abonnement Unibet Coolblue
pi_202509030
De kritiek op het organiseren van de spelen bij notoire mensenrechten schendende landen neemt toe ondanks het feit dat veel landen afhaken vanwege de hoge kosten die de spelen met zich meebrengen. De poel wordt kleiner en dat stelt totalitaire/dictatoriale regimes eenvoudiger in staat mee te dingen. Het is mijnsinziens niet ondenkbaar dat er alternatieve spelen worden georganiseerd door een club van dergelijke regimes. Tijdens de koude oorlog werd er niet zo op mensenrechtenschendigen gehamerd t.a.v. de spelen, wat is er veranderd?

quote:
IOC brandt zich niet aan mensenrechten in China: 'Wij kunnen niets veranderen'

Bach liet overigens wel weten dat bij toekomstige toewijzingen van Spelen zaken als mensenrechten nadrukkelijker worden meegenomen. Hij noemde de keuze voor het Australische Brisbane als locatie voor de Zomerspelen van 2032 als voorbeeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202509110
Ik vind het juist mooi dat we eens in de zoveel tijd alle politieke en religieuze verschillen kunnen laten voor wat het is en gewoon een wedstrijdje kunnen doen met elkaar.

Dit past in een al langere trend van deugdwang. We kunnen niet meer omgaan met andere meningen en zienswijzen. Dan moet het gecancelled worden of kapot. Laten we nou voor 2 weken eens in de 4 jaar dat even laten rusten en gewoon lekker sporten met elkaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 december 2021 @ 12:29:59 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202509272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:14 schreef Digi2 het volgende:
Hij noemde de keuze voor het Australische Brisbane als locatie voor de Zomerspelen van 2032 als voorbeeld.
Cool, bij toeval en een gebrek aan interesse vanuit dictaturen een degelijk land gekozen en dat nu elf jaar lang kunnen gebruiken als voorbeeld _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202509281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind het juist mooi dat we eens in de zoveel tijd alle politieke en religieuze verschillen kunnen laten voor wat het is en gewoon een wedstrijdje kunnen doen met elkaar.

Dit past in een al langere trend van deugdwang. We kunnen niet meer omgaan met andere meningen en zienswijzen. Dan moet het gecancelled worden of kapot. Laten we nou voor 2 weken eens in de 4 jaar dat even laten rusten en gewoon lekker sporten met elkaar.
Het probleem is dat je het niet meer los van elkaar kunt zien; immers, de (in dit geval) Chinese overheid maakt grote sier (ook richting eigen bevolking) met deze Spelen. Alsof alles koek en ei is, alosof er niks aan de hand is.
pi_202509359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind het juist mooi dat we eens in de zoveel tijd alle politieke en religieuze verschillen kunnen laten voor wat het is en gewoon een wedstrijdje kunnen doen met elkaar.

Dit past in een al langere trend van deugdwang. We kunnen niet meer omgaan met andere meningen en zienswijzen. Dan moet het gecancelled worden of kapot.
Ik houd er ook niet van om mensen te cancelen omdat ze simpelweg een andere mening hebben, maar dit is toch wel even iets anders.

In China verdwijnen mensen met een andere mening en stoppen ze hele bevolkingsgroepen in kampen, dat mag toch wel gecanceld worden?
pi_202509438
Het kan wel minder met die morele arrogantie en hoogdravendheid. De VS en West-Europa zijn goed geweest voor honderdduizenden doden in het Midden-Oosten de laatste 20-30 jaar. De Chinezen hebben daarentegen geen hele regio's gedestabiliseerd en in bloed en verderf gedompeld. En het gaat de IOC of welke Eurocentrische 'internationale' sportorganisatie, Brussel of Washington DC niks aan welke politieke of economische systeem China heeft. Het land is enorm op vooruit gegaan in de laatste tientallen jaren. Als bruine man komt mij die morele arrogantie alsof alleen moraliteit en goedaardigheid uit deze contreien komen en de rest Mordor is mij totaal de keel uit. Dimmen alstublieft. Zijn de Chinezen perfect? Hell nee, zat fouten en zwarte kanten, niemand is dat, maar hoe ze hun land runnen is hun eigen pakkie aan.
pi_202509474
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:41 schreef Peppert het volgende:
Het kan wel minder met die morele arrogantie en hoogdravendheid. De VS en West-Europa zijn goed geweest voor honderdduizenden doden in het Midden-Oosten de laatste 20-30 jaar. De Chinezen hebben daarentegendeel hebben geen hele regio's gedestabiliseerd en in bloed en verderf gedompeld. En het gaat de IOC, Brussel of Washington DC niks aan welke politieke systeem China heeft. Het land is enorm op vooruit gegaan in de laatste tientallen jaren. Als bruine man komt mij die morele arrogantie alsof alleen moraliteit en goedaardigheid uit deze contreien komen en de rest Mordor is mij totaal de keel uit. Dimmen alstublieft.
Waarvan akte.
pi_202509503
quote:
Past in het narratief dus Brisbane is oké.

