abonnement Unibet Coolblue
pi_202516378
Ik werk bij een grote onderneming. De naam hou ik nog even voor me, ik wil liever niet dat dit verhaal herleidbaar is.

Vanwege een overschot aan mensen hier een paar maanden terug, ben ik voor de periode van 1 jaar (vrijwillig) gedetacheerd bij een dochteronderneming welke 300 mensen tekort had. Ik heb nog 6 maanden te gaan.

In mijn normale functie zijn twee niveaus kaderfuncties, zeg maar 1 en 2, waarbij 2 het hoogst haalbare is. Momenteel zit ik 13 jaar in kaderfunctie 1. Om niveau 2 te mogen halen moet je een cursus doen, en daarna een selectiegesprek.

Het aanbod van de cursus voor niveau 2, is afhankelijk van de behoefte aan mensen op niveau 2 en heeft dus heeft een wachtlijst (op basis van datum in dienst). Inmiddels sta ik al 13 jaar op deze lijst, maar nu ben ik dan eindelijk aan de beurt. Deze cursus begint over twee maanden, en duurt dan alles bij elkaar 3 maanden.

Echter… Deze cursus kan ivm bepaalde leerplek opdrachten alleen worden gedaan als ik weer bij m’n hoofdwerkgever zou werken. Maar deze houdt vast aan mijn resterende 4 maanden en wil mij niet de mogelijkheid bieden eerder terug te keren om de cursus te kunnen volgen.

Bij het moment van aanmelden voor de detachering was niet bekend dat er geen mogelijkheid zou zijn deze cursus te volgen. Sterker nog, er werd aangegeven dat je waarschijnlijk teruggehaald kon worden in dat geval.

Bij de daadwerkelijke start van de detachering, maanden later, schijnt wel ergens in een document gestaan te hebben dat het toch niet kon. Echter afzien van de detachering was toen niet meer mogelijk (vrijwillig, maar na ondertekening van het contract niet meer vrijblijvend). Overigens betrof deze opmerking alleen de stap naar functie 1, niet eens die van 1 naar 2.

De werkgever geeft nu aan dat ze gecommuniceerd hadden dat deze opleiding niet mogelijk was (misschien is dit waar, maar wel ná het tekenen van het contract, en ergens verstopt in een document).

Ik vind dat ze hiermee een promotie blokkeren, als ik dit moment mis kan t zo weer jaren duren voor er weer mensen nodig zijn. Hiermee loop ik ook een behoorlijke salarisverhoging mis. Bovendien is op het moment van tekenen, op z’n minst de verwachting gewekt dat deze cursus mogelijk zou zijn.

Het feit dat ze mij bij de dochteronderneming willen houden om de productie rond te krijgen, vind ik onredelijk bezwarend. Wij hebben veel gedetacheerde collega’s, ik ben één van honderden FTE. Het gaat om een periode van 4 maanden, de consequentie voor mij kan zijn dat ik jaren aan hoger inkomen moet missen.

De hamvraag, mag mijn werkgever mij blokkeren in mijn promotiekans?
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202516846
Wanneer jij niet zwart op wit afspraken hebt staan dat jij recht hebt op promotie dan ja.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_202517122
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:37 schreef rdkraker het volgende:

Bij het moment van aanmelden voor de detachering was niet bekend dat er geen mogelijkheid zou zijn deze cursus te volgen. Sterker nog, er werd aangegeven dat je waarschijnlijk teruggehaald kon worden in dat geval.

Hoe werd dat aangegeven? Wat is er precies verteld?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 21:11:53 ]
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:16:44 #4
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202517213
Ik zou eens op zoek gaan naar een ondernemingsraad of vergelijkbaar. Die kunnen je wellicht verder helpen. Los van regels en verborgen berichten ergens in een document is er zoiets als fatsoen. Daar zijn OR’s vaak wel fel in.
pi_202517363
Wie betaalt, bepaalt en in dit geval dat ze geen behoefte hebben om jou te promoveren naar functie 2.

Kan je misschien iemand binnen de onderneming, die je toch graag als 2 zou willen hebben? Wellicht kan diegene jou onder zijn afdeling nemen, zodat je daar een 2 kan worden.

