abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:14:42 #151
478909 molloot200
alles muziek.
pi_202513882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:13 schreef LoveProfuzion het volgende:
Zonder Reden, liedje dat ze op haar 16de schreef. Erg mooie tekst.[

Chorus 1]
Waarom ben ik ongelukkig zonder reden?
Blijf aan de verkeerde steeds m'n liefde geven
Wilde graag omhoog maar ga weer naar beneden
Naar beneden, naar beneden
Ik voel me vaak lost, 't is niet zonder reden
Wilde zelf niet meer maar ik heb voor jou gebeden
Ik voel me verdwaald maar laat jou liever helen
Wilde graag omhoog maar ga weer naar beneden, naar beneden

[Post-Chorus]
'k Heb een oude ziel maar een jonge drive
Voel me 48 in een tienerlijf
Voel me 48 in een tiener-

[Verse 1]
Beide benen op de grond maar ik zweef nog
Lang geen echte goede angst gevoeld, maar ik bleef, toch
Je zou denken, blonde haren, zij is safe toch?
Vaak op het randje van de dood geweest maar ik leef nog
Had zin om effe lekker radicaal te gaan
Met bebloede knokkels op de fucking muren blijven slaan
Had geen zin om op korte termijn dood te gaan
Maar waarom blijf ik hier dan op dit fucking dak staan?
Wilde met een lach gaan
Kon de richel weer niet weerstaan

[Chorus 2]
Waarom ben ik ongelukkig zonder reden?
Blijf aan de verkeerde stemmen eten geven
Wilde graag omhoog maar ga weer naar beneden

[Post-Chorus]
'k Heb een oude ziel maar een jonge drive
Voel me 48 in een tienerlijf
Voel me 48 in een tiener-

[Verse 2]
Te lang niet gehuild en al dagen geen oog dicht gedaan
Hou gewoon je muil, door alle ongein wil je niet bestaan
Ikke praat geen onzin, oude ziel die wil je niet afslaan
Te lang niet gehuild door jouw tyfusgore aura
Had zin om ff lekker radicaal te gaan
Te doen alsof de hele fucking wereld nu niet meer bestaat
En zin om helemaal gek door te slaan
Naar beneden, opstaan en jezelf dwingen om door te gaan
Want je wilde met een lach gaan

[Outro]
Ongelukkig zonder reden, zonder reden
Zonder reden
Als je haar hoort in die Taarten van Abel-aflevering toen ze 14 was, snap je wel waarom ze al zullke teksten schreef op haar 16e.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 december 2021 @ 18:15:27 #152
163650 Greys
pi_202513897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Bewaar maar hoor. Ik hoop van harte dat ze ver komt, altijd leuk voor Nederland. Dit trekt echter niemand.

Nederlands is gewoon geen mooie taal voor buitenlanders. Je kan dan lekker zuchten en steunen in je liedje en extra veel woorden in een zin proppen zodat het nog een beetje rijmt, maar dat boeit niemand in Europa.

In het Italiaans, Spaans of Frans zingen is niet te vergelijken. Die talen liggen de gemiddelde Europeaan gewoon beter.

Goed, nummer is nog niet bekend, dus ben wel benieuwd, maar als ze met haar standaard meuk komt dan geef ik hoor 0 kans.
Ik snap wat je bedoelt maar hoe vond je Oekraïne dit jaar dan? Tis niet alsof dat een prachtige taal is en het scoorde als een malle want het was... overrompelend. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 18:17:25 #153
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202513935
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt maar hoe vond je Oekraïne dit jaar dan? Tis niet alsof dat een prachtige taal is en het scoorde als een malle want het was... overrompelend. :D
Ja, maar denk jij dat S10 met zo'n nummer kan komen?

Ik hoop dat "overrompelend" inderdaad slaat op hoe bombastisch het is en niet hoe gevoelig, want dat gaat niet overkomen. Als je dan kijkt naar wat voor muziek S10 maakt dan ben ik dus bang dat het het tweede is ....
pi_202513951
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:10 schreef Greys het volgende:
Jullie krijgen de groeten van Cornald (via dm Twitter).

Hij kan er natuurlijk niet te veel over zeggen maar hij vindt het nummer te gek, overrompelend en hij heeft goede hoop dat we dat met hem eens gaan zijn.

