baas over eigen lichaam bent, mensen die al lichte corona hebben gehad en dus zeggen, mijn lichaam kan het aan, ik hoeft geen vaccin.
Jonge vrouwen die nog kinderen willen en niet weten wat het vaccin gaat doen op lange termijn.
ineens veel sporters die hartaanvallen krijgen na vaccinatie, springt er ineens boven uit.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 01:30:06 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Dat je baas over eigen lichaam bent, mensen die al lichte corona hebben gehad en dus zeggen, mijn lichaam kan het aan, ik hoeft geen vaccin.
Jonge vrouwen die nog kinderen willen en niet weten wat het vaccin gaat doen op lange termijn.
ineens veel sporters die hartaanvallen krijgen na vaccinatie, springt er ineens boven uit.
Hoeveel jonge sporters gaat dat om en hoeveel zijn er gevaccineerd? En hoeveel waren dat er in de jaren voor covid?

Ik kan mij nog levendig herinneren dat er ineens een hoop poeha was over jongeren de zelfmoord pleegden wat aan de covid maatregelen en crisis verweten werd totdat iemand aangaf dat het jaar voor covid er meer kinderen zelfmoord hadden gepleegd waarna men het onderwerp verder schielijk meed.
Nooit meer wat gehoord over die jongeren die zelfmoord pleegden terwijl het toch oh zo erg was toen men het aan de maatregelen wijtte.

Mischien heb je gelijk maar dan is er toch zeker wel data om dat te onderbouwen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoeveel jonge sporters gaat dat om en hoeveel zijn er gevaccineerd? En hoeveel waren dat er in de jaren voor covid?

Ik kan mij nog levendig herinneren dat er ineens een hoop poeha was over jongeren de zelfmoord pleegden wat aan de covid maatregelen en crisis verweten werd totdat iemand aangaf dat het jaar voor covid er meer kinderen zelfmoord hadden gepleegd waarna men het onderwerp verder schielijk meed.
Nooit meer wat gehoord over die jongeren die zelfmoord pleegden terwijl het toch oh zo erg was toen men het aan de maatregelen wijtte.

Mischien heb je gelijk maar dan is er toch zeker wel data om dat te onderbouwen.
Yep, dat was ik. :)
En laat ik deze dan ook maar meteen aanvullen:
quote:
Voetbal
Bas Timmerman (18), hartstilstand tijdens promotie/degradatiewedstrijden in 1939
Michel Soulier (27), hartstilstand tijdens een bekerwedstrijd in 1977
Cătălin Hîldan (24), hartaanval tijdens een vriendschappelijke wedstrijd 2000
Marc-Vivien Foé (28), hartstilstand tijdens een interland in 2003
Miklos Feher (25), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2004
Paulo Sérgio Oliveira da Silva (30), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2004
Mohamed Abdelwaheb, (23), hartstilstand tijdens een training in 2006
Antonio Puerta (22), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2007, 3 dagen later overleden
Phil O'Donnell (36), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2007
Andrei Mutulescu (23), hartstilstand tijdens vriendschappelijke wedstrijd in 2011
Bobsam Elejiko (30), hartaderbreuk tijdens een competitiewedstrijd in 2011
Piermario Morosini (26), hartstilstand tijdens een competitiewedstrijd in 2012
Alen Pamić (23), hartfalen tijdens competitiewedstrijd in 2013
Gregory Mertens (24), hartstilstand tijdens beloftenwedstrijd in 2015, drie dagen later overleden
Tim Nicot (23), hartstilstand tijdens toernooi in Hemiksem in 2015, twee dagen later overleden
Patrick Ekeng (26), hartaanval tijdens wedstrijd van zijn club Dinamo Bukarest in 2016
Ugo Ehiogu (44), hartaanval tijdens het geven van een training aan Jong Tottenham Hotspur in 2017, een dag later overleden
Cheick Tioté (30), hartaanval tijdens een training in 2017
Faty Papy (28), Burundees voetballer, overleed tijdens wedstrijd van Malanti Chiefs
https://nl.wikipedia.org/(...)fening_van_hun_sport
pi_202520222
twitter
pi_202520227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoeveel jonge sporters gaat dat om en hoeveel zijn er gevaccineerd? En hoeveel waren dat er in de jaren voor covid?