Dat daar nog 15000 slaven rondlopen is ehmmm, tja...
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:02:55 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202509682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:41 schreef Peppert het volgende:
Het kan wel minder met die morele arrogantie en hoogdravendheid. De VS en West-Europa zijn goed geweest voor honderdduizenden doden in het Midden-Oosten de laatste 20-30 jaar. De Chinezen hebben daarentegen geen hele regio's gedestabiliseerd en in bloed en verderf gedompeld. En het gaat de IOC of welke Eurocentrische 'internationale' sportorganisatie, Brussel of Washington DC niks aan welke politieke of economische systeem China heeft. Het land is enorm op vooruit gegaan in de laatste tientallen jaren. Als bruine man komt mij die morele arrogantie alsof alleen moraliteit en goedaardigheid uit deze contreien komen en de rest Mordor is mij totaal de keel uit. Dimmen alstublieft. Zijn de Chinezen perfect? Hell nee, zat fouten en zwarte kanten, niemand is dat, maar hoe ze hun land runnen is hun eigen pakkie aan.
Tuurlijk, China heeft geen regio's gedestabiliseerd lol

Bijvoorbeeld Xinjiang is zeer stabiel, vooral als je bij de vervolgde helft van de bevolking hoort.

In Myanmar gaat t ook lekker met de Chinese inbreng. Bijvoorbeeld de Rohinya zijn er ook erg over te spreken, lekker stabiel.

Maar op zich kan je wel zeggen dat China geen regio's destabiliseert, omdat ze in de regio iedereen die anders denkt of gelooft wegjaagt of gewoon koud maakt
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:22:14 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202509926
Het werd ook gehouden in nazi-Duitsland, of in de VS, of in de Sovjet-Unie. Waar ligt de grens? Of gaat het specifiek om de anti-China geopolitiek?
pi_202509942
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:22 schreef PiyeReloaded het volgende:
Het werd ook gehouden in nazi-Duitsland, of in de VS, of in de Sovjet-Unie. Waar ligt de grens? Of gaat het specifiek om de anti-China geopolitiek?
Genocide, volkerenmoord en vernietiging van een bevolkingsgroep lijkt mij een faire grens.
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:24:25 #13
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202509956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
Genocide, volkerenmoord en vernietiging van een bevolkingsgroep lijkt mij een faire grens.
Dat was best een faire grens geweest, maar niet eentje waar tot noch toe aan voldaan is. Dus waarom nu?
pi_202509971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik houd er ook niet van om mensen te cancelen omdat ze simpelweg een andere mening hebben, maar dit is toch wel even iets anders.

In China verdwijnen mensen met een andere mening en stoppen ze hele bevolkingsgroepen in kampen, dat mag toch wel gecanceld worden?
Zeker, maar dan niet bij een potje voetbal of een wedstrijdje hoogspringen. Als je dan zo graag je morele verontwaardiging wilt laten blijken doe het dan waar het echt pijn doet en ga eens snijden in de 43 miljard euro aan goederen die we jaarlijks invoeren vanuit China en waarmee we die kampen waar je over spreekt dus indirect meefinancieren. Dat voelen we echter zelf in de portemonnee dus moet een sportwedstrijdje symbolisch opgeofferd worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202509972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:41 schreef Peppert het volgende:
Het kan wel minder met die morele arrogantie en hoogdravendheid. De VS en West-Europa zijn goed geweest voor honderdduizenden doden in het Midden-Oosten de laatste 20-30 jaar. De Chinezen hebben daarentegen geen hele regio's gedestabiliseerd en in bloed en verderf gedompeld.
Tibet vergeten? De Oeigoeren vergeten? Hun eigen bevolking vergeten? Politieke tegenstanders in China vergeten?

