abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:54:10 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202510317
quote:
AMSTERDAM - Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en het Centraal Joods Overleg hebben een kort geding aangespannen tegen Thierry Baudet. Ze vragen de rechtbank in Amsterdam uitspraken van de leider van Forum voor Democratie (FVD) waarin hij de coronamaatregelen van het kabinet vergelijkt met de Holocaust onrechtmatig te verklaren. Het geding, dat gesteund wordt door vier Joodse overlevenden van de Tweede Wereldoorlog, dient woensdag over een week.

Baudet deed de uitspraken op een aantal momenten in november via sociale media. Hij zei onder meer dat ongevaccineerden „de nieuwe Joden zijn en dat de wegkijkende uitsluiters de nieuwe nazi’s en NSB’ers zijn.” Hiermee bagatelliseert hij de Holocaust, aldus de twee organisaties. Ook dat Baudet twee foto’s naast elkaar zet, van een kind dat niet naar een sinterklaasfeest mag en van een kind met een Jodenster dat wacht op deportatie, is een gruwel in de ogen van de twee organisaties.



De FVD-leider deed zijn uitspraken in een reactie op Maurice de Hond. De opiniepeiler had laten weten bezorgd te zijn over het kabinetsvoorstel om alleen nog gevaccineerden toe te laten tot bepaalde locaties, evenals mensen die aantoonbaar hersteld zijn van een coronabesmetting. De Hond maakte zelf ook een vergelijking met de situatie van zijn Joodse ouders. Die mochten op een gegeven moment bepaalde plekken niet meer bezoeken waar ze vaak kwamen, zoals bioscopen en restaurants, en vonden het vooral raar dat anderen dat wel bleven doen.
Het Centraal Joods Overleg en het CIDI noemen de uitingen ernstig beledigend en onnodig grievend voor de vermoorde slachtoffers van de Holocaust, overlevenden en nabestaanden. Ze eisen, op last van een dwangsom van 25.000 euro per dag, dat Baudet de uitlatingen verwijdert, bijvoorbeeld van sociale platforms. Ook willen ze dat hij beeldmateriaal van de Holocaust niet langer gebruikt in het kader van het coronadebat.

CIDI-directeur Hanna Luden zei afgelopen maand dat Baudet met dit soort uitspraken meewerkt aan de ontkenning van de geschiedenis. Ze noemde dat heel kwalijk „omdat jongeren voor waar aannemen wat hij zegt en niet beseffen dat hij onzin verkondigt.” Tweede Kamerleden moeten afstand nemen van de beweringen, aldus Luden.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-fv-d-leider-baudet
quote:
De uitingen zijn "ernstig beledigend en onnodig grievend voor de vermoorde slachtoffers van de Holocaust, overlevenden en nabestaanden". Ze eisen, op last van een dwangsom van 25.000 euro per dag, dat Baudet de uitlatingen verwijdert, bijvoorbeeld van sociale platforms. Ook willen ze dat hij beeldmateriaal van de Holocaust niet langer gebruikt in het kader van het coronadebat.
https://www.powned.tv/art(...)vergelijking-holocau
quote:
"De wegkijkende uitsluiters zijn de nieuwe nazi's en NSB'ers", aldus de Forum-leider. Daarnaast heeft Baudet foto's getwitterd van een kind dat niet naar het sinterklaasfeest zou mogen, naast een jongen met een Jodenster die op het punt staat om gedeporteerd te worden. Bij een foto van het concentratiekamp Buchenwald schreef de Forum-leider: "Hoe is het MOGELIJK om nu nog altijd niet te zien hoe de geschiedenis zich herhaalt."
https://joop.bnnvara.nl/n(...)udet-voor-de-rechter
Ik heb wel begrip voor het initiatief wat hier genomen wordt, maar ik ben niet helemaal zeker of dit ook het gewenste effect gaat hebben. Zoals ik Thierry inschat kan hij hier alleen maar van smullen en zal hij genieten van al de aandacht die hem dit gaat opleveren. Daarnaast zal dit gebeuren ook geen goed doen aan het afbrokkelde imago van onze politiek de laatste tijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 07-12-2021 14:40:15 ]
pi_202510349
Een verklaring onrechtmatig verklaren? Is zijn verklaring recht dan? Wat een flauwekul. Poppenkast, alleen maar op Thierry zwart te maken. Hoe meer haat, hoe meer affectie en begrip ik heb voor hem. Na vandaag overweeg ik lid te worden van de FvD en om maandelijks maar wat te gaan doneren. Tering hey wat sneu dit.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 december 2021 @ 13:58:17 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_202510368
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:56 schreef RoW_0 het volgende:
Een verklaring onrechtmatig verklaren? Is zijn verklarjng recht dan? Wat een flauwekul. Poppenkast, alleen maar op Thierry zwart te maken. Hoe meer haat, hoe meer affectie en begrip ik heb voor hem. Na vandaag overweeg ik lid te worden van de FvD en om maandelijks maar wat te gaan doneren. Tering hey wat sneu dit.
Het is inderdaad wel wat sneu om te overwegen lid te worden van een partij die je niet steunt maar waar je vooral medelijden mee hebt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202510434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is inderdaad wel wat sneu om te overwegen lid te worden van een partij die je niet steunt maar waar je vooral medelijden mee hebt.
Wat zou ik meer moeten doen dan op FvD te stemmen vorige maand én na enige tijd lid worden van zijn partij dan?
pi_202510450
Mja deze is wel lastig. Het is zeker opruiend wat hij doet in mijn ogen op de socials. Die neiging om elke keer impliciet die WO 2 link te leggen vind ik heel goedkoop.