Je eigen afdeling lijkt momenteel weinig interesse te hebben.
.
pi_202517960
Ik zou denk ik het gesprek aangaan met je baas of je de cursus na de detachering mag doen (zwart op wit). Zo ja zou ik die tijd uitzitten. Iedereen blij. Zo nee dan was het nooit de bedoeling om je in 2 te laten landen. De wortel techniek kan nogal lonend zijn voor de baas. Alleen met concrete doelen/data/afspraken kom je erachter waar je over,zeg, 2 jaar kan staan. De rest is management gelul.

Kijken naar andere werkgevers kan ook een onderzoeksoptie zijn.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202517973
He
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:23 schreef Fer het volgende:
Wie betaalt, bepaalt en in dit geval dat ze geen behoefte hebben om jou te promoveren naar functie 2.

Kan je misschien iemand binnen de onderneming, die je toch graag als 2 zou willen hebben? Wellicht kan diegene jou onder zijn afdeling nemen, zodat je daar een 2 kan worden.

Je eigen afdeling lijkt momenteel weinig interesse te hebben.
in onze cao is opgenomen dat je op basis van senioriteit, in aanmerking komt voor de cursus als er plek is. Zou ik dus werkzaam zijn op mijn oude plek, heb ik letterlijk recht op plaats in deze cursus. Aangezien mijn oude dienstverband nog steeds loopt, ben ik van mening dat dit recht nog steeds geldt.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202518096
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe werd dat aangegeven? Wat is er precies verteld?
Aan mensen die de vraag specifiek hadden gesteld (via mail) is het antwoord verstuurd dat je in dat geval teruggehaald zou worden, danwel iig tijdelijk in staat gesteld zou worden de cursus te volgen.

Dat deze cursus nu alweer gegeven zou worden, was voor velen inc de werkgever, een niet denkbaar scenario. Vandaar dat het in de afspraken een ondergeschoven kindje is geweest.

Voor alle duidelijkheid, onder ‘hoofddienstverband’ heb ik, zoals hard in cao afgesproken is, letterlijk recht op deze cursus. Was ik werkzaam op mijn oude plek, dan was er überhaupt geen sprake van discussie.
Vraag is dus of de detachering (ondanks dat hierover geen specifieke afspraken gemaakt zijn) de cao afspraken in mijn hoofddienstverband mag overrulen.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202518175
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:37 schreef rdkraker het volgende:
De hamvraag, mag mijn werkgever mij blokkeren in mijn promotiekans?
Waarom niet?
De werkgever zal je inzetten waar hij het meeste aan je heeft.
En dan kan het voorkomen dat je later op een ander spoor terecht bent gekomen met andere kansen dan je had gehoopt.

Je doet het voorkomen alsof de promotie naar niveau 2 vanzelfsprekend is, alsof je bij de start op niveau 1 alvast een nummertje mag trekken voor de volgende stap.
Maar is dat ook zo?

Ligt dat ergens vast gelegd, bijvoorbeeld in een CAO?
Heb je op papier dat jouw opleiding wel door zou gaan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:05:32 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202518273
Wat is het belangrijkste voor je, salarisverschil of nu en niet later die cursus mogen doen?

Als het om salarisverschil en de promotie (dus andere functietitel) gaat, kan je ook afspreken dat je de klus af maakt, per direct promotie maakt en dus ook meer salaris en zodra de kans voorbij komt, die cursus gaat doen zodat je voldoet aan alle verwachtingen. Zoiets moet wel te regelen zijn in een dergelijke organisatie lijkt mij.

Ik ga er hierbij wel vanuit dat ze erg blij met je zijn en je heel graag willen houden :) .
pi_202518292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:00 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom niet?
De werkgever zal je inzetten waar hij het meeste aan je heeft.
En dan kan het voorkomen dat je later op een ander spoor terecht bent gekomen met andere kansen dan je had gehoopt.

Je doet het voorkomen alsof de promotie naar niveau 2 vanzelfsprekend is, alsof je bij de start op niveau 1 alvast een nummertje mag trekken voor de volgende stap.
Maar is dat ook zo?

Ligt dat ergens vast gelegd, bijvoorbeeld in een CAO?
Heb je op papier dat jouw opleiding wel door zou gaan?
Antwoord op alle vragen is ja. Was ik op mijn oude functie geweest, had ik volgens cao en senioriteitsafspraken, 100% ontegenzeggelijk recht op een plaats op deze cursus. Ik had ook al van de planningsafdeling bericht dat ik ben geplaatst. Alleen wordt dit geblokkeerd omdat ze me niet terug willen plaatsen in mijn oude functie.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202518344
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:05 schreef bleiblei het volgende:
Wat is het belangrijkste voor je, salarisverschil of nu en niet later die cursus mogen doen?

