abonnement Unibet Coolblue
pi_202516257
Hoi peeps,

Ik begin binnenkort bij een nieuwe werkgever. Bij mijn huidige werkgever moet ik mijn ouderschapsverlof terugbetalen. Het is best een fors bedrag.

Nu heb ik aan mijn nieuwe werkgever gevraagd of zij bereid zijn om het voor mij te betalen. Ze zouden het gaan navragen, maar ik heb niets meer gehoord. Het is nu ong 3 weken geleden.

Ik wil nu een mail sturen waarin ik subtiel vraag of ze al meer weet en of ze bereid zijn om het te betalen, maar ik struggle😢. Wie kan me helpen met een nette mail zonder opdringerig over te komen?
Normaal is dit nooit een probleem, maar pfff.. vandaag wel.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:33:42 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202516313
Dit soort dingen tik je het best af voor je het contract ondertekent. En gewoon mailen, laatste mailtje hierover erbij zoeken en gewoon vragen of hier al meer over bekend is zonder enige omhaal. Dat vindt niemand opdringerig na 3 weken.
Resistance is futile.
pi_202516447
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:33 schreef Seven. het volgende:
Dit soort dingen tik je het best af voor je het contract ondertekent. En gewoon mailen, laatste mailtje hierover erbij zoeken en gewoon vragen of hier al meer over bekend is zonder enige omhaal. Dat vindt niemand opdringerig na 3 weken.
Het gesprek was telefonisch.
Hmm.. je hebt gelijk
Ik heb alleen het gevoel dat ik van mijn probleem, hun probleem maak. En dat wil ik niet.
Vandaar dat ik een mail wil sturen die niet opdringerig overkomt.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:48:12 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202516569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:41 schreef Naya1 het volgende:

[..]
Het gesprek was telefonisch.
Hmm.. je hebt gelijk
Ik heb alleen het gevoel dat ik van mijn probleem, hun probleem maak. En dat wil ik niet.
Vandaar dat ik een mail wil sturen die niet opdringerig overkomt.
Even bellen. 'Hoi, hoe is het? Ik bel even om te vragen of je al meer weet over het vergoeden van mijn ouderschapsverlof.'

Niet te moeilijk doen ;)
Resistance is futile.
pi_202516781
Waarom zou jouw nieuwe werkgever jouw aan je vorige werkgever terug betaalde ouderschapsverlof betalen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:59:58 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202516815
Waarom zou je überhaupt zwangerschapsverlof terug betalen?
Dat doet UWV al betalen. Niet je werkgever. In Nederland in ieder geval.
pi_202516866
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Even bellen. 'Hoi, hoe is het? Ik bel even om te vragen of je al meer weet over het vergoeden van mijn ouderschapsverlof.'

Niet te moeilijk doen ;)
Pff..ik denk inderdaad te moeilijk.
Dankjewel!
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:02:52 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202516880
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom zou jouw nieuwe werkgever jouw aan je vorige werkgever terug betaalde ouderschapsverlof betalen?
Is niet ongewoon om een medewerker te bewegen om de overstap te maken. Alleen TS heeft volgens mij eerst geaccepteerd en dat is niet handig.
Resistance is futile.
pi_202516883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:59 schreef bleiblei het volgende:
Waarom zou je überhaupt zwangerschapsverlof terug betalen?
Dat doet UWV al betalen. Niet je werkgever. In Nederland in ieder geval.
Ouderschapsverlof
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:03:35 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202516895
Oh wacht, ouderschapsverlof... Wat valt daar aan terug te betalen. Dat wordt toch gewoon in mindering gebracht op je salaris? In Nederland tenminste.
pi_202516898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:59 schreef bleiblei het volgende:
Waarom zou je überhaupt zwangerschapsverlof terug betalen?
Dat doet UWV al betalen. Niet je werkgever. In Nederland in ieder geval.
Zwangerschapsverlof niet maar wel ouderschapsverlof.
Als je binnen een jaar na het opgenomen ouderschapsverlof ontslag neemt, dan moet je het terugbetalen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:04:25 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202516916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:03 schreef bleiblei het volgende:
Oh wacht, ouderschapsverlof... Wat valt daar aan terug te betalen. Dat wordt toch gewoon in mindering gebracht op je salaris? In Nederland tenminste.
Ja, dat dacht ik ook. Tenzij TS teveel opgenomen heeft?
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:05:10 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202516929
Stel je vraag aan de persoon aan wie je hem in eerste instantie had gesteld (of HR)?