Ik kan mij nog levendig herinneren dat er ineens een hoop poeha was over jongeren de zelfmoord pleegden wat aan de covid maatregelen en crisis verweten werd totdat iemand aangaf dat het jaar voor covid er meer kinderen zelfmoord hadden gepleegd waarna men het onderwerp verder schielijk meed.
Nooit meer wat gehoord over die jongeren die zelfmoord pleegden terwijl het toch oh zo erg was toen men het aan de maatregelen wijtte.

Mischien heb je gelijk maar dan is er toch zeker wel data om dat te onderbouwen.
ik refereer aan deze draad met nieuwsbronnen er in.
https://archive.md/hUoev
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 01:42:27 #157
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik refereer aan deze draad met nieuwsbronnen er in.
https://archive.md/hUoev
Link werkt niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Verbod op bier zal er binnenkort ook wel komen. Gelukkig heb ik een brouwerij :P
België en eventueel Duitsland is om de hoek dus heeft op mij geen invloed.
pi_202520244
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik refereer aan deze draad met nieuwsbronnen er in.
https://archive.md/hUoev
Dat lijken er inderdaad flink meer te zijn.
Goed dat ze het onderzoeken. Kan natuurlijk net zo goed een opdonder van corona zelf zijn.
pi_202520246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Link werkt niet.
geblokt door je browser of adblocker?
pi_202520252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom zou je de kans niet willen verkleinen het door te geven aan je ouders of grootouders of willekeurige andere mensen? Ik zie het nadeel niet, gewoon een stukje burgerzin.
Als het puur gaat over anti-stoffen en het doorgeven van het virus dan ben ik bang dat de komende maand(en) slecht voor je er uitgaan zien ook met booster.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 01:49:31 #162
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202520254
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]
geblokt door je browser of adblocker?
Ik krijg met meerdere browsers geen connectie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202520255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik krijg met meerdere browsers geen connectie.
:o
Die site heeft een Tijgerblocker! :(
pi_202520256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik refereer aan deze draad met nieuwsbronnen er in.
https://archive.md/hUoev
En dan zie je meteen een foto van de niet-gevaccineerde Christian Eriksen...
pi_202520257
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik krijg met meerdere browsers geen connectie.
Balen voor je dat je dit #fakenews moet missen.
pi_202520281
twitter
pi_202520294
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:19 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Heb dat laatst ook in reguliere media gelezen, maar zo snel heb ik alleen deze ‘bron’ bij de hand:

https://www.geenstijl.nl/5162432/rechteloosheid-heet-dat/

Ik hoop nog steeds dat het niet waar is..
In de quotes in het artikel in de Exxpress staat dat de Vollstreckungsbehörde moeten aantonen dat de opsluiting noodzakelijk is en in verhouding staat tot de feiten. Ik krijg de indruk dat van de vaccin weigeraars verwacht wordt dat ze in quarantaine blijven, en dat wie zich daar niet aan houdt "quarantaine onder bewaking" kan opgelegd worden, wat niet noodzakelijk in een gevangenis is. Ongeveer zoals wie Australië binnenkwam verplicht in een hotel op quarantaine moest en opdraaide voor de kosten...
Maw, ik denk dat het niet zozeer een straf is voor wie het vaccin weigert, maar voor ongevaccineerden die door hun gedrag een voortdurend gevaar vormen.. (al is dat natuurlijk relatief...)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_202520304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:19 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Heb dat laatst ook in reguliere media gelezen, maar zo snel heb ik alleen deze ‘bron’ bij de hand:

https://www.geenstijl.nl/5162432/rechteloosheid-heet-dat/

Ik hoop nog steeds dat het niet waar is..
Dan ben je dus erger dan een moordenaar of verkrachter. alles om die spuit door je strot te duwen.
Plaats hier uw advertentie
pi_202520305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik krijg met meerdere browsers geen connectie.
Hier de oorspronkelijke twitter thread:
https://twitter.com/YaffaRaz/status/1460311515563806721
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 8 december 2021 @ 05:10:00 #170
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202520385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik snap persoonlijk niet waarom je een grens legt bij 3 vaccinaties, trouwens, waarom is 3 het magische getal in deze?
Nee, ze willen iedereen een booster geven om de verspreiding van covid tegen te gaan en niet nog een keer richting code zwart te gaan werken en weer richting lockdowns te moeten.
Ze willen iedereen boosteren omdat we anders weer richting code zwart gaan? Oh ja, die twintigers en dertigers zorgen echt voor een flinke druk in de zorg. Oh, wacht. :o dat standaard verkoop praatje is inderdaad niet reden genoeg om me eindeloos te laten prikken. To each their own :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202520394
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
Ik kan mij nog levendig herinneren dat er ineens een hoop poeha was over jongeren de zelfmoord pleegden wat aan de covid maatregelen en crisis verweten werd totdat iemand aangaf dat het jaar voor covid er meer kinderen zelfmoord hadden gepleegd waarna men het onderwerp verder schielijk meed.
Nooit meer wat gehoord over die jongeren die zelfmoord pleegden terwijl het toch oh zo erg was toen men het aan de maatregelen wijtte.
Zo simpel werkt zelfmoord dan ook sowieso niet hè. Je gooit jezelf niet twee maanden in de crisis pardoes van een brug af; áls dat uiteindelijk gebeurt, dan is dat het resultaat van een langslepend proces.

