abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 december 2021 @ 12:42:17 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202524055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Soort van overgenomen van de productie van Amstel en Heineken, smaakloosheid?
Jep
pi_202524336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ze zijn nu 9 maand. Ze zijn over op anti allergeen voer op aanraden van de DA (al een flinke tijd) Specific Allergen Management Plus FOD-HY. Ze krijgen ook probiotica (nu net na antibiotica kuur). Diarree is echt heftig bij de 1, bij de ander valt het wel mee.
Denken ze aan een allergie? Omdat je anti allergeen voer noemt. Dan zou ik eerder qua medicatie iets van een stootkuur Prednison verwachten ( toch, @Candaasje ?) dan antibiotica. Rotspul maar kan een auto immuun reactie een stuk milder maken, in de hoop dat het lijf het daarna goed oppikt.

Meer voorkomende oorzaak van diarree is volgens mij verstoorde darmflora. Door een infectie, enting, stress etc.
Dan kun je met antibiotica de nare bacteriën uitroeien. En de goede ook, helaas. Waarbij licht verteerbaar voer het de darmen makkelijker maakt en de probiotica actief goede bacteriën toevoegt.

Zo is het mij in ieder geval uitgelegd door de DA bij mijn diverse diarree kittens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202524350
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Is er al eens een kweek gemaakt/ontlastingsonderzoek gedaan? Ik vind 6 weken antibiotica voor kittens inderdaad wel heftig.

En qua voer zou je eens kunnen kijken of je ze (beetje rustig) kunt overzetten op wat lichtverteerbaar voer, dat heet vaak 'Gastro-intestinal' .
Ah, je was er al! Gastro intestinal fan hier :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202524500
Jongens, ik heb moeite met portie-grootte. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 8 december 2021 @ 13:13:51 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202524506
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:13 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, ik heb moeite met portie-grootte. :')
Story of my life.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202524529
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die van Almelo is absoluut de slechtste. De rest is vooral ook grappig bedoeld, die van Almelo was vast serieus bedoeld :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202524549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Story of my life.
Haha, ja.

Ik heb dus straks Een Hele Grote Pan nasi goreng. En ik weet dus niet hoeveel ik per persoon moet reserveren. Meestal gooi k gewoon wat op F. zn bord en dan zeg ik 'is dit genoeg?' en dan zegt ie 'wtf Lonaa. Maar bedankt'

Nu moet het de deur uit dus werkt de gooi-op-een-bord-theorie niet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202524560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Warsteiner LOL
In D kent men het begrip Warsteinerisierung, het smakelozer maken van bier.
Catharina Kramer kreeg toen haar vader overleed 100% van de aandelen van Warsteiner, het leek haar een goed idee het bier nog toegankelijker te maken. Dit flopte enorm, het bier was al een bier met weinig bitterstoffen, maar dat werd nog minder. Er werd een nieuwe manager neergezet die in 2016 het roer overnam.
Die man wilde omzet en het werd overal tegen ramschprijzen gedumpt. Het laatste restje Premium Image verdween daarmee.
Dit klinkt alsof Catharina totaal niet van bier hield en zelf ging proeven tot ze met iets kwamen wat ze wel lust :D Dus geen bier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202524576
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Denken ze aan een allergie? Omdat je anti allergeen voer noemt. Dan zou ik eerder qua medicatie iets van een stootkuur Prednison verwachten ( toch, @:Candaasje ?) dan antibiotica. Rotspul maar kan een auto immuun reactie een stuk milder maken, in de hoop dat het lijf het daarna goed oppikt.

Meer voorkomende oorzaak van diarree is volgens mij verstoorde darmflora. Door een infectie, enting, stress etc.
Dan kun je met antibiotica de nare bacteriën uitroeien. En de goede ook, helaas. Waarbij licht verteerbaar voer het de darmen makkelijker maakt en de probiotica actief goede bacteriën toevoegt.

Zo is het mij in ieder geval uitgelegd door de DA bij mijn diverse diarree kittens.
Ik ga het spul zo ophalen bij de DA, en dan nog eens kort overleggen. Wellicht toch over op licht verteerbaar voer.

Ze zitten op dit voer na een eerste keer diarree, toen werd er nog gedacht aan allergie. Maar omdat ze het allebei nu hebben lijkt het me minder kans hebben.
  woensdag 8 december 2021 @ 13:18:39 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202524585
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Haha, ja.

Ik heb dus straks Een Hele Grote Pan nasi goreng. En ik weet dus niet hoeveel ik per persoon moet reserveren. Meestal gooi k gewoon wat op F. zn bord en dan zeg ik 'is dit genoeg?' en dan zegt ie 'wtf Lonaa. Maar bedankt'

Nu moet het de deur uit dus werkt de gooi-op-een-bord-theorie niet.
Maar dit is voor mensen die zich fysiek het snotje werken toch? Die zetten wellicht om 22:00 de pan nog even op een pitje om een second-dinner te nemen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202524615
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:18 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar dit is voor mensen die zich fysiek het snotje werken toch? Die zetten wellicht om 22:00 de pan nog even op een pitje om een second-dinner te nemen.
Ja, nee, er is geen pan of pitje, dat is waarom ik kook :+

Te weinig eten meegeven/serveren vind ik echt Heel Erg. Maar teveel vind ik ook...onaardig. Ofzo. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202524680
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Haha, ja.

