abonnement Unibet Coolblue
pi_202504719
Hallo,

In tegenstelling tot een hoop mensen op dit moment, mag ik nog steeds wel naar kantoor. Werk daar 32 uur, en het is op dit moment behoorlijk monotoon. Vandaag was ik behoorlijk leeg, en al een paar weken last van. Moet nog een paar weken volhouden, dan is dit over.

Maar hoe laad je op als je thuiskomt? Hoe tank ik nog bij?

Heb een verleden met een depressie, ben daar nog herstellende van. Ging heel goed (gaat heel goed), maar ik merk dat ik dit op dit moment zwaar vind. Ben gewoon leeg. Meer overspannenheid dan depressie-achtig. Ben ook niet zozeer bang voor een terugval in de depressie, maar wel voor andersoortige klachten.

Heb nu twee dagen vrij en ik ben bang dat ik niet voldoende oplaad.

Tips? Gedachten? Ideeën?
Somebody that I used to know
  Spellchecker maandag 6 december 2021 @ 23:29:37 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202505404
Heb je een planning gemaakt voor die twee dagen?
Of ga je "niksen"?
Woon je alleen?
pi_202505542
Lastig te beantwoorden voor Iemand anders. Want verschilt nogal per persoon. De 1 gaat wat Duitsers neerschieten in call of Duty en de andere een boek lezen.

Maar over het algemeen: sporten. Wandelen in de natuur. (Bewezen dat dit tegen stress helpt) zorg dat je voldoende slaapt en een gezonde voedingspatroon hebt. Sta op de vrije dagen op de zelfde tijd op zodat je in je ritme blijft. Dat soort dingen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  One tough cookie maandag 6 december 2021 @ 23:46:39 #4
169210 liesje1979
pi_202505567
In ieder geval even een zonnebankje pakken morgen of overmorgen.
pi_202505681
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 23:44 schreef over_hedge het volgende:
Wandelen in de natuur. (Bewezen dat dit tegen stress helpt)
I second this ^O^
afspraak tandarts verzetten
pi_202505688
Keertje al je gedachten opschrijven wil ook wel eens helpen.
afspraak tandarts verzetten
pi_202505834
Het helpt om ergens mee bezig te zijn/gaan, een doel hebben, iets waar je je op kan verheugen. Dingen maken, creatief bezig zijn. Ik kan gelukkig in mijn werk wel creatief zijn (ik bouw software) maar daarbuiten heb ik ook wat nodig. Ik ben afgelopen jaar weer begonnen met muziek maken met een bandje. Dat bandje is niks professioneels en ik ben dat ook niet maar ik oefen wel elke dag, en ik kijk uit naar de repetities. Dat heeft een positieve invloed op mijn humeur.
pi_202505868
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2021 23:46 schreef liesje1979 het volgende:
In ieder geval even een zonnebankje pakken morgen of overmorgen.
Hoewel ik de achterliggende gedachte snap wil ik dit toch wel afraden.
pi_202507608
Hey, thanks voor de reacties iedereen! :o Fijn! Fijne toon ook O+ Dank!

Oké, dus het doel is vooral: ontstressen. Met als tip om in de natuur te gaan wandelen. Vind ik eigenlijk wel een goede ^O^

@maily ik had nog geen concreet programma, behalve dat ik morgen bezoek krijg. Misschien dat ik vanmiddag nog even het dorp in ga.

Ik kan vanmiddag een pakketje afhalen met daarin een puzzel van 5000 stukjes. Ik hoop dat ik daar ook wat vermaak en ontspanning krijg *;

Thnx guys, voor de handvatten. Ik was gisteren in een bui dat ik in paniek m'n hele agenda leeg wou gooien en mezelf naar een hutje op de hei/aan het strand wou trappen voor een halve week rust, maar ik wist ook dat dat niet de oplossing zou zijn, zeker niet als ik dat soort dingen zo plotseling en impulsief doe.
Ik merk nu dat ik weer meer handvatten heb, en dat het niet gelijk zo drastisch hoeft. Voor nu ben ik weer even gered :)
Somebody that I used to know
  Spellchecker dinsdag 7 december 2021 @ 10:34:17 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202507852
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:03 schreef Postbus100 het volgende:
Hey, thanks voor de reacties iedereen! :o Fijn! Fijne toon ook O+ Dank!

Oké, dus het doel is vooral: ontstressen. Met als tip om in de natuur te gaan wandelen. Vind ik eigenlijk wel een goede ^O^

@:maily ik had nog geen concreet programma, behalve dat ik morgen bezoek krijg. Misschien dat ik vanmiddag nog even het dorp in ga.