quote:
En het gaat de IOC of welke Eurocentrische 'internationale' sportorganisatie, Brussel of Washington DC niks aan welke politieke of economische systeem China heeft.
Dat klopt.
quote:
Het land is enorm op vooruit gegaan in de laatste tientallen jaren. Als bruine man komt mij die morele arrogantie alsof alleen moraliteit en goedaardigheid uit deze contreien komen en de rest Mordor is mij totaal de keel uit. Dimmen alstublieft.
Nee, waarom zouden we? Jij klaagt nu toch over Amerika en Europa? Waarom mag dat andersom niet?
quote:
Zijn de Chinezen perfect? Hell nee, zat fouten en zwarte kanten, niemand is dat, maar hoe ze hun land runnen is hun eigen pakkie aan.
Klopt. Maar als je het er niet mee eens bent, moet je daar geen sportevenementen organiseren. Daar protesteert men nu eigenlijk tegen.

En verder: wtf maakt het nou uit of jij een 'bruine man' bent? Moet dat jouw argument sterker maken ofzoiets? Poep is nog steeds poep, van wie het ook vandaan komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mutsaers__78 op 07-12-2021 17:03:06 ]
pi_202509977
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:24 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dat was best een faire grens geweest, maar niet eentje waar tot noch toe aan voldaan is. Dus waarom nu?
De Chinese Communistische Partij is precies daarmee bezig. Die grens is allang overschreden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:27:22 #17
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202509993
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
De Chinese Communistische Partij is precies daarmee bezig. Die grens is allang overschreden.
En de olympische spelen zijn vaker in genocidale staten gehouden, dus die grens was al overschreden.
pi_202510932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Tuurlijk, China heeft geen regio's gedestabiliseerd lol

Bijvoorbeeld Xinjiang is zeer stabiel, vooral als je bij de vervolgde helft van de bevolking hoort.

In Myanmar gaat t ook lekker met de Chinese inbreng. Bijvoorbeeld de Rohinya zijn er ook erg over te spreken, lekker stabiel.

Maar op zich kan je wel zeggen dat China geen regio's destabiliseert, omdat ze in de regio iedereen die anders denkt of gelooft wegjaagt of gewoon koud maakt
Graag wil ik Hong Kong aan dit rijtje toevoegen
pi_202511031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Graag wil ik Hong Kong aan dit rijtje toevoegen
De repressie in Hong Kong is lastig te verhullen en dat zal mede de publieke opinie beļnvloeden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:59:29 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202511088
China dat geen regio's destabiliseert _O- _O- _O- _O- _O_ B:)B
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 15:17:02 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202511317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:14 schreef Digi2 het volgende:
De kritiek op het organiseren van de spelen bij notoire mensenrechten schendende landen neemt toe ondanks het feit dat veel landen afhaken vanwege de hoge kosten die de spelen met zich meebrengen. De poel wordt kleiner en dat stelt totalitaire/dictatoriale regimes eenvoudiger in staat mee te dingen. Het is mijnsinziens niet ondenkbaar dat er alternatieve spelen worden georganiseerd door een club van dergelijke regimes. Tijdens de koude oorlog werd er niet zo op mensenrechtenschendigen gehamerd t.a.v. de spelen, wat is er veranderd?
[..]

alternatieve spelen klinken wmb als een schoolvoorbeeld van symptoombestrijding tbh

ik zie liever dat het IOS simpelweg verbied dat er bij het indienen van een bid nog nieuwe infrastructuur gebouwd moet worden