Als het om salarisverschil en de promotie (dus andere functietitel) gaat, kan je ook afspreken dat je de klus af maakt, per direct promotie maakt en dus ook meer salaris en zodra de kans voorbij komt, die cursus gaat doen zodat je voldoet aan alle verwachtingen. Zoiets moet wel te regelen zijn in een dergelijke organisatie lijkt mij.

Ik ga er hierbij wel vanuit dat ze erg blij met je zijn en je heel graag willen houden :) .
Helaas wordt de cursus gepland op behoefte. Nu geen plek is iemand anders in mijn plaats en is wachten op de volgende cursus. Helaas geen individuele inhaalcursussen oid. Dit kan over 3 maanden of 3 jaar zijn. En aangezien ik in mijn normale functie wel recht had op die plek, vraag ik me af of detachering een geldige reden is me dat te ontzeggen.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202518373
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:05 schreef bleiblei het volgende:
Wat is het belangrijkste voor je, salarisverschil of nu en niet later die cursus mogen doen?

Als het om salarisverschil en de promotie (dus andere functietitel) gaat, kan je ook afspreken dat je de klus af maakt, per direct promotie maakt en dus ook meer salaris en zodra de kans voorbij komt, die cursus gaat doen zodat je voldoet aan alle verwachtingen. Zoiets moet wel te regelen zijn in een dergelijke organisatie lijkt mij.

Ik ga er hierbij wel vanuit dat ze erg blij met je zijn en je heel graag willen houden :) .
Helaas is dit een bedrijf van grote aantallen en groepsafspraken. Nu plek gemist is afwachten tot er weer een plaatsje is. En dat kan jaren duren.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:14:08 #14
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202518422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:11 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Helaas is dit een bedrijf van grote aantallen en groepsafspraken. Nu plek gemist is afwachten tot er weer een plaatsje is. En dat kan jaren duren.
daarom ondernemingsraad. die is er juist voor dit soort zaken.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:21:50 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202518601
Dus nadat jij het detacheringscontract tekende, werd duidelijk dat een eerdere terugkeer niet mogelijk was. En voor je het contract tekende, hebben ze op mail bevestigd dat je in zo'n geval teruggehaald zou worden.

De CAO lijkt mij hier gewoon van kracht.

Heb je al uitgerekend hoeveel salaris je bruto mis zou lopen op jaarbasis?
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:22:22 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202518611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:14 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
daarom ondernemingsraad. die is er juist voor dit soort zaken.
OR behartigt geen individuele belangen. Maar het kan geen kwaad om toch eens een praatje te maken.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:23:22 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202518633
Hoe lang duurt de cursus?
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:29:18 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202518763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:11 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Helaas is dit een bedrijf van grote aantallen en groepsafspraken. Nu plek gemist is afwachten tot er weer een plaatsje is. En dat kan jaren duren.
Ik werk bij een bedrijf van nog grotere aantallen. Maar ook daar is alles mogelijk als je er maar als leidinggevende moeite voor wil doen :) .

Vraag is en blijft, wil je leidinggevende dat. Als ik heel veel moeite doe en uitzonderlijk goede argumenten aanbreng, kan ik zelfs mensen buiten de reguliere beoordelingsgesprekken 2 schaalsprongen laten maken. Maar daar gaat verrekte veel energie in zitten en kost mij krediet. Kan dat natuurlijk niet elke 2 jaar mee aankomen zetten. En dat is een bedrijf dat tientallen malen groter is in aantal werknemers.
pi_202518813
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:23 schreef Seven. het volgende:
Hoe lang duurt de cursus?
3 maanden inc tijd voor ‘leerwerkplekopdrachten’ tussen 2 klassikale blokken.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202518861
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:21 schreef Seven. het volgende:
Dus nadat jij het detacheringscontract tekende, werd duidelijk dat een eerdere terugkeer niet mogelijk was. En voor je het contract tekende, hebben ze op mail bevestigd dat je in zo'n geval teruggehaald zou worden.

De CAO lijkt mij hier gewoon van kracht.

Heb je al uitgerekend hoeveel salaris je bruto mis zou lopen op jaarbasis?
Klopt.
Even heel natte vingerwerk ong 7000 a 8000 bruto geloof ik.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202518953
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik werk bij een bedrijf van nog grotere aantallen. Maar ook daar is alles mogelijk als je er maar als leidinggevende moeite voor wil doen :) .