Ik kan vanmiddag een pakketje afhalen met daarin een puzzel van 5000 stukjes. Ik hoop dat ik daar ook wat vermaak en ontspanning krijg *;

Thnx guys, voor de handvatten. Ik was gisteren in een bui dat ik in paniek m'n hele agenda leeg wou gooien en mezelf naar een hutje op de hei/aan het strand wou trappen voor een halve week rust, maar ik wist ook dat dat niet de oplossing zou zijn, zeker niet als ik dat soort dingen zo plotseling en impulsief doe.
Ik merk nu dat ik weer meer handvatten heb, en dat het niet gelijk zo drastisch hoeft. Voor nu ben ik weer even gered :)
Fijn dat we je konden helpen! Soms kun je het niet alleen :*
pi_202507884
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:03 schreef Postbus100 het volgende:
Oké, dus het doel is vooral: ontstressen. Met als tip om in de natuur te gaan wandelen. Vind ik eigenlijk wel een goede

Ik zit vol met goede ideeën :!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_202508222
Tip: mijd schermen. Ga niet series kijken ofzo of op de computer. Daar vermaak je je waarschijnlijk uitstekend mee, maar daar laad je niet van op. Dat is altijd mijn grote valkuil in het weekend of op vrije dagen.

In de natuur wandelen is IMO ook de beste tip. Het is vandaag ook mooi weer (althans hier) en dan is het geweldig om op het strand te wandelen, als dat een beetje bereikbaar is voor je. Anders in de buurt in de natuur wandelen en/of een mooie route via Natuurmonumenten of de IVN uitzoeken.

Puzzelen vind ik zelf ook heel fijn, want daar word ik heel rustig en ontspannen van. Misschien kun je morgen voor of met je bezoek uitgebreid koken? Dan ben je daar lekker mee bezig, kun je ondertussen wat kletsen enzo.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:45:52 #13
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202508681
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:37 schreef Postbus100 het volgende:
Hallo,

In tegenstelling tot een hoop mensen op dit moment, mag ik nog steeds wel naar kantoor. Werk daar 32 uur, en het is op dit moment behoorlijk monotoon. Vandaag was ik behoorlijk leeg, en al een paar weken last van. Moet nog een paar weken volhouden, dan is dit over.

Maar hoe laad je op als je thuiskomt? Hoe tank ik nog bij?

Heb een verleden met een depressie, ben daar nog herstellende van. Ging heel goed (gaat heel goed), maar ik merk dat ik dit op dit moment zwaar vind. Ben gewoon leeg. Meer overspannenheid dan depressie-achtig. Ben ook niet zozeer bang voor een terugval in de depressie, maar wel voor andersoortige klachten.

Heb nu twee dagen vrij en ik ben bang dat ik niet voldoende oplaad.

Tips? Gedachten? Ideeën?
Neem eens heel gauw contact op met je therapeut.
Als je nu merkt dat je aan het terugvallen bent, moet je ingrijpen.

Persoonlijk ga ik wandelen. Lekker naar de duinen. Muziekje op. Even waaien.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_202516467
Vandaag idd gewandeld, zo'n 1,5-2 uur rondgestruind in het bos. Heer-lijk. Ik kom daar wel vaker hoor, maar het was vandaag goed weer. En ook weer op stukken geweest waar ik nog niet eerder was geweest. Echt mooi.



quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:45 schreef avotar het volgende:

[..]
Neem eens heel gauw contact op met je therapeut.
Als je nu merkt dat je aan het terugvallen bent, moet je ingrijpen.

Persoonlijk ga ik wandelen. Lekker naar de duinen. Muziekje op. Even waaien.
Ik ben dus niet aan het terugvallen op depressiegebied, wel mogelijk op overspannenheid-gebied. En wat kan een therapeut doen? :{ Uiteindelijk is het toch vooral een kwestie van zelf aan de slag gaan met de handvatten die je krijgt. (?)

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:34 schreef maily het volgende:

[..]
Fijn dat we je konden helpen! Soms kun je het niet alleen :*
Ja, altijd weer een pijnlijke constatering als ik dat moet toegeven. Maar thanks voor de steun O+

De puzzel is binnen *O* En inderdaad minder schermen, dat is ook een fuck-up.

Overigens zijn dit allemaal geen hele nieuwe inzichten hoor (wandelen, puzzelen, schrijven, koken, creatief zijn, etc. Maar ik was het even kwijt (ik was de grip even kwijt). Wandelen deed me goed, de middag deed me ook goed (al was dat iets minder ontspannen en iets meer verplichting) en ik ga me straks nog even verder vermaken.