(En dit mocht ik hier melden!)

O+

(Smaken verschillen natuurlijk en niet iedereen zal altijd alles even tof vinden, maar dit klinkt goed en geeft me hoop en ik vind het zo heerlijk in deze rottige tijden dat we lekker samen kunnen hyperen!)
Wat lief van Cornald! O+ *O* Groeten terug!

Tuurlijk zijn ze in de selectiecommissie ook gewoon maar mensen die toch hun smaak enigszins mee zullen laten spelen (dat zou bij iedereen zo zijn), maar ik vind het echt heel goed dat ze zo het nummer voorop zetten en niet kijken naar de naam die erachter zit. Zo hoort het _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 18:18:26 #155
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202513960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:14 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Maar is het budget wel zo stevig gegroeid? Ik heb die trend niet zo in de gaten gehouden.
Hoe dan ook moeten de kosten van dat vuurwerk niet onderschat worden. Ik weet dat ik het een paar jaar geleden nog best schrikken vond hoe duur dat was en veel goedkoper zal dat niet geworden zijn. :@
Ik kan me nog artikelen herinneren van hoe het budget voor Douwe destijds al substantieel groter was geworden. Als ik zie hoe gelikt het er bij Duncan allemaal uitzag kan ik me niet voorstellen dat nog niet verder gegroeid is eigenlijk. Bovendien, je hebt niet per se vuurwerk nodig, met een goed lichtplan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:18:36 #156
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202513963
Cornald vindt dus dat Cornald een heel goede selectie heeft gemaakt?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 18:20:19 #157
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202513994
Wil @Mani89 koffieplanter uit de ballenbak komen ophalen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_202514039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik neem toch aan dat de AVROTROS een budget krijgt net als elke andere omroep, en ze dat dan zelf onder programma's kunnen verdelen? Dan is het dus wel enigszins hun eigen keuze.
Klopt, maar het gemiddelde studioprogramma kost ook al behoorlijk wat. De AVROTROS kan moeilijk minder programma's uit gaan zenden omdat het naar het ESF moet :P Uiteindelijk blijven het gewoon die drie uitzendingen per jaar (en eventueel nog specials/docu's erbij) en het ESF wordt giga-goed bekeken, maar daar kan niet superlang op geteerd worden
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_202514048
Dit jaar eindigde een lied in eigen taal als laatste. Ze durven wel bij AVROTROS om ook een lied in eigen taal te sturen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 18:26:23 ]
pi_202514055
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:25 schreef 18.32 het volgende:
Dit jaar eindigde een lied in eigen taal als laatste. Ze durven wel bij AVROTROS om ook een lied in eigen taal te sturen.
:D _O- _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:30:25 #161
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_202514086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:18 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ik kan me nog artikelen herinneren van hoe het budget voor Douwe destijds al substantieel groter was geworden. Als ik zie hoe gelikt het er bij Duncan allemaal uitzag kan ik me niet voorstellen dat nog niet verder gegroeid is eigenlijk. Bovendien, je hebt niet per se vuurwerk nodig, met een goed lichtplan.
Qua kosten schat ik Duncans optreden minder duur dan dat van Douwe, eerlijk gezegd. Juist hij had niet veel meer dan goed licht (en een bal aan een haakje). Met die hele band op het podium en met per instrument per keer on stage betalen zitten daar iig al wat meerkosten bij Douwe.

En ik ben het er helemaal mee eens dat vuurwerk niet nodig is, we hebben dat immers zelf samen met Portugal twee jaar eerder prima aangetoond. Ik verbaasde me enkel een tikje over het 'kan er wel redelijk vanaf tegenwoordig', want dat weet ik nog niet zo zeker. :P

Al hoop ik dat je gelijk hebt en dat het budget met de jaren is meegegroeid.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 december 2021 @ 18:32:51 #162
163650 Greys
pi_202514117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, maar denk jij dat S10 met zo'n nummer kan komen?

Ik hoop dat "overrompelend" inderdaad slaat op hoe bombastisch het is en niet hoe gevoelig, want dat gaat niet overkomen. Als je dan kijkt naar wat voor muziek S10 maakt dan ben ik dus bang dat het het tweede is ....
Ik weet het niet. Maar er zal toch een reden zijn dat ze haar lied boven alle andere nummers hebben gekozen, waaronder het lied van Armin.