Vraag is en blijft, wil je leidinggevende dat. Als ik heel veel moeite doe en uitzonderlijk goede argumenten aanbreng, kan ik zelfs mensen buiten de reguliere beoordelingsgesprekken 2 schaalsprongen laten maken. Maar daar gaat verrekte veel energie in zitten en kost mij krediet. Kan dat natuurlijk niet elke 2 jaar mee aankomen zetten. En dat is een bedrijf dat tientallen malen groter is in aantal werknemers.
Snap ik, maar de doorstroming is bij ons heel strak gereguleerd. Trust me, plek op de cursus verwerven is de enige mogelijkheid. Nu niet erop betekent op de halte wachten op plek de volgende ‘bus’. En geen idee wanneer deze weer rijdt.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:46:08 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202519053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:34 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Klopt.
Even heel natte vingerwerk ong 7000 a 8000 bruto geloof ik.
Reken dat even heel goed uit. Jaarsalaris nu vs jaarsalaris na de cursus. Ga ook even na hoe vaak die cursus gemiddeld gegeven is in de afgelopen 13 jaar. Laat dat gemiddelde los op het verschil in salaris (als dat er dramatischer uitziet) en bespreek dat met je werkgever. Samen met het feit dat eerst bevestigd is dat je terug gehaald zou worden en pas na het tekenen van het detacheringscontract duidelijk werd dat dit niet mogelijk was. Benadruk ook dat jij nooit akkoord was gegaan als dit jou wel van tevoren verteld was. En sluit het gesprek ook af met melding dat je dit gesprek nog zult samenvatten op mail, zodat er geen verdere onduidelijkheden ontstaan.

Krijg je meer salaris met je detachering? Welke voordelen geniet je wegens de detachering?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:31 schreef rdkraker het volgende:

[..]
3 maanden inc tijd voor ‘leerwerkplekopdrachten’ tussen 2 klassikale blokken.
OK, dus door de cursus te doen, beëindig je niet eens effectief de detachering (je zou nog kunnen afspreken dat je de detachering 3 maanden onderbreekt, evt langer 3 maanden doorgaan dan oorspronkelijkde bedoeling was).

Dat is trouwens wel een manier om jouw goede wil te laten zien. En dat zou ik ook zeker meenemen in zo'n gesprek.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:48:48 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202519101
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:39 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Snap ik, maar de doorstroming is bij ons heel strak gereguleerd. Trust me, plek op de cursus verwerven is de enige mogelijkheid. Nu niet erop betekent op de halte wachten op plek de volgende ‘bus’. En geen idee wanneer deze weer rijdt.
Als je niet het krediet en/of de leidinggevende hebt die bereid is je te helpen dan zou ik het er bij laten zitten.
Als je werkgever het niet wil kan je misschien met een hoop geduw en getrek alsnog je zin krijgen, maar is je werkrelatie kapot.

Dus zit het je heel dwars, iets anders gaan zoeken. Geen idee in welke branche je zit, maar als je buiten de horeca en evenementen branche zit, is er werk zat. En kan je het van je af zetten, hopen op snel een nieuwe kans en leren van deze ervaring.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:52:10 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202519170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als je niet het krediet en/of de leidinggevende hebt die bereid is je te helpen dan zou ik het er bij laten zitten. Zit het je heel dwars, iets anders gaan zoeken. Geen idee in welke branche je zit, maar als je buiten de horeca en evenementen branche zit, is er werk zat.
Ik denk ook dat een leidinggevende wel kan vechten voor zo'n plekje. Ik werk bij een bedrijf waar 500.000 mensen werken. Als ik een kans zie om iemand die ikzelf als waardevolle toevoeging op de afdeling zie, te behouden of te helpen, dan grijp ik 'm. Iemand terughalen van detachering vanwege een reeds verworven plek is peanuts.

TS, met wie bespreek jij dit intern? Je leidinggevende of HR of?
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:52:25 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202519178
Suggestie van Seven is ook een aardige trouwens. Maar goed, ergens klinkt het als een betonnen muur organisatie die niet wil bewegen voor TS.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:54:07 #26
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202519194
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik denk ook dat een leidinggevende wel kan vechten voor zo'n plekje. Ik werk bij een bedrijf waar 500.000 mensen werken. Als ik een kans zie om iemand die ikzelf als waardevolle toevoeging op de afdeling zie, te behouden of te helpen, dan grijp ik 'm. Iemand terughalen van detachering is peanuts.