Ergens kun je de vergelijking wel maken als je maar puur kijkt naar "toen mochten de joden daar en daar niet naar binnen" vs "nu mogen de niet QR bezitters daar en daar niet naar binnen". Ik snap de walging en dat het niet in verhouding staat maar als mening is het denk ik lastig strafbaar te maken.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:06:44 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202510467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:03 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Wat zou ik meer moeten doen dan op FvD te stemmen vorige maand én na enige tijd lid worden van zijn partij dan?
Heb ik verkiezingen gemist?
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 december 2021 @ 14:08:18 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_202510489
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:03 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Wat zou ik meer moeten doen dan op FvD te stemmen vorige maand én na enige tijd lid worden van zijn partij dan?
Oh je hangt zelf ook FvD aan, dat was me even onduidelijk. Maar wat is er mis met het aanspannen van deze zaak precies dan? Je kan je afvragen of het veel zin heeft maar de opruiende, polariserende vergelijkingen van hem bagatelliseren inderdaad de Holocaust dus daar hebben ze gewoon een legitiem punt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:10:59 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202510510
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh je hangt zelf ook FvD aan, dat was me even onduidelijk. Maar wat is er mis met het aanspannen van deze zaak precies dan? Je kan je afvragen of het veel zin heeft maar de opruiende, polariserende vergelijkingen van hem bagatelliseren inderdaad de Holocaust dus daar hebben ze gewoon een legitiem punt
Precies. En uiteindelijk is het aan de rechter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202510549
Zitten er eigenlijk joden in dat belangenclubje van de CIDI?
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:18:57 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202510598
Toch jammer dat joden zo weinig humor hebben en gelijk met rechtszaken aan de gang gaan.
Tot nooit .......
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:21:44 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202510628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
Toch jammer dat joden zo weinig humor hebben en gelijk met rechtszaken aan de gang gaan.
Heb jij humor kunnen ontdekken in Baudet? Het achterlijke gewauwel van die vent jaagt zelfs zijn leden en kiezers weg. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:27:08 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202510705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
Toch jammer dat joden zo weinig humor hebben en gelijk met rechtszaken aan de gang gaan.
Dislike