Ik heb dus straks Een Hele Grote Pan nasi goreng. En ik weet dus niet hoeveel ik per persoon moet reserveren. Meestal gooi k gewoon wat op F. zn bord en dan zeg ik 'is dit genoeg?' en dan zegt ie 'wtf Lonaa. Maar bedankt'

Nu moet het de deur uit dus werkt de gooi-op-een-bord-theorie niet.
Ze zijn aan het verbouwen. Altijd honger :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202524693
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, nee, er is geen pan of pitje, dat is waarom ik kook :+

Te weinig eten meegeven/serveren vind ik echt Heel Erg. Maar teveel vind ik ook...onaardig. Ofzo. :')
Dat is niet onaardig. Dat is lunch voor morgen.
Spoilers!
pi_202524700
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ik ga het spul zo ophalen bij de DA, en dan nog eens kort overleggen. Wellicht toch over op licht verteerbaar voer.

Ze zitten op dit voer na een eerste keer diarree, toen werd er nog gedacht aan allergie. Maar omdat ze het allebei nu hebben lijkt het me minder kans hebben.
Succes ermee. Diarree is een lastig probleem. Op zoveel fronten :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 8 december 2021 @ 13:27:08 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_202524713
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, nee, er is geen pan of pitje, dat is waarom ik kook :+

Te weinig eten meegeven/serveren vind ik echt Heel Erg. Maar teveel vind ik ook...onaardig. Ofzo. :')
Reken grof uit hoeveel Kcal 100 gram levert.
Dan per persoon ergens tussen de 1500 en 2000 Kcal afwegen. Zal waarschijnlijk iets te veel zijn, maar niet heel veel. Te weinig is het in ieder geval dan niet.
Een diepvries pizza is 750\850 Kcal. Een kilobak lasagne zit rond de 1500 Kcal.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202524716
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, nee, er is geen pan of pitje, dat is waarom ik kook :+

Te weinig eten meegeven/serveren vind ik echt Heel Erg. Maar teveel vind ik ook...onaardig. Ofzo. :')
Hoezo onaardig? Teveel eten is nooit onaardig. Tenzij je het ze door de strot propt :+
En als het echt teveel is, zij daar veel last van hebben en er geen koelkast is dan kunnen ze het restje toch even langsbrengen bij jullie?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202525050
Gisteren waren grondwerkers bezig om een gat te graven in een grasveldje voor mijn huis, ca 50 cm diep en 10x5 meter. Er waren een graafmachine en twee auto’s met laadbakken en 5-6 mannen de hele dag bezig. Vanochtend kwamen ze terug, en ze zijn net weg. Er staat nu een heel klein boompje en in een ander veldje staat er nu ook een op de plek waar in 2014 een boom omgewaaid is (op mijn flatgebouw), zelfde formaat boom, gat gegraven door een man met een schep in een uurtje _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_202525165
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, nee, er is geen pan of pitje, dat is waarom ik kook :+

Te weinig eten meegeven/serveren vind ik echt Heel Erg. Maar teveel vind ik ook...onaardig. Ofzo. :')
Waarom? Hebben ze ook ontbijt ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202525193
Ja, ik weet niet zo goed wat dat voor tic is van mezelf :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202525227
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik weet niet zo goed wat dat voor tic is van mezelf :')
Wonen ze een beetje in de buurt? Dan kan je toch zeggen, als er wat over is en dat wil je morgen warm voor lunch, geef een gil en ik kom het even halen en warm terugbrengen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202525455
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik weet niet zo goed wat dat voor tic is van mezelf :')
Wat je doet is goed genoeg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202525619
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Haha, ja.

Ik heb dus straks Een Hele Grote Pan nasi goreng. En ik weet dus niet hoeveel ik per persoon moet reserveren. Meestal gooi k gewoon wat op F. zn bord en dan zeg ik 'is dit genoeg?' en dan zegt ie 'wtf Lonaa. Maar bedankt'

Nu moet het de deur uit dus werkt de gooi-op-een-bord-theorie niet.
Ik doe m'n maaltijden altijd in bakjes van een liter. Een liter nasi is voor mij een forse eenpersoons hoeveelheid, zeker als je er nog iets van saus/vlees in hebt zitten.
Ik doe wel altijd veel prei, taugé etc. in mijn nasi. Als je minder daarvan hebt en meer rijst, kan je beter minder dan een liter pakken.
pi_202525629
Oh en ik houd ook erg van koude nasi, dus ik zie ook niet helemaal waarom het niet hebben van fornuis/oven een probleem zou zijn :Y)
pi_202525647
Verder heb ik vanochtend de hellingproef geoefend op een paar stukjes die zo steil waren dat ik er met de fiets altijd moet lopen. _O_
pi_202525655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:46 schreef Tele6 het volgende:
Verder heb ik vanochtend de hellingproef geoefend op een paar stukjes die zo steil waren dat ik er met de fiets altijd moet lopen. _O_
De voordelen van een auto inderdaad.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')