abonnement Unibet Coolblue
pi_202507255
Het is alweer een hele lange tijd geleden dat Wim Kok op de benzineprijzen er een kwartje bovenop deed om te zeggen dat dit een tijdelijke maatregelen was. Tot op heden is dat kwartje nog nooit teruggekeerd naar de autogebruikers. Het zou met deze absurd hoge benzineprijzen toch een redelijk gebaar zijn van het kabinet om de burger tegemoet te komen met deze buitensporige hoge energie prijzen zou het kabinet juist maatregelen dienen te nemen om de burger zoveel mogelijk te ontzien.

Maar nee hoor

https://nos.nl/artikel/24(...)t-voor-hoge-inflatie

Het is altijd zo teleurstellend hoe onze regering helemaal niets kan betekenen voor het Nederlandse volk, niet met de toeslagen affaire, niet met de betuwelijn, niet met de zorg.

Het is gewoon een zielig zootje daar in Den Haag.
pi_202507327
Die is allang verrekend doordat een stijging lager is doorgevoerd dan gepland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202507346
Ik denk zelf dat iedereen moet proberen op te houden met autorijden, dat heeft meer kans van slagen dan die kolder in de OP. Geld terugvragen van de overheid, nou heb ik alles gehoord hoor.
-nee-
pi_202507439
Het is idd te duur aan het worden.
Ik rij al minder kilometers.
pi_202507782
Fossiele brandstof goedkoper maken? Anno 2021?
pi_202507804
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die is allang verrekend doordat een stijging lager is doorgevoerd dan gepland.
Ten eerste wat hierboven staat. Maar ook nog een aantal andere vragen:
- Hoezo is het te duur? autorijden is, in de meeste gevallen, een luxe. En in veel andere gevallen door de baas betaald. Geen idee waarom dat goedkoop zou moeten zijn.
- Waar moet dan meer belasting op komen? Of waar moet de overheid minder geld aan uitgeven?
pi_202507825
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:48 schreef zuco het volgende:
Het is idd te duur aan het worden.
Ik rij al minder kilometers.
Kijk, mooi!

Ik probeer ook zo weinig mogelijk met de auto te gaan. Een paar jaar geleden hebben wij onze 2de auto verkocht. Ik pak zoveel mogelijk de fiets. Dat is primair omdat het gezonder is, secondair omdat het vaak sneller en praktischer is (je kan vaak dichterbij je doel parkeren) en daarnaast levert het ook nog kostenbesparing en minder milieubelasting op.
pi_202507831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Ten eerste wat hierboven staat. Maar ook nog een aantal andere vragen:
- Hoezo is het te duur? autorijden is, in de meeste gevallen, een luxe. En in veel andere gevallen door de baas betaald. Geen idee waarom dat goedkoop zou moeten zijn.
- Waar moet dan meer belasting op komen? Of waar moet de overheid minder geld aan uitgeven?
Ik ben 100 Euro per week kwijt om op mijn werk te komen. Openbaar vervoer is geen optie, fietsen is zeker geen optie en een elektrische auto kan ik mijzelf niet veroorloven.
Het kwartje van Kok teruggeven is wel het minste wat de overheid kan doen in deze barre tijden.
pi_202507896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben 100 Euro per week kwijt om op mijn werk te komen. Openbaar vervoer is geen optie, fietsen is zeker geen optie en een elektrische auto kan ik mijzelf niet veroorloven.
Het kwartje van Kok teruggeven is wel het minste wat de overheid kan doen in deze barre tijden.
En je krijgt 19ct per km, als het goed is.


Die 11 cent per liter (het was een guldenkwartje) gaat ook het verschil niet maken. Alles tot minimaal 15 kilometer gewoon fietsen wel. En voor iets langere afstanden kun je vaak via een fietsplan wel een elektrische fiets of racefiets kopen, dan kun je alles tot 25/30 km gewoon fietsen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202507899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Kijk, mooi!

Ik probeer ook zo weinig mogelijk met de auto te gaan. Een paar jaar geleden hebben wij onze 2de auto verkocht. Ik pak zoveel mogelijk de fiets. Dat is primair omdat het gezonder is, secondair omdat het vaak sneller en praktischer is (je kan vaak dichterbij je doel parkeren) en daarnaast levert het ook nog kostenbesparing en minder milieubelasting op.
Voor de grote boodschappen pak ik de auto (1 keer per week) en tussendoor loop ik wel nu. Spaart geld en lopen is gezond.
pi_202507925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
En je krijgt 19ct per km, als het goed is.


Die 11 cent per liter (het was een guldenkwartje) gaat ook het verschil niet maken. Alles tot minimaal 15 kilometer gewoon fietsen wel. En voor iets langere afstanden kun je vaak via een fietsplan wel een elektrische fiets of racefiets kopen, dan kun je alles tot 25/30 km gewoon fietsen.
Het is niet alleen het werk hè, voor boodschappen moet ik ook de auto pakken aangezien ik de stad uitgejaagd ben door die extreem hoge huurprijzen. Dan heb ik nog een zoon die regelmatig opgehaald moet worden een ritje op en neer is ook al gauw 250 kilometer.
Het enige voordeel wat ik heb is dat ik bijna 30 cent per liter goedkoper uit ben door in België te tanken.
Ik zou graag zien dat de rest van Nederland kan genieten van hetzelfde voordeeltje dat ik heb.
pi_202507946
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is niet alleen het werk hè, voor boodschappen moet ik ook de auto pakken aangezien ik de stad uitgejaagd ben door die extreem hoge huurprijzen. Dan heb ik nog een zoon die regelmatig opgehaald moet worden een ritje op en neer is ook al gauw 250 kilometer.
Het enige voordeel wat ik heb is dat ik bijna 30 cent per liter goedkoper uit ben door in België te tanken.
Ik zou graag zien dat de rest van Nederland kan genieten van hetzelfde voordeeltje dat ik heb.
Je zoon ophalen moet dan idd met de auto. Maar jij zegt dat je 100 euro per week kwijt bent om op je werk te komen. Daar krijg je allereerst dus gewoon een vergoeding voor en daarnaast zijn er meestal wel andere oplossingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202507988
Dat kwartje is nu een euro en die kan je in je hol steken.