maw gewoon spelen met wat er is, juist door dat megalomane gedoe van de laatste jaren/decennia krijg je dat normale landen gewoonweg afhaken en megalomanen er juist zin an krijgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202511353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zeker, maar dan niet bij een potje voetbal of een wedstrijdje hoogspringen. Als je dan zo graag je morele verontwaardiging wilt laten blijken doe het dan waar het echt pijn doet en ga eens snijden in de 43 miljard euro aan goederen die we jaarlijks invoeren vanuit China en waarmee we die kampen waar je over spreekt dus indirect meefinancieren. Dat voelen we echter zelf in de portemonnee dus moet een sportwedstrijdje symbolisch opgeofferd worden.
Lees onderstaande post van Mutsaers nog eens:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Het probleem is dat je het niet meer los van elkaar kunt zien; immers, de (in dit geval) Chinese overheid maakt grote sier (ook richting eigen bevolking) met deze Spelen. Alsof alles koek en ei is, alosof er niks aan de hand is.
De Olympische spelen zijn al lang niet meer ''een potje voetbal of een wedstrijdje hoogspringen'' het is een serieus propaganda-instrument.
pi_202511403
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
alternatieve spelen klinken wmb als een schoolvoorbeeld van symptoombestrijding tbh

ik zie liever dat het IOS simpelweg verbied dat er bij het indienen van een bid nog nieuwe infrastructuur gebouwd moet worden

maw gewoon spelen met wat er is, juist door dat megalomane gedoe van de laatste jaren/decennia krijg je dat normale landen gewoonweg afhaken en megalomanen er juist zin an krijgen
De Chinezen gebruiken met name 10 - 25 jaar oude infrastructuur die ze renoveren. Alleen een nieuwe olympische dorp in Noorse architecturale sfeer is neergegooid en wat nieuwe banen voor enkele onbekende wintersporten. En natuurlijk moeten ze miljarden liters water gebruiken om fake sneeuw te creėren. Dat laatste is het ergste. Het budget die ze steken in de organisatie van deze winterspelen is 3 miljard dollar.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 15:23:15 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202511441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:21 schreef Peppert het volgende:

[..]
De Chinezen gebruiken met name oude infrastructuur die ze renoveren. Alleen een nieuwe dorp in Noorse architecturale sfeer is neergegooid en wat nieuwe banen voor enkele onbekende wintersporten. Het budget is 3 miljard dollar.
dan krijgen die geen klachten van mij ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202511476
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
alternatieve spelen klinken wmb als een schoolvoorbeeld van symptoombestrijding tbh

ik zie liever dat het IOS simpelweg verbied dat er bij het indienen van een bid nog nieuwe infrastructuur gebouwd moet worden

Dictatoriale regimes zullen zich niet graag uitgesloten zien en dat zou een prikkel kunnen zijn dan maar zelf iets te organiseren. Vanuit klimaat en millieu oogpunt moet je mijnsinziens nu juist inzetten op hergebruik van de infrastructuur.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 15:28:02 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202511507
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dictatoriale regimes zullen zich niet graag uitgesloten zien en dat zou een prikkel kunnen zijn dan maar zelf iets te organiseren. Vanuit klimaat en millieu oogpunt moet je mijnsinziens nu juist inzetten op hergebruik van de infrastructuur.
ik wil ze ook niet uitsluiten, ik vind dat in de sport helemaal niet belangrijk tbh (uitzonderingen zoals Iran tov Israel daargelaten) maar ik wil dat een Nederland of een Belgie er ook weer eens een gooi naar kan doen zonder aan het bid alleen al failliet te gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202511528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Lees onderstaande post van Mutsaers nog eens:
[..]
De Olympische spelen zijn al lang niet meer ''een potje voetbal of een wedstrijdje hoogspringen'' het is een serieus propaganda-instrument.
Gedaan. Verandert niets aan mijn standpunt. Symboolpolitiek, niet meer en niet minder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202511590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Gedaan. Verandert niets aan mijn standpunt. Symboolpolitiek, niet meer en niet minder.
Als de westerse wereld de winterspelen in Beijing zou boycotten (dus geen Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland etc.) zou dat de Chinezen wel degelijk pijn doen.

(Niet dat ik zo'n boycot echt zie gebeuren, maar goed.)
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 15:36:23 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202511634
maar waarom zouden wij de Chinezen pijn willen doen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202511647
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als de westerse wereld de winterspelen in Beijing zou boycotten (dus geen Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland etc.) zou dat de Chinezen wel degelijk pijn doen.