pi_202510731
Waar was alle ophef toen Job Cohen de moslims van nu vergeleek met het buitensluiten van de joden in de jaren 30 toen?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:31:59 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202510778
Zullen we maar niet mensen gaan vervolgen voor het maken van een Godwin?
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:42:17 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202510902
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:31 schreef -XOR- het volgende:
Zullen we maar niet mensen gaan vervolgen voor het maken van een Godwin?
Het is geen vervolging. Hij wordt hooguit gesommeerd de uitspraken van zijn website te halen.
pi_202510954
Ik word er een beetje moe van dat je nooit iets mag vergelijken met de nazi-tijd, de jodenvervolging of de holocaust. Het is natuurlijk het meest ernstige feit in de recente geschiedenis maar dat maakt nog niet dat niets meer vergeleken mag worden met onderdelen van de jodenvervolging. Ik zie hem nergens roepen dat ongevaccineerden zo behandeld worden als de mensen in de gaskamers.
pi_202510995
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:56 schreef RoW_0 het volgende:
Een verklaring onrechtmatig verklaren? Is zijn verklaring recht dan? Wat een flauwekul. Poppenkast, alleen maar op Thierry zwart te maken. Hoe meer haat, hoe meer affectie en begrip ik heb voor hem. Na vandaag overweeg ik lid te worden van de FvD en om maandelijks maar wat te gaan doneren. Tering hey wat sneu dit.
die eeuwige joden met hun jodenstreken ook altijd... arme thierry.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:51:57 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202511005
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:46 schreef Confetti het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat je nooit iets mag vergelijken met de nazi-tijd, de jodenvervolging of de holocaust. Het is natuurlijk het meest ernstige feit in de recente geschiedenis maar dat maakt nog niet dat niets meer vergeleken mag worden met onderdelen van de jodenvervolging. Ik zie hem nergens roepen dat ongevaccineerden zo behandeld worden als de mensen in de gaskamers.
Op een verjaardagsfeestje of op een forum waar mensen een beetje kunnen brallen zie je dat ook wel gebeuren natuurlijk. Maar als politicus in de publieke ruimte is het gewoon niet bon ton zoals hij daarmee omgaat.

Los van het feit dat hij sowieso ver voorbij gaat aan de realiteit en wat nog betamelijk is met dreigementen aangaande tribunalen en dergelijke. Het gaat gewoon echt te ver. En als je daar wel een passie voor hebt dan kun ook gewoon cabaretier worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 07-12-2021 14:58:45 ]
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:54:31 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202511028
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:42 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Het is geen vervolging. Hij wordt hooguit gesommeerd de uitspraken van zijn website te halen.
Ah, ik zie het nu. Dan nog vind ik het geen goed idee om Godwins te censureren, hoe smakeloos ook. Het lijkt me zelfs een vrij problematisch precedent scheppen.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:58:21 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202511071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Op een verjaardagsfeestje of op een forum waar mensen een beetje kunnen brallen zie je dat ook wel gebeuren natuurlijk, maar als politicus in de publieke ruimte is het gewoon niet bon ton zoals hij daarmee omgaat.

Los van het feit dat hij sowieso ver voorbij gaat aan de realiteit en wat nog betamelijk is met de dreigementen aangaande tribunalen. Het gaat gewoon echt te ver.
De Holocaust was een plan om zo ongeveer 11 miljoen mensen waaronder ook niet Joden denk aan zigeuners, en dergelijke uit te moorden op een industriële schaal. Uniek in de geschiedenis en met niets te vergelijken derhalve.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202511129
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waar was alle ophef toen Job Cohen de moslims van nu vergeleek met het buitensluiten van de joden in de jaren 30 toen?
Heb jij toen een aanklacht ingediend? En waarom niet?

Verder blijft bovenstaande een 'ja maar hunnie!?!'-reactie waar men meestal zijn schouders bij ophaalt.
pi_202511145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh je hangt zelf ook FvD aan, dat was me even onduidelijk. Maar wat is er mis met het aanspannen van deze zaak precies dan? Je kan je afvragen of het veel zin heeft maar de opruiende, polariserende vergelijkingen van hem bagatelliseren inderdaad de Holocaust dus daar hebben ze gewoon een legitiem punt
Nee, die gingen niet eens over de holocaust, dat is weer zo'n vals frame zoals altijd bij Baudet. En nee, ze hebben geen legitiem punt. Het CIDI spreekt namens Israel en ook die andere club vertegenwoordigt niet de slachtoffers van jodenvervolging, het is niet zo dat joden voor alle joden kunnen spreken, terwijl het ook nog eens ging over wat mensen in de hoedanigheid van Nederlands staatsburger is aangedaan.