Er is anders toch een karrevracht data beschikbaar waaruit blijkt dat de psychische problemen van mensen - waaronder zelfmoordgedachtes - en dan vooral die van jongeren enorm zijn toegenomen tijdens covid.

Komt dat dan door covid zelf, door de maatregelen of door een combinatie daarvan - dat zal altijd wat diffuus blijven natuurlijk.

Maar dat afwimpelen alsof er allemaal geen vuiltje aan de lucht is, is pertinent onterecht.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202520469
quote:
Boosterland _O_
pi_202520475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 00:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mwah. ik denk nog steeds dat booster voor de meeste mensen de laatste is, en dat ze dan overgaan op de griepprik groepen.
Ik zou het graag willen geloven, maar testland Israël begint nu al met de tweede booster.
pi_202520514
Hoe erg zou het zijn als je elk jaar een booster moet halen? Kleine moeite toch?
pi_202520523
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 06:53 schreef Questular het volgende:
Hoe erg zou het zijn als je elk jaar een booster moet halen? Kleine moeite toch?
Covid geeft een nieuwe situatie en dit is dus een prima oplossing, voor de meeste ziektes nemen we medicijnen dus tsja ik begrijp ook niet zo goed waarom het juist in dit geval vreselijk zou moeten zijn
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  woensdag 8 december 2021 @ 07:04:59 #176
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202520538
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 02:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dan ben je dus erger dan een moordenaar of verkrachter. alles om die spuit door je strot te duwen.
Ik denk dat het vooral is bedacht omdat mensen middels de dwang van bedreiging, maar zonder fysiek ingrijpen, te dwingen. Als miljoenen mensen alsnog weigeren kan de regering echt niet zo veel doen.

Los daar van zou ik niet principieel weigeren, maar gewoon die booster nemen als het passend is voor je eigen medische omstandigheden of eventuele risico-groep.

Het vervelende daarvan is dat mensen die een verwaarloosbaar risico lopen toch worden gedwongen het vaccin te nemen. Alleen omdat de overheid niet durft te te accepteren dat zo'n keuze in werkelijkheid maar 1 gevolg heeft, namelijk dat ze niet of minder kunnen worden geholpen als ze daadwerkelijk het kortste strootje uit de hooiberg trekken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202520545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:04 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral is bedacht omdat mensen middels de dwang van bedreiging, maar zonder fysiek ingrijpen, te dwingen. Als miljoenen mensen alsnog weigeren kan de regering echt niet zo veel doen.

Los daar van zou ik niet principieel weigeren, maar gewoon die booster nemen als het passend is voor je eigen medische omstandigheden of eventuele risico-groep.

Het vervelende daarvan is dat mensen die een verwaarloosbaar risico lopen toch worden gedwongen het vaccin te nemen. Alleen omdat de overheid niet durft te te accepteren dat zo'n keuze in werkelijkheid maar 1 gevolg heeft, namelijk dat ze niet of minder kunnen worden geholpen als ze daadwerkelijk het kortste strootje uit de hooiberg trekken.
We zouden die keuze ook bij de burger kunnen leggen: vaccineren of afstand doen van recht op Covid behandeling in het ziekenhuis.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202520548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 06:59 schreef pullup het volgende:

[..]
Covid geeft een nieuwe situatie en dit is dus een prima oplossing, voor de meeste ziektes nemen we medicijnen dus tsja ik begrijp ook niet zo goed waarom het juist in dit geval vreselijk zou moeten zijn
De booster an sich is - mits voorzien van afdoende medische onderbouwing van de noodzaak - het issue niet. Het gaat erom dat je QR wordt ingetrokken als je niet aan het Pfizer-infuus wil gaan hangen.

Als jij de griepprik of deelname aan het RVP weigert word je ook niet uitgesloten van de samenleving.