Ik hou heel veel hoop iig want dat hypert het fijnst en fijn hyperen heb ik nodig in deze deprimerende tijden. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_202514132
Als het 'Dans Mij Naar Huis' is ben ik wel blij eigenlijk. Zit een lekker losga-stukje in, en is voor de rest ook minder 'rappy' dan haar andere nummers.
Koel en donker bewaren
pi_202514136
Vind het altijd bijzonder hoe stellig sommige mensen nú al kunnen zijn dat het niets wordt. Bij het Songfestival is sowieso niet in te schatten hoe een jaar loopt en waar men nu weer voor valt.

En nog het belangrijkste, we hebben het hele nummer nog niet eens gehoord. Als dat nou het geval was geweest zou ik nog snappen waar die stelligheid op gebaseerd is.
pi_202514137
*ging even fout
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 december 2021 @ 18:35:38 #166
163650 Greys
pi_202514150
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Cornald vindt dus dat Cornald een heel goede selectie heeft gemaakt?
Dat Coen, Sander, Joyce, Eric, Jan en Cornald iets goeds hadden te kiezen, ja. Hoera. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_202514159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:34 schreef Em31 het volgende:
Vind het altijd bijzonder hoe stellig sommige mensen nú al kunnen zijn dat het niets wordt. Bij het Songfestival is sowieso niet in te schatten hoe een jaar loopt en waar men nu weer voor valt.

En nog het belangrijkste, we hebben het hele nummer nog niet eens gehoord. Als dat nou het geval was geweest zou ik nog snappen waar die stelligheid op gebaseerd is.
Het zijn ook meer de dat-kennen-we-niet-dus-da-wor-nooit-wah types die zo doen.
pi_202514182
Zo, even alles bij gelezen. Even wat opmerkingen:

- Als de selectiecommissie echt iets wilde kiezen dat geen kans zou maken, stond Dries Roelvink nu we te shinen als inzending voor 2022.

- Voor half europa klinkt Engels net zo vreemd in de oren als welke andere taal, laat staan dat de betekenis van wat gezongen wordt ook wordt begrepen. Dus zingen in het Nederlands hoeft zeker geen belemmering te zijn om goed te scoren. Zeker, Italiaans is een veel muzikaler taal, maar ik kan nou niet zeggen dat ik Oekraïens zo gemakkelijk vond klinken. Neemt niet weg dat die inzending dit jaar me naar de strot greep. Taal is bovenal beleving en emotie.

- Ik ben inmiddels 65, echt geen jonkie mee, maar S10 kan ik heel goed hebben. Ik vind niet alles even mooi, maar veel wel. En ik hoor wel haar muzikaliteit, haar eigenheid en de urgentie waarmee ze iets zingt. Het klinkt als muziek van nu. Maar zeker niet als een kopie van wat vorig jaar succesvol was. En ik ben er wel van overtuigd dat ze live muzikaal overeind blijft. En ook van het feit dat dat iets is waar de selectiecommissie wel mede op let.

- En lekker Dance banger mag van mij nog steeds een keer gestuurd worden. Maar dan moet hij er wel zijn. En kennelijk was die van Armin en Jaap niet een banger genoeg. Maar laten we eerlijk zijn..... Hoe vaak is Dance op en ESF succesvol geweest? Euphoria? Ja....... Maar wel met een retengoeie zangeres die je als kijker sowieso wel bij de les hield, al zou ze het telefoonboek voorzingen. Maar Jaap Reesema.........? Prima stem, maar een bloemkool is interessanter om naar te kijken.

- Ik wacht vol positieve spanning de inzending af.... En probeer me niet te ergeren aan mensen die nu al weten dat het toch wel weer niks zal worden, want onbekende artiest, want nooit een hit gescoord, want geen mainstream, want geen esf-artiest, want niet mijn ding, want etc..