Maar er is ook helemaal geen basis voor onrechtmatigheid. Ze zijn het er niet mee eens, zij hadden die vergelijking niet gemaakt. Nou, OK dan, dan kies je zelf andere woorden, klaar. Je gaat niet naar de rechter omdat iemand iets anders vindt dan jij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:09:04 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202511191
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, die gingen niet eens over de holocaust, dat is weer zo'n vals frame zoals altijd bij Baudet. En nee, ze hebben geen legitiem punt. Het CIDI spreekt namens Israel en ook die andere club vertegenwoordigt niet de slachtoffers van jodenvervolging, het is niet zo dat joden voor alle joden kunnen spreken, terwijl het ook nog eens ging over wat mensen in de hoedanigheid van Nederlands staatsburger is aangedaan.

Maar er is ook helemaal geen basis voor onrechtmatigheid. Ze zijn het er niet mee eens, zij hadden die vergelijking niet gemaakt. Nou, OK dan, dan kies je zelf andere woorden, klaar. Je gaat niet naar de rechter omdat iemand iets anders vindt dan jij.
De achterlijke uitspraken van een wijn drinkende coke snuffer goed willen praten? :') En verder ja is het aan de rechter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 december 2021 @ 15:11:24 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_202511219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar er is ook helemaal geen basis voor onrechtmatigheid.
Prima. Horen we dat van de rechter. Niet van fervent FvD-er Weltschmerz
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:13:23 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202511250
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:56 schreef RoW_0 het volgende:
Een verklaring onrechtmatig verklaren? Is zijn verklaring recht dan? Wat een flauwekul. Poppenkast, alleen maar op Thierry zwart te maken. Hoe meer haat, hoe meer affectie en begrip ik heb voor hem. Na vandaag overweeg ik lid te worden van de FvD en om maandelijks maar wat te gaan doneren. Tering hey wat sneu dit.
Succes er mee.
Baudet gelooft al die onzin wat hij de afgelopen tijd eruit kraamt zelf niet eens. Is onmogelijk. Zo dom is hij niet.

Hij doet dat alleen maar om debielen zoals jij achter zich te krijgen. En zo te zien lukt het.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:14:37 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202511271
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, die gingen niet eens over de holocaust, dat is weer zo'n vals frame zoals altijd bij Baudet. En nee, ze hebben geen legitiem punt. Het CIDI spreekt namens Israel en ook die andere club vertegenwoordigt niet de slachtoffers van jodenvervolging, het is niet zo dat joden voor alle joden kunnen spreken, terwijl het ook nog eens ging over wat mensen in de hoedanigheid van Nederlands staatsburger is aangedaan.

Maar er is ook helemaal geen basis voor onrechtmatigheid. Ze zijn het er niet mee eens, zij hadden die vergelijking niet gemaakt. Nou, OK dan, dan kies je zelf andere woorden, klaar. Je gaat niet naar de rechter omdat iemand iets anders vindt dan jij.
Natuurlijk kun je met elkaar van mening verschillen. Maar om je punt te willen verduidelijken en kracht bij te zetten met vergelijkingen naar een holocaust getuigt gewoon niet van goed fatsoen. Net zo min als dat Baudet en zijn praktijken worden vergeleken met die van Hitler.

Als je op dat niveau zit ben je niet meer 'in gesprek'. Op dat moment ben je aan het demoniseren en doe je verwoede pogingen om de ander geweld aan te doen en zonder echt inhoudelijke argumenten omver te werpen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:14:57 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202511276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Succes er mee.
Baudet gelooft al die onzin wat hij de afgelopen tijd eruit kraamt zelf niet eens. Is onmogelijk. Zo dom is hij niet.