De overheid kan door die QR de voorwaarden bepalen waaronder jij mag deelnemen aan de samenleving. Op het moment dat de overheid jouw code intrekt omdat je je prikje niet hebt gehaald, heb je dus een social creditsysteem geschapen.
  woensdag 8 december 2021 @ 07:11:45 #179
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202520551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 06:59 schreef pullup het volgende:

[..]
Covid geeft een nieuwe situatie en dit is dus een prima oplossing, voor de meeste ziektes nemen we medicijnen dus tsja ik begrijp ook niet zo goed waarom het juist in dit geval vreselijk zou moeten zijn
Omdat het je beperkt in je doen en laten wanneer je eraan weigert mee te werken wellicht?
En dat terwijl voor gezonde mensen van jonger dan 50 jaar het virus vrijwel geen gevaar is.

Prima oplossing ook echt :')
pi_202520552
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zouden die keuze ook bij de burger kunnen leggen: vaccineren of afstand doen van recht op Covid behandeling in het ziekenhuis.
Graag ook voor morbide obesen hetzelfde: afvallen of afstand doen van recht op medische behandeling in het ziekenhuis.

En voor rokers.
pi_202520553
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zouden die keuze ook bij de burger kunnen leggen: vaccineren of afstand doen van recht op Covid behandeling in het ziekenhuis.
Lijkt mij een prima optie maar dat vinden we ethisch niet te verkopen. Dus dan hou je alleen generieke maatregelen en lockdowns over.

Vanwege niets anders dan zelfbedachte regels.
pi_202520557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Graag ook voor morbide obesen hetzelfde: afvallen of afstand doen van recht op medische behandeling in het ziekenhuis.

En voor rokers.
Tja, dan ga je als ongevaccineerde er dus niet van uit dat je niet in het ziekenhuis kunt belanden..
En juist daarom is vaccineren van belang, omdat al die hele kleine kansen op ziekenhuisopname bij elkaar opgeteld de zorg overbelasten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202520564
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dan ga je als ongevaccineerde er dus niet van uit dat je niet in het ziekenhuis kunt belanden..
En juist daarom is vaccineren van belang, omdat al die hele kleine kansen op ziekenhuisopname bij elkaar opgeteld de zorg overbelasten.
50+ en risicogroepen. Niet die 18jarige zonder booster.
pi_202520565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Graag ook voor morbide obesen hetzelfde: afvallen of afstand doen van recht op medische behandeling in het ziekenhuis.

En voor rokers.
Die veroorzaken geen zorginfarct.
pi_202520567
Die verkapte dwang dat je je vinkje verliest als je geen booster neemt is wel ethisch?
Dat je dan al een paria bent?
pi_202520569
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:11 schreef tja77 het volgende:

[..]
Omdat het je beperkt in je doen en laten wanneer je eraan weigert mee te werken wellicht?
Daar was in het begin nog geen sprake van, en je maakt mij niet wijs dat wie nu nog ongevaccineerd is afgelopen voorjaar nog wel gevaccineerd wilde worden...


quote:
En dat terwijl voor gezonde mensen van jonger dan 50 jaar het virus vrijwel geen gevaar is.

Toch willen die geen afstand doen van recht op Covid behandeling.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202520572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou, bij de eerste de beste spannende nieuwe variant of forse stijging krijg je dan dus een spelletje " wie kan het aantal maanden het strengst stellen" onder de meest repressieve landen. Mooi man. En als die 9 maanden nou nog wetenschappelijk ergens op gebaseerd waren, maar ik begrijp dus dat het gewoon de polderuitkomst is tussen "wij willen 6 maanden" en "maar wij liever 12"?
Het is en blijft een bijzonder fenomeen; politici die denken dat ze met bureaucratie en regelgeving een natuurlijk en vooral grootschalig fenomeen als een pandemie kunnen "bestrijden". Zelfoverschatting much?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202520575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
50+ en risicogroepen. Niet die 18jarige zonder booster.
Dus die 18-jarige kan met een gerust hart tekenen bij het kruisje.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202520581
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]
:o
Die site heeft een Tijgerblocker! :(
Hoho, zo heet hij niet, niet erg respectvol !
pi_202520603
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus die 18-jarige kan met een gerust hart tekenen bij het kruisje.
En wat levert dat op, hoe precies heb je de zorgdruk verlaagd?
pi_202520616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
En wat levert dat op, hoe precies heb je de zorgdruk verlaagd?
Als elke ongevaccineerde bij het kruisje had getekend had van die 70% IC plekken die onlangs door ongevaccineerden waren bezet een groot deel niet bezet geweest en hadden we niet op dat moment zo dicht tegen code zwart aangezeten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 8 december 2021 @ 07:32:58 #192
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202520622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Graag ook voor morbide obesen hetzelfde: afvallen of afstand doen van recht op medische behandeling in het ziekenhuis.