TS, met wie bespreek jij dit intern? Je leidinggevende of HR of?
Precies. En alvast met HR fixen dat promotie voor cursus gaat moet lijkt mij ook wel kunnen. Maar goed, valt en staat bij een leidinggevende die meer voor zijn/haar werknemers wil doen dan roepen dat ze harder moeten werken :P .
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:56:20 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202519215
Zou ook nog kunnen dat ze TS oprecht vergeten zijn en dat zijn plek allang vergeven is. Die vraag zou ik ook stellen.
Resistance is futile.
pi_202519850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:51 schreef rdkraker het volgende:
He
[..]
in onze cao is opgenomen dat je op basis van senioriteit, in aanmerking komt voor de cursus als er plek is. Zou ik dus werkzaam zijn op mijn oude plek, heb ik letterlijk recht op plaats in deze cursus. Aangezien mijn oude dienstverband nog steeds loopt, ben ik van mening dat dit recht nog steeds geldt.
Je dienstverband loopt, maar kwa functie ben je geen 1 meer nu je gedetacheerd bent.
.
pi_202520986
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:56 schreef Seven. het volgende:
Zou ook nog kunnen dat ze TS oprecht vergeten zijn en dat zijn plek allang vergeven is. Die vraag zou ik ook stellen.
Twee uur na het mailtje dat het niet mogelijk was, kreeg ik een telefoontje van de planningsafdeling dat ze me mocht feliciteren dat ik was geplaatst op de cursus. Heb haar toen even terugverwezen naar mijn leidinggevende, dat ze eerst eea mochten gaan kortsluiten.

Lastig is ook dat mijn leidinggevende alleen hiërargisch is. We werken iedere keer voor korte periodes in zelfstandige operationele teams (waar ik dan zelf leidinggevende ben). Heb mijn hiërargisch leidinggevende tot nu toe alleen over de telefoon gesproken. Zij is denk ik ook volledig afhankelijk van de besluiten van HR, dus ik vermoed dat dat mijn volgende stap wordt. Ook de vakbond inmiddels bijgeschakeld.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202521017
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dus zit het je heel dwars, iets anders gaan zoeken. Geen idee in welke branche je zit, maar als je buiten de horeca en evenementen branche zit, is er werk zat. En kan je het van je af zetten, hopen op snel een nieuwe kans en leren van deze ervaring.
Laat ik t er op houden dat we de enige zijn in NL die deze tak van sport doen op deze schaal, met 23 jaar zeer specifieke ervaring is overstappen helaas geen optie :)
Twee keuzes, herrie maken en zien of er bewogen wordt, of blijven zitten en slikken.

Overigens op een andere vraag; de detachering brengt mij 0,0 voordeel anders dan ervaring. Geen hoger salaris, wel meer uren werken.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202521139
Vakbond inschakelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202521194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:51 schreef blomke het volgende:
Vakbond inschakelen.
Alleen als een branche specifieke vakbond is met kennis van deze cao. Anders blijft het vaak hangen in algemene adviezen.
.
pi_202521208
Wat vaak ook wel kan helpen is binnen je netwerk binnen het bedrijf of branche iemand zoeken die heer weleens meer mee te maken heeft gehad.
.
pi_202521239
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:57 schreef Fer het volgende:

[..]
Alleen als een branche specifieke vakbond is met kennis van deze cao. Anders blijft het vaak hangen in algemene adviezen.
Is een beroepsspecifieke vakbond gelukkig
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202521261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:33 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Twee uur na het mailtje dat het niet mogelijk was, kreeg ik een telefoontje van de planningsafdeling dat ze me mocht feliciteren dat ik was geplaatst op de cursus. Heb haar toen even terugverwezen naar mijn leidinggevende, dat ze eerst eea mochten gaan kortsluiten.

Lastig is ook dat mijn leidinggevende alleen hiërargisch is. We werken iedere keer voor korte periodes in zelfstandige operationele teams (waar ik dan zelf leidinggevende ben). Heb mijn hiërargisch leidinggevende tot nu toe alleen over de telefoon gesproken. Zij is denk ik ook volledig afhankelijk van de besluiten van HR, dus ik vermoed dat dat mijn volgende stap wordt. Ook de vakbond inmiddels bijgeschakeld.
Ik had het mailtje geforward naar mijn baas en hem/haar daarin bedankt voor het snel actie ondernemen …. Knappe jongen die je dan nog die promotie niet geeft 😁

Soms moet je ook een beetje handig zijn.