Hij doet dat alleen maar om debielen zoals jij achter zich te krijgen. En zo te zien lukt het.
In de peilingen lopen de kiezers bij hem weg. Dus dat is wel positief dan?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:15:30 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202511284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:09 schreef Megumi het volgende:

[..]
De achterlijke uitspraken van een wijn drinkende coke snuffer goed willen praten? :') En verder ja is het aan de rechter.
Er zijn wel veel meer politici die wijn drinken en coke snuiven hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:16:46 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202511314
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
In de peilingen lopen de kiezers bij hem weg. Dus dat is wel positief dan?
Zou kunnen. Ik kijk zelden naar peilingen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:18:35 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202511348
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Er zijn wel veel meer politici die wijn drinken en coke snuiven hoor.
Klopt. Maar die gaan niet onder invloed daarvan een toespraak houden in de tweede kamer waar vervolgens geen touw aan vast te knopen is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:29:13 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202511531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, ik zie het nu. Dan nog vind ik het geen goed idee om Godwins te censureren, hoe smakeloos ook. Het lijkt me zelfs een vrij problematisch precedent scheppen.
Ik vind dat dat soms best gepast kan zijn. Als jij over mij schrijft dat ik kinderen verkracht, dan mag een rechter je sommeren dat te verwijderen, omdat het niet waar is. Dus als je over Rutte schrijft dat hij je behandelt zoals Joden in nazi-Duitsland, kan ik me zo voorstellen dat je ook gesommeerd kan worden dat te verwijderen. Ik zie geen heel groot verschil en zou niet weten waarom de FvD een speciale behandeling moet krijgen, omdat ze zichzelf altijd heel zielig vinden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:30:29 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202511557
En Thierry weet wel of iets wel of niet ongepast is. Maar dat oordeel is uitsluitend op anderen van toepassing, niet op zijn eigen uitlatingen. Daarom noem ik het ook provocatie. Thierry weet precies wat hij doet en het zijn geenzins uitlatingen die het gevolg zijn van naďviteit.

Zie deze tweet van een kwartier geleden terwijl hij natuurlijk ongetwijfeld op de hoogte is van waar hij inmiddels voor gedaagd wordt. Hij zoekt niet alleen graag de grens op, hij gaat er ook met plezier overheen. En wat mij betreft vind ik dat ongepast voor een politicus. Dat doe je maar in je studententijd.

twitter


[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 07-12-2021 15:37:00 ]
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:34:46 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202511615
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:29 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik vind dat dat soms best gepast kan zijn. Als jij over mij schrijft dat ik kinderen verkracht, dan mag een rechter je sommeren dat te verwijderen, omdat het niet waar is. Dus als je over Rutte schrijft dat hij je behandelt zoals Joden in nazi-Duitsland, kan ik me zo voorstellen dat je ook gesommeerd kan worden dat te verwijderen. Ik zie geen heel groot verschil en zou niet weten waarom de FvD een speciale behandeling moet krijgen, omdat ze zichzelf altijd heel zielig vinden.
Laster betreffende het verkrachten van kinderen is juridisch beslisbaar, dit valt buiten dat domein. Wanneer iemand zegt dat de behandeling van de inheemsen in Belgisch Congo onder Leopold te vergelijken valt met de holocaust, zou dat dan ook niet mogen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_202511623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:46 schreef Confetti het volgende:
Ik zie hem nergens roepen dat ongevaccineerden zo behandeld worden als de mensen in de gaskamers.
Ik wel, bijvoorbeeld dit aangehaalde twitterbericht uit de OP maakt die suggestie wel degelijk:
quote:
Daarnaast heeft Baudet foto's getwitterd van een kind dat niet naar het sinterklaasfeest zou mogen, naast een jongen met een Jodenster die op het punt staat om gedeporteerd te worden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:51:21 #35
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202511817
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Laster betreffende het verkrachten van kinderen is juridisch beslisbaar, dit valt buiten dat domein. Wanneer iemand zegt dat de behandeling van de inheemsen in Belgisch Congo onder Leopold te vergelijken valt met de holocaust, zou dat dan ook niet mogen?
Dat is dus een aanklacht voor laster, dat is strafrecht. Dit is een onrechtmatige uiting, dat is burgerlijk recht en daar kan een rechter wel degelijk over beslissen. Ik denk niet dat de schade die toegebracht wordt aan de goede naam van Leopold en de bagatellisering van de Holocaust vergelijkbaar zijn in die situatie en deze. Dus waar ik vrij zeker weet dat geen rechter je zou sommeren die uitspraak te verwijderen, moet ik het bij deze nog zien.
pi_202511952
Alsof tweede wereldoorlog vergelijkingen alleen voorbehouden zijn aan Thierry en zijn FvD'ers.