- Ik ben nu al team S10.
pi_202514211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:25 schreef 18.32 het volgende:
Dit jaar eindigde een lied in eigen taal als laatste. Ze durven wel bij AVROTROS om ook een lied in eigen taal te sturen.
En Engeland eindigde met 0. :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 december 2021 @ 18:42:09 #170
862 Arcee
Look closer
pi_202514231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:12 schreef Pisces29 het volgende:
Maar jeetje, Titanium van Sia, dat is dan ook wel een dijk van een lied (net als alles van Sia). ^O^

Ja, vooral in dit nummer. _O_
pi_202514243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Bewaar maar hoor. Ik hoop van harte dat ze ver komt, altijd leuk voor Nederland. Dit trekt echter niemand.

Nederlands is gewoon geen mooie taal voor buitenlanders. Je kan dan lekker zuchten en steunen in je liedje en extra veel woorden in een zin proppen zodat het nog een beetje rijmt, maar dat boeit niemand in Europa.

In het Italiaans, Spaans of Frans zingen is niet te vergelijken. Die talen liggen de gemiddelde Europeaan gewoon beter.

Goed, nummer is nog niet bekend, dus ben wel benieuwd, maar als ze met haar standaard meuk komt dan geef ik hoor 0 kans.
Onzin, een goed nummer is een goed nummer. Nederlands kan heel catchy klinken met de juiste songtekst. Nu wel hopen op het juiste nummer. ;(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  ESF Reporter dinsdag 7 december 2021 @ 18:44:36 #172
87554 Cee
Welluk?
pi_202514259
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:09 schreef Poepz0r het volgende:
Eigenlijk zagen we ook niet heel veel beren op de weg, maar als je ook naar vorig jaar kijkt, in de top vijf van dit jaar eindigde vier nummers die niet in het Engels waren.”

Oftewel we gaan weer kopiëren wat vorig jaar werkte. 0 points incoming.
Ja want dit kan je er in welk opzicht dan ook mee vergelijken. :')
  ESF Reporter dinsdag 7 december 2021 @ 18:45:44 #173
87554 Cee
Welluk?
pi_202514275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:34 schreef Em31 het volgende:
Vind het altijd bijzonder hoe stellig sommige mensen nú al kunnen zijn dat het niets wordt. Bij het Songfestival is sowieso niet in te schatten hoe een jaar loopt en waar men nu weer voor valt.

En nog het belangrijkste, we hebben het hele nummer nog niet eens gehoord. Als dat nou het geval was geweest zou ik nog snappen waar die stelligheid op gebaseerd is.
Dit dus.
pi_202514311
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Bewaar maar hoor. Ik hoop van harte dat ze ver komt, altijd leuk voor Nederland. Dit trekt echter niemand.

Nederlands is gewoon geen mooie taal voor buitenlanders. Je kan dan lekker zuchten en steunen in je liedje en extra veel woorden in een zin proppen zodat het nog een beetje rijmt, maar dat boeit niemand in Europa.

In het Italiaans, Spaans of Frans zingen is niet te vergelijken. Die talen liggen de gemiddelde Europeaan gewoon beter.

Goed, nummer is nog niet bekend, dus ben wel benieuwd, maar als ze met haar standaard meuk komt dan geef ik hoor 0 kans.
Dat is allemaal puur je eigen speculatie. Ik kwam verschillende Fransen en Duitsers tegen die Froukje als nummer 1 artiest hadden in hun Spotify Wrapped. Nou is zij ook wel uitzonderlijk, omdat ze gewoon erg goede liedjes maakt... maar ze zijn wel in het Nederlands. Blijkbaar is de taal dus geen barrière.

Dan komt het puur op het liedje aan, en dat kan vriezen of dooien. Ik heb echt geen idee. S10 moet het niet van haar geweldige stem hebben, dus als ik haar was zou ik meer inzetten op elektronica dan op een lied waar haar stem echt op de voorgrond staat.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 18:50:11 #175
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202514340
Sowieso mooi om te zien dat er diversiteit is in de acts, dat is wel eens anders geweest in ESF.
Bulgarije kiest een classic rock band, Georgië een experimentele rockband, België een soulzanger, Nederland een Alt Pop-rap, Albanië gaat schijnbaar voor een etnisch dramatisch nummer, favoriet in Estland is nu een countrynummer. Tsjechië heeft echt veel verschillende stijlen in de voorronde van elektronisch tot rap ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')