Daarnaast, gebruik dit voorval om persoonlijke groei met je manager bespreekbaar te maken. Geef maar aan wat je ambitie is en hoe hij/zij daarbij kan helpen.

Proactiviteit is een van de grote verschillen tussen mensen die wel doorgroeien en die blijven hangen.
Whatever...
pi_202521660
Ik was allang al weggegaan naar een ander bedrijf.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202522780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik was allang al weggegaan naar een ander bedrijf.
Na 13 jaar wachten op een promotie al? _O-
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202523178
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik had het mailtje geforward naar mijn baas en hem/haar daarin bedankt voor het snel actie ondernemen …. Knappe jongen die je dan nog die promotie niet geeft 😁

Soms moet je ook een beetje handig zijn.

Daarnaast, gebruik dit voorval om persoonlijke groei met je manager bespreekbaar te maken. Geef maar aan wat je ambitie is en hoe hij/zij daarbij kan helpen.

Proactiviteit is een van de grote verschillen tussen mensen die wel doorgroeien en die blijven hangen.
Behalve dan dat in dit bedrijf alles superstrak geregeld is qua promoties etc. Primaire criterium is 'aan de beurt zijn' en daarna een assessment. Dus gewoon wachten. Is aan alle kanten dichtgetimmerd in de Cao. Kan ik over gaan jenken, maar is zo. Vandaar dat het aan de beurt zijn, zoveel waard is...
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
pi_202523334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:22 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Behalve dan dat in dit bedrijf alles superstrak geregeld is qua promoties etc. Primaire criterium is 'aan de beurt zijn' en daarna een assessment. Dus gewoon wachten. Is aan alle kanten dichtgetimmerd in de Cao. Kan ik over gaan jenken, maar is zo. Vandaar dat het aan de beurt zijn, zoveel waard is...
Als de cao aan jouw kant staat, laat je de vakbond z'n ding doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202523381
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:22 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Behalve dan dat in dit bedrijf alles superstrak geregeld is qua promoties etc. Primaire criterium is 'aan de beurt zijn' en daarna een assessment. Dus gewoon wachten. Is aan alle kanten dichtgetimmerd in de Cao. Kan ik over gaan jenken, maar is zo. Vandaar dat het aan de beurt zijn, zoveel waard is...
Wat een kutbedrijf dan. En ik geloof het ook niet echt, want er is altijd ruimte om zaken te regelen (al zijn er wel bedrijven waar de cultuur zo is, de regels laten altijd ruimte). Alleen dat wil HR jou natuurlijk niet laten denken - het zou toch wat zijn als je zelf enige invloed zou hebben op je groei, salaris en plek in het bedrijf.... Dat ze jou dat hebben laten geloven is waar HR soms goed in is. 'Aan de beurt zijn' is nou niet echt een criterium waar je betere resultaten van krijgt als bedrijf namelijk.

Klinkt als een monopolist of de overheid. Echte bedrijven hebben de luxe niet om dat zo te doen. Natuurlijk, het is waarschijnlijk een gezapig en veilig bedrijf om te werken, met lange dienstverbanden etc. Je moet het maar leuk vinden.
Whatever...
  woensdag 8 december 2021 @ 11:57:31 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202523532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:38 schreef rdkraker het volgende:

[..]
Laat ik t er op houden dat we de enige zijn in NL die deze tak van sport doen op deze schaal, met 23 jaar zeer specifieke ervaring is overstappen helaas geen optie :)
Twee keuzes, herrie maken en zien of er bewogen wordt, of blijven zitten en slikken.

Overigens op een andere vraag; de detachering brengt mij 0,0 voordeel anders dan ervaring. Geen hoger salaris, wel meer uren werken.
Je grootste probleem is dat je vergroeid bent met je werkgever.
Enerzijds omdat je denkt dat je daar moet blijven werken (hallo, de 80's zijn alweer 40 jaar geleden 8)7 ).
Anderzijds dat je een 1 op 1 fit hebt met de bedrijfscultuur. Je ziet geen mogelijkheden. Alles wat buiten de lijntjes kleurt kan volgens jou niet, terwijl je het niet eens geprobeerd hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')