Die vergelijkingen worden te pas en te onpas gemaakt over met name rechtse partijen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202512769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:00 schreef Montagui het volgende:
Alsof tweede wereldoorlog vergelijkingen alleen voorbehouden zijn aan Thierry en zijn FvD'ers.

Die vergelijkingen worden te pas en te onpas gemaakt over met name rechtse partijen.
En wat vind jij dan? Voor iedereen verbieden of voor iedereen toestaan?
pi_202512944
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Heb ik verkiezingen gemist?
Herverdeling bepaalde gemeenten inderdaad :)
pi_202512957
Nóg meer publiciteit voor Thierry, de man weet hoe hij dingen moet aanpakken
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202512970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh je hangt zelf ook FvD aan, dat was me even onduidelijk. Maar wat is er mis met het aanspannen van deze zaak precies dan? Je kan je afvragen of het veel zin heeft maar de opruiende, polariserende vergelijkingen van hem bagatelliseren inderdaad de Holocaust dus daar hebben ze gewoon een legitiem punt
Legitiem punt? Noem graag de wet in formele zin of ander AVV waar het verboden is. Dat terzijde, gaat de rechter daar over. Niet een linksche moderator.
pi_202513008
Win-Win voor FvD. Bewijst dat het slachtoffer denken bij een deel van de Nederlandse Joodse gemeenschap meer aanwezig is dan het rationeel nadenken.
pi_202513059
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Succes er mee.
Baudet gelooft al die onzin wat hij de afgelopen tijd eruit kraamt zelf niet eens. Is onmogelijk. Zo dom is hij niet.

Hij doet dat alleen maar om debielen zoals jij achter zich te krijgen. En zo te zien lukt het.
Je moeder. Wees eens even beleefd, linksmensch.
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:22:02 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202513118
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:18 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Je moeder. Wees eens even beleefd, linksmensch.
Ik word op Fok! linksmensch genoemd.

Stikte zowat bijna in mijn koffie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 7 december 2021 @ 17:40:27 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_202513363
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:12 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Dat terzijde, gaat de rechter daar over. Niet een linksche moderator.
Precies. Wat al 30 keer opgemerkt is in dit topic.

Hou je aannames over mijn politieke voorkeur lekker voor je verder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:06:14 #45
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202513742
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:29 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik vind dat dat soms best gepast kan zijn. Als jij over mij schrijft dat ik kinderen verkracht, dan mag een rechter je sommeren dat te verwijderen, omdat het niet waar is. Dus als je over Rutte schrijft dat hij je behandelt zoals Joden in nazi-Duitsland, kan ik me zo voorstellen dat je ook gesommeerd kan worden dat te verwijderen. Ik zie geen heel groot verschil en zou niet weten waarom de FvD een speciale behandeling moet krijgen, omdat ze zichzelf altijd heel zielig vinden.
Natuurlijk is dat een groot verschil. Als je iemand beschuldigt van een strafbaar feit als kinderverkrachting terwijl het niet waar is, is dat smaad/laster. Als je een parallel trekt met kabinetsbeleid en de Holocaust, is dat vooral smakeloos en debiel. Maar als je elke vergelijking op dat gebied strafbaar gaat stellen, dan zijn er nogal wat achterstallige zaken m.b.t. de ontelbare Hitler-vergelijkingen die er al zijn gedaan.
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:14:03 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202513866
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:06 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat een groot verschil. Als je iemand beschuldigt van een strafbaar feit als kinderverkrachting terwijl het niet waar is, is dat smaad/laster. Als je een parallel trekt met kabinetsbeleid en de Holocaust, is dat vooral smakeloos en debiel. Maar als je elke vergelijking op dat gebied strafbaar gaat stellen, dan zijn er nogal wat achterstallige zaken m.b.t. de ontelbare Hitler-vergelijkingen die er al zijn gedaan.
KLB / "Hitler heeft ook goede dingen gedaan"
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:16:01 #47
483379 Repentless
Live fast, on high
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:19:51 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202513984
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:16 schreef Repentless het volgende:
?
Het ridiculiseren van Hitlers wandaden zou je dan ook strafbaar kunnen maken. Ook dat kan kwetsend naar slachtoffers overkomen. En dit is best een veelvuldig verschijnsel zoals ik eerder al zei en het gebeurt hier dus ook, maar eigenlijk overal.