(Niet dat ik zo'n boycot echt zie gebeuren, maar goed.)
Nou, dat valt wel mee hoor. Als je import vanuit China halveert, dat doet pas pijn. Maar zoals ik al zei voel je dat zelf ook in je portemonnee en dan smelten principes ineens als sneeuw voor de zon.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202511710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, dat valt wel mee hoor. Als je import vanuit China halveert, dat doet pas pijn. Maar zoals ik al zei voel je dat zelf ook in je portemonnee en dan smelten principes ineens als sneeuw voor de zon.
De spelen boycotten zou de Chinezen echt wel pijn doen, in mijn voorbeeld waarbij alle westerse landen het evenement aan zich voorbij laten gaan, stellen de spelen echt niets meer voor, en dat doet de Chinezen (die veel eerzamer zijn) echt wel pijn.

Een financiėle boycot zou inderdaad nog meer pijn doen, maar is inderdaad ook voor ons veel pijnlijker (en gevaarlijker, we hebben in het begin van de pandemie gewoon gezien dat we afhankelijk van China en de lagelonenlanden zijn).
pi_202511746
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:36 schreef sp3c het volgende:
maar waarom zouden wij de Chinezen pijn willen doen?
Om hen te dwingen wat beter met mens en planeet om te gaan.
pi_202511748
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:36 schreef sp3c het volgende:
maar waarom zouden wij de Chinezen pijn willen doen?
Je wilt het regime raken, niet de bevolking lijkt me. Gezichtsverlies is het ding in China en de bevolking daar gaat door een harde boycot vermoedelijk juist achter het regime staan. Het niet meer organiseren van de spelen in dergelijke landen is een betere taktiek om te proberen in landen mensenrechten te bevorderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 07-12-2021 15:51:54 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202511816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De spelen boycotten zou de Chinezen echt wel pijn doen, in mijn voorbeeld waarbij alle westerse landen het evenement aan zich voorbij laten gaan, stellen de spelen echt niets meer voor, en dat doet de Chinezen (die veel eerzamer zijn) echt wel pijn.

Een financiėle boycot zou inderdaad nog meer pijn doen, maar is inderdaad ook voor ons veel pijnlijker (en gevaarlijker, we hebben in het begin van de pandemie gewoon gezien dat we afhankelijk van China en de lagelonenlanden zijn).
Echt geen enkel land heeft ooit zijn politiek bijgesteld omdat ze anders niet mee mogen doen met een wedstrijd of ander evenement en er is ook nooit een regime op gevallen. Waarom niet? Omdat het symboolpolitiek is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202511955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Echt geen enkel land heeft ooit zijn politiek bijgesteld omdat ze anders niet mee mogen doen met een wedstrijd of ander evenement en er is ook nooit een regime op gevallen. Waarom niet? Omdat het symboolpolitiek is.
Nou, druk van buitenaf kan wel degelijk helpen om de situatie te veranderen. Qatar, waar de situatie voor immigranten slecht is, heeft na alle ophef en druk van buitenaf de situatie toch (lichtelijk) verbeterd.

quote:
Qatar verbetert werkomstandigheden arbeidsmigranten
In aanloop naar het WK van 2022 probeert Qatar de arbeidsomstandigheden in het land te verbeteren. Zo heeft het land een minimumloon vastgelegd van 1000 riyals, ongeveer 230 euro. Daarnaast mogen werknemers in het land makkelijker van baan wisselen. Op dit moment moet de baas toestemming geven voor een baanwissel, dat hoeft straks niet meer. https://www.bnr.nl/nieuws(...)den-arbeidsmigranten
Voor de rest ben jij nogal absolutistisch in je denken. Een regime hoeft niet per se te vallen, en ondanks dat een economische/financiėle boycot effectiever is, kan er met mediadruk en een boycot van een groot evenement (of het dreigen ermee) toch al het één en ander veranderen.

Zo werkt dat in de gewone wereld ook, verandering gaat langzaam, en in kleine stapjes.
pi_202512837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind het juist mooi dat we eens in de zoveel tijd alle politieke en religieuze verschillen kunnen laten voor wat het is en gewoon een wedstrijdje kunnen doen met elkaar.

Dit past in een al langere trend van deugdwang. We kunnen niet meer omgaan met andere meningen en zienswijzen. Dan moet het gecancelled worden of kapot. Laten we nou voor 2 weken eens in de 4 jaar dat even laten rusten en gewoon lekker sporten met elkaar.
Klinkt heel nobel, maar in Qatar is dat lekkere sporten bijvoorbeeld alleen mogelijk door het doodwerken van duizenden slaven. Als je daar "de verschillen dus even laat voor wat het is" werk je mee aan het vermoorden van vele mensen.