Beter nog, loop even langs of bel ...
Dum de dum
pi_202516952
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:03 schreef bleiblei het volgende:
Oh wacht, ouderschapsverlof... Wat valt daar aan terug te betalen. Dat wordt toch gewoon in mindering gebracht op je salaris? In Nederland tenminste.
Ik heb betaald verlof opgenomen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:06:31 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202516953
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:03 schreef Naya1 het volgende:

[..]
Zwangerschapsverlof niet maar wel ouderschapsverlof.
Als je binnen een jaar na het opgenomen ouderschapsverlof ontslag neemt, dan moet je het terugbetalen.
Volgens mij zit dit anders in elkaar. Je werkgever is verplicht om jou in staat te stellen om dit op te kunnen nemen, en vervolgens wordt het ingehouden op je salaris. Dus je werkt parttime en je krijgt minder betaalt. Verschil met gewoon parttime gaan werken, is dat je werkgever dit niet mag weigeren.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:09:17 #16
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202517068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:06 schreef Naya1 het volgende:

[..]
Ik heb betaald verlof opgenomen.
Dat is chill dat dat kon bij je vorige werkgever. Welke CAO is dat? O+
pi_202517133
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:06 schreef Seven. het volgende:

[..]
Volgens mij zit dit anders in elkaar. Je werkgever is verplicht om jou in staat te stellen om dit op te kunnen nemen, en vervolgens wordt het ingehouden op je salaris. Dus je werkt parttime en je krijgt minder betaalt. Verschil met gewoon parttime gaan werken, is dat je werkgever dit niet mag weigeren.
Ik quote even CAO

“ Als de werknemer gebruik maakt van de ouderschapsverlofregeling, wordt gedurende maximaal twaalf maanden van het verlof over de opgenomen verlofuren aan de werknemer een vergoeding betaald, gerekend vanaf de start van het verlof bij deze of een andere werkgever die valt onder deze cao.“

“ Indien de arbeidsovereenkomst op verzoek van de werknemer eindigt, tijdens of binnen zes maanden na het einde van het betaalde ouderschapsverlof, betaalt hij de ontvangen vergoeding over het opgenomen ouderschapsverlof aan de werkgever terug”
pi_202518036
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is chill dat dat kon bij je vorige werkgever. Welke CAO is dat? O+
Ik ken de regeling uit de Cao Social Work (5.11 B). Daar wordt 12 maanden lang 40% doorbetaald (wel gemaximeerd tot percentage van de arbeidsomvang en op basis van een schaal en trede). Ga je tijdens het verlof of binnen 6 maanden erna op eigen initiatief weg, dan moet je terugbetalen.

Het is tamelijk onhandig om niet die 6 maanden in dienst te blijven. Dan moet je wel erg graag weg willen...

[ Bericht 8% gewijzigd door baskick op 08-12-2021 10:48:30 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:55:06 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202518058
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:11 schreef Naya1 het volgende:

[..]
Ik quote even CAO

“ Als de werknemer gebruik maakt van de ouderschapsverlofregeling, wordt gedurende maximaal twaalf maanden van het verlof over de opgenomen verlofuren aan de werknemer een vergoeding betaald, gerekend vanaf de start van het verlof bij deze of een andere werkgever die valt onder deze cao.“

“ Indien de arbeidsovereenkomst op verzoek van de werknemer eindigt, tijdens of binnen zes maanden na het einde van het betaalde ouderschapsverlof, betaalt hij de ontvangen vergoeding over het opgenomen ouderschapsverlof aan de werkgever terug”
Betaald ouderschapsverlof _O_
Resistance is futile.
pi_202518320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is chill dat dat kon bij je vorige werkgever. Welke CAO is dat? O+
De diverse onderwijs cao's kennen zo'n regeling bijvoorbeeld.
pi_202519596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De diverse onderwijs cao's kennen zo'n regeling bijvoorbeeld.
inderdaad, tegenwoordig is het niet heel ongewoon meer na de wetswijziging
  woensdag 8 december 2021 @ 08:07:20 #22
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202520812
Hier je bericht:

Beste teamleider,

Op datum x hebben we telefonisch gesproken over het overnemen van het betaalde ouderschapsverlof van <oude werkgever> naar <werkgever nu>. Kun je mij informeren over de status? Ik hoop graag van je te horen.

Groetjes Naya
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:16:19 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202521391
Je bent trouwens niet super slim bezig om te switchen van job als je weet dat je dan een paar maandsalarissen mag ophoesten terwijl als je een paar maanden wacht dat niet zo is.

Thans is dat wel iets wat je afspreekt met je nieuwe werkgever voor je tekent ja.
Dum de dum
pi_202521702
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom zou jouw nieuwe werkgever jouw aan je vorige werkgever terug betaalde ouderschapsverlof betalen?
Omdat ze jou willen aannemen en anders tekent TS niet... Oh wacht zo zou eigenlijk iedereen het doen.

Dit is alsof je na de eerste week erachter komt dat je wel erg weinig salaris krijgt en vraagt om een loonsverhoging...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202522061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:41 schreef Naya1 het volgende:

[..]
Het gesprek was telefonisch.
Hmm.. je hebt gelijk
Ik heb alleen het gevoel dat ik van mijn probleem, hun probleem maak. En dat wil ik niet.
Vandaar dat ik een mail wil sturen die niet opdringerig overkomt.
In feite doe je dit wel. Daar is niets mis mee vind ik. Vragen staat vrij. Zeker als je het al hebt gevraagd moet je daar gewoon aan kunnen refereren imo. Zoals er meerderen al aangeven hier: gewoon ff vragen. Zou dat persoonlijk via mail doen. En ohja er zijn genoeg werkgevers die kunnen waarderen dat je voor jezelf opkomt. En anders zouden ze dat in mijn ogen beter kunnen waarderen :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')