Het lijkt me dan ook nogal lastig om een lijn te trekken waar dan precies de grens zou moeten liggen van wat nog wel acceptabel is en wat niet. Maar wellicht ligt het voor publieke functies toch weer anders. Ik ben dan ook heel benieuwd wat de rechter in deze zaak zal oordelen. Daarnaast bestaat er al een verbod op het ontkennen van de holocaust dus wellicht wordt dat verbod toch nog enigzins aangescherpt.

En als je hier trouwens jodenprenten of memes plaatst worden ze vaak ook verwijderd. Eigenlijk is het blijkbaar al not done om je op dat terrein te begeven zoals iedereen met een beetje verstand wel weet, maar het gebeurt dus wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 07-12-2021 18:29:13 ]
pi_202514038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:19 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het ridiculiseren van Hitlers wandaden zou je dan ook strafbaar kunnen maken. Ook dat kan kwetsend naar slachtoffers overkomen. En dit is best een veelvuldig verschijnsel zoals ik eerder al zei en het gebeurt hier dus ook, maar eigenlijk overal.

Het lijkt me dan ook nogal lastig om een lijn te trekken waar dan precies de grens zou moeten liggen van wat nog wel acceptabel is en wat niet. Maar wellicht ligt het voor publieke functies toch weer anders. Ik ben dan ook heel benieuwd wat de rechter in deze zaak zal oordelen.
Het valt mij nog mee dat de joden Amerika nooit aangeklaagd hebben vanwege het feit dat Hitler, naar zijn eigen zeggen (of schrijven dan) het idee van gaskamers en Zyklon B had gekregen op basis van hoe de Amerikanen omgingen met migranten aan de grens. (Trein wagons en de migranten met allerlei gifgas sprayen uit naam van allerlei leugens, waarbij zyklon B op kleding werd gespoten terwijl ze wisten dat in aanraking met huid dit dodelijk zou zijn)

Nooit eerder geweten trouwens tot recent.

Maar zo blijven we bezig.

Verder snap ik de aandacht voor FvD niet, als ze nadachten hadden ze beter gewoon niks kunnen doen, over 2 jaar is iedereen baudet weer vergeten.
pi_202514082
We horen 't wel van de rechter.


Overigens, helemaal apart van deze discussie vraag ik me wel af of we een vervaging tegemoet gaan zien van Wo2.

In mijn tijd leefde het want mn grootouders konden erover vertellen en de leerkracht die in wo2 was geboren had t van zijn ouders meegekregen.

Als je anno nu onterechte vergelijkingen maakt met dingen uit de 19e eeuw dan zal niemand, behalve een geschiedschrijver enige kritiek uiten. Nu gaat Wo2 ook een keer uit het collectieve geheugen. Dat is imho niet goed, maar t wordt wel een gegeven dat nieuwe generaties makkelijker beinvloedbaar zijn met onzinvergelijkingen

[ Bericht 10% gewijzigd door Beathoven op 07-12-2021 19:50:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')