In China is momenteel een genocide en het bedreigen van de buurlanden. En wij gaan het criminele regime daar vrolijk helpen met een pr-stunt.

Sorry hoor, maar de recente ophef is niet voor landen die nog niet zo woke zijn als de Amsterdamse grachtengordel, maar letterlijk worden geleid door mensen die thuishoren in Neurenberg tribunalen.
pi_202512849
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:24 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dat was best een faire grens geweest, maar niet eentje waar tot noch toe aan voldaan is. Dus waarom nu?
Voortschrijdend inzicht.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:07:12 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202515820
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:23 schreef sp3c het volgende:
behalve dat ze bij het ijshockey bij zowel de mannen als de vrouwen slechter zijn dan Nederland en toch mee moeten doen
Raar, normaal zijn die Sjinezen altijd wel goed met stokjes.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:11:48 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202517131
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:41 schreef Peppert het volgende:
De VS en West-Europa zijn goed geweest voor honderdduizenden doden in het Midden-Oosten de laatste 20-30 jaar.
Hoe ook weer?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202522155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Raar, normaal zijn die Sjinezen altijd wel goed met stokjes.
Dat soort stokjes zijn te groot voor ze.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202526280
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hoe ook weer?
Maak je niet dik. Ik neem het de man of vrouw op straat niet kwalijk, maar de politieke elite, media en denktanks daarentegen is een ander verhaal.
pi_202528370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind het juist mooi dat we eens in de zoveel tijd alle politieke en religieuze verschillen kunnen laten voor wat het is en gewoon een wedstrijdje kunnen doen met elkaar.

Dit past in een al langere trend van deugdwang. We kunnen niet meer omgaan met andere meningen en zienswijzen. Dan moet het gecancelled worden of kapot. Laten we nou voor 2 weken eens in de 4 jaar dat even laten rusten en gewoon lekker sporten met elkaar.
Ik weiger om te sporten-ook denksporten-met personen die de meeste tijd vernederend en/of beledigend zijn. Dat zouden meer mensen moeten doen, want de daders moeten maar voelen dat het uit is.
pi_202535733
quote:
China warns Olympics diplomatic boycott nations will 'pay a price'

China warned Western nations on Thursday they would "pay the price" for a diplomatic boycott of the 2022 Beijing Winter Olympics.

Washington announced its boycott earlier in the week, saying it was prompted by widespread rights abuses by China and what it sees as a "genocide" against the Muslim Uyghur minority in Xinjiang.

Australia, Britain and Canada followed suit in a flurry of diplomatic bonhomie on Wednesday.

The boycott stopped short of not sending athletes but nonetheless infuriated Beijing, which hinted at retaliation on Thursday.

"The US, Australia, Britain and Canada's use of the Olympic platform for political manipulation is unpopular and self-isolating, and they will inevitably pay the price for their wrongdoing," foreign ministry spokesman Wang Wenbin told reporters.

Advocacy groups have backed the boycott, with Human Rights Watch's China director Sophie Richardson calling it a "crucial step toward challenging the Chinese government's crimes against humanity targeting Uyghurs and other Turkic communities".

Campaigners say that at least one million Uyghurs and other Turkic-speaking, mostly Muslim minorities have been incarcerated in "re-education camps" in Xinjiang, where China is also accused of forcibly sterilising women and imposing forced labour.

Beijing has defended the camps as vocational training centres aimed at reducing the appeal of Islamic extremism.

International Olympic Committee president Thomas Bach said Wednesday that he was staying politically neutral on the matter, while insisting the important point was "the participation of the athletes in the Olympic Games".
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 december 2021 @ 10:16:12 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202535765
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ach, als de atleten er maar geen hinder van ondervinden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 december 2021 @ 10:18:18 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202535780
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan krijgen die geen klachten van mij ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, in het schansspringen (bij de mannen dan) of de noordse combinatie stelt het eigenlijk net zo weinig voor als in het ijshockey, maar goed, voordeel van het organiserende land he :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')