Fijne avond!
Somebody that I used to know
  woensdag 8 december 2021 @ 11:14:18 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202523068
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:42 schreef Postbus100 het volgende:
Vandaag idd gewandeld, zo'n 1,5-2 uur rondgestruind in het bos. Heer-lijk. Ik kom daar wel vaker hoor, maar het was vandaag goed weer. En ook weer op stukken geweest waar ik nog niet eerder was geweest. Echt mooi.

[ afbeelding ]
[..]
Ik ben dus niet aan het terugvallen op depressiegebied, wel mogelijk op overspannenheid-gebied. En wat kan een therapeut doen? :{ Uiteindelijk is het toch vooral een kwestie van zelf aan de slag gaan met de handvatten die je krijgt. (?)
[..]
Ja, altijd weer een pijnlijke constatering als ik dat moet toegeven. Maar thanks voor de steun O+

De puzzel is binnen *O* En inderdaad minder schermen, dat is ook een fuck-up.

Overigens zijn dit allemaal geen hele nieuwe inzichten hoor (wandelen, puzzelen, schrijven, koken, creatief zijn, etc. Maar ik was het even kwijt (ik was de grip even kwijt). Wandelen deed me goed, de middag deed me ook goed (al was dat iets minder ontspannen en iets meer verplichting) en ik ga me straks nog even verder vermaken.

Fijne avond!
Zeker. Maar een beetje terugkoppeling krijgen kan toch geen kwaad?

Blijkbaar heb je wat nodig gezien je post.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_202523150
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:42 schreef Postbus100 het volgende:

Overigens zijn dit allemaal geen hele nieuwe inzichten hoor (wandelen, puzzelen, schrijven, koken, creatief zijn, etc. Maar ik was het even kwijt (ik was de grip even kwijt). Wandelen deed me goed, de middag deed me ook goed (al was dat iets minder ontspannen en iets meer verplichting) en ik ga me straks nog even verder vermaken.

Fijne avond!
We hebben allemaal af en toe iemand nodig om ons weer even op die bekende inzichten te wijzen.
pi_202526125
Mooie foto. En 5000 stukjes puzzel nodeju. Ik doe ook veel puzzelen om tot rust te komen. ICT en veel denkwerk en soms wat teveel werk en dan een wat vollopend hoofd. Dan is puzzelen idd heerlijk. Naar buiten gaan helpt verder altijd goed ja. En ik weet niet of je netflix hebt. Maar anders kan ik je echt headspace: guide to meditation aanraden. Gewoon even 20 minuten op de dag een moment voor jezelf en daarnaar luisteren. Dat helpt mij soms echt goed in drukke perioden. Geraak dan niet altijd tot een goede meditatie. Vaak dwalen de gedachten toch weg. Maar gewoon even 20 minuten voor jezelf nemen en niet bezig zijn op je scherm dat kan echt helpen.
pi_202868335
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:42 schreef Postbus100 het volgende:
Vandaag idd gewandeld, zo'n 1,5-2 uur rondgestruind in het bos. Heer-lijk. Ik kom daar wel vaker hoor, maar het was vandaag goed weer. En ook weer op stukken geweest waar ik nog niet eerder was geweest. Echt mooi.

[ afbeelding ]
[..]
Ik ben dus niet aan het terugvallen op depressiegebied, wel mogelijk op overspannenheid-gebied. En wat kan een therapeut doen? :{ Uiteindelijk is het toch vooral een kwestie van zelf aan de slag gaan met de handvatten die je krijgt. (?)
[..]
Ja, altijd weer een pijnlijke constatering als ik dat moet toegeven. Maar thanks voor de steun O+

De puzzel is binnen *O* En inderdaad minder schermen, dat is ook een fuck-up.

Overigens zijn dit allemaal geen hele nieuwe inzichten hoor (wandelen, puzzelen, schrijven, koken, creatief zijn, etc. Maar ik was het even kwijt (ik was de grip even kwijt). Wandelen deed me goed, de middag deed me ook goed (al was dat iets minder ontspannen en iets meer verplichting) en ik ga me straks nog even verder vermaken.

Fijne avond!
Er is nog genoeg te bedenken natuurlijk:

Gamen (wel weer schermen), yoga, met vrienden af spreken, in bad gaan, sporten of (bord) spellen met vrienden doen. Alcohol kan ook, maar daar moet je oppassen een gewoonte van te maken en alcoholist te worden. Krijg je nog gewichtstoename door ook....

Als je een vriend hebt, vaker mee het bed in duiken of de vibo vaker laten trillen, niets ontspant meer dan klaar komen :P Is ook goed voor de werkstress van je vriend.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')