Ondergetekend,

Den Haag.
pi_202508107
Dit is trouwens tijdens de Financiële Beschouwingen voorgesteld en weggestemd:
https://www.tweedekamer.n(...)17486&did=2021D37507
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202508111
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben 100 Euro per week kwijt om op mijn werk te komen. Openbaar vervoer is geen optie, fietsen is zeker geen optie en een elektrische auto kan ik mijzelf niet veroorloven.
Het kwartje van Kok teruggeven is wel het minste wat de overheid kan doen in deze barre tijden.
Waarom is de fiets en OV geen optie? Meestal is het een kwestie van willen. Mensen die ver van hun werk wonen omdat ze daar een groter huis konden krijgen voor minder geld. Keuzes in het leven. Maar zoals al gezegd, het kwartje is allang terug gegeven.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:30:03 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202508443
Laat dit toch eens rusten

En pak wat vaker de fiets/OV
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:32:22 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202508487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is niet alleen het werk hè, voor boodschappen moet ik ook de auto pakken aangezien ik de stad uitgejaagd ben door die extreem hoge huurprijzen. Dan heb ik nog een zoon die regelmatig opgehaald moet worden een ritje op en neer is ook al gauw 250 kilometer.
Het enige voordeel wat ik heb is dat ik bijna 30 cent per liter goedkoper uit ben door in België te tanken.
Ik zou graag zien dat de rest van Nederland kan genieten van hetzelfde voordeeltje dat ik heb.
Helaas krijgen we dan ook de nadelen van Belgie er gratis bij ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:33:05 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202508505
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:30 schreef Hexagon het volgende:
Laat dit toch eens rusten

En pak wat vaker de fiets/OV
Of de lease auto met vrije prive kilometers, natuurlijk :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202508551
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben 100 Euro per week kwijt om op mijn werk te komen. Openbaar vervoer is geen optie, fietsen is zeker geen optie en een elektrische auto kan ik mijzelf niet veroorloven.
Het kwartje van Kok teruggeven is wel het minste wat de overheid kan doen in deze barre tijden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:41 schreef Chivaz het volgende:

Het enige voordeel wat ik heb is dat ik bijna 30 cent per liter goedkoper uit ben door in België te tanken.

Wat ben je in de eerste plaats dan aan het mekkeren met je persoonlijke voorbeelden joh.
pi_202508721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of de lease auto met vrije prive kilometers, natuurlijk :D
Of eletrieke wagen rijden.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:50:18 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202508742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:48 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Of eletrieke wagen rijden.
Electra word ook duurder door de gestegen brandstofprijzen, natuurlijk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202509360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Helaas krijgen we dan ook de nadelen van Belgie er gratis bij ;)
Je zou na een ritje in Belgie door de FIA beboet worden vanwege te veel slijtage aan je bodem ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202509446
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Electra word ook duurder door de gestegen brandstofprijzen, natuurlijk :)
Dat zal maar is nog altijd vele malen goedkoper dan fossiele brandstoffen, laat staan met zonnepanelen.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:12 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202509736
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:42 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Dat zal maar is nog altijd vele malen goedkoper dan fossiele brandstoffen, laat staan met zonnepanelen.
Heb jij weleens geprobeerd een EV met zonnepanelen op te laden? Dat duurt even :D

Voorbeeldje, een Tesla 3 LR heeft een accucapaciteit van 74 kW, een gemiddeld zonnepaneel van standaard formaat lever 225kW per jaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202511281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben 100 Euro per week kwijt om op mijn werk te komen. Openbaar vervoer is geen optie, fietsen is zeker geen optie en een elektrische auto kan ik mijzelf niet veroorloven.
Het kwartje van Kok teruggeven is wel het minste wat de overheid kan doen in deze barre tijden.
Uitgaande van vijf dagen per week werken dan is dat de optimale afstand om te gaan fietsen. Die tien km enkele rit kan je binnen een half uur doen terwijl je met de auto ook wel ruim een kwartier onderweg zou zijn. Vervolgens kun je tijd en geld besparen op een sportschool of zo.

Maar goed, fietsen is geen optie zeg je, verklaar je nader waarom dat niet kan?
pi_202513444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben 100 Euro per week kwijt om op mijn werk te komen. Openbaar vervoer is geen optie, fietsen is zeker geen optie en een elektrische auto kan ik mijzelf niet veroorloven.
Het kwartje van Kok teruggeven is wel het minste wat de overheid kan doen in deze barre tijden.
dat is een koopje, ik was jaren 250 euro netto kwijt per maand om op mijn werk te komen. Dus netto, dat zijn de kosten min de reiskostenvergoeding van 19 ct/km.

een enkele rit van 10 km kan prima met de fiets, uitgaande van autokosten van 44ct/km, 5 werkdagen per week en 5 vakantieweken per jaar en een reisksotenvergoeding van 19ct/km

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 07-12-2021 17:51:34 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202513565
quote:
Door bevriezing van de accijns voor de eerste drie jaren na de invoering van het kwartje van Kok, is het volgens de overheid reeds aan de weggebruiker teruggegeven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok

Overheidshulp om de kosten laag te houden levert uiteindelijk een gierende inflatie op als de overheid hiermee ophoudt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')