En voor rokers.
Die betalen een ziekenfonds premie plus belasting. Krijgen ze die dan ook terug?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202520623
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als elke ongevaccineerde bij het kruisje had getekend had van die 70% IC plekken die onlangs door ongevaccineerden waren bezet een groot deel niet bezet geweest en hadden we niet op dat moment zo dicht tegen code zwart aangezeten.
Daar hoef je enkel de 50+rs en risicogroepen uit te pakken, de rest valt af.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 07:33:04 #194
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202520624
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als elke ongevaccineerde bij het kruisje had getekend had van die 70% IC plekken die onlangs door ongevaccineerden waren bezet een groot deel niet bezet geweest en hadden we niet op dat moment zo dicht tegen code zwart aangezeten.
Denk je dat echt? Ik denk dat je dan Chinese situaties had gehad, van mensen die sterven op straat etc.

Een land waar iemand het recht op medische zorg ontzegd wordt, om welke reden ook, is niets beter dan een bananenrepubliek.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202520626
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit zou the way to go moeten zijn, maar uit één of ander misplaatst gevoel van solidariteit moet iedereen? En dan 12+ zeker?

Wat een farce.
Ja, want een kleine moeite om jezelf met iets te injecteren wat eigenlijk niet nodig is.

Echt serieus, met het gemak dat mensen dat maar normaal vinden. Richt je op de mensen die de zorg belasten en laat de rest gewoon leven. Sowieso kunnen ze beter mn schouder met rust laten maar dit terzijde. Op de valreep nog mn eigen risico kunnen overmaken na deze kleine moeite.

Maar zoals het hier werkt, krijg je niet elk jaar een booster. We zitten nog eerder in een lockdown omdat die halve zolen dat logistiek toch niet voor mekaar krijgen. Hou maar op.
Go hard or go home
pi_202520630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit zou the way to go moeten zijn, maar uit één of ander misplaatst gevoel van solidariteit moet iedereen? En dan 12+ zeker?

Wat een farce.
Normaliter vaccineer je de hele bevolking om verspreiding van het virus in te perken, waardoor het aantal opnames van gevaccineerden die niet door het vaccin worden beschermd afneemt.
De huidige vaccins voorkomen dat niet voldoende, dus het is maar de vraag of iedereen gedwongen vaccineren wel voldoende nut heeft.
Maar in feite is de overgrote meerderheid van Nederland meerdere malen gevacccineerd tegen ziektes die voor hun als individu niet gevaarlijk zijn. Waarom zou Covid daarop een uitzondering moeten zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202520644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Die betalen een ziekenfonds premie plus belasting. Krijgen ze die dan ook terug?
Nee
  woensdag 8 december 2021 @ 07:38:07 #198
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202520648
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zouden die keuze ook bij de burger kunnen leggen: vaccineren of afstand doen van recht op Covid behandeling in het ziekenhuis.
Ik vind het prima, maar we weten dat de overheid die verantwoordelijkheid niet bij de burger wil leggen, los van dat deze op het lijstje met vet gedrukte 'kan niet's staat..
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 07:38:15 #199
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202520649
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Normaliter vaccineer je de hele bevolking om verspreiding van het virus in te perken, waardoor het aantal opnames van gevaccineerden die niet door het vaccin worden beschermd afneemt.
De huidige vaccins voorkomen dat niet voldoende, dus het is maar de vraag of iedereen gedwongen vaccineren wel voldoende nut heeft.
Maar in feite is de overgrote meerderheid van Nederland meerdere malen gevacccineerd tegen ziektes die voor hun als individu niet gevaarlijk zijn. Waarom zou Covid daarop een uitzondering moeten zijn.
Normaliter haal je een 90%+ vaccinatiegraad op basis van vrijwilligheid, waarom zou Covid daarop een uitzondering moeten zijn?

Het gemak waarmee we hier denken te kunnen beslissen dat iemand die zich niet heeft laten vaccineren een paria is en het verdient die (vrije) keus met de dood te bekopen als het verkeerd afloopt voor ze vind ik best zorgelijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 8 december 2021 @ 07:38:23 #200
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202520651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Nee
Gelukkig gaat jou achterlijk plan het dus niet worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')